abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175516596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:14 schreef dennistd het volgende:
Zou achterop een achtergebleven goederenwagen geknald zijn: http://www.focus.de/panor(...)zten_id_7942916.html
Phieuw, gelukkig een Lint/GTW/moderne trein. Stel je voor dat het DM'90 geweest zou zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:06:07 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175516964
Groetjes uit Kopenhagen :W
pi_175517014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
Groetjes uit Kopenhagen :W
Hilsner tilbage!

Hvor sover du? Hvordem er du i København?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175517046
Pff, dat Hvordem moest van heeeeel diep komen. Ik hoop dat het goed is :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:10:52 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517089
Jeg sover i Nørrebro. Ik ben hier om even langs te gaan bij een klant (nouja, koffie te drinken bij de klant... dat wordt geen werkbezoek :P), om een bezoekje te brengen aan Microsoft, en om de stad een beetje te verkennen. Ik ben vanmiddag hierheen gevlogen, zaterdag ga ik met de trein terug naar Breda.
pi_175517158
Ah, cool, ik hou heel veel van Nørrebro. Ik heb veel aan de Guldbergsgade gelogeerd boven een exclusieve club tegenover een zeeeer goede Italiaan gerund door Italianen en ook een paar straten verderop echt diep in de CPH-Bijlmer. Machtig mooie tijd en machtig koude Oud & Nieuw was dat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:15:22 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517180
Mooi verhaal :D
pi_175517202
Lekker kort ;) Ik was al die keren met de trein trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:23:50 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517343
Ik had vandaag geen tijd (en zin) om een hele dag in de trein door te brengen. Vandaar de keuze om een halve dag te werken en daarna naar Schiphol te gaan voor een vlucht met Norwegian. Dat beviel trouwens prima: geen poespas (geen kraslotellende :P) en er was zelfs wifi ^O^

Zaterdag heb ik geen fluit te doen dus ga ik de toeristische route nemen. Ik ben benieuwd naar de boottocht :D
pi_175517460
Ja, vet leuk! Staan filmpjes op m'n YouTube-kanaal.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:29:32 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517475
Op dit moment ben ik invulling aan het geven aan jouw ondertitel en sig ^O^
pi_175527567
Hoop politie ineens langszoevend, aanrijding persoon op station Woerden zelf..
  woensdag 6 december 2017 @ 15:19:48 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_175529551
Via DBC:
quote:
Update ongeval Meerbusch.
Mcn DBC ligt in ziekenhuis ivm rug en nek klachten.
NX is met een Befehl een rood sein gepasseerd en heeft te vroeg zn snelheid hernomen of de Fdl heeft een verkeerd Befehl afgegeven.
pi_175529644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:52 schreef b2py het volgende:
Hoop politie ineens langszoevend, aanrijding persoon op station Woerden zelf..
en weer voorbij en dat is maar goed ook want ik moet straks naar leewarde
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:01:50 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530362
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en weer voorbij en dat is maar goed ook want ik moet straks naar leewarde
we leggen in het noorden de klemtoon anders :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:24:49 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175530810
Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn :o

http://www.locov.nl/Image(...)ex_tcm311-397354.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:28:31 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:24 schreef dennistd het volgende:
Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn :o

http://www.locov.nl/Image(...)ex_tcm311-397354.pdf
ik ben er een van :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 16:30:57 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175530933
Ik heb er ook eentje en gebruik hem nog regelmatig.
pi_175530962
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

we leggen in het noorden de klemtoon anders :P
dat neem ik jullie niet kwalijk hoor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:34:21 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530990
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat neem ik jullie niet kwalijk hoor
Wij zeggen Leeuwwarden.

Of je mag Ljouwert of Luwt zeggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 17:27:55 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175531909
Een paar treinenplaatjes van vandaag.


De authentieke Deense Neus, ook wel bekend als de IR4. De IC3 is het dieselbroertje van deze units.


De AnsaldoBreda IC4, ook wel bekend als de "Deense Fyra" omdat er zo ontzettend veel problemen zijn geweest met de productie en de indienststelling van dit treintype. De IC2's, de tweebaksversie van hetzelfde model, heeft DSB inmiddels verkocht aan een Roemeense firma.


Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...


De S-Tog van Kopenhagen, ofwel een S-Bahn. Voorzien van wifi.


Wat me opviel aan de S-Tog is hoe breed de bakken zijn, het zijn balzalen op wielen. Voor fietsvervoer is volop plek.
pi_175532323
En de wifi is achterlijk goed <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175532746
quote:
Het AMK is van mening dat deze uitspraak alleen maar verliezers kent. Niet alleen Teus Flierman, maar ook het AMK, de directie en het management bij NS."
Wel eerlijk van het AMK dat ze toegeven dat de reiziger er bij hen niet toe doet.
pi_175533094
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben er een van :P
Ook ik heb nog een voordeelurenabonnement :)

quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:27 schreef James1988 het volgende:
Een paar treinenplaatjes van vandaag.
[ afbeelding ]
Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
Toen ik in Kopenhagen was drie jaar geleden vertrok de trein van precies dezelfde plaats, bizar dat het nog steeds hetzelfde perron is. Toen ik doorreisde naar Stockholm miste ik dat ding 's ochtends vroeg zelfs bijna omdat ik het perron niet kon vinden :') Wat ter plaatse overigens wel veranderd is zijn de hekken, die waren er toen nog niet zover ik me kan herinneren...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 18:51:26 ]
pi_175533241
Dat is juist omdat spoor 21(geloof ik?) makkelijk af te sluiten is, die hekken zijn er omdat er 100% grenscontrole tussen Denemarken en Zweden is(was?) en de X2000 stopt niet in Kastrup dus de controle vindt hier plaats.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175533271


_O-
pi_175533379
Nou wat lollig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 19:12:41 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175533504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Die bovenkant is er wel heel netjes afgescheurd. Zat er een breuklijn ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 19:18:44 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175533648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Het is nou niet echt de tijd van het jaar om een cabriobus op je routes te introduceren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175533658
Wat verwacht je voor 7 euro?
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 19:56:43 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175534552
Bij mij betaal je tot het eindpunt een euro minder en mijn dak zit er nog op O-)


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175534620
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 20:57:40 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175536235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:56 schreef dennistd het volgende:
Bij mij betaal je tot het eindpunt een euro minder en mijn dak zit er nog op O-)


[ afbeelding ]
Kunnen de nummertjes nog kleiner? :P

De reizigers van Arriva kregen vanmiddag tussen Groningen en Leeuwarden wel waar voor hun geld. Defecte trein tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, waardoor treinen te kort reden en mensen volgens Sikkom zelfs opgestapeld in de WC waren

https://www.sikkom.nl/cry(...)r-tussen-050-en-058/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 21:01:08 #85
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_175536338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende:
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Dit was mij gisteren op station Eindhoven voor het eerst opgevallen bij de intercity ri. Weert. Klopte (nog) niet helemaal.

Overigens worden niet alleen de letters weergegeven. Ook symbolen van (rol)trap en lift staan erbij.
pi_175538071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende:
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Op Schiphol doen ze dat ook merkte ik vorige week toevallig. Alleen jammer dat er alleen letters op spoor 3/4 staan en niet op spoor 1/2 waar mijn trein kwam :')
pi_175538544
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 22:23:40 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175538662
quote:
13s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:18 schreef BLS het volgende:
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175539366
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Het lijkt erop dat ProRail de boel behoorlijk verkloot heeft.
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:01:31 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175539687
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 december 2017 @ 23:04:52 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175539744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
Echt, hoe krijg je zoiets voor elkaar...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:09:26 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175539857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
Hebben ze de engineers van Berlijn Brandenburg ingehuurd ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:33:33 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175540474
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt, hoe krijg je zoiets voor elkaar...
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.

Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175542752
quote:
13s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:18 schreef BLS het volgende:
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
Die tijdelijke snelheidsbeperking van 100 km/u op die lijn was al een beetje een weggevertje... :P
pi_175542764
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Als reiziger.
Dan sla ik je sowieso voor je bek, omdat het kan. Kusje :*
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_175542776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.

Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW :')
Als een trein met minder vermogen in theorie de rijtijden met 140 moet kunnen halen en een stop in stadshagen moet dat voor een krachtigere trein toch ook geen probleem zijn? Vermogen beperken tot 2000kW en gaan
pi_175542899
Ik zat even te zoeken, maar ik lees iets over dat de bovenleidingsconstructie over een lengte van een ruime kilometer niet voldoende verankerd zou staan en daardoor ook de 140 niet aan zou kunnen.
pi_175543192
Dat is dus hele andere koek dan de stroomtoevoer, kon het me al nauwelijks voorstellen..
pi_175543328
Stroomtoevoer kan ook prima hoor. Genoeg baanvakken met dat soort beperkingen, dat kan je bij veel treinen ook in de software inprogrammeren. Maar het verhaal over die masten komt overeen met de Tijdelijke Snelheidsbeperking die er in ligt.
pi_175543400
Er gaat weer een hoop mis vandaag. Defecte trein bij Weesp, nog eentje op de HSL...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')