155mm artilleriegranaatquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:46 schreef Boomstam het volgende:
kan iemand die nummer op zo'n bom goed lezen, het lijkt als p166
moet vast wel info over te vinden zijn
Turkije gaat binnen niet al te lange tijd Noord-Irak invallen, de troepen worden al gemobiliseerd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:58 schreef NorthernStar het volgende:
Nu op BBC2 weer een Amerikaans talkinghead congreslid die zegt dat het al WW3 is.
Het voormalig hoofd van de CIA wil beginnen met Syrië te bombarderen.
Fmr. Director of the CIA calls for an attack on Syria
bronquote:
Israeli girls write messages on a shell at a heavy artillery position near Kiryat Shmona, in northern Israel, next to the Lebanese border, Monday, July 17, 2006. Diplomatic efforts to end Israeli-Hezbollah fighting gained traction Monday, with Israeli officials saying the country would agree to halt fighting if its two captured soldiers were returned and Islamic guerrillas withdrew from the border. Publicly, the officials continued to insist their goal was to dismantle Hezbollah. But senior aides to Prime Minister Ehud Olmert office said he told his Italian counterpart, Romano Prodi, that Israel would accept cease-fire terms of Hezbollah releasing the Israeli soldiers and withdrawing from the border. (AP Photo/Sebastian Scheiner)
Bron ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef stukovich het volgende:
[..]
Turkije gaat binnen niet al te lange tijd Noord-Irak invallen, de troepen worden al gemobiliseerd.
Het lijkt er idd verdacht veel op ja...
Het zal vroeg of laat in de geschiedenis toch wel een keer gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:58 schreef NorthernStar het volgende:
Nu op BBC2 weer een Amerikaans talkinghead congreslid die zegt dat het al WW3 is.
Het voormalig hoofd van de CIA wil beginnen met Syrië te bombarderen.
Fmr. Director of the CIA calls for an attack on Syria
is dat niet naar aanleiding van de turkse militairen die de laatste dagen gedood zijnquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef stukovich het volgende:
[..]
Turkije gaat binnen niet al te lange tijd Noord-Irak invallen, de troepen worden al gemobiliseerd.
Het lijkt er idd verdacht veel op ja...
tsja het is al van even geleden maar....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
De eerst conspiracy theory verhalen zijn uit, het gaat Israel om water.
Israel heeft problemen met de watervoorziening, en Libanon heeft een prima watervoorziening.
Chaim Weizmann, head of the World Zionist Organization, wrote (around 1919-1920) to Prime Minister David Lloyd George that Lebanon was "well-watered" and that the Litani was "valueless to the territory north of the proposed frontiers. They can be used beneficially in the country much further south." He concluded the Litani was "essential to the future of the Jewish national home.'" Yet the British and French mandate powers kept the Litani entirely in Lebanon.
Zie ook: http://www.american.edu/ted/ice/litani.htm
'November, 1997 ' staat er onder het artikel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
Israel heeft problemen met de watervoorziening, en Libanon heeft een prima watervoorziening.
Ja, dat artikel is een stukje referentie materiaal, maar nog niet toegepast op DIT conflictquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:04 schreef schatje het volgende:
'November, 1997 ' staat er onder het artikel.
En dan vind ik het jammer om te zeggen, maar dan zijn de Joden er weer bij betrokken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef _The_General_ het volgende:
Damn zeg, dan gaat het mis,
Kan zo in de recycling dus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, dat artikel is een stukje referentie materiaal, maar nog niet toegepast op DIT conflict
Alle Turkse kranten, en de Turkse televisiekanalen.quote:
Dat is meer de spreekwoordelijke druppel...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef Incomplete het volgende:
[..]
is dat niet naar aanleiding van de turkse militairen die de laatste dagen gedood zijn
door koerden??
Dat zou ik ook zeggen ja. In ieder geval meer voor TRU.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, dat artikel is een stukje referentie materiaal, maar nog niet toegepast op DIT conflict
Wat hebben de joden met koerden te maken??quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan vind ik het jammer om te zeggen, maar dan zijn de Joden er weer bij betrokken.
Ja eeh, je gaat die post toch niet serieus nemen? Het was maar een grapje!quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:07 schreef schatje het volgende:
Dat zou ik ook zeggen ja. In ieder geval meer voor TRU.
Kap daar eens mee. En nu ook echt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan vind ik het jammer om te zeggen, maar dan zijn de Joden er weer bij betrokken.
Weliswaar gedurende 40-45 als slachtoffer, maar nu als aanleiding dan wel oorzaak.
Koerden doden 13 Turkse soldatenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan iemand dat Turkije verhaal bevestigen?²
Grapjes maken doe je maar in Ovjl!.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja eeh, je gaat die post toch niet serieus nemen? Het was maar een grapje!
Ik vermoed dat hij naar het uitbreken van wereldoorlog 3 refereert.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:07 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Wat hebben de joden met koerden te maken??
een andere conspiracy die ik nog niet voorbij heb zien komen maar vast wel langs zal komen een keer:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
Chaim Weizmann, head of the World Zionist Organization, wrote (around 1919-1920) to Prime Minister David Lloyd George that Lebanon was "well-watered" and that the Litani was "valueless to the territory north of the proposed frontiers. They can be used beneficially in the country much further south." He concluded the Litani was "essential to the future of the Jewish national home.'" Yet the British and French mandate powers kept the Litani entirely in Lebanon.
2. op een luchtmachtbasis zou een minderjarig meisje door 81 soldaten verkracht zijn.quote:A former senior Transportation Ministry official said that when Katsav was transportation minister between 1988 and 1992, the office was rife with stories of harassment.
"He liked them skinny and young," she said. "I remember an incident in which someone was wearing a thin shirt, and he sprayed water on her chest. The time has come to publicize it.
en dat dan door deze oorlog dit nieuws op de achtergrond raakt.quote:Of these, 81 were suspected of having slept with the girl, and 25 admitted to having done so. However, all 25 said they were unaware of her true age.
de eventuele actie van het Turkse leger heeft weinig met het conflict van Israel te maken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:12 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij naar het uitbreken van wereldoorlog 3 refereert.
dat was misschien een verkeerde benaming, maar ik kan niet zeggen dat alles dat nu gebeurt en nog meer gaat gebeuren dat dat als een donderslag bij heldere hemel voor me komt....quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil JohnDope dan nog horen hoe spannend en kewl het allemaal wel niet is. Jonge wat spoort die gozer niet zeg.
Wat een onzin allemaal, de aanleiding is duidelijk: een escalering van de aanvallen op Israelisch grondgebied vanuit Libanon, een aantal militairen afgemaakt, 2 gegijzeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Caesu het volgende:
[..]
een andere conspiracy die ik nog niet voorbij heb zien komen maar vast wel langs zal komen een keer:
Ik weet niet precies sinds wanneer het geweld weer is opgelaaid. Was dat niet toevallig na dat incident met die granaat op dat strand?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef _The_General_ het volgende:
Wat een onzin allemaal, de aanleiding is duidelijk: een escalering van de aanvallen op Israelisch grondgebied vanuit Libanon, een aantal militairen afgemaakt, 2 gegijzeld.
ja precies. maar vroeg of laat komt er vast iemand met die onzintheorie op de proppen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal, de aanleiding is duidelijk: een escalering van de aanvallen op Israelisch grondgebied vanuit Libanon, een aantal militairen afgemaakt, 2 gegijzeld.
Het is niet zo ontzettend apart eigenlijk, de aandacht ligt nu op het Midden-Oosten, dus Turkije komt, wat ze ook doen, minder in de schijnwerpers.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef JohnDope het volgende:
En verder vind ik dat Turkije verhaal wel apart.
Daar zijn de meningen ook over verdeeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet niet precies sinds wanneer het geweld weer is opgelaaid. Was dat niet toevallig na dat incident met die granaat op dat strand?
Conspiracy theorieën zijn van harte welkom in TRU. Ik stel daarom voor dat je daar een topic opent.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Caesu het volgende:
[..]
een andere conspiracy die ik nog niet voorbij heb zien komen maar vast wel langs zal komen een keer:
Dan kun je beter dit lezenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
Het gevolg is voor mij in ieder geval een stuk minder duidelijk. Wat win je op de Hezbollah door infrastructuur en voorzieningen te bombarderen ? Niet echt een manier om een snelle oplossing te bereiken, integendeel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef _The_General_ het volgende:
Sorry als ik overigens een beetje bits reageer. Dat is onbedoeld. Heb alleen hele erge hoofdpijn door het weerquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:18 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja precies. maar vroeg of laat komt er vast iemand met die onzintheorie op de proppen.
Een logische stap ( militair gezien ) als je een gebied wilt binnenvallen. Ik verwacht nog steeds dat Israel zelf gaat oprukken tot aan de rivier om een bufferzone te maken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef eL. het volgende:
[..]
Het gevolg is voor mij in ieder geval een stuk minder duidelijk. Wat win je op de Hezbollah door infrastructuur en voorzieningen te bombarderen ? Niet echt een manier om een snelle oplossing te bereiken, integendeel.
Een infrastructuur en voorzieningen waarvan de Hezbollah natuurlijk ook dankbaar gebruik maakt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef eL. het volgende:
[..]
Het gevolg is voor mij in ieder geval een stuk minder duidelijk. Wat win je op de Hezbollah door infrastructuur en voorzieningen te bombarderen ? Niet echt een manier om een snelle oplossing te bereiken, integendeel.
Tsja, wat staat er allemaal op de agenda's van TPTB, dat zouden we allemaal wel willen weten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef NorthernStar het volgende:
Dan kun je beter dit lezen
We're Being Set Up for Wider War in the Middle East
Of deze
Israel Makes Its 'Clean Break'
Op elke militaire academie worden "war-games" gespeeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef eL. het volgende:
[..]
juist wel toch? het stopzetten van elke beweging van hezbollah. het vernietigen van raketten en toegangswegen voor deze ondingen vernietigen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef eL. het volgende:
[..]
Ik ken de binnenlandsepolitiek van Turkije bijna niet, dus ik zou niet kunnen weten of ze nog een appeltje te schillen hebben met irak?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is niet zo ontzettend apart eigenlijk, de aandacht ligt nu op het Midden-Oosten, dus Turkije komt, wat ze ook doen, minder in de schijnwerpers.
De VN en al hun inspanning werkt iniedergeval nietquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef Hallulama het volgende:
Uiteindelijk weet je 't toch nooit, wat er allemaal speelt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet, het is toch wel duidelijk wat wel, en wat niet, werkt.
Laat ze dat dan doen, voorlopig bombarderen ze een stuk verder dan die zone.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef _The_General_ het volgende:
Een logische stap ( militair gezien ) als je een gebied wilt binnenvallen. Ik verwacht nog steeds dat Israel zelf gaat oprukken tot aan de rivier om een bufferzone te maken.
en deze foto's bloijken in scene gezet te zijn door die oh zo onafhankelijke en professionele persquote:
turkije heeft al tijdennnn lang probs met de nomaden in het zuiden en ook noorden van irak.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken de binnenlandsepolitiek van Turkije bijna niet, dus ik zou niet kunnen weten of ze nog een appeltje te schillen hebben met irak?
Of ze kunnen het doen voor Europa(ff zoete broodjes bakken of om ze te dissen) ?
quote:'Turkije bereidt offensief tegen Koerden voor'
Uitgegeven op dinsdag 18 juli 2006 om 15:46:43
(Novum/AP) - De Turkse regering heeft het leger opdracht gegeven een grensoverschrijdend offensief tegen de Koerdische rebellen in Noord-Irak voor te bereiden. Dit hebben de Turkse televisiezender NTV en de krant Hurriyet dinsdag bericht.
De woordvoerder van premier Recep Tayyip Erdogan wilde geen commentaar op het bericht geven. Hij verwees in plaats daarvan naar de verklaring die minister van justitie Cemil Cicek maandag uitbracht. Cicek riep Irak en de Verenigde Staten op de Koerdische strijders in het noorden van Irak harder aan te pakken. Als dat niet gebeurt, zei Cicek, dan is Turkije bereid iedere denkbare maatregel te nemen, waarmee hij kennelijk doelde op eigenmachtig optreden.
De Koerdische opstandelingen hebben in minder dan een week tijd vijftien man Turks veiligheidspersoneel omgebracht. Premier Erdogan heeft woedend op het opgelaaide geweld gereageerd en het optreden van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK) niet te verteren genoemd.
De Koerdische rebellen opereren veelal in kleine groepen vanuit Noord-Irak. Turkije dringt allang bij de VS en Irak aan op maatregelen tegen de PKK-bases, maar de VS hebben het te druk met de ordehandhaving in Bagdad en omstreken om zich druk te maken over het grensgebied. Ook de Iraakse regering heeft wel wat anders aan haar hoofd.
Erdogan zei dat Turkije tot dusver altijd 'geduld' heeft betracht en heeft geprobeerd de problemen 'met democratische middelen' op te lossen. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar zinspeelde op een offensief in Noord-Irak. Turkije heeft al zo'n tweeduizend militairen in Noord-Irak gelegerd.
[Copyright 2006, Novum]
ok dan. wist ik niet. Maar dan is het bestwel WW3 nu.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:
[..]
turkije heeft al tijdennnn lang probs met de nomaden in het zuiden en ook noorden van irak.
de Turken kwamen toch helemaal niet ter sprake in het bericht van Northernstar waar WW3 vermeld wordt?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Incomplete het volgende:
[..]
de eventuele actie van het Turkse leger heeft weinig met het conflict van Israel te maken.
dan staat het niet netjes om daar de Joden de schuld van te geven.
Als ik het verkeerd zie......... ik luister.
Er zijn een aantal zaken waarom ik denk dat ze overal aanvallenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef eL. het volgende:
[..]
Laat ze dat dan doen, voorlopig bombarderen ze een stuk verder dan die zone.
Mijn reactie was op BB.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
de Turken kwamen toch helemaal niet ter sprake in het bericht van Northernstar waar WW3 vermeld wordt?
Whatever, een idiote uitspraak van een Amerikaans congreslid is deze aandacht niet waard.
Nee hoor, bijlange niet,quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ok dan. wist ik niet. Maar dan is het bestwel WW3 nu.
Op het nieuws vandaag over een christelijk gezin. Dat idd denkt zoals je zegtquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Hallulama het volgende:
Zijn er nou al wat officiele bronnen waaruit blijkt dat veel Libanezen het Israël niet zo zeer kwalijk nemen, en dat ze blij zijn wanneer ze voorgoed van Hezbollah zijn verlost, zodat Libanon weer van de Libanezen wordt? Het zou een positieve ontwikkeling zijn, en het lijkt me leuk als we daar een bevestiging van kunnen vinden.
Iemand?
Ik lees elders weer dat het zou gaan om recovered shells fired by Hezbollah, waar ze op tekenen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef Glasnosteraar het volgende:
en deze foto's bloijken in scene gezet te zijn door die oh zo onafhankelijke en professionele pers![]()
Ik denk dat er genoeg Libanesen zijn die heel graag van de Hezbollah permanent af willen, maar niet op deze manier.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Hallulama het volgende:
Zijn er nou al wat officiele bronnen waaruit blijkt dat veel Libanezen het Israël niet zo zeer kwalijk nemen, en dat ze blij zijn wanneer ze voorgoed van Hezbollah zijn verlost, zodat Libanon weer van de Libanezen wordt? Het zou een positieve ontwikkeling zijn, en het lijkt me leuk als we daar een bevestiging van kunnen vinden.
Iemand?
Heb vooral de indruk dat de grote meerderheid kwaad is op Israël en de mensen in het Noorden het Hezbollah kwalijk nemen maar zich tevens bedrogen voelen door het Westen en Bush.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Hallulama het volgende:
Iemand?
ik ken de WW-maatstaven niet, maar er zijn bestwel een hoop landen in het middenoostenconflict betrokken volgens mij.quote:
Maar met 1 schakelen ze ondertussen óók de rest van Libanon uit. 2 Kan ik begrijpen, maar hoeveel grip heeft die poppenkastregering nou eigenlijk op een organisatie als de Hezbollah ? Wat betreft punt 3 hoor ik in de media (jaja) dat ze (ook de) wegen bombarderen waarover mensen willen vluchten, of mogen ze niet richting Syrie ? Laat 4 wat mij betreft maar snel gebeuren, en dat deel dan zo snel mogelijk onder een internationaal gezag zetten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:27 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn een aantal zaken waarom ik denk dat ze overal aanvallen
1 - Hezbollah in heel Libanon uitschakelen.
2 - Israel houdt de Libanese regering mede-verantwoordelijk en toont dat door overal aan te vallen.
3 - Men wilt de doorvoer van wapens vanuit Syrie en Iran afbreken.
4 - Uiteindelijk wil men Libanon over land binnenvallen en een bufferzone opzetten.
Waarom is het per definitie anti-semitisme (waarom heeft "het" eigenlijk een aparte benaming) als ik een scherpe mening heb over hen? Moet kunnen toch? Als ik maar niet discrimineer, maar tot nu toe houd ik me aardig bij de feiten heb ik het idee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef _The_General_ het volgende:
Negeer BansheeBoy maar. Hij is een relkloon die alleen maar hier is om zijn anti-semitische rotzooi te spuien. Ik snap niet dat die gozer nog geen ban heeft. Vriendje in de crew misschien?
nee het zijn 100% zeker granaten die klaarstaan om afgeschoten te worden richting Libanon.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik lees elders weer dat het zou gaan om recovered shells fired by Hezbollah, waar ze op tekenen.
Somebody please confirm or deny?
Als dat maar niet resulteerd in een te fatalistische houding. We hebben allemaal de verantwoordelijkheid om ons verstand te blijven gebruiken. Ook al leidt dat tot pijnlijke conclusies.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Tsja, wat staat er allemaal op de agenda's van TPTB, dat zouden we allemaal wel willen weten.
Uiteindelijk weet je 't toch nooit, wat er allemaal speelt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet, het is toch wel duidelijk wat wel, en wat niet, werkt.
Inderdaad, de granaten zijn nieuw.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:34 schreef Caesu het volgende:
[..]
nee het zijn 100% zeker granaten die klaarstaan om afgeschoten te worden richting Libanon.
Wat het verhaal ook is achter die granatenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik lees elders weer dat het zou gaan om recovered shells fired by Hezbollah, waar ze op tekenen.
en nep bommen dan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wat het verhaal ook is achter die granaten
Het zijn zeker GEEN 'recovered shells ' van wie dan ook
nee nee, dit zijn artillerie granaten van de Israeliërs. Hier staat een ander perspectief van dezelfde foto's http://www.sandmonkey.org/2006/07/18/this-is-fucked-up/quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De amerikanen schrijven ook teksten op hen granaten hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
nee nee, dit zijn artillerie granaten van de Israeliërs. Hier staat een ander perspectief van dezelfde foto's http://www.sandmonkey.org/2006/07/18/this-is-fucked-up/#comments
Je kunt de tank zien staan.
Blijft natuurlijk een geweldig stomme aktie, begrijp niet dat één of andere officier niet ingegrepen heeft. Aan de andere kant, wapenfetisjisme is aan Arabische kant de gewoonste zaak van de wereld.
nee volstaat bij mij niet hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nepbommen ?...of bedoel je losse floddders?
Nee
Het is gewoon hetzelfde wat deze soldaat doetquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:34 schreef Caesu het volgende:
[..]
nee het zijn 100% zeker granaten die klaarstaan om afgeschoten te worden richting Libanon.
Check deze post hieronder eens:quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef _The_General_ het volgende:
Negeer BansheeBoy maar. Hij is een relkloon die alleen maar hier is om zijn anti-semitische rotzooi te spuien. Ik snap niet dat die gozer nog geen ban heeft. Vriendje in de crew misschien?
Die gaat ook nu weer op als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Even wat anders: ik word het een beetje beu dat er overdreven dramatisch wordt gereageerd als je een scherpe mening hebt over Israeliërs/Joden, alles wordt direct afgedaan als anti-semitisme. Slechte zaak, zeker op een forum. Die verlamming die bij sommige mensen ontstaat als de Joden in een kwaad daglicht worden besproken komt hoe dan ook voort uit het feit dat men schuldgevoelens heeft aangezien Nederland de joden slecht heeft behandelt gedurende de 2de wereldoorlog, er waren veel oprechte zielen die deze armoedige mensen opvingen, er waren er nog meer die ze hebben aangegeven bij de Duitsers in ruil voor een knijpkat.
En mede daardoor dus kan men niet alles zeggen en is Nederland bijna standaard Pro-Israël.²
Hoezo is nee niet genoeg ?...of bedoel je dat je uitleg wilt WAAROM het geen losse flodders zijn ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef Boomstam het volgende:
[..]
nee volstaat bij mij niet hoor
losse flodders ja. ik hoorde ook nog ergens dat ze lieten zien hoe je bommen over brengt.
Losse flodders op een auto rijdend ipv schieten. met wel bemoedigende teksten derop zo van: We doen het op een vriendelijke manier
jah dat bedoelde ik. hoe kan je dat nou zien.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoezo is nee niet genoeg ?...of bedoel je dat je uitleg wilt WAAROM het geen losse flodders zijn ?
Daar zijn de meeste hier het wel over eens denk ikquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:46 schreef Boomstam het volgende:
[..]
jah dat bedoelde ik. hoe kan je dat nou zien.
Opzich, of het losse flodders zijn of niet het is sowieso marcaber dat kinderen op bommen schrijven
Misschien is het ook een manier dat die kinderen zo hun psychische leed verwerken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is gewoon hetzelfde wat deze soldaat doet
[afbeelding]
Alleen het door kinderen laten doen is tamelijk ziek.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou kunnen ....maar of het verstandig is is maar de vraagquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien is het ook een manier dat die kinderen zo hun psychische leed verwerken.
Je kent de hele context rond dat plaatje niet. Misschien stonden er wel milities op die bommen te schrijven en toen kwam er 1 kind aan en die vroeg waarom ze dat deden en die militie legde het verhaal op een kindvriendelijke manier uit. En toen gingen ze ook wat zetten op die bom.
En soms zijn de teksten nog grappig ookquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:47 schreef _The_General_ het volgende:
Het schrijven op bommen is iets wat plaats vind vanaf dat er bommen zijn.
Chavezquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Boomstam het volgende:
01:42 Chavez demands Israel end aggression against Palestinians, Lebanon (Reuters)![]()
01:39 UAE accuses Israel of bombing aid convoy (AFP)![]()
zeker, maar ik hou er niet van als blijkt dat één of andere journalist, in dit geval Sebastian Scheiner, van het AP, een paar straatkinderen bijeenscharrelt en vervolgens een paar potentieel omstreden foto's in scene zet. Hoe dat gaat hebben we o.a. al kunnen zien in die Pallywood documentaire.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De amerikanen schrijven ook teksten op hen granaten hoor
Tijdens WW1 &2 deded alle partijen het
Syrie is natuurlijk wel strategisch. Met irak jordanie syrie en libanon heeft israel genoeg buffer tussen hun en iran. Iran hiermee dus meer en meer isolerenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Drugshond het volgende:
Ik zie het nut niet van Amerika om Syrie aan te vallen.Voor kernwapens kunnen ze beter kijken naar N-Korea. Voor terrorisme kunnen ze beter kijken naar Iran.
Elke keer het zwakste jongetje uit de klas een mep verkopen. Terwijl de grotere lastposten vrij spel hebben.
Als ze dit werkelijk gaan doen dan is het pure uitlogging om Iran uit de tent te jagen. En dan komen de kerncentrales weer in beeld.
Damn "I love it when a plan comes together".
Weten we 100% zeker dat dat waar is dan ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
zeker, maar ik hou er niet van als blijkt dat één of andere journalist, in dit geval Sebastian Scheiner, van het AP, een paar straatkinderen bijeenscharrelt en vervolgens een paar potentieel omstreden foto's in scene zet. Hoe dat gaat hebben we o.a. al kunnen zien in die Pallywood documentaire.
ik vind het niet onverstandig, die kinderen groeien op met geweld. Ze zagen op dat moment niet voor het eerst daar een bom of wapen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zou kunnen ....maar of het verstandig is is maar de vraag
OMG hij ook al, nu is het echt wo3quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Chavez, de man die de Bovenwindse eilanden nog altijd wilt veroveren ?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Boomstam het volgende:
01:42 Chavez demands Israel end aggression against Palestinians, Lebanon (Reuters)![]()
Een wapen zien , of er een boodschap op schrijven vind ik toch NET iets andersquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik vind het niet onverstandig, die kinderen groeien op met geweld. Ze zagen op dat moment niet voor het eerst daar een bom of wapen.
http://news.yahoo.com/s/a(...)ighting_evacuation_1quote:BEIRUT, Lebanon - A cruise ship sailed into Beirut late Tuesday, delayed by an Israeli naval blockade amid fierce criticism that the U.S. effort to evacuate 25,000 Americans fleeing Mideast fighting had lagged behind Europe's. The commander of the Fifth Fleet said the ship would begin boarding evacuees at dawn.
[..]
The White House defended asking Americans to reimburse the estimated $150 cost of their passage, and the ambassador said the evacuation's slow start was intended to safeguard Americans.
"We at the embassy don't have the experience to move a lot of people," Feltman said. "Luckily, the U.S. government does," he said. "Security and safe travel were what's on our minds."
An estimated 8,000 of the 25,000 Americans in Lebanon want to leave.
European countries began moving hundreds of their citizens to Cyprus on Monday. Nearly 1,000 were on a Swedish-chartered ship that left Beirut on Tuesday, and a British warship and Greek frigate transported nearly 600 of those countries' nationals away from Lebanon.
[..]
White House spokesman Tony Snow said the United States has determined it was not safe to travel by road, adding: "We understand the anxieties of people in Lebanon."
To get on board a ship or helicopter, Americans must sign a note pledging to reimburse the U.S. government. They will be charged the price of a single commercial flight from Beirut to Cyprus — usually $150-$200, although officials refused to specify.
If they have no money to fly onward, they also will be asked to guarantee reimbursement of the price of an airline ticket from Cyprus to the United States.
Snow said the government has to charge evacuees because of a 2003 law. "I dare say that it's something that is causing heartburn for a number of people, but it's the law," he said.
House Democratic leader Nancy Pelosi objected, saying it was not Congress' intent to prevent evacuations by making people sign a commitment to pay.
"A nation that can provide more than $300 billion for a war in
Iraq can provide the money to get its people out of Lebanon," Pelosi told CNN.
Some other European countries, including the Netherlands, said they asked for repayment but did not expect it in many cases.
The Orient Queen had been on a cruise of the eastern Mediterranean with 400 people aboard, mostly Lebanese. It was supposed to have returned to Beirut three days ago but was unable to do so because of the Israeli blockade, a U.S. official in Beirut said. While it was in Cyprus, it was chartered by the U.S. to evacuate Americans.
Misschien hebben die meisjes 1 of meerdere familieleden of andere dierbare verloren gedurende het conflict, dat vertelt de afbeelding er niet bij. In dat geval zou ik ze zeker laten schrijven als ze dat wilden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:53 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Een wapen zien , of er een boodschap op schrijven vind ik toch NET iets anders
overgens de libanezen sjiiten zijn niets beters hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:52 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Weten we 100% zeker dat dat waar is dan ?
En ALS het waar is waarom maken die militairen er dan geen eind aan ?
Isoleren werkt niet echt met een balistisch wapenprogramma.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:51 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Syrie is natuurlijk wel strategisch. Met irak jordanie syrie en libanon heeft israel genoeg buffer tussen hun en iran. Iran hiermee dus meer en meer isoleren
En als Libanese kindereren dat doen op de granaten van het Libanese leger ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien hebben die meisjes 1 of meerdere familieleden of andere dierbare verloren gedurende het conflict, dat vertelt de afbeelding er niet bij. In dat geval zou ik ze zeker laten schrijven als ze dat wilden.
Ach ja, alles beter dan bij een kind een bomgordel omdoen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien hebben die meisjes 1 of meerdere familieleden of andere dierbare verloren gedurende het conflict, dat vertelt de afbeelding er niet bij. In dat geval zou ik ze zeker laten schrijven als ze dat wilden.
Dat is OVERAL hetzelfde helaas ...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef Boomstam het volgende:
[..]
overgens de libanezen sjiiten zijn niets beters hoor
als een journalist aan een kind vraagt wat ie van de situatie vind dan staat mama van achter de camara te roepen wat het kind moet zeggen. en dat is meestal vol haat.
aan beide kanten vallen slachtoffers. dus zou ik ook zo reageren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:58 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En als Libanese kindereren dat doen op de granaten van het Libanese leger ?
Hoe zou je dan reageren ?
Ik heb het dus niet over de terroristen maar het 'normale 'leger
Ok wou het gewoon ff wetenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
aan beide kanten vallen slachtoffers. dus zou ik ook zo reageren.
nu is wel de kans om Syrië en Iran aan te pakken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Drugshond het volgende:
Ik zie het nut niet van Amerika om Syrie aan te vallen.Voor kernwapens kunnen ze beter kijken naar N-Korea. Voor terrorisme kunnen ze beter kijken naar Iran.
Elke keer het zwakste jongetje uit de klas een mep verkopen. Terwijl de grotere lastposten vrij spel hebben.
Als ze dit werkelijk gaan doen dan is het pure uitlogging om Iran uit de tent te jagen. En dan komen de kerncentrales weer in beeld.
Damn "I love it when a plan comes together".
quote:High Court Rejects Druze Appeal to Enter Lebanon and Syria
16:48 Jul 18, '06 / 22 Tammuz 5766
(IsraelNN.com) The Supreme Court Tuesday rejected an appeal from 4,000 members of the Druze population in the Golan Heights, who want permission to visit holy sites in Syria and in Lebanon.
Aharon Barak, president of the court, said the danger to security is greater that the rights of the Druze to visit the sites.
natuurlijk is het niet moreel. noem 1 leger dat wel 100% rechtvaardig is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef NorthernStar het volgende:
- afgevuurde Hezbollah granaten
- dummy granaten
- verwerking van psychisch leed
- in scene gezet
Nog meer?
Ook een optie is om van je morele paard af te klimmen en je ogen open te doen zodat je wellicht kunt zien dat er weinig moreels aan deze hele oorlog en moordpartij is.
dat het in scene gezet is zeker, je laat géén kinderen rotzooien met artillerie granaten, je laat ze er geeneens in de buurt. En waarom die Israelische militairen dat toelaten, gewoon domheid, ik vermoed dat dit voor de verantwoordelijke officier een vrij onplezierige naloop gaat krijgen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:52 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Weten we 100% zeker dat dat waar is dan ?
En ALS het waar is waarom maken die militairen er dan geen eind aan ?
Idd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef NorthernStar het volgende:
- afgevuurde Hezbollah granaten
- dummy granaten
- verwerking van psychisch leed
- in scene gezet
Nog meer?
Ook een optie is om van je morele paard af te klimmen en je ogen open te doen zodat je wellicht kunt zien dat er weinig moreels aan deze hele oorlog en moordpartij is.
hier is overigens een hele collectie van foto's van die Sebastian Scheiner:quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
zeker, maar ik hou er niet van als blijkt dat één of andere journalist, in dit geval Sebastian Scheiner, van het AP, een paar straatkinderen bijeenscharrelt en vervolgens een paar potentieel omstreden foto's in scene zet. Hoe dat gaat hebben we o.a. al kunnen zien in die Pallywood documentaire.
Het Amerikaanse (USA) natuurlijk...die vechten toch altijd voor gerechtigheid ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef Boomstam het volgende:
[..]
natuurlijk is het niet moreel. noem 1 leger dat wel 100% rechtvaardig is.
Prima plan, maar neem dan wat grotere Granaten ...kinderbeul...355mm lijkt me wel genoegquote:En nu je het over een paard heb.
Wie weet gaan die kinderen er wel in zitten. worden ze afgevuurd. Komen ze bij de hezbollah terecht die denken, losse flodders!!!!
en als ze slapen kruipen de kinderen eruit en nemen de stad in.![]()
Wat een ophef over een foto.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Idd.
Ik had de reaties hier wel eens willen zien als een Libanees meisje dit soort teksten op een Katoesha raket aan het schrijven was... was er dan ook sprake van ''verwerking van psychisch leed'' om maar eens wat te noemen..![]()
Je moet toch watquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:08 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Wat een ophef over een foto.
Ik schaar het in de categorie foto's van pally's die met stenen gooien. Big deal.
Ik zou anders niet graag een steen van hun tegen mijn hoofd of op een andere plek op mijn lichaam krijgen. Ze zijn er behoorlijk behendig in.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:08 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ik schaar het in de categorie foto's van pally's die met stenen gooien. Big deal.
Het maakt me echt niet uit, al was het een meisje die schreef op een raket van een terrorist. Zo gaat het nou eenmaal een gewapend conflict.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Idd.
Ik had de reacties hier wel eens willen zien als een Libanees meisje dit soort teksten op een Katoesha raket aan het schrijven was... was er dan ook sprake van ''verwerking van psychisch leed'' om maar eens wat te noemen..![]()
het is bijzonder irritant als fotografen en filmers allerlei scenes in scene gaan zetten. Op zich is dat natuurlijk ook niets nieuws, die foto van russische soldaten op de Brandenburger Tor is ook in scene gezet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:08 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Tja, het is net als met de golfoorlog.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:09 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Je moet toch wat
Anders komen we nooit aan deel 27![]()
Zo'n granaat anders ook niet hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zou anders niet graag een steen van hun tegen mijn hoofd of op een andere plek op mijn lichaam krijgen. Ze zijn er behoorlijk behendig in.![]()
tsja...quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:09 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Je moet toch wat
Anders komen we nooit aan deel 27![]()
In principe zijn alle foto's min of meer 'in scene gezet ' in zovere dat hetquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
het is bijzonder irritant als fotografen en filmers allerlei scenes in scene gaan zetten. Op zich is dat natuurlijk ook niets nieuws, die foto van russische soldaten op de Brandenburger Tor is ook in scene gezet.
Zo smelt de geloofwaardigheid van de pers als sneeuw in de zon.
Ja het nieuws dat de Nijmeegse Vierdaagse is afgelast heeft op dit moment blijkbaar meer 'nieuwswaarde ' als dit conflictquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:12 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Tja, het is net als met de golfoorlog.
Na 3 dagen CNN live beelden kijken was het nieuwtje er ook af.
daarnaast gebeurt er weinig behoudens de "normale" beschietingen over en weer.
mjah, het is even wachten tot alle buitenlanders geëvacueerd zijn, daarna gaan ze weer vrolijk verder..quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:12 schreef Incomplete het volgende:
[..]
daarnaast gebeurt er weinig behoudens de "normale" beschietingen over en weer.
Schandalig, daar waren maar 2 doden terwijl er in Libanon/Israel veel meer vallen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja het nieuws dat de Nijmeegse Vierdaagse is afgelast heeft op dit moment blijkbaar meer 'nieuwswaarde ' als dit conflict
![]()
Vertel, heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
Op zich is dat natuurlijk ook niets nieuws, die foto van russische soldaten op de Brandenburger Tor is ook in scene gezet.
ja, israel is al begonnenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:21 schreef Isdatzo het volgende:
Kunnen we niet gewoon 1 grote muur om dat hele midden-oosten zetten..
al dat gezeik daar![]()
Elk geschiedenisboekquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, heb je daar een bron voor?
Er zijn destijds veel fotos in scene gezet, maar deze, afaik, niet, het bijzondere met deze foto was dat de soldaat die de vlag daar neer hangt om iedere pols een hele rits horloges heeft, MAW, hij heeft geplunderd.quote:
Laten we nou niet chavez nadoenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:29 schreef damian5700 het volgende:
Kamerdebat crisis Midden-Oosten waarschijnlijk woensdag
DEN HAAG - De Tweede Kamer praat hoogstwaarschijnlijk donderdag met minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) over de situatie in het Midden-Oosten. Na GroenLinks en SP wil ook de PvdA dat de fractiewoordvoerders daarvoor van reces terugkeren.
Voorzitter Jozias van Aartsen van de Kamercommissie Buitenlandse Zaken moet nog een definitief besluit nemen. Voor het uitschrijven van een commissie-overleg is geen meerderheid nodig, de voorzitter besluit na consultatie. Uiterlijk woensdagochtend valt het definitieve besluit of er een debat komt.
De VVD is tegen een debat. De liberalen vinden dat de G8 en de Europese Unie een juiste positie hebben ingenomen en dat Nederland terecht die lijn steunt. VVD-Kamerlid Hans van Baalen vindt de wens van de linkse oppositie voor een debat „hetzij grenzeloze overschatting van het eigen kunnen, hetzij het ontijdig en op een verkeerd onderwerp openen van de Nederlandse verkiezingscampagne. Een Kamerdebat nu zal aan de ernstige situatie in het Midden-Oosten niets veranderen”, zegt Van Baalen.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:29 schreef damian5700 het volgende:
Kamerdebat crisis Midden-Oosten waarschijnlijk woensdag
Het horloge verhaal staat ook op Wiki + foto.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn destijds veel fotos in scene gezet, maar deze, afaik, niet, het bijzondere met deze foto was dat de soldaat die de vlag daar neer hangt om iedere pols een hele rits horloges heeft, MAW, hij heeft geplunderd.
Dit is weggeretouceerd
quote:Also, this photo was most likely taken two to three days after the battle, not immediately after, as it might suggest. The smoke that can be seen in the background stems from manipulation done to the photo after it was taken. There were also other manipulation; the Sergeant who is seen helping to raise the flag originally had several "liberated" watches on his arm, but all but one of them were removed.
de foto is een dag na de verovering van Berlijn genomen. Verder weet ik alleen nog dat de fotograaf een Jood wasquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ik ga in ieder geval naar bed.
het is wel zoquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zwaar geretoucheerd dus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:32 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Het horloge verhaal staat ook op Wiki + foto.
tevens staat erbij dat de foto naar alle waarschijnlijkheid pas 2 a 3 dagen daarna
genomen is.
[..]
waar is dit on topic?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:34 schreef venomsnake het volgende:
nog even een ''good night story'' en dan ga ik slapen...
hele hoop antiamerikaans gereutel
weltrusten![]()
Slaap ze. Tot morgenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:34 schreef venomsnake het volgende:
Mensen willen dat soort zaken graag geloven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:37 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Je hoeft Russen niets over propaganda te leren.![]()
zoals de venezuelen graag willen geloven dat chavez een sterk leider is en de wereld kan veranderenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen willen dat soort zaken graag geloven.
Vermoeiend sedert 1948.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:37 schreef Cart_man het volgende:
Vermoeiend al dat gedoe in het Midden-Oosten.
Wat is het nut van het plaatsen van deze proza?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:34 schreef venomsnake het volgende:
...
weltrusten![]()
De overwinning van de Russen op de Duitsers in Berlijn heeft naar alle waarschijnlijkheid 's nachts plaatsgevonden en omdat de Russische bevolking na het terreur van de Duitsers weleens wat goed nieuws konden gebruiken is die scene opnieuw gespeeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen willen dat soort zaken graag geloven.
Ja, het lijkt er op dat de buurlanden al sinds meer dan een halve eeuw niet willen accepteren dat Israël er is en ook nooit meer weggaat.quote:
quote:Where are the Christians?
When Israeli Prime Minister Ehud Olmert unleashed his navy and air force on Lebanon, accusing that tiny nation of an "act of war," the last pillar of Bush's Middle East policy collapsed.
First came capitulation on the Bush Doctrine, as Pyongyang and Tehran defied Bush's dictum: The world's worst regimes will not be allowed to acquire the world's worst weapons. Then came suspension of the democracy crusade as Islamic militants exploited free elections to advance to power and office in Egypt, Lebanon, Gaza, the West Bank, Iraq and Iran.
Now Israel's rampage against a defenseless Lebanon[/b] -- smashing airport runways, fuel tanks, power plants, gas stations, lighthouses, bridges, roads and the occasional refugee convoy -- has exposed Bush's folly in subcontracting U.S. policy out to Tel Aviv, thus making Israel the custodian of our reputation and interests in the Middle East.
The Lebanon that Israel, with Bush's blessing, is smashing up has a pro-American government, heretofore considered a shining example of his democracy crusade. Yet, asked in St. Petersburg if he would urge Israel to use restraint in its air strikes, Bush sounded less like the leader of the Free World than some bellicose city councilman from Brooklyn Heights.
What Israel is up to was described by its Army Chief of Staff Lt. Gen. Dan Halutz when he threatened to "turn back the clock in Lebanon 20 years."
Olmert seized upon Hezbollah's capture of two Israeli soldiers to unleash the IDF in a pre-planned attack to make the Lebanese people suffer until the Lebanese government disarms Hezbollah, a task the Israeli army could not accomplish in 18 years of occupation.
Israel is doing the same to the Palestinians. To punish these people for the crime of electing Hamas, Olmert imposed an economic blockade of Gaza and the West Bank and withheld the $50 million in monthly tax and customs receipts due the Palestinians.
Then, Israel instructed the United States to terminate all aid to the Palestinian Authority, though Bush himself had called for the elections and for the participation of Hamas. Our Crawford cowboy meekly complied.
The predictable result: Fatah and Hamas fell to fratricidal fighting, and Hamas militants began launching Qassam rockets over the fence from Gaza into Israel. Hamas then tunneled into Israel, killed two soldiers, captured one, took him back into Gaza, and demanded a prisoner exchange.
Israel's response was to abduct half of the Palestinian cabinet and parliament and blow up a $50 million U.S.-insured power plant. That cut off electricity for half a million Palestinians. Their food spoiled, their water could not be purified, and their families sweltered in the summer heat of the Gaza desert. One family of seven was wiped out on a beach by what the IDF assures us was an errant artillery shell.
Let it be said: Israel has a right to defend herself, a right to counter-attack against Hezbollah and Hamas, a right to clean out bases from which Katyusha or Qassam rockets are being fired and a right to occupy land from which attacks are mounted on her people.
But what Israel is doing is imposing deliberate suffering on civilians, collective punishment on innocent people, to force them to do something they are powerless to do: disarm the gunmen among them. Such a policy violates international law and comports neither with our values nor our interests. It is un-American and un-Christian.
But where are the Christians? Why is Pope Benedict virtually alone among Christian leaders to have spoken out against what is being done to Lebanese Christians and Muslims?
When al Qaeda captured two U.S. soldiers and barbarically butchered them, the U.S. Army did not smash power plants across the Sunni Triangle. Why then is Bush not only silent but openly supportive when Israelis do this?
Democrats attack Bush for crimes of which he is not guilty, including Haditha and Abu Ghraib. Why are they, too, silent when Israel pursues a conscious policy of collective punishment of innocent peoples?
Britain's diplomatic goal in two world wars was to bring the naive cousins in, to "pull their chestnuts out of the fire." Israel and her paid and pro-bono agents here appear determined to expand the Iraq war into Syria and Iran, and have America fight and finish all of Israel's enemies.
That Tel Aviv is maneuvering us to fight its wars is understandable. That Americans are ignorant of, or complicit in this, is deplorable.
Already, Bush is ranting about Syria being behind the Hezbollah capture of the Israeli soldiers. But where is the proof?
Who is whispering in his ear? The same people who told him Iraq was maybe months away from an atom bomb, that an invasion would be a "cakewalk," that he would be Churchill, that U.S. troops would be greeted with candy and flowers, that democracy would break out across the region, that Palestinians and Israelis would then sit down and make peace?
How much must America pay for the education of this man?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:34 schreef venomsnake het volgende:
American good night story
[-]
weltrusten![]()
Nee, denk dat jij Novack bedoelt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Buchanan's columns zijn best leesbaar als je de Battle Hymn of the Republic keihard opzet en vervolgens een halve fles sherry van slechte kwaliteit leegdrinkt.
Simon Perez zei het ook al. Het willekeurig afvuren van ruim 1500 raketten op civiele doelen is net zo goed disproportioneel te noemen.quote:Het is onzinnig Israël alle schuld te geven
Een diplomatieke oplossing voor het conflict tussen Israël en Libanon is bijna onmogelijk. Hamas en Hezbollah willen geen vrede .
Hoewel ik de bezorgdheid van J.A.A. van Doorn (Trouw, 15 juli) deel over de escalatie in het Midden-Oosten, kan ik niet met zijn analyse instemmen. Zo zouden organisaties als Hamas en Hezbollah volgens hem slechts uit wanhoop handelen vanwege de Israëlische bezetting en geweld. Zowel de Hamas als Hezbollah viel Israël echter op zijn eigen grondgebied aan, en Israël heeft zich uit zowel Libanon als de Gazastrook geheel teruggetrokken. De VN-veiligheidsraad heeft met de resoluties 1559 en 1680 bovendien de ontwapening geëist van Hezbollah, die in Zuid-Libanon een soort staat-in-een-staat vormt.
Hamas en Hezbollah hebben al vaker geprobeerd om Israëlische soldaten te ontvoeren, om deze voor honderden Palestijnse gevangenen te ruilen. Bij een dergelijke poging van de Hezbollah in 2005 kwamen drie Hezbollah-strijders om. Libanon vroeg om de uitlevering van hun lichamen en Israël droeg deze zonder verdere voorwaarden direct over. Hezbollah liet echter weten door te gaan met zijn pogingen Israëlische soldaten te ontvoeren. Dat was een perfect moment geweest voor de internationale gemeenschap om escalatie in de toekomst te voorkomen door de druk op Libanon (en Syrië en Iran die in feite de macht hebben over Hezbollah) te vergroten om de resoluties uit te voeren. Maar men deed niets.
Sinds de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook hebben Palestijnse terroristen honderden raketten op Israël afgevuurd en zijn verschillende aanslagen in Israël verijdeld. Hoewel de meeste raketten doel misten, zijn er minstens 10 mensen door gedood. Dit afdoen als ’speldenprikken’ is laatdunkend. Slachtoffers aan beide kanten van het conflict verdienen ons mededogen.
De succesvolle aanvallen van Hamas en Hezbollah zijn inderdaad koren op de molen van conservatief Israël; zij zijn echter meer dan een ’makkelijk excuus’. Zij brengen de mensen die voor vrede en concessies aan de Palestijnen zijn in grote verlegenheid. Het is moeilijk een boodschap van vrede uit te dragen terwijl Hamas en Hezbollah hun ’overwinningen’ uitbundig vieren en de ’zionistische vijand’ meer bloedvergieten beloven zolang men niet aan hun voorwaarden voldoet. Irreële voorwaarden, aangezien beide organisaties het pure bestaan van Israël afwijzen. Zij zullen hun geweld dan ook niet staken na een gevangenenuitruil of andere Israëlische concessies, maar hierdoor juist worden aangemoedigd.
Van Doorn verwijt Israël slechts militaire oplossingen te zien en geen diplomatieke. Maar met wie zou Israël moeten onderhandelen? Hamas en Hezbollah willen geen vrede, en de Palestijnse Autoriteit en de Libanese regering zijn zwak en hebben geen macht over de gewapende milities. Wat voor waarde heeft een overeenkomst met iemand die haar niet na kan komen? Hoe kan de Israëlische regering dat aan het volk verkopen? Dit soort lastige vragen vermijdt Van Doorn.
In tegenstelling tot wat Van Doorn beweert, heeft Israël de diplomatieke weg uitgebreid bewandeld tijdens het Oslo-vredesproces. Er is overeengekomen dat de Palestijnen een einde aan het terrorisme zouden maken en dat terroristische en racistische organisaties (ook dit laatste is gezien zijn expliciet antisemitische handvest beslist op Hamas van toepassing) niet deel mogen nemen aan de verkiezingen van de Palestijnse Autoriteit, die in het leven was geroepen om vrede te sluiten met Israël. Ook Israël hield zich echter lang niet altijd aan zijn afspraken. Er is eindeloos gepraat en er zijn vredesplannen te over, maar wat ontbreekt is een mechanisme waardoor beide partijen hun verplichtingen ook nakomen.
Van Doorn verwijt Israël aan het ontstaan van Hamas en Hezbollah te hebben meegewerkt en hun populariteit door zijn ’buitensporige geweld’ te vergroten. Echter in tijden van Israëlische concessies, zoals in de jaren negentig, verloor de Hamas niet zijn aanhang, en was hij juist bijzonder actief. Hezbollah is niet in een interne crisis terechtgekomen, en heeft zich ook niet gematigd, na Israëls vertrek uit Libanon.
Van de andere kant hebben Palestijns geweld (dat er al voor de bezetting was) en de Arabische afwijzing van vrede met en erkenning van Israël, in Israël conservatieve en religieuze sentimenten versterkt.
De ’vicieuze cirkel van moord en doodslag’ zou wellicht doorbroken kunnen worden door zowel een staakt-het-vuren als de ontwapening van de Hezbollah af te dwingen.
Atna Pelle is medewerkster van website Israël-Palestina Info .
Ik heb 'm gisteren live op tv gezien en stond ook met m'n oren te klapperen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:50 schreef Doderok het volgende:
Verrassende column van Pat Buchanan?
[afbeelding]
[..]
![]()
Pat Buchanan en z'n goede vriend Bob Novack waren het conservatieve duo van crossfire op cnn. Ik ga niet beweren dat ik het met z'n uitspraken vaak eens was, maar één kwaliteit heeft hij wel: een rationele visie op de internationale politiek. Hij is de enige die luidop durfde zeggen dat 9/11 wel deels te maken had met Amerika's buitenlandse politiek en dat de oorlog in Irak een grote vergissing zou zijn. Ik ga niet beweren dat hij een specialist terzake is, maar wat hij kan, en vele anderen niet, is zich in de situatie van de andere partij inleven. Niet alleen waar het bondgenoten betreft, maar ook en vooral bij tegenstanders.
http://www.townhall.com/C(...)e_are_the_christians
quote:Arab press sources close to the Hizbullah say that residents of Tel Aviv will be given one hour to flee before the terrorist group launches a barrage of missiles at the city.
The unnamed sources are quoted by the Palestinian Authority-based news agency Ma'an as saying:
"The Lebanese resistance is preparing a retaliation parallel to Israel's military actions. Hassan Nasrallah will address the people of Tel Aviv and warn them to evacuate the city within one hour. As soon as the delay ends, hundreds of heavy missiles will start landing in the city, which has been divided into squares in order to let damage reach every inch of the city. An estimated 500 missiles are expected to land in Tel Aviv in a short period of time."
Inderdaad, daarvoor was het eerder opwekkend te noemen.quote:
Bij welk conflict in de afgelopen 10 a 20 jaar zijn geen moslims betrokken?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weliswaar gedurende 40-45 als slachtoffer, maar nu als aanleiding dan wel oorzaak.
Ik wil JohnDope dan nog horen hoe spannend en kewl het allemaal wel niet is. Jonge wat spoort die gozer niet zeg.
Ik noem 2 namen:quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:40 schreef B4CO het volgende:
[..]
Bij welk conflict in de afgelopen 10 a 20 jaar zijn geen moslims betrokken?
![]()
Dit vind ik dus onbegrijpelijk. Met die melk werden zeker baby's opzettelijk gezoogd tot Hezbollahstrijders, en met die tissues vegen de shi'itische fundi's hun krent af ofzo? Dit is gewoon het economisch lamleggen van een land, net zoals met de Palestijnse gebieden gebeurd is. Wat bereiken ze hier in godsnaam mee?quote:Op woensdag 19 juli 2006 05:05 schreef NorthernStar het volgende:
Latest targets of air blitz: milk and medicine
The production facilities of at least five companies in key industrial sectors - including the country's largest dairy farm, Liban Lait; a paper mill; a packaging firm and a pharmaceutical plant - have been disabled or completely destroyed. Industry insiders say the losses will cripple the economy for decades to come.
Bisri confirmed that a plastics factory in Tyre, a tissue paper factory in Sidon, a paper mill and a medical supply company in Beirut's southern suburbs and Liban Lait in the Bekaa were all almost completely destroyed.
Former LAI president Jacques Sarraf said he was aware of two plastics factories in the South and one in the Bekaa that had suffered extensive damage.
"There is nothing strategic about these targets, we need the industrial sector to rebuild this country," he said.
http://www.jnewswire.com/article/988quote:Hizb'allah plans to hit Tel Aviv
Nasrallah preparing major escalation, say sources
Hizb'allah leader Sheikh Hassan Nasrallah is directing the current conflict in a very deliberate manner, and intends to unleash a massive barrage of long-range missiles on the Israeli city of Tel Aviv in the coming days, Lebanese sources told the "Palestinian" Ma'an News Agency Tuesday.
The plan, according to the sources, is to allow Israel to reach the point where it is about to declare victory, and then introduce a major escalation by bombarding Israel's largest population center.
"Hassan Nasrallah will address the people of Tel Aviv and warn them to evacuate the city within one hour. As soon as the delay ends, hundreds of heavy missiles will start landing in the city... An estimated 500 missiles are expected to land in Tel Aviv in a short period of time."
The obvious aim is the total demoralization of the Israeli public.
The attack on Tel Aviv will be followed by increased efforts to abduct additional Israeli soldiers along the border, as well as other "surprises."
Some observers remain skeptical that Hizb'allah will attack Tel Aviv, as such an outrage would give Israel a far freer hand than it has today to finish off the terror group.
Others point out that Syria and Iran are calling the shots, and their regional objectives trump the short-term survival of Hizb'allah as a fighting force.
Israeli Ambassador to the UN Dan Gillerman warned on Fox News Tuesday that if indeed missiles are fired on Tel Aviv, Syria and Iran will be brought into the war whether they like it or not ... and they will not.
"If missiles hit Tel Aviv, it will not be an escalation, it will be doomsday. ...We would consider it something [Hizb'allah] and their sponsors, mainly in Iran and Syria, would pay very, very dearly for."
Meanwhile, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad ominously promised a great day of "rejoicing" for Muslims of the Middle East very soon.
Dat meer mensen het gedachtengoed van organisaties als Hamas en Hizbollah gaan steunen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit vind ik dus onbegrijpelijk. Met die melk werden zeker baby's opzettelijk gezoogd tot Hezbollahstrijders, en met die tissues vegen de shi'itische fundi's hun krent af ofzo? Dit is gewoon het economisch lamleggen van een land, net zoals met de Palestijnse gebieden gebeurd is. Wat bereiken ze hier in godsnaam mee?
Na al de bommen op Beiroet klinkt dit nogal ...quote:Some observers remain skeptical that Hizb'allah will attack Tel Aviv, as such an outrage would give Israel a far freer hand than it has today to finish off the terror group.
[..]
Israeli Ambassador to the UN Dan Gillerman warned on Fox News Tuesday that if indeed missiles are fired on Tel Aviv, Syria and Iran will be brought into the war whether they like it or not ... and they will not.
De VN is dan ook alvast aan het sparen om straks de geldkraan open te kunnen zetten om de boel direct weer op te gaan bouwen, gok ik.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:45 schreef venomsnake het volgende:
Dat meer mensen het gedachtengoed van organisaties als Hamas en Hizbollah gaan steunen.
Ze bereiken dus precies het tegenovergestelde van wat ze graag zouden willen, want zolang er genoeg steun is onder de bevolking voor Hamas en Hizbollah zullen dat soort organisaties niet verdwijnen.
Dat bedoelde ik ook. Nu is er nog een groep mensen die sympathie heeft voor de Israëlische acties in Libanon. Hiermee verspeel je elke steun van degenen van wie je het juist moet hebben in de regio: de gematigden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat meer mensen het gedachtengoed van organisaties als Hamas en Hizbollah gaan steunen.
Ze bereiken dus precies het tegenovergestelde van wat ze graag zouden willen, want zolang er genoeg steun is onder de bevolking voor Hamas en Hizbollah zullen dat soort organisaties niet verdwijnen.
Dat zou dan de eerste slimme actie van de VN in die regio sinds tijden zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De VN is dan ook alvast aan het sparen om straks de geldkraan open te kunnen zetten om de boel direct weer op te gaan bouwen, gok ik.
...Quod licet Jovi non licet boviquote:Op woensdag 19 juli 2006 08:48 schreef Doderok het volgende:
[..]
Na al de bommen op Beiroet klinkt dit nogal ...
bronquote:A senior military source said on Tuesday that Israel seeks "to significantly weaken Hezbollah but not crush it." He said that "it is impossible to crush a popular, religious movement."
quote:The death toll since the start of the IDF military campaign in Lebanon has risen to 260, the majority of the casualties being civilians.
Doe niet zo dom zeg...quote:
Slechts een bewuste nuance door hen aangebracht om de publieke opinie op hun hand te krijgen. Vergeet niet dat alles wat zij doen onderdeel is van een strategie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:09 schreef schatje het volgende:
Israël heeft ook niet het doel om de Hezbollah te vernietigen maar om hen te verzwakken.
[..]
bron
Tsja, als er raketten worden afgeschoten vanuit civiele doelen kan men niet anders. Hetzelfde geldt voor Hezbollah strijders die zich schuil houden tussen de Libaneze bevolking.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:16 schreef Cart_man het volgende:
De Hezbollah verzwak je niet door civiele doelen te bombarderen. Daarmee jaag je de bevolking mee in het harnas en zorg je er als land alleen maar voor dat diezelfde bevolking de acties van de Hezbollah gaan steunen...
bronquote:The IDF instructed the residents of 28 villages in southern Lebanon to evacuate their homes and warned them of "accurate fire" against Hezbollah targets.
IDF estimates hold that some 60,000 Lebanese civilians have fled the south while many others have taken refuge in mosques in villages that Israel has said it would not attack.
bronquote:Israël heeft de belangrijkste weg van Libanon naar Syrië gebombardeerd. Westerse landen zijn intussen volop bezig met de massale evacuatie van hun onderdanen uit Libanon.
Israëlische gevechtsvliegtuigen bombardeerden de hoofdweg van Libanon naar de Syrische hoofdstad Damascus. De weg die duizenden mensen gebruiken om te vluchten, is daarmee afgesneden, aldus bronnen bij de Libanese politie.
Je hebt de beelden gezien van hoe hezbollah en pallestijnen hele schietpartijen in scene zetten als propaganda tegen de Israeli's?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Slechts een bewuste nuance door hen aangebracht om de publieke opinie op hun hand te krijgen. Vergeet niet dat alles wat zij doen onderdeel is van een strategie.²
Neen, die heb ik niet gezien. Toch zou ik er meer begrip voor hebben aangezien zij strijden voor een legitieme zaak imho.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je hebt de beelden gezien van hoe hezbollah en pallestijnen hele schietpartijen in scene zetten als propaganda tegen de Israeli's?
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=51128quote:BEIT EL, Israel –
Are Israel's troubles in the Gaza Strip and Lebanon and the Hezbollah rockets slamming daily into major Israeli population centers here a result of the Jewish state's tacit support for a homosexual parade slated for next month in Jerusalem?
Some rabbis seem to think so, and they are attempting to block the event from taking place in Judaism's holiest city.
"Why does this war break out this week, all of sudden with little warning? Because this is the exact week the Jewish people are trying to decide whether the gay pride parade should take place in Jerusalem or Tel Aviv," Pinchas Winston, a noted author, rabbi and lecturer based in Jerusalemtold WND.
[..]
"This [parade] is an attack against God himself," Winston said. "God has told the Jewish people, 'If you are not going to fight for my honor, you will be forced to fight for your own honor.'"
Winston points to the clashes that broke out after Hezbollah staged a raid last week in which two Israeli soldiers were kidnapped and eight more soldiers were killed. Israel has been retaliating inside Lebanon while the Lebanese terror group has fired hundreds of deadly Katyusha rockets at northern Israeli population centers, killing 18 civilians and wounding hundreds, some seriously.
[..]
Lazer Brody, an author and dean of the Breslov Rabbinical College in Ashdod, Israel, concurred with Winston.
"When God’s presence is in the camp, nothing can happen to the Jewish people," Brody stated. "But If the Jewish people bring impurity into the camp of Israel, this chases away God's presence."
[..]
He said the public display of homosexuality in Jerusalem "soils the camp of Israel with impurity, and pushes away the divine presence and protection."
He cites Deuteronomy, [23:13-15]: "For the Lord, your God, goes along in the midst of your camp, to rescue you and to deliver your enemies before you. [Therefore,] your camp shall be holy, so that He should not see anything unseemly among you and would turn away from you."
"The Torah is the ultimate book of human rights, giving each individual the right to free choice," said Brody. "What a person does behind closed doors is at one's own risk; but to partake of that behavior in public spreads the impurity to the entire camp."
[..]
Despite Judicial support, a recent poll shows that nearly 70 percent of all Jerusalemites oppose the march. Mayor Uri Lupolianski, an orthodox Jew, has filed a petition to prevent the event from taking place. About half of the Knesset's 120 legislatures signed a petition against holding a homosexual parade in Jerusalem.
[..]
Meanwhile, Yehuda Levin, a member of the Rabbinical Alliance of America, has come to Israel specifically to prevent the homosexual celebration from taking place. He said a homosexual parade is akin to a parade of "prostitutes promoting prostitution, or adulterers encouraging others to try adultery at least once in their life."
"Israel is the Holy Land, not the homo-land," Levin told WND.
Levin has been posting signs across Jerusalem urging citizens, politicians and Israel's chief rabbinate to use all legal means to prevent the festival.
"We'll use our bodies if we have to," Levin says.
[..]
Like some other rabbis here, Levin believes that there is a direct correlation between the homosexual parade scheduled to take place in Jerusalem and the recent onslaught of rockets raining from Lebanon and Gaza.
Citing Leviticus [18:22-28], Levin said the Torah relates to Israel' current conflict.
Leviticus states, "You shall not lie down with a male, as with a woman: this is an abomination. For the nations, whom I am sending away from before you, have defiled themselves with all these things. And the land became defiled, and I visited its sin upon it, and the land vomited out its inhabitants. … For the people of the land who preceded you, did all of these abominations, and the land became defiled. And let the land not vomit you out for having defiled it, as it vomited out the nation that preceded you.'"
Said Levin, "The terrorists, the leaders of Israel’s enemies are working for the destruction of Israel, to wipe the Jewish people off the map."
Levin believes their efforts are succeeding due to what he calls sexual promiscuity in the land of Israel.
"Lebanon is a part of biblical Israel, and we were forced to evacuate there," he said. "Gaza is a part of biblical Israel, and last summer the land spit out over 8,000 Jewish residents."
[..]
"Homosexuality is wrong," Levin said. "This is something every school kid knows."
Yep, en uiteraard helpen ook Syrië en Iran met de wederopbouw, toch?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat zou dan de eerste slimme actie van de VN in die regio sinds tijden zijn.
Ja, nadat de vluchtwegen gebombardeerd zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:24 schreef schatje het volgende:
Diezelfde bevolking wordt wel op de hoogte gebracht voor aankomende bombardementen.
Inderdaad. In tegenstelling tot de tegenpartij, waarbij iedere coordinatie en planning ontbreekt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Slechts een bewuste nuance door hen aangebracht om de publieke opinie op hun hand te krijgen. Vergeet niet dat alles wat zij doen onderdeel is van een strategie.²
Zou het brandofferen van een Rony Tober of 20 voldoende zijn om het geweld te doen sussen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:33 schreef Doderok het volgende:
De homo's zijn voor al deze ellende verantwoordelijk!
Het is geen toeval dat net deze week ging beslist worden of de gay pride parade in Tel Aviv of Jerusalem gehouden zou worden. Vraag het maar aan de rabbijn.
[..]
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=51128
Onzin, hun claim is niet meer of minder legitiem dan die van de Israeli's. Hun methodes zijn alleen nog net wat laffer en verachtelijker.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, die heb ik niet gezien. Toch zou ik er meer begrip voor hebben aangezien zij strijden voor een legitieme zaak imho.²
Ja, dat zeg ik ook in mijn poster. De belangrijkste hoofdweg. Daarvoor hebben meer dan 100.000 mensen het land probleemloos kunnen verlaten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, nadat de vluchtwegen gebombardeerd zijn.![]()
Rustig schatje..quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:38 schreef schatje het volgende:
Misschien is het al tijd voor een bril ofzo.
Vind je het gek als supermacht Amerika hun met alles helpt, zelfs al staan ze op het punt van een politiek verlies is de redding nabij met het belachelijke vetorecht van de VS. Echt lachwekkend.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. In tegenstelling tot de tegenpartij, waarbij iedere coordinatie en planning ontbreekt.![]()
Als dat gebeurt zal Beiroet over een dagje of 2 niet meer bestaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 04:07 schreef Caesu het volgende:
An estimated 500 missiles are expected to land in Tel Aviv in a short period of time."
Ja, ze hebben nog wel gevraagd aan Frankrijk of ze met hun mee mochten, maar dat kon blijkbaar niet, but hey, wie is het eerste thuis?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:45 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
The UK has begun evacuating British nationals from Lebanon in what one minister predicted could become the largest such operation since Dunkirk
Nederlanders moeten het doen met bussen. Verschil moet er zijn hè?
Dan hadden we niet zo op defensie moeten bezuinigen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:45 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
The UK has begun evacuating British nationals from Lebanon in what one minister predicted could become the largest such operation since Dunkirk
Nederlanders moeten het doen met bussen. Verschil moet er zijn hè?
Ik denk zelfs dat Damascus en Teheran dan ook een probleem krijgen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Als dat gebeurt zal Beiroet over een dagje of 2 niet meer bestaan.
Lijkt me grootspraak.
Als het Iraanse raketten zijn: dat denk ik ook.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat Damascus en Teheran dan ook een probleem krijgen.
De Arabische landen maken het daar dan ook zelf naar. Eenzijdige resoluties waar de nadruk ligt op het geweld van Israël en niet op dat van de Palestijnen (wordt in de meeste gevallen nog geen eens genoemd) krijgen een veto.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind je het gek als supermacht Amerika hun met alles helpt, zelfs al staan ze op het punt van een politiek verlies is de redding nabij met het belachelijke vetorecht van de VS.
En laten we dit natuurlijk niet vergeten:quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en deze foto's bloijken in scene gezet te zijn door die oh zo onafhankelijke en professionele pers![]()
commentaar van de blog van Sandmonkey (Egyptische blog):
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Fucked-up Pictures explained
Lisa: kids were in
bomb shelters for days. city is a ghost town.
only poor people stayed
a new army unit arrived, kids were bored, went out with
parents to look
there were TWELVE photographers there
and they egged the kids on
the kids are low class, not educated, have never met a
Lebanese, just want to live their lives, don't understand why Lebanon
attacked their home, etc.
the photographers told them "hey, your cousins in america
will see you!"
mostly foreign photographers
so the kids, who were bored and restless and had been cooped
up in bomb shelters for 5 days, took the felt markers and drew messages to
nasrallah
there were no cries of hatred toward lebanese
and a big problem is that the israeli tv does not show dead
lebanese. it shows destroyed buildings, but not dead bodies. so no one has a
face of the dead in their minds. too aware of our own suffering, etc.
make sense?
http://www.sandmonkey.org(...)-pictures-explained/
quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, en uiteraard helpen ook Syrië en Iran met de wederopbouw, toch?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:58 schreef -IksRee- het volgende:
En laten we dit natuurlijk niet vergeten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Desondanks ligt er een mooi stapeltje resoluties waar Israël een welbekende duistere plek mee afveegt. Wat dat betreft laat de VN zich consequent buitenspel zetten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:57 schreef schatje het volgende:
[..]
De Arabische landen maken het daar dan ook zelf naar. Eenzijdige resoluties waar de nadruk ligt op het geweld van Israël en niet op dat van de Palestijnen (wordt in de meeste gevallen nog geen eens genoemd) krijgen een veto.
Ja, dat klopt. Ook daar wordt naar mijn inziens eenzijdig naar gekeken. Resolutie 242 bijvoorbeeld die volgens velen Israël oproept om zich terug te trekken uit de bezette gebieden. Dat is is waar. Als je de bewuste resolutie echter verder bestudeert staat er ook het volgende:quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Desondanks ligt er een mooi stapeltje resoluties waar Israël een welbekende duistere plek mee afveegt. Wat dat betreft laat de VN zich consequent buitenspel zetten.
Met al die partijen die Israël niet erkennen en al dat geweld kan van terugtrekking daarom geen sprake zijn.quote:* Israël zich terugtrekt uit gebieden die ze bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
Ze stelt dat het noodzakelijk is dat:
* de vrijheid van scheepvaart in de internationale wateren gegarandeerd blijft;
* een regeling getroffen moet worden voor het vluchtelingenprobleem;
* er gedemilitariseerde zones komen om de territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid van elke staat te garanderen.
* Israël zich terugtrekt uit gebieden die ze bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ook daar wordt naar mijn inziens eenzijdig naar gekeken. Resolutie 242 bijvoorbeeld die volgens velen Israël oproept om zich terug te trekken uit de bezette gebieden. Dat is is waar. Als je de bewuste resolutie echter verder bestudeert staat er ook het volgende:
[..]
Met al die partijen die Israël niet erkennen en al dat geweld kan van terugtrekking daarom geen sprake zijn.
Dat klopt. Alleen het eenzijdig wapperen dat Israël zich er niet aan houdt stoort me een beetje.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:22 schreef zoalshetis het volgende:
het zijn inderdaad reslouties, met een sigaar in de mond bedacht op het pluche, niet rekening houdend met de realiteit.
Die eeuwige eenzijdigheid is funest, als de ene kant eenzijdig is, dan gaat de andere kant die eenzijdigheid te lijf door ook eenzijdig te zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:25 schreef schatje het volgende:
Dat klopt. Alleen het eenzijdig wapperen dat Israël zich er niet aan houdt stoort me een beetje.
@ Limburger_noord, daar komt het zo'n beetje op neer.
quote:
Probleemloos?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:38 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook in mijn poster. De belangrijkste hoofdweg. Daarvoor hebben meer dan 100.000 mensen het land probleemloos kunnen verlaten.
Misschien is het al tijd voor een bril ofzo.
Daar heb je inderdaad een punt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probleemloos?Je bedoelt met raketten die langs hun heen vlogen, (en hen soms zelfs raakte)
Ja hoor, daarom steunde bijna iedereen de resolutie (waaronder een paar grote belangrijke landen), behalve Amerika (het enige land die veto'de). Kom op zegquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:57 schreef schatje het volgende:
[..]
De Arabische landen maken het daar dan ook zelf naar. Eenzijdige resoluties waar de nadruk ligt op het geweld van Israël en niet op dat van de Palestijnen (wordt in de meeste gevallen nog geen eens genoemd) krijgen een veto.
Ff eerlijk, ben ik de enige die het zwaar onrechtvaardig en om te huilen en lachen tegelijk vind dat vetorecht van Amerika?quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom steunde bijna iedereen de resolutie (waaronder een paar grote belangrijke landen), behalve Amerika (het enige land die veto'de). Kom op zeg![]()
quote:Morocco sends humanitarian aid to Lebanon
Two cargo planes carrying urgent humanitarian aid flew Monday night to Damascus before being sent to the Lebanese people which are suffering from an ongoing Israeli aggression.
The aid, worth MAD 6 million, was provided by the Moroccan government and the Mohammed VI Foundation for Solidarity (MAD 2 million), said first national channel TVM.
In a phone call, HM King Mohammed VI informed the Lebanese Prime Minister, Fouad Siniora, of this humanitarian aid which contains mainly medicines.
The plane carried 18 tons of medicines (MAD 5 million) and 16 tons of powdered milk, which Lebanese children desperately need.
Besides Saudi Arabia and Kuwait, Morocco is among the first Arab countries to send humanitarian aid to Lebanon.
The sovereign also decided to grant Lebanon a USD 5 million relief assistance, as another sign of solidarity with the suffering Lebanese people.
Israel has launched for about a week now a fierce attack on Lebanon, ostensibly to free two soldiers taken hostage by Hizbullah. The aggression targets mainly civilian infrastructure. It has so far killed over 200 civilians.
On Monday, two groups of about 100 Moroccans living in Lebanon arrived in Morocco from Damascus aboard two C130 planes, put at their disposal to flee the war.
The aid, worth MAD 6 million, was was sent on a C 130 plane. Ph: Archives.
Niet alleen de VS hebben vetorecht. Dit spelletje wordt ook zovaak gespeeld door de andere permanente leden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ff eerlijk, ben ik de enige die het zwaar onrechtvaardig en om te huilen en lachen tegelijk vind dat vetorecht van Amerika?
Amerika en Israël zijn 2 handen op één buik, ze zullen dus nooit instemmen met zaken die Israël niet wil. Bush belt vooraf met de prime minister om te overleggen wat hij doet.²
Je vergeet 'wanhopige'.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef schatje het volgende:
Een Libanese Hezbollah-lid zet een wegbarricade op in zuid-Beiroet.
Yep, iedereen verdedigt de eigen agenda, i.p.v. de agenda van ons allen te samen, wat dus uiteindelijk de enige echte eigen agenda is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:44 schreef LXIV het volgende:
Niet alleen de VS hebben vetorecht. Dit spelletje wordt ook zovaak gespeeld door de andere permanente leden.
Ik heb niet de indruk dat de andere landen het erg vonden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom steunde bijna iedereen de resolutie (waaronder een paar grote belangrijke landen), behalve Amerika (het enige land die veto'de). Kom op zeg![]()
Nee, ze vonden het allemaal fantastisch dat er burgerslachtoffers vielenquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:47 schreef klez het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de andere landen het erg vonden.
nee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ff eerlijk, ben ik de enige die het zwaar onrechtvaardig en om te huilen en lachen tegelijk vind dat vetorecht van Amerika?
Gedesintegreerde auto met 4 banden erom heen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Poging tot weerstand.
bron
Maakt het niet minder belachelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet alleen de VS hebben vetorecht. Dit spelletje wordt ook zovaak gespeeld door de andere permanente leden.
Het huidige systeem, dat tijdens WO-II tussen de geallieerden bekonkeld is, mag inderdaad wel eens vernieuwd worden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maakt het niet minder belachelijk.²
bronquote:Following the vote, JOHN BOLTON ( United States) said that all were aware of the delicate situation in the Middle East, where new developments were unfolding, even as the Council met. In light the current situation and fluid events taking place on the ground, the United States believed that draft resolution had not only been untimely, but was already outdated. The international community had just witnessed a major escalation by Hizbollah, and the Secretary-General had just announced that he was sending a high-level diplomatic mission to the region. The United States believed that those new developments should be included in any major resolution.
He said that the text before the Council had placed demands on one side, while not placing reciprocal demands on the other side in the Middle East conflict. The text would have undermined the Council’s and the international community’s stated support for a two-State vision for peace in the Middle East and, equally important, its passage would have undermined the credibility of the Council in that region. He said that public statements by United Nations officials must reflect positions on which the Organization’s major bodies had agreed.
The resolution should have acknowledged that Israeli military actions were the direct result of repeated military attacks from inside Gaza, as well as the abduction of an Israeli military officer from Gaza. While the United States remained gravely concerned by the situation, it was steadfast in its belief that the best way to initiate steps towards a solution was the immediate and unconditional release of the Israeli military officer. At the same time, he said, that attention should focus not just on Hamas, but on State sponsors of terror who backed them, namely Syria and Iran.
Without the help of Damascus and Teheran, terrorist groups in the region would lose major support to continue their destabilizing activities. He called upon Syria and Iran to end their role as State sponsors of terror, and called on Syria, especially, to arrest a Hamas ringleader currently residing there. He called on the Palestinian Authority to stop all violence and terror, and adhere to the principles stated by the diplomatic Quartet on the Middle East, namely to renounce terror, recognize Israel and adhere to previous agreements and obligations.
He said the United States was, of course, concerned by the duration of the current events and the lack of a solution. But, it was equally concerned about whether the Council’s action made such a solution more -- or less -- likely, and whether the Council was acting to merely show that it was “engaged” in the matter. The United States was committed to the search for a lasting peace in the Middle East, which would have been undermined if the current resolution had been passed.
Dat denk ik dus niet. Dan had er wel een ander land geveto'd. Het is eigenlijk in ieders belang, behalve van Iran en Syrie dat Hezbollah opgerold wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze vonden het allemaal fantastisch dat er burgerslachtoffers vielenAlleen Amerika veto'de tegen, ze zouden dat gehele veto systeem moeten afschaffen en een soort van meerderheidssysteem moeten invoeren, dan was deze resolutie ook gewoon doorgekomen (zonder dat daar 1 arabisch land bij te pas hoeft te komen). Dat zegt wel wat over de scheve machtsverhoudingen.
Met logisch denken en een redelijk rechtvaardigheidsgevoel kun je niet achter het vetorecht staan, het is een systeem dat kan werken, maar het gaat tegen de meerderheid in, en laat nou juist een onderdeel zijn van democratie: de meerderheid bepaalt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:55 schreef schatje het volgende:
Het is makkelijk om enkel maar af te geven op het vetorecht maar kijk dan ook naar de motivatie waarom.
[..]
bron
Onzin, geen enkel land had dan geveto'd omdat het dan niet mogelijk zou zijn binnen een meerderheidssysteem. Het meest eerlijke en democratische systeem. Volgens de stemmingen zou de resolutie door zijn gegaan en had Israel een klap op haar harses gekregen. Terecht.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:55 schreef klez het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Dan had er wel een ander land geveto'd. Het is eigenlijk in ieders belang, behalve van Iran en Syrie dat Hezbollah opgerold wordt.
Dat is zegmaar de standaardmotivatie als de VS weer gaat veto'en.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:55 schreef schatje het volgende:
Het is makkelijk om enkel maar af te geven op het vetorecht maar kijk dan ook naar de motivatie waarom.
[..]
bron
Nogal logisch he, de UNSC heeft het niet over eenvoudige dingen, het veto-recht is erg belangrijk. De enige reden waarom jij het niets vind is omdat het nu in nadeel van jouw zaak werkt, anders zat je het vast te prijzen...quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met logisch denken en een redelijk rechtvaardigheidsgevoel kun je niet achter het vetorecht staan, het is een systeem dat kan werken, maar het gaat tegen de meerderheid in, en laat nou juist een onderdeel zijn van democratie: de meerderheid bepaalt.²
Hoi schatje,quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef schatje het volgende:
Wat betreft is het standpunt van de G8 beter.
Ze houden alle partijen - Israël, de Libanese Hezbollah en de Palestijnse Hamas - verantwoordelijk voor het geweld bron
Tsja, misschien een goede les voor de Arabische landen om een keer een heldere evenwichtige resolutie in te dienen. Eentje die het geweld aan beide kanten veroordeelt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is zegmaar de standaardmotivatie als de VS weer gaat veto'en.![]()
Lul niet, het vetorecht heeft in meerdere conflicten tot onoplosbare situaties geleid. Ook China en Rusland hebben zo belangrijke resoluties kunnen blokkeren, terwijl de meerderheid voor een dergelijke resolutie is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogal logisch he, de UNSC heeft het niet over eenvoudige dingen, het veto-recht is erg belangrijk. De enige reden waarom jij het niets vind is omdat het nu in nadeel van jouw zaak werkt, anders zat je het vast te prijzen...
De resolutie was gewoon goed en werd door de meerderheid van de raad ondersteund. Er was dus in principe niets mis mee. Alleen Amerika wil altijd de balans verschuiven naar de andere kant, zodat Israel onschuldig lijkt. Lees maar zelf je eigen geposte text.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:04 schreef schatje het volgende:
[..]
Tsja, misschien een goede les voor de Arabische landen om een keer een heldere evenwichtige resolutie in te dienen. Eentje die het geweld aan beide kanten veroordeelt.
Hoi Vossquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi schatje,
dit is even totaal offtopic (waarvoor excuus) --->![]()
groetjes,
vosss
Naar mijn mening begon het beschouwen van joden als tweede rangs, dwalende of zelfs corrupt met misinterpretatie van de Qur'an al heeeeel vroeg bij het ontstaan van de Islam en later de invoering van de Sharia wetten. Sindsdien is het nooit meer goed gegaan en is er altijd een soort van antisemitisme geweest onder moslims (maar ook onder christenen).quote:
waarom die combinatie altijd aan het eind van je post? Betekend dat dat we je niet serieus hoeven te nemen?quote:
Ja, dat valt alleen in het niet bij de 6 miljoen gedode Joden door het Westen. Wat wil je nou zeggen. Blijf ontopic. Of zullen we de kruistochten er ook bij houden enzo...quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Naar mijn mening begon het beschouwen van joden als tweede rangs, dwalende of zelfs corrupt met misinterpretatie van de Qur'an al heeeeel vroeg bij het ontstaan van de Islam en later de invoering van de Sharia wetten. Sindsdien is het nooit meer goed gegaan en is er altijd een soort van antisemitisme geweest onder moslims (maar ook onder christenen).
Verder->
1000 AD: Fatimid Caliph al-Hakim in Egypt ordered the killing of many Jews
1107 AD: Soon after its foundation by Yusuf ibn Tashfin, the Almoravid dynasty attempted to expel all Jews from Morocco in 1107
1165, 1212
Pogroms in Irak, Jemen, Iran, etc.
Invoering tweederangsstatus van dhimmi
Verdringing van vele joden uit jeruzalem begin 20ste eeuw
Pogroms in Algarije, Turkije, Iran, Jemen in begin 20ste eeuw en met opkomen zionisme tot stichting van staat Israel resulterende in vlucht van meer dan 800.000 joden in de Arabische wereld in het bijzonder.
etc., etc.
Het probleem van joden bij de moslims is al veeel ouder
Dat is dus niet waar, de reden dat ik het niets vind is omdat het absoluut een oneerlijk systeem is, het riekt naar dictatorialisme. Zo van:"Ook al beslissen jullie met zijn zevenen dat we rechtsaf gaan, als ik zeg dat je linksaf gaat, dan ga je linksaf."quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij het niets vind is omdat het nu in nadeel van jouw zaak werkt, anders zat je het vast te prijzen...
Het veto van de VS verschaft andere landen een excuus. Zo gaat dat wel vaker. Wat jij verder gelooft moet je zelf weten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, geen enkel land had dan geveto'd omdat het dan niet mogelijk zou zijn binnen een meerderheidssysteem. Het meest eerlijke en democratische systeem. Volgens de stemmingen zou de resolutie door zijn gegaan en had Israel een klap op haar harses gekregen. Terecht.
Nogmaals de UNSC neemt enorm verstrekkende beslissingen, veto is een belangrijke maatregel om de leden te beschermen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lul niet, het vetorecht heeft in meerdere conflicten tot onoplosbare situaties geleid. Ook China en Rusland hebben zo belangrijke resoluties kunnen blokkeren, terwijl de meerderheid voor een dergelijke resolutie is.![]()
Waarom dan het gezamelijke standpunt van de G8 waar de VS ook onderdeel vanuit maakt? Alle partijen die schuldig zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De resolutie was gewoon goed en werd door de meerderheid van de raad ondersteund. Er was dus in principe niets mis mee. Alleen Amerika wil altijd de balans verschuiven naar de andere kant, zodat Israel onschuldig lijkt. Lees maar zelf je eigen geposte text.
Dat is geen tegenargument.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:07 schreef klez het volgende:
[..]
Het veto van de VS verschaft andere landen een excuus. Zo gaat dat wel vaker. Wat jij verder gelooft moet je zelf weten.
Boobytrap? Ik zie allerlei draden onder de band. En het lijkt dat hij een of ander hefboom effect wilt bewerkstellingen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Poging tot weerstand.
bron
Waarom diende de VS dan niet meteen een vernieuwde resolutie in? Dat zegt wel genoeg imo. Bovendien vond slechts de VS de resolutie niet evenwichtig en achterhaald, de meerderheid vond dat niet. Waarom negeer jij de meerderheid?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:08 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom dan het gezamelijke standpunt van de G8 waar de VS ook onderdeel vanuit maakt? Alle partijen die schuldig zijn.
Verder is die resolutie niet evenwichtig en achterhaald.
Beredeneer even, zonder naar de huidige situatie te kijken, met logische argumenten: hoe kun je dit systeem rechtvaardig vinden????quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogmaals de UNSC neemt enorm verstrekkende beslissingen, veto is een belangrijke maatregel om de leden te beschermen.
De VN is gewoon een lachertje, gebypassed door de VS die lachen om het gare systeem. Neem nu de oorlog in Irak alleen al.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogmaals de UNSC neemt enorm verstrekkende beslissingen, veto is een belangrijke maatregel om de leden te beschermen.
Het beschermt leden tegen elkaar...quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beredeneer even, zonder naar de huidige situatie te kijken, met logische argumenten: hoe kun je dit systeem rechtvaardig vinden????²
En dan maar ene land dat belangen heeft bij bepaalde beslissingen het vetorecht geven. Nogmaals, dit is zo oneerlijk als de pest, Israël is de 53ste staat van de VS notabene!quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat gelul over democratie slaat natuurlijk nergens op, dan zou het volk moeten beslissen, een simpel meerderheidssysteem werkt niet wanneer er zoveel verschillende interne en externe partijen bij zijn betrokken.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij bestaat die meerderheid juist uit Arabische landen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom diende de VS dan niet meteen een vernieuwde resolutie in? Dat zegt wel genoeg imo. Bovendien vond slechts de VS de resolutie niet evenwichtig en achterhaald, de meerderheid vond dat niet. Waarom negeer jij de meerderheid?
De VN stelt inderdaad niks voor, maar waarom dan die verontwaardiging?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VN is gewoon een lachertje, gebypassed door de VS die lachen om het gare systeem. Neem nu de oorlog in Irak alleen al.
waarom die combinatie altijd aan het eind van je post? Betekend dat dat we je niet serieus hoeven te nemen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan maar ene land dat belangen heeft bij bepaalde beslissingen het vetorecht geven. Nogmaals, dit is zo oneerlijk als de pest, Israël is de 53ste staat van de VS notabene!²
Dat is zonder meer waar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VN is gewoon een lachertje, gebypassed door de VS die lachen om het gare systeem. Neem nu de oorlog in Irak alleen al.
Omdat Schatje doet alsof dit allemaal heel redelijk verloopt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De VN stelt inderdaad niks voor, maar waarom dan die verontwaardiging?
Het zijn gewoon bondgenoten, begin hier niet met dat moskee-gepreek.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan maar ene land dat belangen heeft bij bepaalde beslissingen het vetorecht geven. Nogmaals, dit is zo oneerlijk als de pest, Israël is de 53ste staat van de VS notabene!²
[Edit] En staat genoteerdquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Israel heeft nu 300 - 400 burgers uitgemoord
Volgens mij zitten er in de Raad geen arabische landen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij bestaat die meerderheid juist uit Arabische landen.
Je hebt wel een punt dat de VS een nieuwe resolutie had kunnen indienen.
doodwensing staat een ban ervoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef TheShadow het volgende:
[..]
jammer dat jij er niet tussen zit!
niets anders te melden?
Als het tussen de 400 en 450 wordt zie ik paralellen die ik liever niet wil zien.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Een wegbarricade tegen wie denk ik danquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Poging tot weerstand.
bron
Als die Raketschieters zich niet tussen de burgers zouden verstoppen maar zich als soldaten zouden gedragen was dat niet gebeurtquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Helemaal niet. Ik heb die resolutie bekeken en vind hem nogmaals achterhaald en niet evenwichtig. Ik ben geen liefhebber van de VS (buitenland beleid) maar in deze vind ik dat ze gelijk hebben dat ze de resolutie hebben geblokkeerd d.m.v. een veto.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat Schatje doet alsof dit allemaal heel redelijk verloopt.
Israel is toch van plan grondtroepen in te zetten om zuid-;ibanon weer tijdelijk te bezetten? Dat hoorde ik op het nieuws iig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een wegbarricade tegen wie denk ik danDe vliegtuigen? De eigen politiemacht?
Doet het je denken aan de regering van je land van herkomst?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als het tussen de 400 en 450 wordt zie ik paralellen die ik liever niet wil zien.²
Niet als vaste leden neequote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er in de Raad geen arabische landen.
Hee, als die jongens slim waren geweest dan hadden ze al een economie gehad die groter was als die van Israelquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een wegbarricade tegen wie denk ik danDe vliegtuigen? De eigen politiemacht?
In Zuid Libanon zijn al grondtroepen actief om Hezbollah "nesten" uit te schakelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel is toch van plan grondtroepen in te zetten om zuid-;ibanon weer tijdelijk te bezetten? Dat hoorde ik op het nieuws iig.
Ach, je moest eens weten hoe vaak China en Rusland gebruikt maakt van hun veto als het gaat om Iran of Noord-Korea.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Amerika en Israël zijn 2 handen op één buik, ze zullen dus nooit instemmen met zaken die Israël niet wil. Bush belt vooraf met de prime minister om te overleggen wat hij doet.²
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:15 schreef TheShadow het volgende:
[..]
ben ik mooi verlost van jou ...
en leer nederlands!
Ja, maar de meerderheid was het er dus wel mee eens. En de uiteindelijke beslissing is in die zin dus onredelijk te noemen door dit onrechtvaardige systeem. Daarnaast zie je in de text die jij zelf notabene quote, precies de achterlijke motivatie en beredenering van de VS. In plaats van een neutrale resolutie voor te stellen, menen ze dat Israel het "onschuldige lieverdje" is. Misschien dat je daar overheen hebt gelezen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik heb die resolutie bekeken en vind hem nogaamsl achterhaald en niet evenwichtig. Ik ben geen liefhebber van de VS (buitenland beleid) maar in deze vind ik dat ze gelijk hebben dat ze de resolutie hebben geblokkeerd d.m.v. een veto.
Hezbollah heeft ruim 1500 raketten op willekeurige burgerdoelen in Israël afgeschoten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Knap na 3 recentelijke oorlogen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, als die jongens slim waren geweest dan hadden ze al een economie gehad die groter was als die van Israel
En jij vergeet het gezamelijke standpunt van de G8. Helder en duidelijk. Alle partijen schuldig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In plaats van een neutrale resolutie voor te stellen, menen ze dat Israel het "onschuldige lieverdje" is. Misschien dat je daar overheen hebt gelezen.
Waarom probeer je nu de G8 erbij te halen als we het over de VN resoluties hebben? En waarom negeer je mijn standpunt met betrekking tot de "motivatie" van de verwerping door de VS. Die overduidelijk eenzijdig is. En je hebt ondertussen door dat er geen arabische landen in de veiligheidsraad zitten, of nee wacht 1 land zit er, niet eens een permanente.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:18 schreef schatje het volgende:
[..]
En jij vergeet het gezamelijke standpunt van de G8. Helder en duidelijk. Alle partijen schuldig.
Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ach, je moest eens weten hoe vaak China en Rusland gebruikt maakt van hun veto als het gaat om Iran of Noord-Korea.
Bovendien is het al wel gemeld, maar de permanente leden van de Veiligheidsraad (Verenigde Staten, Rusland, China, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk) hebben alle vijf vetorecht.
dan moet je zorgen dat je geen oorlog maakt. Maar het zijn een stelletje heethoofden!quote:
Maar daar gaat het juist om. In de Veiligheidsraad wordt ook onderhandeld over de tekst van zo'n resolutie. Als daar geen overeeenstemming over wordt bereikt lijkt me duidelijk dat de stemming een formaliteit is waarvan de uitkomst vooraf al vaststsaat.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar de meerderheid was het er dus wel mee eens. En de uiteindelijke beslissing is in die zin dus onredelijk te noemen door dit onrechtvaardige systeem. Daarnaast zie je in de text die jij zelf notabene quote, precies de achterlijke motivatie en beredenering van de VS. In plaats van een neutrale resolutie voor te stellen, menen ze dat Israel het "onschuldige lieverdje" is. Misschien dat je daar overheen hebt gelezen.
Israel heeft duizenden raketten op wilekeurige burgers in Libanon afgeschotenquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hezbollah heeft ruim 1500 raketten op willekeurige burgerdoelen in Israël afgeschoten.
Omdat jij beweert dat de VS vindt dat Israël de onschuldige is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom probeer je nu de G8 erbij te halen als we het over de VN resoluties hebben?
Meki:quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel heeft duizenden raketten op wilekeurige burgers in Libanon afgeschoten
hoeveel Israeliers dood 25
Hoeveel Libanezen 300- 400
Het is heel simpel, er is tegenwoordig geen sprake van "onderhandeling", anders was deze resolutie wel doorgekomen in een wat andere vorm. Iedereen moet het eens zijn, anders niet. Zo'n systeem gaat nooit werken als landen die een vetorecht hebben allemaal tegenstrijdige belangen hebben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het juist om. In de Veiligheidsraad wordt ook onderhandeld over de tekst van zo'n resolutie. Als daar geen overeeenstemming over wordt bereikt lijkt me duidelijk dat de stemming een formaliteit is waarvan de uitkomst vooraf al vaststsaat.
ik wacht wel tot wanneer ik jou kan afzwaaien met je banquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |