CD-i was van Philipsquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef twi het volgende:
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh?
Waarschijnlijk niet overtuigend bewijs, maar goed.quote:And, although Satoru Iwata has only been at the helm for just over two years, his impact is already being felt. Iwata is largely credited as being the man who spearheaded Nintendo's pursuit of specific third party developers (such as Sega, Namco and Capcom), who continue to play an ever-increasing role in GameCube's software development.
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.quote:Read this:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=258&page=1
Nintendo is not only not new to online, but has pioneered online gaming. They have been in it for near twenty years. They have just never found a model that they were satisfied with (Nintendo is one of the few companies that I have ever seen that lives by the motto, "Pleased, but not satisfied"). People mock them for saying that they know that the consumer doesn't really want to go online, but that is out of context. Read that article and you will see the context (I know it is long, but it is way good). They know what a hassle online gaming is. They have tried it many times. They have wanted to find an easy, cheap way. Right now only like 10% of the Xbox user base is online. That is not viable. Sure, that 10% is important, but that proves that that is not exactly what the consumer wants. The day that you pull a console out of the box and you are playing online as soon as it is connected to your TV (in the case of a handheld, as soon as it is charged up), is the day that online is viable and has become a success. At that point, not only will 100% of the user base have the ability to go online (a la Xbox's ethernet port), but they will have instant access and will be playing online daily.
Van de DS staat nog niet vast of hij een succes is. Hij heeft een succesvolle launch gehad. De line-up was echter beduidend minder succesvol te noemen met weinig toptitels. Ik verwacht dan ook dat, zodra Sony haar software-aanbod op orde heeft (maw: GTA), de PSP de DS zal overvleugelen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.
Zoals gebruikelijk weer allemaal speculatie van jouw kant. Jij refereert hier naar mensen als idioten. Ik zou jouw niet-kritische blik en het klakkeloos aannemen van alle marketingpraatjes van Nintendo op mijn beurt als naief bestempelen. Je hebt het over feiten: een feit is dat Nintendo het met haar GameCube (of de N64) niet gelukt is om die casualmarkt open te breken. Iets dat Sony met iedere console dat het tot nu toe uitgebracht heeft, wel lukt. Ik zie geen enkel verschil met de aanpak die Nintendo met de GameCube gehanteerd heeft en die is nou niet echt een cashcow te noemen. Nintendo richt zich met haar spelaanbod te veel op haar oude publiek, waardoor 3rd partypublishers er geen brood in zien om de devven voor Nintendoconsoles. Geen hond koopt hun spellen immers. De doelgroep waar je dan op uit komt is de vroege adolescenten en de oudere gamers die nintendo kopen uit nostalgie. Ze hebben deze generatie overleefd vanwege de GBA die ze tonnen met geld heeft opgebracht. Het blijft afwachten hoe succesvol de DS wordt en of Nintendo haar handhelds cash cow zal kunnen behouden, of dat het daar ook tot een prijzenoorlog gedwongen zal worden. Ik zie het dus somber in maar wens ze het beste toe.quote:Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?
Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Xbox Live is erg satisfyingquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
[..]
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.
Edit: foute copy paste.
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:46 schreef twi het volgende:
[..]
Xbox Live is erg satisfyingDus Nintendo heeft de boot gemist
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Ja, de manier waarop Sony zich als partner van publishers opstelt maakt dat elk Sonyplatform altijd gekozen zal worden boven een Nintendoplatform.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony. Dat is een strijd die nintendo zal moeten bllijven voeren, want sinds de tijd dat Sega met haar volwassen spellen en haar pirate tv-reclamespot aankwam, heeft het achter de feiten aangelopen. Dit is niet iets dat slechts een paar jaar speelt. Speelt al vanaf 1992.quote:Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.quote:Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox () zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar waarom denk je dat er steeds minder 3rd parties zijn die software uitbrengen op de GameCube bijvoorbeeld? Zoals jij al duidelijk maakt koopt men nintendoconsoles voor 'de typische nintendospellen'. Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.quote:Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:57 schreef twi het volgende:
Ik heb je gelukkig nog nooit eerder op 't forum gezien, maar daar ben ik op zich wel blij mee.
Dat was het DS. vs PSP topic.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:29 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony.
Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.
George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.quote:but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution.
Ja ja! Rub it in! RUB IT IN!!quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Tain het volgende:
[..]
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?
Te revolutionair? Je bedoelt dat het zo ongelofelijk anders wordt dat het te gek/raar wordt en dat het dan flopt? Zo dom is Iwata nou ook weer niet.quote:De revolution gaat mensen aantrekken, maar de vraag is alleen hoeveel. Als ze te revolutionair willen zijn dan zie ik het somber in
En dat is helaas bij de cube net zo slecht verlopen als bij N64. Overigens vind ik het wel erg vroeg voor een topic als deze. Gewoon een suf speculatietopic zonder dat er al feiten zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Succes voor Nintendo bestaat uit twee delen. Allereerst meoten ze de NIntendo fans zelf tevreden houden, dit doen ze door nieuwe dingen te verzinnen en hun franchises te gebruiken. Aan de andere kant moet Nintendo hun markt aandeel terugwinnen. Dit doen ze door te zorgen dat er genoeg 3rd party games komen die voor de zgn 'casual' gamer interessant is. Games als Halo en GTA bijvoorbeeld.
Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.
Klik voor bronquote:"Juist de fanatieke gamers blijken wat oudere jongeren te zijn. Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd, omdat wat oudere mensen ook weleens wat willen proberen"
Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.quote:Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.
Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?quote:Jouw prachtbedrijf Nintendo doet niet goed wat de markt wil. Het doet alleen wat de echte Nintendofans willen. En daarom zijn hun consoles (vanaf de N64) nooit zo'n groot succes geweest.
Dat is heel gek want ik denk van welquote:De Nintendo DS is een leuk aparaat, maar verkoopt die veel beter en/of anders dan de GBA SP? Ik denk het niet, ik denk zelfs dat deze minder verkoopt.
Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaanquote:Juist de casual gamer waar jij over spreekt zal zich meer aangetrokken voelen tot de PSP. Je kan er off-shelf meer mee, gamen op het apparaat is zo goed als hetzelfde als op de Playstation voor de TV en ze hoeven niet te klooien met thumbstraps en pennetjes.
Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeurquote:Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Volgens mij heb je een beetje verkeerd zitten lezen want ik zeg juist dat Nintendo ook op non-casual gamers richt...quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:24 schreef Rodie83 het volgende:
Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Analisten kijken alleen maar vooruit. Is ook logisch omdat hun constante falen anders belicht zou worden. De reden waarom mensen meer Sony kochten dan Sega/Nintendo: combinatie van bewezen succes en een uitstekende marketing.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.[..]
Risico met een te innovatieve aanpak is dat 3rd partygames niet goed geport kunnen worden. Zeker in de VS zijn 3rdparty sportgames van levensbelang voor de consoles dus dat doet Nintendo nooit). Waarschijnlijk wordt het revolutionaire alleen een controller met meer besturingsopties of zo. De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo. Als ze echt slim zijn laten ze nu al wat zien van de revolution ipv zo geheimzinnig te doen. Met goedkope retoriek krijg je de casual gamers niet enthousiast, want die hebben alleen als referentie een mario met 3 miljoen vrolijke kleuren.quote:Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.
[..]
Dan blijft alleen nog het fundamentele probleem van spellen die de casuals niet aanspreken, een betere marketing en het regelen van exclusieve deals met 3rd parties als punten die ze niet actief lijken te willen verbeteren.quote:George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:
[..]
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.quote:Ik heb in ieder geval vertrouwen in Nintendo. Fanboyisme heet dat volgens mij.
Huh, volgens mij zijn er juist heel veel mensen die gewoon simpele en leuke games willen spelen en dan voor Nintendo gaan? Dat is toch juist de casual gamer?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo doet het slecht bij de casual gamer. Dat is geen nieuws.
2 van de 7 vind ik nogal wat eigenlijk. Meer dan 25%. En eerlijk gezegd ben ik blij dat het alleen met CC kan, zo worden er heel wat vervelende kinders uitgefilterd. Dat er wel een paar zijn komt omdat mamma en pappa ook CC hebben. Om het nog niet te hebben over de andere online mogelijkheden zoals xbox connect enzovoorts. Best een goede optie als je door gebrek aan CC niet op live kan.quote:Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.
Nintendo was vroegah de grootste speler (overigens deed Sega het ook niet slecht) omdat er maar twee echte spelers waren. Playstation deed wat marketing en hop, de N64 deed helemaal niks meer. Best grappig. schijnbaar was er dus al langer een markt voor andere games dan Nintendogames. En nee. dat heeft niet alleen aan de marketing gelegen.quote:Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?
Zonder cijfers heeft niemand van ons gelijk. Al lijkt het me sterk dat de standaard gamer met een GBA SP nu ook meteen een DS gaat halen.quote:Dat is heel gek want ik denk van wel![]()
PSP was eerste keus schijnbaar. Voor de meeste gamers is één handheld meer dan voldoende.quote:Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaan![]()
Ik ben een behoorlijke casual gamer. Als er een DS hier zou liggen zou ik er ook op spelen. Als er bij jou thuis een PSP ligt beneden spelen je ouders en zus daar ook op. Kopen is een ander verhaal.quote:Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeur
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Even vooraf: accepteer je wel de dingen die je door selectief quoten weglaat en waar je door selectief reageren niet op ingaat?
[..]
Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.
Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken. De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.quote:De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo.
Tja, dan is in ieder geval duidelijk dat je niet discussieert voor waarheidsvinding, maar voor zelfbevestiging.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.
[..]
Het verbaast me niets dat je dat denkt. Onder mislukt versta ik 'niet aan de interne doelstellingen van Nintendo voldoenend', aangezien dat de enige 'objectieve' norm is die je kunt hanteren. Dit betekent dus marktleiderschap. Dat de N64 niet dead in the water lag heeft Nintendo grotendeels aan Rare te danken, want naast de games van Rare is er bar weinig uitgekomen van 2nd/3rd parties dat de moeite waard was.quote:Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.
Ik dacht toch echt dat het kwa populariteit wel goed lag. Heel veel vrienden enzo hadden 'm en ik vond de games erop geweldig.
Wederom: GameCube is geen marktleider geworden dus is hij mislukt. Qua gamesaanbod (zowel 1st als 2nd en 3rd party heeft de GameCube het beter gedaan maar de simpele doelstelling 'marktleiderschap' hebben ze niet gehaald. Ook heeft Nintendo bijna verlies geleden, ondánks de GBA, die als warme broodjes over de toonbank ging.quote:GC beschouw ik ook niet echt als mislukt. Zoals ik al zei, de verkoop van de GC is niet zo goed als Nintendo zou willen, maar "mislukt". Er waren toch echt gebieden waar de Xbox en GC vochten voor de 2de plek, achter de PS2. In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
[..]
quote:Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken.
Verwachtingen van Nintendo zeggen niets, net zoals het feit dat de PSP uitverkocht was volgens sony, terwijl er maar 800.000 units beschikbaar waren de eerste maand ook niets zegt. Verder is de handheldmarkt compleet anders dan de consolemarkt, al was het maar omdat er bij die laatste drie aanbieders zijn en Nintendo een pisreputatie heeft bij de casual gamers. Je weet wel: de grootste groep mensen die games kopen.quote:De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.
Wat zou dat in Japan dan moeten betekenen? Of spreken ze daar ook Nederlands? Alleen al dat jij het gebruikt zegt genoeg over hoe serieus je opmerkingen genomen moeten worden.quote:In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
Er zijn genoeg Ninty fanboys geweest die zijn komen zuigen in de Xbox reeks in het verleden. En daarbij gaat het niet om hoe slecht Nintendo is, maar op hoe ontzettend onrealistiesch, naief en star een bepaalde Ninty fanboy hier reageert. Maargoed, het heeft inderdaad geen nut, van mij mogen ze in die luchtbel blijven geloven.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:32 schreef MMaRsu het volgende:
Kuttopic tot nu toe...lokt blijkbaar alleen maar weer Ps2/3/Psp fans uit om hier te komen zeiken hoe slecht Ninty het wel niet doet ( mijn gamecube maakt overuren maargoed.. ). Valt het niemand op dat er geen Ninty fans aan het zeiken zijn in het Ps3 topic?
Een puberale retorische truc? Ik zet 'omfg' neer omdat ik bij mezelf "Oh My Fucking God" dacht.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:45 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
en ondanks puberale retorische trucs als 'omfg'![]()
[..]
Vagere_Hein begon.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:![]()
Ruzbeh, let it be, damn
Laten we lekker gaan speculeren en feiten verzamelen over de RevolutionDat lijkt me een beter idee.
Veel succes.quote:feiten verzamelen
Ik denk dat een revolutie per definitie niet voorzichtig is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:41 schreef Thomper het volgende:
Revolution. Als ie maar niet te revolution wordt, doe toch voorzichtig.
A sudden or momentous change... BOOM!quote:rev·o·lu·tion
n.
1.
1. Orbital motion about a point, especially as distinguished from axial rotation: the planetary revolution about the sun.
2. A turning or rotational motion about an axis.
3. A single complete cycle of such orbital or axial motion.
2. The overthrow of one government and its replacement with another.
3. A sudden or momentous change in a situation: the revolution in computer technology.
4. Geology. A time of major crustal deformation, when folds and faults are formed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |