Uit het eerste Revolution topic. Hoe fout kan je het hebbenquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als laatste heb je de niet gamers (opa's en oma's en ouders bijvoorbeeld) deze zullen nooit voor zichzelf gaming consoles kopen. Af en toe zullen ze echt wel meespelen (zoals mijn moeder op de DS) maar aan die groep heb je echt niet veel.
Ook uit het eerste Revolution topic:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Uit het eerste Revolution topic. Hoe fout kan je het hebbenDe DS is het tegendeel aan het bewijzen wereldwijd met miljoen Brain Training en Nintendogs games
Eerst kwam mijn moeder al met een foldertje 'denk je dat je vader dit leuk vindt als verjaardagskado?' en dan een plaatje van Brain Training. Goed, dat ging niet door toen ik vertelde dat je daar een spelcomputer a 150 euro bij moest kopen, maar toch.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Uit het eerste Revolution topic. Hoe fout kan je het hebbenDe DS is het tegendeel aan het bewijzen wereldwijd met miljoen Brain Training en Nintendogs games
Oh ja.quote:
Roy eistte dat ik het topic maar eens snel openmaakte. Dat geldt dus ook voor jou, Ruzbeh.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:23 schreef RaymanNL het volgende:
Het is nog niet een waardige OP voor een 100e topic![]()
Ik niet en boeiend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:03 schreef depax het volgende:
topic 100 vind ik erg zwak zo.
Het is suggestief en brengt verkeerde info niemand weet dat hij over 82 dagen uit komt.(alleen nintendo weet wanneer hij uitkomt)
Dat brengt desinformatie omdat het jouw mening is.
Ik wil een rename zien . Who is with me?
quote:
wie heeft gelijk ?quote:
Mn moeder wil dr 1 voor dr verjaardagquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wii + 360quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:30 schreef Gronnaephos het volgende:
Xbox 360, PS3 en Wii... Wii van de drie?
Nee, Thomper gelooft nog steeds stellig die EA datum geloof ik. Over 4 dagen weten we meer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:01 schreef Xrenity het volgende:
100
Mijn Wii wordt op dit moment ergens geproduceerd
*kijkt naar OP
Thomper weet meer.
Ik geloof in 9 november.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:12 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, Thomper gelooft nog steeds stellig die EA datum geloof ik. Over 4 dagen weten we meer.
Alledrie, met als volgorde 360, Wii en dan een jaar later PS3quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:30 schreef Gronnaephos het volgende:
Xbox 360, PS3 en Wii... Wii van de drie?
Trust me, I'm a professional.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:03 schreef depax het volgende:
topic 100 vind ik erg zwak zo.
Het is suggestief en brengt verkeerde info niemand weet dat hij over 82 dagen uit komt.(alleen nintendo weet wanneer hij uitkomt)
Dat brengt desinformatie omdat het jouw mening is.
Ik wil een rename zien . Who is with me?
Nee, doet het niet, als jij achter een datum staat klopt ie nooit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik sta achter Thomper. De datum klopt.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:52 schreef Morthill het volgende:
deze topic
Grammaticaal correct, klinkt alleen voor geen meter. Dat kloptquote:
Dan moeten ze 10 miljoen meer units verkopen dan de 360 verkoopt in 2007.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik voorspel dat de Wii al in 2007 marktleider zal worden.
als je er een bbq bij krijgt dan kan het een ps3 zijnquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:57 schreef BMH het volgende:
PS3 komt wel bij een bankstel.
Op hoeveel zit de X360 nu ongeveer?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:29 schreef BMH het volgende:
[..]
Dan moeten ze 10 miljoen meer units verkopen dan de 360 verkoopt in 2007.
Denk het niet
~5 miljoen wereldwijd dacht ikquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Op hoeveel zit de X360 nu ongeveer?
"dan moeten ze 10 mil meer dan de xbox 360 in 2007 gaat verkopen verkopen"...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Op hoeveel zit de X360 nu ongeveer?
hahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:51 schreef BMH het volgende:
[..]
"dan moeten ze 10 mil meer dan de xbox 360 in 2007 gaat verkopen verkopen"...
Ik ga er dus vanuit dat de 360 eind dit jaar ongeveer 10 mil units totaal heeft.
5 miljoen nu + nog half jaar + kerstmis = 7.5-10 miljoenquote:
Ik denk niet dat de Wii een marktleider wordt helaas.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik voorspel dat de Wii al in 2007 marktleider zal worden.
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:53 schreef alex4allofyou het volgende:
Koop je bijvoorbeeld een Sony tv dan krijg je dr een PS2 gratis bij.
Dat doen ze omdat ze die dingen niet aan de straatstenen kwijt raken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:53 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Wii een marktleider wordt helaas.
Kijk trouwens alleen al naar MS en Sony die bij allerlei apparaten een console gratis doen.
Koop je bijvoorbeeld een Sony tv dan krijg je dr een PS2 gratis bij. Op die manier kun je altijd wel consoles aan de man brengen en Nintendo is niet in de positie om dit kostendekkend te doen.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:50 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat doen ze omdat ze die dingen niet aan de straatstenen kwijt raken.
Er zijn legio voorbeelden hoor, een Sony Brava lcdtv gaat nu bijvoorbeeld weg met een PSP als je snel (quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Uiteindelijk gaat het om wat consumenten willen. En ik denk dat dat iets is zoals de Wii.
Klootzakken zijn het, niets meer en niets minder, als ze t niet op kunnen brengen om progressief en 16:9 te implementeren. Ik ga dus echt geen 4:3 spellen meer kopen. Dat ziet er gewoon lelijk uit en is zwaar achterhaald.quote:
Wij hebben een widescreen & progressive scan tv.. Dan maakt het wel uitquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
Wat een gezeik om niks zeg... LB of het in breedbeeld is, als de games maar goed zijn. Ik heb zelf een 4:3 tv, en het maakt mij echt geen ruk uit of er nou breedbeeld of progressief in zit.
So what, ik heb beneden er beneden ook één staan. En nog zit ik niet te mauwen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:21 schreef BMH het volgende:
[..]
Wij hebben een widescreen & progressive scan tv.. Dan maakt het wel uit
En zo hoort het.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
Wat een gezeik om niks zeg... LB of het in breedbeeld is, als de games maar goed zijn. Ik heb zelf een 4:3 tv, en het maakt mij echt geen ruk uit of er nou breedbeeld of progressief in zit.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Klootzakken zijn het, niets meer en niets minder, als ze t niet op kunnen brengen om progressief en 16:9 te implementeren. Ik ga dus echt geen 4:3 spellen meer kopen. Dat ziet er gewoon lelijk uit en is zwaar achterhaald.
ik heb 5.1quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:21 schreef BMH het volgende:
[..]
Wij hebben een widescreen & progressive scan tv.. Dan maakt het wel uit
Welkom in het Wii topicquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:05 schreef BMH het volgende:
Ik geef mijn mening.. Krijg je allemaal "dus?" "so what" reacties. Terwijl ze zelf eerst ook hun mening geven..
Precies.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dude, BREEDBEELD.
Als je dat er al niet in kan stoppen als developer
Waarom, dat heb je toch allemaal niet nodig, het gaat puur om de gameplay!quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies.
Geen HD kwaliteit, logisch, de markt is nog veel te klein. Geen 5.1, vooruit. Maar fucking 16:9 en progressive is toch helemaal niet zoveel moeite. Luie kutdevelopers. En maar afvragen waarom die games zo slecht verkopen...
Jij koopt een tof spel niet omdat het niet in breedbeeld is?quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:35 schreef Tomasso het volgende:
Geen HD kwaliteit, logisch, de markt is nog veel te klein. Geen 5.1, vooruit. Maar fucking 16:9 en progressive is toch helemaal niet zoveel moeite. Luie kutdevelopers. En maar afvragen waarom die games zo slecht verkopen...
Artistieke redenen..quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:39 schreef moomoo het volgende:
ik kan me er persoonlijk niet aan storen als het er niet in zit, maar ik ben het er mee eens dat als het simpel te implementeren is dat je dan als dev geen enkele reden hebt om het niet te doen.
Omdat het oog ook wat wil. Als de Wii graphics had van het jaar 95 had je deze uitspraak dan nog steeds gedaan? Zo ja, gefeliciteerd, want hoe fan ik ook ben van gameplay en retrogaming, voor een console waar ik 250 voor neer leg en games van 50 anno 2006 wil ik toch meer dan stilstand op beeldkwaliteit. Breedbeeld is echt relatief een kleine moeite. Ik hoef echt geen PS3 graphics op HD-TV met 7.1 surround.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom, dat heb je toch allemaal niet nodig, het gaat puur om de gameplay!
Wiiiiiiiiii![]()
Komt omdat de Cube geen 16:9 output doet, maar het 'faket', waardoor je beeld wordt opgerekt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Developers stoppen geen widescreen of 480p omdat de kiddies daar toch niks van merken.
Mensen. Al waren Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en Twilight Princess allemaal in 240i en zwart-wit. Ik koop dat sjit alsnog.
480p is te begrijpen, maar widescreen is overrated. Ik heb bijv. Super Mario Strikers die je in widescreen kan spelen maar ik speel het liever in 4:3 omdat de beeld wat scherper is dan dat je het moet uitrekken naar 16:9.
Je hebt toch een speciale TV nodig die zo'n resolutie van 16:9 aankan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Komt omdat de Cube geen 16:9 output doet, maar het 'faket', waardoor je beeld wordt opgerekt.
Widescreen is niet overrated.
In Zelda al helemaal niet.
Hoe kom je daar in godsnaam bijquote:Op zondag 20 augustus 2006 11:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij koopt een tof spel niet omdat het niet in breedbeeld is?.
Hmmm let me think.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je hebt toch een speciale TV nodig die zo'n resolutie van 16:9 aankan?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Developers stoppen geen widescreen of 480p omdat de kiddies daar toch niks van merken.
Mensen. Al waren Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en Twilight Princess allemaal in 240i en zwart-wit. Ik koop dat sjit alsnog.
480p is te begrijpen, maar widescreen is overrated. Ik heb bijv. Super Mario Strikers die je in widescreen kan spelen maar ik speel het liever in 4:3 omdat de beeld wat scherper is dan dat je het moet uitrekken naar 16:9.
Omdat je dat zegt? Dat ze te lui zijn om breedbeeld erin te maken, en daarom er zo weinig wordt verkocht?quote:
En zo dus hetzelfde met 5.1...quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:41 schreef Morthill het volgende:
[..]
Omdat het oog ook wat wil. Als de Wii graphics had van het jaar 95 had je deze uitspraak dan nog steeds gedaan? Zo ja, gefeliciteerd, want hoe fan ik ook ben van gameplay en retrogaming, voor een console waar ik 250 voor neer leg en games van 50 anno 2006 wil ik toch meer dan stilstand op beeldkwaliteit. Breedbeeld is echt relatief een kleine moeite. Ik hoef echt geen PS3 graphics op HD-TV met 7.1 surround.
En daaruit maak je op dat ik hem niet koop als het geen 16:9 ondersteunt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat je dat zegt? Dat ze te lui zijn om breedbeeld erin te maken, en daarom er zo weinig wordt verkocht?
Je bent nu dus al een graphicshoer als je breedbeeldondersteuning wilt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:29 schreef Oksel het volgende:
Ik vind het allemaal slap gelul. We zijn geen graphicshoeren, maar Nintendo Fans.
LOLquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:30 schreef Oksel het volgende:
Moet ik een beetje ouderwets naar stereo gaan zitten luisteren..
Ja.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:45 schreef RaymanNL het volgende:
ff voor de duidelijkheid, woensdag om 10.30 's ochtends is de Nintendo persconferentie?
Ja.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:37 schreef Tain het volgende:
[..]
Je bent nu dus al een graphicshoer als je breedbeeldondersteuning wilt?
Waarom denk je dat die GameCube zo drama verkooptquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom, dat heb je toch allemaal niet nodig, het gaat puur om de gameplay!
Wiiiiiiiiii![]()
Bijna niks ondersteund breedbeeld. Ik zie amper programma's die gewoon 16:9 zijn. Laat staan films!quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:52 schreef Kremers het volgende:
dan na 5j nog komen met spellen die het niet ondersteunen...
In België/Engeland wordt bijna alles al in breedbeeld uitgezonden, RTL doet dit vanaf 1 januari 2007. De Publieke Omroepen zenden ook al een hoop in breedbeeld uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Bijna niks ondersteund breedbeeld. Ik zie amper programma's die gewoon 16:9 zijn. Laat staan films!
Alleen op DVD enzo.
Nederland is nog 1 van de weinige landen waar tv uitgezonden wordt in 4:3 en alle films worden tegenwoordig in breedbeeld opgenomen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Bijna niks ondersteund breedbeeld. Ik zie amper programma's die gewoon 16:9 zijn. Laat staan films!
Alleen op DVD enzo.
Dit breedbeeld gedoe was gewoon een marketingtruc. Breedbeeld wordt pas goed gebruikt als alles HiDef wordt.
En dat de Gamecube zo slecht verkoopt het natuurlijk niks te maken met 5.1 of Breedbeeld.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:13 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Nederland is nog 1 van de weinige landen waar tv uitgezonden wordt in 4:3 en alle films worden tegenwoordig in breedbeeld opgenomen.
nee films worden in breedbeeld opgenomenquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:01 schreef moomoo het volgende:
is het niet zo dat films in 4:3 gefilmd worden, dan worden gecropt naar 16:9 voor de bios, en voorheen nog verder gecropt werden naar weer 4:3 voor videobanden etc?
Films worden tegenwoordig op breedbeeld film opgenomen. En dit is absoluut niet 16:9.. Het is veel breder dan dat.quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:01 schreef moomoo het volgende:
is het niet zo dat films in 4:3 gefilmd worden, dan worden gecropt naar 16:9 voor de bios, en voorheen nog verder gecropt werden naar weer 4:3 voor videobanden etc?
Ruzbeh, NL1,2&3 zendt geregeld in 16:9 uit hoor. En de buitenlandse zenders heel vaak ook.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Alleen op DVD enzo.
Dit breedbeeld gedoe was gewoon een marketingtruc. Breedbeeld wordt pas goed gebruikt als alles HiDef wordt.
En dat de Gamecube zo slecht verkoopt het natuurlijk niks te maken met 5.1 of Breedbeeld.
5.1 geluid vind ik toch wel wat anders hoor: Ten eerste hebben surround setjes een veel lagere userbase dan breedbeeld. Ten tweede hebben veel mensen setjes die alleen geschikt zijn voor de DVD of weten de mensen niet hoe ze de console aan moeten sluiten op die setjes, ten derde is het implementeren van 5.1 geluid veel kostbaarder dan progressief en 16:9 implementeren, ten vierde heeft het beeldkwaliteit veel meer inbreng op de gameplay dan overstappen op Dolby Prologic 5.1 naar Dolby digital en tot slot heeft de Wii gewoon de mogelijkheden om progressief en 16:9 weer te geven en heeft ie geen mogelijkheid om DD weer te geven (in andere woorden, hou dr eens over op).quote:Herr.Flick
En zo dus hetzelfde met 5.1...
Maar dan komt er een hele shitload aan commentaar los
HDtv's zijn nog steeds 16:9... Dus als die full screen film weer zouden geven verneuken ze de aspect ratio...Dus dit klopt nietquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ruzbeh, NL1,2&3 zendt geregeld in 16:9 uit hoor. En de buitenlandse zenders heel vaak ook.
De RTL groep heeft aangegeven dat ze in 2007 overstappen op 16:9, dan kun je erop rekenen dat de rest volgt aangezien ze marktleider zijn.
DVD's gebruiken vaak 2.35:1 (bioscoopformaat) ipv 16:9Dat houdt dus in dat je ondanks dat je een breedbeeld tv hebt je toch zwarte blokken hebt. HD lost dit alles op en is altijd volledig beeld op HDtv's.
HD films zijn (nu iig) van de tv geript en zijn gewoon 16:9 dus (bijna) beeldvullendquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:36 schreef BMH het volgende:
[..]
HDtv's zijn nog steeds 16:9... Dus als die full screen film weer zouden geven verneuken ze de aspect ratio...Dus dit klopt niet
Voor de rest heb je gelijk.
Ik doelde op HD filmmateriaal, die vult altijd het hele scherm (tenminste nu nog wel).quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:36 schreef BMH het volgende:
[..]
HDtv's zijn nog steeds 16:9... Dus als die full screen film weer zouden geven verneuken ze de aspect ratio...Dus dit klopt niet
Voor de rest heb je gelijk.
Precies, de reden is dat veel mensen nog steeds een 4:3 tv hebben. Dit was ook de reden waarom de NOS het WK in 4:3 uit heeft gezonden. Het EK 2008 wordt wel in BB uitgezonden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:13 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Nederland is nog 1 van de weinige landen waar tv uitgezonden wordt in 4:3 en alle films worden tegenwoordig in breedbeeld opgenomen.
Wat een slap gewazel...quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
[..]
5.1 geluid vind ik toch wel wat anders hoor:Ten eerste hebben surround setjes een veel lagere userbase dan breedbeeld. Ten tweede hebben veel mensen setjes die alleen geschikt zijn voor de DVD of weten de mensen niet hoe ze de console aan moeten sluiten op die setjes, ten derde is het implementeren van 5.1 geluid veel kostbaarder dan progressief en 16:9 implementeren, ten vierde heeft het beeldkwaliteit veel meer inbreng op de gameplay dan overstappen op Dolby Prologic 5.1 naar Dolby digital en tot slot heeft de Wii gewoon de mogelijkheden om progressief en 16:9 weer te geven en heeft ie geen mogelijkheid om DD weer te geven (in andere woorden, hou dr eens over op).
Mensen moeten zich realiseren dat de overstap van 4:3 naar 16:9 P veel groter is dan 16:9 P naar HD 720P. Het beeld is VEEL rustiger voor de ogen en geeft veel meer details door. Voor bijvoorbeeld een FPS is dat dus weldegelijk een must. Daar komt nog eens bij dat mensen die een platte beeldbuis hebben met alle toeters en bellen 16:9 Progressief nog wel kunnen vergeven maar 4:3 interlaced NIET.
DD is ouderwets. DTS ftwquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat een slap gewazel...
Even een paar antwoorden:denk dat dit weinig uitmaakt vrijwel elke set (ja ook de goedkope), kun je een extern apparaat op aansluiten.Dus een Dolby Digital is overbodig omdat mensen niet weten hoe ze hun Wii zouden moeten aansluiten op hun setje.... Maar wel lullen over 16:9 HD720P, dat snapt iedereen natuurlijk...
Ooit wel eens van een gebruikers handleiding gehoort?En met DPII moet je dezelfde aansluiting maken als met DDdat betwijfel ik ook zwaar, een 5.1 decoder kost geen drol, en de prijsverschillen ken ik niet, jij wel?? ![]()
dat zeker niet, het geluid is absoluut sfeerbepaler #1, niet de resolutie, in een bioskoop is de film veel spannender dan thuis op de beamer, dit komt puur door het verschrikkelijke mooie ruimtelijke effect qua geluid Nee, ik hou daar niet mee op, waarom mag jij wel 82 topics over 720P en compount video+s,interlaced progressief resoluties lullen, en een ander niet over DD5.1 ?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ruzbeh, NL1,2&3 zendt geregeld in 16:9 uit hoor.
DTS is niet een "losstaand iets", je hebt dus DD+DTS, DTS alleen gaat dus niet.quote:
psssht, Vanaf januari kun je sasha in 16:9 zienquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!
ZOLANG IK GEEN SASCHA DE BOER IN 16:9 KAN ZIEN IS ALLES GEWOON 4:3
Inderdaadquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:55 schreef McGilles het volgende:
Met dit soort geneuzel komt het Wii topic wel vol ja
Nee.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
Kijk jullie wachten er helemaal op enzo, maar wat als dat ding nou heel erg tegenvalt?
Onmogelijkquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
Kijk jullie wachten er helemaal op enzo, maar wat als dat ding nou heel erg tegenvalt?
De games kunnen tegen vallen... De hardware niet. Tis Nintendo duuh...quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
* voor Nintendo welquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat een slap gewazel...
Even een paar antwoorden:denk dat dit weinig uitmaakt vrijwel elke set (ja ook de goedkope), kun je een extern apparaat op aansluiten.Dus een Dolby Digital is overbodig omdat mensen niet weten hoe ze hun Wii zouden moeten aansluiten op hun setje.... Maar wel lullen over 16:9 HD720P, dat snapt iedereen natuurlijk...
Ooit wel eens van een gebruikers handleiding gehoort?En met DPII moet je dezelfde aansluiting maken als met DDdat betwijfel ik ook zwaar, een 5.1 decoder kost geen drol, en de prijsverschillen ken ik niet, jij wel?? ![]()
dat zeker niet, het geluid is absoluut sfeerbepaler #1, niet de resolutie, in een bioskoop is de film veel spannender dan thuis op de beamer, dit komt puur door het verschrikkelijke mooie ruimtelijke effect qua geluid Nee, ik hou daar niet mee op, waarom mag jij wel 82 topics over 720P en compount video+s,interlaced progressief resoluties lullen, en een ander niet over DD5.1 ?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum
Meerzijdige discussie: Herr Flick is voorstander voor DD. Alex4allofyou bespreekt feit dat DD niet op Wii zit. Slotje.quote:1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
Binnenkort wel.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!
ZOLANG IK GEEN SASCHA DE BOER IN 16:9 KAN ZIEN IS ALLES GEWOON 4:3
Hé kutquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:12 schreef EricG het volgende:
Godverrrrdomme is die Nintendo persconferentie precies op m'n eerste schooldag![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
* voor Nintendo wel
* ik weet dat SOMMIGE setjes die inputfunctie hebben, daarom zette ik ook erbij dat het nogal ingewikkeld is voor sommigen (groot gedeelte doelgroep Nintendo Wii). Het gaat in tegen het plug n play principe van Nintendo.
De DP2 mogelijkheid zit erop (nogal logisch aangezien het softwarematig is), maar daar is de kous mee af. Dezelfde aansluiting? Dacht het niet, gewoon stereoplugs hoor.
Als ik 'lul' over 720p dan 'lul' ik tegen jullie, 720p heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met het woord ''Wii' en was alleen maar gebruikt ter verduidelijking van het verschil tussen 4:3 en 16:9.
Gebruikershandleiding om te spelen? Snap je het principe nog van de Wii? Je weet wel, controller in de vorm van afstandbediening om het zo laagdrempelig als mogelijk te maken enzo? Een gebruikershandleiding verwacht ik niet nodig te hebben voor de Wii.
* Zucht, hardware is 1 ding maar software is een andere. Combineer het woord 'kosten' met 'developen' en je begrijpt wat ik bedoel.
*toegevoegde waarde stereo/ DP2 tav DD is lager dan 4:3 tav 16:9 Progressief.
* omdat 16:9 Progressief gewoon op de Wii zit, DD niet. Simpel lijkt me toch?
[..]
Meerzijdige discussie: Herr Flick is voorstander voor DD. Alex4allofyou bespreekt feit dat DD niet op Wii zit. Slotje. (is niet discussieren, maar eerder je wil doordrammen.)
Ik denk dat het op mijn kamer zittend op mijn bureaustoel goed te doen isquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:15 schreef RaymanNL het volgende:
Nu je het er over hebt, zou het wel te doen zijn om bepaalde games zittend te spelenZoals Wii tennis enzo
De Demopods gaan na,elijk uit van een staande positie
![]()
Dus Nintendo heeft DD weggelaten op de Wii omdat het te moeilijk zou zijn om aan te sluiten voor de doelgroep? En het past niet in het plug n play principequote:Op zondag 20 augustus 2006 19:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
ik weet dat SOMMIGE setjes die inputfunctie hebben, daarom zette ik ook erbij dat het nogal ingewikkeld is voor sommigen (groot gedeelte doelgroep Nintendo Wii). Het gaat in tegen het plug n play principe van Nintendo.
Dit is natuurlijk totaal subjectief. Ik vind namelijk DD/DTS net zoveel toevoegen als 16:9 Progressief, soms zelfs nog wel meer(beetje per spel afhankelijk).quote:*toegevoegde waarde stereo/ DP2 tav DD is lager dan 4:3 tav 16:9 Progressief.
Amen to thatquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk is het zonde dat er geen surround geluid in zit, tuurlijk is het zonde dat er geen HD in zit. Maar het is een keuze van Nintendo omdat ze zo schijnbaar de hardware heel goedkoop kunnen houden. Tis een keuze en op zich is stereo en 4:3 ook nog wel te doen hoor, het wordt niet ineens zwart-wit en mono ofzo
Als de games er gewoon verzorgd uitzien, sfeervol zijn en ze hebben een goede setting en ditto besturing en gameplay is er wmb niets aan de hand.
pl 2 jaquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:17 schreef Cid het volgende:
De Wii beschikt toch wel over surround sound? De cube kan dat zelfs produceren toch? Misschien geen DD, maar toch wel surround?
De hardware zal een fractie duurder zijn om 5.1 geluid eruit te krijgen, maar je zit wel met hogere licentiekosten voor elke Wii die van de productieband afrolt en ik neem aan dat Nintendo er veel wil en gaat afzettenquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk is het zonde dat er geen surround geluid in zit, tuurlijk is het zonde dat er geen HD in zit. Maar het is een keuze van Nintendo omdat ze zo schijnbaar de hardware heel goedkoop kunnen houden. Tis een keuze en op zich is stereo en 4:3 ook nog wel te doen hoor, het wordt niet ineens zwart-wit en mono ofzo
Als de games er gewoon verzorgd uitzien, sfeervol zijn en ze hebben een goede setting en ditto besturing en gameplay is er wmb niets aan de hand.
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:14 schreef BunnyHunter het volgende:
ik vind het niet zo erg dat er geen HD in zit ofzo, ik wil hem gewoon om erg goede spellen te (her)spelen en niet om al het ander gezeik en gezeur daar heb ik me pc wel voor.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
HD = high definitionquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
Ja maar op de huidige generatie speeltjes zou het er ook al zo uit zien als op je plaatjequote:Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]
Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabakTop dus.
Wat valt er te lachen aars ? De Wii krijgt 2 usb-poorten dus externe data-opslag in de vorm van usb-sticks en/of een HD is mogelijk...quote:
DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]
Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabakTop dus.
(Gatverdamme.. mijn kat komt binnensjouwen met een piepende half aangevreten doodsbange muis..)
Zie: BMH's post.quote:
Arghquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:30 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.
Widescreen bij Metroid Prime 3 komt goed uit omdat wat Samus ziet eerder 16:9 is dan 4:3.
[..]
Zie: BMH's post.
Aarsch.
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
[afbeelding]
idd erg moeilijk allemaal...
Message is clear, als we weer verder gaan met 720P of wat voor outputshit dan ook, dan gaan we ook weer verder met DD5.1.
Er zijn toch nog verschillende mensen die het graag hadden gehad, dus is er draagkracht voor discussie...![]()
Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.quote:(is niet discussieren, maar eerder je wil doordrammen. )
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.
Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.
Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]
Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.
Mijn wil tav Dolby Digital is dezelfde als die van jou, maar het is onzinnig om na zoveel discussie (jawel, die is er flink geweest) nog eens het DD vraagstuk te betrekken bij het nieuws over de 16:9 Progressief kwestie.
Als t aan mij had gelegen had de Wii/ DS de kracht gehad van de PS3/ PSP EN diens eigen unieke kwaliteiten. Maar dat is nu eenmaal niet zo. Nintendo kan niet EN innovativiteit EN goedkoop EN eenvoud combineren met die elementen. De strategie is zoals ie is, de uitvoering kan nog WEL worden bediscusseerd en vandaar mijn roep om 16:9 progressief.
Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
hmm ik was dat hele DS-gebeuren helemaal vergetenquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.
Het gaat er hierbij denk ik vooral om dat het hip is, het geeft een beetje het idee van pods.
WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:
[..]
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.quote:Herr-Flick:
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...
Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.quote:En als het echt allemaal gemakkelijk zou moeten blijven dan komen er ook geen menu's in om bijv. de tijd in te stellen of het beeldformaat.
Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.quote:Stel je eens voor dat je daar in terecht zou komen, je komt er echt nooit meer uit!
Tuurlijk, heb je toevallig nog een netwerkkaart liggen voor de Cube?quote:En wist je dat er ook USB 5.1 geluidskaarten zijn? Wii weet kunnen we zo de hardware upgraden, en dan beschikken we toch nog over 5.1 (al geloof ik het zelf ook niet dat dat zou gaan gebeuren )
De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.
WIFI zorgt er tevens voor dat er geen netwerkkaart in hoeft en dat scheelt weldegelijk geld aangezien het de Wii kleiner maakt.
Met WIFI heb je geen poespas aangezien je geen kabel aan hoeft te sluiten (zie je de parallel?) en het netjes draadloos kan. Op die manier kan je de Wii overal neerzetten in je huis, wat een issue was van Nintendo (meerde Wii's op netwerk rondom huis of Wii aansluiten in andere kamer/ op monitor).
De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijnquote:Gameervaring is denk ik niet het doel van de WIFI, gemak wel en flexibiliteit wel. Misschien is het wel een gameervaring maar ik snap nog steeds niet wat Nintendo bedoelde met hun filosofie van mobiliteit van de Wii. Nu ik er zo over nadenk is denk ik mobiliteit tevens een argument tegen 5.1.
Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consolesquote:Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.
[..]
Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:
[..]
De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.
[..]
Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.quote:De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijn
[..]
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.quote:Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
quote:Nindori: 10 years of Famicom and Super Famicom. 10 years of N64 and GC. And now another ten years is starting with Wii?
Miyamoto: Yes, we're starting from here.
N: Looking at the titles you've announced so far, it already seems like you'll be releasing games at a faster pace than the N64 and GC.
M: That's because the machine is based on GC. Dev tools are of course being upgraded, but GC code will basically run as is. Because of that, I'm also thinking I can remake some of my GC games for Wii, making use of the Wiimote.
N: So you think games will experience a rebirth thanks to the Wiimote...
M: Yes. Of course you can wander into a second hand shop and buy a lot of these games still, so I don't think we can release these Wiimakes at full price. Since a lot of the development cost has already been accounted for, we'll be able to release these at a much more affordable price. And if others also take advantage of this and release Wiimakes, there's a high possibility of a lot of software from third parties also.
N: So, there's a possibility of Nintendo doing this?
M: Yes, I strongly believe there is. For this reason, the next Zelda will be released for both Wii and GC simultaneously. It's quite an interesting experiment.
N: Ah, I see.
M: Also, when we were working on it, some of the staff were saying "Since the Wii has more power than the GC, let's polish the graphics up a bit too", but Zelda's fans aren't expecting polish, they're expecting a fun and exciting game, so I said it is better if we make it fun both on Wii and GC. And recently it's been established that "Wii is not a machine that tries to deliver next-gen graphics". Of course, since there are still games that demand high quality graphics, there will be separate paths of development depending on the software.
---
There's also a part where he's asked what happened to previous projects.
Mario 64-2: originally planned for 64DD, some parts made it into other games, but Miyamoto forgot which ones (!)
Cabbage: Cancelled but some ideas made it into Nintendogs.
Mario 128: A test concept for Mario. Some elements are in Mario Galaxy, incl. the running around a sphere and gravity.
Marionette: Moved to Wii. Still in development.
Stage Debut: Some elements seen in E3 Wii demos, like the face mapping element. Looks like many elements will make it into other games rather than being released as a standalong product, but the writeup is kind of vague.
sterker nog, dat is het conceptquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.
De kabel in de TV is onmisbaar, was er een goedkope techniek voor dan hadden ze dat ook wel geimplementeerd maar die is er niet. Maar je kan wel voorkombare moeilijkheden wegnemen.
Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.quote:Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.
ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:quote:Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk![]()
Goh dus ik hoef nooit naar mijn Wii te lopen? Dat ding pakt automatisch de spellen voor mij uit de kast en stopt ze eigenhandig in zijn dvdladequote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Ik denk ook niet dat iedereen de Wii overal heen verhuist, maar mocht het het willen dan is het erg eenvoudig. Over het algemeen zal ie in de woonkamer staan en zullen casuals de Wiimote oppakken en meteen kunnen spelen. Onze soort mensen (quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.
[..]
Klopt, maar dit is ook niet erg want je hoeft niet online te zijn om te spelen. Ik zie mn ouders ook niet online gaan als ze er al op spelen.quote:Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.
[..]
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.quote:ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:
TV aan
Console aan
Zit er een game in dan speelt deze automatisch af en anders kom je in het menu
WiFi zuigtquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.
Dat kan de consumenten niet schelen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
WiFi zuigt
Tegenover kabels:
-trager
-instabieler
-duurder
-onveiliger
Ik zie de voordelen werkelijk waar niet
Dat heb ik nog nooit gehad met mijn 360, ergo bullshit dusquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:38 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.
Ik zie behalve de vorm van de Wiimote geen verschil in de werking met de 360. Knopje indrukken, console gaat aan, even wachten en je kan spelen. Afhankelijk van het spel zal de opstarttijd langer of korter zijn, maar dat ligt totaal aan de grote van de data die moet worden ingeladen.quote:Wat de Wii anders maakt en daar doelde ik op is dat je de console bediend als een videorecorder of TV. Gewoon de Wiimote oppakken, een typische ON-knop inklikken zoals je die ook op andere afstandbedieningen hebt, en hij start meteen, praktisch geen laadtijden. Met sleepmode kan je zelfs meteen in het menu (van het spel) terechtkomen. Let wel, ik berust me op de uitleg van Nintendo, ik heb het niet zelf gezien, maar ik heb het dan ook over de filosofie van de Wii.
Het is een klein verschil, dat weet ik ook wel, maar weldegelijk een unieke eigenschap en gedachtengang die verschilt met de rest.
In de meeste gevallen is het gewoon stabiel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:
Nee, de consument kan het geen flikker schelen of hun verbinding er uit flikkert omdat een ander apparaat in huis aanslaat
Als je VC-games erin hebt zitten of een spel er reeds inhebt kunnen casual gezinsleden/ bezoek meteen 'instappen'. Ik kan me zo toekomstige situaties indenken dat ik bezoek heb en ik koffie moet zetten ofzo en dat ik roep 'ga maar even Wii'en, gewoon de rode knop indrukken' (quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Goh dus ik hoef nooit naar mijn Wii te lopen? Dat ding pakt automatisch de spellen voor mij uit de kast en stopt ze eigenhandig in zijn dvdlade?
Het principe wel, de uitvoering niet. Een 'helse klus' is verschillend voor iedereen.quote:Je doet nu net of het een helse klus is om een spel op te starten op andere consoles. En startmenus doorlopen? Omdat de Xbox360 en PS3 menu's hebben wil niet zeggen dat je ze moet gebruiken om een spel te spelen. En dat menu van de Wii zal echt niks beter/slechter zijn dan dat van de xbox360 en PS3, want die menu's zijn ook erg logisch en simpel. Het principe voor iedere console is hetzelfde .. Spel erin --> aanzetten --> spelen.
Dat is iets wat Nintendo niet wil dus.quote:Ik vind al die argumenten over "te moeilijk" aan te sluiten en in te stellen echt onzinnig. Als je te beroerd bent om de handleiding door te lezen moet je er maar helemaal niet aan te beginnen.
Het gaat er niet altijd om of je t weet, t gaat erom of het nodig is.quote:Want als DD te moeilijk is om aan te sluiten(wat echt een onzonel argument is want als je hem op de tv kunt aansluiten weet je ook hoe je hem op een receiver moet aansluiten)...
DP2 verreist geen mogelijke instellingswijziging als je m verhuist. Geluid hoor je altijd. DP2 is ook niet iets dat Nintendo een must vind, het is een leuke softwarematige extra, meer niet.quote:...dan had Nintendo ook DP2 weg kunnen laten aangezien je hem daarvoor ook op een receiver moet aansluiten wil dat gebruik van kunnen maken.
ik vind het wel tof, maar heb dan ook geen Cubequote:Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbijEen draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.
Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes
Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
Een BBA ook goed? (is in feite een netwerkkaartje, maar dan hebben we nog geen USB)quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, heb je toevallig nog een netwerkkaart liggen voor de Cube?![]()
Een kabel is anders makkelijker dan wifi.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat kan de consumenten niet schelen.
Ze willen iets dat makkelijker is. Net zoals Windows XP tegenover Linux.
En als je zo graag een kabeltje wilt gebruiken koop je die USB-Ethernet adapter die Nintendo gaat uitbrengen.
dude je overdrijft nu echt hoorquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:11 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je VC-games erin hebt zitten of een spel er reeds inhebt kunnen casual gezinsleden/ bezoek meteen 'instappen'. Ik kan me zo toekomstige situaties indenken dat ik bezoek heb en ik koffie moet zetten ofzo en dat ik roep 'ga maar even Wii'en, gewoon de rode knop indrukken' () en ze kunnen zo aan de slag. De 3D movement van de Wiimote versterkt deze deblokkade nog meer.
Verder valt me op met de DS dat veel mensen denken dat de DS een geheugenapparaat is, dat de DS en de cartridge 1 zijn. Als je ouders dus vragen aan je om bijvoorbeeld het geheugenspelletje in de Wii te laten zitten kunnen ze zonder jouw hulp aan de slag zonder rompslomp. Idioot, ik weet het, maar ik heb ze nog nooit een DVD in een DVDspeler zien doenzonder dat er iemand bij was die er 'verstand' van had. Wat iedereen echter wel dondersgoed weet is een TV aanzetten en te zappen (PIP/ zenderconfiguratie etc. Vergeet het maar).
Als het concept van de Wii is zoals ie is dan dient de bediening ook zo makkelijk mogelijk te zijn en deze vertaling is weldegelijk te zien aan de controle en is weldegelijk anders dan de rest. Ik denk dat 80% wel weet hoe een PS of Wii bediend moet worden, maar Nintendo heeft duidelijk gesteld dat iedereen erachter moet kunnen en daarom zijn deze maatregelen geen luxe.
[..]
Niet altijd waar.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:19 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Een kabel is anders makkelijker dan wifi.
Een kabel is altijd makkelijker dan WiFi of het ook handiger is is een tweede en afhankelijk van huis en andere factorenquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:25 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Niet altijd waar.
Vaak kan of mag een kabel niet getrokken worden, en dan is het Wifi gebeuren een mooie oplossing.
Ik heb hier in m'n huis elke 4 meter 2 utp aansluitingen laten maken 5 jaar geleden, maar dit blijkt nu aadrig overbodig te zijn.Mogelijkheden om kabels mooi weg te werken heb ik niet (tegelvloer en stenen plinten), en met Wifi kan ik gaan zitten waar ik maar wil in en rond mijn huis. Online gamen in de tuin kan nu dus ook, anders had ik weer met de utp gezeten.
Ik denk het wel. Zoiets zal het wel worden.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:18 schreef Megalomaniac het volgende:
Moet ik dan aan een speciale serie denken net als de Player's Choice?
Waarom zijn draadloze joysticks dan zo fijnquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:
[..]
Een kabel is altijd makkelijker dan WiFi of het ook handiger is is een tweede en afhankelijk van huis en andere factoren
Omdat dat het onderwerp niet is?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom zijn draadloze joysticks dan zo fijn
Met draad is altijd gemakkelijker....(schijnt)
Ik wacht nog op draadloos stroomquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zonder stroomkabel is pas handig, kijk maar naar het succes van de DS. Zonder stroomkabel is wat men wil!
dat is er alquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik wacht nog op draadloos stroom
Hopelijk maken ze er wel een polsbandje aan, ik zie dat ding hier nog wel een keertje door de kamer vliegen... (bezwete handjes, alcohol of spontane uitvalverschijnselen...quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:
http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html
Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:23 schreef kepler het volgende:
[..]
dude je overdrijft nu echt hoorOp de Xbox 360 is het echt niet ingewikkeld om een game te starten, en je kan ook Xbox Live Arcade-games gewoon supersimpel starten. Twee klikken en klaar. Het is echt niet alsof de Wii weet welke game je wilt spelen en deze gelijk opstart
Ook op de Wii zul je door een menu moeten navigeren
Als een spel in de 360 zit start deze ook gewoon gelijk op. Ik zie echt het voordeel van de Wii hier niet hoor![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Iers bedrijf claimt ontdekking 'free energy'quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Klinkt fantastischquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:
Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Wat voor accenten zijn er aangepast dan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgenquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.
Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.
Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
Ben benieuwdquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Hmm ik heb zo mn twijfels.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.
Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.
Ga dat maar lekker teruglezen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat voor accenten zijn er aangepast dan?
Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.quote:Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgen .
En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ga dat maar lekker teruglezen.
Breedbeeldquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:26 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik weet niet of jullie m al gezien hebben maar ik vind het een mooie fake.
[afbeelding]
Schrijf je nou, of typ je?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ga dat maar lekker teruglezen.
[..]
Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.
Ga jij je bemoeien met hoeveel ik schrijf?
Ik ga uit van de opmerking die Nintendo maakte dat het zo moet zijn dat gezinsleden ook uitgenodigd wordt om de Wiimote op te pakken en dat het net zo makkelijk is als de TV aanzetten en klaar. Dat gekoppeld met wat we weten van de Wii en wat denkbaar is (snelle laadtijden etc) brengt mij tot mijn conclussie. En ik omarm die want als ik zie wat de DS al teweegbrengt met enige assistentie dan zie ik eindelijk beweging komen in het iig interessant maken van gamen voor (zware) casuals.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:31 schreef kepler het volgende:
[..]
ik zie niet in hoe simpeler het kan worden dan DVD in de lade stoppen, op play drukken en gamen maar
Dat weet je niet, net zomin ik. Maar wat ik zei, ik denk t nu wel te begrijpen: directe bootup van een game en met HOME teruggaan naar menu om ander spel of instellingen te wijzigen.quote:en met die home-knop ga je gewoon terug naar het menu (of in-game menu), net als met de 360
Geen vergelijking, voorbeeld van hoe nauw het aankomt de bedrijfsfilosofie/ economische hindernissen te implementeren/ voorkomen.quote:ow en de vergelijking met MacDonalds is nou niet echt positief voor Nintendo hoor
Zet er een echte casual achter en je komt erachter.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:13 schreef Tain het volgende:
[..]
En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?
Of er is gewoon geen verschil.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:29 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zet er een echte casual achter en je komt erachter.
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Of er is gewoon geen verschil.
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop van de controller -> console gaat aan
Spel speelt af of je komt in het menu
Wii
Zet tv aan
Druk op de On knop van de Wii-mote -> console gaat aan
Waar zit het verschil dan in?
Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereenquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
Your point being?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:47 schreef EricG het volgende:
Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereen
Geen van beidequote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
Geen van tweeen, TV's staan doorgaans helemaal uit dus ze lopen er sowieso heen en zetten dan de tv en de console wel aan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Mijn punt is het aantal handelingen dat je moet verrichten om te kunnen gamen, dat is gewoon bij elke console hetzelfdequote:Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.
En dat was Tain's punt, iirc
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.
En dat was Tain's punt, iirc
Daar zijn er genoeg vanquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
Xbox 360:quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Of er is gewoon geen verschil.
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop van de controller -> console gaat aan
Wii
Zet tv aan
Druk op de On knop van de Wii-mote -> console gaat aan
Waar zit het verschil dan in?
Dan je wel voor het beledigen van naastenquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
Onzin. Je drukt op de guide button en je console gaat aan... Mits hij in het stroom zit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet. Dus wel even controleren. In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?
Wii
Zet tv aan
Druk op de Rode knop van de afstandbediening-> console gaat aan
Meteen een leuke welkomstboodschap van een hersentrainingsprogrammaatje.
Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zittenquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?
Dit is ook bs alex.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Wii
Zet tv aan
Druk op de Rode knop van de afstandbediening-> console gaat aan
Meteen een leuke welkomstboodschap van een hersentrainingsprogrammaatje.
Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zitten
Dan moet die andere persoon even MS bellen want zijn 360 is stukquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.
Is dat zo? Ik heb meermalen gehad dat de controller niets deed omdat ie niet gecabuleerd (contact had gemaakt is het goede woord, je weet wel dat ie zoekt naar de goede poort en wat enkele seconden duurt) was. Maar maak je geen zorgen, IK kom dr wel uit hoorquote:
Als jij t zegt zal t wel zo zijnquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef Retuobak het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit Alex
Serieus, je zit jezelf belachelijk te maken
De filosofiequote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken.
Bij de DS lijkt het anders aardig te lukken.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.
Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Helemaal waar je moet ze kost geven die de helpdesk bellen en zeggen mijn console doet het niet?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.
Verder
Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De filosofie.. De filosofie van Nintendo is dezelfde als die van Sony, MS en alle grote bedrijven, zoveel mogelijk producten verkopen en geld verdienen.
Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.quote:En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.
Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.quote:En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.quote:Mensen gaan games spelen omdat de games hun aanspreken niet omdat het makkelijk is aan te zetten. En je kan meteen spelen op de Wii? wat als er geen spel in zit? Dan houd voor die mensen waar jij vanuit gaat dus al weer gelijk op want ow ow ze moeten er in spel in stoppen en aangezien ze geestelijk achter lopen is dit niet mogelijk voor ze![]()
Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:24 schreef Oksel het volgende:
Zou ik GC Zelda 4Swords kunnen spelen op de Wii, MP? Dus met een paar GBA'en via een kabel aangesloten op de Wii?
eeeh? Denk het niet.quote:En zou je dan ook de DS kunnen gebruiken samen met een GBA?
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?
De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.
[..]
Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.
[..]
Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.
[..]
Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.
Met een GC link kabel?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?
Ze zeggen dat je alle cubeaccesoires kunt gebruiken als je cubegames speelt met de Wii, dus waarom zou een GBA-GCN kabel niet werken?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?
Je hebt het over de overkoepelende beweegreden, je weet best wel wat ik bedoel.quote:schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.
Zoek t woord doelgroep maar na in een bedrijfseconomisch boek.quote:Echt onzin dat Nintendo een grotere groep zou willen benaderen dan de MS of Sony, ze willen allemaal zoveel mogelijk mensen aanspreken. Ze proberen het alleen op andere manieren.
In principe KAN iedereen het ja, dat is niet hetzelfde als het ook doen.quote:In mijn ogen zijn de meeste niet debiel, wel lui. Iedereen die ik ken kan een pc aanzetten, spellen erop spelen en een zonder moeite de DVD speler bedienen. En de meeste zijn echt A-technisch en kunnen als de gemiddelde consument gerekend worden.
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?quote:En de Xbox360/PS3 kun je niet gelijk proberen.. Je doet echt alsof de Wii overdreven simpel is en de rest overdreven moeilijk. Als ik een spel in mijn Xbox360/PS3 heb zitten kan ook iedereen hem gewoon aanzetten en gaan spelen. Dat is niks moeilijker dan de Wii. En dat iets gemakkelijk is wil niet zeggen dat mensen erop gaan spelen. Om spellen te spelen op een console zijn er niet meer heikel punten dan het spel erin doen. Want voor allemaal geld spel erin, aanzetten en spelen.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:17 schreef Oksel het volgende:
Alex overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De Wii zal zich op een een breder publiek richten dan de 360. Kijk maar wat ze met de DS hebben gedaan, en wat voor groep daarop speelt, vergelijk die groep met de PSP.. dit zal ook gebeuren met de Wii vs de 360 / PS3.
PSP / 360 / PS3 doelgroep = echte gamers, tussen de 8 en 30, gok ik.
DS / Wii doelgroep = echte gamers tussen de 8 en 30 PLUS non-gamers > 30j.
Mensen onder de 30 (gokje), zijn technischer dan mensen boven de 30.. en de Wii zal een simpelere interface / besturing hebben, zodat de 30+ groep er ook mee overweg kan.. zoals ze ook overweg kunnen met de DS.
Omdat ze gewoon niet van gamen houden!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[b]Op maandag 21 augustus 2006 17:02
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?
Het nieuws zall snel beschikbaar zijn, dus dat maakt opzich niet veel uit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
Ik kan het je nu al verklappen, hoor! 2 oktober komt de Wii uit, incl. de beloofde launch-gamesquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
150 lijkt me te weinig.. 250 lijkt me teveel... Ik gok op 200.. Alles wat er onder zit is mooi meegenomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:09 schreef moomoo het volgende:
kunnen die japanners snel nog even hun yens om gaan wisselen naar dollars. dat zullen ze niet zo leuk vinden. daar schiet N zich toch even in zn voet.Deze prijs was ook in yens en daarnaast zei hij ook de dollar prijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
Zie Hier The Sims Wii Collectionquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbijEen draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.
Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes
Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vindenquote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vinden.
Het inhouden van de knop is gedaan om hem niet per ongeluk aan te zetten als je net die knop indrukt. Zelfde geldt voor het uitzetten van de 360. 1x drukken op de guide knop en je komt in klein menu'tje (voor o.a. profile enzo) en de guide knop lang inhouden om hem via een keuzemenu af te sluiten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.quote:Ik weet niet of ie moet calibreren de Wiimote, net zomin als jij, maar Nintendo heeft gezegd dat ie functioneerde als een afstandsbediening en daar ga ik nog steeds vanuit. En dat vind ik ook het meest logisch gezien de filosofie (van de Wii, niet de achterliggende gedachte dus/ de winstgevendheid)
was ieder geval halogeen lichtquote:Halogeen-licht was geloof ik hetgeen de Wii moeilijkheden mee kon hebben. Niet licht an sich.
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:07 schreef Tain het volgende:
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.htmlquote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
"The chip senses direction and acceleration by measuring changes in the electrons within it." [...] "Broadcom makes the wireless Bluetooth radio chip that transmits the positional data to the console in real time. All of the components are inexpensive and they are a lot faster than they used to be. That’s how a big backhand stroke by the player gets translated into a virtual stroke in a tennis game. But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
The answer seems to be that the accuracy of the accelerometers is not good enough to maintain an absolute position without drift. A player might move the controller really rapidly to the right, then slowly back to its starting position, and a small error in the calculation of the acceleration would mean that the game would misinterpret the motion and think the controller is in a different spot. The Wii uses the three LEDs in the control strip to provide a central calibration point that eliminates this problem by recalibrating the controller's position every so often.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tomasso het volgende:
Dat "gerucht" met die halogeen lamp was volgens mij allang tot bullshit verklaard hoor
http://wii.ign.com/articles/718/718946p1.htmlquote:Light sources from fluorescent and halogen lamps, plastic, mirrors and more may occasionally interfere with the pointer, based on official documentation. To eliminate this interference, the pointer must identify the sensor bar and mark its two coordinates. When pointing with the Wii-mote, the unit is actually interacting with the sensor bar, which then translates data to the television, in effect simulating a direct aim to the television.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tain het volgende:
[..]
[..]
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.html
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?quote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:21 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?
Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:23 schreef Tain het volgende:
[..]
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoeren
Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt. Dan is het toch wel handig als je ook handmatig kan calibrerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:25 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.
Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:27 schreef Tain het volgende:
[..]
Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt.
En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?
het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:54 schreef Tain het volgende:
[..]
En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.
Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
Echter zal je de draadloze controller eventueel wel moeten verbinden met de Wii, net als het met de 360. Als je meerdere controllers hebt zul je dit dus moeten 'aangeven' aan de Wii.
Zei ik toch.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:
Nieuwe Rayman scans + info
YessAllemaal minigames
Me franchise is verneukt olé olé!!!
Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:
Nieuwe Rayman scans + info
YessAllemaal minigames
Me franchise is verneukt olé olé!!!
Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:51 schreef RaymanNL het volgende:
Ik hoop niet dat de Wii nog meer franchises gaat "verneuken" omdat de devolper graag wilt de congtroller op zo veel mogelijk manieren te willen gebruiken![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
[..]
het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).
Nee, hij was bezig met de platformer, maar toen kreeg hij de Wii devkitquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.
Hij had er heus wel een platformer kunnen maken ALS hij dat wilde. Had ie geen zin in. Dus die geweldige maker van je serie heeft je franchise 'verneukt'.
Jawel hoor ruzbeh, het lijkt me nog steeds een tof spel, want ik heb de minigames gezien, en die zien er erg leuk uit. Maar ik vijnd het jammer dat er geen platformer is gekomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:10 schreef Ruzbeh het volgende:
RaymanNL kan duidelijk zijn Goden niet respecteren.
maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibrerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren.
dat snap ik hoor, maar alex4you doet net alsof de Wii dat niet hoeft te doen en de Xbox 360 welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:28 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.
niet helemaal waar. Voor bijvoorbeeld zwaardvechten maakt het geen kont uit waar je staat ten opzichte van de TV. Al sta je erachter; het gaat om de beweging (en daarvoor heeft tie een beginpunt of referentiepunt nodig, en die kan hij bepalen door drie verschillende sensoren).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:22 schreef moomoo het volgende:
[..]
maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren![]()
Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef MilaNL het volgende:
Van mij mag de wii 150 euro kosten
Opgevoerde gamecube met motion sensors...
Maarja bij 250 koop ik m ook nog wel
De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.quote:maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.
Puur kwa grapfische power nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.![]()
Eeeh, de WiiMote pakt juist wél de plaats van de controller als wel de beweging (tilt).quote:De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.
Ik dacht dat de nunchuck ook de plaats vertelde aan de Wii? niet alleen de rotatie?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:26 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Puur kwa grapfische power niet
[..]
Eeeh, de WiiMote pakt juist wél de plaats van de controller als wel de beweging (tilt).
De nun-chuck pakt daarnaast z'n eigen rotatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |