ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 december 2017 06:56 schreef Erno-BE het volgende: Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje?
Ik heb goede herinneringen aan DM90 toen ze nog in de Achterhoek en tussen Arnhem en Tiel reden. DM90 is nog veel te jong om uit dienst te gaan. Gewoon één treinserie elders in Nederland DM90 inzetten. Dan kan ik nog een ritje maken met deze nostalgische treinen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op dinsdag 5 december 2017 09:36 schreef dennistd het volgende: Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden
Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS?
Vervoerders trekken ook de portemonnee om het hele Nederlandse spoornet te overspoelen met GTW's, terwijl de DM90 een kwalitatief goede trein is. Die eenheidsworst van enkel GTW (en een enkele Lint) op niet-geelectrificeerde spoorlijnen, maakt het voor de treinliefhebber niet leuker op. Je moet tegenwoordig als treinliefhebber al 500 kilometer richting het zuidoosten reizen om echte treinen te aanschouwen. Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef James1988 het volgende: Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2."
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zutphen-Oldenzaal is even lang als Zwolle-Enschede op drie minuten na ofzo. Het is zeker wel gedateerd, het is niet oncomfortabel, als het precies 18 graden is buiten dan en droog maar wel een beetje bewolkt.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
of als er weer eens een dieselmotor kapot is en ze dus op halve kracht rijden en dan heerlijk knie-aan-knie in de vierzits. Blij dat ik toen ik nog in Zwolle studeerde 's middags altijd via Deventer terug kon met de Pimpel naar Twente
Op dinsdag 5 december 2017 09:16 schreef dennistd het volgende: Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
Hij doet het wel iig. Maar het is al weken zo. Ik weet het niet
Nee, de vraag "En, Fles, wat mag het zijn?" was ook niet gesteld
Moet niet gekker worden zeg, dat je alleen nog maar mag antwoorden op vragen die wel gesteld zijn Alsof je nooit meer ergens een mening over mag ventileren voordat iemand er naar vraagt
Je kunt daarmee tot een kwartier na inchecken nog een klassewissel doorvoeren, bijvoorbeeld als de 2e klas vol zit en je daarom toch 1e klas wil reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye Investigation into passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye, 7 November 2017.
At 18:46 hrs on Tuesday 7 November, an Arriva Rail London (London Overground) service from Dalston Junction to Battersea Park came to a stand, shortly before reaching Peckham Rye station. A faulty component on the train had caused the brakes to apply, and the driver was unable to release them. There were about 450 passengers on the train.
The train driver spoke over the train radio system with the service controller, train technicians, and the signaller. Following these conversations he began, with the assistance of staff from Peckham Rye station, to evacuate the passengers from the train via the door at the right-hand side of the driver’s cab at the front of the train. This involved passengers climbing down vertical steps to ground level, very close to the live electric conductor rail (3rd rail) and walking along the side of the line about 30 metres to Peckham Rye station.
Soon afterwards, an operations manager from GTR (which manages Peckham Rye station) contacted station staff and realised they were at the side of the electrically energised track assisting in the evacuation, and that about 80 passengers had already left the train by this route. The operations manager immediately instructed staff to stop the evacuation, and requested that the train driver contact the signaller and his company’s controller for further instructions.
The driver, with further advice from train technicians, then isolated various safety systems which enabled him to release the brakes and move the train forward into Peckham Rye station, arriving at about 19:40 hrs. It was then possible for all the passengers to leave the train normally, and it proceeded, empty, to the depot at New Cross Gate. No-one was hurt in the incident.
Our investigation will examine:
• The sequence of events and the various radio conversations leading up to the incident • The management of the incident and reasons for the decisions that were taken • The training, instruction, and competence management of the staff involved • Any underlying management factors
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zo comfortabel is DM90 niet als alle stoelen bezet zijn. Dan zit je opgepropt in een vierzits.
Plan T had op laatst dezelfde stoelen, maar daar zat bijna iedereen klem, omdat de stoelafstand te gering was
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende: DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer?
Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende: DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?
Boem in Duitsland: bij Meerbusch-Osterath zijn een goederentrein en een RegionalExpress van National Express rond 19:30 op elkaar gebotst. 20 gewonden.
Jeg sover i Nřrrebro. Ik ben hier om even langs te gaan bij een klant (nouja, koffie te drinken bij de klant... dat wordt geen werkbezoek ), om een bezoekje te brengen aan Microsoft, en om de stad een beetje te verkennen. Ik ben vanmiddag hierheen gevlogen, zaterdag ga ik met de trein terug naar Breda.
Ah, cool, ik hou heel veel van Nřrrebro. Ik heb veel aan de Guldbergsgade gelogeerd boven een exclusieve club tegenover een zeeeer goede Italiaan gerund door Italianen en ook een paar straten verderop echt diep in de CPH-Bijlmer. Machtig mooie tijd en machtig koude Oud & Nieuw was dat.
Ik had vandaag geen tijd (en zin) om een hele dag in de trein door te brengen. Vandaar de keuze om een halve dag te werken en daarna naar Schiphol te gaan voor een vlucht met Norwegian. Dat beviel trouwens prima: geen poespas (geen kraslotellende ) en er was zelfs wifi
Zaterdag heb ik geen fluit te doen dus ga ik de toeristische route nemen. Ik ben benieuwd naar de boottocht
Update ongeval Meerbusch. Mcn DBC ligt in ziekenhuis ivm rug en nek klachten. NX is met een Befehl een rood sein gepasseerd en heeft te vroeg zn snelheid hernomen of de Fdl heeft een verkeerd Befehl afgegeven.
Op woensdag 6 december 2017 16:24 schreef dennistd het volgende: Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn
De authentieke Deense Neus, ook wel bekend als de IR4. De IC3 is het dieselbroertje van deze units.
De AnsaldoBreda IC4, ook wel bekend als de "Deense Fyra" omdat er zo ontzettend veel problemen zijn geweest met de productie en de indienststelling van dit treintype. De IC2's, de tweebaksversie van hetzelfde model, heeft DSB inmiddels verkocht aan een Roemeense firma.
Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
De S-Tog van Kopenhagen, ofwel een S-Bahn. Voorzien van wifi.
Wat me opviel aan de S-Tog is hoe breed de bakken zijn, het zijn balzalen op wielen. Voor fietsvervoer is volop plek.
Het AMK is van mening dat deze uitspraak alleen maar verliezers kent. Niet alleen Teus Flierman, maar ook het AMK, de directie en het management bij NS."
Wel eerlijk van het AMK dat ze toegeven dat de reiziger er bij hen niet toe doet.
Op woensdag 6 december 2017 17:27 schreef James1988 het volgende: Een paar treinenplaatjes van vandaag. [ afbeelding ] Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
Toen ik in Kopenhagen was drie jaar geleden vertrok de trein van precies dezelfde plaats, bizar dat het nog steeds hetzelfde perron is. Toen ik doorreisde naar Stockholm miste ik dat ding 's ochtends vroeg zelfs bijna omdat ik het perron niet kon vinden Wat ter plaatse overigens wel veranderd is zijn de hekken, die waren er toen nog niet zover ik me kan herinneren...
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 18:51:26 ]
Dat is juist omdat spoor 21(geloof ik?) makkelijk af te sluiten is, die hekken zijn er omdat er 100% grenscontrole tussen Denemarken en Zweden is(was?) en de X2000 stopt niet in Kastrup dus de controle vindt hier plaats.
De reizigers van Arriva kregen vanmiddag tussen Groningen en Leeuwarden wel waar voor hun geld. Defecte trein tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, waardoor treinen te kort reden en mensen volgens Sikkom zelfs opgestapeld in de WC waren
Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende: Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Dit was mij gisteren op station Eindhoven voor het eerst opgevallen bij de intercity ri. Weert. Klopte (nog) niet helemaal.
Overigens worden niet alleen de letters weergegeven. Ook symbolen van (rol)trap en lift staan erbij.
Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende: Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Op Schiphol doen ze dat ook merkte ik vorige week toevallig. Alleen jammer dat er alleen letters op spoor 3/4 staan en niet op spoor 1/2 waar mijn trein kwam
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.
Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan sla ik je sowieso voor je bek, omdat het kan. Kusje
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.
Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW
Als een trein met minder vermogen in theorie de rijtijden met 140 moet kunnen halen en een stop in stadshagen moet dat voor een krachtigere trein toch ook geen probleem zijn? Vermogen beperken tot 2000kW en gaan
Ik zat even te zoeken, maar ik lees iets over dat de bovenleidingsconstructie over een lengte van een ruime kilometer niet voldoende verankerd zou staan en daardoor ook de 140 niet aan zou kunnen.
Stroomtoevoer kan ook prima hoor. Genoeg baanvakken met dat soort beperkingen, dat kan je bij veel treinen ook in de software inprogrammeren. Maar het verhaal over die masten komt overeen met de Tijdelijke Snelheidsbeperking die er in ligt.