Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:23 schreef kepler het volgende:
[..]
dude je overdrijft nu echt hoorOp de Xbox 360 is het echt niet ingewikkeld om een game te starten, en je kan ook Xbox Live Arcade-games gewoon supersimpel starten. Twee klikken en klaar. Het is echt niet alsof de Wii weet welke game je wilt spelen en deze gelijk opstart
Ook op de Wii zul je door een menu moeten navigeren
Als een spel in de 360 zit start deze ook gewoon gelijk op. Ik zie echt het voordeel van de Wii hier niet hoor![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik wacht nog op draadloos stroom
Iers bedrijf claimt ontdekking 'free energy'quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik wacht nog op draadloos stroom
Klinkt fantastischquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:
http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html
Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Wat voor accenten zijn er aangepast dan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgenquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.
Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.
Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
Ben benieuwdquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:
Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Hmm ik heb zo mn twijfels.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.
Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.
Ga dat maar lekker teruglezen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat voor accenten zijn er aangepast dan?
Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.quote:Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgen .
En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ga dat maar lekker teruglezen.
Breedbeeldquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:26 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik weet niet of jullie m al gezien hebben maar ik vind het een mooie fake.
[afbeelding]
Schrijf je nou, of typ je?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ga dat maar lekker teruglezen.
[..]
Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.
Ga jij je bemoeien met hoeveel ik schrijf?
Ik ga uit van de opmerking die Nintendo maakte dat het zo moet zijn dat gezinsleden ook uitgenodigd wordt om de Wiimote op te pakken en dat het net zo makkelijk is als de TV aanzetten en klaar. Dat gekoppeld met wat we weten van de Wii en wat denkbaar is (snelle laadtijden etc) brengt mij tot mijn conclussie. En ik omarm die want als ik zie wat de DS al teweegbrengt met enige assistentie dan zie ik eindelijk beweging komen in het iig interessant maken van gamen voor (zware) casuals.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:31 schreef kepler het volgende:
[..]
ik zie niet in hoe simpeler het kan worden dan DVD in de lade stoppen, op play drukken en gamen maar
Dat weet je niet, net zomin ik. Maar wat ik zei, ik denk t nu wel te begrijpen: directe bootup van een game en met HOME teruggaan naar menu om ander spel of instellingen te wijzigen.quote:en met die home-knop ga je gewoon terug naar het menu (of in-game menu), net als met de 360
Geen vergelijking, voorbeeld van hoe nauw het aankomt de bedrijfsfilosofie/ economische hindernissen te implementeren/ voorkomen.quote:ow en de vergelijking met MacDonalds is nou niet echt positief voor Nintendo hoor
Zet er een echte casual achter en je komt erachter.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:13 schreef Tain het volgende:
[..]
En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?
Of er is gewoon geen verschil.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:29 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zet er een echte casual achter en je komt erachter.
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Of er is gewoon geen verschil.
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop van de controller -> console gaat aan
Spel speelt af of je komt in het menu
Wii
Zet tv aan
Druk op de On knop van de Wii-mote -> console gaat aan
Waar zit het verschil dan in?
Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereenquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
Your point being?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:47 schreef EricG het volgende:
Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereen
Geen van beidequote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
Geen van tweeen, TV's staan doorgaans helemaal uit dus ze lopen er sowieso heen en zetten dan de tv en de console wel aan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Mijn punt is het aantal handelingen dat je moet verrichten om te kunnen gamen, dat is gewoon bij elke console hetzelfdequote:Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.
En dat was Tain's punt, iirc
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.
En dat was Tain's punt, iirc
Daar zijn er genoeg vanquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
Xbox 360:quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Of er is gewoon geen verschil.
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop van de controller -> console gaat aan
Wii
Zet tv aan
Druk op de On knop van de Wii-mote -> console gaat aan
Waar zit het verschil dan in?
Dan je wel voor het beledigen van naastenquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
Onzin. Je drukt op de guide button en je console gaat aan... Mits hij in het stroom zit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet. Dus wel even controleren. In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?
Wii
Zet tv aan
Druk op de Rode knop van de afstandbediening-> console gaat aan
Meteen een leuke welkomstboodschap van een hersentrainingsprogrammaatje.
Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zittenquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?
Dit is ook bs alex.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Wii
Zet tv aan
Druk op de Rode knop van de afstandbediening-> console gaat aan
Meteen een leuke welkomstboodschap van een hersentrainingsprogrammaatje.
Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zitten
Dan moet die andere persoon even MS bellen want zijn 360 is stukquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.
Is dat zo? Ik heb meermalen gehad dat de controller niets deed omdat ie niet gecabuleerd (contact had gemaakt is het goede woord, je weet wel dat ie zoekt naar de goede poort en wat enkele seconden duurt) was. Maar maak je geen zorgen, IK kom dr wel uit hoorquote:
Als jij t zegt zal t wel zo zijnquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef Retuobak het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit Alex
Serieus, je zit jezelf belachelijk te maken
De filosofiequote:Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken.
Bij de DS lijkt het anders aardig te lukken.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.
Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Helemaal waar je moet ze kost geven die de helpdesk bellen en zeggen mijn console doet het niet?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.
Verder
Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De filosofie.. De filosofie van Nintendo is dezelfde als die van Sony, MS en alle grote bedrijven, zoveel mogelijk producten verkopen en geld verdienen.
Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.quote:En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.
Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.quote:En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.quote:Mensen gaan games spelen omdat de games hun aanspreken niet omdat het makkelijk is aan te zetten. En je kan meteen spelen op de Wii? wat als er geen spel in zit? Dan houd voor die mensen waar jij vanuit gaat dus al weer gelijk op want ow ow ze moeten er in spel in stoppen en aangezien ze geestelijk achter lopen is dit niet mogelijk voor ze![]()
Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:24 schreef Oksel het volgende:
Zou ik GC Zelda 4Swords kunnen spelen op de Wii, MP? Dus met een paar GBA'en via een kabel aangesloten op de Wii?
eeeh? Denk het niet.quote:En zou je dan ook de DS kunnen gebruiken samen met een GBA?
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?
De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.
[..]
Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.
[..]
Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.
[..]
Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.
Met een GC link kabel?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?
Ze zeggen dat je alle cubeaccesoires kunt gebruiken als je cubegames speelt met de Wii, dus waarom zou een GBA-GCN kabel niet werken?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?
Je hebt het over de overkoepelende beweegreden, je weet best wel wat ik bedoel.quote:schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.
Zoek t woord doelgroep maar na in een bedrijfseconomisch boek.quote:Echt onzin dat Nintendo een grotere groep zou willen benaderen dan de MS of Sony, ze willen allemaal zoveel mogelijk mensen aanspreken. Ze proberen het alleen op andere manieren.
In principe KAN iedereen het ja, dat is niet hetzelfde als het ook doen.quote:In mijn ogen zijn de meeste niet debiel, wel lui. Iedereen die ik ken kan een pc aanzetten, spellen erop spelen en een zonder moeite de DVD speler bedienen. En de meeste zijn echt A-technisch en kunnen als de gemiddelde consument gerekend worden.
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?quote:En de Xbox360/PS3 kun je niet gelijk proberen.. Je doet echt alsof de Wii overdreven simpel is en de rest overdreven moeilijk. Als ik een spel in mijn Xbox360/PS3 heb zitten kan ook iedereen hem gewoon aanzetten en gaan spelen. Dat is niks moeilijker dan de Wii. En dat iets gemakkelijk is wil niet zeggen dat mensen erop gaan spelen. Om spellen te spelen op een console zijn er niet meer heikel punten dan het spel erin doen. Want voor allemaal geld spel erin, aanzetten en spelen.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:17 schreef Oksel het volgende:
Alex overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De Wii zal zich op een een breder publiek richten dan de 360. Kijk maar wat ze met de DS hebben gedaan, en wat voor groep daarop speelt, vergelijk die groep met de PSP.. dit zal ook gebeuren met de Wii vs de 360 / PS3.
PSP / 360 / PS3 doelgroep = echte gamers, tussen de 8 en 30, gok ik.
DS / Wii doelgroep = echte gamers tussen de 8 en 30 PLUS non-gamers > 30j.
Mensen onder de 30 (gokje), zijn technischer dan mensen boven de 30.. en de Wii zal een simpelere interface / besturing hebben, zodat de 30+ groep er ook mee overweg kan.. zoals ze ook overweg kunnen met de DS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |