abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40348415

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #39
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #40
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #41
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #42
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #43

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Meer info over Libanon en Israel
    Wiki Libanon
    Wiki Israel
    Wiki M-O

Picca's

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:

13:03 Two arrested in Haifa on suspicion of planning terror attack (Channel Two)
    13:01 Police tell public to avoid Haifa`s lower city amid terror warnings (Israel Radio)
    12:50 Large police forces on alert in Haifa due to terror warning (Israel Radio)
    12:42 Hezbollah MP: When Israel stops aggression, Hebzollah attacks could also stop (AP)
    12:32 Italian FM: 48-hour halt in IAF strikes is `ray of light,` must become real truce (AP)
    12:21 French PM: 48-hour suspension of IAF strikes is first, but insufficient, step (Reuters)
    12:11 Lebanese security sources: IDF shelling kills one Lebanese soldier, hurts 3 (Reuters)
    11:46 Dozens of Balad activists protesting IDF activities in Lebanon outside Knesset (Haaretz)
    11:22 French FM Douste-Blazy in Lebanon to push for immediate cease-fire (AP)
    11:05 Three IDF soldiers wounded by anti-tank fire in south Lebanon battle (Haaretz)
    10:22 PM to convene security cabinet to discuss IDF`s next steps in Lebanon (Haaretz)
    10:10 Police: No rocket strikes in Kiryat Shmona area (Israel Radio)
    09:29 Ramon: Suspension of air strikes does not mean war about to end (Army Radio)
    09:11 Palestinians fire five Qassam rockets at Israel; no casualties (Haaretz)
    08:22 Rice says will call for UN cease-fire resolution this week (Reuters)
    08:21 Rice says she believes can achieve cease-fire this week (Reuters)
    07:37 Balad party to hold an anti-war protest outside Knesset on Monday (Haaretz)
    07:20 Qassam rocket strikes roof of kibbutz dining hall in western Negev; no injuries (Itim)
    07:14 IDF denies air force strikes in eastern Syria (Israel Radio)
    07:06 IAF warplanes strike roads in eastern Lebanon near Syria (Reuters)
    06:51 Security sources: IAF launches attack in eastern Lebanon, near Syria (Reuters)
    06:09 Australia agrees to contribute few troops to Lebanon international force (Israel Radio)
    06:03 Synagogue attacked in Sydney, Australia; Middle East tensions may be trigger (AP)
    05:40 Mel Gibson issues apology for drunken anti-semitic tirade while being arrested (AP)
    05:34 UN Security Council requests Annan to report within one week on Qana tragedy (AP)
    05:32 UN statement: deepest condolences to Qana victims` families, Lebanese people (AP)
    05:09 American company SanDisk acquires Israeli msystems for $1.5 billion (Israel Radio)
    De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic.
  • 'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_40348494
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Geeft wel overwicht, maar ik zou niet verbaast zijn als een eventuele burgeroorlog niet eenzijdig zal zijn.
    Nee, dat ook waarschijnlijk weer niet: gezien de samenstelling van de bevolking.
    pi_40348557
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Nu ? Sinds 85, hij is dus wel wat ouder geworden

Voordeel in Noorwegen, een wapenvergunning is redelijk makkelijk daar .
    Apart. Dus die geloofde niet echt in de vrede die er was gesloten?
    pi_40348560
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:09 schreef BaajGuardian het volgende:
    hizbollah is geen terroristische organisatie, het is een terroristische organisatie bevonden door een zootje mafioso met belangen.
    *

**

Hezbollah is ontstaan in 1982 toen Israel, om zichzelf te verdedigen, Libanon binnentrok. Khomeini (geestelijke dictator van Iran)stuurde toen een bataljon van 27ste brigade 'Mohammed' en een bataljon van de 58ste bergdivisie, die echter bleven steken in Damascas, Syrie, omdat de Syrische dictator Assad (senior) op het laatst geen toestemming gaf om door zijn land te trekken. 1500 Iraanse soldaten kwamen echter nog in de Libanese Beka'a vallei , waar ze gewapende organisaties begonnen te vormen die zich later verenigden in Hezbollah. Kortom Hezbollah is Iraans staatsterrorisme.

*

**

Hezbollah vuurt raketten af op Haifa (Israel)

Slachtoffer in Haifa krijgt 'eerste hulp'

[ Bericht 5% gewijzigd door more op 31-07-2006 12:34:49 ]
      maandag 31 juli 2006 @ 12:26:41 #5
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_40348618
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ja ze claimen natuurlijk dat zij Israel eruit hebben getrapt, men denkt dat Hezbollah doet wat goed is voor Libanon en nu is het natuurlijk niet Hezbollah dat Beiroet aan het bombarderen is.
    ik vind het vreemd dat mensen verwachten dat Libanezen dan ineens Israel zouden gaan steunen.

maar als dit achter de rug is zullen ze zich wel achter de oren gaan krabben tijdens de Hezbollah victorie parade
    Dat zullen dan wel dezelfde mensen zijn die nu ook al hun twijfels hebben. Ik verwacht niet echt dat de aanhangers van voor de oorlog nu op eens last gaan krijgen van gezond verstand
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_40348624
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:23 schreef watchers het volgende:

[..]

Apart. Dus die geloofde niet echt in de vrede die er was gesloten?
    Hij zou het gevang ingaan als hij zou blijven
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_40348666
    SKY: Isaeli army: air force has carried out strikes in area of Taibe, Lebanon.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40348778
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef venomsnake het volgende:
    IDF verklaart dat het ter verdediging is van de grondtroepen ter plaatse.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    pi_40348793
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef venomsnake het volgende:
    die 48 uur nu al voorbij
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348806
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

die 48 uur nu al voorbij
    Ze zouden 48 uur geen doelen bestoken.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 12:33:59 #11
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40348809
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zullen dan wel dezelfde mensen zijn die nu ook al hun twijfels hebben. Ik verwacht niet echt dat de aanhangers van voor de oorlog nu op eens last gaan krijgen van gezond verstand
    ik denk dat er maar heel weinig mensen in Libanon te vinden zijn met twijfels over Hezbollah, nu nog minder ... maakt ze nog geen aanhangers van de organisatie
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_40348833
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

IDF verklaart dat het ter verdediging is van de grondtroepen ter plaatse.
    zo kan je aan de gang blijven natuurlijk en kan je moeilijk spreken van een cease fire
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348854
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

wat bestoken ze nu dan...
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348867
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo kan je aan de gang blijven natuurlijk en kan je moeilijk spreken van een cease fire
    Ze vallen iig geen stedelijke gebieden aan.
    pi_40348891
    Hizbollah heeft net weer raketten op Israel afgevuurd.

Sky: Hizbollah rockets have hit Israeli town of Kiryat Shemona
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40348893
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Mits hezbollah geen aanval uitvoerde, of een aanval voorbereidde.
    pi_40348896
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bestoken ze nu dan...
    Het gebied rondom.

Nu op Sky, Hezbollah raketten in Kiryat Shemona neergekomen.
    pi_40348932
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ze vallen iig geen stedelijke gebieden aan.
    in de media werd gesproken over een cease fire van luchtaanvallen, dit is toch wel iets anders blijkt, maarja israel vult het blijkbaar zelf in wat die ceasefire precies inhoudt
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348946
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het gebied rondom.

Nu op Sky, Hezbollah raketten in Kiryat Shemona neergekomen.
    ze bestoken geen doelen, maar het gebioed rondom? vat em niet
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348949
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Hij zou het gevang ingaan als hij zou blijven
    En zo zullen er dan dus nog wel heel wat meer buiten Libanon zijn.
    pi_40348975
    Ik zie niets

Wat is dat toch met sommige topics

pi_40348987
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de media werd gesproken over een cease fire van luchtaanvallen, dit is toch wel iets anders blijkt, maarja israel vult het blijkbaar zelf in wat die ceasefire precies inhoudt
    Nee, het zou de burgerbevolking mogelijk maken om het gebied te ontvluchten.
    En op het moment dat of de grondtroepen of er Israelisch grondgebied in gevaar zou komen zouden ze weer terugslaan.
    pi_40349013
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:38 schreef watchers het volgende:

[..]

En zo zullen er dan dus nog wel heel wat meer buiten Libanon zijn.
    In Oslo en omgeving ken ik er een stuk of 80.
    pi_40349050
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze bestoken geen doelen, maar het gebioed rondom? vat em niet
    Ondersteunde luchtvuur. Oftewel defensief.
    pi_40349073
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En op het moment dat of de grondtroepen of er Israelisch grondgebied in gevaar zou komen zouden ze weer terugslaan.
    Ze zouden toch alleen stoppen om hulp toe te laten en vluchtelingen te laten vertrekken uit de gebombardeerde gebieden?

Als Hezbollah dan weer begint te schieten is het logisch dat isreal ook weer verder gaat
      maandag 31 juli 2006 @ 12:44:08 #26
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40349121
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:42 schreef Dynia het volgende:

Als Hezbollah dan weer begint te schieten is het logisch dat isreal ook weer verder gaat
    Ja, vluchtelingen verrott schieten .
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_40349132
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

niks ceasefire inderdaad...

[ Bericht 14% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 31-07-2006 12:47:39 ]
    -Rabia Al-Basri
    pi_40349133
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:42 schreef Dynia het volgende:

[..]

Ze zouden toch alleen stoppen om hulp toe te laten en vluchtelingen te laten vertrekken uit de gebombardeerde gebieden?

Dat klopte ik in?
    pi_40349162
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als men links schiet terwijl vluchtelingen rechts weggaan.....Weet jij waar mensen weggaan (als ze al weg gaan) en waar ze aan het schieten zijn? Blijkbaar wel?..:)
      maandag 31 juli 2006 @ 12:47:04 #30
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40349188
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:46 schreef Dynia het volgende:

[..]

Als men links schiet terwijl vluchtelingen rechts weggaan.....Weet jij waar mensen weggaan (als ze al weg gaan) en waar ze aan het schieten zijn? Blijkbaar wel?..:)
    Nope, geen grote risico's nemen dus.
    pi_40349204
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dat klopte ik in?
    excuse moi , ik wilde eigenlijk alleen je verhaal bevestigen...ik schreef het wat verkeerd op...:)
      maandag 31 juli 2006 @ 12:59:29 #32
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40349542
    Nu weer los?
    "Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
      maandag 31 juli 2006 @ 12:59:58 #33
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40349563
    Dan mag deze wel dicht.
    "Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
    pi_40349574
    quote:
    JERUSALEM - The Israeli air force carried out strikes Monday in southern Lebanon despite an agreement to halt raids for 48 hours after nearly 60 Lebanese civilians were killed in an Israeli bombing, the army said.

The airstrikes near the village of Taibe were meant to protect ground forces operating in the area and were not targeting anyone or anything specific, the army said.
    Net zoals de raketten van Hezbollah
    pi_40349645
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:00 schreef Doderok het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
      maandag 31 juli 2006 @ 13:03:51 #36
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_40349673
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:59 schreef bolletje_25 het volgende:
    Dan mag deze wel dicht.
    Is dicht... overigens niet erg subtiel als modjes een topic sluiten om gelijk een nieuw deeltje te binnen.
    pi_40349688
    quote:

[..]

pi_40349709
    quote:

[..]

Lees eens, ze vuren af op de omgeving van dat stadje. Om de troepen te beschermen.
    pi_40349714
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat er maar heel weinig mensen in Libanon te vinden zijn met twijfels over Hezbollah, nu nog minder ... maakt ze nog geen aanhangers van de organisatie
    Exact.
      maandag 31 juli 2006 @ 13:05:31 #40
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40349725
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 07:33 schreef klez het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je altijd al een voorkeur had voor de tegenstander.
    Na de kwestie in het Midden-Oosten, de afgelopen 20 jaar gezien, is mijn sympathie niet richting het Israëlische kamp geschoven nee. Maar dat dit slechts een bevestiging is van dat beeld mag niet afdoen aan het feit dat dit gewoon een verschrikkelijke oorlogsmisdaad is.
    pi_40349771
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:05 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Na de kwestie in het Midden-Oosten, de afgelopen 20 jaar gezien, is mijn sympathie niet richting het Israëlische kamp geschoven nee. Maar dat dit slechts een bevestiging is van dat beeld mag niet afdoen aan het feit dat dit gewoon een verschrikkelijke oorlogsmisdaad is.
    Een oorlogsmisdaad? Verklaar jezelf nader?
      maandag 31 juli 2006 @ 13:06:49 #42
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40349772
    tvp
    pi_40349792
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef PLAE@ het volgende:

tvp
      maandag 31 juli 2006 @ 13:10:38 #44
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40349899
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

hij staat

en dit is puur beroepsmatig
    pi_40349956
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

hij staat [afbeelding]

en dit is puur beroepsmatig
      maandag 31 juli 2006 @ 13:14:00 #46
    78780 deedeetee
    pi_40350000
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zou hezbollah natuurlijk nóóit doen, die zetten door hun aanwezigheid gewoon de vluchtelingen in de vuurlinie en wachten dan kalmpjes af op het voor de hand liggende resultaat
    pi_40350009
    tvp
      maandag 31 juli 2006 @ 13:14:49 #48
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40350025
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Een oorlogsmisdaad? Verklaar jezelf nader?
    Een gebouw waarvan men wist dat er slechts burgers zaten (vluchtelingen, waaronder veel kinderen) volledig in puin schieten? Oh ja, ik wantrou Israëlische berichtgeving ook. Daarom neem ik dit bericht met een flinke korrel zout.
    pi_40350044
    Christian Infidels: Hezbollah shooting from between our houses

The refugees from southern Lebanon spilled out of packed cars into the dark street here Thursday evening, gulping bottles of water and squinting in the glare of the headlights to find family members and friends. Many had not eaten in days. Most had not had clean drinking water for some time. There were wounded swathed in makeshift dressings, and a baby just 16 days old.

But for some of the Christians who had made it out in this convoy, it was not just privations they wanted to talk about, but their ordeal at the hands of Hezbollah — a contrast to the Shiites, who make up a vast majority of the population in southern Lebanon and broadly support the militia.

“Hezbollah came to Ain Ebel to shoot its rockets,” said Fayad Hanna Amar, a young Christian man, referring to his village. “They are shooting from between our houses.”

“Please,’’ he added, “write that in your newspaper.”

Those who did get out were visibly upset. Some carried sick children. A number broke down it tears when they emerged from their cars here.

“People are dying under bombs and crushed under houses,” Nahab Aman said, sobbing and hugging her young son. “We’re not dogs! Why aren’t they taking the people out?”

Many Christians from Ramesh and Ain Ebel considered Hezbollah’s fighting methods as much of an outrage as the Israeli strikes. Mr. Amar said Hezbollah fighters in groups of two and three had come into Ain Ebel, less than a mile from Bint Jbail, where most of the fighting has occurred. They were using it as a base to shoot rockets, he said, and the Israelis fired back.

One woman, who would not give her name because she had a government job and feared retribution, said Hezbollah fighters had killed a man who was trying to leave Bint Jbail.

“This is what’s happening, but no one wants to say it” for fear of Hezbollah, she said.

http://www.bigpharaoh.com(...)-between-our-houses/
    pi_40350059
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zou hezbollah natuurlijk nóóit doen, die zetten door hun aanwezigheid gewoon de vluchtelingen in de vuurlinie en wachten dan kalmpjes af op het voor de hand liggende resultaat
    Maar wat doet het er toe dat Hezbollah dat zo zou doen? Dat komt steeds terug in deze reeks. Zij doen het ook zo, zij begonnen, ja maar hullie dit en dat. Ik heb altijd geleerd dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen daden, dat je hersens hebt gekregen om na te denken en dat je je eigen afwegingen maakt. En daarbij stonden: "Maar hij begon" of "hij doet het ook" heel laag in het lijstje van wenselijkheden.
    pi_40350062
    Ik ga voor de conspiracy theorie dat Hezbollah er iets mee te maken heeft.

(jaja, ik kan weer meelezen vanaf deze pag).
      maandag 31 juli 2006 @ 13:17:15 #52
    89730 Drugshond
    pi_40350103
    quote:
    -scorpione- ga eens naar opties en zet het max.berichten eens op 999, dan krijg je alles onder elkaar en hoef je niet te wachten.
    pi_40350107
    I m from ainebel, the situation is real bad.
    People are being used as human shields for hizbullah to launch rockets.
    No one dares to stop them, they are threatening the citizens if they argue with them.
    Hizbullah Guerillas are holding rockets and launching them and then hide between the houses or in the bushes.
    The people dont have food, for example my uncle lost around 7kg. all they have is to get one small meal a day, rgheef khibiz, and 2, 3 cups of water.

Around 100 houses got damaged, wal ati a3zam.

I can write 10000lines about the bad situation of Ainebel and how Hizbullah and Israel are causing the village to be damaged. But we can do nothing but pray.

May the LAdy of Ain Ebel protect the people, and we will be back to rebuild our lovely town as soon as it is free from Hizbullah and Israel.

Allah Kbir

pi_40350143
    Ja, gedaan, en nu zie ik dus helemaal niets meer, hahahahahahahahahahaha

Thanks... NOT!
      maandag 31 juli 2006 @ 13:20:10 #55
    89730 Drugshond
    pi_40350184
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:18 schreef -scorpione- het volgende:
    Ja, gedaan, en nu zie ik dus helemaal niets meer, hahahahahahahahahahaha

Thanks... NOT!
    Huh, log eens uit.... inloggen max berichten 300, en bekijk nogmaals dit topic.
    Schijnbaar is je Fok!cookie niet helemaal fris.
    pi_40350233
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Huh, log eens uit.... inloggen max berichten 300, en bekijk nogmaals dit topic.
    Schijnbaar is je Fok!cookie niet helemaal fris.
    Wel lastig om advies op te volgen als je het niet kan lezen.
    pi_40350354
    Laat maar werkt niet. Ik heb dit met meer topics waar ik soms een pagina niet kan lezen, joost mag weten waar dit aan ligt.
      maandag 31 juli 2006 @ 13:27:17 #58
    78780 deedeetee
    pi_40350374
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wat doet het er toe dat Hezbollah dat zo zou doen? Dat komt steeds terug in deze reeks. Zij doen het ook zo, zij begonnen, ja maar hullie dit en dat. Ik heb altijd geleerd dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen daden, dat je hersens hebt gekregen om na te denken en dat je je eigen afwegingen maakt. En daarbij stonden: "Maar hij begon" of "hij doet het ook" heel laag in het lijstje van wenselijkheden.
    Wat ik zei was bedoeld als voortzetting van mijn ergernis dat er zo eenzijdig word gereageerd en verslag gedaan van de zaken die daar spelen.
    Ik hoor een heleboel over de daden van de Israëli s maar wat de hezbollah uitvreet word weinig vermeld. Ook in de pers vind ik voornamelijk verslag en dikke koppen over wat de Israëli 's zouden doen aan geweldadige zaken.
    In de post hierboven vind ik een verslag van mensen die vertellen hoe de hezbollah opzettelijk vijandelijk vuur naar hun dorp toetrekt. Als dat gedaan was door Israël stond het morgen met grote koppen in de krant........ Jeetje dat zou me een lawaai opleveren
    Ik weet zo goed als zeker dat dit verhaal over het optreden van hezbollah de krant hooguit ergens weggestopt word vermeld, ál het er al in komt.
    De man die het verteld vraagt * vertel aan de pers * nou die weten het vast allang maar dat met veel kabaal te vermelden is schijnbaar niet erg belangrijk. mss omdat dát inmiddels al helemaal géén nieuws meer is
    pi_40350417
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:17 schreef Godslasteraar het volgende:
    I m from ainebel, the situation is real bad.
    People are being used as human shields for hizbullah to launch rockets.
    No one dares to stop them, they are threatening the citizens if they argue with them.
    Hizbullah Guerillas are holding rockets and launching them and then hide between the houses or in the bushes.
    The people dont have food, for example my uncle lost around 7kg. all they have is to get one small meal a day, rgheef khibiz, and 2, 3 cups of water.

Around 100 houses got damaged, wal ati a3zam.

I can write 10000lines about the bad situation of Ainebel and how Hizbullah and Israel are causing the village to be damaged. But we can do nothing but pray.

May the LAdy of Ain Ebel protect the people, and we will be back to rebuild our lovely town as soon as it is free from Hizbullah and Israel.

Allah Kbir

Extra info

http://www.news.com.au/ad(...)0056-5006301,00.html
      maandag 31 juli 2006 @ 13:29:45 #60
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40350447
    tvp
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_40350526
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:22 schreef Doderok het volgende:

[..]

Wel lastig om advies op te volgen als je het niet kan lezen.
    Ik verklein gewoon het aantal posts per pag en ik kan weer lezen.

Probleem zit hem dus niet in de cookie. Zelfs als ik uitgelogd op de pagina kom met een andere webbrowser zie ik nog niets. Misschien ligt het aan mijn instellingen zoals met Norton, of jullie hebben gewoon een goedkoop kutforum
      maandag 31 juli 2006 @ 13:33:13 #62
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40350551
    gewoon refreshen.
      maandag 31 juli 2006 @ 13:33:35 #63
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40350557
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:32 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

of jullie hebben gewoon een goedkoop kutforum
    Jah, ik denk dat dat het is!
    pi_40350760
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:33 schreef PLAE@ het volgende:

gewoon refreshen.
    Dat werkt dus niet computernerd
    pi_40350895
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

niks ceasefire inderdaad...
    ja sorry, zag er niet uit inderdaad
    -Rabia Al-Basri
    pi_40351006
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja sorry, zag er niet uit inderdaad
    Het is ongeveer een ceasefire. Het is ook nooit goed, stelletje mierenneukers
    pi_40351220
    Rice "convinced" cease-fire can come this week..

En vervolgens zeggen ze in Israel:
    quote:
    Israel 'not ready for truce yet'

Israeli Defence Minister Amir Peretz has said that, despite a 48-hour halt to air strikes on south Lebanon, Israel cannot agree to an immediate ceasefire.
    Mr Peretz told parliament that if the offensive stopped, "the extremists will rear their heads anew", allowing the threat they posed to quickly return.

Israel would expand and strengthen its attack, he said, ahead of cabinet talks on possibly broadening the offensive.
    pi_40351294
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:47 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Denk dat het over de layout verneukende link ging die Slayage eerst gepost had.
    pi_40351330
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:55 schreef Doderok het volgende:

[..]

Oh, Anyway, dan reageerde ik op die link (die ik dus niet kan zien omdat ik die pagina niet kan bekijken )
    pi_40351376
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:55 schreef Doderok het volgende:

[..]

nou is het mijn schuld , zou het?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40351435
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:47 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
    pi_40351540
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

nou is het mijn schuld , zou het?
    Ik vond je commentaar al zo raar en ik snapte niet dat je op je eigen post reageerde.

edit: kwartje is nu gevallen hoor
      maandag 31 juli 2006 @ 14:04:49 #73
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40351584
    Zijn de Libanezen al massaal de straat op gegaan om te eisen dat Hezbollah stopt?
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_40351596
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:04 schreef Hallulama het volgende:
    Zijn de Libanezen al massaal de straat op gegaan om te eisen dat Hezbollah stopt?
    pi_40351621
    quote:
    Ja.
    pi_40351646
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik vond je commentaar al zo raar en ik snapte niet dat je op je eigen post reageerde.

edit: kwartje is nu gevallen hoor
    -Rabia Al-Basri
      maandag 31 juli 2006 @ 14:07:49 #77
    78780 deedeetee
    pi_40351673
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:06 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ja.
    Waar,wanneer, bewijs
    pi_40351718
    quote:
    Nee, ze steunen Hezbollah juist steeds meer. Knap gedaan van Israel
    pi_40351727
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar,wanneer, bewijs
    Ben ik een wetenschapper? Waarom altijd dat gezeur om bewijs, neem nu eens gewoon eens wat aan van iemand
    pi_40351809
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:09 schreef Disorder het volgende:
    Hezbollah tactieken in Qana.
    Grappig propagandafilmpje
    pi_40351837
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Grappig propagandafilmpje
    Ga er op z'n minst serieus op in.
    pi_40351885
    quote:
    Lebanese president rejects stationing of multinational force - only trusts UN

The President of Lebanon, Emile Lahoud, rejected the idea that a multinational force would be stationed in southern Lebanon. In an interview with al-Jazeera, Lahoud said that he "trusts only the UN."

According to him, "it is preferable to reinforce UNIFIL than to station forces from France, or any other country." (Roee Nahmias)
    quote:
    Egypt's Mubarak says UN "impotent" over Lebanon

Egyptian President Hosni Mubarak said on Monday the UN Security Council had revealed its impotence in its response to Israel's conflict with Hizbollah, and again called for an immediate ceasefire.

In an address to the nation, Mubarak said the deadlock between Israel and the Palestinians was the core of the problem and so there was an urgent need to revive peace talks. (Reuters)
    quote:
    IDF apologizes for attack which killed Lebanese soldiers

In the city of Qassmiya, north of Tyre, the air force attacked a vehicle in which it was suspected that a senior Hizbullah operative was travelling. After the attack, it was found that officers in the Lebanese army were riding in the car, not Hizbullah members. The IDF apologized for the attack.

Earlier Monday, official Lebanese sources reported that the air force bombed targets in Lebanon. According to them, a Lebanese soldier was killed and three others injured. (Hanan Greenberg)
      maandag 31 juli 2006 @ 14:14:50 #84
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40351891
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:12 schreef Disorder het volgende:

Okay: http://en.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_warfare
      maandag 31 juli 2006 @ 14:15:27 #85
    78780 deedeetee
    pi_40351915
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ze steunen Hezbollah juist steeds meer. Knap gedaan van Israel
    Hoezo ???? Knap gedaan van hezbollah zul je bedoelen.

Mja daar gaan we dan weer : die deed dit en die deed dat. Het is gewoon een vreselijke puinzooi......
    Ik wilde dat er eens een eind kwam aan die ellende. Doodzonde van Libanon, dat dat land nu alwéér in puin ligt.
    Wanneer worden mensen eindelijk eens wijzer.
    pi_40351987
    quote:
    Dus je praat goed dat Hezbollah schuilt zoekt bij burgers na een raketaanval zodat daarmee hun eigen burgers in gevaar worden gebracht?
    pi_40351990
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mja daar gaan we dan weer : die deed dit en die deed dat. Het is gewoon een vreselijke puinzooi......
    Ik wilde dat er eens een eind kwam aan die ellende. Doodzonde van Libanon, dat dat land nu alwéér in puin ligt.
    Ik neem aan dat je straks weer gewoon een lekker bakje koffie neemt en weer overgaat tot de orde van de dag en nadenkt over wat je volgend jaar eens op vakantie gaat?
      maandag 31 juli 2006 @ 14:18:35 #88
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_40352010
    quote:

[..]

Kwestie van tijd. De idioten sterven wel uit
      maandag 31 juli 2006 @ 14:18:37 #89
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352011
    quote:

Daarom zeg ik, wanneer gaan die Libanezen nou eens de straat op, geldt ook voor de Palestijnen trouwens.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:19:45 #90
    78780 deedeetee
    pi_40352042
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je straks weer gewoon een lekker bakje koffie neemt en weer overgaat tot de orde van de dag en nadenkt over wat je volgend jaar eens op vakantie gaat?
    En waarom zou ik niet Ik lijd niet aan schijnheiligheid
    pi_40352077
    quote:

[..]

Inderdaad. Het is een puinzooi en het zou goed zijn als er ingegrepen wordt door een derde partij. Van Nederland moet het niet komen in ieder geval
      maandag 31 juli 2006 @ 14:22:02 #92
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352121
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:17 schreef Disorder het volgende:

Dus je praat goed dat Hezbollah schuilt zoekt bij burgers na een raketaanval zodat daarmee hun eigen burgers in gevaar worden gebracht?
    Dat maak jij er van. Ik zeg, het is een tactiek, en daarom begrijpelijk, hoe perfide ook.

Je weet toch hoe mensen in elkaar zitten?

Kijk naar wielrenners
      maandag 31 juli 2006 @ 14:22:06 #93
    78780 deedeetee
    pi_40352126
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, wanneer gaan die Libanezen nou eens de straat op, geldt ook voor de Palestijnen trouwens.
    O maar ze gaan de straat wel op, alleen meestal om de verkeerde redenen.
    Die feestende mensen in Beiroet toen de eerste stap om in deze ellende te belanden was gedaan b.v.
    Weet je nog wel ?
    pi_40352178
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En waarom zou ik niet Ik lijd niet aan schijnheiligheid
    Gelukkig maar.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:25:27 #95
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352232
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:22 schreef deedeetee het volgende:

O maar ze gaan de straat wel op, alleen meestal om de verkeerde redenen.
    Die feestende mensen in Beiroet toen de eerste stap om in deze ellende te belanden was gedaan b.v.
    Weet je nog wel ?
    Ja, precies, I don't get it...

Wat snappen die mensen niet, hebben ze geen verantwoordelijkheidsbesef, of zijn ze bang dat ze een stapel raketten op hun hoofd krijgen als ze tegen Hezbollah of Hamas protesteren?
    pi_40352321
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat snappen die mensen niet, hebben ze geen verantwoordelijkheidsbesef, of zijn ze bang dat ze een stapel raketten op hun hoofd krijgen als ze tegen Hezbollah of Hamas protesteren?
    We hebben het hier wel over een volk dat ook in volle overtuiging in een roman uit de, wat was het 7e/8e?, eeuw gelooft en in degene die het in elkaar geknutseld had en die er toen achter kwam dat er nog heel dingen niet instonden en toen nog maar één en ander neerpende als toevoeging waardoor het een steeds absurder karakter kreeg.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:29:56 #97
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352361
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:27 schreef -scorpione- het volgende:

We hebben het hier wel over een volk dat ook in volle overtuiging in een roman uit de, wat was het 7e/8e?, eeuw gelooft en in degene die het in elkaar geknutseld had en die er toen achter kwam dat er nog heel dingen niet instonden en toen nog maar één en ander neerpende als toevoeging waardoor het een steeds absurder karakter kreeg.
    Droevig niet, zo'n grote groep mensen zo enorm de weg kwijt, overgelaten aan de grillen van hun machthebbers.
    pi_40352367
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als er iets gepost wordt dat niet goed is voor bepaalde mensen, is het niet waar, en altijd gewoon propaganda....makkelijk toch?
    pi_40352369
    quote:
    Israel/Lebanon: Israel Responsible for Qana Attack

Indiscriminate Bombing in Lebanon a War Crime

(Beirut, July 30, 2006) – Responsibility for the Israeli airstrikes that killed at least 54 civilians sheltering in a home in the Lebanese village of Qana rests squarely with the Israeli military, Human Rights Watch said today. It is the latest product of an indiscriminate bombing campaign that the Israel Defense Forces (IDF) have waged in Lebanon over the past 18 days, leaving an estimated 750 people dead, the vast majority of them civilians.

“Today’s strike on Qana, killing at least 54 civilians, more than half of them children, suggests that the Israeli military is treating southern Lebanon as a free-fire zone,” said Kenneth Roth, Executive Director of Human Rights Watch. “The Israeli military seems to consider anyone left in the area a combatant who is fair game for attack.”

This latest, appalling loss of civilian life underscores the need for the U.N. Secretary-General to establish an International Commission of Inquiry to investigate serious violations of international humanitarian law in the context of the current conflict, Roth said. Such consistent failure to distinguish combatants and civilians is a war crime.

A statement issued today by the IDF said that responsibility for the Qana attack “rests with the Hezbollah” because it has used the area to launch “hundreds of missiles” into Israel. It added: “Residents in this region and specifically the residents of Qana were warned several days in advance to leave the village.”

On July 27, Israeli Justice Minister Haim Ramon said that Israel had given civilians ample time to leave southern Lebanon, and that anyone remaining could be considered a supporter of Hezbollah. “All those now in south Lebanon are terrorists who are related in some way to Hezbollah,” he said, according to the BBC.

“Just because the Israeli military warned the civilians of Qana to leave does not give it carte blanche to blindly attack,” Roth said. “It still must make every possible effort to target only genuine combatants. Through its arguments, the Israeli military is suggesting that Palestinian militant groups might ‘warn’ all settlers to leave Israeli settlements and then be justified in targeting those who remained.”

Even if the IDF claims of Hezbollah rocket fire from the Qana area are correct, Israel remains under a strict obligation to direct attacks at only military objectives, and to take all feasible precautions to avoid the incidental loss of civilian life. To date, Israel has not presented any evidence to show that Hezbollah was present in or around the building that was struck at the time of the attack.

Tens of thousands of civilians remain in villages south of the Litani River, despite IDF warnings to leave. Some have chosen to stay, but the vast majority is unable to flee due to destroyed roads, a lack of gasoline, high taxi fares, sick relatives, or ongoing Israeli attacks. The sick and poor are those who mostly remain behind.

The attack took place around 1:00 a.m. today, when Israeli warplanes fired missiles at the village of Qana. Among the homes struck was a three-story building in which 63 members of two extended families, the Shalhoub and Hashim families, had sought shelter. The civilians had taken refuge there because it was one of the larger buildings in the area and had a reinforced basement, according to the deputy mayor of the town, Dr. Issam Matuni.

According to the Lebanese civil defense and the Lebanese Red Cross, at least 54 civilians, including 27 children, were crushed to death when the building collapsed. Rescue teams were unable to reach the village until 9:00 a.m. because of ongoing heavy IDF bombardment in the area. None of the bodies recovered so far have been militants, and rescue workers say they have found no weapons in the building that was struck.

Qana was the site of a 1996 Israeli air strike on a U.N. compound sheltering fleeing civilians that killed more than 100 people. Human Rights Watch research established at the time that the 1996 strike was also an indiscriminate attack by the Israeli military.

Human Rights Watch researchers have been in Lebanon since the onset of the current hostilities and have documented dozens of cases in which Israeli forces have carried out indiscriminate attacks against civilians while in their homes or traveling on roads to flee the fighting. A report of these findings and their legal consequences will be issued later this week.

Human Rights Watch has also documented Hezbollah’s deliberate and indiscriminate firing of Katyusha rockets into civilian areas in Israel, resulting in 18 civilian deaths to date. These serious violations of international humanitarian law are also war crimes.

“War crimes by one party to a conflict never justify war crimes by another,” Roth said.
    Bron: Human Rights Watch
    pi_40352391
    - knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 31-07-2006 14:36:36 (troll!) ]
    pi_40352401
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Droevig niet, zo'n grote groep mensen zo enorm de weg kwijt, overgelaten aan de grillen van hun machthebbers.
    onwetendheid is ook een keuze dus als die mensen dit graag willen.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:32:02 #102
    78780 deedeetee
    pi_40352441
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het gevaarlijk is om er tegenin te gaan, zeker als je niet met veel mensen bent. Het zal mss ook wel met religie te maken hebben, die organisaties hebben meestal namen die daar wat mee te maken hebben misschien ?
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:33:23 #103
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40352491
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

is dat zo?

"Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Greek Orthodox, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Syrian Orthodox, Roman Catholic, Chaldean, Assyrian, Copt, Protestant), other 1.3% "

het is nogal mutliculti daar dacht ik hoor maar jij zal het wel weten
    pi_40352492
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het gevaarlijk is om er tegenin te gaan, zeker als je niet met veel mensen bent. Het zal mss ook wel met religie te maken hebben, die organisaties hebben meestal namen die daar wat mee te maken hebben misschien ?
    'Partij van allah'? Nja, wat heeft die naam nu met religie te maken?
    pi_40352510
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat zo?

"Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Greek Orthodox, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Syrian Orthodox, Roman Catholic, Chaldean, Assyrian, Copt, Protestant), other 1.3% "

het is nogal mutliculti daar dacht ik hoor maar jij zal het wel weten
    Als ze niet in het ene boek geloven, geloven ze wel in het andere
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:37:56 #106
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40352639
    laten we het een beetje volwassen proberen te houden (puberniveau ben ik al haast blij mee)
    pi_40352669
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:31 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

onwetendheid is ook een keuze dus als die mensen dit graag willen.
    Oh, er worden wel scholen gebouwd door hezbollah.
    Alleen is de toegangsprijs dat je je kinderen vol moet laten gieten met een verderfelijke
    ideologie.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:39:06 #108
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352675
    Zeg, als Hezbollah nou iets heel ergs zou doen tegen Israël, zoals een dirty bomb, of wellicht een suitcase nuke, dan kunnen we er vanuit gaan dat we daarna oorlog hebben met Iran?

Conspiracy voor velen, politiek voor sommigen, maar de situatie waarin men zich nu bevindt, is die niet ideaal om uiteindelijk toch een oorlog tegen Iran voor elkaar te krijgen?
      maandag 31 juli 2006 @ 14:40:13 #109
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40352708
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:38 schreef Incomplete het volgende:

Oh, er worden wel scholen gebouwd door hezbollah.
    Alleen is de toegangsprijs dat je je kinderen vol moet laten gieten met een verderfelijke
    ideologie.
    Ja, laat ik het zo zeggen, Hezbollah heeft enorm geleerd van ons verleden
    pi_40352815
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja, laat ik het zo zeggen, Hezbollah heeft enorm geleerd van ons verleden
    Ons verre verleden of het recente verleden volgens jou?

-edit- laat maar, was nog niet helemaal wakker.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:58:07 #111
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40353181
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je verlagen tot terroristenniveau .
    pi_40353413
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je verlagen tot terroristenniveau .
    Er is inderdaad sprake van asymetrische oorlogsvoering, maar niet zoals jij denkt. Hoe stel jij dan voor dat Israel zijn vijanden aanpakt dan? Kennelijk hebben ze meteen zich verlaagt tot het niveau van de vijand wanneer ze erop terugvuren terwijl die zich tussen burgerbevolking verstopt.

O schijnend licht van rechtgeschapenheid, wat zou een Israel dan moeten doen?
      maandag 31 juli 2006 @ 15:10:20 #113
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40353504
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Er is inderdaad sprake van asymetrische oorlogsvoering, maar niet zoals jij denkt. Hoe stel jij dan voor dat Israel zijn vijanden aanpakt dan? Kennelijk hebben ze meteen zich verlaagt tot het niveau van de vijand wanneer ze erop terugvuren terwijl die zich tussen burgerbevolking verstopt.
    Inderdaad.
    quote:
    Diplomatiek handelen. En zorgen dat ze een brede steunbasis hebben ipv alleen de VS.

Als er gewoon eens sanctionerend wordt opgetreden tegen overtredingen van die resoluties (waar beiden zich aan schuldig maken overigens) kan diplomatiek prima werken.

En de Hezbollah gewoon goed aanpakken (dwz, op volwassen niveau, dus via Inlichtingendiensten, low profile operaties etc. in plaats van een beetje lomp in het rond schieten ) lijkt me ook geen slecht plan.
    pi_40353544
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Israël beheerst het luchtruim, dan kunnen ze gemakkelijk troepen erop af sturen. Ze zullen zwaardere verliezen lijden, maar dat is geen reden om de conventie van Geneve niet te volgen (anders zou alles toegestaan zijn). Het plegen van oorlogsmisdaden door éé partij geeft de andere partij ook niet het recht om de conventie van Geneve te overtreden.
    pi_40353545
    Oh, de VN-manier, ja die werkt zo goed
      maandag 31 juli 2006 @ 15:12:49 #116
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40353565
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:12 schreef Evil_Jur het volgende:
    Oh, de VN-manier, ja die werkt zo goed
    Kan heel wat beter idd.

Maar primitiever dan nu gebeurt is uiteraard onmogelijk .
      maandag 31 juli 2006 @ 15:17:35 #117
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40353681
    Ach ja, we zien allemaal wat een geweldig resultaat het heeft als je met harde hand de boel aan puin schiet, zie Irak, Afghanistan, Libanon.

Uiteindelijk zal Israel toe moeten geven aan een gevangen ruil en zal hizbollah niet verdwijnen.
    Met als gevolg dat Hizbollah de overwinning opeist en dus zullen ze zeggen dat ze Israel voor de 2e keer verjaagd hebben. Dat dwingt respect af in dat deel van de wereld. gevolg: Hizbollah heeft het weer wat makkelijker met nieuwe leden recruteren.
      maandag 31 juli 2006 @ 15:20:13 #118
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40353760
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:17 schreef venomsnake het volgende:
    Ach ja, we zien allemaal wat een geweldig resultaat het heeft als je met harde hand de boel aan puin schiet, zie Irak, Afghanistan, Libanon.

Uiteindelijk zal Israel toe moeten geven aan een gevangen ruil
    . Je denkt toch niet dat die soldaten nog leven?
      maandag 31 juli 2006 @ 15:21:02 #119
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40353783
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. Je denkt toch niet dat die soldaten nog leven?
    eigenlijk wel..
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:21:11 #120
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40353788
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Inderdaad.
    [..]

Diplomatiek handelen. En zorgen dat ze een brede steunbasis hebben ipv alleen de VS.

Als er gewoon eens sanctionerend wordt opgetreden tegen overtredingen van die resoluties (waar beiden zich aan schuldig maken overigens) kan diplomatiek prima werken.

En de Hezbollah gewoon goed aanpakken (dwz, op volwassen niveau, dus via Inlichtingendiensten, low profile operaties etc. in plaats van een beetje lomp in het rond schieten ) lijkt me ook geen slecht plan.
    das een beetje te Tom Clancy vind je ook niet?

je kunt een organisatie als Hezbollah niet uitschakelen met commando's, dat kun je door de internationale gemeenschap laten doen maar het enige verschil wat je dan krijgt is dat de bom die dat gebouw vol kindertjes raakt door de Nederlandse of door de Franse krijgsmacht oid betaad is

al zou het voor de regio natuurlijk wel beter zijn dat die mensen door bv VN worden gebombardeerd ipv door Israel
      maandag 31 juli 2006 @ 15:23:46 #121
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40353865
    I have a dream...

Israëliërs, Palestijnen, Libanezen, demonstreren voor vrede, protesteren tegen geweld, en ontmoeten elkaar op de grenzen van de gebieden.

Er zullen bloemen zijn, en muziek zal klinken, zang en dans, eten en drinken, als broeders te samen.

If only...

maandag 31 juli 2006 @ 15:23:56 #122
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40353871
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een beetje te Tom Clancy vind je ook niet?
    We hebben het hier over Israel toch? en de beste geheime dienst ter wereld? En nota bene Amerikaanse steun? tegen wat terroristische strijders?
    Lijkt me bepaald geen onmogelijke opgave.
    quote:
    je kunt een organisatie als Hezbollah niet uitschakelen met commando's, dat kun je door de internationale gemeenschap laten doen maar het enige verschil wat je dan krijgt is dat de bom die dat gebouw vol kindertjes raakt door de Nederlandse of door de Franse krijgsmacht oid betaad is
    Welke bom in gebouw vol kindertjes .
    quote:
    al zou het voor de regio natuurlijk wel beter zijn dat die mensen door bv VN worden gebombardeerd ipv door Israel
    Dat sowieso.
      maandag 31 juli 2006 @ 15:25:20 #123
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40353908

tvp dus
    Trotse papa van Eden
    pi_40353948
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:23 schreef Hallulama het volgende:
    I have a dream...
    Back to the 60's.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:27:42 #125
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40353976
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

We hebben het hier over Israel toch? en de beste geheime dienst ter wereld? En nota bene Amerikaanse steun? tegen wat terroristische strijders?
    Lijkt me bepaald geen onmogelijke opgave.
    wat heeft de geheime dienst daar nu weer mee te maken

het lijkt mij ook niet onmogelijk om Hezbollah te vernietigen maar dan moet je het wel goed doen en daarbij vallen nu eenmaal doden (meer als nu)
    quote:
    [..]

Welke bom in gebouw vol kindertjes .
    een willekeurige bom die op een willekeurig gebouw vol kindertjes.

dat kun je nu eenmaal niet voorkomen als je in de stad gaat vechten, tijdens Allied Force zijn ook ruim 5000 burgers om het leven gekomen
      maandag 31 juli 2006 @ 15:29:09 #126
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40354019
    Je moet ook niet in een stad gaan vechten uiteraard.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:31:52 #127
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40354103
    ja je moet verzamelen op een veldje buiten de stad en tegenover elkaar gaan staan in rijtjes en dan schieten en s'avonds naar huis voor koffie en medailles

ben je door heel de vorige eeuw heen geslapen ofzo?
    pi_40354191
    Ik denk dat wanneer het tot een staakt het vuren komt, bekend zal worden gemaakt door Hezbollah dat de 2 ontvoerde Israëlische soldaten zijn vermoord. Dit natuurlijk om Israël opnieuw Libanon in te krijgen voor een lang en bloederig conflict, gesteund door Iran.
    pi_40354222
    Ik hoop dat Iran en Syrie zich nu eens gaan melden in het conflict.
      maandag 31 juli 2006 @ 15:35:42 #130
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40354227
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:31 schreef sp3c het volgende:

ben je door heel de vorige eeuw heen geslapen ofzo?
    , dat vraag ik me juist af van iedereen die dit soort infantiele oorlogsvoering zoals nu in Libanon zo geweldig vindt.

Ze weten nota bene waar die Hezbollah figuren zitten, wie de belangrijke mensen zijn etc.

Maar ze willen geen risico lopen dat hun eigen mensen er aan gaan, dus prefereren ze hele wijken te bombarderen waarbij geen Israeliers risico lopen. Je kunt veel zeggen, maar dat ze de waarde van Libanese burgers heel wat lager inschatten dan die van hunzelf kan een kind nog wel zien.
    pi_40354260
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:26 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Back to the 60's.

-Rabia Al-Basri
    pi_40354294
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:35 schreef -scorpione- het volgende:
    Ik hoop dat Iran en Syrie zich nu eens gaan melden in het conflict.
    laten we hopen van niet, dan zijn de apen helemaal gaar (waar slaat die uitdrukking eigenlijk op )
    -Rabia Al-Basri
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:39:25 #133
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40354326
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

, dat vraag ik me juist af van iedereen die dit soort infantiele oorlogsvoering zoals nu in Libanon zo geweldig vindt.
    ja want jij bent een kenner op het gebied van oorlogvoeren enzo
    quote:
    Ze weten nota bene waar die Hezbollah figuren zitten, wie de belangrijke mensen zijn etc.
    is dat zo?
    quote:
    Maar ze willen geen risico lopen dat hun eigen mensen er aan gaan, dus prefereren ze hele wijken te bombarderen waarbij geen Israeliers risico lopen. Je kunt veel zeggen, maar dat ze de waarde van Libanese burgers heel wat lager inschatten dan die van hunzelf kan een kind nog wel zien.
    logisch
      maandag 31 juli 2006 @ 15:39:45 #134
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40354339
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

laten we hopen van niet, dan zijn de apen helemaal gaar (waar slaat die uitdrukking eigenlijk op )
    'rapen' .
      maandag 31 juli 2006 @ 15:40:19 #135
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40354351
    quote:
    Iranian foreign minister: I'll come to Beirut to support the Lebanese

Iran's Foreign Minister Manushar Motki said he will arrive in Lebanon in order to "support the Lebanese people and to condemn the crime carried out by Israel" in the Lebanese village of Qana.

Motki is currently in Damascus. (AFP)

pi_40354365
    quote:

[..]

pi_40354390
    quote:

[..]

Nu zijn de rapen gaar =
    Nu is het genoeg geweest

"gare apen" kan als discriminatie opgevat worden.
      maandag 31 juli 2006 @ 15:41:39 #138
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40354396
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja want jij bent een kenner op het gebied van oorlogvoeren enzo
    [..]
    Integendeel. Het lijkt mij echter het meest logische.
    quote:
    is dat zo?
    [..]
    Nee, het is een onbekende vijand, nou goed .
    quote:
    logisch
    Of je geeft een normaal weerwoord, of is dat teveel gevraagd?
    pi_40354410
    Nee, serieus, waar blijven die knaapjes uit Persië en Damascus?
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:43:43 #140
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40354465
    quote:

[..]

de Rapen zijn gaar, dan is het goed mis want als de rapen gaar zijn dan heb je ze te lang laten koken ofzo
    pi_40354474
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

'rapen' .
    oooooh joh, dat verklaart een hoop
    -Rabia Al-Basri
    pi_40354487
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
      maandag 31 juli 2006 @ 15:47:43 #143
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40354574
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:39 schreef Hallulama het volgende:
    Zeg, als Hezbollah nou iets heel ergs zou doen tegen Israël, zoals een dirty bomb, of wellicht een suitcase nuke, dan kunnen we er vanuit gaan dat we daarna oorlog hebben met Iran?

Conspiracy voor velen, politiek voor sommigen, maar de situatie waarin men zich nu bevindt, is die niet ideaal om uiteindelijk toch een oorlog tegen Iran voor elkaar te krijgen?
    Sp3c? Please? Het grote schaakspel, strategische zetten, in hoeverre relevant, etc.?
    pi_40354583
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Rapen zijn gaar, dan is het goed mis want als de rapen gaar zijn dan heb je ze te lang laten koken ofzo
    Waar is Piet?
    pi_40354587
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:42 schreef -scorpione- het volgende:
    Nee, serieus, waar blijven die knaapjes uit Persië en Damascus?
    die zijn al een aantal keer opgeblazen toen ze probeerden de grens met israel over te steken, dus ze zijn er al, maar is een beetje hush hush, omdat israel blijkbaar toch geen zin heeft in een grotere conflict
    -Rabia Al-Basri
    pi_40354619
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

die zijn al een aantal keer opgeblazen toen ze probeerden de grens met israel over te steken, dus ze zijn er al, maar is een beetje hush hush, omdat israel blijkbaar toch geen zin heeft in een grotere conflict
    Oh, jottem, dus het zit er wel aan te komen, toch?
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:50:43 #147
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40354643
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Integendeel. Het lijkt mij echter het meest logische.
    ja dat blijkt, hoe dan ook de notie dat je Hezbollah met je gehime dienst uit kunt schakelen is absurd

als je de leiders neerschiet houden die gasten aan de raketten echt niet opeens op met schieten
    quote:
    [..]

Nee, het is een onbekende vijand, nou goed .
    nou goed is het niet, als die gasten nu met GPS markers rondliepen dan weet Israel idd precies waar ze zijn altijd maar tot die tijd.
    quote:
    [..]

Of je geeft een normaal weerwoord, of is dat teveel gevraagd?
    nee dat was hem en misschien zou je dat advies zelf ook is op kunnen volgen
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 15:53:43 #148
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40354724
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Sp3c? Please? Het grote schaakspel, strategische zetten, in hoeverre relevant, etc.?
    geen idee

ik geloof zowieso niet dat Iran zin heeft in oorlog met Israel, die zullen dit soort ongein wel proberen te voorkomen
      maandag 31 juli 2006 @ 15:55:14 #149
    89730 Drugshond
    pi_40354814
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:49 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh, jottem, dus het zit er wel aan te komen, toch?
    mja, niet dus, ten minste als het aan olmert ligt, het leger schijnt wel ook damascus te willen bombarderen, aldus een corrspondente van de nos
    -Rabia Al-Basri
    pi_40354877
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

mja, niet dus, ten minste als het aan olmert ligt, het leger schijnt wel ook damascus te willen bombarderen, aldus een corrspondente van de nos
    Oh, als dat gebeurt dan komen ze vanzelf hoor
    pi_40355037
    Iran en Amerika gaan zich er hoe dan ook toch wel actief mee bemoeien. Dan is de derde wereld-oorlog definitief een feit.
    pi_40355165
    Foutje, opnieuw
      maandag 31 juli 2006 @ 16:11:34 #154
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40355178
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:06 schreef manhattan het volgende:
    Iran en Amerika gaan zich er hoe dan ook toch wel actief mee bemoeien. Dan is de derde wereld-oorlog definitief een feit.
    Hoe zou dat proces volgens jou kunnen verlopen?
    pi_40355258

The Siege of Mari

Residents who have recently escaped from Mari tell of a dramatic, desperate situation in the village. The Druse residents, who have no affinity at all for Hizbullah, resisted Hizbullah's attempts to enter the village. The IAF apparently and unwittingly assisted in their resistance by bombing the roads leading into the village, cutting off the militia's ability to enter the town, at least temporarily. Hizbullah responded by cutting off the town's electricity and water supply, essentially laying seige to a town on its own side of the border, hoping that its residents would pack up and leave. Many of them have done so. My sources say that Hizbullah has been desperate to enter the village but has as of yet been unable to do so in large numbers. Residents also describe a growing humanitarian crisis in the village due to the lack of fresh water.
    ...
    Hizbullah attempted to enter Mari not to defend it from attackers, but so they could fire rockets from the village toward Israel. Hizbullah's intention was to bring Israeli reprisals on the town, ostensibly to destroy or damage it significantly, and to cause greater civilian suffering. Hizbullah's MO and tactics are well-known in the south. However, Druse typically defend their own villages, and in the case of Mari (a place I have been to several times, many of whose residents I know personally), the residents have desperately tried to keep Hizbullah fighters out of their area.

http://blissstreetjournal.blogspot.com/2006/07/siege-of-mari.html
    pi_40355283
    \\\'Voor de kerst hebben we WOIII\\\'
    » JA
    » NEE

maak je eigen FOK! poll zelf!
      maandag 31 juli 2006 @ 16:15:40 #157
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40355295
    -scorpione-, misschien moet je eerst even WOIII nader definiëren?
    pi_40355309
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:15 schreef Hallulama het volgende:
    -scorpione-, misschien moet je eerst even WOIII nader definiëren?
    VS + Israel Vs. Iran en consorten.
    pi_40355374
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:14 schreef -scorpione- het volgende:
    \\\'Voor de kerst hebben we WOIII\\\'
    Wie is die ene pessimist?
      maandag 31 juli 2006 @ 16:20:31 #160
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_40355431
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:14 schreef Godslasteraar het volgende:

The Siege of Mari

Residents who have recently escaped from Mari tell of a dramatic, desperate situation in the village. The Druse residents, who have no affinity at all for Hizbullah, resisted Hizbullah's attempts to enter the village. The IAF apparently and unwittingly assisted in their resistance by bombing the roads leading into the village, cutting off the militia's ability to enter the town, at least temporarily. Hizbullah responded by cutting off the town's electricity and water supply, essentially laying seige to a town on its own side of the border, hoping that its residents would pack up and leave. Many of them have done so. My sources say that Hizbullah has been desperate to enter the village but has as of yet been unable to do so in large numbers. Residents also describe a growing humanitarian crisis in the village due to the lack of fresh water.
    ...
    Hizbullah attempted to enter Mari not to defend it from attackers, but so they could fire rockets from the village toward Israel. Hizbullah's intention was to bring Israeli reprisals on the town, ostensibly to destroy or damage it significantly, and to cause greater civilian suffering. Hizbullah's MO and tactics are well-known in the south. However, Druse typically defend their own villages, and in the case of Mari (a place I have been to several times, many of whose residents I know personally), the residents have desperately tried to keep Hizbullah fighters out of their area.

http://blissstreetjournal.blogspot.com/2006/07/siege-of-mari.html
    Dit soort berichten zul je niet terugzien op fok of andere Nederlandse media, slecht voor de moslims zijn zielig beeldvorming.
    pi_40355443
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:18 schreef Incomplete het volgende:

[..]

de gedrogeerde
    -Rabia Al-Basri
    pi_40355495
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

de gedrogeerde
    Ik heb nog niet gestemd hoor
    pi_40355503
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:20 schreef franske19 het volgende:

[..]

Dit soort berichten zul je niet terugzien op fok of andere Nederlandse media, slecht voor de moslims zijn zielig beeldvorming.
    wat heeft dit berichtje met moslims te maken?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40355509
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:22 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gestemd hoor
    oops
    -Rabia Al-Basri
    pi_40355523
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:18 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Kerst is voor de meesten idd iets te optimistisch.
    pi_40355592
    Wat is dat nou voor een onzin in het nieuws dat Israel zijn eigen gevechtspauze heeft verbroken?

Israel heeft heel duidelijk kenbaar gemaakt dat het luchtsteun zal verlenen aan zijn troepen als dat nodig is, en dat is vanmorgen gebeurd!
    pi_40355658
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:20 schreef franske19 het volgende:

[..]

Nou, ik zie ook dat sommigen op die blogs ervan overtuig zijn dat Hezbollah ook een coup probeerd te plegen in Beiroet, en dat na afloop van de confrontatie met Israel shiiten de aanval zullen openen op de andere bevolkingsgroepen in Israel, en uiteraard op alle mensen die kritiek hadden op Hezbollah de afgelopen weken.
    Er is een kans dat Beiroet een 2e Bagdad gaat worden.
    pi_40355669
    quote:
    De strekking van dit bericht is niet uniek in z'n soort geloof ik.
    Naarmate het aantal van dit soort berichten stijgt, stijgt de kans op burgeroorlog
    net zo hard mee.
    pi_40355682
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:26 schreef _The_General_ het volgende:
    Wat is dat nou voor een onzin in het nieuws dat Israel zijn eigen gevechtspauze heeft verbroken?

Israel heeft heel duidelijk kenbaar gemaakt dat het luchtsteun zal verlenen aan zijn troepen als dat nodig is, en dat is vanmorgen gebeurd!
    nah!

de linkse media!
    -Rabia Al-Basri
    pi_40355741
    Hezbollah heeft met een bazooka een Israelische tank in de brand geschoten, waarop Israel met vliegtuigen die aanvallers heeft geprobeerd te raken.
    pi_40355744
    Het aantal JA stemmers trekt aan, het aantal is net verdubbeld

edit: verdriedubbeld.

En nee, ik heb nog steeds niet zelf gestemd.
    pi_40355769
    [off-topic]
    Moslims zijn niet de enigen die hun kinderen reeds vroeg leren vechten:
    quote:
    RAMADI, Iraq - He was 5 when he first fired an M-16, his father holding him to brace against the recoil. At 17 he enlisted in the Marine Corps, spurred by the memory of 9/11. Now, 21-year-old Galen Wilson has 20 confirmed kills in four months in
    Iraq — and another 40 shots that probably killed insurgents. One afternoon the lance corporal downed a man hauling a grenade launcher five-and-a-half football fields away.
    [/off-topic]
    pi_40355932
    Israel and Hezbollah break brief lull in fighting

Published: July 31, 2006

QANA, Lebanon Israeli planes hit targets in southern Lebanon on Monday after Hezbollah guerrillas blasted an Israeli tank and injured three Israeli soldiers, breaking a brief respite in 20 days of fighting.
    ........................

http://www.iht.com/articl(...)Mideast_Fighting.php
    pi_40355943
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:32 schreef Doderok het volgende:
    [off-topic]
    [..]

[/off-topic]
    Amerikanen, het blijven cowboys.
    pi_40356085
    Meanwhile, The View From Inside Iran
    Hizballah may be Tehran's client, but Iranians aren't buying the propaganda

......................
    Iranians like Heydari believe that their country, ethnically and linguistically Persian, should stay out of the Arabs' fight with Israel and focus on improving living standards at home. "I don't think it's right to support them when our own people are hungry," says Mohammad Reza Afshari, 23, a mechanic who works two jobs yet still cannot afford to move out or attend college. The shop where he works abuts a vast mural depicting a female suicide bomber with a baby in her arms, accompanied by the words I LOVE MOTHERHOOD, BUT I LOVE MARTYRDOM MORE. Frustration with such propaganda underpins young people's reactions to the conflict. "Where are the Arabs?" asks Afshari angrily. "They're sitting around, while we're risking our position in the world."
    .......................

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1218048,00.html
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 16:58:02 #176
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40356586
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:32 schreef Doderok het volgende:
    [off-topic]
    [..]

[/off-topic]
    het hele artikel is toch wat genuanceerder maar dat weet je zelf ook neem ik aan
    quote:
    RAMADI, Iraq (AP) — He was 5 when he first fired an M-16, his father holding him to brace against the recoil. At 17 he enlisted in the Marine Corps, spurred by the memory of Sept. 11.
    Now, 21-year-old Galen Wilson has 20 confirmed kills in four months in Iraq — and another 40 shots that probably killed insurgents. One afternoon the lance corporal downed a man hauling a grenade launcher 5½ football fields away.
    Wilson is the designated marksman in a company of Marines based in downtown Ramadi, watching over what Marines call the most dangerous neighborhood in the most dangerous city in the world.
    Here, Sunni Arab insurgents are intent on toppling the local government protected by Marines.
    Wilson, 5-foot-6 with a soft face, is married and has two children and speaks in a deep, steady monotone.
    After two tours in Iraq, his commanders in the 3rd Battalion, 8th Regiment call him a particularly mature Marine, always collected and given to an occasional wry grin.
    His composure is regularly tested. Swaths of central and southern Ramadi, 70 miles west of Baghdad, are dominated by insurgents who regularly attack the provincial government headquarters that Marines protect.
    During a large-scale attack on Easter Sunday, Wilson says, he spotted six gunmen on a rooftop about 400 yards away. In about 8 seconds he squeezed off five rounds — hitting five gunmen in the head. The sixth man dived off a 3-story building just as Wilson got him in his sights, and counts as a probable death.
    "You could tell he didn't know where it was coming from. He just wanted to get away," Wilson said. Later that day, he said, he killed another insurgent.
    Wilson says his skill helps save American troops and Iraqi civilians.
    "It doesn't bother me. Obviously, me being a devout Catholic, it's a conflict of interest. Then again, God supported David when he killed Goliath," Wilson said. "I believe God supports what we do and I've never killed anyone who wasn't carrying a weapon."
    He was raised in a desolate part of the Rocky Mountains outside Colorado Springs, "surrounded by national parks on three sides," he says. He regularly hunted before moving to Fort Lauderdale, as a teenager. His brother also serves in the military.
    Guns have long been part of Wilson's life. His father was a sniper in the Navy SEALS. He remembers first firing a sniper rifle at age 6. By the time he enlisted he had already fired a .50-caliber machine gun.
    "My father owned a weapons dealership, so I've been around exotic firearms all my life," said Wilson, who remembers practicing on pine cones and cans. "My dad would help me hold (an M-16), with the butt on his shoulder, and walk me through the steps of shooting."
    Technically, Wilson is not a sniper — he's an infantryman who also patrols through the span of destroyed buildings that make up downtown Ramadi. But as his unit's designated marksman, he has a sniper rifle. In the heat of day or after midnight, he spends hours on rooftop posts, peering out onto rows of abandoned houses from behind piles of sandbags and bulletproof glass cracked by gunfire.
    Sometimes individual gunmen attack, other times dozens. Once Wilson shot an insurgent who was "turkey peeking" — Marine slang for stealing glances at U.S. positions from behind a corner. Later, the distance was measured at 514 meters — 557 yards.
    "I didn't doubt myself, if I was going to hit him. Maybe if I would have I would have missed," Wilson said.
    The key to accuracy is composure and experience, Wilson says. "The hardest part is looking, quickly adjusting the distance (on a scope), and then getting a steady position for a shot before he gets a shot off. For me, it's toning everything out in my head. It's like hearing classical music playing in my head."
    Though Wilson firmly supports the war, he used to wonder how his actions would be received back home.
    "At first you definitely double-guess telling your wife, mom, and your friends that you've killed 20 people," Wilson said. "But over time you realize that if they support you ... maybe it'll make them feel that much safer at home."
    He acknowledges that brutal acts of war linger in the mind.
    "Some people, before they're about to kill someone, they think that — 'Hey, I'm about to kill someone.' That thought doesn't occur to me. It may sound cold, but they're just a target. Afterward, it's real. You think, 'Hey, I just killed someone,'" says Wilson.
    Insurgents "have killed good Marines I've served with. That's how I sleep at night," he says. "Though I've killed over 20 people, how many lives would those 20 people have taken?"
    Wilson plans to leave the Marines after his contract expires next year and is thinking of joining a SWAT Team in Florida — possibly as a sniper.
    beetje selectief quoten is zoooo 1998
    pi_40357005
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hele artikel is toch wat genuanceerder maar dat weet je zelf ook neem ik aan
    [..]

beetje selectief quoten is zoooo 1998
    Was nou niet meteen ernstig bedoeld hoor!
    pi_40357688
    dit soort beelden zijn we niet gewend in de westerse media, al jazeera effect wellicht? de beelden van deze twee kinderen waren ook te zien op rtl 4 gisteren

http://newsimg.bbc.co.uk/(...)947584_girls_afp.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door sp3c op 31-07-2006 17:43:06 ]
    -Rabia Al-Basri
    pi_40357771
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef Slayage het volgende:
    dit soort beelden zijn we niet gewend in de westerse media, al jazeera effect wellicht? de beelden van deze twee kinderen waren ook te zien op rtl 4 gisteren

Heel erg hoor, maar er sterven dagelijks mensen door dom gedrag van anderen. Ik kan me gewoon niet al het leed in de wereld aan trekken.
    pi_40357826
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:45 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Heel erg hoor, maar er sterven dagelijks mensen door dom gedrag van anderen. Ik kan me gewoon niet al het leed in de wereld aan trekken.
    we worden allemaal wel apathisch van alle crap inderdaad
    -Rabia Al-Basri
    pi_40357848
    quote:

mag dat niet?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40357886
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

mag dat niet?
    Moet achter een linkje anders raken er mensen geschokt die eigenlijk niet weten wat een oorlog is.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 17:52:26 #183
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40357951
    nou op zich wel maar anders gaat iedereen weer over en weer met foto's te slingeren, dus maak ik er een linkje van
    pi_40357960
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:50 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Moet achter een linkje anders raken er mensen geschokt die eigenlijk niet weten wat een oorlog is.
    vond em eigenlijk niet zo schokerend vooral die rechter ligt er vredig bij
    -Rabia Al-Basri
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 17:53:44 #185
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40357985
    het gaat me niet om de foto maar om het over en weer foto's slingeren wat er iedere keer achteraan komt
    pi_40358050
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:52 schreef sp3c het volgende:
    nou op zich wel maar anders gaat iedereen weer over en weer met foto's te slingeren, dus maak ik er een linkje van
    ja ok, maar was ook niet als "propaganda" bedoelt, maar gewoon zoals ik zei, zijn we gewoon niet gewend, misschien is het ook beter voor onze bewust zijn van wat oorlog nou precies inhoudt
    -Rabia Al-Basri
    pi_40358090
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:52 schreef sp3c het volgende:
    Zet mijn poll trouwens eens even in de OP
      maandag 31 juli 2006 @ 18:08:41 #188
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40358270
  • 19:06 Israeli security sources: No Israeli vessels hit off Lebanon coast (Reuters)
  • 19:04 Hezbollah says fired rocket and hit IDF warship off coast of Tyre (Reuters)
  • 18:56 IAF drone fires rocket at truck on Lebanese crossing point into Syria (Reuters)
  • 18:45 UN extends mandate of peacekeeping force in Lebanon by one month (AP)
  • 18:37 14 Jordanian lawmakers ask their government to end envoy exchange with Israel (AP)
  • 18:11 Gov`t source: IDF has destroyed two thirds of Hezbollah`s long-range missiles (Reuters)
  • 18:08 UN Security Council meeting on int`l force for south Lebanon postponed to Tuesday (Haaretz)
  • 17:34 Bush: Iran, Syria must end their support for Hezbollah (Reuters)

[ Bericht 6% gewijzigd door venomsnake op 31-07-2006 18:18:51 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40358556
    quote:

Vooral op Arabische nieuwszenders zie je dit veel meer inderdaad, wat ook wel weer logisch is eigenlijk, ben alleen bang en weet zeker dat het radicaliserend zal werken op (gefrustreerde) jongeren in de Arabische wereld.
    X
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 18:22:05 #190
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40358564
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja ok, maar was ook niet als "propaganda" bedoelt, maar gewoon zoals ik zei, zijn we gewoon niet gewend, misschien is het ook beter voor onze bewust zijn van wat oorlog nou precies inhoudt
    persoonlijk vind ik het respectloos om foto's van doden en gewonden op het internet te zetten, zeker als je er een punt mee wil maken oid ik vind dat toch iets persoonlijks voor de familie van de slachtoffers verder vind ik dat het uberhaupt niet zo heel veel toevoegd want als er staat dat iemand een bom op zijn hoofd kreeg kan ik wel een beeld vormen

maja de link staat er iig nog dus daar kan iedereen naar hartelust op klikken
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 18:23:00 #191
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40358595
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 17:58 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zet mijn poll trouwens eens even in de OP
    zodra het topic naar ONZ wordt verplaatst gaat het erbij, deal?
    pi_40358794
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

zodra het topic naar ONZ wordt verplaatst gaat het erbij, deal?
    Och, dan doe ik het zelf wel
      maandag 31 juli 2006 @ 18:34:33 #193
    78780 deedeetee
    pi_40358904
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat heeft dit berichtje met moslims te maken?
    Hezbollah zijn toch moslims ? De moslim *eer *zorgt er toch voor dat dit soort berichten stil gehouden worden ?
    Hoe komt de hezbollah aan zoveel stemmen als het algemeen bekend is dat zij nog erger veel zijn als de veel gewraakte Israëli 's ?
    Hun kun je dergelijke lafaards als * helden * bestempelen ? Normaal gesproken zou iedereen die de hezbollah wil verjagen als redder binnen gehaald moeten worden
    Scholen bouwen op een wapen opslagplaats. Joepiedat is ff boffen.
    Aan de hezbollah heb je pas wat. Die helpen de bevolking pas goed het graf in
    Die lui zijn nog véél erger dan ik al dacht........
    pi_40358999
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hezbollah zijn toch moslims ?
    Misschien willen normale/liberale moslims niet op een hoop met hezbollah
    gegooid worden. Valt wel iets voor te zeggen toch?
    pi_40359025
    Schokkende beelden nu op Ned.2...
    pi_40359065
    quote:

[..]

Hezbollah zijn toch moslims ? De moslim *eer *zorgt er toch voor dat dit soort berichten stil gehouden worden ?
    Hoe komt de hezbollah aan zoveel stemmen als het algemeen bekend is dat zij nog erger veel zijn als de veel gewraakte Israëli 's ?
    Hun kun je dergelijke lafaards als * helden * bestempelen ? Normaal gesproken zou iedereen die de hezbollah wil verjagen als redder binnen gehaald moeten worden
    Scholen bouwen op een wapen opslagplaats. Joepiedat is ff boffen.
    Aan de hezbollah heb je pas wat. Die helpen de bevolking pas goed het graf in
    Die lui zijn nog véél erger dan ik al dacht........
    Precies, want de Moslims hebben alle media in handen toch, het grote Islamitische complot wellicht?
    De protocollen van Islam?
    X
      maandag 31 juli 2006 @ 18:40:57 #197
    78780 deedeetee
    pi_40359091
    Post in een ander topic : Hoe komt Hezbollah aan het geld?
    quote:
    more - maandag 31 juli 2006 @ 13:11

Hezbollah is ontstaan in 1982 toen Israel, om zichzelf te verdedigen, Libanon binnentrok. Khomeini (geestelijke dictator van Iran)stuurde toen een bataljon van 27ste brigade 'Mohammed' en een bataljon van de 58ste bergdivisie, die echter bleven steken in Damascas, Syrie, omdat de Syrische dictator Assad (senior) op het laatst geen toestemming gaf om door zijn land te trekken. 1500 Iraanse soldaten kwamen echter nog in de Libanese Beka'a vallei , waar ze gewapende organisaties begonnen te vormen die zich later verenigden in Hezbollah. Kortom Hezbollah is Iraans staatsterrorisme.
      maandag 31 juli 2006 @ 18:43:09 #198
    78780 deedeetee
    pi_40359160
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:40 schreef Alulu het volgende:

[..]

Precies, want de Moslims hebben alle media in handen toch, het grote Islamitische complot wellicht?
    De protocollen van Islam?
    Dat is onzin want dat geld uiteraard alleen voor hun eigen landen, maar daar is natuurlijk altijd een soort van cencuur.
    De pers van de andere landen zijn gewoon op sensatie uit en spelen daardoor hezbollah in de kaart.
    pi_40359217
    Inderdaad niet echt frisse beelden op Ned 2
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359235
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is onzin want dat geld uiteraard alleen voor hun eigen landen, maar daar is natuurlijk altijd een soort van cencuur.
    De pers van de andere landen zijn gewoon op sensatie uit en spelen daardoor hezbollah in de kaart.
    Al Jazeerah censureert bijna niets, ook niet als het om doden gaat.
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 18:45:32 #201
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40359253
    quote:
    Israel Rules Out Ceasefire

There will be no ceasefire in Israel's offensive against Hizbollah in the next few days, Israel's Prime Minister has said.

Ehud Olmert said that the fighting would only stop when the threat to Israel had been ended and the soldiers who had been captured were returned.
    bron: Skynews
    pi_40359261
    quote:

[..]

Hezbollah zijn toch moslims ? ........
    ga je mond spoelen. Het zijn sji-iten, ofwel afvalligen.
    pi_40359266
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Zo hey, draaikonten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359315
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ga je mond spoelen. Het zijn sji-iten, ofwel afvalligen.
    Dit soort reacties vind ik altijd zo...
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 18:48:19 #205
    78780 deedeetee
    pi_40359335
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Al Jazeerah censureert bijna niets, ook niet als het om doden gaat.
    Bijna niets ??? Als er niemand met een bericht komt dat hun * niet uitkomt * hoeft er ook bijna niets gecencureerd te worden.
    pi_40359352
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Bijna niets ??? Als er niemand met een bericht komt dat hun * niet uitkomt * hoeft er ook bijna niets gecencureerd te worden.
    Al Jazeera dient geen belangen van een of andere arabische staat die terrorisme steunt. Ze laten gewoon zowel dooie Israeliers als dooie Libanezen zien.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359357
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit soort reacties vind ik altijd zo...
    zo wat?
    pi_40359379
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:49 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

zo wat?
    dom, dat is het goede woord. Puur bedoelt om het topic weer te laten ontsporen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359410
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij een schotel hebt en de nieuwszenders weleens bekijkt.
    Al Jazeera is in de gehele Arabische wereld zeer populair, netzoals Al Arabiya en nog een aantal, helaas is Al Jazeera ook in een aantal Arabische landen verboden, men kan het niet ontvangen.

Maar deze zenders laten gewoon zien wat daar gebeurt, vandaar de foto van Slayage, en ik heb ze zelf nog nooit erop betrapt dat ze proberen opzettelijk te boel op te stoken of dergelijke, wel zijn er ook pittige discussies te vinden tussen bijv tegenovergestelde partijleden of sympathisanten.

Daarnaast is er ook in de Israelische media wat deze oorlog betreft 'een soort van van censuur', zoals jij het noemt, das de laatste tijd wel duidelijk geworden.

En ik denk eerder dat de Israelische aanvallen van de laatste dagen Hezbollah in de kaart spelen, of in ieder geval de sterk groeiende afkeer van de Israelische politiek.
    X
      maandag 31 juli 2006 @ 18:51:06 #210
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40359414
    quote:

[..]

hoe kom je daarbij? bron?
    pi_40359438
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:50 schreef Alulu het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij een schotel hebt en de nieuwszenders weleens bekijkt.
    Al Jazeera is in de gehele Arabische wereld zeer populair, netzoals Al Arabiya en nog een aantal, helaas is Al Jazeera ook in een aantal Arabische landen verboden, men kan het niet ontvangen.

Maar deze zenders laten gewoon zien wat daar gebeurt, vandaar de foto van Slayage, en ik heb ze zelf nog nooit erop betrapt dat ze proberen opzettelijk te boel op te stoken of dergelijke, wel zijn er ook pittige discussies te vinden tussen bijv tegenovergestelde partijleden of sympathisanten..
    Mensen denken bij Al Jazeera gelijk aan een propagandazender van een land als Iran ofzo. Kortzichtige vooroordelen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359442
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dom, dat is het goede woord. Puur bedoelt om het topic weer te laten ontsporen.
    Dus alle moslims zijn hetzelfde?
    pi_40359456
    quote:

[..]

Je zou het eens moeten kijken, leer Arabisch, of wat op de Engelse editie, het valt echt mee, geloof me, vergelijk Al Jazeera maar met BBC, die richting dan qua nieuwsgeving.

Al Jazeera is juist in aardig wat Arabische landen verboden en word door die regering uit de lucht 'gestoort' omdat ze niet echt in hun straatje passen.
    X
    pi_40359472
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:52 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dus alle moslims zijn hetzelfde?
    Wat loop je nou triest te doen. Ik kan namelijk geen enkele normale lijn in je reacties zien. Wat heeft deze reactie bijvoorbeeld met je vorige post te maken, dat Sjieten afvallig zouden zijn.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359475
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensen denken bij Al Jazeera gelijk aan een propagandazender van een land als Iran ofzo. Kortzichtige vooroordelen.
    Precies, maar ik had gehoord dat ze in het Engels willen gaan uitzenden, zou een eye-opener zijn voor velen denk ik.
    X
      maandag 31 juli 2006 @ 18:54:03 #216
    78780 deedeetee
    pi_40359484
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Al Jazeera dient geen belangen van een of andere arabische staat die terrorisme steunt. Ze laten gewoon zowel dooie Israeliers als dooie Libanezen zien.
    Is het ja of nee Islamitisch ? Mag een Islamiet kritiek op de Islam of iets dat zo opgevat kan worden publiceren ?

Ik ben er niet bekend mee, maar aardige vrijheidsmeter is het volgende : heeft het de agressieve reacties op de beruchte Deense cartoon sterk afgekeurd ?
    pi_40359509
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat loop je nou triest te doen. Ik kan namelijk geen enkele normale lijn in je reacties zien. Wat heeft deze reactie bijvoorbeeld met je vorige post te maken, dat Sjieten afvallig zouden zijn.
    Helelmaal niets. Ik wees Venom er slechts op dat voor 'echte' moslims de shi-iten het bij het verkeerde eind hebben. En ga nu niet roepen dat ik geen gelijk heb.
    pi_40359515
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is het ja of nee Islamitisch ? Mag een Islamiet kritiek op de Islam of iets dat zo opgevat kan worden publiceren ?

Ik ben er niet bekend mee, maar aardige vrijheidsmeter is het volgende : heeft het de agressieve reacties op de beruchte Deense cartoon sterk afgekeurd ?
    Een zender hoort niet af te keuren, een zender geeft nieuws en informatie door aan de mensen. Het is aan de mensen zelf om iets af te keuren of toe te juigen. Daar heeft de zender zelf niets mee te maken.
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 18:55:24 #219
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40359524
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef Alulu het volgende:

[..]

Precies, maar ik had gehoord dat ze in het Engels willen gaan uitzenden, zou een eye-opener zijn voor velen denk ik.
    Hopen dat die zender in het standaard pakket gaat komen, zal een hoop vooroordelen wegnemen.
    pi_40359540
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Helelmaal niets. Ik wees Venom er slechts op dat voor 'echte' moslims de shi-iten het bij het verkeerde eind hebben. En ga nu niet roepen dat ik geen gelijk heb.
    Jawel, want jij bepaald nu wel ff wie de "echte moslims" zijn en tevens wat ze "vinden van Shi-iten. Dus het is gewoon weer eens een trieste reactie.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359554
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Al Jazeera is een NIEUWSZENDER, niet presentatief om een Islamitische oordeel of dergelijke te geven, dus die kwestie gaat niet op. Ze leveren gewoon nieuws, en aangezien het ARABISCH is is men vooral gespecificeerd op Arabische kwesties.

RTL 4 Nieuws gaat ook geen mening geven over Christelijke of Seculiere kwesties of dergelijke.
    X
      maandag 31 juli 2006 @ 18:56:17 #222
    78780 deedeetee
    pi_40359559
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een zender hoort niet af te keuren, een zender geeft nieuws en informatie door aan de mensen. Het is aan de mensen zelf om iets af te keuren of toe te juigen. Daar heeft de zender zelf niets mee te maken.
    Nou aan de manier waarop ze 't nieuws brengen is toch vaak een hoop af te lezen hoor. En ook aan wat ze wel vertellen en wat ze verzwijgen, dat kan ook heel veelzeggend zijn.
    pi_40359596
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou aan de manier waarop ze 't nieuws brengen is toch vaak een hoop af te lezen hoor. En ook aan wat ze wel vertellen en wat ze verzwijgen, dat kan ook heel veelzeggend zijn.
    Je verstaat arabisch? Je ontvangt Al- Jazeera? Je weet dus wat ze vertellen en wat ze verzwijgen?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359603
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel, want jij bepaald nu wel ff wie de "echte moslims" zijn en tevens wat ze "vinden van Shi-iten. Dus het is gewoon weer eens een trieste reactie.
    Ik zeg toch ook niet dat de sji-ieten er het mee eens moeten zijn? Daarom heet dit ook een discussie!
    pi_40359608
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hopen dat die zender in het standaard pakket gaat komen, zal een hoop vooroordelen wegnemen.
    Ik hoop het ook.
    Ze hebben een Engelse sectie op hun website:

http://english.aljazeera.net/HomePage

Of gaan we dan weer het al taqiya principe eerst bespreken voor sommigen hier

Het is heel populair in de Arabische wereld, juist omdat men weet dat het geen staats tv is.
    X
    pi_40359644
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:57 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat de sji-ieten er het mee eens moeten zijn? Daarom heet dit ook een discussie!
    Waarom krabbel je weer terug, je opmerking sloeg nergens op. Je probeerde wel eventjes te bepalen wat de "echte moslims" waren en wat ze "vonden van shi-iten". Ik ben niet gedient van dit soor leugens eigenlijk. Je projecteert je eigen vooroordeel over de denkwijze van een bepaalde groep mensen op de groep mensen zodat het lijkt alsof het waarheid is.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359681
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben niet gedient van dit soor leugens eigenlijk. Je projecteert je eigen vooroordeel over de denkwijze van een bepaalde groep mensen op de groep mensen zodat het lijkt alsof het waarheid is.
    Pot * kuch * ketel enzo
    pi_40359726
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Pot * kuch * ketel enzo
    Onderbouw dat maar eens. Tot die tijd mag je dit soort reacties wel achterwege laten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359727
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom krabbel je weer terug, je opmerking sloeg nergens op. Je probeerde wel eventjes te bepalen wat de "echte moslims" waren en wat ze "vonden van shi-iten". Ik ben niet gedient van dit soor leugens eigenlijk. Je projecteert je eigen vooroordeel over de denkwijze van een bepaalde groep mensen op de groep mensen zodat het lijkt alsof het waarheid is.
    Ik krabbel helemaal niet terug Ik lul gewoon mee met de discussie en gaf een standpunt, die als die van elke moslim kwam, gewoon geaccepteerd was. Maar ja, er heerst hier gewoon segregatie tussen gelovigen en niet-gelovigen over wat er wel en niet gezegd mag worden
    pi_40359751
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik krabbel helemaal niet terug Ik lul gewoon mee met de discussie en gaf een standpunt, die als die van elke moslim kwam, gewoon geaccepteerd was. Maar ja, er heerst hier gewoon segregatie tussen gelovigen en niet-gelovigen over wat er wel en niet gezegd mag worden
    Hupla, daar probeer je het weer.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359765
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onderbouw dat maar eens. Tot die tijd mag je dit soort reacties wel achterwege laten.
    zijn standpunt lijkt me toch helder.
    pi_40359793
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hupla, daar probeer je het weer.
    Jij trapte er anders met open ogen in

Of zit je blind te typen achter je beeldschermpje?
    pi_40359796
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:02 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

zijn standpunt lijkt me toch helder.
    Dan kan jij hem vast wel uitleggen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359812
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Jij trapte er anders met open ogen in

Of zit je blind te typen achter je beeldschermpje?
    Je bent gewoon een triest mannetje die je eigen vooroordelen projecteert op een groep, dat doe je wel vaker. Even bepalen wat "echte moslims zijn", en daarbij even verzinnen wat ze wel of niet zouden vinden.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359827
    Al Jazeera is een spreekbuis voor fundamentalisten en terroristen.
    Als ik er naar kijk dan lost de ene baardaap de andere af.
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_40359848
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:04 schreef lionsguy18 het volgende:
    Wist je dat een van die baardapen in sommige discussies een Christen is of een Jood zelfs?
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 19:04:58 #237
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40359857
    quote:
    pi_40359879
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of ik reageer maak ik zelf wel uit, gelukkig nog wel.

Voor onderbouwing kun jij in je eigen posts aangaande Israel genoeg vooroordelen
    door jou hier neergeplemd vinden.
    pi_40359883
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wist je dat een van die baardapen in sommige discussies een Christen is of een Jood zelfs?
    Daar geloof ik niks van. En dat weet je best dat het niet zo is.
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_40359893
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bent gewoon een triest mannetje die je eigen vooroordelen projecteert op een groep, dat doe je wel vaker. Even bepalen wat "echte moslims zijn", en daarbij even verzinnen wat ze wel of niet zouden vinden.
    jij verschuilt je achter je geloof, dat is pas triest
    pi_40359914
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Of ik reageer maak ik zelf wel uit, gelukkig nog wel.

Voor onderbouwing kun jij in je eigen posts aangaande Israel genoeg vooroordelen
    door jou hier neergeplemd vinden.
    Die zal je hier vast kunnen showen, zulke beschuldigingen uit de lucht grijpen is namelijk niet netjes in de Westerse cultuur.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359932
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

jij verschuilt je achter je geloof, dat is pas triest
    Wellicht, maar dat heeft niets te maken met mijn post. Dus misschien dat je gewoon normaal kunt reageren zonder dat soort achterlijke insinuaties richting "de moslims" te maken.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40359941
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heerlijk moet dat zijn zo'n superieur gevoel als wat jij tentoonspreid als moraalridder.
      maandag 31 juli 2006 @ 19:07:35 #244
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40359943
    Ze hebben trouwens de mooiste presentatrices van alle nieuwszenders bij Al-Jazeera
    pi_40359953
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Heerlijk moet dat zijn zo'n superieur gevoel als wat jij tentoonspreid als moraalridder.
    Zeker, ik zou zeggen ga even verder
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 19:08:20 #246
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_40359963
    Bizar dat Israel nu al schijt heeft aan het beloofde staak het vuren.
    pi_40359983
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:07 schreef venomsnake het volgende:
    Ze hebben trouwens de mooiste presentatrices van alle nieuwszenders bij Al-Jazeera
    Jep dat kan je wel zeggen ja, die late discussies tussen verschillende geloofsgroepen is altijd wel interessant. Alleen soms hou ik zelf de gelovigen niet uit elkaar. Denk je van hey, die ziet eruit als een Moslim, is het een Christen. En andersom.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40360011
    quote:
    Feauteau's!
    pi_40360026
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:05 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. En dat weet je best dat het niet zo is.
    Past het niet in je straatje ofzo?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40360064
    quote:
    Ja, ik wíl die zender ook
    pi_40360084
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ja, ik wíl die zender ook
    Het zijn moslims, dus ik zou maar niet kijken naar die achterlijke mongolen.
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 19:11:53 #252
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40360092
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jep dat kan je wel zeggen ja, die late discussies tussen verschillende geloofsgroepen is altijd wel interessant. Alleen soms hou ik zelf de gelovigen niet uit elkaar. Denk je van hey, die ziet eruit als een Moslim, is het een Christen. En andersom.
    Jammer dat ik geen arabisch versta.
    Ik moet het doen met een vriend die het wel verstaat en die dan voor mij aan het vertalen slaat.
    pi_40360107
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik moet het doen met een vriend die het wel verstaat en die dan voor mij aan het vertalen slaat.
    Ik versta het meeste wel, alleen het spreken is gewoon echt moeilijk. Al Arabya heeft engelse ondertiteling soms.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40360118
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn moslims, dus ik zou maar niet kijken naar die achterlijke mongolen.
    Jij zegt het
    pi_40360162
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:11 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Spreek jij geen Arabisch? Dat kan écht niet meer in het huidige NL.
    pi_40360189
    quote:
    kijk en versta jij al jazeera dan?

die engelse versie is toch nog niet in de lucht?
    -Rabia Al-Basri
      maandag 31 juli 2006 @ 19:16:06 #257
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40360205
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
    Al Arabya heeft engelse ondertiteling soms.
    Die zender ontvang ik helaas niet.
    digitale tv van Home
    pi_40360234
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

kijk en versta jij al jazeera dan?

die engelse versie is toch nog niet in de lucht?
    Het is ook pijnlijk voor hem als je vertelt dat sommige baard-apen gewoon die-hard christenen zijn.
    Allah Al Watan Al Malik
      maandag 31 juli 2006 @ 19:27:07 #259
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40360577
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef Radegast het volgende:

[..]

Feauteau's!
    voorbeeldje..

pi_40360618
    Is hier al iets meer over bekend? Op cnn.com staat dit:

Meanwhile Hezbollah's Al-Manar television station claimed Hezbollah missiles hit an Israeli warship. An Israeli security source said no Israeli vessel had been hit, according to Reuters news service.

En op tv (cnn) zeiden ze dat het mogelijk gezonken was.
    http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/07/31/mideast.main/index.html
      maandag 31 juli 2006 @ 19:30:19 #261
    78780 deedeetee
    pi_40360683
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je verstaat arabisch? Je ontvangt Al- Jazeera? Je weet dus wat ze vertellen en wat ze verzwijgen?
    Nee en dat heb ik ook niet beweerd, wij zijn op een heel ander manier tot hier gekomen.
    Maar echte antwoorden op de vragen die heb gesteld heb ik van jou nog niet gehad.
    Lees ff terug en geef eens antwoord op vragen ipv ze te ontwijken en met anders dingen aan te komen.
    pi_40360706
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

voorbeeldje..
    [afbeelding]

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    pi_40360748
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

voorbeeldje..
    [afbeelding]

Hmm, ik heb ze op de Turkse zender toch wel mooier gezien.
      maandag 31 juli 2006 @ 19:35:42 #264
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40360864
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:32 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ja, ik heb verder geen zin om te gaan zoeken naar mooiere foto's.. neem al jazeera maar..
      maandag 31 juli 2006 @ 19:41:12 #265
    78780 deedeetee
    pi_40361020
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:51 schreef venomsnake het volgende:

[..]

hoe kom je daarbij? bron?
    Het is een veronderstelling en de bron is gewoon mijn eigen verstand. Het lijkt mij een logische gedachte uitgaande van wat ik weet over waar een moslim wel of niet ruchtbaarheid aan zal willen geven.
    Net zoals ik weet dat in sommige aziatische landen men lachend over een ramp die hun is overkomen verteld, niet omdat ze leuk vinden, maar omdat lachen daar nu eenmaal onder alle omstandigheden als beleefd geld en dus láchen ze daar. Het zou onbehoorlijk zijn om dat niet te doen.
    pi_40361059
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:32 schreef Incomplete het volgende:

[..]

kijk jij turks tv dan?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40361134
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is ook pijnlijk voor hem als je vertelt dat sommige baard-apen gewoon die-hard christenen zijn.
    volgens mij had ook abraham vzmh een gangster baard en dat jezus gladgeschoren was kan ik me ook niet echt voorstellen
    -Rabia Al-Basri
    pi_40361394
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

kijk jij turks tv dan?
    Had jaren geleden in Rotterdam ook digitale TV en daar zaten toen TRT en nog een
    Turkse zender op. Op zaterdag werd daar altijd een muziekprogramma uitgezonden
    voorzien van de nodige Turkse dames.
      maandag 31 juli 2006 @ 20:03:53 #269
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40361802
    Olmert speaks..
  • 20:03 Olmert: We should be ready for pain, tears and blood (Haaretz)
  • 20:02 Olmert: Missiles and rockets will still land in Israel in coming days (Haaretz)
  • 20:01 Olmert: No small number of days of fighting still await us (Haaretz)
  • 20:01 Olmert: We won`t cease offensive until our objectives are accomplished (Haaretz)
  • 19:59 Olmert: This is an opportunity to change `rules of the game` in Lebanon (Haaretz)
  • 19:58 Olmert: We will continue to hunt Hezbollah everywhere (Haaretz)
  • 19:56 Olmert: Hezbollah has suffered a considerable blow (Haaretz)
  • 19:51 Olmert: I am sorry for the civilian casualties at Qana (Haaretz)
  • 19:50 Olmert: We will not apologize to those who question Israel`s right to exist (Haaretz)
  • 19:49 Olmert: Hezbollah serves the interests of Iran and Syria (Haaretz)
  • 19:48 Olmert: No state would tolerate `murderous attacks` Israel faces (Haaretz)
  • 19:47 Olmert: We are not fighting Lebanese people; we are fighting terrorism (Haaretz)
  • 19:45 Olmert: We won`t abandon our desire to lead a normal existence (Haaretz)
  • 19:43 Olmert: Israel is `determined to win` the conflict in Lebanon (Haaretz)
  • 19:40 Olmert: We`ll end offensive when northern Israel no longer threatened (Haaretz)
  • 19:39 Olmert: Offensive will end when rockets cease, soldiers are returned (Haaretz)
  • 19:34 Olmert: There is no cease-fire and there won`t be one in coming days (Haaretz)

• 20:39 IDF: Syrian-made bomb explodes on army patrol road in Golan Heights (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40362290
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dat jezus gladgeschoren was kan ik me ook niet echt voorstellen
    Man die leefde meer dan 2000 jaar geleden, alhoewel als je naar de meeste Islamitische landen kijkt, zou je denken dat ze daar zijn blijven hangen in die tijd.
    pi_40362327
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:03 schreef venomsnake het volgende:
    quote:
    19:59 Olmert: This is an opportunity to change `rules of the game` in Lebanon (Haaretz
    Iemand die weet wat hij daarmee bedoeld?
      maandag 31 juli 2006 @ 20:25:09 #272
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40362582
    Van Bint Jbail is ook niet veel meer over zeg, compleet in puin gewoon.. beelden op Sky
    pi_40362880
    Eng, hoop dat het niet groter wordt.....
    pi_40362904
    oeps
      maandag 31 juli 2006 @ 20:39:49 #275
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40363134
    Ondertussen werden in Seatle enkele Joden neergeschoten door een moslim.
    Het deint uit.
    pi_40363224
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:39 schreef dancemacabre het volgende:
    Het deint uit.
    Alweer?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40363314
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:39 schreef dancemacabre het volgende:
    Het deint uit.
    heb je een link?
    pi_40363350
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:16 schreef more het volgende:

[..]

Man die leefde meer dan 2000 jaar geleden, alhoewel als je naar de meeste Islamitische landen kijkt, zou je denken dat ze daar zijn blijven hangen in die tijd.
    boeit mij niet echt veel wanneer jezus heeft geleefd, iemand beledigen om zijn baard vind ik persoonlijk beledigend voor jezus en snap dan ook niet hoe iemand zich dan ook nog christen kan noemen
    -Rabia Al-Basri
    pi_40363383
    Mensen beoordelen op hun uiterlijk is zo intolerant.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40363469
    Gaat groter worden...
    pi_40363520
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
    Mensen beoordelen op hun uiterlijk is zo intolerant.
    intolerantie blijkbaar geen issue meer vandaag de dag
    -Rabia Al-Basri
      maandag 31 juli 2006 @ 20:49:48 #282
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40363530
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:48 schreef Hobiedobie het volgende:
    Gaat groter worden...
    waar heb je het over?
    pi_40363549
    Ke, wat gaat het worden....
    pi_40363592
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

boeit mij niet echt veel wanneer jezus heeft geleefd, iemand beledigen om zijn baard vind ik persoonlijk beledigend voor jezus en snap dan ook niet hoe iemand zich dan ook nog christen kan noemen
    Ik had laatst met Triggershot een leuke discussie over het feit dat een niet moslim
    oordeelde over het goed/slecht zijn van een moslim.
    Nu oordeel jij als niet Christen over of iemand een goed/slecht christen is.

Ben benieuwd wat hij daar van zou vinden (nofi)
    pi_40363632
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef Hobiedobie het volgende:
    Ke, wat gaat het worden....
    Gaat dit een eng iets worden, of wordt dit een klein conflict met beperkte gevolgend,.....
    pi_40363697
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:51 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ik had laatst met Triggershot een leuke discussie over het feit dat een niet moslim

Toen ik diezelfde discussie daarnet met scorpione had, was je erg stil.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40363754
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die discussie was erg stil....

<
      maandag 31 juli 2006 @ 20:55:58 #288
    78780 deedeetee
    pi_40363767
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Beledigend voor Jezus die zou er zelf vast niet mee zitten.
    pi_40363773
    Heb je wat gedronken Hobiedobie?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40363802
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

was dat zo? Ik denk dat hij wel voor zichzelf kan spreken. daarnaast vond ik
    dat het in eerste instantie daar niet eens om ging.
    Er werd iets gezegd, moslims die over een kam geschoren werden, en daar reageerde
    zowel hij als ik op. dat jij dat zo oppikt is aan jou.
    pi_40363841
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:51 schreef Incomplete het volgende:

[..]

ik constateer alleen dat het een beldiging is voor jezus, het doet er niet veel toe of ik "christen" ben daarnaast ben ik als moslim ook een volgeling van jezus dusss en waar jij op doelt is een andere discussie

zoeits als, "de koran zegt slacht de ongelovigen, als jij dat niet doet ben je geen goede moslim" nee daar doe ik niet aan net als trigger

beetje off topic
    -Rabia Al-Basri
    pi_40363852
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
    Heb je wat gedronken Hobiedobie?
    Jups, Bulls-eye!
    pi_40363870
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:57 schreef Incomplete het volgende:

[..]

was dat zo? Ik denk dat hij wel voor zichzelf kan spreken. daarnaast vond ik
    dat het in eerste instantie daar niet eens om ging.
    Er werd iets gezegd, moslims die over een kam geschoren werden, en daar reageerde
    zowel hij als ik op. dat jij dat zo oppikt is aan jou.
    Hij kan voor zichzelf spreken, maar wat hij zei verschilde niet wezenlijk als wat Slayage zegt. Het viel mij dus slechts op. Immers scorpione mocht wel even bepalen wat "de echte moslims" vonden of dachten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40364924
    Het ene onrecht rechtvaardigd het andere niet !!!! Dus ook Israel is schuldig . Saai hè dat beide schuld hebben
      maandag 31 juli 2006 @ 21:25:56 #295
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40364972
    Het is gods volk en dat horen wij te beschermen! Met alle mogelijke middelen!!
    pi_40365002
    ach ja, foks part-time moslims.
      maandag 31 juli 2006 @ 21:28:16 #297
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40365061
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 21:25 schreef PLAE@ het volgende:
    Worst...
      maandag 31 juli 2006 @ 21:28:58 #298
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40365085
    Ik blijf het zo mooi vinden als mensen dat als argument gebruiken om wat dan ook te rechtvaardigen.
      maandag 31 juli 2006 @ 21:29:43 #299
    78780 deedeetee
    pi_40365108
    quote:
    quote:
    ach ja, foks part-time moslims.
    on topic graag

pi_40365120
    Oh, en Jezus heeft nooit bestaan, de zon is géén schijf, draait niet om de zon en is zelfs niet het middelpunt van het heelal, en is toch echt iets ouder dan 8000 jaar.
      maandag 31 juli 2006 @ 21:31:05 #301
    78780 deedeetee
    pi_40365163
    Jezus heeft wél bestaan maar over wie zijn ouders waren doe ik geen uitspraken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')