Bevestigde informatiequote:Gyroscopische controls
Momenteel heeft Nintendo in een paar GBA games (Yoshi's Universal Gravitation, WarioWare Twisted!) gyroscopen geïmplementeerd, waarmee de gamewereld te beïnvloeden is door de handheld te draaien en te kantelen. Deze technologie zal ook in de unieke controllers van de Revolution geïmplementeerd worden. Niet elke game zal deze ondersteuning hoeven bieden, maar de technologie zal wel aanwezig zijn en in ieder geval één launchgame zal er volledig gebruik van gaan maken.
Touchscreen/pad
Als voortvloeisel uit de Nintendo DS, zullen de controllers van de Revolution ook van een touchscreen voorzien worden, of zal een zelf ontwikkelde PDA onderdeel uit gaan maken van de controller. De mogelijkheden hiermee zijn in principe onbeperkt, gezien de controlmogelijkheden hiermee sterk uitgebreid kunnen worden. Zeker in combinatie met de gyroscopen.
Wireless
Net als de Xbox 360, zal ook de Revolution standaard met draadloze controllers geleverd worden. Het zal echter nog veel verder gaan dan enkel de controlinterface, en meer richting serieuze data transfers en communicatie gaan. Dit kan gebeuren tussen het touchscreen en de console, tussen spelers zelf, van Revolution naar DS, van Revolution naar een PC en natuurlijk ook tussen Revolution consoles onderling.
Stereoscopisch beeld
De grootste vernieuwing zit hem echter in de manier waarop de games gevisualiseerd worden. Deze worden namelijk zodanig geprojecteerd, dat een werkelijk drie dimensionaal beeld ontstaat met ware diepte. Deze technologie zal vergelijkbaar zijn met 3D films zoals de IMAX features, waarbij de gebeurtenissen op het scherm echt uit het witte doek lijken te springen. Dit zorgt voor een veel interactievere beleving.
Racespellenquote:Op maandag 25 april 2005 12:22 schreef P-Style het volgende:
Goh... toevallig is dit de enige functie waar ik het nut wèl van inzie.
Ja. Is dat zo raar... ?quote:Zie je het al voor je?! Een console spel spelen, waarbij geen ènkele knop kunt voelen?!
Dat is de vraag hoe ze het gaan doen, maar dat patent en de Cube add-on op de E3 wijzen er toch echt op dat dit gaat gebeuren...quote:Er is nog niet veel bevestigd, maar Nintendo heeft al wèl bevestigd dat je dit ding op tv's en op vga-schermen kunt aansluiten. Daar zijn consoles voor gemaakt. Denk je nou echt dat er een apart projectie apparaat komt speciaal voor de Revolution? Lijkt me niet.
quote:En wat bedoel je hiermee? Het is toch gewoon een hoop gehype en gelul?!
Je denkt veel te stom. Een deel van de knopjes zou zeker weggehaald worden. Nintendo zou toch geen A/B knoppen gebruiken? Touchscreen kan zeker wel nut hebben, en waarom zou je naar beiden moeten kijken dan?quote:Touchscreen. Dit gaat natuurlijk nóóit werken hè? Hoe wil je ooit een handzame controller maken met alle knopjes die ook op de Gamecube controller zaten èn een touchscreen erop?! Die touchscreen zou alleen zin hebben voor de daarvoor ontwikkelde titels. Maar vooral het feit dat je nooit naar je tv en touchscreen tegelijk kunt kijken, wat bij de DS wel kan omdat die schermpjes daar vlak boven elkaar zitten, maakt dit een onzinnige feature. Bovendien worden je controllers wel erg duur zo.
of niet.quote:Wireless. Oké... dan willen dus een revolutionaire controller maken met een trilfunctie, gyroscopische controls èn een touchscreen... die ook nog een wireless is? Veel plezier met opladen!
klikquote:Eastman Kodak Company today showcased a significant innovation that allows video-game players, earth scientists and a host of others to experience three-dimensional images without glasses or headgear of any type - creating the sensation of actually being a part of the image.
Waarschijnlijke Revolution logo? Het is nep, lieverd. NEP!!!!!!!quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef MMaRsu het volgende:
Welkom in het Nintendo Revolution Topic!
Het waarschijnlijke Revolution logo :
[afbeelding]
Goed.. dan ga ik er nog een keer op in.quote:Op maandag 25 april 2005 18:35 schreef Xrenity het volgende:
Post het hier nog maar eens want net werd het wel erg snel van de hand gedaan:
Bijvoorbeeld...quote:Racespellen![]()
Natuurlijk is dat raar! Als jij naar je tv kijkt en je kun je knoppen niet voelen, hoe de hel moet je dan weten waar je knoppen zitten?!quote:Ja. Is dat zo raar... ?
Dat wijst op helemaal niks.quote:Dat is de vraag hoe ze het gaan doen, maar dat patent en de Cube add-on op de E3 wijzen er toch echt op dat dit gaat gebeuren...
Ja!quote:
Nee.![]()
Ik denk niet stom. Als je wil dat je apparaat bw-compatible is met GameCube games (en dat is bevestigd) dan kun je geen knoppen weghalen. Touchscreen heeft geen nut en ik heb al minstens 3x uitgelegd waarom! Alleen een touch-D-pad zou nog leuk kunnen zijn.quote:Je denkt veel te stom. Een deel van de knopjes zou zeker weggehaald worden. Nintendo zou toch geen A/B knoppen gebruiken? Touchscreen kan zeker wel nut hebben, en waarom zou je naar beiden moeten kijken dan?
Als je je eigen link nou eens zou volgen en de boel daar doorleest dan heb je je antwoord.quote:
Oké, voor de vierde keer... de Revolution gaat gewoon gebruik maken van je tv of computermonitor. Die zijn niet geschikt voor een stereoscopisch 3D-beeld.quote:En als je alleen een add-on nodig zou hebben voor zulke beelden, dan heb je dus geen speciale apparatuur nodig.. ?
quote:Dat is de vraag hoe ze het gaan doen, maar dat patent en de Cube add-on op de E3 wijzen er toch echt op dat dit gaat gebeuren...
Nee hoor, ooit van oogkleppen gehoort?quote:Dat wijst op helemaal niks.
Je weet nog niet eens op welke manier het touchpad geintegreerd gaat worden. Volgens mij moet het wel te doen zijn, zeker na wat gewenning.quote:Op maandag 25 april 2005 18:49 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk is dat raar! Als jij naar je tv kijkt en je kun je knoppen niet voelen, hoe de hel moet je dan weten waar je knoppen zitten?!
Wel, maarja, welles nietes verhaal.quote:Dat wijst op helemaal niks.
Kun je wel. Je kunt op het touchpad toch de cube knoppen programmeren? Dat is toch het hele idee van de touchpad? Dat de devs niet vast zitten aan 1 knoppen layout... ?quote:Ik denk niet stom. Als je wil dat je apparaat bw-compatible is met GameCube games (en dat is bevestigd) dan kun je geen knoppen weghalen. Touchscreen heeft geen nut en ik heb al minstens 3x uitgelegd waarom! Alleen een touch-D-pad zou nog leuk kunnen zijn.
We'll seequote:Oké, voor de vierde keer... de Revolution gaat gewoon gebruik maken van je tv of computermonitor. Die zijn niet geschikt voor een stereoscopisch 3D-beeld.
Inderdaad en daarom kun je'm nu ook op je computermonitor aansluiten!quote:Op maandag 25 april 2005 18:56 schreef MMaRsu het volgende:
Nintendo heeft zelf al een keer gezegd dat het aansluiten van de Revo op een televisie een achterhaalde gedachtengang is.
Dus jij weet zonder te kijken waar op een glad oppervlak knoppen zitten? Doe nou niet zo naïef, dit gaat natuurlijk nooit werken!quote:Ik snap overigens niet waarom je niet zou weten waar de knoppen zitten. Je stelt dat ding zelf in, dan weet je heus wel waar je ze geplaatst hebt. Ik heb zelf ook liever een controller met knoppen, maar weet jij veel, misschien vind je dit zelf ook wel prettiger, je weet het niet, want je weet ten eerste niet hoe dit uitgewerkt gaat woren, en ten tweede heb je het nog nooit geprobeerd.
Ja.. maar ik denk niet dat ìk degene ben die ze op heeft!quote:Nee hoor, ooit van oogkleppen gehoort?
Grappig... in dat gerucht ging het nog over een touchscreen en jullie maken er zelf ineens een touchpad van.quote:Op maandag 25 april 2005 19:00 schreef Xrenity het volgende:
Je weet nog niet eens op welke manier het touchpad geintegreerd gaat worden. Volgens mij moet het wel te doen zijn, zeker na wat gewenning.
...
Kun je wel. Je kunt op het touchpad toch de cube knoppen programmeren? Dat is toch het hele idee van de touchpad? Dat de devs niet vast zitten aan 1 knoppen layout... ?
Iwata heeft een tijd geleden gezegd dat er GEEN Touch screen in kwam. En tja, dat gerucht is een soort van basis, maar ook nog niet 'precies', er zal dus ook wel wat anders zijn dan hij zegt.quote:Op maandag 25 april 2005 19:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Grappig... in dat gerucht ging het nog over een touchscreen en jullie maken er zelf ineens een touchpad van.
Neen, Iwata-san heeft gezegd dat Nintendo niet van plan was om een Nintendo DS-touchscreen controller te maken voor de Revolution.quote:Op maandag 25 april 2005 19:08 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Iwata heeft een tijd geleden gezegd dat er GEEN Touch screen in kwam. En tja, dat gerucht is een soort van basis, maar ook nog niet 'precies', er zal dus ook wel wat anders zijn dan hij zegt.
Ook fout. Miyamoto-san heeft gezegd dat als je aan videospelletjes denkt dat mensen gelijk een beeld krijgen van een jongentje die achter een TV zit met een controller in z'n hand. Hij zei alleen dat ze dit misschien zouden (kunnen) veranderen.quote:Op maandag 25 april 2005 18:56 schreef MMaRsu het volgende:
Nintendo heeft zelf al een keer gezegd dat het aansluiten van de Revo op een televisie een achterhaalde gedachtengang is.
Een touchscreen of touchpad is ongeveer hetzelfde kwa input. Ik vind een touchpad veel meer plausibel, want dan hoef je namelijk niet steeds op je controller te kijken voor output.quote:Op maandag 25 april 2005 19:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Grappig... in dat gerucht ging het nog over een touchscreen en jullie maken er zelf ineens een touchpad van.
Een touch-screen/pad zal nóóit de knoppen kunnen vervangen. Ten eerste heb je geen feedback, ten tweede kun je je vinger niet op een knop houden om gereed te staan om 'm in te drukken. Een touch-pad is alleen leuk als toevoeging. Waarom denk je dat anders de DS nog steeds knoppen heeft!?quote:Op maandag 25 april 2005 19:10 schreef MMaRsu het volgende:
Tuurlijk kan ik op een plat oppervlak iets weten te vinden, als ik het zelf instel. probeer het anders zelf even, pak een stukje karton en teken daar wat knoppen op, wedden dat je na 5 minuten wel weet waar je ze getekend hebt?
Inderdaad. Ik ben het met je eens!quote:Op maandag 25 april 2005 19:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een touch-screen/pad zal nóóit de knoppen kunnen vervangen. Ten eerste heb je geen feedback, ten tweede kun je je vinger niet op een knop houden om gereed te staan om 'm in te drukken. Een touch-pad is alleen leuk als toevoeging. Waarom denk je dat anders de DS nog steeds knoppen heeft!?
Dat hele knoppen-programmeer-gedoe heb je zelf verzonnen en nu ga je er nog heilig in geloven ook!
Waarom zei je dat dan niet meteen?!quote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef MMaRsu het volgende:
Wat ik alleen zeg is, als het touchpad gedoe waar is, vertrouw ik Nintendo erop dat het wel goedkomt!
Hoe kun je daar nou niet enthousiast over zijn? Als dit goed wordt uitgevoerd zal het lijken alsof er een enorme wereld 'achter' jouw TV toestel ligt, alsof er werkelijk diepte in zit en je bij wijze van je hand er zo in zou kunnen steken, hoe gaaf zou dat zijn?quote:Op maandag 25 april 2005 19:45 schreef King_of_cubes het volgende:
Nooit gedacht dat ik het met P-Style eens zou zijn, maar over een "touchpad" controller ben ik ook niet zo enthousiast. Evenals dat Vage 3D uit je scherm gebeuren.
Dat zou supergaaf zijn! Maar ik denk dat hij het met me eens is dat dit niet mogelijk is met de huidige tv toestellen.quote:Op maandag 25 april 2005 19:49 schreef Xrenity het volgende:
Hoe kun je daar nou niet enthousiast over zijn? Als dit goed wordt uitgevoerd zal het lijken alsof er een enorme wereld 'achter' jouw TV toestel ligt, alsof er werkelijk diepte in zit en je bij wijze van je hand er zo in zou kunnen steken, hoe gaaf zou dat zijn?
Mee eens (alweerquote:Op maandag 25 april 2005 19:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zou supergaaf zijn! Maar ik denk dat hij het met me eens is dat dit niet mogelijk is met de huidige tv toestellen.
quote:“According to what I have been able to piece together from the inside?.. The system will in fact be shipped with wireless control. Whether or not there will be physical ports for old wired GCN controllers?Thats still an open debate. The controllers will NOT have a built in touch screen. The controller will have a removable palm, as I like to call it, that will function as a gyroscopic interface for specific games. As for the big “revolutionary” concept? The system comes equippeed with a short ranged wireless mapping camera that will somehow make the software adapt itself to your surroundings. How this will be applied to the games..All I know is that its something that will be used differently for each game utilizing it hence why I emphasized my pal’s SOUNDS coolbut what about the games.? So there you go folks..I assure you we will see much much more in a few weeks at E3.”
Er wordt teveel bullshit verspreid, iedereen denkt het te weten. We moeten gewoon de E3 (weet niet percies wanneer het isquote:-edit-
Nou lees ik DIT weer :S. I don't know what to believe!
quote:Iwata knows that he may get criticised negatively for his different thinking, but he's willing to do it to save the gaming industry from diminishing, even if it costs him billions of dollars.
He looks to God, and he shows faith...but can we show faith in him?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |