CD-i was van Philips ik heb er nog een op zolder staanquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef twi het volgende:
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh?
Waarschijnlijk niet overtuigend bewijs, maar goed.quote:And, although Satoru Iwata has only been at the helm for just over two years, his impact is already being felt. Iwata is largely credited as being the man who spearheaded Nintendo's pursuit of specific third party developers (such as Sega, Namco and Capcom), who continue to play an ever-increasing role in GameCube's software development.
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.quote:Read this:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=258&page=1
Nintendo is not only not new to online, but has pioneered online gaming. They have been in it for near twenty years. They have just never found a model that they were satisfied with (Nintendo is one of the few companies that I have ever seen that lives by the motto, "Pleased, but not satisfied"). People mock them for saying that they know that the consumer doesn't really want to go online, but that is out of context. Read that article and you will see the context (I know it is long, but it is way good). They know what a hassle online gaming is. They have tried it many times. They have wanted to find an easy, cheap way. Right now only like 10% of the Xbox user base is online. That is not viable. Sure, that 10% is important, but that proves that that is not exactly what the consumer wants. The day that you pull a console out of the box and you are playing online as soon as it is connected to your TV (in the case of a handheld, as soon as it is charged up), is the day that online is viable and has become a success. At that point, not only will 100% of the user base have the ability to go online (a la Xbox's ethernet port), but they will have instant access and will be playing online daily.
Van de DS staat nog niet vast of hij een succes is. Hij heeft een succesvolle launch gehad. De line-up was echter beduidend minder succesvol te noemen met weinig toptitels. Ik verwacht dan ook dat, zodra Sony haar software-aanbod op orde heeft (maw: GTA), de PSP de DS zal overvleugelen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.
Zoals gebruikelijk weer allemaal speculatie van jouw kant. Jij refereert hier naar mensen als idioten. Ik zou jouw niet-kritische blik en het klakkeloos aannemen van alle marketingpraatjes van Nintendo op mijn beurt als naief bestempelen. Je hebt het over feiten: een feit is dat Nintendo het met haar GameCube (of de N64) niet gelukt is om die casualmarkt open te breken. Iets dat Sony met iedere console dat het tot nu toe uitgebracht heeft, wel lukt. Ik zie geen enkel verschil met de aanpak die Nintendo met de GameCube gehanteerd heeft en die is nou niet echt een cashcow te noemen. Nintendo richt zich met haar spelaanbod te veel op haar oude publiek, waardoor 3rd partypublishers er geen brood in zien om de devven voor Nintendoconsoles. Geen hond koopt hun spellen immers. De doelgroep waar je dan op uit komt is de vroege adolescenten en de oudere gamers die nintendo kopen uit nostalgie. Ze hebben deze generatie overleefd vanwege de GBA die ze tonnen met geld heeft opgebracht. Het blijft afwachten hoe succesvol de DS wordt en of Nintendo haar handhelds cash cow zal kunnen behouden, of dat het daar ook tot een prijzenoorlog gedwongen zal worden. Ik zie het dus somber in maar wens ze het beste toe.quote:Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?
Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Xbox Live is erg satisfying Dus Nintendo heeft de boot gemistquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
[..]
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.
Edit: foute copy paste.
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:46 schreef twi het volgende:
[..]
Xbox Live is erg satisfying Dus Nintendo heeft de boot gemist
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Ja, de manier waarop Sony zich als partner van publishers opstelt maakt dat elk Sonyplatform altijd gekozen zal worden boven een Nintendoplatform.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony. Dat is een strijd die nintendo zal moeten bllijven voeren, want sinds de tijd dat Sega met haar volwassen spellen en haar pirate tv-reclamespot aankwam, heeft het achter de feiten aangelopen. Dit is niet iets dat slechts een paar jaar speelt. Speelt al vanaf 1992.quote:Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.quote:Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox ( ) zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar waarom denk je dat er steeds minder 3rd parties zijn die software uitbrengen op de GameCube bijvoorbeeld? Zoals jij al duidelijk maakt koopt men nintendoconsoles voor 'de typische nintendospellen'. Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.quote:Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |