aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:quote:Dat weet ik niet, ik weet wel dat er een nieuw topic is!
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
Baklap.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef baquelappe het volgende:
Waarom toch zo'n serieus degelijk en stak design als er enkel kleurige kiddy games op komen? (nintendo kennende) Maak dat ding net als de 64 en GameCube lekker vrolijk en kleurrijk
Helemaal niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:49 schreef Cerbie het volgende:
Ruzbeh moet nog plaatjes leren verkleinen (30 topics terug al)
Hee da's wel een goed idee! Dat scheelt weer crappy releasegames kopen omdat er toch even niets anders is..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken![]()
Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:52 schreef __aram het volgende:
[..]
aha, nou dan post ik mijn vraag hier nog een keer:
Wat ik mij afvraag, in hoeverre hangt de vrijheid die je in een game hebt af van de grafische kracht van de machine??
En dan bedoel ik vrijheid om alles in de omgeving vast te kunnen pakken en te gebruiken. Want met de revolution controller, ik hoorde daar al eerder iemand over hier op het forum, is het natuurlijk geweldig om gewoon iets op te pakken en er dan van alles mee te kunnen doen, zoals slaan, gooien of verplaatsen.
Als dit om andere hardware vraagt, dan zou ik me eerder richten op het creeëren van een vrijheid die de werkelijkheid afspiegelt inplaats van een omgeving die dit bijna
Believe.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:
Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.![]()
Ik ook...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben van plan om op de Revo ook mijn Cube backlog weg te werken![]()
Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?quote:Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.
neequote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:31 schreef __aram het volgende:
Ben ik nou de enige waarbij de layout wordt verpest door de te grote afbeeldingen in de OP?
Ik wil natuurlijk wel ontspannen in mijn favoriete topic kunnen lezen!
Idd, ben blij dat je inziet dat meer kracht niet alleen mooiere plaatjes betekent.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:59 schreef __aram het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, het heeft mijn visie op het hele gameplay>graphics wel weer wat genuanceerd. Want als een systeem voor uitmuntende graphics ook zorgt voor een enorme wereld van vrijheid dan is dat toch ook gameplay++?
Ik hoop iig dat de Revo vooral richt op het creeëren van ultieme vrijheid, ik vind dat meer next gen dan een wereld die ingame bijna hetzelfde lijkt als de echte wereld, maar je kunt er verder vrij weinig mee.
Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtestersquote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ultieme vrijheid in een game kost flink wat rekenkracht.
Als omgevingen volledig interactief zijn, en alles dus kapot moet kunnen of kunnen bewegen, zijn er veel meer variabelen. En voor elke variabele gelden dan weer regels. Als je voorwerpen en omgevingen dan ook nog een beetje realistisch wil laten reageren heb je ook nog goede physics nodig, wat veel CPU vraagt.
Kortom, echte vrijheid met een zwak systeem zit er niet echt in. Maar ik verwacht wel dat de Revo krachtig genoeg wordt om flink wat vrijheid toe te laten.![]()
Waarom gebruik je die dan niet in de OP?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Helemaal niet.Die plaatjes zijn niet van mij. FYI waren mijn plaatjes die ik gebruikte in Revolution topisc altijd klein.
Dat is zeker waar, maar volgens mij hebben de next-gen consoles wel genoeg kracht om het redelijk goed te combineren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:11 schreef YourMaster het volgende:
Zo zou ik het niet willen zeggen, die ultieme vrijheid zijn geen mooie graphics, maar zijn mogelijkheden die ten koste gaan van graphics. Elke boom of huis of stoel die je helemaal in stukjes kan haken zal er minder mooi uit kunnen zien dan de tegenhangers waar je alleen naar kan kijken. Als je op hetzelfde moment 30 tegenstanders heb, kunnen die minder mooi er uit zien dan als je er maar 1 zou hebben.
Met krachtigere systemen zijn inderdaad complexere spellen mogelijk, met daarin zaken zoals meer vrijheid of een betere ai en meer NPC's, maar dan moet daar wel voor gekozen worden, en niet voor zaken als zweet en rimpels op de hoofden van je tegenstanders.
Ach het begint er in ieder geval telkens meer op te lijken, games als Oblivion gaan een geweldige vrijheid bieden en er zitten ook een aantal games aan te komen met fully destructive environments. Dit is natuurlijk nog lang geen echte vrijheid, maar het komt in ieder geval al meer in de buurt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zoiets verwacht ik op geen enkele console, dat is een hel voor codeschrijvers en bugtesters
rofl!quote:GI: What about the Nintendo controller? What do you think of that?
Allard: I think it’s well intentioned. I think it’s great for them to say, “We’ve got to make it more approachable.” It’s the same reason our DVD remote, at the press conference I could have done our whole demo on the DVD remote because we put A, B, X, Y on the remote. We put the guide button on the remote. We put the media center button on the remote. You’re going to be able to play casual games on Live Arcade with the remote control.
Four years ago I wrote an email treaty and said, “Why aren’t accelerometers in remote controls? Why can’t I scroll down my channel guide with a gesture instead of up, up, up, up? So I think that’s interesting. We did a lot of research with gamers, talk to a lot of game developers and said, “Should we put an accelerometer in there and do the tilt thing?” And there wasn’t that much enthusiasm around it. Maybe Nintendo will be more persuasive and have more ideas in first party than we did and that will take off. I don’t think that’s the way you’re going to play FIFA. I don’t think it’s the way you’re going to play Madden. I don’t think it’s the way you’re going to play racing games. I think the traditional controller for traditional categories is really going to be what drives that. I don’t think most Electronic Arts games are going to be played with that thing. I think they’re going to be designed for the classic controller.
But to the extent that they do innovative games and bring new gamers in, that’s good. The extent that we think, “Hmm, we’ve got to do something like that too because now there’s a category of third parties that really want a simplified controller.” That’s good. I’d be lying to you if I didn’t say, “Why don’t we just take the Atari 2600 joystick, slap a battery and radio in there, and make that compatible with Xbox 360 too?” Just like we did with USB keyboards you can plug in. Remote control, that’s great. Let’s take it one step further and do a simple controller. We’ve talked about it. I like the idea. I don’t know if I like the implementation because it ain’t my remote. How am I going to watch a movie on Revolution? Am I going to have a different remote than that or am I going to have to use the four colored buttons?
Wat valt er zo hard te lachen aan deze tekst?quote:
Je bedoelt marketing?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:37 schreef __aram het volgende:
Die herhaling brengt me op een volgend punt, kan er bij de next gen ook niet in elk groot games bedrijf een sectie komen die zich totaal richt op het hypen van fans? Dat ze gewoon uit alle onderdelen van het bedrijf informatie verzamelen, dit in kleine stukjes hakken en dan om de twee dagen een klein beetje vrij laten. Kan er in die twee dagen heerlijk gespeculeerd en gehyped worden, en dan komt er gewoon weer iets nieuws! Dat lijkt me geweldig!
Het kan al zolang er spellen bestaan gecombineert worden. Bij elk spel worden er afwegingen gemaakt waar tijd en moeite in wordt gestoken, wat er complex wordt en wat er eenvoudig blijft. Elke generatie groeit dan ook zowel de grafische kracht en de complexiteit van de games.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:18 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar volgens mij hebben de next-gen consoles wel genoeg kracht om het redelijk goed te combineren.
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:32 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wat valt er zo hard te lachen aan deze tekst?
Die dude denkt dus dat het gewoon een simpele afstandsbediening met knoppen isquote:Allard: I think it’s well intentioned. I think it’s great for them to say, “We’ve got to make it more approachable.” It’s the same reason our DVD remote, at the press conference I could have done our whole demo on the DVD remote because we put A, B, X, Y on the remote. We put the guide button on the remote. We put the media center button on the remote. You’re going to be able to play casual games on Live Arcade with the remote control.
Shell. En het developen voor de controller schijnt ook nog eens simpel te zijnquote:I don’t think that’s the way you’re going to play FIFA. I don’t think it’s the way you’re going to play Madden. I don’t think it’s the way you’re going to play racing games. I think the traditional controller for traditional categories is really going to be what drives that. I don’t think most Electronic Arts games are going to be played with that thing. I think they’re going to be designed for the classic controller.
Hier heeft hij gelijk, hoe kan je in godsnaam een DVD kijken als je controller geen fokking PLAY knop heeft!?quote:I don’t know if I like the implementation because it ain’t my remote. How am I going to watch a movie on Revolution? Am I going to have a different remote than that or am I going to have to use the four colored buttons?
CG film.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vroeger had je zo'n plaatje wat schijnt een Revolution game te zijn
[afbeelding]
Iemand die weet wat het nou echt is ? of is het gewoon een filmpje ?
WTF?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vroeger had je zo'n plaatje wat schijnt een Revolution game te zijn
[afbeelding]
Iemand die weet wat het nou echt is ? of is het gewoon een filmpje ?
Zit hij nou te verkondigen dat ze dat allang wilden doen maar dat er geen interesse zou zijn?quote:
Nee ik bedoel niet marketing, want zoals het nu werkt is dat er persconferenties worden gehouden als er weer wat groots word aangekondigt zoals wi-fi gisteren. En daarnaast word alle informatie doormiddel van een campagne naar buiten gebracht als het product verkocht moet worden.quote:Je bedoelt marketing?
Geloof me, die afdelingen zijn al groot genoeg
Ja, dat is inderdaad al een tijd onderdeel van marketingmachines. En niet alleen bij de gamesindustrie, maar ook bijvoorbeeld filmmaatschappijen hebben werknemers die als normale users op fora proberen films te hypen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:31 schreef __aram het volgende:
Ik bedoel echt meer een sectie die totaal gericht is op de fanboys (slechte benaming natuurlijk). Waarbij de informatie wordt vrij gegeven zoals het ging bij de revo controller, alleen dit keer zijn het niet geruchten maar gewoon feiten. Die afdeling geeft dan om de zoveel tijd een beetje informatie aan de community zodat die weer kunnen speculeren.
En dan op zo'n manier dat het nooit een week stil blijft rond het onderwerp, in dit geval dus revolution. Want de laatste tijd ging het hier werkelijk nergens over in het topic.
HINT: Ironiequote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:44 schreef Koning-Afwas het volgende:
"Hier heeft hij gelijk, hoe kan je in godsnaam een DVD kijken als je controller geen fokking PLAY knop heeft!?"
Euhm, hoe kijk jij DVD op je pc, is dat soms niet met de muis op de Play Movie knop drukken?
Dus hoe zou dat waarschijnlijk met de Revo controller gaan doen...?
(HINT: Point and Click)
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:26 schreef jorryt het volgende:
HINT: 3letterwoord, rijmt op sp
LOLquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:47 schreef Ruzbeh het volgende:
plaatje
Niet alleen Nintendo is hard bezig met de Revolution maar third-parties zijn ook bezig met de Revolution.quote:Yoshihiro Mori, senior managing director at Nintendo, said the biggest negative factor was sluggish sales of software for the GameCube as third-party developers had focused on making games for its next-generation console due next year.
Da's op zich wel goed nieuwsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
Vind je het gek dat de Gamecube zo dood is.
[..]
Niet alleen Nintendo is hard bezig met de Revolution maar third-parties zijn ook bezig met de Revolution.Als ze iets op de Gamecube wilde doen (weinig, maar toch wel een paar games) zei Nintendo zeker dat ze 'm naar de Revolution moeten verplaatsen. Zou ook niet zo moeilijk zijn om games over te brengen van Gamecube naar Revolution aangezien de ontwikkelings bijna hetzelfde is als op de Gamecube.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |