abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39958598
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Wat hebben de joden met koerden te maken??
Ik vermoed dat hij naar het uitbreken van wereldoorlog 3 refereert.

btw, nu ik de (betwistbare) cijfers op wikipedia (aantal joden per land) zie begrijp ik beter waarom Israëlische politici zo vaak de aandacht vestigen op antisemitische gebeurtenissen in Frankrijk. Met ruim 600.000 joden zijn er daar nog heel wat potentiële Israëliërs. (maar dat terzijde)
pi_39958663
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
De eerst conspiracy theory verhalen zijn uit, het gaat Israel om water.

Israel heeft problemen met de watervoorziening, en Libanon heeft een prima watervoorziening.

Chaim Weizmann, head of the World Zionist Organization, wrote (around 1919-1920) to Prime Minister David Lloyd George that Lebanon was "well-watered" and that the Litani was "valueless to the territory north of the proposed frontiers. They can be used beneficially in the country much further south." He concluded the Litani was "essential to the future of the Jewish national home.'" Yet the British and French mandate powers kept the Litani entirely in Lebanon.

Zie ook: http://www.american.edu/ted/ice/litani.htm
een andere conspiracy die ik nog niet voorbij heb zien komen maar vast wel langs zal komen een keer:

Israël zat vlak voor de oorlog begon midden in twee seks-schandalen.

1. President Moshe Katsav zou medewerkers op zijn kantoor seksueel hebben lastig gevallen.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/737372.html
quote:
A former senior Transportation Ministry official said that when Katsav was transportation minister between 1988 and 1992, the office was rife with stories of harassment.

"He liked them skinny and young," she said. "I remember an incident in which someone was wearing a thin shirt, and he sprayed water on her chest. The time has come to publicize it.
2. op een luchtmachtbasis zou een minderjarig meisje door 81 soldaten verkracht zijn.
(met haar toestemming - maar omdat ze minderjarig is wordt het als een verkrachting gezien)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/737605.html
quote:
Of these, 81 were suspected of having slept with the girl, and 25 admitted to having done so. However, all 25 said they were unaware of her true age.
en dat dan door deze oorlog dit nieuws op de achtergrond raakt.
en inderdaad ik heb er niet meer over gehoord.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_39958675
Negeer BansheeBoy maar. Hij is een relkloon die alleen maar hier is om zijn anti-semitische rotzooi te spuien. Ik snap niet dat die gozer nog geen ban heeft. Vriendje in de crew misschien?
pi_39958679
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:12 schreef Doderok het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij naar het uitbreken van wereldoorlog 3 refereert.
de eventuele actie van het Turkse leger heeft weinig met het conflict van Israel te maken.
dan staat het niet netjes om daar de Joden de schuld van te geven.
Als ik het verkeerd zie......... ik luister.
pi_39958734
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik wil JohnDope dan nog horen hoe spannend en kewl het allemaal wel niet is. Jonge wat spoort die gozer niet zeg.

Kan iemand dat Turkije verhaal bevestigen?

²
dat was misschien een verkeerde benaming, maar ik kan niet zeggen dat alles dat nu gebeurt en nog meer gaat gebeuren dat dat als een donderslag bij heldere hemel voor me komt....

En verder vind ik dat Turkije verhaal wel apart.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39958737
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Caesu het volgende:

[..]

een andere conspiracy die ik nog niet voorbij heb zien komen maar vast wel langs zal komen een keer:
Wat een onzin allemaal, de aanleiding is duidelijk: een escalering van de aanvallen op Israelisch grondgebied vanuit Libanon, een aantal militairen afgemaakt, 2 gegijzeld.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:18:16 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39958796
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef _The_General_ het volgende:

Wat een onzin allemaal, de aanleiding is duidelijk: een escalering van de aanvallen op Israelisch grondgebied vanuit Libanon, een aantal militairen afgemaakt, 2 gegijzeld.
Ik weet niet precies sinds wanneer het geweld weer is opgelaaid. Was dat niet toevallig na dat incident met die granaat op dat strand?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39958812
quote:

[..]

ja precies. maar vroeg of laat komt er vast iemand met die onzintheorie op de proppen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:19:05 #34
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39958824
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef JohnDope het volgende:

En verder vind ik dat Turkije verhaal wel apart.
Het is niet zo ontzettend apart eigenlijk, de aandacht ligt nu op het Midden-Oosten, dus Turkije komt, wat ze ook doen, minder in de schijnwerpers.
pi_39958848
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik weet niet precies sinds wanneer het geweld weer is opgelaaid. Was dat niet toevallig na dat incident met die granaat op dat strand?
Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
pi_39958850
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Caesu het volgende:

[..]

Conspiracy theorieën zijn van harte welkom in TRU. Ik stel daarom voor dat je daar een topic opent.
  † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 00:19:37 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39958852
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef Hallulama het volgende:
De eerst conspiracy theory verhalen zijn uit, het gaat Israel om water.
Dan kun je beter dit lezen

We're Being Set Up for Wider War in the Middle East

Of deze

Israel Makes Its 'Clean Break'
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:19:59 #38
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39958866
quote:
Het gevolg is voor mij in ieder geval een stuk minder duidelijk. Wat win je op de Hezbollah door infrastructuur en voorzieningen te bombarderen ? Niet echt een manier om een snelle oplossing te bereiken, integendeel.
pi_39958893
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:18 schreef Caesu het volgende:

[..]

ja precies. maar vroeg of laat komt er vast iemand met die onzintheorie op de proppen.
Sorry als ik overigens een beetje bits reageer. Dat is onbedoeld. Heb alleen hele erge hoofdpijn door het weer

Het zal idd zo zijn dat die theorie naar buiten gaat komen.
pi_39958920
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef eL. het volgende:

[..]

Het gevolg is voor mij in ieder geval een stuk minder duidelijk. Wat win je op de Hezbollah door infrastructuur en voorzieningen te bombarderen ? Niet echt een manier om een snelle oplossing te bereiken, integendeel.
Een logische stap ( militair gezien ) als je een gebied wilt binnenvallen. Ik verwacht nog steeds dat Israel zelf gaat oprukken tot aan de rivier om een bufferzone te maken.
pi_39958928
quote:

[..]

Een infrastructuur en voorzieningen waarvan de Hezbollah natuurlijk ook dankbaar gebruik maakt.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:21:54 #42
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39958949
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef NorthernStar het volgende:

Dan kun je beter dit lezen

We're Being Set Up for Wider War in the Middle East

Of deze

Israel Makes Its 'Clean Break'
Tsja, wat staat er allemaal op de agenda's van TPTB, dat zouden we allemaal wel willen weten.

Uiteindelijk weet je 't toch nooit, wat er allemaal speelt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet, het is toch wel duidelijk wat wel, en wat niet, werkt.
pi_39958952
quote:

[..]

Op elke militaire academie worden "war-games" gespeeld.
Ik mag aannemen dat de Israelische legerleiding iets verder voorruit kijkt en dat
alles een reden heeft.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:22:26 #44
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39958972
quote:

[..]

juist wel toch? het stopzetten van elke beweging van hezbollah. het vernietigen van raketten en toegangswegen voor deze ondingen vernietigen.
dit is ook maar de 1ste stap denk ik
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:23:36 #45
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39959014
Jongens niet allemaal gelijk mij quoten, ik heb al een jetlag.
pi_39959021
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is niet zo ontzettend apart eigenlijk, de aandacht ligt nu op het Midden-Oosten, dus Turkije komt, wat ze ook doen, minder in de schijnwerpers.
Ik ken de binnenlandsepolitiek van Turkije bijna niet, dus ik zou niet kunnen weten of ze nog een appeltje te schillen hebben met irak?
Of ze kunnen het doen voor Europa(ff zoete broodjes bakken of om ze te dissen) ?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:23:56 #47
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959026
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef Hallulama het volgende:

Uiteindelijk weet je 't toch nooit, wat er allemaal speelt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet, het is toch wel duidelijk wat wel, en wat niet, werkt.
De VN en al hun inspanning werkt iniedergeval niet
Zou een sterke VN leider ipv koffie, meer invloed kunnen uitoefenen?
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:24:40 #48
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39959043
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef _The_General_ het volgende:
Een logische stap ( militair gezien ) als je een gebied wilt binnenvallen. Ik verwacht nog steeds dat Israel zelf gaat oprukken tot aan de rivier om een bufferzone te maken.
Laat ze dat dan doen, voorlopig bombarderen ze een stuk verder dan die zone.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:24:48 #49
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39959048
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:59 schreef schatje het volgende:

bron
en deze foto's bloijken in scene gezet te zijn door die oh zo onafhankelijke en professionele pers

commentaar van de blog van Sandmonkey (Egyptische blog):

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Fucked-up Pictures explained

Lisa: kids were in
bomb shelters for days. city is a ghost town.

only poor people stayed

a new army unit arrived, kids were bored, went out with
parents to look

there were TWELVE photographers there

and they egged the kids on

the kids are low class, not educated, have never met a
Lebanese, just want to live their lives, don't understand why Lebanon
attacked their home, etc.

the photographers told them "hey, your cousins in america
will see you!"

mostly foreign photographers

so the kids, who were bored and restless and had been cooped
up in bomb shelters for 5 days, took the felt markers and drew messages to
nasrallah

there were no cries of hatred toward lebanese

and a big problem is that the israeli tv does not show dead
lebanese. it shows destroyed buildings, but not dead bodies. so no one has a
face of the dead in their minds. too aware of our own suffering, etc.

make sense?

http://www.sandmonkey.org(...)-pictures-explained/
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:25:05 #50
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959059
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken de binnenlandsepolitiek van Turkije bijna niet, dus ik zou niet kunnen weten of ze nog een appeltje te schillen hebben met irak?
Of ze kunnen het doen voor Europa(ff zoete broodjes bakken of om ze te dissen) ?
turkije heeft al tijdennnn lang probs met de nomaden in het zuiden en ook noorden van irak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')