abonnement Unibet Coolblue
pi_25215402
Geruchten komen langzaam op gang en ik vond het tijd voor een mooi topic over de Nintendo Revolution, de start van een nieuwe Nintendo console topicreeks.

Allereerst even wat algemene geruchten, feitjes en andere dingetjes:

Op de E3 van 2004 sprak Iwata voor het eerst over de nieuwe Nintendo (die tot dan toe N5 genoemd werd). Hij zou de Nintendo Revolution gaan heten en de game-industrie op zijn kop gaan zetten. Beloofd werd dat op de E3 van 2005 er meer bekend gemaakt zou worden.

Gelukkig zitten de geruchtenmolens niet stil en zijn er al een aantal zaken 'gelekt' en 'verzonnen'. De leukste vind je hieronder:

De PS3 en de Revolution gaan hetzelfde geheugen gebruiken
De Revolution gaat double sided 8 cm discs gebruiken, zal een 'rubbing controller' gebruiken en een online service hebben
Camelot is bezig met een Revolution RPG

Tot slot een prototype door een fan:

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25215466
Ik ben benieuwd. Ik heb nu een xbox, maar ik wil in de toekomst ook graag weer een Nintendo console (erbij) hebben.
Ik mis die simpele, vrolijke en kleurrijke spellen toch wel een beetje.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25215479
Ik hoop dat de Revolution niet té revolutionair wordt en dat er nog gewoon op te gamen is. Dit is ook belangrijk voor 3rd party natuurlijk. Verder mag de launch bestaan uit onder andere een Grote Mario platformer en een Mario Party. Deze twee zouden gebruik moeten maken van de specifieke Revolution mogelijkheden.

Andere launchgames zouden kunnen bestaan uit een aantal EA Sports games en een Ubisoft titel in de trend van Rainbow Six of Ghost Recon. Dit om het online gebeuren een goeie start te geven.

Binnen een half jaar moet Nintendo met een Zelda of Mario Kart komen en moeten Namco en Square-Enix een goede RPG geleverd hebben.

Als dit allemaal lukt kan er niet veel meer mis gaan
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25215518
Stond vorige week een filmpje online over een projectietechniek die interact met de omgeving. Er werd een autootje op een bureah rondgereden, en dat hobbelde dan over bumps heen. Erg cool. De link werd gelegd met de revolution, maar dat lijkt mij erg ver gezocht. Toch grappig om te vermelden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25215530
Ik hoop dat de Revolution succesvol wordt maar ik verwacht dat hij gaat floppen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:35:17 #6
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25215711
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.

Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?

Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.

Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:45:21 #7
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25215838
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.

Veel mensen weten niet dat Nintendo flink 'verbeterde' toen Iwata president werd in Mei 2002.

Note: Ik zie de GameCube als succesvol.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25215879
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.
CD-i was van Philips ik heb er nog een op zolder staan
Ik hoop dat de revolution mij niet zo teleur gaat stellen, zoals ik dat met de GC heb.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:58:36 #9
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216069
Wat zeg ik nou net?

Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:58:53 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25216073
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh? Daarbij heb ik er niks aan als Roy z'n moeder het leuk vindt om op de Revolution te spelen, wanneer ik er zelf geen kloot aan vindt. Daarbij, wanneer de Revolution niet voor casual gamers is (het grootste publiek), dan is het bij voorbaat al een flop want dan valt direct de grootste doelgroep weg.

Niet om negatief te zijn op Nintendo, maar gewoon omdat jij hier doet alsof anderen een stel idioten zijn en jij het allemaal wel beter weet, ondanks dat bijna alles wat je uitkraamt tegenstrijdig is met elkaar.
pi_25216086
prototype ziet er uit als een wcdeksel
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:05:18 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25216159
Succes voor Nintendo bestaat uit twee delen. Allereerst meoten ze de NIntendo fans zelf tevreden houden, dit doen ze door nieuwe dingen te verzinnen en hun franchises te gebruiken. Aan de andere kant moet Nintendo hun markt aandeel terugwinnen. Dit doen ze door te zorgen dat er genoeg 3rd party games komen die voor de zgn 'casual' gamer interessant is. Games als Halo en GTA bijvoorbeeld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:06:47 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25216185
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef Ruzbeh het volgende:

Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
Wat een onzin...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:07:23 #14
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216193
Inderdaad. De casual gamers zijn het grootste publiek...
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:14:22 #15
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216266
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wat een onzin...
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef twi het volgende:
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh?
quote:
And, although Satoru Iwata has only been at the helm for just over two years, his impact is already being felt. Iwata is largely credited as being the man who spearheaded Nintendo's pursuit of specific third party developers (such as Sega, Namco and Capcom), who continue to play an ever-increasing role in GameCube's software development.
Waarschijnlijk niet overtuigend bewijs, maar goed.

Wie browsen hier allemaal in GAM? Mensen rond 14-24 jaar ongeveer? Casual gamers dus.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:16:16 #16
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216287
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
quote:
Read this:

http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=258&page=1

Nintendo is not only not new to online, but has pioneered online gaming. They have been in it for near twenty years. They have just never found a model that they were satisfied with (Nintendo is one of the few companies that I have ever seen that lives by the motto, "Pleased, but not satisfied"). People mock them for saying that they know that the consumer doesn't really want to go online, but that is out of context. Read that article and you will see the context (I know it is long, but it is way good). They know what a hassle online gaming is. They have tried it many times. They have wanted to find an easy, cheap way. Right now only like 10% of the Xbox user base is online. That is not viable. Sure, that 10% is important, but that proves that that is not exactly what the consumer wants. The day that you pull a console out of the box and you are playing online as soon as it is connected to your TV (in the case of a handheld, as soon as it is charged up), is the day that online is viable and has become a success. At that point, not only will 100% of the user base have the ability to go online (a la Xbox's ethernet port), but they will have instant access and will be playing online daily.
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.

Edit: foute copy paste.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ruzbeh op 23-02-2005 16:22:26 ]
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:23:33 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25216368
Jouw definitie van casual gamer is niet juist Ruzbeh... De casual gamer is de gamer die één console heeft staan en aan de hand van reclame (op tv of in de winkel) zijn games koopt.

Daarnaast heb je de 'hardcore' gamer, dat zijn mensen die fora en internet sites lezen. Mensen die van te voren weten welke games uitkomen en hoe ze scoren.

Als laatste heb je de niet gamers (opa's en oma's en ouders bijvoorbeeld) deze zullen nooit voor zichzelf gaming consoles kopen. Af en toe zullen ze echt wel meespelen (zoals mijn moeder op de DS) maar aan die groep heb je echt niet veel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25216478
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.
Van de DS staat nog niet vast of hij een succes is. Hij heeft een succesvolle launch gehad. De line-up was echter beduidend minder succesvol te noemen met weinig toptitels. Ik verwacht dan ook dat, zodra Sony haar software-aanbod op orde heeft (maw: GTA), de PSP de DS zal overvleugelen.
quote:
Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?

Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.

Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Zoals gebruikelijk weer allemaal speculatie van jouw kant. Jij refereert hier naar mensen als idioten. Ik zou jouw niet-kritische blik en het klakkeloos aannemen van alle marketingpraatjes van Nintendo op mijn beurt als naief bestempelen. Je hebt het over feiten: een feit is dat Nintendo het met haar GameCube (of de N64) niet gelukt is om die casualmarkt open te breken. Iets dat Sony met iedere console dat het tot nu toe uitgebracht heeft, wel lukt. Ik zie geen enkel verschil met de aanpak die Nintendo met de GameCube gehanteerd heeft en die is nou niet echt een cashcow te noemen. Nintendo richt zich met haar spelaanbod te veel op haar oude publiek, waardoor 3rd partypublishers er geen brood in zien om de devven voor Nintendoconsoles. Geen hond koopt hun spellen immers. De doelgroep waar je dan op uit komt is de vroege adolescenten en de oudere gamers die nintendo kopen uit nostalgie. Ze hebben deze generatie overleefd vanwege de GBA die ze tonnen met geld heeft opgebracht. Het blijft afwachten hoe succesvol de DS wordt en of Nintendo haar handhelds cash cow zal kunnen behouden, of dat het daar ook tot een prijzenoorlog gedwongen zal worden. Ik zie het dus somber in maar wens ze het beste toe.
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:37:19 #19
115303 Tjeezer
Just legalize!
pi_25216532
Doe mij maar mn ouwe vertrouwde NES 8-bit hehe af en toe ff in het laatje blazen of in het spelletje mij hij doet het altijd nog!! hahaha
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:46:59 #20
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25216657
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
[..]

Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.

Edit: foute copy paste.
Xbox Live is erg satisfying Dus Nintendo heeft de boot gemist
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:47:06 #21
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216659
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?

Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?

Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.

Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:51:45 #22
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25216714
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:46 schreef twi het volgende:

[..]

Xbox Live is erg satisfying Dus Nintendo heeft de boot gemist
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25216715
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?

Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?

Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.

Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?

De revolution gaat mensen aantrekken, maar de vraag is alleen hoeveel. Als ze te revolutionair willen zijn dan zie ik het somber in
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:57:23 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25216774
De DS is gewoon een opgekalefaterde Gameboy Advance met wat leuke features die een basis-PDA ook heeft. 't Is echt geen heilig en revolutionair ding wat baanbrekend is en opeens iedereen aan het gamen maakt. Ik heb je gelukkig nog nooit eerder op 't forum gezien, maar daar ben ik op zich wel blij mee.

Wat je voor Live nodig hebt is compleet offtopic, maar ik geef je geen link naar 't Xbox topic als je 't niet erg vindt
pi_25216925
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Ja, de manier waarop Sony zich als partner van publishers opstelt maakt dat elk Sonyplatform altijd gekozen zal worden boven een Nintendoplatform.
quote:
Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony. Dat is een strijd die nintendo zal moeten bllijven voeren, want sinds de tijd dat Sega met haar volwassen spellen en haar pirate tv-reclamespot aankwam, heeft het achter de feiten aangelopen. Dit is niet iets dat slechts een paar jaar speelt. Speelt al vanaf 1992.
quote:
Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox ( ) zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.
quote:
Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar waarom denk je dat er steeds minder 3rd parties zijn die software uitbrengen op de GameCube bijvoorbeeld? Zoals jij al duidelijk maakt koopt men nintendoconsoles voor 'de typische nintendospellen'. Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')