Omdat ze gewoon niet van gamen houden!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[b]Op maandag 21 augustus 2006 17:02
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?
Het nieuws zall snel beschikbaar zijn, dus dat maakt opzich niet veel uit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
Ik kan het je nu al verklappen, hoor! 2 oktober komt de Wii uit, incl. de beloofde launch-gamesquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
150 lijkt me te weinig.. 250 lijkt me teveel... Ik gok op 200.. Alles wat er onder zit is mooi meegenomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:09 schreef moomoo het volgende:
kunnen die japanners snel nog even hun yens om gaan wisselen naar dollars. dat zullen ze niet zo leuk vinden. daar schiet N zich toch even in zn voet.Deze prijs was ook in yens en daarnaast zei hij ook de dollar prijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
Zie Hier The Sims Wii Collectionquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbijEen draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.
Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes
Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vindenquote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vinden.
Het inhouden van de knop is gedaan om hem niet per ongeluk aan te zetten als je net die knop indrukt. Zelfde geldt voor het uitzetten van de 360. 1x drukken op de guide knop en je komt in klein menu'tje (voor o.a. profile enzo) en de guide knop lang inhouden om hem via een keuzemenu af te sluiten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.quote:Ik weet niet of ie moet calibreren de Wiimote, net zomin als jij, maar Nintendo heeft gezegd dat ie functioneerde als een afstandsbediening en daar ga ik nog steeds vanuit. En dat vind ik ook het meest logisch gezien de filosofie (van de Wii, niet de achterliggende gedachte dus/ de winstgevendheid)
was ieder geval halogeen lichtquote:Halogeen-licht was geloof ik hetgeen de Wii moeilijkheden mee kon hebben. Niet licht an sich.
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:07 schreef Tain het volgende:
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.htmlquote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
"The chip senses direction and acceleration by measuring changes in the electrons within it." [...] "Broadcom makes the wireless Bluetooth radio chip that transmits the positional data to the console in real time. All of the components are inexpensive and they are a lot faster than they used to be. That’s how a big backhand stroke by the player gets translated into a virtual stroke in a tennis game. But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
The answer seems to be that the accuracy of the accelerometers is not good enough to maintain an absolute position without drift. A player might move the controller really rapidly to the right, then slowly back to its starting position, and a small error in the calculation of the acceleration would mean that the game would misinterpret the motion and think the controller is in a different spot. The Wii uses the three LEDs in the control strip to provide a central calibration point that eliminates this problem by recalibrating the controller's position every so often.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tomasso het volgende:
Dat "gerucht" met die halogeen lamp was volgens mij allang tot bullshit verklaard hoor
http://wii.ign.com/articles/718/718946p1.htmlquote:Light sources from fluorescent and halogen lamps, plastic, mirrors and more may occasionally interfere with the pointer, based on official documentation. To eliminate this interference, the pointer must identify the sensor bar and mark its two coordinates. When pointing with the Wii-mote, the unit is actually interacting with the sensor bar, which then translates data to the television, in effect simulating a direct aim to the television.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tain het volgende:
[..]
[..]
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.html
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?quote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:21 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?
Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:23 schreef Tain het volgende:
[..]
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoeren
Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt. Dan is het toch wel handig als je ook handmatig kan calibrerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:25 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom handmatig doen als het automatisch gebeurt.
Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:27 schreef Tain het volgende:
[..]
Het kan altijd gebeuren dat tussen de twee automatische calibratie pogingen wat gebeurd waardoor het helemaal van slag raakt of dat de automatische calibratie helemaal niet meer automatisch plaats vindt.
En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dit zuig je uit je duim. Waarschijnlijk wordt met de sensor bar de controller like... elke paar seconden gecalibreert?
het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:54 schreef Tain het volgende:
[..]
En dat kan niet opeens niet meer werken? Touchscreens hoef je ook niet vaak te calibreren en laatst moest ik het met mijn telefoon 3x op een dag doen.
Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
Echter zal je de draadloze controller eventueel wel moeten verbinden met de Wii, net als het met de 360. Als je meerdere controllers hebt zul je dit dus moeten 'aangeven' aan de Wii.
Zei ik toch.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:
Nieuwe Rayman scans + info
YessAllemaal minigames
Me franchise is verneukt olé olé!!!
Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:25 schreef RaymanNL het volgende:
Nieuwe Rayman scans + info
YessAllemaal minigames
Me franchise is verneukt olé olé!!!
Ze wouden eerst een platformer maken, maar ja, toen kregen ze de Wii, en dachten ze, we willen die controiller op zo veel mogelijke masnieren gebruiken! Laten we onze Rayman 2 beater platformer veruilen voor een collectie van minigames!
Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:51 schreef RaymanNL het volgende:
Ik hoop niet dat de Wii nog meer franchises gaat "verneuken" omdat de devolper graag wilt de congtroller op zo veel mogelijk manieren te willen gebruiken![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
[..]
het lijkt mij dat een touchscreen in dit geval wel anders is als de Wii-controller. De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren. Bij een touchscreen heeft het apparaat geen enkel idee waar de 'touch' plaats vind (behalve de verkeerde coordinaten die hij door krijgt als hij niet is gecalibreerd). Daarom moet je meestal 3 punten op het scherm aan te raken om de coordinaten weer goed te bepalen. Ik denk dat de Wii-controller zichzelf wel goed kan calibreren (het kan altijd fout gaan door een software-bug of weet ik veel wat).
Nee, hij was bezig met de platformer, maar toen kreeg hij de Wii devkitquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dude. Michel Ancel heeft hiervoor gekozen.
Hij had er heus wel een platformer kunnen maken ALS hij dat wilde. Had ie geen zin in. Dus die geweldige maker van je serie heeft je franchise 'verneukt'.
Jawel hoor ruzbeh, het lijkt me nog steeds een tof spel, want ik heb de minigames gezien, en die zien er erg leuk uit. Maar ik vijnd het jammer dat er geen platformer is gekomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:10 schreef Ruzbeh het volgende:
RaymanNL kan duidelijk zijn Goden niet respecteren.
maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibrerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:24 schreef kepler het volgende:
De Wii-sensor kan de positie van de controller zelf bepalen (drie punten, 2 op de sensor en 1 in de Wii?) en daardoor zelf automatisch calibreren.
dat snap ik hoor, maar alex4you doet net alsof de Wii dat niet hoeft te doen en de Xbox 360 welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:28 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat wel, maar daar is de SYNCH knop onder het klepje voor.
niet helemaal waar. Voor bijvoorbeeld zwaardvechten maakt het geen kont uit waar je staat ten opzichte van de TV. Al sta je erachter; het gaat om de beweging (en daarvoor heeft tie een beginpunt of referentiepunt nodig, en die kan hij bepalen door drie verschillende sensoren).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:22 schreef moomoo het volgende:
[..]
maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren![]()
Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef MilaNL het volgende:
Van mij mag de wii 150 euro kosten
Opgevoerde gamecube met motion sensors...
Maarja bij 250 koop ik m ook nog wel
De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.quote:maar hij zal toch nog steeds moeten weten waar de controller is t.o.v. je TV, niet alleen t.o.v. je console en de sensor. als je dan een keer die sensor durft te verplaatsen kan je waarschijnlijk opnieuw gaan kalibreren
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.
Puur kwa grapfische power nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Gaan we weer, het is meer dan een opgevoerde gamecube.![]()
Eeeh, de WiiMote pakt juist wél de plaats van de controller als wel de beweging (tilt).quote:De Wiimote vangt alleen de beweging op, niet de plaats van de controller. De plaats die je inneemt in een spel zaal dmv de nunchuck bepaald worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |