ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Met de lift gaan ze naar boven en naar beneden. Zelden zijwaarts.
Ze zijn vast puin of zo aan het afvoeren en willen de lift beschermen tegen beschadigingen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 december 2017 06:56 schreef Erno-BE het volgende: Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje?
Ik heb goede herinneringen aan DM90 toen ze nog in de Achterhoek en tussen Arnhem en Tiel reden. DM90 is nog veel te jong om uit dienst te gaan. Gewoon één treinserie elders in Nederland DM90 inzetten. Dan kan ik nog een ritje maken met deze nostalgische treinen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 5 december 2017 09:36 schreef dennistd het volgende: Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden
Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS?
Vervoerders trekken ook de portemonnee om het hele Nederlandse spoornet te overspoelen met GTW's, terwijl de DM90 een kwalitatief goede trein is. Die eenheidsworst van enkel GTW (en een enkele Lint) op niet-geelectrificeerde spoorlijnen, maakt het voor de treinliefhebber niet leuker op. Je moet tegenwoordig als treinliefhebber al 500 kilometer richting het zuidoosten reizen om echte treinen te aanschouwen. Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef James1988 het volgende: Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2."
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Hoe kun je 'allemaal hetzelfde spul' in dezelfde zin gebruiken met vier verschillende treinenbouwers
Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zutphen-Oldenzaal is even lang als Zwolle-Enschede op drie minuten na ofzo. Het is zeker wel gedateerd, het is niet oncomfortabel, als het precies 18 graden is buiten dan en droog maar wel een beetje bewolkt.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
of als er weer eens een dieselmotor kapot is en ze dus op halve kracht rijden en dan heerlijk knie-aan-knie in de vierzits. Blij dat ik toen ik nog in Zwolle studeerde 's middags altijd via Deventer terug kon met de Pimpel naar Twente
Op dinsdag 5 december 2017 09:16 schreef dennistd het volgende: Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
Hij doet het wel iig. Maar het is al weken zo. Ik weet het niet
Nee, de vraag "En, Fles, wat mag het zijn?" was ook niet gesteld
Moet niet gekker worden zeg, dat je alleen nog maar mag antwoorden op vragen die wel gesteld zijn Alsof je nooit meer ergens een mening over mag ventileren voordat iemand er naar vraagt
Je kunt daarmee tot een kwartier na inchecken nog een klassewissel doorvoeren, bijvoorbeeld als de 2e klas vol zit en je daarom toch 1e klas wil reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye Investigation into passenger detrainment onto electrically live line, Peckham Rye, 7 November 2017.
At 18:46 hrs on Tuesday 7 November, an Arriva Rail London (London Overground) service from Dalston Junction to Battersea Park came to a stand, shortly before reaching Peckham Rye station. A faulty component on the train had caused the brakes to apply, and the driver was unable to release them. There were about 450 passengers on the train.
The train driver spoke over the train radio system with the service controller, train technicians, and the signaller. Following these conversations he began, with the assistance of staff from Peckham Rye station, to evacuate the passengers from the train via the door at the right-hand side of the driver’s cab at the front of the train. This involved passengers climbing down vertical steps to ground level, very close to the live electric conductor rail (3rd rail) and walking along the side of the line about 30 metres to Peckham Rye station.
Soon afterwards, an operations manager from GTR (which manages Peckham Rye station) contacted station staff and realised they were at the side of the electrically energised track assisting in the evacuation, and that about 80 passengers had already left the train by this route. The operations manager immediately instructed staff to stop the evacuation, and requested that the train driver contact the signaller and his company’s controller for further instructions.
The driver, with further advice from train technicians, then isolated various safety systems which enabled him to release the brakes and move the train forward into Peckham Rye station, arriving at about 19:40 hrs. It was then possible for all the passengers to leave the train normally, and it proceeded, empty, to the depot at New Cross Gate. No-one was hurt in the incident.
Our investigation will examine:
• The sequence of events and the various radio conversations leading up to the incident • The management of the incident and reasons for the decisions that were taken • The training, instruction, and competence management of the staff involved • Any underlying management factors
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Zo comfortabel is DM90 niet als alle stoelen bezet zijn. Dan zit je opgepropt in een vierzits.
Plan T had op laatst dezelfde stoelen, maar daar zat bijna iedereen klem, omdat de stoelafstand te gering was
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende: DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer?
Op dinsdag 5 december 2017 18:19 schreef Monopoly het volgende: DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman.
komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen?
Boem in Duitsland: bij Meerbusch-Osterath zijn een goederentrein en een RegionalExpress van National Express rond 19:30 op elkaar gebotst. 20 gewonden.
Jeg sover i Nørrebro. Ik ben hier om even langs te gaan bij een klant (nouja, koffie te drinken bij de klant... dat wordt geen werkbezoek ), om een bezoekje te brengen aan Microsoft, en om de stad een beetje te verkennen. Ik ben vanmiddag hierheen gevlogen, zaterdag ga ik met de trein terug naar Breda.
Ah, cool, ik hou heel veel van Nørrebro. Ik heb veel aan de Guldbergsgade gelogeerd boven een exclusieve club tegenover een zeeeer goede Italiaan gerund door Italianen en ook een paar straten verderop echt diep in de CPH-Bijlmer. Machtig mooie tijd en machtig koude Oud & Nieuw was dat.
Ik had vandaag geen tijd (en zin) om een hele dag in de trein door te brengen. Vandaar de keuze om een halve dag te werken en daarna naar Schiphol te gaan voor een vlucht met Norwegian. Dat beviel trouwens prima: geen poespas (geen kraslotellende ) en er was zelfs wifi
Zaterdag heb ik geen fluit te doen dus ga ik de toeristische route nemen. Ik ben benieuwd naar de boottocht
Update ongeval Meerbusch. Mcn DBC ligt in ziekenhuis ivm rug en nek klachten. NX is met een Befehl een rood sein gepasseerd en heeft te vroeg zn snelheid hernomen of de Fdl heeft een verkeerd Befehl afgegeven.
Op woensdag 6 december 2017 16:24 schreef dennistd het volgende: Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn
De authentieke Deense Neus, ook wel bekend als de IR4. De IC3 is het dieselbroertje van deze units.
De AnsaldoBreda IC4, ook wel bekend als de "Deense Fyra" omdat er zo ontzettend veel problemen zijn geweest met de productie en de indienststelling van dit treintype. De IC2's, de tweebaksversie van hetzelfde model, heeft DSB inmiddels verkocht aan een Roemeense firma.
Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
De S-Tog van Kopenhagen, ofwel een S-Bahn. Voorzien van wifi.
Wat me opviel aan de S-Tog is hoe breed de bakken zijn, het zijn balzalen op wielen. Voor fietsvervoer is volop plek.
Het AMK is van mening dat deze uitspraak alleen maar verliezers kent. Niet alleen Teus Flierman, maar ook het AMK, de directie en het management bij NS."
Wel eerlijk van het AMK dat ze toegeven dat de reiziger er bij hen niet toe doet.
Op woensdag 6 december 2017 17:27 schreef James1988 het volgende: Een paar treinenplaatjes van vandaag. [ afbeelding ] Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt...
Toen ik in Kopenhagen was drie jaar geleden vertrok de trein van precies dezelfde plaats, bizar dat het nog steeds hetzelfde perron is. Toen ik doorreisde naar Stockholm miste ik dat ding 's ochtends vroeg zelfs bijna omdat ik het perron niet kon vinden Wat ter plaatse overigens wel veranderd is zijn de hekken, die waren er toen nog niet zover ik me kan herinneren...
Dat is juist omdat spoor 21(geloof ik?) makkelijk af te sluiten is, die hekken zijn er omdat er 100% grenscontrole tussen Denemarken en Zweden is(was?) en de X2000 stopt niet in Kastrup dus de controle vindt hier plaats.
De reizigers van Arriva kregen vanmiddag tussen Groningen en Leeuwarden wel waar voor hun geld. Defecte trein tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, waardoor treinen te kort reden en mensen volgens Sikkom zelfs opgestapeld in de WC waren
Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende: Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Dit was mij gisteren op station Eindhoven voor het eerst opgevallen bij de intercity ri. Weert. Klopte (nog) niet helemaal.
Overigens worden niet alleen de letters weergegeven. Ook symbolen van (rol)trap en lift staan erbij.
Op woensdag 6 december 2017 19:59 schreef b2py het volgende: Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App.
Op Schiphol doen ze dat ook merkte ik vorige week toevallig. Alleen jammer dat er alleen letters op spoor 3/4 staan en niet op spoor 1/2 waar mijn trein kwam
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.
Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan sla ik je sowieso voor je bek, omdat het kan. Kusje
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen.
Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW
Als een trein met minder vermogen in theorie de rijtijden met 140 moet kunnen halen en een stop in stadshagen moet dat voor een krachtigere trein toch ook geen probleem zijn? Vermogen beperken tot 2000kW en gaan
Ik zat even te zoeken, maar ik lees iets over dat de bovenleidingsconstructie over een lengte van een ruime kilometer niet voldoende verankerd zou staan en daardoor ook de 140 niet aan zou kunnen.
Stroomtoevoer kan ook prima hoor. Genoeg baanvakken met dat soort beperkingen, dat kan je bij veel treinen ook in de software inprogrammeren. Maar het verhaal over die masten komt overeen met de Tijdelijke Snelheidsbeperking die er in ligt.
Maar FLIRT is toch beperkt op 65% van het vermogen in NL?
Nee, er mag maximaal 60% tractie gegeven worden bij NS. Bij andere vervoerders zelfs maar 50%, geloof ik. Dus op hogere snelheden kom je gewoon aan de maximale stroomafname.
Nee, er mag maximaal 60% tractie gegeven worden bij NS. Bij andere vervoerders zelfs maar 50%, geloof ik. Dus op hogere snelheden kom je gewoon aan de maximale stroomafname.
Tsja, die beperking in de tractie is puur omdat het Nederlandse spoor niet berekend is op snel optrekkende treinen
Op donderdag 7 december 2017 09:22 schreef MTL het volgende: Ah, ik zie het verschil. Zwolle - Kampen heeft beperkingen vanwege de bodemgesteldheid, Zwolle - Wierden heeft beperkingen in de maximale stroomafname
Succes, Keolis
Die sturen de rekening wel naar de infrabeheerder eah
Maar FLIRT is toch beperkt op 65% van het vermogen in NL?
beperkt zijn ze helemaal niet. 100% kan gewoon gegeven worden er zit slechts een stickertje op met max 60% (iig bij NS) eea heeft te maken met stop/door schakelingen bij stations waar een overweg na het station ligt. Bij 100% tractie met een flirt ben je bij de overweg voordat de bomen naar beneden zijn.
Volgens mij mogen de r-net flirtjes op Gouda - Alphen gewoon 100% rijden maar zeker weten doe ik dat ook niet
Op donderdag 7 december 2017 10:39 schreef Bitlord het volgende: Intercity Zwolle - Kampen dus vanaf de nieuwe dienstregeling, wie had dat ooit verwacht?
Wat is dan het probleem met die bodem? Is de hele spoorbaan instabiel of enkel de bovenleidingsmasten? Lijkt me dat het in het eerste geval wel een enorm duur geintje gaat worden...
Die slechte bodemgesteldheid tussen Kampen en Zwolle, en de beperkte stroomafname tussen Raalte en Zwolle zullen wel worden opgelost de komende maanden, de onkunde van Overijsselse statenleden op het gebied van openbaar vervoer is iets waar maar weinig aan zal gebeuren de komende maanden. Het eerste artikel op de pagina van een partij met een bijna gekopieerde tekst van RTV Oost (die het weer kopieerden van de Telegraaf) heb ik al gezien het houdt niet op, niet vanzelf
De beperkingen op Zwolle-Wierden zijn er vooral omdat de bovenleiding niet berekend is op twee tegelijk optrekkende treinen van twee stellen. Tja, en laat twee tegelijk optrekkende treinen zou precies een kenmerk van enkelspoor zijn waar je weinig aan kunt doen
Overigens hoorde ik dat er 's avonds op Raalte Hbf gecombineerd gaat worden met de daar eindigende laatste sneltrein
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 7 december 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende: Lijkt delft wel je mocht er 100, men investeerde een miljard en de stad ging er bijna aan failliet en nu mag je er 80
Goed dat je er bent, want dat idee van jou voor die pendeltrein is technisch onmogelijk. Dat had je zelf natuurlijk ook kunnen bekijken....
Zwolle-Kampen is één blok dus kunnen er nooit twee treinen tegelijk onderweg zijn
Wij verwachten dat ProRail hier met een out-of-the-box oplossing komt. We leven (bij wijze van spreken dan) in het jaar 2017, niet 1921. Zie verder de bekende groengekleurde website.
En nu maak ik dat ik hier weg kom, voordat de scheldpartijen en beledigingen weer losbarsten. Je weet tog...
[ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 07-12-2017 12:52:39 ]
Als we in 1921 leefden dan was er gewoon op rood vertrokken uit Zwolle, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik dacht dat jij altijd meteen moord en brand schreeuwde als er iets op veiligheidsgebied mogelijk niet helemaal 100% was?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wij verwachten dat ProRail hier met een out-of-the-box oplossing komt. We leven (bij wijze van spreken dan) in het jaar 2017, niet 1921. Zie verder de bekende groengekleurde website.
En nu maak ik dat ik hier weg kom, voordat de scheldpartijen en beledigingen weer losbarsten. Je weet tog...
1921 past prima bij het design en de leesbaarheid van dat broddelwerk dat jij een website durft te noemen.
Op donderdag 7 december 2017 12:50 schreef dennistd het volgende: Als we in 1921 leefden dan was er gewoon op rood vertrokken uit Zwolle, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik dacht dat jij altijd meteen moord en brand schreeuwde als er iets op veiligheidsgebied mogelijk niet helemaal 100% was?
Kom nou, alleen als NS de regels overtreedt eah, de andere vervoerders gebruiken hem als handpop, liefst van meerdere andere staatsbedrijven tot aan de oksel d'rin.
We doen ons best. Maar ja, we zitten met een oververtegenwoordiging van kalende mannen. Dus een groot aandeel van kerels met een staartje, een hip mutsje en allemaal aan de linksgedraaide eikeltjeskoffie, nee, dat wordt 'm niet...
DSB kan er ook wat van qua pretparkroosters... eerder vanochtend is er een persoon aangereden bij Hellerup. Er zijn nu verstoringen en treinuitval op alle S-Toglijnen door personeelstekort (als ik de site goed begrijp), zelfs op lijnen die niet langs Hellerup komen.
Bij Goverman trekken ze de portemonnee, waar nog een briefje van ¤150 miljoen in zat:
quote:
Staatssecretaris Van Veldhoven van I&W maakt 150 miljoen vrij voor meer ruimte bij opstelterreinen. Dat heeft ze in een brief aan de Kamer laten weten. De extra behandel- en opstelcapaciteit is nodig, vanwege het toenemende aantal treinen.
Zo na 5,5 jaar woon-werk met de auto neem ik sinds deze week weer de trein (Almere Buiten - Duivendrecht). Eerste conclusie: NS heeft het nu wel beter voor mekaar. Kon alle keren zitten, maar 1x vertraging, geen sardientjes. Ik mis alleen nog de stopcontacten en verbaasd dat er nog oude VIRM rijdt
Op vrijdag 8 december 2017 20:23 schreef Stefanovic83 het volgende: Zo na 5,5 jaar woon-werk met de auto neem ik sinds deze week weer de trein (Almere Buiten - Duivendrecht). Eerste conclusie: NS heeft het nu wel beter voor mekaar. Kon alle keren zitten, maar 1x vertraging, geen sardientjes. Ik mis alleen nog de stopcontacten en verbaasd dat er nog oude VIRM rijdt
en maar hopen dat je niet zon pannenkoek treft die vergeet te stoppen op Buiten....
De reisinformatieschermen van Banedanmark zijn zo te zien gebaseerd op Chrome.
De dame naast me in de metro dacht vast iets als "weer zo'n kuttoerist die niet gewend is aan automatische treinen"
De metro van Kopenhagen rijdt sinds 2002. De treinen zijn gebouwd door AnsaldoBreda en doen het uitstekend
Deense dieselpower in de vorm van locomotiefreeks ME, die een set Bombardier-dubbeldeksrijtuigen voortduwt. DSB's Dosto's zijn vrijwel gelijk aan die van DB Regio.
In Denemarken kent men het "Rejsekort"-systeem als landelijk betaalmiddel in het openbaar vervoer. Het systeem kent veel gelijkenissen met de OV-chipkaart: het is veel duurder geworden dan aanvankelijk gedacht, het is veel later opgeleverd en er is veel kritiek vanuit de eindgebruikers.
Bij de uitrol van Rejsekort is ervoor gekozen om alleen maar paaltjes te plaatsen, er zijn geen poortjes. In tegenstelling tot hun Nederlandse broertjes kunnen deze paaltjes alleen maar gebruikt worden om in ķf uit te checken. Als je erop tikt vertelt het paaltje je wat hij doet.
Verdomme zeg: 1 vlokje sneeuw en de treinen rijden gewoon optijd vandaag. Is zelfs de laatste zekerheid (nl. geen stiptheid bij sneeuw) niet meer zeker. Waar gaat het toch heen met het spoor. Waar blijven de kamervragen? Gelukkig was het op de weg en op schiphol wel een puinhoop *sarcasm off*
Waarom hadden ze die ook alweer gekocht? O ja, omdat die treinen van AnsaldoTilburg te lang op zich lieten wachten.
DSB had al een aantal dubbeldeksrijtuigen, die leasten ze van Bombardier. Toen duidelijk werd hoe groot de problemen met de IC4's waren werden extra rijtuigen aangekocht. DSB is bezig met het aanschaffen van e-locs om met deze rijtuigen te rijden.
quote:
Die paaltjes vind ik wel leuk, ik tikte die dus elke keer aan als ik er langs liep. Sjek ind, sjek ud.
Op vrijdag 8 december 2017 22:56 schreef desbarts het volgende: Verdomme zeg: 1 vlokje sneeuw en de treinen rijden gewoon optijd vandaag. Is zelfs de laatste zekerheid (nl. geen stiptheid bij sneeuw) niet meer zeker. Waar gaat het toch heen met het spoor. Waar blijven de kamervragen? Gelukkig was het op de weg en op schiphol wel een puinhoop *sarcasm off*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Amersfoort - Barneveld Noord/ Apeldoorn> er ligt een hoogspanningskabel (50 KV energiebedrijf) op de bovenleiding boven beide sporen. Hierdoor is er geen treinverkeer mogelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
In een dronken bui na 4 uur wachten op de volgende ICE op het nutteloze stuk beton en glas wat Rødby Færge heet, kan je er echte hiphoptracks mee mixen joh.
Ik reis alleen maar veel binnen NL, weekendabo eerste klas, maar best irritant als het daar voller zit dan in de tweede klas. Dus op naar Hoogeveen zonder stopcontact. Hopen dat de telefoon het haalt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
‘Het weg-, lucht- en spoorvervoer heeft er last van en dat is voor ons een goede reden om de dienstregeling aan te passen.’
Iedereen met meer dan een kwart hersencel in zijn lijf weet dat je met dit weer als het even kan thuis moet blijven.
Ik was eigenlijk van plan geweest om dit weekend naar de kerstmarkt in Bremen te gaan, vliegen vanaf Schiphol. Toch maar niet gedaan uiteindelijk. En terecht, krijg net een SMS dat mijn terugvlucht geannuleerd is. Nou, prima, ik zit warm en droog
Ik zit te zappen en kwam het volgende tegen. Het heeft geen fuck te maken met treinen maar wel met Hoogeveen ( ) dus vandaar. Vandaag was in Hoogeveen het eerste NK stokpaardjesrijden. Ja precies wat u denkt. Kinderen met een stok door de benen en een parcours afleggen
Vandaag Kopenhagen - Breda via Hamburg/Düsseldorf/Venlo/Eindhoven gedaan, en dat beviel goed. Hier en daar werd het even krap, maar uiteindelijk ben ik mooi op tijd in Breda aangekomen
- In Puttgarden waren er technische problemen met de trein, wat uiteindelijk 12 minuten vertraging opleverde. - De RE13 van Düsseldorf naar Venlo vertrok met +6 uit Mönchengladbach waardoor de 7 minuten overstap in Venlo de mist in leek te gaan. Gelukkig zat er een Verstappen op de bok en was de aankomst in Venlo slechts +3, waardoor ik nog 4 minuten had voor de overstap. - In Eindhoven had ik een minuut voor de overstap op de IC naar Breda. Niet heel ruim, maar gelukkig cross-platform.
Al met al heb ik een leuke dag gehad. En de reis kostte me nog geen 45 euro
De Stoom Stichting Nederland organiseerde vandaag haar jaarlijkse kerstrit. Nadat vorig jaar het Dickensfestijn in Deventer bezocht was werd dit jaar vanuit Rotterdam koers gezet naar de Veluwsche Kerstmarkt bij de VSM in Beekbergen.
Nadat de heenreis vanochtend omgeleid werd via Utrecht-Arnhem-Dieren vanwege een op het spoor gevallen hoogspanningsleiding tussen Amersfoort en Apeldoorn ging de terugreis vanavond gewoon zoals gepland over de Veluwe. Na aankomst vanuit Beekbergen staat de 01 1075 met vrijwel het gehele rijtuigpark van de SSN te wachten om als Railexperts-trein 39386 uit Apeldoorn te kunnen vertrekken terug naar Rotterdam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Iedereen met meer dan een kwart hersencel in zijn lijf weet dat je met dit weer als het even kan thuis moet blijven.
Ik was eigenlijk van plan geweest om dit weekend naar de kerstmarkt in Bremen te gaan, vliegen vanaf Schiphol. Toch maar niet gedaan uiteindelijk. En terecht, krijg net een SMS dat mijn terugvlucht geannuleerd is. Nou, prima, ik zit warm en droog
Ik zit anders lekker in de trein die normaal rijd
Even voor de buien naar huis toe
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
De Stoom Stichting Nederland organiseerde vandaag haar jaarlijkse kerstrit. Nadat vorig jaar het Dickensfestijn in Deventer bezocht was werd dit jaar vanuit Rotterdam koers gezet naar de Veluwsche Kerstmarkt bij de VSM in Beekbergen.
Nadat de heenreis vanochtend omgeleid werd via Utrecht-Arnhem-Dieren vanwege een op het spoor gevallen hoogspanningsleiding tussen Amersfoort en Apeldoorn ging de terugreis vanavond gewoon zoals gepland over de Veluwe. Na aankomst vanuit Beekbergen staat de 01 1075 met vrijwel het gehele rijtuigpark van de SSN te wachten om als Railexperts-trein 39386 uit Apeldoorn te kunnen vertrekken terug naar Rotterdam.
Zoiets is bij ons ook al eens gebeurd, een jongen van een jaar of 15 raakte de bovenleiding van de HSL met zijn voet en kreeg 25 kV door zich heen. Dat heeft hij niet overleefd.
Op zaterdag 9 december 2017 18:34 schreef b2py het volgende: We zijn dus inmiddels zo ver dat als er vijf cm sneeuw valt het hele land plat moet en we ons er verder bij neerleggen? Man man man
Jazeker Maar niet alleen het OV heeft last hoor:
quote:
Rijkswaterstaat en de ANWB adviseren automobilisten in verband met de sneeuw niet de weg op te gaan als dat niet dringend noodzakelijk is.In het hele land zijn talloze ongelukken gebeurd door de weersomstandigheden.
De weersaankondiging voor vandaag bracht de KNVB ertoe alle wedstrijden in het amateurvoetbal af te gelasten.De aftrap van Utrecht-Feyenoord is naar 15.15 uur uitgesteld en het is onzeker of Sparta-Vitesse doorgaat.
De bruggenloop in Rotterdam met 12.000 deelnemers is afgelast.In Amersfoort blijft uit voorzorg de dierentuin de hele dag gesloten.
Op zaterdag 9 december 2017 17:56 schreef Dr_Flash het volgende: Ik was eigenlijk van plan geweest om dit weekend naar de kerstmarkt in Bremen te gaan, vliegen vanaf Schiphol. Toch maar niet gedaan uiteindelijk. En terecht, krijg net een SMS dat mijn terugvlucht geannuleerd is. Nou, prima, ik zit warm en droog
Vlucht van vanochtend was dus geannuleerd, "vervangende" vlucht zou eerst maandagavond om 18:05 gaan. ...... Maar ik krijg net bericht dat die ook geannuleerd is Het is dat ik thuis gebleven ben en erom kan lachen, maar serieus dit is toch niet te accepteren man
De afgelopen uren is de hinder van het winterse weer op het spoor flink toegenomen. Op diverse trajecten moeten reizigers rekening houden met een langere reistijd of uitval van treinen. Wij adviseren u om, als dit enigszins mogelijk is, uw reis voor vanavond uit te stellen.
Die klucht met dat vliegtuig neemt ook langzamerhand epische proporties aan. Laatste bericht is dat ik maandagavond om 17:00 vertrek naar München en daar moet overstappen voor Amsterdam.
Op zondag 10 december 2017 17:53 schreef Dr_Flash het volgende: Die klucht met dat vliegtuig neemt ook langzamerhand epische proporties aan. Laatste bericht is dat ik maandagavond om 17:00 vertrek naar München en daar moet overstappen voor Amsterdam.
Logische route wel
Met welke maatschappij zou je vliegen dan? Lufthansa?
Op zondag 10 december 2017 13:36 schreef Yreal het volgende: En ik maar denken dat door die winterdienstregeling de problemen snel konden worden opgepakt.
Het enige verschil is dat er nu 2 treinen per uur stilstaan ipv 4.
Nou ja, de mensen die de wissels moeten repareren kunnen nu ook geen 130 rijden natuurlijk.
Grootste voordeel van deze dienstregeling is mijn inziens dat het personeel niet meer van trein wisselt en dus niet kwijt kan raken in de bijsturing en dat je gestrande treinen makkelijker kan terughalen, omdat er minder filevorming is op het spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
In het ergste geval krijg je een taxi of proppen ze je in een hotel. Een vriend van me heeft wel eens een taxi van Keulen naar Zandvoort gekregen van Deutsche Bahn
In het ergste geval krijg je een taxi of proppen ze je in een hotel. Een vriend van me heeft wel eens een taxi van Keulen naar Zandvoort gekregen van Deutsche Bahn
Ja, maar er moeten nu ZO veel mensen vervoerd worden, daar zijn bij lange na nooit genoeg taxi's voor natuurlijk.
Ja, maar er moeten nu ZO veel mensen vervoerd worden, daar zijn bij lange na nooit genoeg taxi's voor natuurlijk.
Limo's inzetten dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik ben ook eens na een bedrijfsuitje met de spelersbus van NAC van Antwerpen naar Breda gebracht. Zo'n busbedrijf zou ook wel gek zijn om 'm 345 dagen per jaar stil te laten staan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben ook eens na een bedrijfsuitje met de spelersbus van NAC van Antwerpen naar Breda gebracht. Zo'n busbedrijf zou ook wel gek zijn om 'm 345 dagen per jaar stil te laten staan.
Sowieso stelt een spelersbus niet veel voor, tenminste die van Zwolle, Vitesse en Groningen niet.
Zijn mooie touringcars hoor, maar niet anders dan een andere.
Sowieso stelt een spelersbus niet veel voor, tenminste die van Zwolle, Vitesse en Groningen niet.
Zijn mooie touringcars hoor, maar niet anders dan een andere.
Die van NAC had wat sjiekere stoelen waarvan een deel rond een lange tafel, maar enorm spectaculair ook weer niet nee.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vind de ellende nog lang niet zo erg als bij die voorjaarsstorm van 2014 of die winterdagen in 2010 en 2011. Er is vooralsnog geen volledig ontspoorde dienstregeling.
Iemand enig idee hoe gtbv werkt bij de SNCF? Mijn eerste ervaring met TGV is er namelijk een om snel te vergeten Ik moest van Lille naar Brussel-Zuid maar de machinist stond om weet ik welke reden in Brussel... Het weer in Frankrijk was overigens prima. Uiteindelijk met een uur vertraging staand in een stampvolle Thalys alsnog in Brussel gekomen.
Die rijden wel mooi door, nu weer onderweg naar Enschede vanuit Berlijn met de flixbus en ondanks de max 60 borden boven de snelweg gewoon strak 100 blijven rijden in de sneeuw. Over treinen gesproken, had in Berlijn een hotelkamer met een mooi uitzicht op de Berliner Stadtbahn bij Zoologischer Garten.
Niks geleerd he. De Maatregelen zijn gewoon "hopen dat het niet gaat sneeuwen deze winter". Kansloos kansloos kansloos. No further questions
Wat wil je dan doen? Bomen verbieden om te vallen? Wissels maken zonder bewegende delen?
De natuur doet zijn ding en het is een illusie dat we er geen last van zullen hebben. Het enige wat we kunnen doen, is dat het niet ontregeld raakt waar geen storing is. En volgens mij lukte dat vandaag beter dan een paar jaar terug.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Wat wil je dan doen? Bomen verbieden om te vallen? Wissels maken zonder bewegende delen?
De natuur doet zijn ding en het is een illusie dat we er geen last van zullen hebben. Het enige wat we kunnen doen, is dat het niet ontregeld raakt waar geen storing is. En volgens mij lukte dat vandaag beter dan een paar jaar terug.
niet van tevoren alles al schrappen om verstoringen op te vangen en dan alsnog niet te rijden de rest van de dag bij sneeuw.
Een paar jaar terug was er een voorstel van een paar studenten voor een 'wintervast wissel' of zoiets, is daar eigenlijk ooit nog iets uit voortgekomen?
Wat wil je dan doen? Bomen verbieden om te vallen? Wissels maken zonder bewegende delen?
De natuur doet zijn ding en het is een illusie dat we er geen last van zullen hebben. Het enige wat we kunnen doen, is dat het niet ontregeld raakt waar geen storing is. En volgens mij lukte dat vandaag beter dan een paar jaar terug.
Is het nou mijn schuld ja? Nadat we al weet ik hoe veel jaar te horen krijgen "we leren hiervan, dit gaat niet weer misgaan" valt er één dag wat sneeuw en WEER ligt de boel op zijn reet.
Wees dan ook een vent en ZEG dat gewoon. "wij vinden het niet belangrijk genoeg om rekening te houden met de winter, dus als het gaat sneeuwen, reken er maar op dat wij er een kankerzooi van maken". Is wel zo duidelijk naar de dames en heren beste reizigers. Die je kennelijk allemaal zo hoog in het vaandel hebt staan
Op zondag 10 december 2017 22:13 schreef Hamlapjes het volgende: Jongens, ik heb vandaag bijna 7 uur gedaan over Almelo - Tilburg, echt waar. Ben bijna in heel Nederland geweest.
Ik 6 uur over Nijmegen-Borne
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is het nou mijn schuld ja? Nadat we al weet ik hoe veel jaar te horen krijgen "we leren hiervan, dit gaat niet weer misgaan" valt er één dag wat sneeuw en WEER ligt de boel op zijn reet.
Wees dan ook een vent en ZEG dat gewoon. "wij vinden het niet belangrijk genoeg om rekening te houden met de winter, dus als het gaat sneeuwen, reken er maar op dat wij er een kankerzooi van maken". Is wel zo duidelijk naar de dames en heren beste reizigers. Die je kennelijk allemaal zo hoog in het vaandel hebt staan
Als je van die filmpjes uit bijv. Canada ziet, hoe ze met een sneeuwploeg over het spoor gaan etc., dan is dat heel leuk en aardig maar met een 10-minuten-dienstregeling gaat dat niet werken.
En in een land als Japan gaat het spoor ook gewoon plat als er noodweer is en er bomen op het spoor vallen.
Ja godver iedereen en z’n moeder de dienst is aangepast en ik moet nog steeds met een fucking sprinter van dordt naar Zutphen! Zal je zien dat er ergens een boom omvalt als ik daar zit
Op maandag 11 december 2017 08:34 schreef Salatrel het volgende: Ja godver iedereen en z’n moeder de dienst is aangepast en ik moet nog steeds met een fucking sprinter van dordt naar Zutphen! Zal je zien dat er ergens een boom omvalt als ik daar zit
Op maandag 11 december 2017 08:34 schreef Salatrel het volgende: Ja godver iedereen en z’n moeder de dienst is aangepast en ik moet nog steeds met een fucking sprinter van dordt naar Zutphen! Zal je zien dat er ergens een boom omvalt als ik daar zit
Knap, met die uitgelopen werkzaamheden. Maar treur niet, ik mag zometeen naar Hoorn Kersenboogerd als het doorgaat met al die verstoringen
Op maandag 11 december 2017 09:57 schreef FredvZ het volgende: Nog maar 10u en inmiddels rijden nog maar 10 van de 22 vertrekkende per uur treinen van Den Haag Centraal...
Als je gisteren niet via Amersfoort, Utrecht of Gouda hoefde was het best goed te doen. Ik heb op Winsum-Almere C 5 minuten vertraging opgelopen door een vertraagde trein bij Meppel en onhandige afhandeling van de situatie aldaar. Verder 's avonds op Almere C-Deventer via Zwolle +30 omdat een overstap verloren ging omdat de IC Almere-Zwolle te vroeg was en deze ondanks doorgaand veilig staan met +5 vertrok. Een snelremming en langs het perron in Dronten helpen dan niet mee met het halen van een overstap.
Op maandag 11 december 2017 12:13 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je gisteren niet via Amersfoort, Utrecht of Gouda hoefde was het best goed te doen. Ik heb op Winsum-Almere C 5 minuten vertraging opgelopen door een vertraagde trein bij Meppel en onhandige afhandeling van de situatie aldaar. Verder 's avonds op Almere C-Deventer via Zwolle +30 omdat een overstap verloren ging omdat de IC Almere-Zwolle te vroeg was en deze ondanks doorgaand veilig staan met +5 vertrok. Een snelremming en langs het perron in Dronten helpen dan niet mee met het halen van een overstap.
Ja, en met onderhoud op den haag-leiden mis je dan een belangrijk deel van je noord-zuid verbindingen he? 3 uur over gedaan om van de arena weer in den haag te komen verdomme.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ja, en met onderhoud op den haag-leiden mis je dan een belangrijk deel van je noord-zuid verbindingen he? 3 uur over gedaan om van de arena weer in den haag te komen verdomme.
Er waren ook nog werkzaamheden tussen Zutphen en Dieren. Effectief lag de noordgrens van het noodgebied dus bij Zutphen, Deventer, Zwolle en de zuidoostkant van Amsterdam wat dan doorliep tot in Leiden.
Hoe betrouwbaar is die reisplanner eigenlijk? Ik zit nu in IJsselstein en moet naar Vlaardingen. Volgens de NS-planner kan ik gewoon de trein naar Rotterdam nemen zonder enkele vertraging, ondanks dat er een wisselstoring is gemeld tot 21:30 en ik kan me ook niet voorstellen dat alles zo perfect rijdt
Ik kan vanuit IJsselstein ook een rechtstreekse bus naar Rotterdam pakken en daar met de metro naar Vlaardingen reizen, maar de trein vind ik altijd veel fijner dan de bus (waarvan het uiteraard ook nog maar afwachten is of die nog een beetje op tijd langs komt ).
Ik twijfel in ieder geval hard wat ik moet gaan doen straks
De treinen tussen Rotterdam en Utrecht rijdend verrassend goed volgens dienstregeling. Dat wil zeggen, die twee per uur die er over zijn gebleven na het schrappen van de overige treinen.
De bus gaat volgens mij over de N210 naar Rotterdam? Daar is het een gezellige polonaise volgens mij.