Slim.quote:One of the most immediately surprising things about the Revolution controller is the way it eschews traditional controller design in favour of what's essentially a glorified TV remote. What was the thinking behind the design from a purely aesthetic level?
Jim Merrick: There were multiple objectives with the Revolution controller, certainly improving gameplay was one of them. But also one which speaks directly to the industrial design - we wanted the Revolution controller to be something relevant to every single person in the household, that is not intimidating, that looks like something you would pick up and use and your mother would pick up and use without looking at it and saying "That's not for me - that's not what I'm about." We very much wanted the Revolution controller living on the coffee table just like a TV remote does - part of your lifestyle, not something that has to be hidden away every time you've finished playing games.
You've got the GameCube - and I like Wavebirds so I use them these days - but you've got your GameCube in front of your TV and a huge tangle of wires, memory cards and discs and so on. It's not a good fit for the average lifestyle - it has to be put away. We wanted something that could be there as a natural part of your lifestyle all the time - so little things like being able to turn the Revolution on and off using the remote. We've expected that from televisions for a long time so why not our games systems? We've included little things that make it more tangible and more accessible to everybody.
Er is een nieuwe game van Square-Enix die is nog TBA, maar heel waarschijnlijk voor een next-gen systeem...quote:Op 05-10-2005 @ 16:25 schreef peristilius:
[...]
FFIII lijkt me idd vet, geen idee of ie goed is. Verder zijn FF IV, V en VI prima games, maar gewoon simpele ports.
Ik zie geen Dragon Quest voor de cube, of een echte Final Fantasy.
Misschien dat daar bij de revo nog verandering in komt.
Lijkt me leuk als er ook goede games voor de Revo uitkomen, koop ik dat ding toch nog ergens voor.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Er is een nieuwe game van Square-Enix die is nog TBA, maar heel waarschijnlijk voor een next-gen systeem...
Believe.
Omfg. Moderator?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Lijkt me leuk als er ook goede games voor de Revo uitkomen, koop ik dat ding toch nog ergens voor.
Ik hoop dat de Revolution controller normale batterijen gebruikt, net zoals een normale afstandsbediening.quote:
Als die blauwe lichtjes er maar komenquote:
Ik wil dat ding toch hebben, wanneer accepteer je nou eens dat ik niet anti Nintendo ben, maar dat de spellen me vaak gewoon niet boeien.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:44 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Omfg. Moderator?
Ok. Maaruuh. Je ziet dat de steun van Square-Enix op alles Nintendo (DS, Revolution) steeds groter worden. Daarnaast was Square-Enix ook nog als eerste enthusiast over de Rev.
Je had liever GD als moderator gezien?quote:
Dat weet ik toch.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik wil dat ding toch hebben, wanneer accepteer je nou eens dat ik niet anti Nintendo ben, maar dat de spellen me vaak gewoon niet boeien.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellquote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je had liever GD als moderator gezien?![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:51 schreef moomoo het volgende:
wel mooi gemaakt zeg. dat onrealistische verlichting geeft het weg.
OMG! Het zijn net scheerapparaten zoals ze in die unit staan!quote:
Of gewoon normale AA batterijen. Dat heb ik het liefst.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:15 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
OMG! Het zijn net scheerapparaten zoals ze in die unit staan!
Niet doen Nintendo, gewoon een USB-stick ontwerpen met snoer waarmee je de controllers kan opladen (Revolution heeft zelf ook 2 USB2.0's)
Hoorde dat jeugdjournaal nogal negatief was over het apparaat en dat ook het Parool er zo over dachtquote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Hey, bij 2Vandaag op NL2 was een reportage van de XBOX360 showcase in A'dam.
Vraag 2Vandaag: Maar videospellen zijn toch voor kinderen?
XBOXenthusiast (wanabe criticus): Nee hoor, kijk maar naar de spellen hier: agressieve spellen.![]()
Is toch wel typisch zo'n opmerking. Hij speelt spellen en rechtvaardigt dat als volwassene door te stellen dat er agressieve spellen zijn (hij zei het niet precies zo, maar kwam op zelfde neer).
Dat is hetzelfde als stellen dat het kijken naar films volwassen is, omdat er films zijn zoals XXX en Die Hard. Jammer dat veel mensen precies zo denken over de Gamesbusiness.![]()
Ja ach, gelukkig weten wij wel beter.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
XBOXenthusiast (wanabe criticus): Nee hoor, kijk maar naar de spellen hier: agressieve spellen.![]()
Is toch wel typisch zo'n opmerking. Hij speelt spellen en rechtvaardigt dat als volwassene door te stellen dat er agressieve spellen zijn (hij zei het niet precies zo, maar kwam op zelfde neer).
Dat is hetzelfde als stellen dat het kijken naar films volwassen is, omdat er films zijn zoals XXX en Die Hard. Jammer dat veel mensen precies zo denken over de Gamesbusiness.![]()
M$: Betere graphics, high definition, meer bloed in beeld... enzquote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
High definition console!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat item was echt te triest voor woorden, hij werd ook geintroduceerd als 'niet zomaar een spelletjes aparaat, maar ook voor cd's en dvd's'
Later waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:47 schreef BMH het volgende:
[..]
High definition console!
- Kun je er ook HD film op kijken?
- nee.
![]()
Ach jah. Het gaat om de games.
Square-Enix loves Nintendo.quote:Square Enix president Yoichi Wada, in attendance at Nintendo's DS press conference in Japan today, officially unveiled the title. According to Wada, Square Enix approached Nintendo with the idea after realizing that basketball would be the perfect game with which to exploit the DS stylus. The game promises a refreshing type of control that uses the stylus for ball handling.
En jij denkt dat peri dat niet gaat tegenspreken?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Square-Enix loves Nintendo.Don't deny it.
Nope.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En jij denkt dat peri dat niet gaat tegenspreken?
Who gives a fuck.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:59 schreef alex4allofyou het volgende:
Dit is geen flame wat betreft de Xbox360 maar een serieuze gedachte. De spellen die je zag in de uitzending zagen er helemaal niet next-gen uit. Ik zat te kijken naar zo'n racespel en dacht: Is dat spel al niet uit voor de Xbox?!?
Serieus, misschien komt het door de opname van het spel (HD wordt niet goed weergegeven op SD Digitale TV?), maar ik zag bijna geen verschil. Alleen iets meer detail misschien. Ik denk dat we voor echte next-gen graphics toch een PS3tje moeten kopen. Dat is, alleen wanneer je hierop geilt.
Ik was wel opgelucht dat het woord Nintendo iig wel geuit werd in de uitzending. Het had ook zo'n uitzending kunnen zijn waarin alleen de Xbox en de Playstation ter sprake kwam. Het is tamelijk verontrustend dat je tegenwoordig al blij moet zijn met dat gegeven.![]()
![]()
Nee, dat klopt. Maar je zou wel wat meer verwachten van een apparaat dat 30 keer krachtiger is dan de XBOX.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:09 schreef Cerbie het volgende:
Dit lijken meer doorgeschoven spellen voor het merendeel ja, maar ik denk dat je niet alleen een PS3 nodig hebt voor 'nextgengraphics', maar dat het gewoon wat tijd kost. Launchgames zijn nooit de mooiste
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Peri, volgens IGN ging Square-Enix juist naar Nintendo voor Mario Basketbal, Square-Enix kwam zelf op het idee omdat ze dachten dat de DS daar goed voor was (dribbelen met touchscreen).
[..]
Square-Enix loves Nintendo.Don't deny it.
Ik denk dat je ze toch eens een keer naast elkaar moet zetten dan. Er was wel degelijk een verschil.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:59 schreef alex4allofyou het volgende:
Dit is geen flame wat betreft de Xbox360 maar een serieuze gedachte. De spellen die je zag in de uitzending zagen er helemaal niet next-gen uit. Ik zat te kijken naar zo'n racespel en dacht: Is dat spel al niet uit voor de Xbox?!?
Op games.fok staat een item over de X05, de aanwezige redacteur heeft een aantal spellen mogen spelen en was van een aantal titels toch echt onder de indruk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:59 schreef alex4allofyou het volgende:
Serieus, misschien komt het door de opname van het spel (HD wordt niet goed weergegeven op SD Digitale TV?), maar ik zag bijna geen verschil. Alleen iets meer detail misschien. Ik denk dat we voor echte next-gen graphics toch een PS3tje moeten kopen. Dat is, alleen wanneer je hierop geilt.
Ik was wel opgelucht dat het woord Nintendo iig wel geuit werd in de uitzending. Het had ook zo'n uitzending kunnen zijn waarin alleen de Xbox en de Playstation ter sprake kwam. Het is tamelijk verontrustend dat je tegenwoordig al blij moet zijn met dat gegeven.![]()
![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:44 schreef peristilius het volgende:
Maar vertrouw het nog steeds niet.
nee tochquote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:44 schreef mordradead het volgende:
die oplaad unit is toch nep?
Je kan hem ook gewoon opladen die controller hoor, met een meegeleverde kabel nog wel, tijdens het spelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:41 schreef RaymanNL het volgende:
DIE OPLAAD UNIT![]()
![]()
gelukkig! nu hoef je niet te kloten met batterijen e.d.
Hier ben ik echt blij mee
De XB360 maakt namelijke gebruik van normale batterijenen dat is kut
Om misverstanden te voorkomen, Roy heeft het nu over de X360 controller.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kan hem ook gewoon opladen die controller hoor, met een meegeleverde kabel nog wel, tijdens het spelen.
Know your info
quote:This is another one of those slightly cryptic posts, I´m afraid. So read on only if you trust me. At any rate, the following is a fact: Nintendo Revolution will be the least powerful of the three consoles. So much so that games will have to be toned down in order to be ported. However, the controller requires additional programming anyway (which was news to me also), so it´s not any more demanding for the developers. Not much more anyway. And bear in mind that the development of exclusive titles is really helped along by the fact that the hardware is not too heavy. And exclusive titles are what Nintendo needs given the controller, so this strategy does add up. If you still consider the above bad news, allow me to console you (pun intended). Firstly, I just got back from Microsoft´s ´X05´ event in Amsterdam and the Xbox360 games do not look like a quantum leap in graphics either. If Nintendo manages to churn out a performance that is visibly better than the Gamecube, they have already levelled with Microsoft in terms of looks, albeit the tech specs will differ drastically. And secondly, there is a rumour accompanying this fact - and it is that Nintendo may be aiming for a $99 launch price. So good news, altogether.
Ik had het over de spellen die in die uitzending de revue passeerden (race spellen). Ik zag wel verschil, maar het verschil was van die aard, dat als je de twee naast elkaar zou leggen een leek geen verschil zou zien. Waarschijnlijk liggen mijn verwachtingen te hoog wat betreft Next-gen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze toch eens een keer naast elkaar moet zetten dan. Er was wel degelijk een verschil.
Ik haat dat soort berichten zonder bronquote:
Nee, maar dat doet Nintendo aan een gok. Je hebt dan een grote kans dat de consument de product als inferieur ziet of als iets anders. Dat laatste kan alleen gebeuren als er enorm veel marketing is maar ook als er veel Revolutions in winkels staan om uit te proberen en ook het feit dat de Revolution er duur uitziet (mooie plastic) draagt weer bij aan de kans dat de consument het als iets anders ziet.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:55 schreef alex4allofyou het volgende:
Wat betreft die post dat gesteld wordt dat de Revolution $99 wordt...
PLEASE NOT!
Wetende dat Nintendo geen verlies maakt op consoles, zou het betekenen dat de Revolution totaal geen vuist kan maken op grafisch vlak. Verder zou de perceptie van veel consumenten zijn dat het apparaat zwaar inferieur was; prijs heeft ook een kwaliteits perceptie. $200 zou perfect zijn, het zou Nintendo in staat stellen behoorlijk krachtige hardware in elkaar te zetten. En het zou Nintendo concurrerend en gelijkwaardig maken ,in the eyes of consumers, aan de andere console's.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er een nieuw topic is!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:43 schreef __aram het volgende:
Wat ik mij afvraag, in hoeverre hangt de vrijheid die je in een game hebt af van de grafische kracht van de machine??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |