abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:03:35 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175500750


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175501050
Nou, nog 6 dagen.
pi_175501122
_O_ @TT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175501126
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 00:58:30 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175501288
Wat zijn ze trouwens met de lift in Deventer aan het doen?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 december 2017 @ 06:56:30 #6
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175502075
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_175502381
Waarom zou je dat willen?
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:10:44 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175502567
Kudos voor de TT.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 december 2017 @ 08:48:59 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175502952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:58 schreef dennistd het volgende:
Wat zijn ze trouwens met de lift in Deventer aan het doen?

[ afbeelding ]
Met de lift gaan ze naar boven en naar beneden. Zelden zijwaarts.

Ze zijn vast puin of zo aan het afvoeren en willen de lift beschermen tegen beschadigingen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 09:16:17 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175503256
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175503353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 06:56 schreef Erno-BE het volgende:
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje?
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:33:35 #12
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175503438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:43 schreef b2py het volgende:
Waarom zou je dat willen?
Ik heb goede herinneringen aan DM90 toen ze nog in de Achterhoek en tussen Arnhem en Tiel reden. DM90 is nog veel te jong om uit dienst te gaan. Gewoon één treinserie elders in Nederland DM90 inzetten. Dan kan ik nog een ritje maken met deze nostalgische treinen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 09:36:39 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175503472
Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden :')

Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS? 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:50:39 #14
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175503634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:36 schreef dennistd het volgende:
Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden :')

Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS? 8)7
Vervoerders trekken ook de portemonnee om het hele Nederlandse spoornet te overspoelen met GTW's, terwijl de DM90 een kwalitatief goede trein is. Die eenheidsworst van enkel GTW (en een enkele Lint) op niet-geelectrificeerde spoorlijnen, maakt het voor de treinliefhebber niet leuker op. Je moet tegenwoordig als treinliefhebber al 500 kilometer richting het zuidoosten reizen om echte treinen te aanschouwen. Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:54:54 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175503710
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:01:31 #16
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175503816
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:05:29 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175503883
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef James1988 het volgende:
actuele roesinformatie
"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2."
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:15:40 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_175504078
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Stadler-spul is nou eenmaal de norm tegenwoordig, deal with it!

En verder, in de toekomst kan je vast nog wel eens een keertje een ritje maken met de museum-buffel.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:27:21 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175504290
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:05 schreef JDude het volgende:

[..]

"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2."
Bedankt, combinatie van vlugge vingers en autocomplete :')
pi_175504500
Even erno zijn pohi lezen, ik kan me niet herrineren waar die altijd over zat te zagen :P
pi_175504504
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Bier.
pi_175504541
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:26 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje?
IC Hoogeveen Brussel. Zonder tussenstops. Douanefaciliteiten worden aan boord afgehandeld.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:42:06 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175504564
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

turkenbakken
:D
pi_175504706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:50 schreef Erno-BE het volgende:
Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom.
Hoe kun je 'allemaal hetzelfde spul' in dezelfde zin gebruiken met vier verschillende treinenbouwers :?
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:58:05 #25
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175504816
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.

En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_175504860
Oh nu ik zie ook pas wie die onzin post over DM’90 :')
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:02:18 #27
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_175504875
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hoe kun je 'allemaal hetzelfde spul' in dezelfde zin gebruiken met vier verschillende treinenbouwers :?
Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_175504902
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2.
Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?
Bier.
pi_175504926
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.

En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zutphen-Oldenzaal is even lang als Zwolle-Enschede op drie minuten na ofzo. Het is zeker wel gedateerd, het is niet oncomfortabel, als het precies 18 graden is buiten dan en droog maar wel een beetje bewolkt.
Bier.
pi_175504955
Ik reis dus Zwolle-Hengelo iedere dag, ze kunnen mij gestolen worden. Geef mij maar wat modern materieel.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:34:36 #31
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175505385
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
of als er weer eens een dieselmotor kapot is en ze dus op halve kracht rijden :') en dan heerlijk knie-aan-knie in de vierzits. Blij dat ik toen ik nog in Zwolle studeerde 's middags altijd via Deventer terug kon met de Pimpel naar Twente
pi_175505588
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?
Waarom reageer je hier überhaupt op :')
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:49:00 #33
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175505639
Het heerlijke avondje is weer gekomen, ook bij NS_online
NS_online twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 11:40:59 Amersfoort-Zwolle: Het is niet fijn, maar er is een defecte trein. Hopelijk geen fitties, maar er rijden minder intercity's. https://t.co/MaeUkb2CSo reageer retweet
pi_175506438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:16 schreef dennistd het volgende:
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen :')
Hij doet het wel iig. Maar het is al weken zo. Ik weet het niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175506466
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt?
Drie frikandellen en een broojke kččs, en een grote friet pesjoal, me dubbel marsjenččs :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175506487
Nee, de vraag "En, Fles, wat mag het zijn?" was ook niet gesteld :N

Moet niet gekker worden zeg, dat je alleen nog maar mag antwoorden op vragen die wel gesteld zijn :D Alsof je nooit meer ergens een mening over mag ventileren voordat iemand er naar vraagt :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 13:14:29 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175506945
NS is bezig met nieuwe flexibele abonnementen: http://nieuws.ns.nl/ns-flex-steeds-meer-details-bekend/

Je kunt daarmee tot een kwartier na inchecken nog een klassewissel doorvoeren, bijvoorbeeld als de 2e klas vol zit en je daarom toch 1e klas wil reizen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175507512
Ik zwaai even naar je, Fles. Heb een calamiteit in Deventer gekregen van de sint.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:42:05 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175508283
quote:
Passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye
Investigation into passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye, 7 November 2017.

At 18:46 hrs on Tuesday 7 November, an Arriva Rail London (London Overground) service from Dalston Junction to Battersea Park came to a stand, shortly before reaching Peckham Rye station. A faulty component on the train had caused the brakes to apply, and the driver was unable to release them. There were about 450 passengers on the train.

The train driver spoke over the train radio system with the service controller, train technicians, and the signaller. Following these conversations he began, with the assistance of staff from Peckham Rye station, to evacuate the passengers from the train via the door at the right-hand side of the driver’s cab at the front of the train. This involved passengers climbing down vertical steps to ground level, very close to the live electric conductor rail (3rd rail) and walking along the side of the line about 30 metres to Peckham Rye station.

Soon afterwards, an operations manager from GTR (which manages Peckham Rye station) contacted station staff and realised they were at the side of the electrically energised track assisting in the evacuation, and that about 80 passengers had already left the train by this route. The operations manager immediately instructed staff to stop the evacuation, and requested that the train driver contact the signaller and his company’s controller for further instructions.

The driver, with further advice from train technicians, then isolated various safety systems which enabled him to release the brakes and move the train forward into Peckham Rye station, arriving at about 19:40 hrs. It was then possible for all the passengers to leave the train normally, and it proceeded, empty, to the depot at New Cross Gate. No-one was hurt in the incident.

Our investigation will examine:

• The sequence of events and the various radio conversations leading up to the incident
• The management of the incident and reasons for the decisions that were taken
• The training, instruction, and competence management of the staff involved
• Any underlying management factors
Bron: RAIB

:X
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:44:25 #40
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175508318
Wow...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:15:01 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175511494
lekker dan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175511514
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken.
Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Turkenbakken _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:16:46 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175511524
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.

En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zo comfortabel is DM90 niet als alle stoelen bezet zijn. Dan zit je opgepropt in een vierzits.

Plan T had op laatst dezelfde stoelen, maar daar zat bijna iedereen klem, omdat de stoelafstand te gering was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175511565
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 18:27:29 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175511703
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende:
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
_O-

Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175511771
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O-

Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer?
Nee. Ik moest haar slaan om haar bij bewustzijn te houden.
pi_175511909
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende:
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
:W komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?
pi_175512054
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

:W komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?
Als reiziger.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:44:32 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175514775
Boem in Duitsland: bij Meerbusch-Osterath zijn een goederentrein en een RegionalExpress van National Express rond 19:30 op elkaar gebotst. 20 gewonden.
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 21:14:46 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175515529
Zou achterop een achtergebleven goederenwagen geknald zijn: http://www.focus.de/panor(...)zten_id_7942916.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175516596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:14 schreef dennistd het volgende:
Zou achterop een achtergebleven goederenwagen geknald zijn: http://www.focus.de/panor(...)zten_id_7942916.html
Phieuw, gelukkig een Lint/GTW/moderne trein. Stel je voor dat het DM'90 geweest zou zijn.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:06:07 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175516964
Groetjes uit Kopenhagen :W
pi_175517014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
Groetjes uit Kopenhagen :W
Hilsner tilbage!

Hvor sover du? Hvordem er du i Křbenhavn?
Bier.
pi_175517046
Pff, dat Hvordem moest van heeeeel diep komen. Ik hoop dat het goed is :D
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:10:52 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517089
Jeg sover i Nřrrebro. Ik ben hier om even langs te gaan bij een klant (nouja, koffie te drinken bij de klant... dat wordt geen werkbezoek :P), om een bezoekje te brengen aan Microsoft, en om de stad een beetje te verkennen. Ik ben vanmiddag hierheen gevlogen, zaterdag ga ik met de trein terug naar Breda.
pi_175517158
Ah, cool, ik hou heel veel van Nřrrebro. Ik heb veel aan de Guldbergsgade gelogeerd boven een exclusieve club tegenover een zeeeer goede Italiaan gerund door Italianen en ook een paar straten verderop echt diep in de CPH-Bijlmer. Machtig mooie tijd en machtig koude Oud & Nieuw was dat.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:15:22 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517180
Mooi verhaal :D
pi_175517202
Lekker kort ;) Ik was al die keren met de trein trouwens.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:23:50 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517343
Ik had vandaag geen tijd (en zin) om een hele dag in de trein door te brengen. Vandaar de keuze om een halve dag te werken en daarna naar Schiphol te gaan voor een vlucht met Norwegian. Dat beviel trouwens prima: geen poespas (geen kraslotellende :P) en er was zelfs wifi ^O^

Zaterdag heb ik geen fluit te doen dus ga ik de toeristische route nemen. Ik ben benieuwd naar de boottocht :D
pi_175517460
Ja, vet leuk! Staan filmpjes op m'n YouTube-kanaal.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:29:32 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175517475
Op dit moment ben ik invulling aan het geven aan jouw ondertitel en sig ^O^
pi_175527567
Hoop politie ineens langszoevend, aanrijding persoon op station Woerden zelf..
  woensdag 6 december 2017 @ 15:19:48 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_175529551
Via DBC:
quote:
Update ongeval Meerbusch.
Mcn DBC ligt in ziekenhuis ivm rug en nek klachten.
NX is met een Befehl een rood sein gepasseerd en heeft te vroeg zn snelheid hernomen of de Fdl heeft een verkeerd Befehl afgegeven.
pi_175529644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:52 schreef b2py het volgende:
Hoop politie ineens langszoevend, aanrijding persoon op station Woerden zelf..
en weer voorbij en dat is maar goed ook want ik moet straks naar leewarde
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:01:50 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530362
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en weer voorbij en dat is maar goed ook want ik moet straks naar leewarde
we leggen in het noorden de klemtoon anders :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:24:49 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175530810
Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn :o

http://www.locov.nl/Image(...)ex_tcm311-397354.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:28:31 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:24 schreef dennistd het volgende:
Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn :o

http://www.locov.nl/Image(...)ex_tcm311-397354.pdf
ik ben er een van :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 16:30:57 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175530933
Ik heb er ook eentje en gebruik hem nog regelmatig.
pi_175530962
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

we leggen in het noorden de klemtoon anders :P
dat neem ik jullie niet kwalijk hoor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 16:34:21 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175530990
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat neem ik jullie niet kwalijk hoor
Wij zeggen Leeuwwarden.

Of je mag Ljouwert of Luwt zeggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 17:27:55 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175531909
Een paar treinenplaatjes van vandaag.


De authentieke Deense Neus, ook wel bekend als de IR4. De IC3 is het dieselbroertje van deze units.


De AnsaldoBreda IC4, ook wel bekend als de "Deense Fyra" omdat er zo ontzettend veel problemen zijn geweest met de productie en de indienststelling van dit treintype. De IC2's, de tweebaksversie van hetzelfde model, heeft DSB inmiddels verkocht aan een Roemeense firma.


Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...


De S-Tog van Kopenhagen, ofwel een S-Bahn. Voorzien van wifi.


Wat me opviel aan de S-Tog is hoe breed de bakken zijn, het zijn balzalen op wielen. Voor fietsvervoer is volop plek.
pi_175532323
En de wifi is achterlijk goed <3
Bier.
pi_175532746
quote:
Het AMK is van mening dat deze uitspraak alleen maar verliezers kent. Niet alleen Teus Flierman, maar ook het AMK, de directie en het management bij NS."
Wel eerlijk van het AMK dat ze toegeven dat de reiziger er bij hen niet toe doet.
pi_175533094
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben er een van :P
Ook ik heb nog een voordeelurenabonnement :)

quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:27 schreef James1988 het volgende:
Een paar treinenplaatjes van vandaag.
[ afbeelding ]
Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
Toen ik in Kopenhagen was drie jaar geleden vertrok de trein van precies dezelfde plaats, bizar dat het nog steeds hetzelfde perron is. Toen ik doorreisde naar Stockholm miste ik dat ding 's ochtends vroeg zelfs bijna omdat ik het perron niet kon vinden :') Wat ter plaatse overigens wel veranderd is zijn de hekken, die waren er toen nog niet zover ik me kan herinneren...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 18:51:26 ]
pi_175533241
Dat is juist omdat spoor 21(geloof ik?) makkelijk af te sluiten is, die hekken zijn er omdat er 100% grenscontrole tussen Denemarken en Zweden is(was?) en de X2000 stopt niet in Kastrup dus de controle vindt hier plaats.
Bier.
pi_175533271


_O-
pi_175533379
Nou wat lollig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 19:12:41 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175533504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Die bovenkant is er wel heel netjes afgescheurd. Zat er een breuklijn ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 19:18:44 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175533648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Het is nou niet echt de tijd van het jaar om een cabriobus op je routes te introduceren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175533658
Wat verwacht je voor 7 euro?
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 19:56:43 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175534552
Bij mij betaal je tot het eindpunt een euro minder en mijn dak zit er nog op O-)


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175534620
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 20:57:40 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175536235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:56 schreef dennistd het volgende:
Bij mij betaal je tot het eindpunt een euro minder en mijn dak zit er nog op O-)


[ afbeelding ]
Kunnen de nummertjes nog kleiner? :P

De reizigers van Arriva kregen vanmiddag tussen Groningen en Leeuwarden wel waar voor hun geld. Defecte trein tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, waardoor treinen te kort reden en mensen volgens Sikkom zelfs opgestapeld in de WC waren

https://www.sikkom.nl/cry(...)r-tussen-050-en-058/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 21:01:08 #85
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_175536338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende:
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Dit was mij gisteren op station Eindhoven voor het eerst opgevallen bij de intercity ri. Weert. Klopte (nog) niet helemaal.

Overigens worden niet alleen de letters weergegeven. Ook symbolen van (rol)trap en lift staan erbij.
pi_175538071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende:
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Op Schiphol doen ze dat ook merkte ik vorige week toevallig. Alleen jammer dat er alleen letters op spoor 3/4 staan en niet op spoor 1/2 waar mijn trein kwam :')
pi_175538544
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 22:23:40 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175538662
quote:
13s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:18 schreef BLS het volgende:
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175539366
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Het lijkt erop dat ProRail de boel behoorlijk verkloot heeft.
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:01:31 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175539687
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations :')
Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 december 2017 @ 23:04:52 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175539744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
Echt, hoe krijg je zoiets voor elkaar...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:09:26 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175539857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs....
Hebben ze de engineers van Berlijn Brandenburg ingehuurd ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 23:33:33 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175540474
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt, hoe krijg je zoiets voor elkaar...
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.

Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175542752
quote:
13s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:18 schreef BLS het volgende:
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen...

http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld
Die tijdelijke snelheidsbeperking van 100 km/u op die lijn was al een beetje een weggevertje... :P
pi_175542764
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Als reiziger.
Dan sla ik je sowieso voor je bek, omdat het kan. Kusje :*
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_175542776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.

Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW :')
Als een trein met minder vermogen in theorie de rijtijden met 140 moet kunnen halen en een stop in stadshagen moet dat voor een krachtigere trein toch ook geen probleem zijn? Vermogen beperken tot 2000kW en gaan
pi_175542899
Ik zat even te zoeken, maar ik lees iets over dat de bovenleidingsconstructie over een lengte van een ruime kilometer niet voldoende verankerd zou staan en daardoor ook de 140 niet aan zou kunnen.
pi_175543192
Dat is dus hele andere koek dan de stroomtoevoer, kon het me al nauwelijks voorstellen..
pi_175543328
Stroomtoevoer kan ook prima hoor. Genoeg baanvakken met dat soort beperkingen, dat kan je bij veel treinen ook in de software inprogrammeren. Maar het verhaal over die masten komt overeen met de Tijdelijke Snelheidsbeperking die er in ligt.
pi_175543400
Er gaat weer een hoop mis vandaag. Defecte trein bij Weesp, nog eentje op de HSL...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')