abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32115733
Welkom in het Nintendo Revolution topic



Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is de next-gen console van Nintendo. De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
Nintendo streeft om met deze nieuwe console alle leeftijdsgroepen en soorten mensen aan te spreken. Dit willen zij bereiken door middel van innovatieviteit. Hierover lees je later meer.

Wat kan ik de volgende console van Nintendo dan allemaal?

Op de volgende console console van Nintendo kan je natuurlijk vooral gamen. Het is immers een gameconsole. Je kan alleen gamen op eens een andere manier. Hierover lees je meer onder het punt Controller.

Gamen kan je op meerdere manier. Je kan uiteraard zoals op een console meestal zo is gewoon in je eentje gamen of met vrienden mutliplayen. Maar ook kan je met deze Nintendo console online gamen. Online gamen zal helemaal gratis worden voor de first party games van Nintendo. Developers die third party games uitbrengen, mogen echter wel een vergoeding vragen van Nintendo. Je betaalt in ieder geval geen maandelijks bedrag, zoals je bijvoorbeeld wel bij Xbox Live! doet.

Last but not least, je kan heel veel oude klassiekers downloaden van alle Nintendo consoles die de Revolution voor waren. Dat zijn dus:

  • Nintendo Entertainment System, ook wel de NES
  • Super Nintendo Entertainment System, ook wel de SNES / Super Nintendo.
  • Nintendo 64
    Downloaden van deze games zal waarschijnlijk een kleine vergoeding bedragen.

    Nu mist echter de Nintendo GameCube in dit rijtje. Dat klopt, deze games zal je niet kunnen downloaden. Deze games zal je echter gewoon met je Revolution kunnen spelen, aangezien de self loading disc drive van de Revolution zowel de grotere discs van de Nintendo Revolution pakt, als ook de kleinere Nintendo GameCube discs.

    Wat zijn de specificaties hiervan dan?

    Hier is nog niet zoveel over bekend. Wat wel bekend is, is dat:

  • Er 512 MB Flash Memory in zal zitten.
  • Er een CPU chip wordt geleverd door IBM, waarvan de codenaam Broadway is.
  • Er een GPU chip wordt geleverd door ATI, waarvan de codenaam Hollywood is.
  • MoSys 1T-SRAM.



    Daarnaast is bekend van de Nintendo Revolution:

  • De Nintendo Revolution zal zowel op een tv monitor als op een computer monitor kunnen worden aangesloten
  • Er zijn 4 Nintendo GameCube controller ports ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • Er zijn 2 Memory Card slots van de Nintendo GameCube ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • De Nintendo Revolution zal 12cm optical discs gebruiken, waar de spellen op zullen staan. De discs komen van Nintendo zelf.
  • De Nintendo Revolution zal waarschijnlijk in meerdere kleuren beschikbaar worden. Men denkt dat de witte en de zwarte versie bij de launch van de console beschikbaar zullen zijn.
  • De Nintendo Revolution zal ruimte hebben waar je SD kaartjes in kunt stoppen, waar je dan dus bijv. gedownloade games op kwijt kunt. De grootte van het aantal MB van deze kaarten kan je zelf bepalen.
  • De Nintendo Revolution zal draadloos online gaan. Dit zal gebeuren door middel van WiFi, met behulp van Nintendo WiFi Connection.
  • De Nintendo Revolution zal 2 USB 2.0 ports ingebouwd hebben.
  • De Nintendo Revolution zal in 2006 uitkomen.
  • Je kunt er dvd's op afspelen door middel van een dongle ( ala Xbox )

    Wat is de controller?

    De controller is er eentje die totaal niet lijkt op de "standaard" controllers, die Microsoft en Sony respectievelijk gebruiken op de Xbox 360 en PS3. De controller die bij de Nintendo Revolution wordt geleverd, is met één hand te besturen. Daarnaast zullen er uitbreidingen voor uit komen, waarvan er één standaard wordt bij geleverd.




    De Nintendo Revolution controller bekeken vanuit alle standen.

    De Nintendo Revolution controller samen met een uitbreiding. Deze zal waarschijnlijk standaard geleverd worden zodra je een Nintendo Revolution systeem koopt.

    Het speciale aan deze controller, behalve de vorm, is dat de Nintendo Revolution kan detecteren hoe je je controller houdt. De controller is een soort van 3D-muis. Een voorbeeld: Stel, je bent een FPS game aan het spelen, laten we zeggen Metroid Prime 3. Zodra jij met je controller naar links beweegt, zal het beeld ook naar links gaan. Dit vervangt en verbetert een tweede analoge stick. Deze besturing zal vele malen nauwkeuriger zijn dan een analoge stick.

    Snap je nog niet wat ik bedoel? Bekijk dan eens dit filmpje. Het is overdreven, maar geeft je toch een beeld hoe je de controller kan gebruiken. De Nintendo Revolution zal alle bewegingen die je met de controller doet detecteren: links, rechts, boven, onder en naar voor en achter. Dus ook in de diepte. Daarnaast kan je de controller ook om de lengte as draaien. Je kan zelfs de controller 90° draaien, zodat je soort NES-controller in je handen krijgt. Hiermee zou je bijvoorbeeld kunnen racen. Dit gebeurt door middel van Bluetooth.



    Daarnaast zal er een "standaard" controller worden ontwikkeld, waar je de originele controller van de Revolution in kan pluggen. Deze zogenaamde classic controller heeft ongeveer de vorm van een Wavebird. Dit zodat je bijv. de oude games kan spelen maar ook multiplatform games die gewoon een normale controller nodig hebben. Last but not least: er zal ook een rumble functie in de draadloze controller zitten.

    Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
    [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40]

    OP Bron

    [ Bericht 1% gewijzigd door MMaRsu op 09-11-2005 17:33:13 ]
  • If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      woensdag 9 november 2005 @ 13:36:24 #2
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32115916
    Interview op Eurogamer:
    quote:
    Jim Merrick gets connected

    Jim Merrick is a busy man. As Nintendo Europe's senior vice president of marketing, he's been rushed off his feet lately trying to ensure that we're all jolly excited about the forthcoming release of Mario Kart DS and the launch of Nintendo's Wi-Fi Connection service.

    And he's done a very good job, at least as far as we're concerned. We're at the Nintendo Europe Summit in Frankfurt, where we've already had the chance to play Mario Kart against opponents in various locations all around the world, and we're very excited indeed. Even more excited than when we realised they were giving us actual frankfurters for tea.

    Merrick's excited too, of course, but not about the frankfurters. No, it's all about the main focus of today's events, Wi-Fi Connection, as he explains when we get the chance to sit down and have a chat.

    Getting connected

    "We've been on the sidelines of online gaming for a long time - we just didn't see the right combination of value for the consumer and technology and gameplay," says Merrick.

    "Now I think the time is right. We talked about the promise of Wi-Fi when we first introduced DS and now we can show you, with Mario Kart and with Tony Hawk, what Nintendo's vision of online gaming is."

    You'll be seeing this all over the place soon.
    But knowing Nintendo, and knowing that the Revolution is on the way, we suspect this is just the beginning. So, for starters can we expect a massively multiplayer title one day?

    That's not Nintendo's style, says Merrick, but adds: "It's certainly possible... It really depends on Mr Miyamoto and Mr Konno, and whether they see that vision."

    He reaffirms that the Revolution will make use of Wi-Fi Connection, although it "has a lot of different requirements and capabilities."

    These include the "virtual console", Merrick explains, which will allow you to download NES, SNES and N64 games and store them on your Revolution's 512MB of flash memory - which Merrick confirms is expandable. And, of course, you'll be able to play GameCube games straight off the disc - "You don't need an adaptor, the Revolution will digest either full size Revolution games or the smaller GameCube discs," Merrick says.

    "It's actually one of the unique elements of the system - there's never been a slot-based disc drive that can handle two different formats. It's one of the neat pieces of technology nobody seems to pick up on."

    But back to the virtual console. Merrick tells us that a number of third parties have already committed to providing their back catalogue for download, but he won't tell us their names.

    "I think you can guess, though," he says. "The usual suspects."

    Merrick continues: "Will it be every game we ever published on any system? Probably not."

    We point out that this is probably a good thing since some of them were rubbish, frankly, and Merrick greets this with a chuckle. We point out that we only meant one or two of them, and they were third party ones, and that everything Nintendo has ever done has been completely brilliant actually, and that we're very grateful that he hasn't thrown us out.

    Name your price

    Ahh, happy days! We just can't wait to see this again.
    Moving swiftly on, we ask Merrick what the price point for retro games is likely to be. "I have no idea," he says. "What would you pay for your favourite game of the 16-bit era, say?"

    We suggest that naughty retro pirates would say "Nothing," since the scamps can download many old games for free, in between supporting drugs and terrorism and porn of course...

    "If you want to play on your PC, then sure, but they don't play as well there as they play on a console. And then in the middle of the night there's a knock on your door and the Nintendo police come and take you away," Merrick says. He's chuckling again, thankfully.

    "Obviously, that segment of the market will always exist - there's always going to be some sort of piracy. But I think that for many mass market consumers, if it's easy and relatively low cost - 'Oh gosh, I remember that, I love the original Mario Bros, I grew up on that game, a couple of pounds and boy I can download that'" - that would be great."

    A couple of pounds, eh? Nothing's been confirmed, says Merrick. He does reveal that Nintendo's online plans for Revolution don't stop at old days games, however.

    "It is possible that you could download movies or demos of games that would expire in 30 days, or a game that you could share with another person... Using the digital rights management system, there are a lot of possibilities how we can control these things that we download, whatever they are - movies, music, demos, or full games."

    Hmm. That sounds a bit familiar - don't tell us Nintendo's going for the whole "multimedia hub" thing too...

    "No. When I talk about music and movies, I mean you might download a trailer for a game, or in-game music. But our business is interactive entertainment - we're not looking to be the home multimedia broadband portal, they can fight over that." We think we know who "they" are, even though he's not saying.

    Speaking of which, when it comes to the question of Blu-Ray versus HD-DVD, Merrick's very clear as to which side Nintendo's on: "Neither. We're not getting involved with that argument at all." It's probably for the best.

    Back to the Revolution, then. When asked whether we'll be able to get our hands on the console at E3 in May, Merrick repeats what he told us last time - "I would be very disappointed if I went to E3 and didn't play Revolution games, wouldn't you?" Yes, sir, and now you've said that twice we're going to be even more disappointed if it all goes wrong.

    Merrick says he's not sure if we'll only get to play games using the freestyle controller, or if those which use the "nunchuk" or "classic" add-ons will also be on show. "It's really the developers' choice," he tells us.

    Ah ha, but which developers? And when, oh when are they going to tell us about their games?

    "We haven't announced specifically what will be shown when, but there are a lot of third parties working on games for Revolution. But they are third parties, so when they decide to show or when they decide to announce is their call."

    It seems likely that Metal Gear Solid creator Hideo Kojima will be one of those third parties - the fact that he was bigging up the Revolution at the Tokyo Game Show would imply that he's doing a game for the console, surely...

    "That would imply that, yes," says Merrick carefully.

    "He had very favourable comments to say about the freestyle controller. I think in his comments he stopped short of saying what game he was working on, so again, as a third party it's his privilege to say what he's doing."

    But he is doing a Revolution game? "To my knowledge, yes." Goody.

    Launch time

    Just imagine, this could be sitting in your very own house one day.
    Next we asked Merrick about Satoru Iwata's recent comments regarding a possible simultaneous launch for the Revolution. Here's the good news: "With DS, we were 14 weeks, which was the tightest Nintendo has ever been with a console launch and that was an achievement. But with Revolution, we expect to do better than that. That certainly is our goal.

    "You know, simultaneous - what's 'simultaneous'? The same day, the same time?" Merrick goes on.

    "That probably doesn't even make commercial sense. But within a few weeks of one another, sure."

    And here's the even better news: Europe might not get left behind for once.

    "We're very serious about trying to be a more global company and not follow the stereotypical formula of Japan first, then the US, then Europe some time later," Merrick says. So does that mean the Revolution could be the first console to launch in Europe first?

    "Anything's possible. There are no rules that it must be Japan or US first." Hurrah!

    Merrick says that Revolution is still "just a codename" for the console, and that there's "a lot of trademark checking and copyright issues" still to be sorted out. He says that various names are still being bandied about - and that no, Revolution 360 isn't one of them.

    Our time is almost up, according to the kindly PR gentleman with the stripy scarf, so let's end with a tricky one. What does Merrick think of Epic Games' Mark Rein and his suggestion that games based around the freestyle controller will be "gimmicky", "cheap" and downright "crappy"?

    Merrick appears to be unconcerned. "Mark has a very narrow section of the business. Epic builds middleware, they're very technically savvy guys, but he doesn't have a Revolution controller, he doesn't have a dev kit, he's talking about something he knows nothing about.

    "So if he'd like to get a dev kit and really dig into it, then I'd be interested to hear what he has to say."

    There you have it, Epic Games' Mark Rein - come and have a go if you think you're hard enough. And now there's just time for one more trip round Cheep Cheep Beach before it's off home to reflect on what we've learned, ponder the future of Nintendo and wonder why it's surprising that frankfurters taste exactly the same in Frankfurt as they do everywhere else in the world. Ah, life's great mysteries.
    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61604

    Met dank aan Speknek
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 9 november 2005 @ 13:45:23 #3
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32116163
    Waar slaat dat "" op.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      woensdag 9 november 2005 @ 13:47:14 #4
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32116221
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 13:45 schreef Ruzbeh het volgende:
    Waar slaat dat "[afbeelding]" op.
    Hij moest van mij een nieuw topic openen, maar had daar geen zin in
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_32116279
    Leuk artikel. Ik vind er toch wel wat nuttige informatie in staan:
    - Wat extra info over het downloaden
    - Europa niet het achtergebleven kindje
    - Uitbreidbaarheid van het flasgeheugen (thank god!)
    - 3rd party developers bezig met ontwikkelingen.

    Verder leuk geschreven stukje. De Merrick klinkt wel grappig
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      woensdag 9 november 2005 @ 13:54:35 #6
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32116441
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 13:49 schreef Cheiron het volgende:
    Leuk artikel. Ik vind er toch wel wat nuttige informatie in staan:
    - Wat extra info over het downloaden
    - Europa niet het achtergebleven kindje
    - Uitbreidbaarheid van het flasgeheugen (thank god!)
    - 3rd party developers bezig met ontwikkelingen.

    Verder leuk geschreven stukje. De Merrick klinkt wel grappig
    Dat uitbreiden flashgeheugen was al bekend sinds E3. Dat kan je met SD kaarten doen.

    De interviews van Jim Merrick zijn inderdaad relaxed. Hij geeft tegenwoordig meer info dan wie dan ook, dat terwijl hij van Nintendo of Europe is. Hij was vroeger een technische gozer bij NoA. Clicky.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_32116814
    push it to the limit
      woensdag 9 november 2005 @ 14:15:48 #8
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32117015
    quote:
    Speaking of which, when it comes to the question of Blu-Ray versus HD-DVD, Merrick's very clear as to which side Nintendo's on: "Neither. We're not getting involved with that argument at all." It's probably for the best.
    Dan moeten we het met de gewonde dvdtjes doen
    quote:
    Ah ha, but which developers? And when, oh when are they going to tell us about their games?

    "We haven't announced specifically what will be shown when, but there are a lot of third parties working on games for Revolution. But they are third parties, so when they decide to show or when they decide to announce is their call."
    Dat betekend dus dat developpers al dingen mogen laten zien van Nintendo als ze dat zelf willen...
    quote:
    It seems likely that Metal Gear Solid creator Hideo Kojima will be one of those third parties - the fact that he was bigging up the Revolution at the Tokyo Game Show would imply that he's doing a game for the console, surely...

    "That would imply that, yes," says Merrick carefully.

    "He had very favourable comments to say about the freestyle controller. I think in his comments he stopped short of saying what game he was working on, so again, as a third party it's his privilege to say what he's doing."

    But he is doing a Revolution game? "To my knowledge, yes." Goody.
    HIDEO!!!!!
      woensdag 9 november 2005 @ 14:21:58 #9
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32117182
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:15 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    Dan moeten we het met de gewonde dvdtjes doen
    Nou en? Xbox 360 gebruikt ook DVDs, terwijl de X360 juist meer ruimte nodig heeft dan Revolution omdat het minimaal 720p moet zijn dus heb je ook wat extra ruimte nodig.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_32117327
    DVD moet zat zijn, zeker als de vooruitgang op grafisch vlak helemaal niet zo groot is.
      woensdag 9 november 2005 @ 14:28:22 #11
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32117375
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:26 schreef Retuobak het volgende:
    zeker als de vooruitgang op grafisch vlak helemaal niet zo groot is.
    Let maar eens op.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      woensdag 9 november 2005 @ 14:29:08 #12
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32117395
    De meeste Cube games passen ook gewoon op één schijfje. Beetje goed programmeren wil nog weleens helpen.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 9 november 2005 @ 14:34:41 #13
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32117548
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
    De meeste Cube games passen ook gewoon op één schijfje. Beetje goed programmeren wil nog weleens helpen.
    Ja maar zoals je bij IGN live hoorde is het wel een probleem om een third party titel naar een veel kleiner schijfje te poorten.
      woensdag 9 november 2005 @ 14:36:12 #14
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32117592
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:28 schreef Ruzbeh het volgende:

    [..]

    Let maar eens op.
    Ik zeg het niet graag maar ik ben het met hem eens. Ik vind de xbox360 graphics heel erg tegenvallen voor een "next-gen" console. De rev wordt minder krachtig dus dat gaat nog meer tegenvallen.
      woensdag 9 november 2005 @ 14:36:46 #15
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32117604
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:34 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    Ja maar zoals je bij IGN live hoorde is het wel een probleem om een third party titel naar een veel kleiner schijfje te poorten.
    Inderdaad, de verhoudingen current-gen waren niet zo goed, de Gamecube had betere graphics dan de PS2 maar wel verreweg de minste opslagcapaciteit. Next-gen wordt dat wat gebalanceerder dus dat gaat meevallen.
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:36 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    Ik zeg het niet graag maar ik ben het met hem eens. Ik vind de xbox360 graphics heel erg tegenvallen voor een "next-gen" console. De rev wordt minder krachtig dus dat gaat nog meer tegenvallen.
    De Xbox 360 graphics die je nu ziet zijn in een soor van beginphase zeg maar, de graphics van de X360 worden later echt veel beter. Je mag ervan uitgaan dat de graphics die je op dit moment ziet op de X360 makkelijk haalbaar zijn op de Revolution op 640x480.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_32117799
    Makkelijk wil ik niet zeggen, het blijven 90nm parts in een console met wel ERG weinig ventilatiemogelijkheden. Maar voor een behoorlijk deel moet de revo toch wel de dingen die de xbox 360 op 720p laat zien kunnen doen op 480p ja.
    pi_32120725
    Leuk interview, hopelijk Europa als eerste

    Wel jammer dat Peri het hele topic weet te verneuken met z'n
    pi_32120844
    Hoppelijk Europa voor Amerika

    Japan zal wel eerste zijn.
    pi_32120983
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 14:44 schreef Retuobak het volgende:
    Makkelijk wil ik niet zeggen, het blijven 90nm parts in een console met wel ERG weinig ventilatiemogelijkheden.
    90nm geeft minder hitte dan 90+nm
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_32121062
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 16:55 schreef Cerbie het volgende:

    [..]

    90nm geeft minder hitte dan 90+nm
    Ja......, maar m'n punt was dat als ze 65nm zouden gebruiken ik er al meer vertrouwen in zou hebben.
      woensdag 9 november 2005 @ 17:01:04 #21
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32121099
    Hoe weet je wat ze gebruiken dan?
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_32121368
    Omdat willen ze halverwege volgend jaar ergens launchen te vroeg zijn voor 65nm. Ws. produceert alleen Intel tegen die tijd en masse 65nm chips. AMD en IBM beginnen pas rond die tijd en zitten dan dus nog echt niet aan massa-productie.
      woensdag 9 november 2005 @ 17:12:48 #23
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32121427
    Oh.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      woensdag 9 november 2005 @ 17:16:25 #24
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32121541
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 16:41 schreef Xrenity het volgende:
    Leuk interview, hopelijk Europa als eerste

    Wel jammer dat Peri het hele topic weet te verneuken met z'n [afbeelding]
    MMaRsu past dat wel aan.
      woensdag 9 november 2005 @ 17:32:49 #25
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32122010
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 17:16 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    MMaRsu past dat wel aan.
    Was ik net van plan
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')