quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik heb de passage gevonden:
Bismillah ar-Rahmaan ar-Rahiem
![]()
Ook thanksquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer als Libanon, minder als Jordanie
ze hebben vooral veel van alles maar 1 tegen 1 is het niet zo veel waard behalve hun luchtverdediging die is de laatste jaren stevig opgewaardeerd al verbaasde het me dat Israeli jets zomaar rondjes over Damascus mochten vliegen misschien zijn die nieuwe systemen nog niet operationeel of willen ze een excuus om Israel aan te vallen?
Libanon had Hezbollah niet in de buurt van Israel moeten laten komen, er werden al langer raketten afgevuurd vanuit Libanon richting Israel....quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Israel slim is dan laten ze dat over aan Libanon over en die pakt het wel aan zo niet dan pakt de VN Libanon aan.
maar nee Israel wilt dat niet anders kunnen ze geen burgers treffen.
Pas na een week mag er hulp gestuurd naar Libanon - veels te laat
een beschaafde land liet vandaag de eerste uur al hulp toe
Er zijn nog geen zelfmoordaanslagen geweest vanuit de Palestijnse gebieden of betere raketten van Hezbollah geschoten (die oa het schip en een militaire installatie raakten.) Ze willen het dus niet te ver laten escaleren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Europa en de VS zullen nooit accepteren dat Israel onder de voet wordt gelopen door landen om Israel heen, daarom zullen die landen het niet wagen om aan te vallen, daarnaast heeft Israel een bijzonder sterk leger, en heeft ze al eerder hele landen verslagen.
Het zal allemaal wel loslopen, veel geschreew maar weinig wol.
zeker weten, en dan bedoelde ik het nog relatief maar met een beetje googlen kwam ik erachter dat KFOR op zijn hoogtepunt meer dan 50.000 manschappen hadquote:
ze zijn heel goed in staat zich te hergroeperen, daarvoor wijs ik weer op het bovenstaande maar daar ga ik verder niet op inquote:[..]
en een mogelijke hergroepering?
Het blijft een kruitvat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Europa en de VS zullen nooit accepteren dat Israel onder de voet wordt gelopen door landen om Israel heen, daarom zullen die landen het niet wagen om aan te vallen, daarnaast heeft Israel een bijzonder sterk leger, en heeft ze al eerder hele landen verslagen.
Het zal allemaal wel loslopen, veel geschreew maar weinig wol.
ik zie ze Iran niet zo heel snel aanvallen, die staan echt met kop en schouders boven iedereen in de regio uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef schatje het volgende:
[..]
Ook thanks.
En ja, die Israëlisch gevechtsvliegtuigen vlogen over ter waarschuwing om geen Palestijnse terreurgroepen meer te steunen.
Ik vraag me ook af hoe groot de kans is dat Israël het e.e.a. in Iran uitschakelt.
Ik denk dat een paar honderd raketten van Israel en van amerikaanse schepen in de buurt daar alles wel plat maakt..... Ik geef ze weinig kans in ieder gevalquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie ze Iran niet zo heel snel aanvallen, die staan echt met kop en schouders boven iedereen in de regio uit.
die zijn echt enorm sterk vergeleken met de rest, volgens mij hebben die meer (moderne!) gevechtshelikopters dan Israel, bouwen ze zelf, ze zijn naar het schijnt verder met het upgraden van de ah1 cobra dan de Amerikanen zelf!!!
Alleen asymetrisch (aka "wij zijn niet dom") kunnen ze wat tegen Israel beginnen, een echt conflict moet je wel vele landen hebben om Israel goed aan te pakken. Daarom kunnen ze Hezbollah denk ik ook iets beter aanpakken dan bijvoorbeeld Hamas.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:49 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het blijft een kruitvat.
Uiteindelijk is de knetterende lont een keer op en komt er een explosie.
Op dat moment breekt er een grote oorlog uit.
Hopelijk kan dit nog voorkomen worden.
Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:58 schreef sp3c het volgende:
de Amerikanen schieten voorlopig helemaal nix af en een paar honderd raketten maken nog laaaaang geen zomer
of het moet een nucleare zomer zijn en dat zie ik uberhaupt niet gebeuren
Als Israel en de VS raketten op Iran gaat schieten (wat ik niet waarschijnlijk acht) zal Iran ook wel de knop indrukken en zullen ze zat raketten hebben om flinke schade aan te richten. Tuurlijk kun je ze helemaal plat bombarderen, maar wat heb je dan bereikt ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:56 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk dat een paar honderd raketten van Israel en van amerikaanse schepen in de buurt daar alles wel plat maakt..... Ik geef ze weinig kans in ieder geval
Mwah, ik denk dat Iran met alle plezier Hezbollah blijft aanvullen. Dus indirect zijn ze er al bij betrokken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....
Daarom denk ik dat Iran zich er niet mee zal durven bemoeien.... Ze zullen niet het risico willen lopen om plat gegooid te worden, je zag hoe snel Irak lag, dat had ook niemand verwacht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:02 schreef eL. het volgende:
[..]
Als Israel en de VS raketten op Iran gaat schieten (wat ik niet waarschijnlijk acht) zal Iran ook wel de knop indrukken en zullen ze zat raketten hebben om flinke schade aan te richten. Tuurlijk kun je ze helemaal plat bombarderen, maar wat heb je dan bereikt ?
thnx voor je aanvulling in ga eens wat uitgebreidde links over lezenquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker weten, en dan bedoelde ik het nog relatief maar met een beetje googlen kwam ik erachter dat KFOR op zijn hoogtepunt meer dan 50.000 manschappen had
2 miljoen inwoners!!!!
[..]
ze zijn heel goed in staat zich te hergroeperen, daarvoor wijs ik weer op het bovenstaande maar daar ga ik verder niet op in
ik ben iig niet onder de indruk van het bezetten van een paar onbewaakte dorpjes, laat ze is een dorp inenenten voor bepaalde ziektes dan winnen ze daadwerkelijk terrein bij de locals dan ben ik onder de indruk
de media vind het wel mooi dus die schreeuwen het van de daken, ik vind dat gevaarlijk want je creeert een fout beeld van de stand van zaken ... in 1950 nam TNI Djokdjakarta in (niet eens helemaal, een paar KNIL bataljons hielden nog stand in de stad) dat duurde 7 uur voor ze er weer uitgeschoten werden met honderden dode Indonesiers als gevolg. Militair gezien een totaal nutteloze actie maar heel de wereld riep hoe sterk ze wel niet waren en liet het feit dat ze een enorm pak slaag hebben gehad achterwege en Nederland besloot door internationale druk terug te trekken
het Tet offensief in Vietnam is een ander voorbeeld.
politiek gezien zal het wat uitmaken maar ik kan hier echt niet de conclusie trekken dat de Taliban erg sterk is ofzo want dat blijkt hier gewoon niet uit
Daarom denk ik dat dit ook een in-direct signaal van Israel is aan Iran, dat ze niet met zich laten sollen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:03 schreef eL. het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat Iran met alle plezier Hezbollah blijft aanvullen. Dus indirect zijn ze er al bij betrokken.
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Arnold_fan het volgende:
Daarom denk ik dat Iran zich er niet mee zal durven bemoeien.... Ze zullen niet het risico willen lopen om plat gegooid te worden, je zag hoe snel Irak lag, dat had ook niemand verwacht.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Israel is er ook wel een keer klaar mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:06 schreef Alulu het volgende:
Daarom denk ik dat dit ook een in-direct signaal van Israel is aan Iran, dat ze niet met zich laten sollen.
Iemand hier een plaatje van?quote:[T]he Spanish prime minister accused Israel of using "abusive force" during an event at which he also wore a Palestinian scarf.
Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?
De legers van die landen heb je zo om, installaties ook en de voorzieningen heb je ook zo plat. Het nadeel is dat groeperingen als de Hezbollah niet zo makkelijk zijn uit te roeien. Het is net onkruid, als je denkt dat je het hebt verwijderd, dan duikt het achter je weer op.
Dat komt natuurlijk omdat je ideologie/overtuigd zijn niet kan vernietigen, je kan de fysieke lichamen wel een voor een afschieten maar het ideaal waarvoor ze streven zal altijd blijven, en groeien, dus word die geest gewoon weer opgepikt door een nieuwe generatie.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef eL. het volgende:
[..]
Daarom zeg ik wat heb je dan bereikt ?
De legers van die landen heb je zo om, installaties ook en de voorzieningen heb je ook zo plat. Het nadeel is dat groeperingen als de Hezbollah niet zo makkelijk zijn uit te roeien. Het is net onkruid, als je denkt dat je het hebt verwijderd, dan duikt het achter je weer op.
Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:08 schreef eL. het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Israel is er ook wel een keer klaar mee natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |