Dat is inderdaad de huidige situatie. Komt overigens nog bij de financiële en militaire steun van onder andere Syrië aan opstandelingen in Irak.quote:
Ik denk dat deelname van al-qaida het heel moeilijk zou maken, vooral voor Israel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel degelijk een nauwe samenwerking bestaat tussen de Hezbollah, Syrië en Iran.
Dan had hij dat misschien beter anders kunnen formulerenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
zoalshetis doelt er volgens mij op dat deze mensen (helaas) hun haat tegen Israël met de paplepel hebben binnengekregen en dus zwaar geïndoctrineerd zijn.
Laten we maar hopen dat zij zich er een keer buiten zullen houden. De huidige situatie is al ellendig genoeg.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat deelname van al-qaida het heel moeilijk zou maken, vooral voor Israel.
nu is er te laat ervoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat zij zich er een keer buiten zullen houden. De huidige situatie is al ellendig genoeg.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, slechts dat jouw bron niet meer up-to-date was.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb onlangs ook een bron geplaatst, maar thnx..
Mijn punt is dus eigenlijk Taliban en Al-qaida leveren nog steeds strijd, binnen 5 jaar zou je toch wel dat het afgelopen moest zijn, als ze daarnaast ook nog een clubje in Irak hebben waarom niet steun ontvangen van Iran?
Laten we even eerlijk zijn, Saddam heeft het de Vs niet echt moeilijk gemaakt het is Al-qaida met al hun aanslagen en ontvoeringen die een onstabiele Irak hebben veroorzaakt na val van Saddams regime, en lijkt me er niet op dat ze bij Libanon zullen achterblijven, voor Zawahiri vs Israel gezworen vijanden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat zij zich er een keer buiten zullen houden. De huidige situatie is al ellendig genoeg.
Ja man ze moeten gifgassen gaan gebruiken of nog meer steden allebij aanvallen! Vet cool zou dat zijn want dan hebben wij weer mooie filmpjes en foto's!!!1!quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenlijk is het nog steeds best saai...
Al Qaida heeft het zelf moeilijk om overeind te blijven, gestructureerd dan (financiele steun, bewapening etc), en ik denk dat ze niet op kunnen tegen Israelische leger, in Irak waar chaos en verdeeldheid heerst is het niet moeilijk om chaos te zaaien, maar Israel is wel wat anders.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
nu is er te laat ervoor
Al Qaida volgt het ermee. Israel maakt Al Qaida gewoon wakker om een reactie op Israel uit te voeren
Thnxquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal gevolgd, slechts dat jouw bron niet meer up-to-date was.
Ik denk een kleine lek van een milimeter in Israelisch defensie/stabiliteit is al prijzenswaardig voor Iran en consortenquote:Over Iran kan ik wel zeggen, dat ze veel steun verleent, maar daarnaast nog een eigen agenda heeft en dat is het verrijken van uranium (voor 'vreedzame' doeleinden).
quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:37 schreef Alulu het volgende:
[..]
Al Qaida heeft het zelf moeilijk om overeind te blijven, gestructureerd dan (financiele steun, bewapening etc), en ik denk dat ze niet op kunnen tegen Israelische leger, in Irak waar chaos en verdeeldheid heerst is het niet moeilijk om chaos te zaaien, maar Israel is wel wat anders.
Ze maken het alleen erger....... Ze kunnen beter die soldaat vrijlaten dan is het vandaag nog over... Maar helaas denken Hamas en Hezbollah erg makkelijk over een paar levens meer of minderquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
nu is er te laat ervoor
Al Qaida volgt het ermee. Israel maakt Al Qaida gewoon wakker om een reactie op Israel uit te voeren
Behalve Israel dus.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Israelische leger is enkel Israel
Al Qaida is bijna wereldwijd
Als Israel slim is dan laten ze dat over aan Libanon over en die pakt het wel aan zo niet dan pakt de VN Libanon aan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ze maken het alleen erger....... Ze kunnen beter die soldaat vrijlaten dan is het vandaag nog over... Maar helaas denken Hamas en Hezbollah erg makkelijk over een paar levens meer of minder
Prima vermaak zou dat toch zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja man ze moeten gifgassen gaan gebruiken of nog meer steden allebij aanvallen! Vet cool zou dat zijn want dan hebben wij weer mooie filmpjes en foto's!!!1!
Hezbollah wil ik je nog best gelijk in geven maar Hamas niet, zij hebben en menen niets te kunnen verliezen, of ondergaan in stilte en niemand hoort er wat van of met hand en tand verzetten, en men kiest voor het laatste (na een jaar aan staakt-het-vuren te hebben gehouden, niet zolang geleden).quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ze maken het alleen erger....... Ze kunnen beter die soldaat vrijlaten dan is het vandaag nog over... Maar helaas denken Hamas en Hezbollah erg makkelijk over een paar levens meer of minder
ze moeten beiden stoppenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja man ze moeten gifgassen gaan gebruiken of nog meer steden allebij aanvallen! Vet cool zou dat zijn want dan hebben wij weer mooie filmpjes en foto's!!!1!
Als ik het woord student al zie dan frons ik mijn wenkbrauwen al. Studenten die over dit soort zaken hun mond opentrekken zijn eigenlijk nooit serieus te nemen en hebben altijd oogkleppen op. Ze denken dat ze gelijk hebben omdat ze erbij zeggen dat ze student zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:39 schreef NorthernStar het volgende:
Wondering who the terrorists are...
bla
Beetje achterhaald. Het is allang bekend, dat het doel van Israël het decimeren van Hezbollah is omdat zij een dreiging vormt voor de veiligheid van haar inwoners. De poging om de ontvoerde soldaten terug te krijgen is ontstegen door het veiligheidsprobleem. De 12.000 raketten van Hezbollah die zij gericht heeft op Israël en op willekeurige civiele doelen afvuurt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:39 schreef NorthernStar het volgende:
Wondering who the terrorists are...
-Verhaal-
Och, het wordt tijd dat Iran genuked wordt, dan gaat de geldkraan naar deze organisaties weer wat dicht en dan is het snel afgelopen hoor. Die organisaties mogen blij zijn dat ze nog bestaan en ze bestaan enkel nog omdat ze nog amper worden aangepakt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat deelname van al-qaida het heel moeilijk zou maken, vooral voor Israel.
Ja en Iran gaat stil zitten terwijl het westen ze probeert te nuken, sure.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Och, het wordt tijd dat Iran genuked wordt, dan gaat de geldkraan naar deze organisaties weer wat dicht en dan is het snel afgelopen hoor. Die organisaties mogen blij zijn dat ze nog bestaan en ze bestaan enkel nog omdat ze nog amper worden aangepakt.
Bepaald nietszeggend nieuws (kapotte tank of schip) wordt inderdaad vaak verpakt als een reusachtige overwinning.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Thnx![]()
[..]
Ik denk een kleine lek van een milimeter in Israelisch defensie/stabiliteit is al prijzenswaardig voor Iran en consorten
Omdat dit conflict het begin kan zijn van een oorlog waarbij heel het M-O kan worden betrokken en dan komt er gewoon WOIII. Een burgeroorlog in Soedan is regionaal en zal niet veel effect hebben op de rest van de wereld. Vandaar, niet meer dan logisch dus.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:47 schreef schatje het volgende:
Wat is het toch dat dit conflict altijd zoveel aandacht heeft gekregen van de wereld? Wat maakt de Palestijnen zo speciaal? Waarom lijkt niemand zich bijvoorbeeld druk te maken over de bezetting/annexatie van de Westelijke Sahara door Marokko? Compleet met een veiligheidsmuur die zeer omstreden is.
Ik wordt niet echt bang van de firepower van Iran eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en Iran gaat stil zitten terwijl het westen ze probeert te nuken, sure.
Marokko is een andere verhaalquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:47 schreef schatje het volgende:
Wat is het toch dat dit conflict altijd zoveel aandacht heeft gekregen van de wereld? Wat maakt de Palestijnen zo speciaal? Waarom lijkt niemand zich bijvoorbeeld druk te maken over de bezetting/annexatie van de Westelijke Sahara door Marokko? Compleet met een veiligheidsmuur die zeer omstreden is.
Volgens mij financieert Iran niet Al Qaida hoor, dat lijkt me zeer sterk, bescheiden gezegd zijn Shi'ieten en Al Qaida niet echt de beste vriendjes, vooral extreme Sunnis als Zarqawi en co. hebben nogal een 'afkeer' van Shi'ieten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Och, het wordt tijd dat Iran genuked wordt, dan gaat de geldkraan naar deze organisaties weer wat dicht en dan is het snel afgelopen hoor. Die organisaties mogen blij zijn dat ze nog bestaan en ze bestaan enkel nog omdat ze nog amper worden aangepakt.
Uhm, Meki.....de Westelijke Sahara grenst amper aan Algerije.....quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
Westelijke Sahara hoort bij Marokko , Marokko beschermt enkel zijn bewoners tegen terroristen vanuit Algerije
Mogelijk omdat Marokko ook bij de Arabische wereld hoort en dat dan minder lading heeft in de Arabische wereld.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:47 schreef schatje het volgende:
Ik bedoel ze worden gesteund door Algerijequote:Op donderdag 20 juli 2006 22:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Uhm, Meki.....de Westelijke Sahara grenst amper aan Algerije.....
Ja, dat het nu zoveel aandacht krijgt en volop in de picture staat is meer dan logisch, maar ik bedoel het meer algemeen. Of bedoel jij dat juist ook?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Omdat dit conflict het begin kan zijn van een oorlog waarbij heel het M-O kan worden betrokken en dan komt er gewoon WOIII.
Jawel, al quaida krijgt vooral geld volgens mij uit landen als Saudi Arabie, maar als Iran en verwanten aangepakt worden dan zal het ook moeilijker worden voor al qaida.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:50 schreef Alulu het volgende:
[..]
Volgens mij financieert Iran niet Al Qaida hoor, dat lijkt me zeer sterk, bescheiden gezegd zijn Shi'ieten en Al Qaida niet echt de beste vriendjes, vooral extreme Sunnis als Zarqawi en co. hebben nogal een 'afkeer' van Shi'ieten.
Ik bedoel ook in het algemeen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat het nu zoveel aandacht krijgt en volop in de picture staat is meer dan logisch, maar ik bedoel het meer algemeen. Of bedoel jij dat juist ook?
Heilige grond en veel oud zeer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat het nu zoveel aandacht krijgt en volop in de picture staat is meer dan logisch, maar ik bedoel het meer algemeen.
goede vraag!!!quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:47 schreef schatje het volgende:
Precies, ik denk ook dat Sheikhs uit Saudie vooral via omweggetjes geld sturen, maar Amerika en Saudie Arabie zijn nogal 'homeboys', politiek belangen, favor for a favor bla bla dus die zullen elkaar niet flink bekritiseren e.d.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jawel, al quaida krijgt vooral geld volgens mij uit landen als Saudi Arabie, maar als Iran en verwanten aangepakt worden dan zal het ook moeilijker worden voor al qaida.
En wat heeft dat met ons van doen? Idd, niets. En zo denken journalisten en de meeste burgers nu eenmaal en het snikken over de doden begint ook pas als men er iets over leest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef schatje het volgende:
Honderd duizenden doden in darfur
Nog zo'n eentje.
Mwaw, die muur is niet echt een succes hoor. Maar laten we hier geen Westelijke Sahara-topic van maken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik bedoel ze worden gesteund door Algerije
Maar sinds Marokko die muur heeft is er geen enkele aanslag gepleegd behalve Casablanca dan
tis niet relevant voor jou, genoeg partijen waarvoor het wel relevant is, omgeving etc.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:50 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik wordt niet echt bang van de firepower van Iran eerlijk gezegd.
Vind ik nu niet echt relevant. Er zijn wel meer heilige plekjes op aarde waar oud zeer is. Ik denk dat je religie hiermee iets teveel eer doet.quote:
Come on, dat Taliban nog steeds in staat is om even een dorp te veroveren zegt toch wel aardig wat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bepaald nietszeggend nieuws (kapotte tank of schip) wordt inderdaad vaak verpakt als een reusachtige overwinning.
Oh laat Iran maar om zich heen schieten, daar lossen ze niets mee op en houden ze ook geen bondgenoot meer over in de regio.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tis niet relevant voor jou, genoeg partijen waarvoor het wel relevant is, omgeving etc.
maar wat hebben wij nu eigenlijk met Libanon te maken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En wat heeft dat met ons van doen? Idd, niets. En zo denken journalisten en de meeste burgers nu eenmaal en het snikken over de doden begint ook pas als men er iets over leest.
In Israël sinds de bouw van de muur ook bijna geen zelfmoordaanslagen meer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar sinds Marokko die muur heeft is er geen enkele aanslag gepleegd behalve Casablanca dan
Het zal eerder beperkt blijven tot het Midden-Oosten als ze werkelijk los gaan (de regionale landen die nu de kant van Israël hebben gekozen versus Syrië / Iran).quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Omdat dit conflict het begin kan zijn van een oorlog waarbij heel het M-O kan worden betrokken en dan komt er gewoon WOIII.
mwah er zijn slechts 30.000 coalitietroepen in dat land, misschien 40.000quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Come on, dat Taliban nog steeds in staat is om even een dorp te veroveren zegt toch wel aardig wat.
de muur is in Palestijnse gebied gebouwdquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef schatje het volgende:
[..]
In Israël sinds de bouw van de muur ook bijna geen zelfmoordaanslagen meer.
Neequote:Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef rutger05 het volgende:
Even een klein vraagje tussendoor uit nieuwsgierigheid voor iemand met kennis van de koran (Triggershot): Komt het Joodse volk ook in de koran als uitverkoren volk voor?
Ik denk dat zodra het een oorlog wordt waar het halve M-O bij betrokken is dat het WOIII gaat worden genoemd en dat de VS niet een beetje gaat toekijken. Er zitten ook nog enkele vaatjes olie in de grond daar, remember?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het zal eerder beperkt blijven tot het Midden-Oosten als ze werkelijk los gaan (de regionale landen die nu de kant van Israël hebben gekozen versus Syrië / Iran).
Ik zie niet het niet gebeuren dat de beschaafde wereld militair erbij betrokken raakt tenzij er ergens anders op deze wereldbol, waar spanningen bestaan tussen moslims en door de westerse wereld gesteunde niet-moslims, de vlam in de pan slaat (kandidaten hiervoor genoeg overigens).
Indien er meer nodig was geacht zouden ze het ook vermeerderen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah er zijn slechts 30.000 coalitietroepen in dat land, misschien 40.000
Daar gaat het niet om, als ik in staat ben om een dorp van jou te veroveren al is het maar voor eventjes, ben ik dichterbij een basis van jou, meaning, meer bereik voor mijn raket?quote:een dorp veroveren is slechts een kwestie van een gehucht opzoeken zonder verdediging en naar binnen rennen, als ze die dorpen konden behouden zou ik onder de indruk zijn maar die zijn ze inmiddels al weer kwijt
hoho, Meki weet heel veel hoor.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Misschien kan Triggershot deze vraag ook beantwoorden.![]()
Oom syrie heeft er geen problemen mee.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh laat Iran maar om zich heen schieten, daar lossen ze niets mee op en houden ze ook geen bondgenoot meer over in de regio.
Dat is niet zo. Maar goed, die discussie kan beter ergens anders gevoerd worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:05 schreef Meki het volgende:
[..]
de Marokkaanse muur is in Marokkaans gebied gebouwd
Ik denk ook niet dat Iran zijn raketten richting Damascus stuurtquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oom syrie heeft er geen problemen mee.
Vergeet Tibet niet. En zo zijn er in Azië nog een bos van dat soort.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef schatje het volgende:
Honderd duizenden doden in darfur
Nog zo'n eentje.
Wat zou de VN dan moeten doen volgens jou ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik vraag mijzelf nog steeds af wat Kofi wenst te bereiken door de partijen enkele dagen af laten te zien van het uitmoorden van elkaars burgerbevolking.
De totale geestelijke onvolwassenheid van de VN komt nu prima aan het licht. Het zijn een stel mentale kleuters die stampvoetend de wereldvrede eisen.
zichzelf opdoekenquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:10 schreef eL. het volgende:
[..]
Wat zou de VN dan moeten doen volgens jou ?
Ik bedoel steunen lan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Iran zijn raketten richting Damascus stuurt![]()
Ow?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Syrie zal keihard de lul zijn en hebben niet echt de capaciteit om zich te verdedigen.
Fijne vakantie Meki.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
ik zie jullie over 6 weken
en denk ook over slachtoffers met name voor de kinderen.
Veel succes en meet niet met 2 maten
Prettige vakantie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
Dank allah, god, jehova, boedha en de rest. Moge je besluiten voor altijd te blijven waar je heen gaat, zonder internet natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
Weet jij het (exacte) antwoord op deze vraag trigger?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef rutger05 het volgende:
Even een klein vraagje tussendoor uit nieuwsgierigheid voor iemand met kennis van de koran (Triggershot): Komt het Joodse volk ook in de koran als uitverkoren volk voor?
Niet echt, maar het is aardig kostbaar voor Israel om verschillende fronten op te houden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:17 schreef schatje het volgende:
Ja, stelt Syrië eigenlijk iets voor op militair gebied?
whuuhahaha die meki tochquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
ze moeten beiden stoppen
Hezbollah moet stoppen met raketten afvuren
en Israel moet stoppen met het moorden van kinderen en burgers
Je ging toch internetten in Marokko? Dat had je belooftquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
Joden nemen een bijzondere positie in binnen de koran. Vandaar mijn vraag. Ik weet dat zij ook als 'mensen van het boek' worden gezien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Weet jij het (exacte) antwoord op deze vraag trigger?
Ik twijfel.
ze hadden wel ongeveer 20.000 troepen alleen al in Libanon.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:17 schreef schatje het volgende:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
volgens mij ontelbaar keren voorquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef rutger05 het volgende:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je ging toch internetten in Marokko? Dat had je belooft![]()
Anyways: fijne vakantie
Jup ze waren uitverkorene volkquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Weet jij het (exacte) antwoord op deze vraag trigger?
Ik twijfel.
Daarom twijfel ik, in de Koran gaat het heel vaak over grote Joodse profeten als Abraham (v), ook in gebed doen Moslims bijv een smeekbede en vragen vrede en zegeningen over Abraham en zijn familie en Mohammed.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Joden nemen een bijzondere positie in binnen de koran. Vandaar mijn vraag. Ik weet dat zij ook als 'mensen van het boek' worden gezien.
sure.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maakt de koran ook nog melding van mij?![]()
Thanks voor antwoordquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:19 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Niet echt, maar het is aardig kostbaar voor Israel om verschillende fronten op te houden.
-edit-
Naja, wel veel sterker dan Libanon natuurlijk (veel meer tanks en troepen.)
ja was de wereld maar zo mooiquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Indien er meer nodig was geacht zouden ze het ook vermeerderen.
niet als je er meteen weer uitgetrapt wordtquote:[..]
Daar gaat het niet om, als ik in staat ben om een dorp van jou te veroveren al is het maar voor eventjes, ben ik dichterbij een basis van jou, meaning, meer bereik voor mijn raket?
geen dankquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.![]()
![]()
Nee, dat zullen ze zeker niet doen. Alleen heet zoiets natuurlijk niet WO3. De grote landen kennen hun verantwoordelijkheid, zelfs in het openbare gekkenhuis wat de naam "midden-oosten" draagt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk dat zodra het een oorlog wordt waar het halve M-O bij betrokken is dat het WOIII gaat worden genoemd en dat de VS niet een beetje gaat toekijken.
Die landen blijven olie pompen en aan iedere koper verkopen tot de dag des oordeels en daarna. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geen groot probleem gaat worden.quote:Er zitten ook nog enkele vaatjes olie in de grond daar, remember?
baqara:quote:
meer als Libanon, minder als Jordaniequote:Op donderdag 20 juli 2006 23:17 schreef schatje het volgende:
Nog een paar nieuwsfeiten, tijden zijn ET.quote:4:30 p.m.: Hezbollah leader Sheik Hassan Nasrallah said the group's leadership remains intact, appearing on Al-Jazeera a day after Israel said it bombed a bunker where he may have been hiding. Nasrallah said there was "no way in the world'' he would surrender two Israeli soldiers snatched by his guerrillas on July 12 – setting off the current fighting -- except as part of a prisoner exchange.
4:15 p.m.: Lebanon's army, which so far has sat on the sidelines of the violence raging in the country, will join the fight against Israel if Israeli forces invade the country, Defense Minister Elias Murr said on Al-Jazeera television. "The Lebanese army - and I stress - the Lebanese army will resist and defend and will prove that it is an army that deserves respect," he said. In most of the previous Israeli attacks, including in 1978 and the 1982 invasion in which Beirut was occupied, the Lebanese army largely stayed out of the fighting. Twenty Lebanese soldiers have been killed in strikes on their bases during the nine-day-old Israeli bombardment of Lebanon.
2:10 p.m.: Two heavy explosions shook Beirut after nightfall, apparently from a new Israeli strike on the capital's southern neighborhood, a Hezbollah stronghold. The blast went off around 9 p.m., a time Israel has hit south Beirut like clockwork the past three nights. Lebanese television said the strikes hit south Beirut but had no word on casualties. Many of south Beirut's residents have fled their homes.
12:20 p.m.: A large fight between Israeli forces and Hezbollah guerrillas broke out on the Lebanese side of the border, the Israeli army said. Israel suffered several casualties, the army said. The army didn't provide numbers or conditions of the casualties.
Siniora
11:50 a.m.: Italian daily Corriere della Sera said it stood by an interview with Lebanese Prime Minister Fuad Saniora in which it quoted him as saying Hezbollah had created a "state within a state" and must be disarmed, even though his office said the premier had been misquoted. Read the interview (in Italian).
serieus?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja was de wereld maar zo mooi
de vredesmacht in kosovo is gemiddeld wat 10x zo groot?
minstens
en een mogelijke hergroepering?quote:niet als je er meteen weer uitgetrapt wordt
enige wat ze ermee hebben gewonnen is media aandacht en dode taliban
Welnee, ze hebben een enorme hoop rotzooi gekocht.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer als Libanon, minder als Jordanie
ze hebben vooral veel van alles maar 1 tegen 1 is het niet zo veel waard behalve hun luchtverdediging die is de laatste jaren stevig opgewaardeerd al verbaasde het me dat Israeli jets zomaar rondjes over Damascus mochten vliegen misschien zijn die nieuwe systemen nog niet operationeel of willen ze een excuus om Israel aan te vallen?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik heb de passage gevonden:
Bismillah ar-Rahmaan ar-Rahiem
![]()
Ook thanksquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer als Libanon, minder als Jordanie
ze hebben vooral veel van alles maar 1 tegen 1 is het niet zo veel waard behalve hun luchtverdediging die is de laatste jaren stevig opgewaardeerd al verbaasde het me dat Israeli jets zomaar rondjes over Damascus mochten vliegen misschien zijn die nieuwe systemen nog niet operationeel of willen ze een excuus om Israel aan te vallen?
Libanon had Hezbollah niet in de buurt van Israel moeten laten komen, er werden al langer raketten afgevuurd vanuit Libanon richting Israel....quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Israel slim is dan laten ze dat over aan Libanon over en die pakt het wel aan zo niet dan pakt de VN Libanon aan.
maar nee Israel wilt dat niet anders kunnen ze geen burgers treffen.
Pas na een week mag er hulp gestuurd naar Libanon - veels te laat
een beschaafde land liet vandaag de eerste uur al hulp toe
Er zijn nog geen zelfmoordaanslagen geweest vanuit de Palestijnse gebieden of betere raketten van Hezbollah geschoten (die oa het schip en een militaire installatie raakten.) Ze willen het dus niet te ver laten escaleren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Europa en de VS zullen nooit accepteren dat Israel onder de voet wordt gelopen door landen om Israel heen, daarom zullen die landen het niet wagen om aan te vallen, daarnaast heeft Israel een bijzonder sterk leger, en heeft ze al eerder hele landen verslagen.
Het zal allemaal wel loslopen, veel geschreew maar weinig wol.
zeker weten, en dan bedoelde ik het nog relatief maar met een beetje googlen kwam ik erachter dat KFOR op zijn hoogtepunt meer dan 50.000 manschappen hadquote:
ze zijn heel goed in staat zich te hergroeperen, daarvoor wijs ik weer op het bovenstaande maar daar ga ik verder niet op inquote:[..]
en een mogelijke hergroepering?
Het blijft een kruitvat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Europa en de VS zullen nooit accepteren dat Israel onder de voet wordt gelopen door landen om Israel heen, daarom zullen die landen het niet wagen om aan te vallen, daarnaast heeft Israel een bijzonder sterk leger, en heeft ze al eerder hele landen verslagen.
Het zal allemaal wel loslopen, veel geschreew maar weinig wol.
ik zie ze Iran niet zo heel snel aanvallen, die staan echt met kop en schouders boven iedereen in de regio uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef schatje het volgende:
[..]
Ook thanks.
En ja, die Israëlisch gevechtsvliegtuigen vlogen over ter waarschuwing om geen Palestijnse terreurgroepen meer te steunen.
Ik vraag me ook af hoe groot de kans is dat Israël het e.e.a. in Iran uitschakelt.
Ik denk dat een paar honderd raketten van Israel en van amerikaanse schepen in de buurt daar alles wel plat maakt..... Ik geef ze weinig kans in ieder gevalquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie ze Iran niet zo heel snel aanvallen, die staan echt met kop en schouders boven iedereen in de regio uit.
die zijn echt enorm sterk vergeleken met de rest, volgens mij hebben die meer (moderne!) gevechtshelikopters dan Israel, bouwen ze zelf, ze zijn naar het schijnt verder met het upgraden van de ah1 cobra dan de Amerikanen zelf!!!
Alleen asymetrisch (aka "wij zijn niet dom") kunnen ze wat tegen Israel beginnen, een echt conflict moet je wel vele landen hebben om Israel goed aan te pakken. Daarom kunnen ze Hezbollah denk ik ook iets beter aanpakken dan bijvoorbeeld Hamas.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:49 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het blijft een kruitvat.
Uiteindelijk is de knetterende lont een keer op en komt er een explosie.
Op dat moment breekt er een grote oorlog uit.
Hopelijk kan dit nog voorkomen worden.
Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:58 schreef sp3c het volgende:
de Amerikanen schieten voorlopig helemaal nix af en een paar honderd raketten maken nog laaaaang geen zomer
of het moet een nucleare zomer zijn en dat zie ik uberhaupt niet gebeuren
Als Israel en de VS raketten op Iran gaat schieten (wat ik niet waarschijnlijk acht) zal Iran ook wel de knop indrukken en zullen ze zat raketten hebben om flinke schade aan te richten. Tuurlijk kun je ze helemaal plat bombarderen, maar wat heb je dan bereikt ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:56 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk dat een paar honderd raketten van Israel en van amerikaanse schepen in de buurt daar alles wel plat maakt..... Ik geef ze weinig kans in ieder geval
Mwah, ik denk dat Iran met alle plezier Hezbollah blijft aanvullen. Dus indirect zijn ze er al bij betrokken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....
Daarom denk ik dat Iran zich er niet mee zal durven bemoeien.... Ze zullen niet het risico willen lopen om plat gegooid te worden, je zag hoe snel Irak lag, dat had ook niemand verwacht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:02 schreef eL. het volgende:
[..]
Als Israel en de VS raketten op Iran gaat schieten (wat ik niet waarschijnlijk acht) zal Iran ook wel de knop indrukken en zullen ze zat raketten hebben om flinke schade aan te richten. Tuurlijk kun je ze helemaal plat bombarderen, maar wat heb je dan bereikt ?
thnx voor je aanvulling in ga eens wat uitgebreidde links over lezenquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker weten, en dan bedoelde ik het nog relatief maar met een beetje googlen kwam ik erachter dat KFOR op zijn hoogtepunt meer dan 50.000 manschappen had
2 miljoen inwoners!!!!
[..]
ze zijn heel goed in staat zich te hergroeperen, daarvoor wijs ik weer op het bovenstaande maar daar ga ik verder niet op in
ik ben iig niet onder de indruk van het bezetten van een paar onbewaakte dorpjes, laat ze is een dorp inenenten voor bepaalde ziektes dan winnen ze daadwerkelijk terrein bij de locals dan ben ik onder de indruk
de media vind het wel mooi dus die schreeuwen het van de daken, ik vind dat gevaarlijk want je creeert een fout beeld van de stand van zaken ... in 1950 nam TNI Djokdjakarta in (niet eens helemaal, een paar KNIL bataljons hielden nog stand in de stad) dat duurde 7 uur voor ze er weer uitgeschoten werden met honderden dode Indonesiers als gevolg. Militair gezien een totaal nutteloze actie maar heel de wereld riep hoe sterk ze wel niet waren en liet het feit dat ze een enorm pak slaag hebben gehad achterwege en Nederland besloot door internationale druk terug te trekken
het Tet offensief in Vietnam is een ander voorbeeld.
politiek gezien zal het wat uitmaken maar ik kan hier echt niet de conclusie trekken dat de Taliban erg sterk is ofzo want dat blijkt hier gewoon niet uit
Daarom denk ik dat dit ook een in-direct signaal van Israel is aan Iran, dat ze niet met zich laten sollen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:03 schreef eL. het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat Iran met alle plezier Hezbollah blijft aanvullen. Dus indirect zijn ze er al bij betrokken.
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Arnold_fan het volgende:
Daarom denk ik dat Iran zich er niet mee zal durven bemoeien.... Ze zullen niet het risico willen lopen om plat gegooid te worden, je zag hoe snel Irak lag, dat had ook niemand verwacht.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Israel is er ook wel een keer klaar mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:06 schreef Alulu het volgende:
Daarom denk ik dat dit ook een in-direct signaal van Israel is aan Iran, dat ze niet met zich laten sollen.
Iemand hier een plaatje van?quote:[T]he Spanish prime minister accused Israel of using "abusive force" during an event at which he also wore a Palestinian scarf.
Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?
De legers van die landen heb je zo om, installaties ook en de voorzieningen heb je ook zo plat. Het nadeel is dat groeperingen als de Hezbollah niet zo makkelijk zijn uit te roeien. Het is net onkruid, als je denkt dat je het hebt verwijderd, dan duikt het achter je weer op.
Dat komt natuurlijk omdat je ideologie/overtuigd zijn niet kan vernietigen, je kan de fysieke lichamen wel een voor een afschieten maar het ideaal waarvoor ze streven zal altijd blijven, en groeien, dus word die geest gewoon weer opgepikt door een nieuwe generatie.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?
De legers van die landen heb je zo om, installaties ook en de voorzieningen heb je ook zo plat. Het nadeel is dat groeperingen als de Hezbollah niet zo makkelijk zijn uit te roeien. Het is net onkruid, als je denkt dat je het hebt verwijderd, dan duikt het achter je weer op.
Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:08 schreef eL. het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Israel is er ook wel een keer klaar mee natuurlijk.
lijkt mij ook niet waarschijnlijkquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:59 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....
Ze zouden het wel kunnen waarschijnlijk, maar ik denk niet dat ze daar hun krachten op zullen verspillen zolang het niet nodig is..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt mij ook niet waarschijnlijk
dat was de vraag dan ook niet, de vraag was of Israel Iran wat zou kunnen maken oid
Dus jij oppert een aanval ($$$), een jarenlange bezetting ($$$) en het opzetten van onderwijs ($$$) met als resultaat dat men misschien ooit jouw ideëen gaat opvolgen en dat de regio wat rustiger wordt ? Ik denk niet dat het zo 'makkelijk' werkt en ik vraag me af wie zoiets wil financieren.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:10 schreef Arnold_fan het volgende:
Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashenHet is gewoon een teken van domheid, maar zolang mensen zich niet willen ontwikkelen gebeurt er niets.....
Het is niet simpelweg Joden bashen, of laat ik het zo zeggen, de situatie van de Palestijnse Hamas dan. Hezbollah is iets anders, aangezien zij Libanezen zijn en Israel al tijdje daar weg is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashenHet is gewoon een teken van domheid, maar zolang mensen zich niet willen ontwikkelen gebeurt er niets.....
als hier meer scholing zou zijn zouden we ook wat minder anti-israel reacties zien![]()
Dat is dan ook vooral een zaak van binnenuit, als een bevolkingsgroep zich wil ontwikkelen dan kan dat ook..... Als de palestijnen zelf iets van hun leven willen maken zullen ze dat zelf moeten doen, en dus niet steeds aanslagen plegen, maar leren, bedrijven starten, handelen etc. Zolang ze dat niet doen blijven ze onderontwikkeld, en vatbaar voor Hezbollah en cohorten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef eL. het volgende:
[..]
Dus jij oppert een aanval ($$$), een jarenlange bezetting ($$$) en het opzetten van onderwijs ($$$) met als resultaat dat men misschien ooit jouw ideëen gaat opvolgen en dat de regio wat rustiger wordt ? Ik denk niet dat het zo 'makkelijk' werkt en ik vraag me af wie zoiets wil financieren.
kerncentrales bombarderen misschien (kernbommen zijn echt niet cool) maar echt schade aanrichten aan hun leger of regering?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ze zouden het wel kunnen waarschijnlijk, maar ik denk niet dat ze daar hun krachten op zullen verspillen zolang het niet nodig is..
Precies, ik denk dat Israel en wellicht ook Amerika achter de schermen bezig zijn om Libanezen ervan te overtuigen Hezbollah eruit te kicken/ontwapenen, misschien wel in ruil voor financiele steun en natuurlijk veiligheid.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.
Ik denk ook dat het die kant wel op zal gaan, maar ik betwijfel of Libanon écht iets aan de Hezbollah kan doen zolang Damascus en Teheran daar niet aan meewerken. Oftewel ik denk niet dat Libanon bij machte is om Hezbollah op te lossen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef NightH4wk het volgende:
Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.
Zou je in eerste instantie wel denken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:18 schreef eL. het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het die kant wel op zal gaan, maar ik betwijfel of Libanon écht iets aan de Hezbollah kan doen zolang Damascus en Teheran daar niet aan meewerken. Oftewel ik denk niet dat Libanon bij machte is om Hezbollah op te lossen.
Zapatero + Trillende Theedoek hoofddeksel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ben ik even blij als we over 2 jaar van die malloot af zijn.
Als de VN ermee bezig gaat is de kans ook aardig groot, aangezien het een resolutie van de VN is dat gebiedt om de groepen daar te ontwapenen. De president daar is wel een aardige baas dus dat zit ook goed, alleen heb je dan nog het probleem met dat het land economisch niet echt goed uit het conflict komt wat de kans op burgeroorlogen iets vergroot.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat Israel en wellicht ook Amerika achter de schermen bezig zijn om Libanezen ervan te overtuigen Hezbollah eruit te kicken/ontwapenen, misschien wel in ruil voor financiele steun en natuurlijk veiligheid.
Daarom dus zoiets probeer je wel van binnenuit, maar ga je niet 'brengen' met een bommentapijt, zo werkt het gewoon niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef Alulu het volgende:
Dat komt natuurlijk omdat je ideologie/overtuigd zijn niet kan vernietigen, je kan de fysieke lichamen wel een voor een afschieten maar het ideaal waarvoor ze streven zal altijd blijven, en groeien, dus word die geest gewoon weer opgepikt door een nieuwe generatie.
Dat zie je ook met de Taliban nu.
Ik vermoed dat een groot gedeelte van de Libanese bevolking niet blij is met de acties van de Hezbollah en de Hezbollah het liefst uit hun land ziet verdwijnen. De Hezbollah heeft hun land al veel ellende gebracht. Er bestaat inderdaad een grote kans op een burgeroorlog door de Hezbollah.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:23 schreef sp3c het volgende:
Libanon kan Hezbolla vernietigen als het wil (paar dagen schieten 10.000 doden) maar dat willen ze niet want veel Libanezen zijn er fan van en de Israelische bombardementen zijn dan msschien niet leuk maar een nieuwe burgeroorlog zitten ze al helemaal niet op te wachten.
ik denk dat het merendeel van de Libaneze politici stiekem wel blij is met deze acties (mits Hezbollah vernietigd wordt)
Hoe krijg je anders je soldaten terug? Als Israel dit zomaar laat gebeuren en de soldaten gaan dood en Israel doet niets zal dit een vrijbrief zijn voor andere groepen om ook zulke dingen te doen om de palestijnse bevolking te paaien.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:26 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom dus zoiets probeer je wel van binnenuit, maar ga je niet 'brengen' met een bommentapijt, zo werkt het gewoon niet.
Ik denk zelf dat het met de economische gesteldheid van Libanon wel goed komt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:25 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Als de VN ermee bezig gaat is de kans ook aardig groot, aangezien het een resolutie van de VN is dat gebiedt om de groepen daar te ontwapenen. De president daar is wel een aardige baas dus dat zit ook goed, alleen heb je dan nog het probleem met dat het land economisch niet echt goed uit het conflict komt wat de kans op burgeroorlogen iets vergroot.
Ik denk wel dat je Hezbollah een flinke slag kunt toebrengen, maar uitroeien niet. En als Hezbollah niks meer voorsteld (hetzij door Israelische bombardementen, hetzij door het Libanese leger) dan zal het een paar jaar duren en dan is er weer een structuur aangebracht en nieuwe aanwas geinstalleerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:21 schreef Alulu het volgende:
Maar nu Israel daar, vooral in Hezbollah gebieden, flink tekeer gaat en toch ook Hezbollah verzwakt zou het best kunnen dat wanneer Israel ermee stopt en Libanon gelijk probeert Hezbollah te ontwapenen ze toch kans maken, die aanvallen van Israel verzwakken Hezbollah toch, en ik denk dat Libanon echt wel steun zal krijgen van Israel, Amerika en misschien wel meer landen.
Mee eens, het gevaar voor Israel zit er ook in dat als ze zo blijven doorgaan, met de vele burgers die omkomen dat men steeds meer een afkeer en haat tegen Israel krijgt, niet alleen de Shi'ieten of Sunni's maar ook Christelijke Libanezen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:26 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom dus zoiets probeer je wel van binnenuit, maar ga je niet 'brengen' met een bommentapijt, zo werkt het gewoon niet.
Traditioneel gaat Israel meestal aardig zwaar in op kidnappings en dat wisten die groepen ook wel. Dat maakt het alleen wel vreemd, want waarom kidnappen en dan verder relatief weinig provoceren. Aantrekkelijk blijft nog om te denken dat Iran erachter zat en opdracht gaf om wat gevoelige snaren in Israel te raken om de aandacht af te leiden. Maja, het blijft voor een groot deel gokwerk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hoe krijg je anders je soldaten terug? Als Israel dit zomaar laat gebeuren en de soldaten gaan dood en Israel doet niets zal dit een vrijbrief zijn voor andere groepen om ook zulke dingen te doen om de palestijnse bevolking te paaien.
Maar ik keur de reactie van Israel ook helemaal niet af, echter het probleem los je er niet mee op. Hooguit tijdelijk, wat je er wel mee kúnt bereiken is dat het een keertje escaleert en partijen wel om de tafel moéten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Hoe krijg je anders je soldaten terug? Als Israel dit zomaar laat gebeuren en de soldaten gaan dood en Israel doet niets zal dit een vrijbrief zijn voor andere groepen om ook zulke dingen te doen om de palestijnse bevolking te paaien.
fijne vakantie Mekiquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:35 schreef Meki het volgende:
http://www.andrelevy.net/photos/now/palestine/jewishtrophy.gif
zo feesten ze. erop staan en dan foto maken
nu ben ik echt weg
Ja, deels mee eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:31 schreef eL. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je Hezbollah een flinke slag kunt toebrengen, maar uitroeien niet. En als Hezbollah niks meer voorsteld (hetzij door Israelische bombardementen, hetzij door het Libanese leger) dan zal het een paar jaar duren en dan is er weer een structuur aangebracht en nieuwe aanwas geinstalleerd.
Ja, of dus zorgen dat de Libanezen zelf niet meer in zee willen gaan wat dit betreft met Syrie (wat al deels is gebeurd, Hariri moord etc) en Iran.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:31 schreef eL. het volgende:
De steun van Hezbollah komt van Iran en Syrië die de directe confrontatie uit de weg gaan. Door partijen als Hamas en Hezbollah (vooral) te steunen kunnen ze lekker de boel frustreren in de regio en zelf buiten schot blijven. Als je de Hezbollah wilt opheffen, dan zul je dat met Syrië en Iran moeten uitpraten en niet (alleen) met Libanon. Althans zo denk ik erover.
Ik vermoed zelf dat Hezbollah de reactie van Israel, en dan zo heftig, niet had verwacht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:34 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Traditioneel gaat Israel meestal aardig zwaar in op kidnappings en dat wisten die groepen ook wel. Dat maakt het alleen wel vreemd, want waarom kidnappen en dan verder relatief weinig provoceren. Aantrekkelijk blijft nog om te denken dat Iran erachter zat en opdracht gaf om wat gevoelige snaren in Israel te raken om de aandacht af te leiden. Maja, het blijft voor een groot deel gokwerk.
quote:Volgens premier Fuad Saniora van Libanon heeft de guerrillabeweging Hezbollah in zijn land een staat binnen een staat gecreëerd en moet zij derhalve ontwapend worden. De uitspraken van Saniora werden opgetekend door de Italiaanse krant Corriere della Sera.
Volgens de krant liet de Libanese premier ook weten dat de Hezbollah opereert in opdracht van Syrië en Iran: ''Het is geen geheim dat de Hezbollah gehoorzaamt aan de politieke agenda's van Teheran en Damascus. De hele wereld moet helpen de Hezbollah te ontwapenen. Maar eerst moeten we een staakt-het-vuren zien te bewerkstelligen.''
De opmerking over het ontwapenen van de Hezbollah, waaraan de hele wereld zou moeten meewerken, is later weersproken door het kantoor van Saniora. Er zouden vertaalfouten zijn gemaakt. In werkelijkheid zou hij hebben gezegd dat hulp van de internationale gemeenschap geboden is om Israël ertoe te bewegen zich terug te trekken uit het door Libanon geclaimde gebied Chebaa Farms, opdat de Libanese regering de Hezbollah kan ontwapenen.
Saniora zei verder dat Israël met zijn ''misdadige bombardementen'' op Libanon de militante beweging van sjiitische moslims juist in de kaart speelt: ''Ze bombarderen burgers en zorgen er zo voor dat de Hezbollah sympathie krijgt die er anders niet geweest zou zijn.'' Israël zou moeten streven om de Hezbollah haar legitimiteit te ontnemen, door Libanese gevangenen vrij te laten en zich terug te trekken uit Chebaa Farms. Hierna zou de beweging kunnen worden ontwapend waarna ze alleen verder kan gaan als politieke kracht binnen een democratisch systeem.
Strijd
Ondertussen ging de strijd tussen Hezbollah en Israël vandaag weer in alle hevigheid door. Israëlische grondtroepen stuitten daarbij op fel verzet van Hezbollah-strijders in het zuiden van Libanon. Het Israëlische leger zei daarbij zes verliezen te hebben geïncasseerd. De Hezbollah claimde bij gevechten rond het grensdorp Maroun al-Ras drie Israëlische militairen te hebben gedood en drie tanks te hebben vernietigd.
Het Israëlische leger sluit een grootscheepse invasie in Libanon niet uit. ''Vooralsnog is het een zeer beperkte, specifieke inval, maar alle opties blijven open'', aldus een legerwoordvoerder. De Hezbollah zei de Israëliërs 'warm' te zullen onthalen.
Dit betekent dus gewoon dat hij ontwapenen wel ziet zitten maar het niet zo tegen zijn eigen land kan zeggen omdat ze het a-relaxed zouden vinden.quote:(..)Er zouden vertaalfouten zijn gemaakt.(..)
having your cake, but eating it to.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:56 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dit betekent dus gewoon dat hij ontwapenen wel ziet zitten maar het niet zo tegen zijn eigen land kan zeggen omdat ze het a-relaxed zouden vinden.
dat is mijn schatting,wij mensen moeten eerst legaal het 666merkteken (op volger van de supermarktstreepjes code (UPC) waar in het getal 666 staat) in ons voorhoofd of rechterhand krijgen, wanneer we die hebben is er totale controle over het geld en wanneer men totale controle over het geld heeft, dan heeft anti-christ vrijspel. Het enige machtige wapen wat wij straks hebben is onze bijbel. Kijk om je heen de hele maatschappij zeker de ict-wereld - en dus de financiele wereld - is helemaal 666 georienteerd, misschien is het allemaal een fabeltje, maar de gelijkenis is wel erg frappant.quote:
Welke dope heb jij? Interessant..........quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dat is mijn schatting,wij mensen moeten eerst legaal het 666merkteken (op volger van de supermarktstreepjes code (UPC) waar in het getal 666 staat) in ons voorhoofd of rechterhand krijgen, wanneer we die hebben is er totale controle over het geld en wanneer men totale controle over het geld heeft, dan heeft anti-christ vrijspel. Het enige machtige wapen wat wij straks hebben is onze bijbel. Kijk om je heen de hele maatschappij zeker de ict-wereld - en dus de financiele wereld - is helemaal 666 georienteerd, misschien is het allemaal een fabeltje, maar de gelijkenis is wel erg frappant.
de bijbel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:30 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Welke dope heb jij? Interessant..........![]()
Israel is straks het land waar de anti-christ landt. De media maakt zo'n heisa, ze doen het voorkomen of die hufter al geland is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:27 schreef sp3c het volgende:
waar heb jij het nu weer in vredesnaam over, laten we aub 1 deel serieus en ontopic houden aub
net rijstevloe hoor, heb ik ook al ervaring meequote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:34 schreef Hobiedobie het volgende:
[quote]Op vrijdag 21 juli 2006 01:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
de bijbel.
[..]
Rookt slecht, net zoals de Koran.
Geen normale peuk van te maken.....![]()
Rijstevloe gaat heel goed, maar die Engels-Arabische Koran, man, met die vette inkt........quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
net rijstevloe hoor, heb ik ook al ervaring mee
Meki kap nou eens met dat gezeurquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
ze moeten beiden stoppen
Hezbollah moet stoppen met raketten afvuren
en Israel moet stoppen met het moorden van kinderen en burgers
Ga je aanslagen plegen ? Nee zal wel niet je komt over 6 weken terugquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Nou Jongens ik ga nu
Ze hebben anders nog niet 1 soldaat terug ...of enig idee waar hij zitquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het nog niet genoeg dan ?quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:57 schreef DaMook het volgende:
[..]
Meki kap nou eens met dat gezeur
Die kinderen en burgers komen om omdat de Hezbollah zich in drukbevolkte gebieden onderbrengt, geef dus de hezbollah de schuld. Zij zetten hun raketten op het dak van een flatgebouw met onschuldige burgers, zij houden zich op in druk bevolkte centra. Het is de schuld van de hezbollah dat die plekken aangevallen worden.
Politiek gezien zou het niets moeten uitmaken, in werkelijkheid is het de wortel achter het hele conflict: de extremen onder de twee groepen die er letterlijk heilig van overtuigd zijn dat hun aanspraak op het land gerechtvaardigd is door God.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:07 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar wat hebben we aan deze informatie ?
Ik bedoel veranderd het iets ?
Maar Rambo staat toch aan de kant van de Mujahedin? Rambo IIIquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:18 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ze hebben anders nog niet 1 soldaat terug ...of enig idee waar hij zit
Ze hadden beter Rambo gestuurt ,die had in 1 uur (film ) alle krijgsgevangenen van de laatste 10 jaar teruggevonden![]()
Of ze gaan een andere kant op...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef venomsnake het volgende:
Morguhhh![]()
sky: Israel may expand Lebanon ground operations, call up ''massive'' reserves
Are you on crack?quote:
Psies, dus dat scheelt weer in moeite om die Israëlische soldaten te moeten ontvoeren: Rambo haalt ze zelf wel even voor u op. Hezbollah blij, Hamas blij, vrede op aarde.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar Rambo staat toch aan de kant van de Mujahedin? Rambo III
Toch ff een posting van PV naar voren halen, die wel wat vraagtekens oproept.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:46 schreef alipapa het volgende:
In den beginne (+/- 1946) werdt Israel gesticht na het vertrek van de Britten en een 850 00 joden werden om die reden met verlies van al hun bezitingen uit de arabische landen uitgewezen.
Door dat opgefokte gedoe van die landen werd de sfeer in het nieuwe land voor de niet joodse bewoners aldaar ook niet prettig meer en gingen er een 750 000 lopen naar omringende landen van hun zg broeders waar ze ook niet welkom waren.
Hulp vor die vluchtelingen kwam voornamelijk uit het westen, niet van hun arabische broeders met ruim voldoende lege huizen van de vertrokken joden!
In Israel werden de ontheemden wel geholpen door hun nieuwe landgenoten en niet door het westen.
Insh Allah/Gods wil?
Zo staat het mij nog duidelijk bij.
De Sheiks en Mulla`s zwaaiden hooguit met de voor hun doel aangepaste Korans
Praten we hie over geclaimed of aangekocht land ?, maakt wel significant verschil als onderwerp van deze discussie. En hoe groot was dat gebied ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het boek gelezen wat door meneer Lawrence is geschreven, Seven Pillars of Wisdom, en dat is eigenlijk nog erger dan wat je in de film ziet
Het boek staat trouwens online
http://www.gutenberg.net.au/ebooks01/0100111.txt
Het geeft een heel goed beeld van wat er toen gebeurde, en hoe de stammen daar functioneerden. Dit is nog steeds relevant want destijds zijn eigenlijk de grenzen van het midden oosten getrokken na de val van het ottomaanse rijk.
De Sjeiks kregen het land, wat ze voor veel geld later verkocht hebben aan joden die hun beloofde land gingen stichten (wat al voor WW2 begon)
De joodse oorlog van Flavius Josephus is meer dan 2000 jaar geleden geschreven, maar als je dat verslag van de romeinse "politionele acties" in dat gebied leest, en de redenen waarom het gebeurde sla je achterover van hoe herkenbaar dat is.
http://www.ccel.org/j/josephus/works/JOSEPHUS.HTM
Mijn vraag is ook: hebben die sjeiks land verkocht en konden de mensen die erop woonden hierdoor fluiten naar vergoedingen voor hun huizen? Is dat de verklaring voor de discrepantie in de verklaringen: Israël beweert het land keurig gekocht te hebben, Palestijnen wapperen nog steeds met eigendomsbewijzen van hun huizen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Toch ff een posting van PV naar voren halen, die wel wat vraagtekens oproept.
[..]
Praten we hie over geclaimed of aangekocht land ?, maakt wel significant verschil als onderwerp van deze discussie. En hoe groot was dat gebied ?
Het lijkt mij in ieder geval niet het eerste geval van land dat gekocht werd van mensen die er eigenlijk niets over te zeggen hadden. De Nederlanders hebben ooit Manhattan "gekocht" van de plaatselijke Indianen voor omgerekend 60 gulden, (ws was niet eens duidelijk dat het geen cadeau was plus het feit dat land niet als iets bezitbaars werd gezien) om ze er daarna af te schoppen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:11 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Lijkt me een verjaarde kwestie voor "Tros Radar - opgelicht"
bron: DeMorgen.bequote:Libanese minister van Defensie waarschuwt Israël
De Libanese minister van Defensie, Elias Murr, heeft donderdagavond bevestigd dat het Libanese leger zal deelnemen aan gevechten als Israël Libanon binnenvalt. "Wij hebben vandaag een Libanees leger dat besloten heeft om zijn grond te verdedigen en de eenheid van het bloed is sterker dan overtuigingen, religies en doctrines", stelde Murr. Het Libanese leger greep niet in bij de Israëlische invasie in 1982.
Sinds het begin van het Israëlische offensief op 12 juli zijn minstens 23 Libanese militairen om het leven gekomen en zijn 80 anderen gewond geraakt bij Israëlische luchtaanvallen die legerkazernes en lucht- en zeemachtbasissen viseerden in verscheidene regio's in Libanon
Ik denk dat Israel het wel eerlijk heeft gekocht (misschien niet alles), maar of alles eerlijk verkocht weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn vraag is ook: hebben die sjeiks land verkocht en konden de mensen die erop woonden hierdoor fluiten naar vergoedingen voor hun huizen? Is dat de verklaring voor de discrepantie in de verklaringen: Israël beweert het land keurig gekocht te hebben, Palestijnen wapperen nog steeds met eigendomsbewijzen van hun huizen.
Klopt ,nou ja Hollywood of Palywood ...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar Rambo staat toch aan de kant van de Mujahedin? Rambo III
Denk idd dat het zo'n puinhoop is: deel is eerlijk gekocht, deel is ingenomen, deel is oneerlijk verkocht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:50 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel het wel eerlijk heeft gekocht (misschien niet alles), maar of alles eerlijk verkocht weet ik niet.
Had je dat verwacht dan ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
zo te zien is het nog niet over.
Wat ik ervan weet (en ik heb er geen parate objectieve bron die ik hier kan overleggen) was het ideaal om een einde te maken aan de diaspora een veilig 'thuis' voor veel Joden het Bijbels historisch Palestina. De aliya (immigratie kwam op gang vanaf 1880 van voornamelijk politiek vluchtelingen. Velen gingen naar de V.S., maar een aanzienlijke groep naar Palestina. Het ideaal wordt aangeduid als zionisme; vanwege de terugkeer naar Zion (wat betekent schuilplaats).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het lijkt mij in ieder geval niet het eerste geval van land dat gekocht werd van mensen die er eigenlijk niets over te zeggen hadden. De Nederlanders hebben ooit Manhattan "gekocht" van de plaatselijke Indianen voor omgerekend 60 gulden, (ws was niet eens duidelijk dat het geen cadeau was plus het feit dat land niet als iets bezitbaars werd gezien) om ze er daarna af te schoppen.
Ze schieten niet op die uitkijktoren maar dat ding wat er naast op de grond staat, de bunkerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik zie er geen moskee in aanbouw in, maar ook geen bunker. Het lijkt meer een uitkijktoren.
bronquote:Nearly 20 percent of Lebanese population displaced by fighting
By Haaretz Service and The Associated Press
The United Nations estimated this week that 500,000 people have been displaced in Lebanon due to the fighting with Israel - nearly 20 percent of the Lebanese population.
Between 130,000 and 150,000 are estimated to have fled to Syria, and about 45,000 are believed to be in need of assistance.
Israel renewed its bombing of targets in Lebanon on Friday, warning hundreds of thousands of southern Lebanon residents to flee northward.
A World Food Program official in Lebanon Amer Daoudi expressed concern about getting food to the displaced, saying "damage to roads and bridges has almost completely disrupted the food supply chain, hurting large numbers of the displaced."
With food and fuel supplies into the country almost impossible to replenish amid an Israeli blocade on ports and strikes on roads to Syria, prices for goods were skyrocketing - cooking gas nearly doubling to $20, some vegetables nearly quadrupling in price.
Lebanese continued their exodus from the south Thursday, streaming
north to Beirut and other regions, where they crowded into schools, homes of relatives or hotels.
Taxi drivers in the south where charging up to $400 per person for rides to the capital - more than 40 times the usual price. In remote villages of the south, cut off by strikes, residents made their way out over the mountains by foot.
Tens of thousands of foreigners have been evacuated from Lebanon as an international effort gained momentum Thursday, after a small group of U.S. Marines landed in Beirut for the first time in decades.
In their first landing on Lebanese shores in about 20 years, the Marines added speed to the U.S. effort to evacuate about 8,000 of its citizens. About 25,000 Americans are thought to be in Lebanon and there were indications that all those who want to leave may be able to do so by the weekend.
Countries including Russia, Germany, Norway, Greece, Switzerland, Turkey and Jordan also evacuated many of their citizens from Lebanon this week.
Boats were forced to line up outside Beirut harbor and had to wait before
docking in nearby Larnaca, Cyprus. Larnaca was so crowded that some ships were being diverted to the Cypriot port of Limassol.
Maar het was dan ook wel een 'hele gevaarlijke uitkijktoren' !quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:40 schreef schatje het volgende:
Ik zie er geen moskee in aanbouw in, maar ook geen bunker. Het lijkt meer een uitkijktoren.
Wat zat er nou in die bunker of slaap ik ook nog ? En hebben ze niet al ergens wapenarsenalen te pakken of honderden 'strijders' ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:45 schreef Roi het volgende:
Ze schieten niet op die uitkijktoren maar dat ding wat er naast op de grond staat, de bunker.
Die toren haalt die buldozer in het down, daar hadden ze niet raketten voor nodig.
Tuurlijk heeft de media daar moeite mee. DIe kan niet anders dan overnemen wat beide zijden claimen te verliezen of geraakt te hebben. Zo is er vanuit Hezbollah nog geen kik gekomen over gesneuvelde strijders. Wel zijn er inmiddels 300 burgerslachtoffers te betreuren volgens hen. Rara.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:50 schreef MMXMMX het volgende:
Heb ik het helemaal mis hier of wat ?
Een dode Hezbollah strijder is een burger .
Een niet dode Hezbollah strijder is een vrijheidsstrijder .
Een Hezbollah vrijheidsstrijder is gekleed in burger kleding .
Dus in alle gevallen is hij erg moeilijk te herkennen .
Elke burger kan dus een Hezbollah vrijheidsstrijder zijn .
En elke Hezbollah vrijheidsstrijder kan dus een burger zijn
Hoe stel je dan in dit conflict het aantal burger slachtoffers vast ?
De media schijnt hier geen moeite mee te hebben en ik vraag mij oprecht af hoe doen ze dat ?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Wat zat er nou in die bunker of slaap ik ook nog ? En hebben ze niet al ergens wapenarsenalen te pakken of honderden 'strijders' ?
quote:During an IDF forces' activity in the northern border during the night (Wednesday 19/07/06), the forces destroyed Hezbollah organization posts. This was conducted as part of Operation Change of Direction. The IDF operates from the sea, the air, and the ground inside of Lebanon with the aid and instruction of Intelligence Branch information. Until now the IDF has been operating lightly on Lebanese territory, but IDF activity will be increased according to necessity. The IDF is making every effort to avoid hurting uninvolved citizens and the Lebanese army, but the IDF will hurt any factor that poses a threat to the citizens of Israel or to IDF forces regardless of its location. In the past days the Hezbollah organization has proved that not only does it fail to protect Lebanon, it brings destruction upon the country.
Dat z ligt waarschijnlijk aan de verslaggever ...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:50 schreef MMXMMX het volgende:
Heb ik het helemaal mis hier of wat ?
Een dode Hezbollah strijder is een burger .
Een niet dode Hezbollah strijder is een vrijheidsstrijder .
Een Hezbollah vrijheidsstrijder is gekleed in burger kleding .
Dus in alle gevallen is hij erg moeilijk te herkennen .
Elke burger kan dus een Hezbollah vrijheidsstrijder zijn .
En elke Hezbollah vrijheidsstrijder kan dus een burger zijn
Hoe stel je dan in dit conflict het aantal burger slachtoffers vast ?
De media schijnt hier geen moeite mee te hebben en ik vraag mij oprecht af hoe doen ze dat ?
Die laatste is ZEKER een terrorist(e)quote:
Het RTL journaal van gisteravond 19.30u maakte er melding van dat Unifil tientallenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:15 schreef schatje het volgende:
Ja, alleen het Israëlische leger maakt melding van verliezen aan hun zijde. Als je Hezbollah moet geloven is er nog geen enkele strijder van hen omgekomen.
Dat noemen ze nou marketingquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:15 schreef schatje het volgende:
Ja, alleen het Israëlische leger maakt melding van verliezen aan hun zijde. Als je Hezbollah moet geloven is er nog geen enkele strijder van hen omgekomen.
Denk dat het ook zo gespeeld wordt, maar volgens mij geeft de Hezbollah helemaal niet door hoeveel slachtoffers zijn gevallen. Ze hebben immers Allah achter zich en als er dan alsnog mensen sneuvelen zou dat zwak overkomen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:41 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat noemen ze nou marketing![]()
De Israeliers krijgen sympathie als hun soldaten sterven
De Hezbollah niet (of iig minder) dus die zeggen altijd dat het om burgers gaat (krijgen ze nog steeds geen sympathie maar wordt er wel naar Israel gewezen en krijgt Hezbollah ook zijn zin )![]()
Bij een guerilla kun je het geld beter nooit op de tegenpartij zetten. Helemaal met alle haken en ogen en fanaten die eraan zitten in dat gebied.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:51 schreef Drugshond het volgende:
Die grondoorlog wordt er eentje met een lange adem.
Als Libanon aangeeft hun grondgebied te zullen verdeligen dan zullen Syrie en Iran zeker strijders en materieel met goedkeuring van de regering mogen aanleveren.
En dan kan het wel eens een felle en gemene oorlog worden.
Soort Vietnam maar dan in het M-O.
Ik verklaar Israel voor gek als ze dit gaan doorzetten. Dit zou ze wel eens gruwelijk kunnen gaan opbreken zeker als de strijd maanden gaat duren. Want qua manschappen heeft Iran + Syrie toch wel iets meer dan Israel. En als het tot een guerilla oorlog komt weet ik nog niet op wie ik mijn geld moet inzetten.
Die staat nu achter de schermen in een speciaal archief.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef -scorpione- het volgende:
Waar is die foto van die terroriste gebleven?![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
kinderen.
Meki, speciaal voor jou:quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
kinderen
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Het RTL journaal van gisteravond 19.30u maakte er melding van dat Unifil tientallen
dode- en gewonde hezbollah-strijders heeft geevacueerd.
Journaal terug te vinden op het bekende adres:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/
Doorspoelen naar minuut 04.50![]()
Excuses aangeboden, lees je dat even mee?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Meki, speciaal voor jou:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66683/1/50#2821065
Triggershot, daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuses aangeboden, lees je dat even mee?
Dat ze hun excuses aanbieden toont toch dat ze doden van kinderen verwerpen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Triggershot, daar gaat het niet om.
Elke post van Meki bevat de volgende woorden:
Kinderen, dood, schuldige, Israel, zionisten!
Daar gaat het om..
Als hij zich verantwoordelijk voelt moet hij zich aangeven. Daarnaast hoor ik hem nooit over de Israelische kinderen die al zijn omgekomen. Beetje triest dus.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuses aangeboden, lees je dat even mee?
Aan de Israeliers zeker? Dat Meki niet jouw ideale discussie partner is leek me al reeds duidelijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Als hij zich verantwoordelijk voelt moet hij zich aangeven. Daarnaast hoor ik hem nooit over de Israelische kinderen die al zijn omgekomen. Beetje triest dus.
Je probeert mij te vertellen dat Israel er wel van houdt?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ze hun excuses aanbieden toont toch dat ze doden van kinderen verwerpen?
Of gebruik je een soortgelijk post alleen om Meki te irriteren?
Maak een kloon aan... Voordat je geunbanned ben zijn we al 2 weken verderquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb verdomme weer een FP ban, is hier nog wat te doen?
Vul dat maar voor je zelf in, heb je een excuus zien langs vliegen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je probeert mij te vertellen dat Israel er wel van houdt?
Een ander moslim de hel wensen brengt jou ook niet in het paradijs.quote:Kom op zeg, eerst vermoorden dan excuses aanbieden.. Ik hoop dat die man zal verbranden in de hel!
Wat heb je gedaan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb verdomme weer een FP ban, is hier nog wat te doen?
OMG!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vul dat maar voor je zelf in, heb je een excuus zien langs vliegen?
[..]
Een ander moslim de hel wensen brengt jou ook niet in het paradijs.
brr, mannen die dat roepen.quote:
Zoals ik al zei, vul dat maar voor je zelf in.quote:Omdat Israel geen excuses aanbied, ga je ervan uit dat ze ervan houden om dagelijks kinderen te killen zodat ze wat leuks beleven?
Oh, volgens Mohammed iemand die de ander voor kafir uitmaakt is zelf uit geloof gekickt, wat maakt dat van jou nu?quote:Ik ben een moslim, de hezbollah leider niet!
voorbeeld?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zal wel weer een tikkeltje ongenuanceerd gereageerd hebben op een bericht over dit conflict![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:10 schreef venomsnake het volgende:
Kijkje in de keuken van de militaire vleugel van Hamas, de Al-Qassam Brigades: oa te zien hoe de structuur van zo'n brigade eruit ziet en hoe wapens en tunnels gemaakt worden. Interessante docu.Hizbollah werkt op een soortgelijke manier, er wordt dus ook les gegeven in guerilla technieken.
Part 1: Klik!
Wat heeft Meki hier nu weer mee te maken?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aan de Israeliers zeker? Dat Meki niet jouw ideale discussie partner is leek me al reeds duidelijk.
ik ben geen moslim meer zo te lezenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
brr, mannen die dat roepen.![]()
[..]
Zoals ik al zei, vul dat maar voor je zelf in.
[..]
Oh, volgens Mohammed iemand die de ander voor kafir uitmaakt is zelf uit geloof gekickt, wat maakt dat van jou nu?
Je quote een reactie die indirect over hem gaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat heeft Meki hier nu weer mee te maken?![]()
Wens je broeders in palestina en libanon maar succes.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, succes met anderen voor takfir uit te maken, zal Allah wel leuk vinden.![]()
Oh en tussen die Hezbollah leider en Allah ben jij?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wens je broeders in palestina en libanon maar succes.
Of Allah het leuk vindt of niet, ligt tussen mij en Allah.
Zelfs Meki deed mee in dezequote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:10 schreef venomsnake het volgende:
Kijkje in de keuken van de militaire vleugel van Hamas, de Al-Qassam Brigades: oa te zien hoe de structuur van zo'n brigade eruit ziet en hoe wapens en tunnels gemaakt worden. Interessante docu.Hizbollah werkt op een soortgelijke manier, er wordt dus ook les gegeven in guerilla technieken.
Part 2: Klik!
Waarom denk jij dat je kunt bepalen of allah dat wel leuk zal vinden trigger??quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, succes met anderen voor takfir uit te maken, zal Allah wel leuk vinden.![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:43 schreef -scorpione- het volgende:
Zelfs Meki deed mee in deze![]()
'Hier heb ik een zionistisch geweer dat is gemaakt om kinderen te doden, en wij gaan het nu gebruiken om soldaten te doden'![]()
Heb je gelijk in maar het is wel interessant om 2 moslims (?) te horen die er verschillendquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
He, kap eens met die ongein? Dit is niet de plek om een discussie te voeren over het wel of niet moslim zijn van users.
Ik? nee hoor ik breng alleen over wat Mohammed de profeet sas zei.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je kunt bepalen of allah dat wel leuk zal vinden trigger??![]()
Hmm, op een discussieforum overige berichten niet lezen, slordig.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Punt 1 ik las je reactie niet.
2. Beterschap
Hmmm, ik ken diverse liberale moslims die dat ook doen en zichzelf toch moslim noemen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik? nee hoor ik breng alleen over wat Mohammed de profeet sas zei.
Hij laat mij niet tussen zijn geloof met Allah komen, maar velt wel een oordeel over het geloof van die Hezbollah leider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |