Omdat ze gewoon niet van gamen houden!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[b]Op maandag 21 augustus 2006 17:02
Waarom doen zij waar ik het over heb t niet dan?
Het nieuws zall snel beschikbaar zijn, dus dat maakt opzich niet veel uit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
Ik kan het je nu al verklappen, hoor! 2 oktober komt de Wii uit, incl. de beloofde launch-gamesquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef MilaNL het volgende:
Kan ik woensdag ook ergens de presentatie live bekijken om 10:15? Of moet ik wachten tot iemand eidelijk de presentatie online zet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
150 lijkt me te weinig.. 250 lijkt me teveel... Ik gok op 200.. Alles wat er onder zit is mooi meegenomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:09 schreef moomoo het volgende:
kunnen die japanners snel nog even hun yens om gaan wisselen naar dollars. dat zullen ze niet zo leuk vinden. daar schiet N zich toch even in zn voet.Deze prijs was ook in yens en daarnaast zei hij ook de dollar prijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
Zie Hier The Sims Wii Collectionquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wifi! Dat is waar ook! Dat moet ik ook nog gaan aanschaffen enzo. Maar dat doe ik volgende week al denk ik, ik kan maar één internet verbinding delen en die wordt op dit moment gebruikt voor de DS. Maar de 360 komt erbijEen draadloos netwerk aanleggen dan maar en dan gewoon wel kabels voor de 360 en de PC.
Overigens hier weer een nieuw gespreksonderwerp, Wiimakes:
Miyamoto denkt aan Wiimakes
Ik zeg 'mwah' van mij hoeft het niet zo.
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:03 schreef kepler het volgende:
@alex4you
je zegt wel dat je de 360 controller vaak moet calibreren (heb ik trouwens maar 1 keer gedaan, in het begin). Maar wat ik ervan begrepen heb zul je de Wii-controller nog vaker moeten calibreren. Omdat die last van het licht kan hebben, en ook moet weten waar de sensor ligt. Dus die vergelijking gaat al niet meer op
verder ben ik nog het meeste benieuwd naar de prijs van dit ding
het varieert steeds tussen 150 dollar en 250 dollar...
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vindenquote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Na 17 november zou ik wel een beetje een domper vinden.
Het inhouden van de knop is gedaan om hem niet per ongeluk aan te zetten als je net die knop indrukt. Zelfde geldt voor het uitzetten van de 360. 1x drukken op de guide knop en je komt in klein menu'tje (voor o.a. profile enzo) en de guide knop lang inhouden om hem via een keuzemenu af te sluiten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zoals ik al zei was calibreren niet het goede woord, ik zag lampjes knipperen en kon even niets doen met de controlleren en noemde dit calibreren. Een kameraad vertelde dat het de selectie van de poort was. Anyway, daar komt nog bij dat je de controller 5sec in moet houden om de console & controller te activeren etc.
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.quote:Ik weet niet of ie moet calibreren de Wiimote, net zomin als jij, maar Nintendo heeft gezegd dat ie functioneerde als een afstandsbediening en daar ga ik nog steeds vanuit. En dat vind ik ook het meest logisch gezien de filosofie (van de Wii, niet de achterliggende gedachte dus/ de winstgevendheid)
was ieder geval halogeen lichtquote:Halogeen-licht was geloof ik hetgeen de Wii moeilijkheden mee kon hebben. Niet licht an sich.
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:07 schreef Tain het volgende:
Volgens mij moet je sowieso calibreren met de Wiimote, door de sensoren die nodig zijn om de positie en acceleratie te bepalen. Eigenlijk hetzelfde een beetje als met een touchscreen, die kan na verloop van tijd minder accuraat worden.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens mij niet aangezien je relatief aan de sensor bar beweegt.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.htmlquote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
"The chip senses direction and acceleration by measuring changes in the electrons within it." [...] "Broadcom makes the wireless Bluetooth radio chip that transmits the positional data to the console in real time. All of the components are inexpensive and they are a lot faster than they used to be. That’s how a big backhand stroke by the player gets translated into a virtual stroke in a tennis game. But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
The answer seems to be that the accuracy of the accelerometers is not good enough to maintain an absolute position without drift. A player might move the controller really rapidly to the right, then slowly back to its starting position, and a small error in the calculation of the acceleration would mean that the game would misinterpret the motion and think the controller is in a different spot. The Wii uses the three LEDs in the control strip to provide a central calibration point that eliminates this problem by recalibrating the controller's position every so often.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tomasso het volgende:
Dat "gerucht" met die halogeen lamp was volgens mij allang tot bullshit verklaard hoor
http://wii.ign.com/articles/718/718946p1.htmlquote:Light sources from fluorescent and halogen lamps, plastic, mirrors and more may occasionally interfere with the pointer, based on official documentation. To eliminate this interference, the pointer must identify the sensor bar and mark its two coordinates. When pointing with the Wii-mote, the unit is actually interacting with the sensor bar, which then translates data to the television, in effect simulating a direct aim to the television.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:17 schreef Tain het volgende:
[..]
[..]
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060615-7067.html
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?quote:Takahashi wonders why the Wiimote can't simply use the results from the accelerometers to determine absolute position, after an initial calibration:
But if all that is in there, what do they need the optical sensor for. Can't they just calculate where the controller is pointing based on the XYZ data and motion data alone?"
Hij calibreert zelf om de zoveel tijd ieder geval, zal je ook wel handmatig kunnen uitvoerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:21 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, zonder sensor bar zou je moeten calibreren, nu niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |