CD-i was van Philipsquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef twi het volgende:
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh?
Waarschijnlijk niet overtuigend bewijs, maar goed.quote:And, although Satoru Iwata has only been at the helm for just over two years, his impact is already being felt. Iwata is largely credited as being the man who spearheaded Nintendo's pursuit of specific third party developers (such as Sega, Namco and Capcom), who continue to play an ever-increasing role in GameCube's software development.
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.quote:Read this:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=258&page=1
Nintendo is not only not new to online, but has pioneered online gaming. They have been in it for near twenty years. They have just never found a model that they were satisfied with (Nintendo is one of the few companies that I have ever seen that lives by the motto, "Pleased, but not satisfied"). People mock them for saying that they know that the consumer doesn't really want to go online, but that is out of context. Read that article and you will see the context (I know it is long, but it is way good). They know what a hassle online gaming is. They have tried it many times. They have wanted to find an easy, cheap way. Right now only like 10% of the Xbox user base is online. That is not viable. Sure, that 10% is important, but that proves that that is not exactly what the consumer wants. The day that you pull a console out of the box and you are playing online as soon as it is connected to your TV (in the case of a handheld, as soon as it is charged up), is the day that online is viable and has become a success. At that point, not only will 100% of the user base have the ability to go online (a la Xbox's ethernet port), but they will have instant access and will be playing online daily.
Van de DS staat nog niet vast of hij een succes is. Hij heeft een succesvolle launch gehad. De line-up was echter beduidend minder succesvol te noemen met weinig toptitels. Ik verwacht dan ook dat, zodra Sony haar software-aanbod op orde heeft (maw: GTA), de PSP de DS zal overvleugelen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.
Zoals gebruikelijk weer allemaal speculatie van jouw kant. Jij refereert hier naar mensen als idioten. Ik zou jouw niet-kritische blik en het klakkeloos aannemen van alle marketingpraatjes van Nintendo op mijn beurt als naief bestempelen. Je hebt het over feiten: een feit is dat Nintendo het met haar GameCube (of de N64) niet gelukt is om die casualmarkt open te breken. Iets dat Sony met iedere console dat het tot nu toe uitgebracht heeft, wel lukt. Ik zie geen enkel verschil met de aanpak die Nintendo met de GameCube gehanteerd heeft en die is nou niet echt een cashcow te noemen. Nintendo richt zich met haar spelaanbod te veel op haar oude publiek, waardoor 3rd partypublishers er geen brood in zien om de devven voor Nintendoconsoles. Geen hond koopt hun spellen immers. De doelgroep waar je dan op uit komt is de vroege adolescenten en de oudere gamers die nintendo kopen uit nostalgie. Ze hebben deze generatie overleefd vanwege de GBA die ze tonnen met geld heeft opgebracht. Het blijft afwachten hoe succesvol de DS wordt en of Nintendo haar handhelds cash cow zal kunnen behouden, of dat het daar ook tot een prijzenoorlog gedwongen zal worden. Ik zie het dus somber in maar wens ze het beste toe.quote:Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?
Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Xbox Live is erg satisfyingquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
[..]
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.
Edit: foute copy paste.
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:46 schreef twi het volgende:
[..]
Xbox Live is erg satisfyingDus Nintendo heeft de boot gemist
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Ja, de manier waarop Sony zich als partner van publishers opstelt maakt dat elk Sonyplatform altijd gekozen zal worden boven een Nintendoplatform.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony. Dat is een strijd die nintendo zal moeten bllijven voeren, want sinds de tijd dat Sega met haar volwassen spellen en haar pirate tv-reclamespot aankwam, heeft het achter de feiten aangelopen. Dit is niet iets dat slechts een paar jaar speelt. Speelt al vanaf 1992.quote:Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.quote:Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox () zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar waarom denk je dat er steeds minder 3rd parties zijn die software uitbrengen op de GameCube bijvoorbeeld? Zoals jij al duidelijk maakt koopt men nintendoconsoles voor 'de typische nintendospellen'. Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.quote:Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:57 schreef twi het volgende:
Ik heb je gelukkig nog nooit eerder op 't forum gezien, maar daar ben ik op zich wel blij mee.
Dat was het DS. vs PSP topic.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:29 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony.
Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.
George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.quote:but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution.
Ja ja! Rub it in! RUB IT IN!!quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Tain het volgende:
[..]
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?
Te revolutionair? Je bedoelt dat het zo ongelofelijk anders wordt dat het te gek/raar wordt en dat het dan flopt? Zo dom is Iwata nou ook weer niet.quote:De revolution gaat mensen aantrekken, maar de vraag is alleen hoeveel. Als ze te revolutionair willen zijn dan zie ik het somber in
En dat is helaas bij de cube net zo slecht verlopen als bij N64. Overigens vind ik het wel erg vroeg voor een topic als deze. Gewoon een suf speculatietopic zonder dat er al feiten zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Succes voor Nintendo bestaat uit twee delen. Allereerst meoten ze de NIntendo fans zelf tevreden houden, dit doen ze door nieuwe dingen te verzinnen en hun franchises te gebruiken. Aan de andere kant moet Nintendo hun markt aandeel terugwinnen. Dit doen ze door te zorgen dat er genoeg 3rd party games komen die voor de zgn 'casual' gamer interessant is. Games als Halo en GTA bijvoorbeeld.
Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.
Klik voor bronquote:"Juist de fanatieke gamers blijken wat oudere jongeren te zijn. Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd, omdat wat oudere mensen ook weleens wat willen proberen"
Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.quote:Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.
Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?quote:Jouw prachtbedrijf Nintendo doet niet goed wat de markt wil. Het doet alleen wat de echte Nintendofans willen. En daarom zijn hun consoles (vanaf de N64) nooit zo'n groot succes geweest.
Dat is heel gek want ik denk van welquote:De Nintendo DS is een leuk aparaat, maar verkoopt die veel beter en/of anders dan de GBA SP? Ik denk het niet, ik denk zelfs dat deze minder verkoopt.
Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaanquote:Juist de casual gamer waar jij over spreekt zal zich meer aangetrokken voelen tot de PSP. Je kan er off-shelf meer mee, gamen op het apparaat is zo goed als hetzelfde als op de Playstation voor de TV en ze hoeven niet te klooien met thumbstraps en pennetjes.
Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeurquote:Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Volgens mij heb je een beetje verkeerd zitten lezen want ik zeg juist dat Nintendo ook op non-casual gamers richt...quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:24 schreef Rodie83 het volgende:
Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Analisten kijken alleen maar vooruit. Is ook logisch omdat hun constante falen anders belicht zou worden. De reden waarom mensen meer Sony kochten dan Sega/Nintendo: combinatie van bewezen succes en een uitstekende marketing.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.[..]
Risico met een te innovatieve aanpak is dat 3rd partygames niet goed geport kunnen worden. Zeker in de VS zijn 3rdparty sportgames van levensbelang voor de consoles dus dat doet Nintendo nooit). Waarschijnlijk wordt het revolutionaire alleen een controller met meer besturingsopties of zo. De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo. Als ze echt slim zijn laten ze nu al wat zien van de revolution ipv zo geheimzinnig te doen. Met goedkope retoriek krijg je de casual gamers niet enthousiast, want die hebben alleen als referentie een mario met 3 miljoen vrolijke kleuren.quote:Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.
[..]
Dan blijft alleen nog het fundamentele probleem van spellen die de casuals niet aanspreken, een betere marketing en het regelen van exclusieve deals met 3rd parties als punten die ze niet actief lijken te willen verbeteren.quote:George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:
[..]
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.quote:Ik heb in ieder geval vertrouwen in Nintendo. Fanboyisme heet dat volgens mij.
Huh, volgens mij zijn er juist heel veel mensen die gewoon simpele en leuke games willen spelen en dan voor Nintendo gaan? Dat is toch juist de casual gamer?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo doet het slecht bij de casual gamer. Dat is geen nieuws.
2 van de 7 vind ik nogal wat eigenlijk. Meer dan 25%. En eerlijk gezegd ben ik blij dat het alleen met CC kan, zo worden er heel wat vervelende kinders uitgefilterd. Dat er wel een paar zijn komt omdat mamma en pappa ook CC hebben. Om het nog niet te hebben over de andere online mogelijkheden zoals xbox connect enzovoorts. Best een goede optie als je door gebrek aan CC niet op live kan.quote:Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.
Nintendo was vroegah de grootste speler (overigens deed Sega het ook niet slecht) omdat er maar twee echte spelers waren. Playstation deed wat marketing en hop, de N64 deed helemaal niks meer. Best grappig. schijnbaar was er dus al langer een markt voor andere games dan Nintendogames. En nee. dat heeft niet alleen aan de marketing gelegen.quote:Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?
Zonder cijfers heeft niemand van ons gelijk. Al lijkt het me sterk dat de standaard gamer met een GBA SP nu ook meteen een DS gaat halen.quote:Dat is heel gek want ik denk van wel![]()
PSP was eerste keus schijnbaar. Voor de meeste gamers is één handheld meer dan voldoende.quote:Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaan![]()
Ik ben een behoorlijke casual gamer. Als er een DS hier zou liggen zou ik er ook op spelen. Als er bij jou thuis een PSP ligt beneden spelen je ouders en zus daar ook op. Kopen is een ander verhaal.quote:Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeur
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Even vooraf: accepteer je wel de dingen die je door selectief quoten weglaat en waar je door selectief reageren niet op ingaat?
[..]
Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.
Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken. De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.quote:De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo.
Tja, dan is in ieder geval duidelijk dat je niet discussieert voor waarheidsvinding, maar voor zelfbevestiging.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.
[..]
Het verbaast me niets dat je dat denkt. Onder mislukt versta ik 'niet aan de interne doelstellingen van Nintendo voldoenend', aangezien dat de enige 'objectieve' norm is die je kunt hanteren. Dit betekent dus marktleiderschap. Dat de N64 niet dead in the water lag heeft Nintendo grotendeels aan Rare te danken, want naast de games van Rare is er bar weinig uitgekomen van 2nd/3rd parties dat de moeite waard was.quote:Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.
Ik dacht toch echt dat het kwa populariteit wel goed lag. Heel veel vrienden enzo hadden 'm en ik vond de games erop geweldig.
Wederom: GameCube is geen marktleider geworden dus is hij mislukt. Qua gamesaanbod (zowel 1st als 2nd en 3rd party heeft de GameCube het beter gedaan maar de simpele doelstelling 'marktleiderschap' hebben ze niet gehaald. Ook heeft Nintendo bijna verlies geleden, ondánks de GBA, die als warme broodjes over de toonbank ging.quote:GC beschouw ik ook niet echt als mislukt. Zoals ik al zei, de verkoop van de GC is niet zo goed als Nintendo zou willen, maar "mislukt". Er waren toch echt gebieden waar de Xbox en GC vochten voor de 2de plek, achter de PS2. In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
[..]
quote:Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken.
Verwachtingen van Nintendo zeggen niets, net zoals het feit dat de PSP uitverkocht was volgens sony, terwijl er maar 800.000 units beschikbaar waren de eerste maand ook niets zegt. Verder is de handheldmarkt compleet anders dan de consolemarkt, al was het maar omdat er bij die laatste drie aanbieders zijn en Nintendo een pisreputatie heeft bij de casual gamers. Je weet wel: de grootste groep mensen die games kopen.quote:De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.
Wat zou dat in Japan dan moeten betekenen? Of spreken ze daar ook Nederlands? Alleen al dat jij het gebruikt zegt genoeg over hoe serieus je opmerkingen genomen moeten worden.quote:In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
Er zijn genoeg Ninty fanboys geweest die zijn komen zuigen in de Xbox reeks in het verleden. En daarbij gaat het niet om hoe slecht Nintendo is, maar op hoe ontzettend onrealistiesch, naief en star een bepaalde Ninty fanboy hier reageert. Maargoed, het heeft inderdaad geen nut, van mij mogen ze in die luchtbel blijven geloven.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:32 schreef MMaRsu het volgende:
Kuttopic tot nu toe...lokt blijkbaar alleen maar weer Ps2/3/Psp fans uit om hier te komen zeiken hoe slecht Ninty het wel niet doet ( mijn gamecube maakt overuren maargoed.. ). Valt het niemand op dat er geen Ninty fans aan het zeiken zijn in het Ps3 topic?
Een puberale retorische truc? Ik zet 'omfg' neer omdat ik bij mezelf "Oh My Fucking God" dacht.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:45 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
en ondanks puberale retorische trucs als 'omfg'![]()
[..]
Vagere_Hein begon.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:![]()
Ruzbeh, let it be, damn
Laten we lekker gaan speculeren en feiten verzamelen over de RevolutionDat lijkt me een beter idee.
Veel succes.quote:feiten verzamelen
Ik denk dat een revolutie per definitie niet voorzichtig is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:41 schreef Thomper het volgende:
Revolution. Als ie maar niet te revolution wordt, doe toch voorzichtig.
A sudden or momentous change... BOOM!quote:rev·o·lu·tion
n.
1.
1. Orbital motion about a point, especially as distinguished from axial rotation: the planetary revolution about the sun.
2. A turning or rotational motion about an axis.
3. A single complete cycle of such orbital or axial motion.
2. The overthrow of one government and its replacement with another.
3. A sudden or momentous change in a situation: the revolution in computer technology.
4. Geology. A time of major crustal deformation, when folds and faults are formed.
Het kan inderdaad gewoon hypen en marketing zijn, maar Iwata en Reggie hebben dit alsnog gezegd. Marketing of niet, dit is het Revolution topic. Als ze inderdaad van doelgroepen 'radicaal' verandere hebben ze wel lef.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
Wat is marketing volgens jou dan? Volgens mij is marketing het door een bepaald bedrijf positief uitlaten over zijn eigen producten, meestal samengaand met veel ophef die veelal opgeblazen is wanneer het product eenmaal uit is.
De feiten zijn dat Nintendo iets aan het maken heeft wat beschikt over een grafische kaart, een processor, geheugen, een bepaald medium wat gebruikt moet worden (en gekocht zal moeten worden in de winkel), en wat op een of andere manier aangestuurd wordt door een accessoire die al dan niet vernieuwend zal zijn. Dat is in mijn ogen nog steeds een console, wat niets revolutionairs is.
Dan kunnen alleen nog de games revolutionair zijn. En zo revolutionair zijn de games van Nintendo nou niet geweest de laatste tijd. Tenminste, niet in die mate die jij hier anderen doet geloven. Wat jij dus doet is de Heilige President Iwata geloven, die zijn eigen producten graag met veel winst verkoopt en daarom veel ophef erover probeert te maken. Reggie is geen waarzegger, maar een verkoper met enge ogen (de broer van Wiljan Vloet?), Iwata is geen Verlosser, en doelgroepen radicaal veranderen zorgt voor veel te veel risico voor een bedrijf wat het de laatste jaren al niet al te best doet op deze markt.
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
Ik ben gewoon opgehouden met lezen bij:quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
*knip*
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
quote:Vagere_Hein begon.
quote:Top 10 Publishers
1 ELECTRONIC ARTS $ 71,000,000
2 NINTENDO $ 40,000,000
3 THQ $ 29,000,000
4 ACTIVISION $ 27,000,000
5 LUCASARTS $ 25,000,000
6 TAKE 2 INTERACTIVE $ 24,000,000
7 CAPCOM USA $ 21,000,000
8 SONY $ 17,000,000
9 KONAMI $ 17,000,000
10 MICROSOFT $ 16,000,000
http://cube.ign.com/articles/589/589048p1.htmlquote:Looking to the future and Revolution, it's still too early to discuss specific strategies, but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution. We understand what kinds of technologies and experiences the market is asking for. You are certainly correct that our financial and creative resources are vast, and we intend to fully flex this muscle more than ever in the coming years.
Ja... dat kan gewoon een plaatje zijn... En dan zet je hem full-screen neer op je beeld.quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:46 schreef drakenbaby het volgende:
ik doel op dat scherm geeft aan core 1,5v ,cpu temp ,ram enz.....
http://img.photobucket.com/albums/v704/fauljosh/revpic.jpg
linux controleert je hardware bij het opstarten en dan zie je ook van die info.
Tja... ik vind het eigenlijk ook nog wat vroeg.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:43 schreef Roi het volgende:
Ik dacht trouwens dat het nog te vroeg was voor een Revolution topic Roy ?!
bronquote:Satoru Iwata, de president van Nintendo, is bang dat third-parties Nintendo's nieuwe console niet zullen ondersteunen als de console niet mainstream genoeg is. Op dit moment zijn details rond de Revolution nog volkomen onduidelijk.
Iwata zegt: 'Als de volgende generatie consoles enkel mooiere games gaan voortbrengen, ben ik bang dat third-parties Nintendo zullen negeren. Aan de andere kant is het zo dat wij een hele nieuwe richting op proberen te slaan en dat mensen zich moeten realiseren dat produkten als de Nintendo DS wel degelijk een grotere markt trekken. Daarom hoop ik dat third-parties die opvatting gaan delen met ons'.
Natuurlijk heeft Iwata begript voor de situatie van developers. Games ontwikkelen kost een vermogen tegenwoordig en risico nemen doet bijna geen enkele ontwikkelaar nog. Iwata denkt dat de bedrijven onzeker zijn over de fans van de volgende generatie consoles; word dat een nieuwe groep of blijft dat de huidige?
Nintendo heeft ook gezegd dat mensen te hard nadenken over de Revolution en de unieke features die de console zal gaan bezitten. Het antwoord ligt volgens Nintendo dichterbij dan men denkt. Ook zal de consolekeuze van games bepalend zijn voor de toekomst van de games-industrie.
Het wordt gewoon Gamecube SP, wacht maar af.quote:Het antwoord ligt volgens Nintendo dichterbij dan men denkt.
Q: When was the Nintendo Revolution codename announced?quote:In May of 2003, Nintendo president Satoru Iwata said the company was willing to invest a significant amount of its nearly $6 billion cash reserves into the development of both the next-generation console and portable hardware. He said he plans to make the next consoles "...the greatest gaming machines ever." He also spoke about characters and franchises and stated that he plans to introduce new franchises and is hoping they will reach the success of Mario and Pokémon. At the time, he stated there is heavy development towards these new franchises.
Q: Will Revolution feature screens on the console or the controller?quote:"We invented the current way a console is played - in front of a television and holding a controller - but maybe that image will change." - Satoru Iwata, Nintendo President
May 13, 2004
Q: When will Nintendo reveal more about Revolution?quote:"Other companies aren't expected to come out with next-generation consoles until late 2005 or 2006. Our machine will be ready at the same time as the other new consoles."
- Yasuhiro Minagawa, Nintendo Spokesman
February 10, 2004
Nou...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 12:44 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=344&page=1
Klinkt goed.
Dat is dan gelijk de enige hardware feature die hij hierbij heeft aangekondigd.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vind het wel relaxed dat je 'm op een computer monitor kan aansluiten.
één van de redenen dat Nintendo vrijwel geen informatie loslaat, dadelijk gaan Sony en MS ook een aansluiting voor pc-monitoren (zal wel DVI worden met verloopstuk voor VGA).quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is dan gelijk de enige hardware feature die hij hierbij heeft aangekondigd.Maar wel een goeie feature!
Ik hoop dat Sony en Microsoft hier een voorbeeld aan nemen. Er moet sowieso een HDMI aansluiting komen op iedere console van de volgende generatie!
Nintendo is altijd bang dat de concurrenten hun ideeen stelen. Dat was ook al zo met de Nintendo DS en zelfs de gameplay mechanics van Super Mario Sunshine.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
één van de redenen dat Nintendo vrijwel geen informatie loslaat, dadelijk gaan Sony en MS ook een aansluiting voor pc-monitoren (zal wel DVI worden met verloopstuk voor VGA).
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:26 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo is altijd bang dat de concurrenten hun ideeen stelen. Dat was ook al zo met de Nintendo DS en zelfs de gameplay mechanics van Super Mario Sunshine.
Hoezo niet? Als nintendo met een uber idee zou komen dan zouden die lui bij ms en sony best wel eens kunnen denken van... hee wtf..... en goed gejat is beter dan slecht gemaaktquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:21 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk gaan Sony en Microsoft geen plannen van Nintendo jatten!De ontwerpen en specificaties van de volgende generatie consoles zijn allang klaar! Het enige wat nog kan veranderen zijn dingen als de hoeveelheid RAM. Nintendo houdt alles zo geheim... omdat ze dat altijd doen!
Heb je alleen de eerste zin van m'n post gelezen ofzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:52 schreef mordradead het volgende:
Hoezo niet? Als nintendo met een uber idee zou komen dan zouden die lui bij ms en sony best wel eens kunnen denken van... hee wtf..... en goed gejat is beter dan slecht gemaakt
Nee, en als er ruimte is om het soort geheugen te veranderen is er ook ruimte om de gpu of cpu te vervangen.... zelfde geldt voor andere dingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je alleen de eerste zin van m'n post gelezen ofzo?
Natuurlijk niet!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:58 schreef mordradead het volgende:
Nee, en als er ruimte is om het soort geheugen te veranderen is er ook ruimte om de gpu of cpu te vervangen.... zelfde geldt voor andere dingen.
Dus ik kan de cpu niet van 1 naar 3 ghz opschroeven of naar beneden halen en het geheugen wel van 1 gig naar 3 of andersom terughalenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!Als je je console eind 2005/begin 2006 wil lanceren mèt launchtitels, denk dan niet dat je dan nu nog je hardware zomaar kunt veranderen.
Nee... inderdaad. Dat kan niet zomaar en zéker niet bij de alles-op-elkaar-afgestemde hardware van consoles.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:05 schreef mordradead het volgende:
Dus ik kan de cpu niet van 1 naar 3 ghz opschroeven of naar beneden halen en het geheugen wel van 1 gig naar 3 of andersom terughalen
Ik zou wel willen, maar die zijn er nog niet echt veel he?quote:Maar oke, dit is een wel niet discussie dus laten we verder gaan met feitjes over de nieuwste nintendo telg
Als het niet om de hardware ging, wat is dan in vredesnaam het nut van een Revolution-topic?quote:En uiteindelijk gaat het om de games en niet om de hardware
Mwah, zo natuurlijk is dat ook weer niet. De meeste hardware laat best wat andere configuraties toe. Daarbij moet je hier meer denken aan andere soorten besturingssystemen, bijvoorbeeld controllers die kunnen voelen onder welke hoek ze worden gehouden. Die extra informatie kun je vaak makkelijk door dezelfde controlport laten gaan; of vergt maar hele kleine aanpassingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:02 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk niet!Als je je console eind 2005/begin 2006 wil lanceren mèt launchtitels, denk dan niet dat je dan nu nog je hardware zomaar kunt veranderen.
Goed... controllers kunnen best nog veranderen. Zo had de Playstation 1 de eerste drie jaren van z'n leven een digitale controller als standaard controller, later werd de dual-shock met trilfunctie en 2 analoge sticks de standaard controller. Maar controllers kunnen ze altijd nog veranderen, zoiets hoeft Nintendo toch niet geheim te houden? Kunnen ze beter patenten aanvragen!quote:Op zondag 6 maart 2005 11:20 schreef speknek het volgende:
Mwah, zo natuurlijk is dat ook weer niet. De meeste hardware laat best wat andere configuraties toe. Daarbij moet je hier meer denken aan andere soorten besturingssystemen, bijvoorbeeld controllers die kunnen voelen onder welke hoek ze worden gehouden. Die extra informatie kun je vaak makkelijk door dezelfde controlport laten gaan; of vergt maar hele kleine aanpassingen.
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goed... controllers kunnen best nog veranderen. Zo had de Playstation 1 de eerste drie jaren van z'n leven een digitale controller als standaard controller, later werd de dual-shock met trilfunctie en 2 analoge sticks de standaard controller. Maar controllers kunnen ze altijd nog veranderen, zoiets hoeft Nintendo toch niet geheim te houden? Kunnen ze beter patenten aanvragen!
... en daarom moet Nintendo met wel iets héél revolutionairs komen.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:25 schreef Rodie83 het volgende:
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.
Microsoft heeft een patent op dubbelklikkenquote:Op zondag 6 maart 2005 13:25 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.
Hmmm... dat betwijfel ik. Aangezien er al een tijdje analoge joysticks bestonden, voordat er (kleine) analoge stickjes in controllers geplaatst werden.quote:Op zondag 6 maart 2005 14:28 schreef Cerbie het volgende:
Voor de analoge stick hadden ze het best kunnen doen imo
quote:Op zondag 6 maart 2005 11:51 schreef Ruzbeh het volgende:
... dat de niXbox of Pisstation 3 ...
quote:Hoop nieuwe informatie over de Nintendo Revolution
Tijdens de Game Developers Conference heeft IGN de kans aangegrepen om een interview met de vice-president van Sales en Marketing voor Nintendo of America te houden. Hieruit zijn een aantal interessante zaken naar voren gekomen, met name over Nintendo's aankomende spelcomputer.
Natuurlijk werd er wederom even gesproken over de hardware specificaties van de Revolution. Nogmaals werd aangestipt dat het leveren van een krachtigere processor en mooie graphics, slechts het begin zou moeten zijn voor een nieuwe console. Voor Nintendo gaat het voornamelijk om het leveren van iets innovatiefs en intuïtiefs wat zowel door de hardcore als casual gamer zo opgepakt kan worden om plezier mee te beleven. Vooruitgang in technologie is zeker van groot belang, maar innovatie en het bereiken van alle mogelijke doelgroepen is nog belangrijker.
Over het langverwachte en nog steeds mysterieuze Mario 128, wist Reggie te vertellen dat de game getoond gaat worden op de E3. Dit zal echter eerder in videovorm in plaats van speelbare vorm zijn. Of de game voor GameCube of Revolution verschijnt, zal beantwoord worden tijdens diezelfde E3 show. Op deze manier begint het er echter een klein beetje op te lijken dat de volgende grote Mario platformgame gewoon zijn weg gaat vinden naar de Revolution, mogelijk als launchtitel.
De samenwerkingsverbanden die Nintendo onder andere was aangegaan met SEGA (F-Zero GX), Namco (Star Fox Assault en Donkey Konga) en EA (NBA Street V3 en Fight Night Round 2), zullen in de toekomst doorgezet worden aangezien men er in gelooft dat hier veel successen mee te behalen zijn. Op de E3 zal men nog meer van zulke samenwerkingen gaan belichten. Daarnaast zal Nintendo op dit evenement een aantal nieuwe dingen laten zien, waaronder enkele verrassingen en wil men naar voren brengen wat Nintendo de komende twaalf tot achttien maanden succesvol gaat maken. Men is van plan dit op een leuke en provocerende manier te presenteren.
Reggie gaf toe dat Nintendo geen goed werk heeft gemaakt van online play op de GameCube. Voor hun toekomstige producten, waaronder de DS en Revolution, zal men zich echter volledig richten op draadloze mogelijkheden. Men is momenteel compleet toegewijd tot het creeëren van een community en de mogelijkheid om wereldwijd games tegen elkaar te kunnen spelen. Men gaat dit in de toekomst dan ook aggressief aanprijzen en tot ontwikkeling laten komen.
Dit jaar komen er een hoop games voor de DS die draadloze online mogelijkheden ondersteunen en de infrastructuur hiervoor kan ook als basis dienen voor de Revolution. Hierover zou Iwata meer duidelijkheid moeten gaan scheppen tijdens zijn speech op de GDC vandaag en ook weer tijdens de E3. Op de vraag of de opvolger van de GBA al in ontwikkeling is, wist Reginald Fils-Aime te vertellen dat men nog wel even te gaan heeft voordat deze op de markt verschijnt.
Nintendo is op dit moment druk in de weer met het ontwikkelen van development kits en tools voor de Revolution. Ze zijn onderweg en zullen zeker tijdig bij de belangrijkste ontwikkelaars en uitgevers terecht komen zodat er meteen vanaf het begin voldoende goede games ontwikkeld kunnen worden voor de console. Men wil de spelcomputer nog steeds tegelijk met de concurrentie op de markt zetten. Die concurrentie betreft in dit geval Sony, wat dus betekent dat de console ergens in 2006 verwacht mag worden.
De vice-president zei ook elke concurrent serieus te nemen, dus ook de PSP in het geval van de DS en GBA. Hij gaat ervan uit dat de PSP zeker het nodige marktaandeel weg zal snoepen aangezien Nintendo momenteel 90% daarvan in handen heeft en het dus alleen maar neerwaarts kan gaan. Hij gelooft wel dat er ruimte is voor twee spelers op de handheldmarkt en dat de producten van Sony en Nintendo dus prima naast elkaar kunnen bestaan.
Als laatste werd onthuld dat de nieuwe Pokémon game voor de GameCube een volwaardige RPG zal zijn in de trand van de Gameboy titels. Het gaat hier dus niet om een opvolger van Collosseum zoals velen aanvankelijk dachten. Het gehele interview kun je hier lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |