abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:22:34 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_31230016
Welkom in het Nintendo Revolution topic



Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is de next-gen console van Nintendo. De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
Nintendo streeft om met deze nieuwe console alle leeftijdsgroepen en soorten mensen aan te spreken. Dit willen zij bereiken door middel van innovatieviteit. Hierover lees je later meer.

Wat kan ik de volgende console van Nintendo dan allemaal?

Op de volgende console console van Nintendo kan je natuurlijk vooral gamen. Het is immers een gameconsole. Je kan alleen gamen op eens een andere manier. Hierover lees je meer onder het punt Controller.

Gamen kan je op meerdere manier. Je kan uiteraard zoals op een console meestal zo is gewoon in je eentje gamen of met vrienden mutliplayen. Maar ook kan je met deze Nintendo console online gamen. Online gamen zal helemaal gratis worden voor de first party games van Nintendo. Developers die third party games uitbrengen, mogen echter wel een vergoeding vragen van Nintendo. Je betaalt in ieder geval geen maandelijks bedrag, zoals je bijvoorbeeld wel bij Xbox Live! doet.

Last but not least, je kan heel veel oude klassiekers downloaden van alle Nintendo consoles die de Revolution voor waren. Dat zijn dus:

  • Nintendo Entertainment System, ook wel de NES
  • Super Nintendo Entertainment System, ook wel de SNES / Super Nintendo.
  • Nintendo 64
    Downloaden van deze games zal waarschijnlijk een kleine vergoeding bedragen.

    Nu mist echter de Nintendo GameCube in dit rijtje. Dat klopt, deze games zal je niet kunnen downloaden. Deze games zal je echter gewoon met je Revolution kunnen spelen, aangezien de self loading disc drive van de Revolution zowel de grotere discs van de Nintendo Revolution pakt, als ook de kleinere Nintendo GameCube discs.

    Wat zijn de specificaties hiervan dan?

    Hier is nog niet zoveel over bekend. Wat wel bekend is, is dat:

  • Er 512 MB Flash Memory in zal zitten.
  • Er een CPU chip wordt geleverd door IBM, waarvan de codenaam Broadway is.
  • Er een GPU chip wordt geleverd door ATI, waarvan de codenaam Hollywood is.
  • MoSys 1T-SRAM.



    Daarnaast is bekend van de Nintendo Revolution:

  • De Nintendo Revolution zal zowel op een tv monitor als op een computer monitor kunnen worden aangesloten
  • Er zijn 4 Nintendo GameCube controller ports ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • Er zijn 2 Memory Card slots van de Nintendo GameCube ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • De Nintendo Revolution zal 12cm optical discs gebruiken, waar de spellen op zullen staan. De discs komen van Nintendo zelf.
  • De Nintendo Revolution zal waarschijnlijk in meerdere kleuren beschikbaar worden. Men denkt dat de witte en de zwarte versie bij de launch van de console beschikbaar zullen zijn.
  • De Nintendo Revolution zal ruimte hebben waar je SD kaartjes in kunt stoppen, waar je dan dus bijv. gedownloade games op kwijt kunt. De grootte van het aantal MB van deze kaarten kan je zelf bepalen.
  • De Nintendo Revolution zal draadloos online gaan. Dit zal gebeuren door middel van WiFi, met behulp van Nintendo WiFi Connection.
  • De Nintendo Revolution zal 2 USB 2.0 ports ingebouwd hebben.
  • De Nintendo Revolution zal in 2006 uitkomen.
  • Je kunt er dvd's op afspelen door middel van een dongle ( ala Xbox )

    Wat is de controller?

    De controller is er eentje die totaal niet lijkt op de "standaard" controllers, die Microsoft en Sony respectievelijk gebruiken op de Xbox 360 en PS3. De controller die bij de Nintendo Revolution wordt geleverd, is met één hand te besturen. Daarnaast zullen er uitbreidingen voor uit komen, waarvan er één standaard wordt bij geleverd.




    De Nintendo Revolution controller bekeken vanuit alle standen.

    De Nintendo Revolution controller samen met een uitbreiding. Deze zal waarschijnlijk standaard geleverd worden zodra je een Nintendo Revolution systeem koopt.

    Het speciale aan deze controller, behalve de vorm, is dat de Nintendo Revolution kan detecteren hoe je je controller houdt. De controller is een soort van 3D-muis. Een voorbeeld: Stel, je bent een FPS game aan het spelen, laten we zeggen Metroid Prime 3. Zodra jij met je controller naar links beweegt, zal het beeld ook naar links gaan. Dit vervangt en verbetert een tweede analoge stick. Deze besturing zal vele malen nauwkeuriger zijn dan een analoge stick.

    Snap je nog niet wat ik bedoel? Bekijk dan eens dit filmpje. Het is overdreven, maar geeft je toch een beeld hoe je de controller kan gebruiken. De Nintendo Revolution zal alle bewegingen die je met de controller doet detecteren: links, rechts, boven, onder en naar voor en achter. Dus ook in de diepte. Daarnaast kan je de controller ook om de lengte as draaien. Je kan zelfs de controller 90° draaien, zodat je soort NES-controller in je handen krijgt. Hiermee zou je bijvoorbeeld kunnen racen. Dit gebeurt door middel van Bluetooth.



    Daarnaast zal er een "standaard" controller worden ontwikkeld, waar je de originele controller van de Revolution in kan pluggen. Deze zogenaamde classic controller heeft ongeveer de vorm van een Wavebird. Dit zodat je bijv. de oude games kan spelen maar ook multiplatform games die gewoon een normale controller nodig hebben. Last but not least: er zal ook een rumble functie in de draadloze controller zitten.

    Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
    [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36]


    Nieuw topic, nieuwe kansen, nieuwe prijzen.



    [ Bericht 6% gewijzigd door Ruzbeh op 06-10-2005 17:20:50 ]
  • De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_31230324
    Prijzen ? een Revolution ?
    pi_31230564
    waarom staat er een plaatje van die arcade mariokart
    pi_31230753
    is die oplaad unit nou nep of niet
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      donderdag 6 oktober 2005 @ 14:51:47 #5
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_31230869
    Alles wat IGN maakt is nep Rayman Die wavebird look-a-like en dat oplaadstation Ze hebben geen nieuws dus gaan ze zelf dingen maken

    Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_31230876
    quote:
    Dat weet ik niet, ik weet wel dat er een nieuw topic is!
    aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:

    Wat ik mij afvraag, in hoeverre hangt de vrijheid die je in een game hebt af van de grafische kracht van de machine??

    En dan bedoel ik vrijheid om alles in de omgeving vast te kunnen pakken en te gebruiken. Want met de revolution controller, ik hoorde daar al eerder iemand over hier op het forum, is het natuurlijk geweldig om gewoon iets op te pakken en er dan van alles mee te kunnen doen, zoals slaan, gooien of verplaatsen.

    Als dit om andere hardware vraagt, dan zou ik me eerder richten op het creeëren van een vrijheid die de werkelijkheid afspiegelt inplaats van een omgeving die dit bijna
    pi_31231094
    Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
      donderdag 6 oktober 2005 @ 15:10:38 #8
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_31231393
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
    Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_31231644
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
    Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk


    Zeikerd.
    pi_31231789
    laat die graphicwhores/nintendobashers eens bannen van dit topic
    Goed-Beter-Best-Vaffanculo
    pi_31231941
    Ben ik nou de enige waarbij de layout wordt verpest door de te grote afbeeldingen in de OP?

    Ik wil natuurlijk wel ontspannen in mijn favoriete topic kunnen lezen!
    pi_31232372
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
    Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
    Baklap.
    Jij leest zeker de PU

    Is hier ook aram, Ruzbeh moet nog plaatjes leren verkleinen (30 topics terug al)
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      donderdag 6 oktober 2005 @ 15:59:20 #13
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_31232602
    @ __Aram, volgens mij is er een bugje ja, want normaal resized FOK grote plaatjes

    @ Cerbij, ik lees ook de PU
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 6 oktober 2005 @ 16:10:07 #14
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_31232794
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 15:49 schreef Cerbie het volgende:
    Ruzbeh moet nog plaatjes leren verkleinen (30 topics terug al)
    Helemaal niet. Die plaatjes zijn niet van mij. FYI waren mijn plaatjes die ik gebruikte in Revolution topisc altijd klein.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      donderdag 6 oktober 2005 @ 16:17:45 #15
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_31232973
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken
    Hee da's wel een goed idee! Dat scheelt weer crappy releasegames kopen omdat er toch even niets anders is..
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_31233187
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:52 schreef __aram het volgende:

    [..]

    aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:

    Wat ik mij afvraag, in hoeverre hangt de vrijheid die je in een game hebt af van de grafische kracht van de machine??

    En dan bedoel ik vrijheid om alles in de omgeving vast te kunnen pakken en te gebruiken. Want met de revolution controller, ik hoorde daar al eerder iemand over hier op het forum, is het natuurlijk geweldig om gewoon iets op te pakken en er dan van alles mee te kunnen doen, zoals slaan, gooien of verplaatsen.

    Als dit om andere hardware vraagt, dan zou ik me eerder richten op het creeëren van een vrijheid die de werkelijkheid afspiegelt inplaats van een omgeving die dit bijna
    Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.
    Als omgevingen volledig interactief zijn, en alles dus kapot moet kunnen of kunnen bewegen, zijn er veel meer variabelen. En voor elke variabele gelden dan weer regels. Als je voorwerpen en omgevingen dan ook nog een beetje realistisch wil laten reageren heb je ook nog goede physics nodig, wat veel CPU vraagt.

    Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      donderdag 6 oktober 2005 @ 16:33:01 #17
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_31233270
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:
    Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
    Believe.
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken
    Ik ook...

    My work is cut out for me.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_31233781
    quote:
    Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
    Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?

    Ik hoop iig dat de Revo vooral richt op het creeëren van ultieme vrijheid, ik vind dat meer next gen dan een wereld die ingame bijna hetzelfde lijkt als de echte wereld, maar je kunt er verder vrij weinig mee.
    pi_31233870
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 15:31 schreef __aram het volgende:
    Ben ik nou de enige waarbij de layout wordt verpest door de te grote afbeeldingen in de OP?

    Ik wil natuurlijk wel ontspannen in mijn favoriete topic kunnen lezen!
    nee
    pi_31233879
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 16:59 schreef __aram het volgende:

    [..]

    Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?

    Ik hoop iig dat de Revo vooral richt op het creeëren van ultieme vrijheid, ik vind dat meer next gen dan een wereld die ingame bijna hetzelfde lijkt als de echte wereld, maar je kunt er verder vrij weinig mee.
    Idd, ben blij dat je inziet dat meer kracht niet alleen mooiere plaatjes betekent.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_31233887
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.
    Als omgevingen volledig interactief zijn, en alles dus kapot moet kunnen of kunnen bewegen, zijn er veel meer variabelen. En voor elke variabele gelden dan weer regels. Als je voorwerpen en omgevingen dan ook nog een beetje realistisch wil laten reageren heb je ook nog goede physics nodig, wat veel CPU vraagt.

    Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
    Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtesters
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:

    [..]

    Helemaal niet. Die plaatjes zijn niet van mij. FYI waren mijn plaatjes die ik gebruikte in Revolution topisc altijd klein.
    Waarom gebruik je die dan niet in de OP? Dacht dat jij deze gemaakt had
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      donderdag 6 oktober 2005 @ 17:07:21 #22
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_31233960
    Nou deze zijn wat informatiever enzo.

    Ik ga ze wel resizen.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_31234053
    Zo zou ik het niet willen zeggen, die ultieme vrijheid zijn geen mooie graphics, maar zijn mogelijkheden die ten koste gaan van graphics. Elke boom of huis of stoel die je helemaal in stukjes kan haken zal er minder mooi uit kunnen zien dan de tegenhangers waar je alleen naar kan kijken. Als je op hetzelfde moment 30 tegenstanders heb, kunnen die minder mooi er uit zien dan als je er maar 1 zou hebben.

    Met krachtigere systemen zijn inderdaad complexere spellen mogelijk, met daarin zaken zoals meer vrijheid of een betere ai en meer NPC's, maar dan moet daar wel voor gekozen worden, en niet voor zaken als zweet en rimpels op de hoofden van je tegenstanders.
    pi_31234203
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 17:11 schreef YourMaster het volgende:
    Zo zou ik het niet willen zeggen, die ultieme vrijheid zijn geen mooie graphics, maar zijn mogelijkheden die ten koste gaan van graphics. Elke boom of huis of stoel die je helemaal in stukjes kan haken zal er minder mooi uit kunnen zien dan de tegenhangers waar je alleen naar kan kijken. Als je op hetzelfde moment 30 tegenstanders heb, kunnen die minder mooi er uit zien dan als je er maar 1 zou hebben.

    Met krachtigere systemen zijn inderdaad complexere spellen mogelijk, met daarin zaken zoals meer vrijheid of een betere ai en meer NPC's, maar dan moet daar wel voor gekozen worden, en niet voor zaken als zweet en rimpels op de hoofden van je tegenstanders.
    Dat is zeker waar, maar volgens mij hebben de next-gen consoles wel genoeg kracht om het redelijk goed te combineren.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_31234261
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 17:03 schreef Cerbie het volgende:

    [..]

    Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtesters
    Ach het begint er in ieder geval telkens meer op te lijken, games als Oblivion gaan een geweldige vrijheid bieden en er zitten ook een aantal games aan te komen met fully destructive environments. Dit is natuurlijk nog lang geen echte vrijheid, maar het komt in ieder geval al meer in de buurt.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')