abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:25:06 #51
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39959060
Zijn er nou al wat officiele bronnen waaruit blijkt dat veel Libanezen het Israël niet zo zeer kwalijk nemen, en dat ze blij zijn wanneer ze voorgoed van Hezbollah zijn verlost, zodat Libanon weer van de Libanezen wordt? Het zou een positieve ontwikkeling zijn, en het lijkt me leuk als we daar een bevestiging van kunnen vinden.

Iemand?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:26:36 #52
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_39959109
Nog eventjes offtopic:
quote:
'Turkije bereidt offensief tegen Koerden voor'
Uitgegeven op dinsdag 18 juli 2006 om 15:46:43

(Novum/AP) - De Turkse regering heeft het leger opdracht gegeven een grensoverschrijdend offensief tegen de Koerdische rebellen in Noord-Irak voor te bereiden. Dit hebben de Turkse televisiezender NTV en de krant Hurriyet dinsdag bericht.

De woordvoerder van premier Recep Tayyip Erdogan wilde geen commentaar op het bericht geven. Hij verwees in plaats daarvan naar de verklaring die minister van justitie Cemil Cicek maandag uitbracht. Cicek riep Irak en de Verenigde Staten op de Koerdische strijders in het noorden van Irak harder aan te pakken. Als dat niet gebeurt, zei Cicek, dan is Turkije bereid iedere denkbare maatregel te nemen, waarmee hij kennelijk doelde op eigenmachtig optreden.

De Koerdische opstandelingen hebben in minder dan een week tijd vijftien man Turks veiligheidspersoneel omgebracht. Premier Erdogan heeft woedend op het opgelaaide geweld gereageerd en het optreden van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK) niet te verteren genoemd.

De Koerdische rebellen opereren veelal in kleine groepen vanuit Noord-Irak. Turkije dringt allang bij de VS en Irak aan op maatregelen tegen de PKK-bases, maar de VS hebben het te druk met de ordehandhaving in Bagdad en omstreken om zich druk te maken over het grensgebied. Ook de Iraakse regering heeft wel wat anders aan haar hoofd.

Erdogan zei dat Turkije tot dusver altijd 'geduld' heeft betracht en heeft geprobeerd de problemen 'met democratische middelen' op te lossen. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar zinspeelde op een offensief in Noord-Irak. Turkije heeft al zo'n tweeduizend militairen in Noord-Irak gelegerd.

[Copyright 2006, Novum]
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_39959114
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:

[..]

turkije heeft al tijdennnn lang probs met de nomaden in het zuiden en ook noorden van irak.
ok dan. wist ik niet. Maar dan is het bestwel WW3 nu.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39959118
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef Incomplete het volgende:

[..]

de eventuele actie van het Turkse leger heeft weinig met het conflict van Israel te maken.
dan staat het niet netjes om daar de Joden de schuld van te geven.
Als ik het verkeerd zie......... ik luister.
de Turken kwamen toch helemaal niet ter sprake in het bericht van Northernstar waar WW3 vermeld wordt?
Whatever, een idiote uitspraak van een Amerikaans congreslid is deze aandacht niet waard.
pi_39959143
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef eL. het volgende:

[..]

Laat ze dat dan doen, voorlopig bombarderen ze een stuk verder dan die zone.
Er zijn een aantal zaken waarom ik denk dat ze overal aanvallen

1 - Hezbollah in heel Libanon uitschakelen.
2 - Israel houdt de Libanese regering mede-verantwoordelijk en toont dat door overal aan te vallen.
3 - Men wilt de doorvoer van wapens vanuit Syrie en Iran afbreken.
4 - Uiteindelijk wil men Libanon over land binnenvallen en een bufferzone opzetten.
pi_39959181
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:26 schreef Doderok het volgende:

[..]

de Turken kwamen toch helemaal niet ter sprake in het bericht van Northernstar waar WW3 vermeld wordt?
Whatever, een idiote uitspraak van een Amerikaans congreslid is deze aandacht niet waard.
Mijn reactie was op BB.

Je laatste zin kan ik me helemaal in vinden.
pi_39959201
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ok dan. wist ik niet. Maar dan is het bestwel WW3 nu.
Nee hoor, bijlange niet,
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:30:37 #58
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959231
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:25 schreef Hallulama het volgende:
Zijn er nou al wat officiele bronnen waaruit blijkt dat veel Libanezen het Israël niet zo zeer kwalijk nemen, en dat ze blij zijn wanneer ze voorgoed van Hezbollah zijn verlost, zodat Libanon weer van de Libanezen wordt? Het zou een positieve ontwikkeling zijn, en het lijkt me leuk als we daar een bevestiging van kunnen vinden.

Iemand?
Op het nieuws vandaag over een christelijk gezin. Dat idd denkt zoals je zegt
op vele blogs zie je ook christelijke libanezen meer anti-hezbollah te zijn.
http://www.beirutbeltway.com
Het is denk niet een ontwikkeling die opkomt maar neergaat. Hoelanger israel doorgaat hoe minder steun ze krijgen
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:31:57 #59
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39959273
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef Glasnosteraar het volgende:

en deze foto's bloijken in scene gezet te zijn door die oh zo onafhankelijke en professionele pers
Ik lees elders weer dat het zou gaan om recovered shells fired by Hezbollah, waar ze op tekenen.

Somebody please confirm or deny?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39959279
quote:

Iemand?
Ik denk dat er genoeg Libanesen zijn die heel graag van de Hezbollah permanent af willen, maar niet op deze manier.
pi_39959311
quote:

Iemand?
Heb vooral de indruk dat de grote meerderheid kwaad is op Israël en de mensen in het Noorden het Hezbollah kwalijk nemen maar zich tevens bedrogen voelen door het Westen en Bush.
pi_39959313
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:29 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee hoor, bijlange niet,
ik ken de WW-maatstaven niet, maar er zijn bestwel een hoop landen in het middenoostenconflict betrokken volgens mij.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:33:34 #63
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39959327
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:27 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn een aantal zaken waarom ik denk dat ze overal aanvallen

1 - Hezbollah in heel Libanon uitschakelen.
2 - Israel houdt de Libanese regering mede-verantwoordelijk en toont dat door overal aan te vallen.
3 - Men wilt de doorvoer van wapens vanuit Syrie en Iran afbreken.
4 - Uiteindelijk wil men Libanon over land binnenvallen en een bufferzone opzetten.
Maar met 1 schakelen ze ondertussen óók de rest van Libanon uit. 2 Kan ik begrijpen, maar hoeveel grip heeft die poppenkastregering nou eigenlijk op een organisatie als de Hezbollah ? Wat betreft punt 3 hoor ik in de media (jaja) dat ze (ook de) wegen bombarderen waarover mensen willen vluchten, of mogen ze niet richting Syrie ? Laat 4 wat mij betreft maar snel gebeuren, en dat deel dan zo snel mogelijk onder een internationaal gezag zetten.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:33:36 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39959329
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef _The_General_ het volgende:
Negeer BansheeBoy maar. Hij is een relkloon die alleen maar hier is om zijn anti-semitische rotzooi te spuien. Ik snap niet dat die gozer nog geen ban heeft. Vriendje in de crew misschien?
Waarom is het per definitie anti-semitisme (waarom heeft "het" eigenlijk een aparte benaming) als ik een scherpe mening heb over hen? Moet kunnen toch? Als ik maar niet discrimineer, maar tot nu toe houd ik me aardig bij de feiten heb ik het idee.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39959346
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:31 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik lees elders weer dat het zou gaan om recovered shells fired by Hezbollah, waar ze op tekenen.

nee het zijn 100% zeker granaten die klaarstaan om afgeschoten te worden richting Libanon.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 00:34:33 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39959353
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Tsja, wat staat er allemaal op de agenda's van TPTB, dat zouden we allemaal wel willen weten.

Uiteindelijk weet je 't toch nooit, wat er allemaal speelt, maar dat hoeft ook eigenlijk niet, het is toch wel duidelijk wat wel, en wat niet, werkt.
Als dat maar niet resulteerd in een te fatalistische houding. We hebben allemaal de verantwoordelijkheid om ons verstand te blijven gebruiken. Ook al leidt dat tot pijnlijke conclusies.
pi_39959386
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:34 schreef Caesu het volgende:

[..]

nee het zijn 100% zeker granaten die klaarstaan om afgeschoten te worden richting Libanon.
Inderdaad, de granaten zijn nieuw.
pi_39959407
quote:

[..]

Wat het verhaal ook is achter die granaten
Het zijn zeker GEEN 'recovered shells ' van wie dan ook
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:38:18 #69
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959441
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:37 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wat het verhaal ook is achter die granaten
Het zijn zeker GEEN 'recovered shells ' van wie dan ook
en nep bommen dan?
pi_39959476
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:38 schreef Boomstam het volgende:

[..]

en nep bommen dan?
Nepbommen ?...of bedoel je losse floddders?
Nee
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:40:31 #71
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39959515
quote:

[..]

nee nee, dit zijn artillerie granaten van de Israeliërs. Hier staat een ander perspectief van dezelfde foto's http://www.sandmonkey.org/2006/07/18/this-is-fucked-up/
Je kunt de tank zien staan.

Blijft natuurlijk een geweldig stomme aktie, begrijp niet dat één of andere officier niet ingegrepen heeft. Aan de andere kant, wapenfetisjisme is aan Arabische kant de gewoonste zaak van de wereld.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_39959579
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:40 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

nee nee, dit zijn artillerie granaten van de Israeliërs. Hier staat een ander perspectief van dezelfde foto's http://www.sandmonkey.org/2006/07/18/this-is-fucked-up/#comments
Je kunt de tank zien staan.

Blijft natuurlijk een geweldig stomme aktie, begrijp niet dat één of andere officier niet ingegrepen heeft. Aan de andere kant, wapenfetisjisme is aan Arabische kant de gewoonste zaak van de wereld.
De amerikanen schrijven ook teksten op hen granaten hoor
Tijdens WW1 &2 deded alle partijen het
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:42:47 #73
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959585
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nepbommen ?...of bedoel je losse floddders?
Nee
nee volstaat bij mij niet hoor
losse flodders ja. ik hoorde ook nog ergens dat ze lieten zien hoe je bommen over brengt.
Losse flodders op een auto rijdend ipv schieten. met wel bemoedigende teksten derop zo van: We doen het op een vriendelijke manier
  † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 00:42:50 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39959589
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:34 schreef Caesu het volgende:

[..]

Het is gewoon hetzelfde wat deze soldaat doet

Alleen het door kinderen laten doen is tamelijk ziek.

woensdag 19 juli 2006 @ 00:43:43 #75
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39959625
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:14 schreef _The_General_ het volgende:
Negeer BansheeBoy maar. Hij is een relkloon die alleen maar hier is om zijn anti-semitische rotzooi te spuien. Ik snap niet dat die gozer nog geen ban heeft. Vriendje in de crew misschien?
Check deze post hieronder eens:
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Even wat anders: ik word het een beetje beu dat er overdreven dramatisch wordt gereageerd als je een scherpe mening hebt over Israeliërs/Joden, alles wordt direct afgedaan als anti-semitisme. Slechte zaak, zeker op een forum. Die verlamming die bij sommige mensen ontstaat als de Joden in een kwaad daglicht worden besproken komt hoe dan ook voort uit het feit dat men schuldgevoelens heeft aangezien Nederland de joden slecht heeft behandelt gedurende de 2de wereldoorlog, er waren veel oprechte zielen die deze armoedige mensen opvingen, er waren er nog meer die ze hebben aangegeven bij de Duitsers in ruil voor een knijpkat.

En mede daardoor dus kan men niet alles zeggen en is Nederland bijna standaard Pro-Israël.

²
Die gaat ook nu weer op als je het mij vraagt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39959660
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef Boomstam het volgende:

[..]

nee volstaat bij mij niet hoor
losse flodders ja. ik hoorde ook nog ergens dat ze lieten zien hoe je bommen over brengt.
Losse flodders op een auto rijdend ipv schieten. met wel bemoedigende teksten derop zo van: We doen het op een vriendelijke manier
Hoezo is nee niet genoeg ?...of bedoel je dat je uitleg wilt WAAROM het geen losse flodders zijn ?
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:46:29 #77
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39959712
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:44 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Hoezo is nee niet genoeg ?...of bedoel je dat je uitleg wilt WAAROM het geen losse flodders zijn ?
jah dat bedoelde ik. hoe kan je dat nou zien.
Opzich, of het losse flodders zijn of niet het is sowieso marcaber dat kinderen op bommen schrijven
pi_39959737
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:46 schreef Boomstam het volgende:

[..]

jah dat bedoelde ik. hoe kan je dat nou zien.
Opzich, of het losse flodders zijn of niet het is sowieso marcaber dat kinderen op bommen schrijven
Daar zijn de meeste hier het wel over eens denk ik
pi_39959743
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is gewoon hetzelfde wat deze soldaat doet

[afbeelding]

Alleen het door kinderen laten doen is tamelijk ziek.

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien is het ook een manier dat die kinderen zo hun psychische leed verwerken.
Je kent de hele context rond dat plaatje niet. Misschien stonden er wel milities op die bommen te schrijven en toen kwam er 1 kind aan en die vroeg waarom ze dat deden en die militie legde het verhaal op een kindvriendelijke manier uit. En toen gingen ze ook wat zetten op die bom.
pi_39959748
Het schrijven op bommen is iets wat plaats vind vanaf dat er bommen zijn.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:48:11 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39959759
Ik zie het nut niet van Amerika om Syrie aan te vallen.
  • Voor kernwapens kunnen ze beter kijken naar N-Korea.
  • Voor terrorisme kunnen ze beter kijken naar Iran.

Elke keer het zwakste jongetje uit de klas een mep verkopen. Terwijl de grotere lastposten vrij spel hebben.
    Als ze dit werkelijk gaan doen dan is het pure uitlogging om Iran uit de tent te jagen. En dan komen de kerncentrales weer in beeld.

Damn "I love it when a plan comes together".
  •   woensdag 19 juli 2006 @ 00:48:12 #82
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_39959760
    01:42 Chavez demands Israel end aggression against Palestinians, Lebanon (Reuters)
    01:39 UAE accuses Israel of bombing aid convoy (AFP)
    pi_39959768
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien is het ook een manier dat die kinderen zo hun psychische leed verwerken.
    Je kent de hele context rond dat plaatje niet. Misschien stonden er wel milities op die bommen te schrijven en toen kwam er 1 kind aan en die vroeg waarom ze dat deden en die militie legde het verhaal op een kindvriendelijke manier uit. En toen gingen ze ook wat zetten op die bom.
    Zou kunnen ....maar of het verstandig is is maar de vraag
    pi_39959791
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:47 schreef _The_General_ het volgende:
    Het schrijven op bommen is iets wat plaats vind vanaf dat er bommen zijn.
    En soms zijn de teksten nog grappig ook
    pi_39959792
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Boomstam het volgende:
    01:42 Chavez demands Israel end aggression against Palestinians, Lebanon (Reuters)
    01:39 UAE accuses Israel of bombing aid convoy (AFP)
    Chavez , de man die de Bovenwindse eilanden nog altijd wilt veroveren ?
      woensdag 19 juli 2006 @ 00:50:55 #86
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39959833
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:42 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

De amerikanen schrijven ook teksten op hen granaten hoor
    Tijdens WW1 &2 deded alle partijen het
    zeker, maar ik hou er niet van als blijkt dat één of andere journalist, in dit geval Sebastian Scheiner, van het AP, een paar straatkinderen bijeenscharrelt en vervolgens een paar potentieel omstreden foto's in scene zet. Hoe dat gaat hebben we o.a. al kunnen zien in die Pallywood documentaire.
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
    Glasnosteraar=Godslasteraar
      woensdag 19 juli 2006 @ 00:51:05 #87
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_39959842
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Drugshond het volgende:
    Ik zie het nut niet van Amerika om Syrie aan te vallen.
  • Voor kernwapens kunnen ze beter kijken naar N-Korea.
  • Voor terrorisme kunnen ze beter kijken naar Iran.

Elke keer het zwakste jongetje uit de klas een mep verkopen. Terwijl de grotere lastposten vrij spel hebben.
    Als ze dit werkelijk gaan doen dan is het pure uitlogging om Iran uit de tent te jagen. En dan komen de kerncentrales weer in beeld.

Damn "I love it when a plan comes together".
  • Syrie is natuurlijk wel strategisch. Met irak jordanie syrie en libanon heeft israel genoeg buffer tussen hun en iran. Iran hiermee dus meer en meer isoleren
    pi_39959878
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

zeker, maar ik hou er niet van als blijkt dat één of andere journalist, in dit geval Sebastian Scheiner, van het AP, een paar straatkinderen bijeenscharrelt en vervolgens een paar potentieel omstreden foto's in scene zet. Hoe dat gaat hebben we o.a. al kunnen zien in die Pallywood documentaire.
    Weten we 100% zeker dat dat waar is dan ?
    En ALS het waar is waarom maken die militairen er dan geen eind aan ?
    pi_39959879
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Zou kunnen ....maar of het verstandig is is maar de vraag
    ik vind het niet onverstandig, die kinderen groeien op met geweld. Ze zagen op dat moment niet voor het eerst daar een bom of wapen.
      woensdag 19 juli 2006 @ 00:52:36 #90
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_39959891
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Chavez , de man die de Bovenwindse eilanden nog altijd wilt veroveren ?
    OMG hij ook al, nu is het echt wo3
    die reactie van minister kamp was superieur trouwens kan er nog steeds om lachen

Maar ja terug ontopic
    pi_39959913
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:48 schreef Boomstam het volgende:
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_39959922
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik vind het niet onverstandig, die kinderen groeien op met geweld. Ze zagen op dat moment niet voor het eerst daar een bom of wapen.
    Een wapen zien , of er een boodschap op schrijven vind ik toch NET iets anders
    pi_39959955
    De VS heeft problemen bij het evacueren van landgenoten

(By HAMZA HENDAWI and ZEINA KARAM, Associated Press Writers)
    quote:
    BEIRUT, Lebanon - A cruise ship sailed into Beirut late Tuesday, delayed by an Israeli naval blockade amid fierce criticism that the U.S. effort to evacuate 25,000 Americans fleeing Mideast fighting had lagged behind Europe's. The commander of the Fifth Fleet said the ship would begin boarding evacuees at dawn.
    [..]
    The White House defended asking Americans to reimburse the estimated $150 cost of their passage, and the ambassador said the evacuation's slow start was intended to safeguard Americans.

"We at the embassy don't have the experience to move a lot of people," Feltman said. "Luckily, the U.S. government does," he said. "Security and safe travel were what's on our minds."

An estimated 8,000 of the 25,000 Americans in Lebanon want to leave.

European countries began moving hundreds of their citizens to Cyprus on Monday. Nearly 1,000 were on a Swedish-chartered ship that left Beirut on Tuesday, and a British warship and Greek frigate transported nearly 600 of those countries' nationals away from Lebanon.
    [..]
    White House spokesman Tony Snow said the United States has determined it was not safe to travel by road, adding: "We understand the anxieties of people in Lebanon."

To get on board a ship or helicopter, Americans must sign a note pledging to reimburse the U.S. government. They will be charged the price of a single commercial flight from Beirut to Cyprus — usually $150-$200, although officials refused to specify.

If they have no money to fly onward, they also will be asked to guarantee reimbursement of the price of an airline ticket from Cyprus to the United States.

Snow said the government has to charge evacuees because of a 2003 law. "I dare say that it's something that is causing heartburn for a number of people, but it's the law," he said.

House Democratic leader Nancy Pelosi objected, saying it was not Congress' intent to prevent evacuations by making people sign a commitment to pay.

"A nation that can provide more than $300 billion for a war in
    Iraq can provide the money to get its people out of Lebanon," Pelosi told CNN.

Some other European countries, including the Netherlands, said they asked for repayment but did not expect it in many cases.

The Orient Queen had been on a cruise of the eastern Mediterranean with 400 people aboard, mostly Lebanese. It was supposed to have returned to Beirut three days ago but was unable to do so because of the Israeli blockade, a U.S. official in Beirut said. While it was in Cyprus, it was chartered by the U.S. to evacuate Americans.
    http://news.yahoo.com/s/a(...)ighting_evacuation_1
    pi_39959973
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:53 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Een wapen zien , of er een boodschap op schrijven vind ik toch NET iets anders
    Misschien hebben die meisjes 1 of meerdere familieleden of andere dierbare verloren gedurende het conflict, dat vertelt de afbeelding er niet bij. In dat geval zou ik ze zeker laten schrijven als ze dat wilden.
      woensdag 19 juli 2006 @ 00:56:17 #95
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_39959983
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:52 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Weten we 100% zeker dat dat waar is dan ?
    En ALS het waar is waarom maken die militairen er dan geen eind aan ?
    overgens de libanezen sjiiten zijn niets beters hoor
    als een journalist aan een kind vraagt wat ie van de situatie vind dan staat mama van achter de camara te roepen wat het kind moet zeggen. en dat is meestal vol haat.
    pi_39960001
    Inderdaad een schande dat een land dat miljoenen per dag uit geeft aan defensie zijn burgers laat betalen hiervoor.
      woensdag 19 juli 2006 @ 00:57:25 #97
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39960018
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:51 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Syrie is natuurlijk wel strategisch. Met irak jordanie syrie en libanon heeft israel genoeg buffer tussen hun en iran. Iran hiermee dus meer en meer isoleren
    Isoleren werkt niet echt met een balistisch wapenprogramma.
    Als je het ziet als een MO-Cuba crisis heb je weer wel gelijk.
      † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 00:57:37 #98
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_39960025
    - afgevuurde Hezbollah granaten
    - dummy granaten
    - verwerking van psychisch leed
    - in scene gezet

Nog meer?

Ook een optie is om van je morele paard af te klimmen en je ogen open te doen zodat je wellicht kunt zien dat er weinig moreels aan deze hele oorlog en moordpartij is.
    pi_39960038
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien hebben die meisjes 1 of meerdere familieleden of andere dierbare verloren gedurende het conflict, dat vertelt de afbeelding er niet bij. In dat geval zou ik ze zeker laten schrijven als ze dat wilden.
    En als Libanese kindereren dat doen op de granaten van het Libanese leger ?
    Hoe zou je dan reageren ?
    Ik heb het dus niet over de terroristen maar het 'normale 'leger
    pi_39960040
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ach ja, alles beter dan bij een kind een bomgordel omdoen.
    In dat licht bezien valt het schrijven op een bom reuze mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')