abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38867742
Duizenden moorden in Darfur

Het Internationaal Strafhof (ICC) heeft bewijzen verzameld die wijzen op duizenden moorden op burgers in de onrustige Sudanese regio Darfur. Bij een groot deel van de moorden gaat het om massaslachtingen. Dat meldde de hoofdaanklager van het ICC in Den Haag, Luis Moreno Ocampo, woensdag in een rapport aan de Verenigde Naties.

Moreno Ocampo doet op verzoek van de VN-Veiligheidsraad onderzoek naar misdaden tegen de menselijkheid in Darfur. In het verslag rept de hoofdaanklager ook over duizenden sterfgevallen als gevolg van verdrijving. Ook registreerde hij honderden gevallen van mogelijke verkrachting, meldde de Britse omroep BBC.

In Darfur begonnen in 2003 door de Sudanese regering gesteunde Arabische Janjaweed-milities met moordpartijen onder de zwarte bevolking. Er zijn al zo'n 300.000 doden gevallen. Meer dan 2 miljoen mensen sloegen op de vlucht.

De Veiligheidsraad had het ICC in april gevraagd een onderzoek te beginnen naar de gruweldaden in Darfur. De VN stuurden het ICC vorig jaar een lijst met tientallen potentiële verdachten van misdaden in Darfur. Dat leidde tot dusver niet tot concrete aanklachten

http://www.nieuwnieuws.nl(...)orden_in_darfur.html

Dit doet me echt denken aan een georganiseerde religieuze kruistocht, alles en iedereen moet aan hun (islam) geloof voldoen of je bent een afvallige en je wordt verkracht/vermoordt

Ongeloofelijk dat er nog mensen zijn die niet doorhebben dat de Islam momenteel bezig is met een zuivering binnen de islam.

Extra info Janjaweed :

Militair kregen de Janjaweed snel de overhand, geholpen als ze worden door het Soedanese leger en door superieure bewapening. Daarna gingen ze over tot een systematische etnische zuivering, waarbij de niet-Arabische dorpen werden platgebrand en de inwoners verjaagd. In de zomer van 2004 zijn er meer dan 10.000 mensen vermoord en zijn een miljoen mensen op de vlucht geslagen. De Janjaweed achtervolgden de vluchtelingen tot in Tsjaad, waarbij het tot gevechten kwam met het reguliere leger van dat land.

De Soedanese regering ontkent betrokkenheid bij de Janjaweed en gebruikt daarbij als argument dat deze niet voorkomen in door de regering gecontroleerde gebieden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Janjaweed

Extra VN mannetjes maar sturen ??
pi_38868437
Ik denk dat je een beetje verkeerd geinformeerd bent.
X
pi_38868746
Doe eens een voorzet zodat ik jouw reaktie misschien iets beter begrijp ?!
pi_38868897
Dit doet me echt denken aan een georganiseerde religieuze kruistocht, alles en iedereen moet aan hun (islam) geloof voldoen of je bent een afvallige en je wordt verkracht/vermoordt

Ongeloofelijk dat er nog mensen zijn die niet doorhebben dat de Islam momenteel bezig is met een zuivering binnen de islam.

Ze maken er ook Soedanese (Afrikaanse) Moslims af, dus dit gaat dan niet op.
X
pi_38869006
Sorry dat dat niet helemaal duidelijk voor je overkomt maar ik ben me wel degelijk bewust van het feit dat het om islam tegen islam gaat.
pi_38869321
Ow ok, verkeerd opgevat dan, my bad!

Moeilijke situatie in ieder geval, ook als de VN ernaartoe zou gaan eventueel weet ik niet of het er beter op zou worden, zou ook veel moeilijke kwesties meebrengen in ieder geval maar aan de andere kant ben je als Internationale Gemeenschap min of meer verplicht in zulke grote genocides op te treden waar je kan (iedereen herinnert zich Rwanda nog wel).

De stammen en clans daar vochten vroeger oorlogen uit over land, water etc, nu zie je dat nog alleen bewapend door een China bijv of Rusland. Bepaalde arabische stammen die teruggaan tot immigranten uit Saudi Arabie voelen zich ook verheven en mixen bijv helemaal niet, huwelijken met Afrikanen zijn uit den boze bijv.

In de toekomst gaat het Christelijke Zuiden van Soedan zeer waarschijnlijk ook apart dus volgens mij wil de regering ook daar de zaak van afleiden.
X
  Moderator woensdag 14 juni 2006 @ 23:47:04 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38869420
er gaan iig 200 Noren naar toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_38869468
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:44 schreef Alulu het volgende:

De stammen en clans daar vochten vroeger oorlogen uit over land, water etc, nu zie je dat nog alleen bewapend door een China bijv of Rusland. Bepaalde arabische stammen die teruggaan tot immigranten uit Saudi Arabie voelen zich ook verheven en mixen bijv helemaal niet, huwelijken met Afrikanen zijn uit den boze bijv.
kleine correctie

"Militair kregen de Janjaweed snel de overhand, geholpen als ze worden door het Soedanese leger en door superieure bewapening."

Verder verbaast het me nogmaals dat er oh zo weinig aandacht is voor de enorme schade die de islam zichzelf aandoet door dit soort conflicten.....
pi_38869493
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:47 schreef sp3c het volgende:
er gaan iig 200 Noren naar toe
beetje laat.....

beter dan nix he
pi_38869517
Iedereen weet het, niemand doet er wat aan. Zoals vaak in Afrika. Kijk maar naar de zooi in Congo of Somalie.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_38869630
we hebben het over honderden duizend doden maar als er ergens een granaat/mijn knalt oei oei oei wie zou het gedaan hebben ???!!!!

wereld is echt gek......
  Moderator woensdag 14 juni 2006 @ 23:54:24 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38869715
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:48 schreef salutem het volgende:

[..]

beetje laat.....

beter dan nix he
als er 1 schaap over de dam is enzo
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:59:11 #13
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_38869871
"Constateren" als het aan de gang is, onderzoeken als het te laat is en "dit mag nooit meer gebeuren" roepen als het hoge aantal doden bekend is.

Same ol', same ol'... Prachtige organisatie, die VN, uiterst zinvol - zolang het niet om wegwerpmensen gaat.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_38870310
De VN heeft het weer lekker laten afweten. 2 jaar geleden hadden ze al manschapen die kant op moeten sturen en gewoon die milities de kop moeten indrukken.
Is het geen idee om al de Afrikaanse landen die leven op noodhulp te annexeren en de komende 100 jaar te laten leiden door de rest van de wereld. Ik word niet goed van die bodemloze put met die corrupte leiders.

Ik wordt ook gek van de rest van de wereld. We wisten wat er gebeurde maar in grijpen ho maar. Neey in plaats daarvan gaan we lekker naar Irak omdat daar wmd’s zouden liggen.
pi_38870865
De VN.
pi_38871245
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:13 schreef Equinix het volgende:
De VN heeft het weer lekker laten afweten. 2 jaar geleden hadden ze al manschapen die kant op moeten sturen en gewoon die milities de kop moeten indrukken.
Is het geen idee om al de Afrikaanse landen die leven op noodhulp te annexeren en de komende 100 jaar te laten leiden door de rest van de wereld. Ik word niet goed van die bodemloze put met die corrupte leiders.

Ik wordt ook gek van de rest van de wereld. We wisten wat er gebeurde maar in grijpen ho maar. Neey in plaats daarvan gaan we lekker naar Irak omdat daar wmd’s zouden liggen.
Het allerergst is nog wel wij nl'ers die bij elke scheet met bakken tegelijk die corrupte landen voorzien van hulpgoederen en geld, die bijna nooooit bij de hulp behoevende mensen komen.
  Moderator donderdag 15 juni 2006 @ 00:51:28 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38871368
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt

rest van de wereld

maar goed, jullie weten het zoveel beter, wat had de VN dan moeten doen?
lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.

op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
pi_38872443
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt

rest van de wereld

lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.

op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
De lidstaten dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Radegast op 15-06-2006 01:40:39 ]
pi_38873331
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:

rest van de wereld

De VN is te log en te politiek voor dit soort zaken imo
En laten we ook niet vergeten dat de meeste Afrikaanse landen geen westerse troepen in hun land willen.
Tel daarbij op dat de meeste missies in Afrika uitlopen op een debacel (Somalië bv) en dan worden troepen die wel naar afrika gestuurd worden ook vaak nog opgescheept met een slecht mandaad , slechte bewappening etc. (zie bv Sierra Leone waar de (afrikaanse) troepen macht zich liet gijzelen door de rebellen) en dan vind ik het niet zo vreemd dat de meeste landen daar geen zin in hebben.
En dan is het in die regio ook nog eens zo dat als er al vrede komt dat er een jaar later vaak weer het zelfde gezeik met nieuwe/dezelfde millities/regeringen is

VN zou zich niet met dit soort (militaire) aangelegenheden moet bemoeien dat is al vaker bewezen.
Helaas is er niet echt een alternatief , mischien kan in de toekomst de NATO Rapid Response Force daar een oplossing in zijn maar waarschijnlijk zullen dan weer de landen die niet bij de NATO horen weer gaan zeiken .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_38873354
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:34 schreef Radegast het volgende:

[..]

De lidstaten dan.
Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun land
AL jaren is het in Afrika een terinzooi met dank aan de corrupte machthebbers en zodra het fout gaat heeft het westen het weer gedaan , willen we helpen dan krijg je weer het gezeik dat we ze proberen te koloniseren .
Afrika moet zijn eigen problemen maar eens op gaan lossen ipv van continue op het westen te rekenen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:06:08 #21
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_38874385
Helemaal mee eens
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_38874833
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 03:10 schreef dontcare het volgende:

[..]

Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun land
AL jaren is het in Afrika een terinzooi met dank aan de corrupte machthebbers en zodra het fout gaat heeft het westen het weer gedaan , willen we helpen dan krijg je weer het gezeik dat we ze proberen te koloniseren .
Afrika moet zijn eigen problemen maar eens op gaan lossen ipv van continue op het westen te rekenen.
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38875569
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.
pi_38875641
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.
Er is nog nooit echt hard ingegrepen (militair dan) op de wijze zoals momenteel in Afghanistan. Het zijn allemaal van die halfslachtige ingrepen geweest. Ik zou wel eens willen dat er nu eens goed ingegrepen wordt door de grote mogendheden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38876694
Tja, er schuilt voor ons niet veel gevaar als een stel Afrikanen elkaar afslachten. En het probleem is als je orde op zaken stelt en weer weggaat er na een tijdje zo'n op macht beluste neger de boel weer in de soep draait. Op een of andere manier kunnen die mensen gewoon niet met macht/geld omgaan. Dat soort types claimen elke keer de nieuwe bevrijder te zijn en de dictator te verslaan. Zo gauw dat is gebeurd worden zij de volgende dictator... Tja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')