abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:54:43 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40038767
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 06:18 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ze hebben anders nog niet 1 soldaat terug ...of enig idee waar hij zit

Ze hadden beter Rambo gestuurt ,die had in 1 uur (film ) alle krijgsgevangenen van de laatste 10 jaar teruggevonden
Maar Rambo staat toch aan de kant van de Mujahedin? Rambo III
The End Times are wild
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:55:35 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40038781
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef venomsnake het volgende:
Morguhhh

sky: Israel may expand Lebanon ground operations, call up ''massive'' reserves
Of ze gaan een andere kant op...
The End Times are wild
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:59:00 #178
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40038827
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 01:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Are you on crack?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40038898
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Psies, dus dat scheelt weer in moeite om die Israëlische soldaten te moeten ontvoeren: Rambo haalt ze zelf wel even voor u op. Hezbollah blij, Hamas blij, vrede op aarde.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:06:31 #180
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40038932
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 06:46 schreef alipapa het volgende:
In den beginne (+/- 1946) werdt Israel gesticht na het vertrek van de Britten en een 850 00 joden werden om die reden met verlies van al hun bezitingen uit de arabische landen uitgewezen.
Door dat opgefokte gedoe van die landen werd de sfeer in het nieuwe land voor de niet joodse bewoners aldaar ook niet prettig meer en gingen er een 750 000 lopen naar omringende landen van hun zg broeders waar ze ook niet welkom waren.
Hulp vor die vluchtelingen kwam voornamelijk uit het westen, niet van hun arabische broeders met ruim voldoende lege huizen van de vertrokken joden!
In Israel werden de ontheemden wel geholpen door hun nieuwe landgenoten en niet door het westen.

Insh Allah/Gods wil?
Zo staat het mij nog duidelijk bij.
De Sheiks en Mulla`s zwaaiden hooguit met de voor hun doel aangepaste Korans
Toch ff een posting van PV naar voren halen, die wel wat vraagtekens oproept.
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen wat door meneer Lawrence is geschreven, Seven Pillars of Wisdom, en dat is eigenlijk nog erger dan wat je in de film ziet
Het boek staat trouwens online
http://www.gutenberg.net.au/ebooks01/0100111.txt
Het geeft een heel goed beeld van wat er toen gebeurde, en hoe de stammen daar functioneerden. Dit is nog steeds relevant want destijds zijn eigenlijk de grenzen van het midden oosten getrokken na de val van het ottomaanse rijk.
De Sjeiks kregen het land, wat ze voor veel geld later verkocht hebben aan joden die hun beloofde land gingen stichten (wat al voor WW2 begon)
De joodse oorlog van Flavius Josephus is meer dan 2000 jaar geleden geschreven, maar als je dat verslag van de romeinse "politionele acties" in dat gebied leest, en de redenen waarom het gebeurde sla je achterover van hoe herkenbaar dat is.
http://www.ccel.org/j/josephus/works/JOSEPHUS.HTM
Praten we hie over geclaimed of aangekocht land ?, maakt wel significant verschil als onderwerp van deze discussie. En hoe groot was dat gebied ?
pi_40038970
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Toch ff een posting van PV naar voren halen, die wel wat vraagtekens oproept.
[..]

Praten we hie over geclaimed of aangekocht land ?, maakt wel significant verschil als onderwerp van deze discussie. En hoe groot was dat gebied ?
Mijn vraag is ook: hebben die sjeiks land verkocht en konden de mensen die erop woonden hierdoor fluiten naar vergoedingen voor hun huizen? Is dat de verklaring voor de discrepantie in de verklaringen: Israël beweert het land keurig gekocht te hebben, Palestijnen wapperen nog steeds met eigendomsbewijzen van hun huizen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:11:46 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40039084
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:11 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Lijkt me een verjaarde kwestie voor "Tros Radar - opgelicht"
Het lijkt mij in ieder geval niet het eerste geval van land dat gekocht werd van mensen die er eigenlijk niets over te zeggen hadden. De Nederlanders hebben ooit Manhattan "gekocht" van de plaatselijke Indianen voor omgerekend 60 gulden, (ws was niet eens duidelijk dat het geen cadeau was plus het feit dat land niet als iets bezitbaars werd gezien) om ze er daarna af te schoppen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:30:44 #184
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40039266
quote:
Libanese minister van Defensie waarschuwt Israël

De Libanese minister van Defensie, Elias Murr, heeft donderdagavond bevestigd dat het Libanese leger zal deelnemen aan gevechten als Israël Libanon binnenvalt. "Wij hebben vandaag een Libanees leger dat besloten heeft om zijn grond te verdedigen en de eenheid van het bloed is sterker dan overtuigingen, religies en doctrines", stelde Murr. Het Libanese leger greep niet in bij de Israëlische invasie in 1982.

Sinds het begin van het Israëlische offensief op 12 juli zijn minstens 23 Libanese militairen om het leven gekomen en zijn 80 anderen gewond geraakt bij Israëlische luchtaanvallen die legerkazernes en lucht- en zeemachtbasissen viseerden in verscheidene regio's in Libanon
bron: DeMorgen.be
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40039600
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mijn vraag is ook: hebben die sjeiks land verkocht en konden de mensen die erop woonden hierdoor fluiten naar vergoedingen voor hun huizen? Is dat de verklaring voor de discrepantie in de verklaringen: Israël beweert het land keurig gekocht te hebben, Palestijnen wapperen nog steeds met eigendomsbewijzen van hun huizen.
Ik denk dat Israel het wel eerlijk heeft gekocht (misschien niet alles), maar of alles eerlijk verkocht weet ik niet.
pi_40039913
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt ,nou ja Hollywood of Palywood ...
Maar volgens mij is het :ALS hij maar kan vechten ,aan welke kant maakt hem niets uit

Maar gauw weer ontopic
pi_40040096
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:50 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel het wel eerlijk heeft gekocht (misschien niet alles), maar of alles eerlijk verkocht weet ik niet.
Denk idd dat het zo'n puinhoop is: deel is eerlijk gekocht, deel is ingenomen, deel is oneerlijk verkocht.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:15:48 #188
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40040162

(AP) Israel says Hezollah rockets have hit UN observation post
pi_40040370
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:26:02 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40040399
zo te zien is het nog niet over.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40040533
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
zo te zien is het nog niet over.
Had je dat verwacht dan ?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:33:27 #192
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40040578
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het lijkt mij in ieder geval niet het eerste geval van land dat gekocht werd van mensen die er eigenlijk niets over te zeggen hadden. De Nederlanders hebben ooit Manhattan "gekocht" van de plaatselijke Indianen voor omgerekend 60 gulden, (ws was niet eens duidelijk dat het geen cadeau was plus het feit dat land niet als iets bezitbaars werd gezien) om ze er daarna af te schoppen.
Wat ik ervan weet (en ik heb er geen parate objectieve bron die ik hier kan overleggen) was het ideaal om een einde te maken aan de diaspora een veilig 'thuis' voor veel Joden het Bijbels historisch Palestina. De aliya (immigratie kwam op gang vanaf 1880 van voornamelijk politiek vluchtelingen. Velen gingen naar de V.S., maar een aanzienlijke groep naar Palestina. Het ideaal wordt aangeduid als zionisme; vanwege de terugkeer naar Zion (wat betekent schuilplaats).
De Joden gingen zich organiseren om land te kopen van Arabische grootgrondbezitters. Deze grootgrondbezitters zijn overwegend Arabieren uit Egypte, Libanon en Syrië. Eerst zijn de aankopen redelijk, maar later (waarschijnlijk door de wrevel die ontstond door de aanzienlijke groep immigranten) worden de prijzen exorbitant hoog voor meestal onontgonnen moerasgebied. Dit is bovendien allemaal voor 1929. In 1929 is bijvoorbeeld het ontgonnen en bewoonbaar gemaakte grond in Hebron evensnel weer door de Arabieren afgepakt waarbij de hele Joodse gemeenschap aldaar wordt uitgeroeid.
Verder is ook nog belangrijk te weten, dat voor de immigratie de in Palestina wonende Arabieren samenleefden met verschillende kleinere Joodse gemeenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 21-07-2006 10:46:13 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:40:55 #193
16715 Mylene
*schatje*
pi_40040783
quote:
Ik zie er geen moskee in aanbouw in, maar ook geen bunker. Het lijkt meer een uitkijktoren.
pi_40040906
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik zie er geen moskee in aanbouw in, maar ook geen bunker. Het lijkt meer een uitkijktoren.
Ze schieten niet op die uitkijktoren maar dat ding wat er naast op de grond staat, de bunker .
Die toren haalt die buldozer down, daar hadden ze niet raketten voor nodig .

[ Bericht 2% gewijzigd door Roi op 21-07-2006 10:56:02 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:50:24 #195
16715 Mylene
*schatje*
pi_40041031
Oh, ik ben denk ik nog niet helemaal goed wakker. Thanks voor de uitleg Roi .

Ontopic:
quote:
Nearly 20 percent of Lebanese population displaced by fighting
By Haaretz Service and The Associated Press

The United Nations estimated this week that 500,000 people have been displaced in Lebanon due to the fighting with Israel - nearly 20 percent of the Lebanese population.

Between 130,000 and 150,000 are estimated to have fled to Syria, and about 45,000 are believed to be in need of assistance.

Israel renewed its bombing of targets in Lebanon on Friday, warning hundreds of thousands of southern Lebanon residents to flee northward.

A World Food Program official in Lebanon Amer Daoudi expressed concern about getting food to the displaced, saying "damage to roads and bridges has almost completely disrupted the food supply chain, hurting large numbers of the displaced."

With food and fuel supplies into the country almost impossible to replenish amid an Israeli blocade on ports and strikes on roads to Syria, prices for goods were skyrocketing - cooking gas nearly doubling to $20, some vegetables nearly quadrupling in price.

Lebanese continued their exodus from the south Thursday, streaming
north to Beirut and other regions, where they crowded into schools, homes of relatives or hotels.

Taxi drivers in the south where charging up to $400 per person for rides to the capital - more than 40 times the usual price. In remote villages of the south, cut off by strikes, residents made their way out over the mountains by foot.

Tens of thousands of foreigners have been evacuated from Lebanon as an international effort gained momentum Thursday, after a small group of U.S. Marines landed in Beirut for the first time in decades.

In their first landing on Lebanese shores in about 20 years, the Marines added speed to the U.S. effort to evacuate about 8,000 of its citizens. About 25,000 Americans are thought to be in Lebanon and there were indications that all those who want to leave may be able to do so by the weekend.

Countries including Russia, Germany, Norway, Greece, Switzerland, Turkey and Jordan also evacuated many of their citizens from Lebanon this week.

Boats were forced to line up outside Beirut harbor and had to wait before
docking in nearby Larnaca, Cyprus. Larnaca was so crowded that some ships were being diverted to the Cypriot port of Limassol.
bron
pi_40041041
Heb ik het helemaal mis hier of wat ?

Een dode Hezbollah strijder is een burger .
Een niet dode Hezbollah strijder is een vrijheidsstrijder .
Een Hezbollah vrijheidsstrijder is gekleed in burger kleding .

Dus in alle gevallen is hij erg moeilijk te herkennen .
Elke burger kan dus een Hezbollah vrijheidsstrijder zijn .
En elke Hezbollah vrijheidsstrijder kan dus een burger zijn

Hoe stel je dan in dit conflict het aantal burger slachtoffers vast ?

De media schijnt hier geen moeite mee te hebben en ik vraag mij oprecht af hoe doen ze dat ?

[ Bericht 0% gewijzigd door MMXMMX op 21-07-2006 11:01:39 ]
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:50:51 #197
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40041044
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:40 schreef schatje het volgende:
Maar het was dan ook wel een 'hele gevaarlijke uitkijktoren' !
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:52:18 #198
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40041089
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:45 schreef Roi het volgende:
Ze schieten niet op die uitkijktoren maar dat ding wat er naast op de grond staat, de bunker .
Die toren haalt die buldozer in het down, daar hadden ze niet raketten voor nodig .
Wat zat er nou in die bunker of slaap ik ook nog ? En hebben ze niet al ergens wapenarsenalen te pakken of honderden 'strijders' ?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:59:05 #199
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40041296
Een chronologie vanaf ongeveer 1800 over hetgeen ik eerder omschreef staat hier.
Let op! Het is enigszins gekleurd, maar wel gestaafd met bronvermeldingen (op pagina 20).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40041410
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:50 schreef MMXMMX het volgende:
Heb ik het helemaal mis hier of wat ?

Een dode Hezbollah strijder is een burger .
Een niet dode Hezbollah strijder is een vrijheidsstrijder .
Een Hezbollah vrijheidsstrijder is gekleed in burger kleding .

Dus in alle gevallen is hij erg moeilijk te herkennen .
Elke burger kan dus een Hezbollah vrijheidsstrijder zijn .
En elke Hezbollah vrijheidsstrijder kan dus een burger zijn

Hoe stel je dan in dit conflict het aantal burger slachtoffers vast ?

De media schijnt hier geen moeite mee te hebben en ik vraag mij oprecht af hoe doen ze dat ?
Tuurlijk heeft de media daar moeite mee. DIe kan niet anders dan overnemen wat beide zijden claimen te verliezen of geraakt te hebben. Zo is er vanuit Hezbollah nog geen kik gekomen over gesneuvelde strijders. Wel zijn er inmiddels 300 burgerslachtoffers te betreuren volgens hen. Rara.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')