abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 00:11:54 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40030977
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:59 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Voorlopig valt Iran Israel nog niet aan..... Ik zie dat ook nog niet gebeuren, niemand schiet daar iets mee op.....
lijkt mij ook niet waarschijnlijk

dat was de vraag dan ook niet, de vraag was of Israel Iran wat zou kunnen maken oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:12:48 #127
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40031013
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Iemand hier een plaatje van?
Ben ik even blij als we over 2 jaar van die malloot af zijn.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:13:05 #128
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_40031024
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt mij ook niet waarschijnlijk

dat was de vraag dan ook niet, de vraag was of Israel Iran wat zou kunnen maken oid
Ze zouden het wel kunnen waarschijnlijk, maar ik denk niet dat ze daar hun krachten op zullen verspillen zolang het niet nodig is..
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:14:35 #129
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40031083
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:10 schreef Arnold_fan het volgende:
Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashen Het is gewoon een teken van domheid, maar zolang mensen zich niet willen ontwikkelen gebeurt er niets.....
Dus jij oppert een aanval ($$$), een jarenlange bezetting ($$$) en het opzetten van onderwijs ($$$) met als resultaat dat men misschien ooit jouw ideëen gaat opvolgen en dat de regio wat rustiger wordt ? Ik denk niet dat het zo 'makkelijk' werkt en ik vraag me af wie zoiets wil financieren.
pi_40031090
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:10 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er is maar een oplossing, scholing, als mensen leren snappen ze dat er meer in het leven is dan joden-bashen Het is gewoon een teken van domheid, maar zolang mensen zich niet willen ontwikkelen gebeurt er niets.....

als hier meer scholing zou zijn zouden we ook wat minder anti-israel reacties zien
Het is niet simpelweg Joden bashen, of laat ik het zo zeggen, de situatie van de Palestijnse Hamas dan. Hezbollah is iets anders, aangezien zij Libanezen zijn en Israel al tijdje daar weg is.

Je hebt gelijk qua scholing e.d, maar in de Palestijnse zaak snijdt het mes ook aan Israelische kant natuurlijk, maar daar hebben we het al vaak over gehad.
X
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:16:54 #131
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_40031177
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef eL. het volgende:

[..]

Dus jij oppert een aanval ($$$), een jarenlange bezetting ($$$) en het opzetten van onderwijs ($$$) met als resultaat dat men misschien ooit jouw ideëen gaat opvolgen en dat de regio wat rustiger wordt ? Ik denk niet dat het zo 'makkelijk' werkt en ik vraag me af wie zoiets wil financieren.
Dat is dan ook vooral een zaak van binnenuit, als een bevolkingsgroep zich wil ontwikkelen dan kan dat ook..... Als de palestijnen zelf iets van hun leven willen maken zullen ze dat zelf moeten doen, en dus niet steeds aanslagen plegen, maar leren, bedrijven starten, handelen etc. Zolang ze dat niet doen blijven ze onderontwikkeld, en vatbaar voor Hezbollah en cohorten.
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 00:18:17 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40031224
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:13 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ze zouden het wel kunnen waarschijnlijk, maar ik denk niet dat ze daar hun krachten op zullen verspillen zolang het niet nodig is..
kerncentrales bombarderen misschien (kernbommen zijn echt niet cool) maar echt schade aanrichten aan hun leger of regering?

don't think so, daar heb je grondtroepen voor nodig, die kunnen ze er gewoon niet krijgen
pi_40031236
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.
Precies, ik denk dat Israel en wellicht ook Amerika achter de schermen bezig zijn om Libanezen ervan te overtuigen Hezbollah eruit te kicken/ontwapenen, misschien wel in ruil voor financiele steun en natuurlijk veiligheid.
X
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:18:42 #134
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40031240
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef NightH4wk het volgende:
Ze zeggen iig zelf dat ze Iran itt Hezbollah aan de internationale gemeenschap over willen laten. Ze lopen btw nu de andere partijen in Lebanon te pushen atm om Hezbollah verder te ontwapenen zodra Israel em weer peert, dat is nu ook beter mogelijk omdat ze iets zwakker zijn geworden. Israel zelf kan natuurlijk Hezbollah wat tegenwerken in het grensgebied maar echt structureel weghelpen werkt niet zonder dat Lebanon zelf bezig gaat.
Ik denk ook dat het die kant wel op zal gaan, maar ik betwijfel of Libanon écht iets aan de Hezbollah kan doen zolang Damascus en Teheran daar niet aan meewerken. Oftewel ik denk niet dat Libanon bij machte is om Hezbollah op te lossen.
pi_40031343
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:18 schreef eL. het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het die kant wel op zal gaan, maar ik betwijfel of Libanon écht iets aan de Hezbollah kan doen zolang Damascus en Teheran daar niet aan meewerken. Oftewel ik denk niet dat Libanon bij machte is om Hezbollah op te lossen.
Zou je in eerste instantie wel denken.

Maar nu Israel daar, vooral in Hezbollah gebieden, flink tekeer gaat en toch ook Hezbollah verzwakt zou het best kunnen dat wanneer Israel ermee stopt en Libanon gelijk probeert Hezbollah te ontwapenen ze toch kans maken, die aanvallen van Israel verzwakken Hezbollah toch, en ik denk dat Libanon echt wel steun zal krijgen van Israel, Amerika en misschien wel meer landen.
X
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:22:49 #136
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_40031390
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 00:23:02 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40031398
Libanon kan Hezbolla vernietigen als het wil (paar dagen schieten 10.000 doden) maar dat willen ze niet want veel Libanezen zijn er fan van en de Israelische bombardementen zijn dan msschien niet leuk maar een nieuwe burgeroorlog zitten ze al helemaal niet op te wachten.

ik denk dat het meerendeel van de Libaneze politici stiekem wel blij is met deze acties (mits Hezbollah vernietigd wordt)
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:24:23 #138
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40031447
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ben ik even blij als we over 2 jaar van die malloot af zijn.
Zapatero + Trillende Theedoek hoofddeksel.

http://www.thinkspain.com/news/fotonoticia.asp?CodNoticia=11506&foto=foto11506_3.jpg
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:25:10 #139
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_40031476
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:18 schreef Alulu het volgende:

[..]

Precies, ik denk dat Israel en wellicht ook Amerika achter de schermen bezig zijn om Libanezen ervan te overtuigen Hezbollah eruit te kicken/ontwapenen, misschien wel in ruil voor financiele steun en natuurlijk veiligheid.
Als de VN ermee bezig gaat is de kans ook aardig groot, aangezien het een resolutie van de VN is dat gebiedt om de groepen daar te ontwapenen. De president daar is wel een aardige baas dus dat zit ook goed, alleen heb je dan nog het probleem met dat het land economisch niet echt goed uit het conflict komt wat de kans op burgeroorlogen iets vergroot.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:26:50 #140
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40031540
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:11 schreef Alulu het volgende:
Dat komt natuurlijk omdat je ideologie/overtuigd zijn niet kan vernietigen, je kan de fysieke lichamen wel een voor een afschieten maar het ideaal waarvoor ze streven zal altijd blijven, en groeien, dus word die geest gewoon weer opgepikt door een nieuwe generatie.

Dat zie je ook met de Taliban nu.
Daarom dus zoiets probeer je wel van binnenuit, maar ga je niet 'brengen' met een bommentapijt, zo werkt het gewoon niet.
pi_40031627
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:23 schreef sp3c het volgende:
Libanon kan Hezbolla vernietigen als het wil (paar dagen schieten 10.000 doden) maar dat willen ze niet want veel Libanezen zijn er fan van en de Israelische bombardementen zijn dan msschien niet leuk maar een nieuwe burgeroorlog zitten ze al helemaal niet op te wachten.

ik denk dat het merendeel van de Libaneze politici stiekem wel blij is met deze acties (mits Hezbollah vernietigd wordt)
Ik vermoed dat een groot gedeelte van de Libanese bevolking niet blij is met de acties van de Hezbollah en de Hezbollah het liefst uit hun land ziet verdwijnen. De Hezbollah heeft hun land al veel ellende gebracht. Er bestaat inderdaad een grote kans op een burgeroorlog door de Hezbollah.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:30:13 #142
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_40031688
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:26 schreef eL. het volgende:

[..]

Daarom dus zoiets probeer je wel van binnenuit, maar ga je niet 'brengen' met een bommentapijt, zo werkt het gewoon niet.
Hoe krijg je anders je soldaten terug? Als Israel dit zomaar laat gebeuren en de soldaten gaan dood en Israel doet niets zal dit een vrijbrief zijn voor andere groepen om ook zulke dingen te doen om de palestijnse bevolking te paaien.
pi_40031727
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:25 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Als de VN ermee bezig gaat is de kans ook aardig groot, aangezien het een resolutie van de VN is dat gebiedt om de groepen daar te ontwapenen. De president daar is wel een aardige baas dus dat zit ook goed, alleen heb je dan nog het probleem met dat het land economisch niet echt goed uit het conflict komt wat de kans op burgeroorlogen iets vergroot.
Ik denk zelf dat het met de economische gesteldheid van Libanon wel goed komt.

Men zal na dit conflict vermoed ik aardig wat Internationale steun ontvangen en ook financieel, en in potentie is Libanon best een groei diamantje, ze hadden voor aankomend jaar een economische groei van 6 a 7% verwacht dacht ik.
Enige wat ze echt nodig hebben is veiligheid en stabiliteit, en dat zou best weleens kunnen gebeuren als ze Hezbollah kunnen ontwapenen.

Aan het volk zelf zal het niet liggen, want Libanezen zijn echte handelaren en vaak niet lui om de handjes te laten wapperen. (heb er zelf ook kennissen zitten, in noord libanon gelukkig dan)
X
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:31:16 #144
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40031732
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:21 schreef Alulu het volgende:
Maar nu Israel daar, vooral in Hezbollah gebieden, flink tekeer gaat en toch ook Hezbollah verzwakt zou het best kunnen dat wanneer Israel ermee stopt en Libanon gelijk probeert Hezbollah te ontwapenen ze toch kans maken, die aanvallen van Israel verzwakken Hezbollah toch, en ik denk dat Libanon echt wel steun zal krijgen van Israel, Amerika en misschien wel meer landen.
Ik denk wel dat je Hezbollah een flinke slag kunt toebrengen, maar uitroeien niet. En als Hezbollah niks meer voorsteld (hetzij door Israelische bombardementen, hetzij door het Libanese leger) dan zal het een paar jaar duren en dan is er weer een structuur aangebracht en nieuwe aanwas geinstalleerd.

De steun van Hezbollah komt van Iran en Syrië die de directe confrontatie uit de weg gaan. Door partijen als Hamas en Hezbollah (vooral) te steunen kunnen ze lekker de boel frustreren in de regio en zelf buiten schot blijven. Als je de Hezbollah wilt opheffen, dan zul je dat met Syrië en Iran moeten uitpraten en niet (alleen) met Libanon. Althans zo denk ik erover.
pi_40031804
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:26 schreef eL. het volgende:

[..]

Mee eens, het gevaar voor Israel zit er ook in dat als ze zo blijven doorgaan, met de vele burgers die omkomen dat men steeds meer een afkeer en haat tegen Israel krijgt, niet alleen de Shi'ieten of Sunni's maar ook Christelijke Libanezen.
Wat weer zou kunnen leiden tot lichtelijke toename in het begrijpen en steunen (dan wel verbaal) van Hezbollah, hoewel ik dat niet verwacht eigenlijk.
X
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:34:12 #146
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_40031843
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Hoe krijg je anders je soldaten terug? Als Israel dit zomaar laat gebeuren en de soldaten gaan dood en Israel doet niets zal dit een vrijbrief zijn voor andere groepen om ook zulke dingen te doen om de palestijnse bevolking te paaien.
Traditioneel gaat Israel meestal aardig zwaar in op kidnappings en dat wisten die groepen ook wel. Dat maakt het alleen wel vreemd, want waarom kidnappen en dan verder relatief weinig provoceren. Aantrekkelijk blijft nog om te denken dat Iran erachter zat en opdracht gaf om wat gevoelige snaren in Israel te raken om de aandacht af te leiden. Maja, het blijft voor een groot deel gokwerk.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:34:44 #147
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_40031864
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Maar ik keur de reactie van Israel ook helemaal niet af, echter het probleem los je er niet mee op. Hooguit tijdelijk, wat je er wel mee kúnt bereiken is dat het een keertje escaleert en partijen wel om de tafel moéten.
pi_40031874
http://www.andrelevy.net/photos/now/palestine/jewishtrophy.gif

zo feesten ze. erop staan en dan foto maken

nu ben ik echt weg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 00:36:09 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40031914
imo had Israel na de eerste dag bombarderen Zuid Libanon binnen moeten vallen, al die hezbollah klanten zullen onderhand hun wapens wel hebben begraven en met de evacuatieboten naar Cyprus gevaren ... komen weer terug als Israel klaar is, die gasten zijn ook niet dom

strax is er een vacuum als Israel er weer mee ophoud die moet de VN opvullen, dan komt het wel goed denk ik maar als daar dan eerst een half jaar over gediscussieert moet worden ...
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:36:50 #150
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40031940
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:35 schreef Meki het volgende:
http://www.andrelevy.net/photos/now/palestine/jewishtrophy.gif

zo feesten ze. erop staan en dan foto maken

nu ben ik echt weg
fijne vakantie Meki
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')