abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 13:33:40 #1
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26822651
Het Grote Nintendo Revolution Topic!

Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is voor het eerst officieël aangekondigt op de E3 van 2004 door Nintendo. Het is de opvolger van de Nintendo Gamecube. Op de E3 van 2005 zullen we meer weten.

Wat is er al over bekend?

Zoveel dingen zijn er nog niet over bekend, maar alles wat er al van bekend is, staat hier:

- De Revolution krijgt een processor chip van IBM, genaamd "Broadway" en de grafische chip zou komen van ATI, genaamd "Hollywoord".
- Nintendo zal zorgen voor een gratis online community
- De Revolution is ackwards compatible
- De Revolution zal WiFi support krijgen.
- De Revolution kan zowel op een tv als op een computer scherm worden aangesloten

Dat is niet zoveel, wat wordt er allemaal over verteld dan?

- De naam zou zijn "Nintendo 21"
- Hij zou eind 2005, begin 2006 op de markt moeten komen. Inmiddels werd er gezegd dat ze van plan zijn om de Revolution in november 2005 al te releasen.
- Medium is 2-sided 8cm disc, 5.4GB capacity, in a shellcase
- Includes "Home Game function" which uses IEEE protocol to locate and communicate with other Nintendo 21s in the vicinity
- "Home Game function" is free, connect the AC adaptor and the machine talks to nearby Nintendo 21s and "Nintendo Home"s (? could be Form instead of Home - katakana is vague). Save data is stored on the main unit and affects other machines over the network.
- "Nintendo Home" machine is like a base station that will be put in many places and uses the PHS network for communication (popular mobile phone network). Will connect to handheld game machines and supports "Home Game function", also sends latest info from Nintendo.
- "Nintendo Home" is being jointly developed with Kyosera.
- Digital outputs included
- Nintendo zou hebben geleerd van haar fouten in het verleden. De launch line-up zou een van de beste ooit zijn, met oa Metroid, Mario en een Zelda game van Nintendo zelf. Daarnaast zouden enkele developers ook bezig met launchgames. Nintendo zou ook zorgen voor nieuwe franchise. Eentje daarvan zou een "Halo-killer zijn"
- De Revolution zou krachtiger worden dan de XBOX 360
- Internet Community
Nintendo zou grootse plannen hebben met het online gaan van de Revolution. Er zou een complete community komen, met messageboards, chatrooms etc.

Al wat bekend over de controller?
Alleen wat geruchten:

- Controller is like GC controller but "rubbing" is possible - e.g. you can control movement in a game by rubbing the controller/buttons. Also the controller has a slot.
- The whole controller is pressure sensitive. So rubbing can be done with the buttons or via grip.
- Gyroscopische controls
Momenteel heeft Nintendo in een paar GBA games (Yoshi's Universal Gravitation, WarioWare Twisted!) gyroscopen geïmplementeerd, waarmee de gamewereld te beïnvloeden is door de handheld te draaien en te kantelen. Deze technologie zal ook in de unieke controllers van de Revolution geïmplementeerd worden. Niet elke game zal deze ondersteuning hoeven bieden, maar de technologie zal wel aanwezig zijn en in ieder geval één launchgame zal er volledig gebruik van gaan maken.
- Touchscreen/pad
Als voortvloeisel uit de Nintendo DS, zullen de controllers van de Revolution ook van een touchscreen voorzien worden, of zal een zelf ontwikkelde PDA onderdeel uit gaan maken van de controller. De mogelijkheden hiermee zijn in principe onbeperkt, gezien de controlmogelijkheden hiermee sterk uitgebreid kunnen worden. Zeker in combinatie met de gyroscopen.
- Wireless
Net als de Xbox 360, zal ook de Revolution standaard met draadloze controllers geleverd worden. Het zal echter nog veel verder gaan dan enkel de controlinterface, en meer richting serieuze data transfers en communicatie gaan. Dit kan gebeuren tussen het touchscreen en de console, tussen spelers zelf, van Revolution naar DS, van Revolution naar een PC en natuurlijk ook tussen Revolution consoles onderling.
- Stereoscopisch beeld
De grootste vernieuwing zit hem echter in de manier waarop de games gevisualiseerd worden. Deze worden namelijk zodanig geprojecteerd, dat een werkelijk drie dimensionaal beeld ontstaat met ware diepte. Deze technologie zal vergelijkbaar zijn met 3D films zoals de IMAX features, waarbij de gebeurtenissen op het scherm echt uit het witte doek lijken te springen. Dit zorgt voor een veel interactievere beleving.
- Voice-control
Voice-control zoals je nog nooit gezien/gehoord zou hebben

Al iets bekend over support die ze krijgen van developers?
Ook hier alleen nog maar geruchten:

Geruchten over third party support bij de launch

- Electronic Arts
- Capcom
- Namco
- Konami
- Square Enix
- SNK
- Majesco (The Darkness)
- Zoonami
- Activision
- Unknown company under Sega for the Vectorman IP
- Factor 5 / Raven Software (Rogue Squadion 4(potentiële launch titel))

First Party support

- Retro FPS
- Verschillende Nintendo Games (Waverace, Super Smash Brothers Revolution, Mario Revolution (potentiële launch titel), Zelda Revolution (potentiële launch titel))
- Camalot RPG

Zijn er al plaatjes over?

Nee, alleen wat fan-art:

Is het medium al bekend?

Mogelijk, hier is een plaatje over. Waarschijnlijk nep.

Oude topics?

Revolution Is Coming/Revo Topic [deel 2]
Het Grote Nintendo Revolution Topic [1]

Topic source

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomasso op 08-05-2005 13:59:16 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_26822738
De helft van de geruchten is onderwijl al outdated. Het gaat snel.

Overigens zit ik 17 mei de hele dag thuis, de leraren gaan op stap die dag. 's Ochtends Sony en MS bekijken, en 's avonds Nintendo.

En die discs... dat zijn dacht ik discs voor test/debugsystemen. Als je een reviewexemplaar van een game hebt, staan die meestal op dat soort discjes.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:37:39 #3
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26822751
Een OP.. Prachtig!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_26822838
Mooie OP Een aantal geruchten kloppen al niet meer idd, maargoed, mag de pret niet drukken
Nog 9 dagen... zo lang~!
  zondag 8 mei 2005 @ 13:47:08 #5
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26822997
Kut OP.

Het ligt eigelijk niet aan de OP zelf, maar aan de geruchten. Wat een kutgeruchten zijn 't ook.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 8 mei 2005 @ 13:53:09 #6
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823154
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Kut OP.

Het ligt eigelijk niet aan de OP zelf, maar aan de geruchten. Wat een kutgeruchten zijn 't ook.
Had je Aries door z'n kop moeten schieten .

Gelukkig is het nog maar 9 dagen, zijn we hopelijk van al dit gezeik af, en hebben we eindelijk duidelijkheid .
pi_26823264
Dat de controller draadloos zou zijn staat er twee keer in

verkapte tvp
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 8 mei 2005 @ 13:59:19 #8
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26823310
Dat meebewegen met de controller is echt geniaal voor mijn pa hij deed het met mario 1, super mario world, mario 64 en met sunshiine nog steeds maar straks werkt het misschien ook nog. (je weet wel, de controller omhoog doen als je springt )
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:59:59 #9
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823327
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:57 schreef Cerbie het volgende:
Dat de controller draadloos zou zijn staat er twee keer in

verkapte tvp

Waar dan
pi_26823366
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:53 schreef Tomasso het volgende:
Gelukkig is het nog maar 9 dagen, zijn we hopelijk van al dit gezeik af, en hebben we eindelijk duidelijkheid .
Nog maar? Echt veel te lang
En dat meebewegen is idd leuk Vooral in racespellen, half gamend Nederland beweegt mee tijdens een race geloof ik
pi_26823423
Hopelijk wordt het niet weer een kiddy-station.

[ Bericht 12% gewijzigd door renz0r op 08-05-2005 14:16:19 ]
pi_26823474
Mooie OP
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26823513
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:03 schreef renz0r het volgende:
Hopelijk wordt het wederom niet een kiddy-station.
Tuurlijk wel, het is nintendo. Dat wordt dus wachten op mario party 12, donkey vs mario 4, zelda 31, kirby's dream world 5, luigi golf, Mario super ultra kart en pikmin 3.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:11:22 #14
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823619
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:06 schreef Markster het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het is nintendo. Dat wordt dus wachten op mario party 12, donkey vs mario 4, zelda 31, kirby's dream world 5, luigi golf, Mario super ultra kart en pikmin 3.
Markster
pi_26823631
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:11 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Markster
Bijna goed, maar ik ben een playstation (2) fanboy, en absoluut geen Xbox fanboy

En ik ben geen 12, anders was ik wel nintendo fan
  zondag 8 mei 2005 @ 14:14:22 #16
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823679
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:12 schreef Markster het volgende:

[..]

Bijna goed, maar ik ben een playstation (2) fanboy, en absoluut geen Xbox fanboy
Ach, wat is het verschil?
pi_26823691
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:12 schreef Markster het volgende:

[..]

En ik ben geen 12, anders was ik wel nintendo fan
Nieuwe Zelda trailer nog niet gezien zeker
Nouja ignorance is bliss zullen we maar zeggen!
pi_26823775
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:14 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Nieuwe Zelda trailer nog niet gezien zeker
Nouja ignorance is bliss zullen we maar zeggen!
Grapjas, ben jij nou serieus blij met mario en zijn vriendjes?

Zelda was misschien niet het beste voorbeeld, dat is nog wel redelijk te pruimen
pi_26823846
Nintendo: Kiddy games (1001 delen van pokemon, zelda, kirby, mario (met al zijn varianten) pikmin enz enz enz).
De spellen die normaal zijn, zijn spellen die ook op de PS2 en xbox komen.

Conclusie: Nintendo is voor onder de 12 jaar. Alles wat een beetje volwassen is geworden koopt een ps2 of xbox.
pi_26823857
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:18 schreef Markster het volgende:

[..]

Grapjas, ben jij nou serieus blij met mario en zijn vriendjes?
de platformers, SSB en Mario Kart vind ik zeker leuk. De rest heb ik niet party trekt me niet echt.
pi_26823877
Ik noem bij deze een random en tevens een zeer geslaagd Nintendo spel van de Game Cube:

Ga met Luigi een heel erg eng spookhuis in en doe met een stofzuiger op je rug spoken opzuigen.

The Horror
pi_26823878
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:21 schreef renz0r het volgende:
Nintendo: Kiddy games (1001 delen van pokemon, zelda, kirby, mario (met al zijn varianten) pikmin enz enz enz).
De spellen die normaal zijn, zijn spellen die ook op de PS2 en xbox komen.

Conclusie: Nintendo is voor onder de 12 jaar. Alles wat een beetje volwassen is geworden koopt een ps2 of xbox.
Precies

Resident evil daargelaten, hoewel deel4 ook op de ps2 komt
pi_26823952
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:23 schreef Markster het volgende:
Resident evil daargelaten, hoewel deel4 ook op de ps2 komt
Metroid Prime anyone?
En daarbij kan je niet ontkennen dat de échte games als Zelda en Mario steeds wel een hoge kwaliteit hebben, vooral gameplay wise. Maarja, dat kan ik jullie natuurlijk niet aan het verstand brengen
Ga maar weer naar je Xbox/Ps topicje toe, is veel beter.
pi_26823967
Serieus mensen, dit telt allemaal TOT de NGC. Daarom hoop ik dat de Revolution wat volwassener wordt. NGC is door vele criticie afgekraakt met dezelfde redenen van Markster en ik.
Ik heb zelf de NGC gehad, maar die lag na 4 weken al voor een leuk prijsje bij iemand anders. Rede? Kiddygames en de spellen die normaal waren, kon ik ook voor mn ps2 kopen.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:27:15 #25
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823971
Laten we het nu gewoon maar weer eens over de Revolution, de verassing van de next-gen consoles met de beste first-party games .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')