kleine correctiequote:Op woensdag 14 juni 2006 23:44 schreef Alulu het volgende:
De stammen en clans daar vochten vroeger oorlogen uit over land, water etc, nu zie je dat nog alleen bewapend door een China bijv of Rusland. Bepaalde arabische stammen die teruggaan tot immigranten uit Saudi Arabie voelen zich ook verheven en mixen bijv helemaal niet, huwelijken met Afrikanen zijn uit den boze bijv.
als er 1 schaap over de dam is enzoquote:
Het allerergst is nog wel wij nl'ers die bij elke scheet met bakken tegelijk die corrupte landen voorzien van hulpgoederen en geld, die bijna nooooit bij de hulp behoevende mensen komen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:13 schreef Equinix het volgende:
De VN heeft het weer lekker laten afweten. 2 jaar geleden hadden ze al manschapen die kant op moeten sturen en gewoon die milities de kop moeten indrukken.![]()
Is het geen idee om al de Afrikaanse landen die leven op noodhulp te annexeren en de komende 100 jaar te laten leiden door de rest van de wereld. Ik word niet goed van die bodemloze put met die corrupte leiders.![]()
Ik wordt ook gek van de rest van de wereld. We wisten wat er gebeurde maar in grijpen ho maar. Neey in plaats daarvan gaan we lekker naar Irak omdat daar wmd’s zouden liggen.![]()
De lidstaten dan.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt
rest van de wereld
maar goed, jullie weten het zoveel beter, wat had de VN dan moeten doen?
lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.
op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
De VN is te log en te politiek voor dit soort zaken imoquote:Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt
rest van de wereld
maar goed, jullie weten het zoveel beter, wat had de VN dan moeten doen?
lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.
op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun landquote:
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun land
AL jaren is het in Afrika een terinzooi met dank aan de corrupte machthebbers en zodra het fout gaat heeft het westen het weer gedaan , willen we helpen dan krijg je weer het gezeik dat we ze proberen te koloniseren .
Afrika moet zijn eigen problemen maar eens op gaan lossen ipv van continue op het westen te rekenen.
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).
Er is nog nooit echt hard ingegrepen (militair dan) op de wijze zoals momenteel in Afghanistan. Het zijn allemaal van die halfslachtige ingrepen geweest. Ik zou wel eens willen dat er nu eens goed ingegrepen wordt door de grote mogendheden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |