abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41027378
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:23 schreef kepler het volgende:

[..]

dude je overdrijft nu echt hoor Op de Xbox 360 is het echt niet ingewikkeld om een game te starten, en je kan ook Xbox Live Arcade-games gewoon supersimpel starten. Twee klikken en klaar. Het is echt niet alsof de Wii weet welke game je wilt spelen en deze gelijk opstart Ook op de Wii zul je door een menu moeten navigeren

Als een spel in de 360 zit start deze ook gewoon gelijk op. Ik zie echt het voordeel van de Wii hier niet hoor
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.

Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.

Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:05:02 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41027395
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ik wacht nog op draadloos stroom
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41027563
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ik wacht nog op draadloos stroom
Iers bedrijf claimt ontdekking 'free energy'
pi_41027695
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef kipknots het volgende:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:

http://wii.ign.com/articles/726/726748p1.html

Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Klinkt fantastisch
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_41027712
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zo'n beeld had ik idd ook al voor me
pi_41027823
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het voordeel komt helemaal niet tot uiting voor ons, voor ons is het een non-issue, voor veel anderen is de 360 een bridge too far. Let maar op, de Wii zal het mogelijk maken om meteen deel te nemen aan een spel. Controller oppakken en begin maar, of Nintendo zit ons maar wat wijs te maken wat ik betwijfel. Het concept is bijna hetzelfde als de rest van de consoles maar de uitvoering is waar flink wat accenten aangepast zijn. Ik heb iig al een behoorlijk vermoeden over de HOME knop.
Wat voor accenten zijn er aangepast dan?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:22:32 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_41028076
quote:
Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken. Dat zie je overal, McDonalds heeft een waarschuwing dat koffie heet is, electrische apparaten worden gelabeld met een sticker dat je ze niet in water moet gooien, magnetrons hebben als waarschuwing dat je je huisdier niet erin moet doen etc.

Ik vind het ook supersimpel, alleen als je een doelgroep hebt die zo breed is als die van de Wii dan volstaat het niet je neer te leggen bij makkelijke bediening gekeken naar de huidige gebruikers. Wat wij makkelijk vinden is voor veel andere mensen een reden er niet naar om te kijken.

Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgen .
quote:
Zelda besturing is weer omgegooid, in de nieuwe versie moet je met de remote slaan:

Hopen dat dit een beetje goed uitpakt als je het voor een langere tijd wil spelen.
Ben benieuwd . Wordt nu wel zeker de Wii versie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41028325
quote:

Hmm ik heb zo mn twijfels.

Aan de ene kant stelde ik het me in eerste instantie zo voor, aan de andere kant... Is het niet wat vermoeiend? Het is nu iig vrijwel zeker dat ik Zelda staand ga spelen
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:31:19 #209
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41028413
quote:

[..]

ik zie niet in hoe simpeler het kan worden dan DVD in de lade stoppen, op play drukken en gamen maar
en met die home-knop ga je gewoon terug naar het menu (of in-game menu), net als met de 360

ow en de vergelijking met MacDonalds is nou niet echt positief voor Nintendo hoor
The line is a dot to you!
pi_41028790
Alex, normaal ben ik het wel met je eens, maar nu drijf je toch een beetje door....
pi_41029625
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Wat voor accenten zijn er aangepast dan?
Ga dat maar lekker teruglezen.
quote:
Dude. Soms lul je gewoon teveel om maar gelijk te krijgen .
Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.
Ga jij je bemoeien met hoeveel ik schrijf? Als ik zeg dat er een verschil is met het opstarten van de Wii en overige consoles dan gaan sommigen hierin tegenin vanuit een bredere zienswijze terwijl ik juist de kleine verschillen aanduidt die ik beschrijf en dit kan niet met een paar zinnen want dan is t weer niet duidelijk of krijg je daarna weer de constateringen die ik er niet bij heb gezet.

Gelijk/ niet gelijk krijgen is iets van de toekomst, we zien t wel.
pi_41029702
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:26:14 #213
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_41030053
Ik weet niet of jullie m al gezien hebben maar ik vind het een mooie fake.
pi_41030083
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:26 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik weet niet of jullie m al gezien hebben maar ik vind het een mooie fake.
[afbeelding]
Breedbeeld

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2006 14:27:39 ]
pi_41030102
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

[..]

Ik typ erg snel, dus voor mij maakt t niets uit.
Ga jij je bemoeien met hoeveel ik schrijf?
Schrijf je nou, of typ je?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41030121
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:31 schreef kepler het volgende:

[..]

ik zie niet in hoe simpeler het kan worden dan DVD in de lade stoppen, op play drukken en gamen maar
Ik ga uit van de opmerking die Nintendo maakte dat het zo moet zijn dat gezinsleden ook uitgenodigd wordt om de Wiimote op te pakken en dat het net zo makkelijk is als de TV aanzetten en klaar. Dat gekoppeld met wat we weten van de Wii en wat denkbaar is (snelle laadtijden etc) brengt mij tot mijn conclussie. En ik omarm die want als ik zie wat de DS al teweegbrengt met enige assistentie dan zie ik eindelijk beweging komen in het iig interessant maken van gamen voor (zware) casuals.
Je wil dus echt niet weten in al die jaren hoevaak ik vreselijk simpele dingen heb proberen uit te leggen op technisch vlak, maar je krijgt t er gewoonweg niet in. Die hobbels die ik op heb gemerkt zijn door heel simpele kleine specificaties op de Wii bijna helemaal weg.
quote:
en met die home-knop ga je gewoon terug naar het menu (of in-game menu), net als met de 360
Dat weet je niet, net zomin ik. Maar wat ik zei, ik denk t nu wel te begrijpen: directe bootup van een game en met HOME teruggaan naar menu om ander spel of instellingen te wijzigen.
quote:
ow en de vergelijking met MacDonalds is nou niet echt positief voor Nintendo hoor
Geen vergelijking, voorbeeld van hoe nauw het aankomt de bedrijfsfilosofie/ economische hindernissen te implementeren/ voorkomen.
pi_41030149
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:13 schreef Tain het volgende:

[..]

En als ik dat gedaan heb en geen verschil zie in hoe de Wii gaat werken en hoe de 360 nu werkt?
Zet er een echte casual achter en je komt erachter.
pi_41030317
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:29 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Zet er een echte casual achter en je komt erachter.
Of er is gewoon geen verschil.

Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop van de controller -> console gaat aan
Spel speelt af of je komt in het menu

Wii
Zet tv aan
Druk op de On knop van de Wii-mote -> console gaat aan

Waar zit het verschil dan in?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41030526
Wat een geneuzel zeg.

...tja je moet iets te doen hebben tot de Wii uitkomt!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41030576
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Xbox 360:
Zet tv aan

Wii
Zet tv aan

Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:45:47 #221
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41030686
De 360 werkt gewoon erg makkelijk hoor, als de WIi hetzelfde is qua menu enzo is dat gewoon goed.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41030726
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Welke van de twee moet je waarschijnlijk vertellen met welke knop je console aan gaat?
Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereen
pi_41030811
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:47 schreef EricG het volgende:

Dat probleem heb je ook maar 1x, en dan nog niet eens iedereen
Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.

En dat was Tain's punt, iirc
pi_41030820
quote:

[..]

Geen van beide
pi_41030926
quote:

[..]

Geen van tweeen, TV's staan doorgaans helemaal uit dus ze lopen er sowieso heen en zetten dan de tv en de console wel aan.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41030954
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Your point being?
De on knop links/rechts boven op een afstandbedieningachtige controller wordt iig sneller geassocieert met het aan/uit zetten van de console.

Mijn punt is het aantal handelingen dat je moet verrichten om te kunnen gamen, dat is gewoon bij elke console hetzelfde
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41030959
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:49 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Your point being?

Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
pi_41031067
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:

[..]

Ik denk dat alleen randdebielen moeite zullen hebben om een willekeurige console aan te zetten.
Daar zijn er genoeg van
pi_41031346
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Xbox 360:
Zet tv aan

Wii
Zet tv aan

Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?

Wii
Zet tv aan
Druk op de Rode knop van de afstandbediening-> console gaat aan
Meteen een leuke welkomstboodschap van een hersentrainingsprogrammaatje.

Subtiel verschil zoals ik zei...
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef EricG het volgende:

[..]

Dan je wel voor het beledigen van naasten

Aanzetten is 1 ding, impulsief aan willen zetten is een andere.

[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 21-08-2006 15:16:21 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:12:06 #230
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41031376
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet. Dus wel even controleren. In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Apparaat maakt lawaai, hij is bezig, tenminste daar lijkt het op, een blokje op scherm vult zich en screen doet een tijd niets. Start drukken en opties selecteren met analoge stick, einfag. Weer even geduld hebben. Daar komt t an, is t niet geweldig ma?

Wii
Zet tv aan
Onzin. Je drukt op de guide button en je console gaat aan... Mits hij in het stroom zit.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41031490
quote:

[..]

Xbox 360:
Zet tv aan
Druk op de Guide knop (wie kent m niet) van de draadloze controller, wel eerst even aanzetten/ calibreren natuurlijk anders doet ie t niet (of iig eerst even controleren dat het lampje aan is). In geval van controller met draad even naar console lopen -> console gaat aan, maar misschien ook niet, ffe checken dus
Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zitten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41031523
quote:

[..]

Xbox 360:
Zet tv aan

Wii
Zet tv aan
Dit is ook bs alex.
pi_41031524
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Misschien moet je een keer echt achter een 360 gaan zitten
Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.
pi_41031548
Wat een ongelofelijke bullshit Alex
Serieus, je zit jezelf belachelijk te maken
pi_41031586
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, alleen gaat het niet over mij.
Dan moet die andere persoon even MS bellen want zijn 360 is stuk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41031597
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dit is ook bs alex.
Is dat zo? Ik heb meermalen gehad dat de controller niets deed omdat ie niet gecabuleerd (contact had gemaakt is het goede woord, je weet wel dat ie zoekt naar de goede poort en wat enkele seconden duurt) was. Maar maak je geen zorgen, IK kom dr wel uit hoor
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:17 schreef Retuobak het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit Alex
Serieus, je zit jezelf belachelijk te maken
Als jij t zegt zal t wel zo zijn mr die alles weet van hardware en kennelijk denkt dat iedereen dat inzicht heeft.

[ Bericht 45% gewijzigd door alex4allofyou op 21-08-2006 15:38:40 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:42:46 #237
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41032266
quote:

[..]

Ja, ik overdrijf, net zoals Nintendo, wat gewoon nodig is om een wereldwijd massaproduct aan de man te brengen die de filosofie op alle puntjes moet waarmaken.

De filosofie .. De filosofie van Nintendo is dezelfde als die van Sony, MS en alle grote bedrijven, zoveel mogelijk producten verkopen en geld verdienen.

En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.

En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten. Mensen gaan games spelen omdat de games hun aanspreken niet omdat het makkelijk is aan te zetten. En je kan meteen spelen op de Wii? wat als er geen spel in zit? Dan houd voor die mensen waar jij vanuit gaat dus al weer gelijk op want ow ow ze moeten er in spel in stoppen en aangezien ze geestelijk achter lopen is dit niet mogelijk voor ze
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:44:30 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_41032327
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:42 schreef Diablos79 het volgende:
En de doelgroep van de Wii is echt niks groter dan die van de Xbox306 of PS3. Nintendo mag dan wel hopen dat de Wii iedereen van 5 tot 95 gaat aanspreken maar dat zal echt niet het geval zijn. Ze spreken waarschijnlijk gewoon dezelfde groep aan als met de GC. Echte non-gamers(dus mensen die nooit spelen) zullen ook niet gaan spelen door de Wii. Ik denk zelfs dat de Wii een kleine doelgroep heeft omdat hij minder functionaliteit heeft dan de Xbox360 en PS3.
Bij de DS lijkt het anders aardig te lukken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41032504
quote:
[..]
En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.

Verder
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_41032840
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Err nee. En ja de consument is over het algemeen geheel debiel. Dat is verder niet erg, maar dat is wel zo.

Verder
Helemaal waar je moet ze kost geven die de helpdesk bellen en zeggen mijn console doet het niet?
helpdesk eerste vraag is zit de stekker in het stop contact .....
En veel zeggen dan niets en stoppen de stekker in het stopcontact en gaan dan spelen
pi_41033308
Alex overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De Wii zal zich op een een breder publiek richten dan de 360. Kijk maar wat ze met de DS hebben gedaan, en wat voor groep daarop speelt, vergelijk die groep met de PSP.. dit zal ook gebeuren met de Wii vs de 360 / PS3.

PSP / 360 / PS3 doelgroep = echte gamers, tussen de 8 en 30, gok ik.
DS / Wii doelgroep = echte gamers tussen de 8 en 30 PLUS non-gamers > 30j.

Mensen onder de 30 (gokje), zijn technischer dan mensen boven de 30.. en de Wii zal een simpelere interface / besturing hebben, zodat de 30+ groep er ook mee overweg kan.. zoals ze ook overweg kunnen met de DS.
pi_41033575
Zou ik GC Zelda 4Swords kunnen spelen op de Wii, MP? Dus met een paar GBA'en via een kabel aangesloten op de Wii? Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii? En zou je dan ook de DS kunnen gebruiken samen met een GBA?
pi_41033678
quote:

[..]

De filosofie .. De filosofie van Nintendo is dezelfde als die van Sony, MS en alle grote bedrijven, zoveel mogelijk producten verkopen en geld verdienen.
Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.
quote:
Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.
quote:
En jij doet echt of de gemiddelde consument debiel is. Het is echt onzin dat mensen gaan gamen omdat het makkelijk is om aan te zetten, want alle console zijn simpel te bedienen. Iedereen die met een dvd speler overweg kan, kan ook met een console uit de voeten.
Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.
quote:
Mensen gaan games spelen omdat de games hun aanspreken niet omdat het makkelijk is aan te zetten. En je kan meteen spelen op de Wii? wat als er geen spel in zit? Dan houd voor die mensen waar jij vanuit gaat dus al weer gelijk op want ow ow ze moeten er in spel in stoppen en aangezien ze geestelijk achter lopen is dit niet mogelijk voor ze
Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.
pi_41033800
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:24 schreef Oksel het volgende:
Zou ik GC Zelda 4Swords kunnen spelen op de Wii, MP? Dus met een paar GBA'en via een kabel aangesloten op de Wii?
Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?
quote:
En zou je dan ook de DS kunnen gebruiken samen met een GBA?
eeeh? Denk het niet.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:58:52 #245
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41034564
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:31 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ja.Oftewel, is mijn GBA compatible met de Wii?
Lijkt me niet. Hoe wil je dat doen?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:02:25 #246
145074 Diablos79
pi_41034684
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:27 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen is waarom ik graag lange berichten maak omdat het anders weer verkeerd wordt begrepen. De filosofie achter de Wii dus, niet de bedrijfsstrategie.
[..]

Weet je wel wat een doelgroep is? Misschien heb je wel gelijk want misschien verkoopt de Wii wel niet aan die groep, maar de doelgroep is weldegelijk groter. De doelgroep is alleen maar de groep waar Nintendo zn best voor doet om die te benaderen met de Wii, en die is gewoon groter hoor.
[..]

Ze zijn debiel in ONZE ogen ja wat betreft die toepassingen. En een beetje lui en geintimideerd.
[..]

Het intuitief maken heeft voordelen, ten eerste raakt men gewend aan de Wii. Men kan het meteen proberen bij je thuis en erachter komen dat het fun is waardoor ze er eindelijk eens moeite voor willen doen om t te leren. Daarnaast kan op die manier iedereen in je gezin er aan meedoen aangezien je zelf de handelingen verricht. Daarnaast is het wisselen van de cd niet het enigste heikele punt dat ik probeerde uit te leggen.
De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.

Echt onzin dat Nintendo een grotere groep zou willen benaderen dan de MS of Sony, ze willen allemaal zoveel mogelijk mensen aanspreken. Ze proberen het alleen op andere manieren.

In mijn ogen zijn de meeste niet debiel, wel lui. Iedereen die ik ken kan een pc aanzetten, spellen erop spelen en een zonder moeite de DVD speler bedienen. En de meeste zijn echt A-technisch en kunnen als de gemiddelde consument gerekend worden.

En de Xbox360/PS3 kun je niet gelijk proberen .. Je doet echt alsof de Wii overdreven simpel is en de rest overdreven moeilijk. Als ik een spel in mijn Xbox360/PS3 heb zitten kan ook iedereen hem gewoon aanzetten en gaan spelen. Dat is niks moeilijker dan de Wii. En dat iets gemakkelijk is wil niet zeggen dat mensen erop gaan spelen. Om spellen te spelen op een console zijn er niet meer heikel punten dan het spel erin doen. Want voor allemaal geld spel erin, aanzetten en spelen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:09:54 #247
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41034922
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Met een GC link kabel?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41035225
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:58 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je alle cubeaccesoires kunt gebruiken als je cubegames speelt met de Wii, dus waarom zou een GBA-GCN kabel niet werken?
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_41035254
Op maandag 21 augustus 2006 17:02
quote:
schreef Diablos79 het volgende:

[..]

De filosofie achter de Wii is "we proberen een product te maken dat bij veel mensen zal aanslaan zodat we er veel mee zullen verdienen". Al die mooie praatjes van Nintendo(en ook Sony en MS) is alleen maar bedoeld om je lekker te maken. Geeft verder ook niks maar ga niet doen of Nintendo er een hele filosofie achter heeft zitten, het gaat allemaal om poen verdienen.
Je hebt het over de overkoepelende beweegreden, je weet best wel wat ik bedoel.
quote:
Echt onzin dat Nintendo een grotere groep zou willen benaderen dan de MS of Sony, ze willen allemaal zoveel mogelijk mensen aanspreken. Ze proberen het alleen op andere manieren.
Zoek t woord doelgroep maar na in een bedrijfseconomisch boek.
quote:
In mijn ogen zijn de meeste niet debiel, wel lui. Iedereen die ik ken kan een pc aanzetten, spellen erop spelen en een zonder moeite de DVD speler bedienen. En de meeste zijn echt A-technisch en kunnen als de gemiddelde consument gerekend worden.
In principe KAN iedereen het ja, dat is niet hetzelfde als het ook doen.
quote:
En de Xbox360/PS3 kun je niet gelijk proberen .. Je doet echt alsof de Wii overdreven simpel is en de rest overdreven moeilijk. Als ik een spel in mijn Xbox360/PS3 heb zitten kan ook iedereen hem gewoon aanzetten en gaan spelen. Dat is niks moeilijker dan de Wii. En dat iets gemakkelijk is wil niet zeggen dat mensen erop gaan spelen. Om spellen te spelen op een console zijn er niet meer heikel punten dan het spel erin doen. Want voor allemaal geld spel erin, aanzetten en spelen.
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 21-08-2006 17:43:56 ]
pi_41035898
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:17 schreef Oksel het volgende:
Alex overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De Wii zal zich op een een breder publiek richten dan de 360. Kijk maar wat ze met de DS hebben gedaan, en wat voor groep daarop speelt, vergelijk die groep met de PSP.. dit zal ook gebeuren met de Wii vs de 360 / PS3.

PSP / 360 / PS3 doelgroep = echte gamers, tussen de 8 en 30, gok ik.
DS / Wii doelgroep = echte gamers tussen de 8 en 30 PLUS non-gamers > 30j.

Mensen onder de 30 (gokje), zijn technischer dan mensen boven de 30.. en de Wii zal een simpelere interface / besturing hebben, zodat de 30+ groep er ook mee overweg kan.. zoals ze ook overweg kunnen met de DS.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:13:37 #251
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41036766
pi_41036844
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:13 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Wat is daar mee
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:01:55 #253
145074 Diablos79
pi_41038145
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[b]Op maandag 21 augustus 2006 17:02

Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?
Omdat ze gewoon niet van gamen houden!
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:12:19 #254
65330 Ruzbeh
pi_41038350
Nog 2 dagen.
pi_41039443
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:17:56 #256
65330 Ruzbeh
pi_41044273
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet
Het nieuws zall snel beschikbaar zijn, dus dat maakt opzich niet veel uit.
pi_41044867
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Ik kan het je nu al verklappen, hoor! 2 oktober komt de Wii uit, incl. de beloofde launch-games
sigh
pi_41045300
Volgens een of andere sjaak bij EA gaat de Wii in Japan trouwens 170dollar kosten. Staat geloof ik op ownage.nl
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:09:02 #259
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_41045728
kunnen die japanners snel nog even hun yens om gaan wisselen naar dollars. dat zullen ze niet zo leuk vinden. daar schiet N zich toch even in zn voet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 06:22:57 #260
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_41051858
schiet al weer lekker op zo
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:03:36 #261
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41052290
@alex4you

je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op

verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:22:50 #262
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41053283
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you

je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op

150 lijkt me te weinig.. 250 lijkt me teveel... Ik gok op 200.. Alles wat er onder zit is mooi meegenomen
pi_41053531

Komt Europa voor de VS?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:39:09 #264
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41053540
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:09 schreef moomoo het volgende:
kunnen die japanners snel nog even hun yens om gaan wisselen naar dollars. dat zullen ze niet zo leuk vinden. daar schiet N zich toch even in zn voet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze prijs was ook in yens en daarnaast zei hij ook de dollar prijs
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:46:02 #265
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41053672
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbij Een draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.

Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes

Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
Zie Hier The Sims Wii Collection
pi_41053785
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you

Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.

Ik weet niet of ie moet calibreren de Wiimote, net zomin als jij, maar Nintendo heeft gezegd dat ie functioneerde als een afstandsbediening en daar ga ik nog steeds vanuit. En dat vind ik ook het meest logisch gezien de filosofie (van de Wii, niet de achterliggende gedachte dus/ de winstgevendheid)

Halogeen-licht was geloof ik hetgeen de Wii moeilijkheden mee kon hebben. Niet licht an sich.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:52:14 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_41053831
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:38 schreef Xrenity het volgende:
[afbeelding]

Komt Europa voor de VS?
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vinden .
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:01:22 #268
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41054034
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vinden .
pi_41054170
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.
Het inhouden van de knop is gedaan om hem niet per ongeluk aan te zetten als je net die knop indrukt. Zelfde geldt voor het uitzetten van de 360. 1x drukken op de guide knop en je komt in klein menu'tje (voor o.a. profile enzo) en de guide knop lang inhouden om hem via een keuzemenu af te sluiten.
quote:
Ik weet niet of ie moet calibreren de Wiimote, net zomin als jij, maar Nintendo heeft gezegd dat ie functioneerde als een afstandsbediening en daar ga ik nog steeds vanuit. En dat vind ik ook het meest logisch gezien de filosofie (van de Wii, niet de achterliggende gedachte dus/ de winstgevendheid)
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.
quote:
Halogeen-licht was geloof ik hetgeen de Wii moeilijkheden mee kon hebben. Niet licht an sich.
was ieder geval halogeen licht
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41054328
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:07 schreef Tain het volgende:

Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.
pi_41054424
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:13 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.
quote:
Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:

"The chip senses direction and acceleration by measuring changes in the electrons within it." [...] "Broadcom makes the wireless Bluetooth radio chip that transmits the positional data to the console in real time. All of the components are inexpensive and they are a lot faster than they used to be. That’s how a big backhand stroke by the player gets translated into a virtual stroke in a tennis game. But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"

The answer seems to be that the accuracy of the accelerometers is not good enough to maintain an absolute position without drift. A player might move the controller really rapidly to the right, then slowly back to its starting position, and a small error in the calculation of the acceleration would mean that the game would misinterpret the motion and think the controller is in a different spot. The Wii uses the three LEDs in the control strip to provide a central calibration point that eliminates this problem by recalibrating the controller's position every so often.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.html
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:17:25 #272
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41054428
Dat "gerucht" met die halogeen lamp was volgens mij allang tot bullshit verklaard hoor
pi_41054509
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tomasso het volgende:
Dat "gerucht" met die halogeen lamp was volgens mij allang tot bullshit verklaard hoor
quote:
Light sources from fluorescent and halogen lamps, plastic, mirrors and more may occasionally interfere with the pointer, based on official documentation. To eliminate this interference, the pointer must identify the sensor bar and mark its two coordinates. When pointing with the Wii-mote, the unit is actually interacting with the sensor bar, which then translates data to the television, in effect simulating a direct aim to the television.
http://wii.ign.com/articles/718/718946p1.html
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41054515
quote:
quote:
Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:

But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?
pi_41054553
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:21 schreef Xrenity het volgende:

[..]

[..]

Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoeren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41054613
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:23 schreef Tain het volgende:

[..]

Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoeren
Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.
pi_41054669
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:25 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.
Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt. Dan is het toch wel handig als je ook handmatig kan calibreren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41054706
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:27 schreef Tain het volgende:

[..]

Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt.
Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?
pi_41055251
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:29 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?
En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:24:22 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41055987
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:54 schreef Tain het volgende:

[..]

En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.
het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).

Echter zal je de draadloze controller eventueel wel moeten verbinden met de Wii, net als het met de 360. Als je meerdere controllers hebt zul je dit dus moeten 'aangeven' aan de Wii.
pi_41056016
Nieuwe Rayman scans + info

Yess Allemaal minigames Me franchise is verneukt olé olé!!!

Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
pi_41056115
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:

Echter zal je de draadloze controller eventueel wel moeten verbinden met de Wii, net als het met de 360. Als je meerdere controllers hebt zul je dit dus moeten 'aangeven' aan de Wii.
Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:29:04 #283
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41056125
maja had toch liever beide gezien
je lijkt zelf ook niet zo blij.
Vergeet dit niet effe door te mailen naar gonintendo (nieuwe address : tips@gonintendo.com) rayman
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:29:38 #284
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41056138
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:

Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
Zei ik toch.
pi_41056387
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41056494
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Minigames zijn tof.
''Going mental on the Wabbu''
pi_41056524
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:43 schreef Together-Alone het volgende:

[..]

Minigames zijn tof.
als het maar geen gewoonte word...
pi_41056722
AAAhhh, in de scans staan ook impressies van de minigames, ik kan het niet lezen, maar ik heb al wel gehoord de de Doom shooter in het spel erg leuk schijnt te zijn. Ik heb wel vertrouwen in het spel, maar ik had liever een normale plaformer gehad Ik hoop niet dat de Wii nog meer franchises gaat "verneuken" omdat de devolper graag wilt de congtroller op zo veel mogelijk manieren te willen gebruiken
pi_41056801
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:51 schreef RaymanNL het volgende:
Ik hoop niet dat de Wii nog meer franchises gaat "verneuken" omdat de devolper graag wilt de congtroller op zo veel mogelijk manieren te willen gebruiken
Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.

Hij had er heus wel een platformer kunnen maken ALS hij dat wilde. Had ie geen zin in. Dus die geweldige maker van je serie heeft je franchise 'verneukt'.
pi_41056808
Van mij mag de wii 150 euro kosten
Opgevoerde gamecube met motion sensors...
Maarja bij 250 koop ik m ook nog wel
pi_41056931
quote:

[..]

het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41056991
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.

Hij had er heus wel een platformer kunnen maken ALS hij dat wilde. Had ie geen zin in. Dus die geweldige maker van je serie heeft je franchise 'verneukt'.
Nee, hij was bezig met de platformer, maar toen kreeg hij de Wii devkit En toen dacht tie, heej daar kan ik leuke dingen mee doen, toen koos hij voor minigames. Ik had liever dat hij koos voor een platformer

Dit betekend niet dat ik het spel niet ga halen hoor Jaaaa je bent Rayman fanboy of je bent het niet
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:10:17 #293
65330 Ruzbeh
pi_41057253
RaymanNL kan duidelijk zijn Goden niet respecteren.
pi_41057475
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:10 schreef Ruzbeh het volgende:
RaymanNL kan duidelijk zijn Goden niet respecteren.
Jawel hoor ruzbeh, het lijkt me nog steeds een tof spel, want ik heb de minigames gezien, en die zien er erg leuk uit. Maar ik vijnd het jammer dat er geen platformer is gekomen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:22:04 #295
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_41057658
quote:
De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren.
maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:42:52 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41058349
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:28 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.
dat snap ik hoor, maar alex4you doet net alsof de Wii dat niet hoeft te doen en de Xbox 360 wel
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:46:48 #297
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41058477
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:22 schreef moomoo het volgende:

[..]

maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren
niet helemaal waar. Voor bijvoorbeeld zwaardvechten maakt het geen kont uit waar je staat ten opzichte van de TV. Al sta je erachter; het gaat om de beweging (en daarvoor heeft tie een beginpunt of referentiepunt nodig, en die kan hij bepalen door drie verschillende sensoren).

Om de controller te gebruiken als 'muis' (zoals in FPS) en je wilt mikken op de TV, dan gebruikt de controller volgens mij een andere techniek. Als ik het goed begrepen heb zend de controller 1 of ander gericht signaal en dit wordt ook opgevangen door de sensorbar. De sensorbar moet echter weer op of onder de TV staan. Dus wellicht dat je hiervoor wel handmatig moet calibreren (want dat zou dan hetzelfde werken als een touchscreen volgens mij)
pi_41059048
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef MilaNL het volgende:
Van mij mag de wii 150 euro kosten
Opgevoerde gamecube met motion sensors...
Maarja bij 250 koop ik m ook nog wel
Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.
Je hebt te maken met een verbetert design, efficientere hardware, kleinere behuizing, emulators, vernieuwende inputdevice, betere graphics, WIFI, twee diskdrives, nieuw servicepakket, snellere laadtijden (denk/ hoop ik), betere 3rd party support (als de launch iig een voorteken is), DS compatibility etc etc etc
quote:
De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:20:14 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41059569
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:

De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.

de nunchuck heeft zover ik weet alleen motion-sensors?
pi_41059770
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.
Puur kwa grapfische power niet
quote:
Eeeh, de WiiMote pakt juist wél de plaats van de controller als wel de beweging (tilt).
De nun-chuck pakt daarnaast z'n eigen rotatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')