aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:quote:Dat weet ik niet, ik weet wel dat er een nieuw topic is!
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
Baklap.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
Helemaal niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:49 schreef Cerbie het volgende:
Ruzbeh moet nog plaatjes leren verkleinen (30 topics terug al)
Hee da's wel een goed idee! Dat scheelt weer crappy releasegames kopen omdat er toch even niets anders is..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken![]()
Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:52 schreef __aram het volgende:
[..]
aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:
Wat ik mij afvraag, in hoeverre hangt de vrijheid die je in een game hebt af van de grafische kracht van de machine??
En dan bedoel ik vrijheid om alles in de omgeving vast te kunnen pakken en te gebruiken. Want met de revolution controller, ik hoorde daar al eerder iemand over hier op het forum, is het natuurlijk geweldig om gewoon iets op te pakken en er dan van alles mee te kunnen doen, zoals slaan, gooien of verplaatsen.
Als dit om andere hardware vraagt, dan zou ik me eerder richten op het creeëren van een vrijheid die de werkelijkheid afspiegelt inplaats van een omgeving die dit bijna
Believe.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:
Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.![]()
Ik ook...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken![]()
Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?quote:Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
neequote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:31 schreef __aram het volgende:
Ben ik nou de enige waarbij de layout wordt verpest door de te grote afbeeldingen in de OP?
Ik wil natuurlijk wel ontspannen in mijn favoriete topic kunnen lezen!
Idd, ben blij dat je inziet dat meer kracht niet alleen mooiere plaatjes betekent.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:59 schreef __aram het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?
Ik hoop iig dat de Revo vooral richt op het creeëren van ultieme vrijheid, ik vind dat meer next gen dan een wereld die ingame bijna hetzelfde lijkt als de echte wereld, maar je kunt er verder vrij weinig mee.
Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtestersquote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.
Als omgevingen volledig interactief zijn, en alles dus kapot moet kunnen of kunnen bewegen, zijn er veel meer variabelen. En voor elke variabele gelden dan weer regels. Als je voorwerpen en omgevingen dan ook nog een beetje realistisch wil laten reageren heb je ook nog goede physics nodig, wat veel CPU vraagt.
Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.![]()
Waarom gebruik je die dan niet in de OP?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Helemaal niet.Die plaatjes zijn niet van mij. FYI waren mijn plaatjes die ik gebruikte in Revolution topisc altijd klein.
Dat is zeker waar, maar volgens mij hebben de next-gen consoles wel genoeg kracht om het redelijk goed te combineren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:11 schreef YourMaster het volgende:
Zo zou ik het niet willen zeggen, die ultieme vrijheid zijn geen mooie graphics, maar zijn mogelijkheden die ten koste gaan van graphics. Elke boom of huis of stoel die je helemaal in stukjes kan haken zal er minder mooi uit kunnen zien dan de tegenhangers waar je alleen naar kan kijken. Als je op hetzelfde moment 30 tegenstanders heb, kunnen die minder mooi er uit zien dan als je er maar 1 zou hebben.
Met krachtigere systemen zijn inderdaad complexere spellen mogelijk, met daarin zaken zoals meer vrijheid of een betere ai en meer NPC's, maar dan moet daar wel voor gekozen worden, en niet voor zaken als zweet en rimpels op de hoofden van je tegenstanders.
Ach het begint er in ieder geval telkens meer op te lijken, games als Oblivion gaan een geweldige vrijheid bieden en er zitten ook een aantal games aan te komen met fully destructive environments. Dit is natuurlijk nog lang geen echte vrijheid, maar het komt in ieder geval al meer in de buurt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtesters
rofl!quote:GI: What about the Nintendo controller? What do you think of that?
Allard: I think it’s well intentioned. I think it’s great for them to say, “We’ve got to make it more approachable.” It’s the same reason our DVD remote, at the press conference I could have done our whole demo on the DVD remote because we put A, B, X, Y on the remote. We put the guide button on the remote. We put the media center button on the remote. You’re going to be able to play casual games on Live Arcade with the remote control.
Four years ago I wrote an email treaty and said, “Why aren’t accelerometers in remote controls? Why can’t I scroll down my channel guide with a gesture instead of up, up, up, up? So I think that’s interesting. We did a lot of research with gamers, talk to a lot of game developers and said, “Should we put an accelerometer in there and do the tilt thing?” And there wasn’t that much enthusiasm around it. Maybe Nintendo will be more persuasive and have more ideas in first party than we did and that will take off. I don’t think that’s the way you’re going to play FIFA. I don’t think it’s the way you’re going to play Madden. I don’t think it’s the way you’re going to play racing games. I think the traditional controller for traditional categories is really going to be what drives that. I don’t think most Electronic Arts games are going to be played with that thing. I think they’re going to be designed for the classic controller.
But to the extent that they do innovative games and bring new gamers in, that’s good. The extent that we think, “Hmm, we’ve got to do something like that too because now there’s a category of third parties that really want a simplified controller.” That’s good. I’d be lying to you if I didn’t say, “Why don’t we just take the Atari 2600 joystick, slap a battery and radio in there, and make that compatible with Xbox 360 too?” Just like we did with USB keyboards you can plug in. Remote control, that’s great. Let’s take it one step further and do a simple controller. We’ve talked about it. I like the idea. I don’t know if I like the implementation because it ain’t my remote. How am I going to watch a movie on Revolution? Am I going to have a different remote than that or am I going to have to use the four colored buttons?
Wat valt er zo hard te lachen aan deze tekst?quote:
Je bedoelt marketing?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:37 schreef __aram het volgende:
Die herhaling brengt me op een volgend punt, kan er bij de next gen ook niet in elk groot games bedrijf een sectie komen die zich totaal richt op het hypen van fans? Dat ze gewoon uit alle onderdelen van het bedrijf informatie verzamelen, dit in kleine stukjes hakken en dan om de twee dagen een klein beetje vrij laten. Kan er in die twee dagen heerlijk gespeculeerd en gehyped worden, en dan komt er gewoon weer iets nieuws! Dat lijkt me geweldig!
Het kan al zolang er spellen bestaan gecombineert worden. Bij elk spel worden er afwegingen gemaakt waar tijd en moeite in wordt gestoken, wat er complex wordt en wat er eenvoudig blijft. Elke generatie groeit dan ook zowel de grafische kracht en de complexiteit van de games.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:18 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar volgens mij hebben de next-gen consoles wel genoeg kracht om het redelijk goed te combineren.
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:32 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wat valt er zo hard te lachen aan deze tekst?
Die dude denkt dus dat het gewoon een simpele afstandsbediening met knoppen isquote:Allard: I think it’s well intentioned. I think it’s great for them to say, “We’ve got to make it more approachable.” It’s the same reason our DVD remote, at the press conference I could have done our whole demo on the DVD remote because we put A, B, X, Y on the remote. We put the guide button on the remote. We put the media center button on the remote. You’re going to be able to play casual games on Live Arcade with the remote control.
Shell. En het developen voor de controller schijnt ook nog eens simpel te zijnquote:I don’t think that’s the way you’re going to play FIFA. I don’t think it’s the way you’re going to play Madden. I don’t think it’s the way you’re going to play racing games. I think the traditional controller for traditional categories is really going to be what drives that. I don’t think most Electronic Arts games are going to be played with that thing. I think they’re going to be designed for the classic controller.
Hier heeft hij gelijk, hoe kan je in godsnaam een DVD kijken als je controller geen fokking PLAY knop heeft!?quote:I don’t know if I like the implementation because it ain’t my remote. How am I going to watch a movie on Revolution? Am I going to have a different remote than that or am I going to have to use the four colored buttons?
CG film.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vroeger had je zo'n plaatje wat schijnt een Revolution game te zijn
[afbeelding]
Iemand die weet wat het nou echt is ? of is het gewoon een filmpje ?
WTF?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vroeger had je zo'n plaatje wat schijnt een Revolution game te zijn
[afbeelding]
Iemand die weet wat het nou echt is ? of is het gewoon een filmpje ?
Zit hij nou te verkondigen dat ze dat allang wilden doen maar dat er geen interesse zou zijn?quote:
Nee ik bedoel niet marketing, want zoals het nu werkt is dat er persconferenties worden gehouden als er weer wat groots word aangekondigt zoals wi-fi gisteren. En daarnaast word alle informatie doormiddel van een campagne naar buiten gebracht als het product verkocht moet worden.quote:Je bedoelt marketing?
Geloof me, die afdelingen zijn al groot genoeg
Ja, dat is inderdaad al een tijd onderdeel van marketingmachines. En niet alleen bij de gamesindustrie, maar ook bijvoorbeeld filmmaatschappijen hebben werknemers die als normale users op fora proberen films te hypen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:31 schreef __aram het volgende:
Ik bedoel echt meer een sectie die totaal gericht is op de fanboys (slechte benaming natuurlijk). Waarbij de informatie wordt vrij gegeven zoals het ging bij de revo controller, alleen dit keer zijn het niet geruchten maar gewoon feiten. Die afdeling geeft dan om de zoveel tijd een beetje informatie aan de community zodat die weer kunnen speculeren.
En dan op zo'n manier dat het nooit een week stil blijft rond het onderwerp, in dit geval dus revolution. Want de laatste tijd ging het hier werkelijk nergens over in het topic.
HINT: Ironiequote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:44 schreef Koning-Afwas het volgende:
"Hier heeft hij gelijk, hoe kan je in godsnaam een DVD kijken als je controller geen fokking PLAY knop heeft!?"
Euhm, hoe kijk jij DVD op je pc, is dat soms niet met de muis op de Play Movie knop drukken?
Dus hoe zou dat waarschijnlijk met de Revo controller gaan doen...?
(HINT: Point and Click)
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:26 schreef jorryt het volgende:
HINT: 3letterwoord, rijmt op sp
LOLquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:47 schreef Ruzbeh het volgende:
plaatje
Niet alleen Nintendo is hard bezig met de Revolution maar third-parties zijn ook bezig met de Revolution.quote:Yoshihiro Mori, senior managing director at Nintendo, said the biggest negative factor was sluggish sales of software for the GameCube as third-party developers had focused on making games for its next-generation console due next year.
Da's op zich wel goed nieuwsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
Vind je het gek dat de Gamecube zo dood is.
[..]
Niet alleen Nintendo is hard bezig met de Revolution maar third-parties zijn ook bezig met de Revolution.Als ze iets op de Gamecube wilde doen (weinig, maar toch wel een paar games) zei Nintendo zeker dat ze 'm naar de Revolution moeten verplaatsen. Zou ook niet zo moeilijk zijn om games over te brengen van Gamecube naar Revolution aangezien de ontwikkelings bijna hetzelfde is als op de Gamecube.
Hopelijk is die Revolution boeiender dan de DS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:15 schreef Oksel het volgende:
Het wachten..Valt.. me.. zwaar..
Maareh, gaat goed in dit topicTenminste geen gezeik op andere consoles..
De controls zullen echt beter zijn en de controls kunnen ten alle tijden allemaal gebruikt worden in alle spellen, in tegenstelling tot de DS (touchscreen, microphone). De tilt sensors en X, Y, Z spacial sensors zijn gewoon de logische stap.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:21 schreef Kiff het volgende:
[..]
Hopelijk is die Revolution boeiender dan de DS.
Alsof de DS kut isquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:54 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De controls zullen echt beter zijn en de controls kunnen ten alle tijden allemaal gebruikt worden in alle spellen, in tegenstelling tot de DS (touchscreen, microphone). De tilt sensors en X, Y, Z spacial sensors zijn gewoon de logische stap.Wat er zo briljant aan de Revolution controller is, is dat het op een afstandsbediening lijkt. En als je dichtbijer kijkt kan je zien dat het niet zomaar een afstandsbediening is. Zo kun je een non-gamer aantrekken.
Nintendo = pure genious!
Nee hoor, maar de touchscreen is niet iets dat je bij alle tijden kan gebruiken met normale games enzo. Het verbeterd huidige games niet, maar je moet dan games maken die een stukje anders zijn en dat is een nadeel die de Revolution niet heeft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Alsof de DS kut is
Het apparaat is voor een handheld nog steeds briljant, vooral met de games die er nu (net) zijn en er aan komen. Wireless multiplay is ook nog steeds briljant (als het goed gaat werken iig)
quote:J. Allard is de man die verantwoordelijk is voor de wereldwijde lancering van de Xbox 360. In een interview met Game Informer liet hij weten dat hij Nintendo's next gen controller 'goed bedoeld' vond.
Allard gelooft niet dat mensen succesvolle games als FIFA met de 'afstandbediening' zouden willen of kunnen spelen. En dat geldt volgens hem ook voor racegames. "De meeste Electronic Arts games voor de Revolution zullen voor de classic controller ontworpen worden," liet hij weten.
Het Microsoft kopstuk vond wel dat Nintendo de industrie een positieve impuls geeft. "In die zin dat we nu denken dat we ook een versimpelde controller uit moeten brengen, omdat er een categorie 3rd party ontwikkelaars is die dat graag wil."
Daar voegde hij al grappend aan toe: "Ik zou liegen als ik niet had gezegd dat we een Atari 2600 joystick zouden pakken, daar een batterij en een ontvanger op zouden plaatsen en hem compatible met de Xbox 360 zouden maken."Einde bericht
Hmm oud? ik zie hem vandaag pas op allerlei website's...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Oud en uit gediscussieerd.
Ook is de vertaling nogal matig.
page 1quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:54 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Hmm oud? ik zie hem vandaag pas op allerlei website's...
Makes perfect sense als je het mij vraagtquote:"If you are just going to compare the spec sheets and spec numbers, Revolution may not have an equal or higher number as the PlayStation 3 or Xbox 360. But the fact of the matter is that if people are going to connect our machine and their machine to an ordinary TV set at home and try to compare the differences, I really don't think that they can tell such a huge difference between the machines," ....
"And for those other gameplayers who are eager to purchase the PlayStation 3 or Xbox 360," said Iwata, "we don't care because we believe they are willing to purchase Revolution as well."
Haha, nu mijn beurtquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:11 schreef Xrenity het volgende:
Er gaan trouwens rumors dat de Revolution 100 dollar gaat kosten.
Die gast die eerder die quotes van Molyneux en Naka had, heeft dit opgevangen, insider source.
en daarbij:
[..]
Makes perfect sense als je het mij vraagt
Natuurlijk betekend dit niet dat hij 100 gaat kosten, maar meer richting 150, gok ik.
De shotgun blijft meesterlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:12 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nee hoor, maar de touchscreen is niet iets dat je bij alle tijden kan gebruiken met normale games enzo. Het verbeterd huidige games niet, maar je moet dan games maken die een stukje anders zijn en dat is een nadeel die de Revolution niet heeft.
Trouwens:
http://4colorrebellion.com/revolution-controller-mockups
Alle mockups tot nu toe. De recente zijn met de revolution remote en dan met fanmade omhulsels. Er staat zelfs een mockup van mij bij.Nummer 12 (met de vier knoppen expansion). Had 'm gepost op Gaming-Age.
Nummer 10 is echt prachtig. Hopelijk doet Nintendo zoiets.
Als je een GC had zou ik hem net zolang verstoppen totdat je leert hoe je Imageshack gebruiktquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[afbeelding]
Zo gaat de Revolution classic controller eruit zien, mark my words.
Bij mij werkt ie gewoon.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als je een GC had zou ik hem net zolang verstoppen totdat je leert hoe je Imageshack gebruikt
Over parels gesproken, ik durf te wedden dat hij er echt prachtig uit ziet in het wit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:40 schreef Koning-Afwas het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet echt denderend, vond de Wavebird ookal niet echt een pareltje.
Ik begrijp hetquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:04 schreef pkwarts het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe games van Nintendo die goed op de controller zullen inspelen. En dan bedoel ik dus niet een mario/zelda/pikmin etc die je met die controller kan besturen, maar echte nieuwe games. Zoals nintendogs eigenlijk voor de DS zeg maar.
Ik hoop dat jullie het snappen, want ik heb al moeite het me zelf uit te leggen
Niet de analoge sticks op de PS2 manierquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[afbeelding]
Zo gaat de Revolution classic controller eruit zien, mark my words.
Nou ja... Mark Rein van Epic (denk aan Unreal Engine 3) was anders enorm blij met 512MB ram... ben effe vergeten welke next-gen console het was.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:57 schreef Retuobak het volgende:
(geheugen ed. geloof ik allemaal wel, dat heeft toch geen invloed op de ontwikkeling van technologie.)
Weet ik niet... ik heb vaak genoeg op een Playstation controller gespeeld, ik zie eigelijk niet hoezo het enorm beter zou zijn als de d-pad van plek ging wisselen zoals bij de Cube controller. Maar de Cube controller ligt enorm lekker in de hand.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet de analoge sticks op de PS2 manierDas kut. Doe maar gewoon dezelfde layout als bij de huidige Wavebird. Das veel bter.
Dat zeg ik niet, maar de revolution opzich (of de PS3/Xbox 360 for that matter) interesseert mij minder dan de gebruikte technologie. Qua geheugen weet ik echter prima wat te verwachten en dus interesseert het mij niet zo als bijv. de GPU in de X360.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nou ja... Mark Rein van Epic (denk aan Unreal Engine 3) was anders enorm blij met 512MB ram... ben effe vergeten welke next-gen console het was.Maar geheugen is belangerijk.
En dan de zombies weer er terug in meppenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:24 schreef Cerbie het volgende:
Ben net The Ring aan het kijken en weet wat de échte revolutie is.
Dat bij Resident Evil de zombies uit je scherm komen kruipen, net als dat mens uit die put
Hahahaa, dan poep ik helemaal in mijn broekquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:24 schreef Cerbie het volgende:
Ben net The Ring aan het kijken en weet wat de échte revolutie is.
Dat bij Resident Evil de zombies uit je scherm komen kruipen, net als dat mens uit die put
Ach maak je niet druk, gebruik gewoon de Shotgun mockup van de Revo controller.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hahahaa, dan poep ik helemaal in mijn broekThe RIng + Resident Evil = een bange Roy
Slecht verborgen tvpquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:59 schreef Erwtensoep het volgende:
jaja
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:32 schreef speknek het volgende:
Is nou al bekend wat voor geluid het gaat ondersteunen? Nu misschien wel belangrijker dan de graphics. Denk je eens in, een spel waar je dirigent moet spelen en dan een heel orkest commanderen in 7.1 ofzo. En dan met drukke gebaren de hele Ode zu Freude van Beethoven tot een goed eind volbrengen..
Goddelijk.
Freakquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:32 schreef speknek het volgende:
Is nou al bekend wat voor geluid het gaat ondersteunen? Nu misschien wel belangrijker dan de graphics. Denk je eens in, een spel waar je dirigent moet spelen en dan een heel orkest commanderen in 7.1 ofzo. En dan met drukke gebaren de hele Ode zu Freude van Beethoven tot een goed eind volbrengen..
Goddelijk.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Watvoor geluid hebben Xbox 360 en PS3 dan? Ik denk welniet dat Nintendo geluid belangrijk vindt, kijk maar naar Nintendo DSNintendogs.
Ik moet zeggen dat Ninty het geluid altijd op een erg laag pitje heeft staan. Weinig verschillende muziekjes, vaak erg simpele en stomme geluidjes.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Watvoor geluid hebben Xbox 360 en PS3 dan? Ik denk wel dat Nintendo geluid belangerijk vindt, kijk maar naar Nintendo DS.
IGN:quote:
Gamespot:quote:9.0 Sound
Dogs bark realistically with varying pitches for the different breeds. The game also uses the DS audio for custom player samples that can be transmitted to other systems.
Daarnaast is het een beetje raar om te stellen dat Nintendo schijt heeft aan geluid alleen als er een enkele game, volgens jou, niet goed gebruikt maakt van de geluid.quote:Sound 8.0
The game's gentle, upbeat tunes are a nice complement to the assortment of yips, barks, fearful whines, plaintive begging, playful huffing, squeaking yawns, and other such doggy noises that round out the great sound.
Metroid, zelda, mario etc allemaal games met geweldige soundtracks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:43 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat Ninty het geluid altijd op een erg laag pitje heeft staan. Weinig verschillende muziekjes, vaak erg simpele en stomme geluidjes.
En de gamecube heeft dolby pro logic![]()
Tja, ik vind dat ze niet zo heel veel aandacht besteden aan geluid.
-edit- Nintendogs is trouwens HET voorbeeld dat het geluid op de DS niet geweldig is
Nee ik geef even aan dat dat HET voorbeeld is, waarmee je kunt aantonen dat ze er niet echt veel aandacht aan besteden. Die cijfers van ign en gamespot heb ik schijt aan, want daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Daarnaast is het een beetje raar om te stellen dat Nintendo schijt heeft aan geluid alleen als er een enkele game, volgens jou, niet goed gebruikt maakt van de geluid.
Bijzonder, nou, Ocarina of Time had toch wel echt meisterlijke geluid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:54 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nee ik geef even aan dat dat HET voorbeeld is, waarmee je kunt aantonen dat ze er niet echt veel aandacht aan besteden. Die cijfers van ign en gamespot heb ik schijt aan, want daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Het geluid van Mario en Zelda vind ik trouwens alleraardigst, maar echt bijzonder?
Mja en bij benadering misschien niet zo goed als Final Fantasy VII, die een jaar eerder uitkwam. De xbox ondersteunt nu al 5.1, dus de 360 zal dat ook wel minstens doen. Overigens vind ik het voor de meeste spellen niet heel belangrijk. Ik heb m'n versterker toch zelden aan, dus zo'n meerwaarde heeft 5.1 ook weer niet boven dolby pro logic. Maar als nintendo vaker muziekspellen wil maken, en dat is gezien Band Brothers en Electroplankton niet heel vreemd, moeten ze er inmiddels wel eens aan gaan werken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:06 schreef Ruzbeh het volgende:
Bijzonder, nou, Ocarina of Time had toch wel echt meisterlijke geluid.Maar dat was lang geleden.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Mja en bij benadering misschien niet zo goed als Final Fantasy VII
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |