abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41011470
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk is het zonde dat er geen surround geluid in zit, tuurlijk is het zonde dat er geen HD in zit. Maar het is een keuze van Nintendo omdat ze zo schijnbaar de hardware heel goedkoop kunnen houden. Tis een keuze en op zich is stereo en 4:3 ook nog wel te doen hoor, het wordt niet ineens zwart-wit en mono ofzo

Als de games er gewoon verzorgd uitzien, sfeervol zijn en ze hebben een goede setting en ditto besturing en gameplay is er wmb niets aan de hand.
De hardware zal een fractie duurder zijn om 5.1 geluid eruit te krijgen, maar je zit wel met hogere licentiekosten voor elke Wii die van de productieband afrolt en ik neem aan dat Nintendo er veel wil en gaat afzetten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41013431
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:14 schreef BunnyHunter het volgende:
ik vind het niet zo erg dat er geen HD in zit ofzo, ik wil hem gewoon om erg goede spellen te (her)spelen en niet om al het ander gezeik en gezeur daar heb ik me pc wel voor.
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:39:35 #153
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41013608
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:40:02 #154
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41013623
Ik vraag me af hoeveel er van het externe DVD speler addon idee overblijft.. Persoonlijk hoop ik dat de console out of the box DVD films kan afspelen
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
HD = high definition

HDD = Hard disc drive.. Veel fokkers gebruiken verkeerde afkortingen
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:10:53 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41014922


Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabak Top dus.

(Gatverdamme.. mijn kat komt binnensjouwen met een piepende half aangevreten doodsbange muis.. )
pi_41015019
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]
Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabak Top dus.
Ja maar op de huidige generatie speeltjes zou het er ook al zo uit zien als op je plaatje Dus dat zegt niet zoveel. Maargoed dan nog. Lekker boeiend. Grafische wijze komt alles toch wel goed en dat weet iedereen.

Muisje verder gewoon buiten zetten. Die redden het wel. Anders word het een bloedige boel Geloof me. Pas als ze met kikkers binnen komen is het irritant. Die glibberen uit je handen terwijl de kat er weer op springt
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_41015531
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:39 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat valt er te lachen aars ? De Wii krijgt 2 usb-poorten dus externe data-opslag in de vorm van usb-sticks en/of een HD is mogelijk...
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:30:57 #158
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41015543
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]

Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabak Top dus.

(Gatverdamme.. mijn kat komt binnensjouwen met een piepende half aangevreten doodsbange muis.. )
DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.

Widescreen bij Metroid Prime 3 komt goed uit omdat wat Samus ziet eerder 16:9 is dan 4:3.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:30 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Wat valt er te lachen aars ?
Zie: BMH's post.

Aarsch.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:36:25 #159
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41015691
NOG 3 DAGEN
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41015831
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:30 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.

Widescreen bij Metroid Prime 3 komt goed uit omdat wat Samus ziet eerder 16:9 is dan 4:3.
[..]

Zie: BMH's post.

Aarsch.
Argh Beetje overeen gelezen & zo

Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_41016203
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

[afbeelding]

idd erg moeilijk allemaal...

Message is clear, als we weer verder gaan met 720P of wat voor outputshit dan ook, dan gaan we ook weer verder met DD5.1.

Er zijn toch nog verschillende mensen die het graag hadden gehad, dus is er draagkracht voor discussie...
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.

Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
quote:
(is niet discussieren, maar eerder je wil doordrammen. )
Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.

Mijn wil tav Dolby Digital is dezelfde als die van jou, maar het is onzinnig om na zoveel discussie (jawel, die is er flink geweest) nog eens het DD vraagstuk te betrekken bij het nieuws over de 16:9 Progressief kwestie.

Als t aan mij had gelegen had de Wii/ DS de kracht gehad van de PS3/ PSP EN diens eigen unieke kwaliteiten. Maar dat is nu eenmaal niet zo. Nintendo kan niet EN innovativiteit EN goedkoop EN eenvoud combineren met die elementen. De strategie is zoals ie is, de uitvoering kan nog WEL worden bediscusseerd en vandaar mijn roep om 16:9 progressief.
pi_41020869
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:40 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

pl 2 ja
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:54:14 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41021320
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.

Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]

ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
The line is a dot to you!
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:26:15 #164
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41021671
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.

Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]

Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.

Mijn wil tav Dolby Digital is dezelfde als die van jou, maar het is onzinnig om na zoveel discussie (jawel, die is er flink geweest) nog eens het DD vraagstuk te betrekken bij het nieuws over de 16:9 Progressief kwestie.

Als t aan mij had gelegen had de Wii/ DS de kracht gehad van de PS3/ PSP EN diens eigen unieke kwaliteiten. Maar dat is nu eenmaal niet zo. Nintendo kan niet EN innovativiteit EN goedkoop EN eenvoud combineren met die elementen. De strategie is zoals ie is, de uitvoering kan nog WEL worden bediscusseerd en vandaar mijn roep om 16:9 progressief.
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...

En als het echt allemaal gemakkelijk zou moeten blijven dan komen er ook geen menu's in om bijv. de tijd in te stellen of het beeldformaat.

Stel je eens voor dat je daar in terecht zou komen, je komt er echt nooit meer uit!

En wist je dat er ook USB 5.1 geluidskaarten zijn? Wii weet kunnen we zo de hardware upgraden, en dan beschikken we toch nog over 5.1 (al geloof ik het zelf ook niet dat dat zou gaan gebeuren )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:28:44 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_41021699
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.

Het gaat er hierbij denk ik vooral om dat het hip is, het geeft een beetje het idee van pods.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:36:24 #166
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41021806
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.

Het gaat er hierbij denk ik vooral om dat het hip is, het geeft een beetje het idee van pods.
hmm ik was dat hele DS-gebeuren helemaal vergeten

dan vind ik het alleen jammer dat er geen 5.1 inzit
The line is a dot to you!
pi_41022026
tvp
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41022398
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:

[..]

ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.
WIFI zorgt er tevens voor dat er geen netwerkkaart in hoeft en dat scheelt weldegelijk geld aangezien het de Wii kleiner maakt.
Met WIFI heb je geen poespas aangezien je geen kabel aan hoeft te sluiten (zie je de parallel?) en het netjes draadloos kan. Op die manier kan je de Wii overal neerzetten in je huis, wat een issue was van Nintendo (meerde Wii's op netwerk rondom huis of Wii aansluiten in andere kamer/ op monitor).

Gameervaring is denk ik niet het doel van de WIFI, gemak wel en flexibiliteit wel. Misschien is het wel een gameervaring maar ik snap nog steeds niet wat Nintendo bedoelde met hun filosofie van mobiliteit van de Wii. Nu ik er zo over nadenk is denk ik mobiliteit tevens een argument tegen 5.1.
quote:
Herr-Flick:
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...
Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.
quote:
En als het echt allemaal gemakkelijk zou moeten blijven dan komen er ook geen menu's in om bijv. de tijd in te stellen of het beeldformaat.
Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.
quote:
Stel je eens voor dat je daar in terecht zou komen, je komt er echt nooit meer uit!
Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.
quote:
En wist je dat er ook USB 5.1 geluidskaarten zijn? Wii weet kunnen we zo de hardware upgraden, en dan beschikken we toch nog over 5.1 (al geloof ik het zelf ook niet dat dat zou gaan gebeuren )
Tuurlijk, heb je toevallig nog een netwerkkaart liggen voor de Cube?
pi_41022652
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.
WIFI zorgt er tevens voor dat er geen netwerkkaart in hoeft en dat scheelt weldegelijk geld aangezien het de Wii kleiner maakt.
Met WIFI heb je geen poespas aangezien je geen kabel aan hoeft te sluiten (zie je de parallel?) en het netjes draadloos kan. Op die manier kan je de Wii overal neerzetten in je huis, wat een issue was van Nintendo (meerde Wii's op netwerk rondom huis of Wii aansluiten in andere kamer/ op monitor).
De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.
quote:
Gameervaring is denk ik niet het doel van de WIFI, gemak wel en flexibiliteit wel. Misschien is het wel een gameervaring maar ik snap nog steeds niet wat Nintendo bedoelde met hun filosofie van mobiliteit van de Wii. Nu ik er zo over nadenk is denk ik mobiliteit tevens een argument tegen 5.1.

Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.
De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijn
quote:
Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.
[..]

Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41022847
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:

[..]

De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.
[..]
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.

De kabel in de TV is onmisbaar, was er een goedkope techniek voor dan hadden ze dat ook wel geimplementeerd maar die is er niet. Maar je kan wel voorkombare moeilijkheden wegnemen.
quote:
De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijn
[..]
Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.
quote:
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk
pi_41022899
Miyamoto \o/
quote:
Nindori: 10 years of Famicom and Super Famicom. 10 years of N64 and GC. And now another ten years is starting with Wii?
Miyamoto: Yes, we're starting from here.

N: Looking at the titles you've announced so far, it already seems like you'll be releasing games at a faster pace than the N64 and GC.
M: That's because the machine is based on GC. Dev tools are of course being upgraded, but GC code will basically run as is. Because of that, I'm also thinking I can remake some of my GC games for Wii, making use of the Wiimote.

N: So you think games will experience a rebirth thanks to the Wiimote...
M: Yes. Of course you can wander into a second hand shop and buy a lot of these games still, so I don't think we can release these Wiimakes at full price. Since a lot of the development cost has already been accounted for, we'll be able to release these at a much more affordable price. And if others also take advantage of this and release Wiimakes, there's a high possibility of a lot of software from third parties also.

N: So, there's a possibility of Nintendo doing this?
M: Yes, I strongly believe there is. For this reason, the next Zelda will be released for both Wii and GC simultaneously. It's quite an interesting experiment.

N: Ah, I see.
M: Also, when we were working on it, some of the staff were saying "Since the Wii has more power than the GC, let's polish the graphics up a bit too", but Zelda's fans aren't expecting polish, they're expecting a fun and exciting game, so I said it is better if we make it fun both on Wii and GC. And recently it's been established that "Wii is not a machine that tries to deliver next-gen graphics". Of course, since there are still games that demand high quality graphics, there will be separate paths of development depending on the software.

---

There's also a part where he's asked what happened to previous projects.

Mario 64-2: originally planned for 64DD, some parts made it into other games, but Miyamoto forgot which ones (!)

Cabbage: Cancelled but some ideas made it into Nintendogs.

Mario 128: A test concept for Mario. Some elements are in Mario Galaxy, incl. the running around a sphere and gravity.

Marionette: Moved to Wii. Still in development.

Stage Debut: Some elements seen in E3 Wii demos, like the face mapping element. Looks like many elements will make it into other games rather than being released as a standalong product, but the writeup is kind of vague.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:36:34 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41022909
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:


Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
sterker nog, dat is het concept

en ik vind WiFi ingewikkelder dan een gewone kabel trekken hoor Als ik zie dat nu al veel mensen problemen hebben met Xbox Live, dan zal dat met WiFi alleen nog maar erger worden. Maar aangezien WiFi 'nodig' is voor de connectie met de DS vind ik het wel logischer dat het erin zit
The line is a dot to you!
pi_41022975
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.

De kabel in de TV is onmisbaar, was er een goedkope techniek voor dan hadden ze dat ook wel geimplementeerd maar die is er niet. Maar je kan wel voorkombare moeilijkheden wegnemen.
Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.
quote:
Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.
Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.
quote:
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk
ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:
TV aan
Console aan
Zit er een game in dan speelt deze automatisch af en anders kom je in het menu
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:39:37 #174
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41022984
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:

Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk


elke next-gen console is op de bank zitten, console aanzetten en gamen. Hoeveel makkelijker wil je het hebben De 360 en de PS3 kan je ook met de controller aanzetten, en iig bij de 360 start het spel gelijk
The line is a dot to you!
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:35:20 #175
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41024430
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:

Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk
Goh dus ik hoef nooit naar mijn Wii te lopen? Dat ding pakt automatisch de spellen voor mij uit de kast en stopt ze eigenhandig in zijn dvdlade ? Je doet nu net of het een helse klus is om een spel op te starten op andere consoles. En startmenus doorlopen? Omdat de Xbox360 en PS3 menu's hebben wil niet zeggen dat je ze moet gebruiken om een spel te spelen. En dat menu van de Wii zal echt niks beter/slechter zijn dan dat van de xbox360 en PS3, want die menu's zijn ook erg logisch en simpel. Het principe voor iedere console is hetzelfde .. Spel erin --> aanzetten --> spelen.

Ik vind al die argumenten over "te moeilijk" aan te sluiten en in te stellen echt onzinnig. Als je te beroerd bent om de handleiding door te lezen moet je er maar helemaal niet aan te beginnen. Want als DD te moeilijk is om aan te sluiten(wat echt een onzonel argument is want als je hem op de tv kunt aansluiten weet je ook hoe je hem op een receiver moet aansluiten) dan had Nintendo ook DP2 weg kunnen laten aangezien je hem daarvoor ook op een receiver moet aansluiten wil dat gebruik van kunnen maken.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41024537
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.
[..]
Ik denk ook niet dat iedereen de Wii overal heen verhuist, maar mocht het het willen dan is het erg eenvoudig. Over het algemeen zal ie in de woonkamer staan en zullen casuals de Wiimote oppakken en meteen kunnen spelen. Onze soort mensen ( ) zullen eerder geneigd zijn deze excercities te ondernemen.
quote:
Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.
[..]
Klopt, maar dit is ook niet erg want je hoeft niet online te zijn om te spelen. Ik zie mn ouders ook niet online gaan als ze er al op spelen.
quote:
ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:
TV aan
Console aan
Zit er een game in dan speelt deze automatisch af en anders kom je in het menu
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.

Wat de Wii anders maakt en daar doelde ik op is dat je de console bediend als een videorecorder of TV. Gewoon de Wiimote oppakken, een typische ON-knop inklikken zoals je die ook op andere afstandbedieningen hebt, en hij start meteen, praktisch geen laadtijden. Met sleepmode kan je zelfs meteen in het menu (van het spel) terechtkomen. Let wel, ik berust me op de uitleg van Nintendo, ik heb het niet zelf gezien, maar ik heb het dan ook over de filosofie van de Wii.

Het is een klein verschil, dat weet ik ook wel, maar weldegelijk een unieke eigenschap en gedachtengang die verschilt met de rest.
pi_41024575
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.
WiFi zuigt
Tegenover kabels:
-trager
-instabieler
-duurder
-onveiliger

Ik zie de voordelen werkelijk waar niet
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:46:07 #178
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41024735
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef Retuobak het volgende:

[..]

WiFi zuigt
Tegenover kabels:
-trager
-instabieler
-duurder
-onveiliger

Ik zie de voordelen werkelijk waar niet
Dat kan de consumenten niet schelen.

Ze willen iets dat makkelijker is. Net zoals Windows XP tegenover Linux.

En als je zo graag een kabeltje wilt gebruiken koop je die USB-Ethernet adapter die Nintendo gaat uitbrengen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41024824
Nee, de consument kan het geen flikker schelen of hun verbinding er uit flikkert omdat een ander apparaat in huis aanslaat .

En je Windows XP tegenover Linux vergelijking slaat al helemaal nergens op . XP is de standaard, alles wordt ondersteund. Linux moet je maar hopen dat iets mee werkt.
pi_41024848
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:38 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.
Dat heb ik nog nooit gehad met mijn 360, ergo bullshit dus
quote:
Wat de Wii anders maakt en daar doelde ik op is dat je de console bediend als een videorecorder of TV. Gewoon de Wiimote oppakken, een typische ON-knop inklikken zoals je die ook op andere afstandbedieningen hebt, en hij start meteen, praktisch geen laadtijden. Met sleepmode kan je zelfs meteen in het menu (van het spel) terechtkomen. Let wel, ik berust me op de uitleg van Nintendo, ik heb het niet zelf gezien, maar ik heb het dan ook over de filosofie van de Wii.

Het is een klein verschil, dat weet ik ook wel, maar weldegelijk een unieke eigenschap en gedachtengang die verschilt met de rest.
Ik zie behalve de vorm van de Wiimote geen verschil in de werking met de 360. Knopje indrukken, console gaat aan, even wachten en je kan spelen. Afhankelijk van het spel zal de opstarttijd langer of korter zijn, maar dat ligt totaal aan de grote van de data die moet worden ingeladen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41025291
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:
Nee, de consument kan het geen flikker schelen of hun verbinding er uit flikkert omdat een ander apparaat in huis aanslaat
In de meeste gevallen is het gewoon stabiel.

Of iig hier bij mij, en daar gaat het me om
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:08:27 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41025441
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbij Een draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.

Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes

Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41025500
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:35 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Goh dus ik hoef nooit naar mijn Wii te lopen? Dat ding pakt automatisch de spellen voor mij uit de kast en stopt ze eigenhandig in zijn dvdlade ?
Als je VC-games erin hebt zitten of een spel er reeds inhebt kunnen casual gezinsleden/ bezoek meteen 'instappen'. Ik kan me zo toekomstige situaties indenken dat ik bezoek heb en ik koffie moet zetten ofzo en dat ik roep 'ga maar even Wii'en, gewoon de rode knop indrukken' ( ) en ze kunnen zo aan de slag. De 3D movement van de Wiimote versterkt deze deblokkade nog meer.

Verder valt me op met de DS dat veel mensen denken dat de DS een geheugenapparaat is, dat de DS en de cartridge 1 zijn. Als je ouders dus vragen aan je om bijvoorbeeld het geheugenspelletje in de Wii te laten zitten kunnen ze zonder jouw hulp aan de slag zonder rompslomp. Idioot, ik weet het, maar ik heb ze nog nooit een DVD in een DVDspeler zien doen zonder dat er iemand bij was die er 'verstand' van had. Wat iedereen echter wel dondersgoed weet is een TV aanzetten en te zappen (PIP/ zenderconfiguratie etc. Vergeet het maar).

Als het concept van de Wii is zoals ie is dan dient de bediening ook zo makkelijk mogelijk te zijn en deze vertaling is weldegelijk te zien aan de controle en is weldegelijk anders dan de rest. Ik denk dat 80% wel weet hoe een PS of Wii bediend moet worden, maar Nintendo heeft duidelijk gesteld dat iedereen erachter moet kunnen en daarom zijn deze maatregelen geen luxe.
quote:
Je doet nu net of het een helse klus is om een spel op te starten op andere consoles. En startmenus doorlopen? Omdat de Xbox360 en PS3 menu's hebben wil niet zeggen dat je ze moet gebruiken om een spel te spelen. En dat menu van de Wii zal echt niks beter/slechter zijn dan dat van de xbox360 en PS3, want die menu's zijn ook erg logisch en simpel. Het principe voor iedere console is hetzelfde .. Spel erin --> aanzetten --> spelen.
Het principe wel, de uitvoering niet. Een 'helse klus' is verschillend voor iedereen.
quote:
Ik vind al die argumenten over "te moeilijk" aan te sluiten en in te stellen echt onzinnig. Als je te beroerd bent om de handleiding door te lezen moet je er maar helemaal niet aan te beginnen.
Dat is iets wat Nintendo niet wil dus.
Handleidingen lezen? Ik kan legio voorbeelden noemen van mensen die daar niet aan beginnen.
quote:
Want als DD te moeilijk is om aan te sluiten(wat echt een onzonel argument is want als je hem op de tv kunt aansluiten weet je ook hoe je hem op een receiver moet aansluiten)...
Het gaat er niet altijd om of je t weet, t gaat erom of het nodig is.
quote:
...dan had Nintendo ook DP2 weg kunnen laten aangezien je hem daarvoor ook op een receiver moet aansluiten wil dat gebruik van kunnen maken.
DP2 verreist geen mogelijke instellingswijziging als je m verhuist. Geluid hoor je altijd. DP2 is ook niet iets dat Nintendo een must vind, het is een leuke softwarematige extra, meer niet.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:11:31 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41025510
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbij Een draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.

Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes

Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
ik vind het wel tof, maar heb dan ook geen Cube
The line is a dot to you!
pi_41025681
Moet ik dan aan een speciale serie denken net als de Player's Choice?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:18:17 #186
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41025687
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]


[..]

Tuurlijk, heb je toevallig nog een netwerkkaart liggen voor de Cube?
Een BBA ook goed? (is in feite een netwerkkaartje, maar dan hebben we nog geen USB)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41025725
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:46 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat kan de consumenten niet schelen.

Ze willen iets dat makkelijker is. Net zoals Windows XP tegenover Linux.

En als je zo graag een kabeltje wilt gebruiken koop je die USB-Ethernet adapter die Nintendo gaat uitbrengen.
Een kabel is anders makkelijker dan wifi.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:23:08 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41025809
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:11 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Als je VC-games erin hebt zitten of een spel er reeds inhebt kunnen casual gezinsleden/ bezoek meteen 'instappen'. Ik kan me zo toekomstige situaties indenken dat ik bezoek heb en ik koffie moet zetten ofzo en dat ik roep 'ga maar even Wii'en, gewoon de rode knop indrukken' ( ) en ze kunnen zo aan de slag. De 3D movement van de Wiimote versterkt deze deblokkade nog meer.

Verder valt me op met de DS dat veel mensen denken dat de DS een geheugenapparaat is, dat de DS en de cartridge 1 zijn. Als je ouders dus vragen aan je om bijvoorbeeld het geheugenspelletje in de Wii te laten zitten kunnen ze zonder jouw hulp aan de slag zonder rompslomp. Idioot, ik weet het, maar ik heb ze nog nooit een DVD in een DVDspeler zien doen zonder dat er iemand bij was die er 'verstand' van had. Wat iedereen echter wel dondersgoed weet is een TV aanzetten en te zappen (PIP/ zenderconfiguratie etc. Vergeet het maar).

Als het concept van de Wii is zoals ie is dan dient de bediening ook zo makkelijk mogelijk te zijn en deze vertaling is weldegelijk te zien aan de controle en is weldegelijk anders dan de rest. Ik denk dat 80% wel weet hoe een PS of Wii bediend moet worden, maar Nintendo heeft duidelijk gesteld dat iedereen erachter moet kunnen en daarom zijn deze maatregelen geen luxe.
[..]

dude je overdrijft nu echt hoor Op de Xbox 360 is het echt niet ingewikkeld om een game te starten, en je kan ook Xbox Live Arcade-games gewoon supersimpel starten. Twee klikken en klaar. Het is echt niet alsof de Wii weet welke game je wilt spelen en deze gelijk opstart Ook op de Wii zul je door een menu moeten navigeren

Als een spel in de 360 zit start deze ook gewoon gelijk op. Ik zie echt het voordeel van de Wii hier niet hoor
The line is a dot to you!
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:25:44 #189
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41025914
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:19 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Een kabel is anders makkelijker dan wifi.
Niet altijd waar.

Vaak kan of mag een kabel niet getrokken worden, en dan is het Wifi gebeuren een mooie oplossing.
Ik heb hier in m'n huis elke 4 meter 2 utp aansluitingen laten maken 5 jaar geleden, maar dit blijkt nu aadrig overbodig te zijn.Mogelijkheden om kabels mooi weg te werken heb ik niet (tegelvloer en stenen plinten), en met Wifi kan ik gaan zitten waar ik maar wil in en rond mijn huis. Online gamen in de tuin kan nu dus ook, anders had ik weer met de utp gezeten.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41025979
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:25 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet altijd waar.

Vaak kan of mag een kabel niet getrokken worden, en dan is het Wifi gebeuren een mooie oplossing.
Ik heb hier in m'n huis elke 4 meter 2 utp aansluitingen laten maken 5 jaar geleden, maar dit blijkt nu aadrig overbodig te zijn.Mogelijkheden om kabels mooi weg te werken heb ik niet (tegelvloer en stenen plinten), en met Wifi kan ik gaan zitten waar ik maar wil in en rond mijn huis. Online gamen in de tuin kan nu dus ook, anders had ik weer met de utp gezeten.
Een kabel is altijd makkelijker dan WiFi of het ook handiger is is een tweede en afhankelijk van huis en andere factoren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:31:23 #191
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41026120
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:18 schreef Megalomaniac het volgende:
Moet ik dan aan een speciale serie denken net als de Player's Choice?
Ik denk het wel. Zoiets zal het wel worden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:37:35 #192
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41026359
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:27 schreef Tain het volgende:

[..]

Een kabel is altijd makkelijker dan WiFi of het ook handiger is is een tweede en afhankelijk van huis en andere factoren
Waarom zijn draadloze joysticks dan zo fijn
Met draad is altijd gemakkelijker....(schijnt)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41026937
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:37 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Waarom zijn draadloze joysticks dan zo fijn
Met draad is altijd gemakkelijker....(schijnt)
Omdat dat het onderwerp niet is?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:54:33 #194
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41027039
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:52 schreef Tain het volgende:

[..]

Omdat dat het onderwerp niet is?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:56:25 #195
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41027108
Zonder stroomkabel is pas handig, kijk maar naar het succes van de DS. Zonder stroomkabel is wat men wil!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41027241
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:

http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html

Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
pi_41027277
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zonder stroomkabel is pas handig, kijk maar naar het succes van de DS. Zonder stroomkabel is wat men wil!
Ik wacht nog op draadloos stroom
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:03:32 #198
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_41027324
Mijn livebox heeft ook wifi, en ik vind het reuze handig. Vanwege stabiliteit en snelheid heb ik mn PC wel wired aangesloten, maar mn laptop maakt wireless contact met internet. Lekker overal waar ik wil, zonder kabels.

Voor de Wii zou het mij niet zo veel uitmaken, maar ik kan mij voorstellen dat een hoop casual gamers en non-gamers geen kabels willen gaan leggen voor een spelcomputer. Tadaa: wireless.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:03:51 #199
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41027337
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ik wacht nog op draadloos stroom
dat is er al

soort van dan
The line is a dot to you!
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:04:11 #200
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41027354
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:

http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html

Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Hopelijk maken ze er wel een polsbandje aan, ik zie dat ding hier nog wel een keertje door de kamer vliegen... (bezwete handjes, alcohol of spontane uitvalverschijnselen... )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')