Jep, ga ik ook halen! Lijkt me echt geweldig, ik dacht dat tie neit zo duur werd ofwel?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:01 schreef Notorious_Roy het volgende:Cube
Donkey Konga
Gewone prijs aap. Er zit namelijk een kongo bij.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:04 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Jep, ga ik ook halen! Lijkt me echt geweldig, ik dacht dat tie neit zo duur werd ofwel?
Ik hoorde nl een tijdje geleden van Tijs(gamecube_master) dat hij heel goedkoop zo worden, iets van 40.-. Maar dat weas misschien wel een halfjaar geledenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:05 schreef BMH het volgende:
[..]
Gewone prijs aap. Er zit namelijk een kongo bij.
Poeh Poeh dat is nogal wat, maar dat weerhoud mij er toch niet van om hem neit te gaan halen!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bij LikSang kost ie inderdaad maar 45 euro ofzo, incl trommels. Als je de JPNse versie haalt via DVDBoxoffice kost dat 75 euro ofzo. Ik verwacht dattie in NL 75 ofzo kost. Hier is alles durder
Ik neem aan dat jij niet op de E3 preview dag was van Nintendo.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Saai?
jij wel dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:02 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij niet op de E3 preview dag was van Nintendo.
ik heb gezegd 50 euro, dat had ik gelezenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:07 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik hoorde nl een tijdje geleden van Tijs(gamecube_master) dat hij heel goedkoop zo worden, iets van 40.-. Maar dat weas misschien wel een halfjaar geleden
staan ze alquote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:34 schreef gamecube_master het volgende:
ik vind eigenlijk wel om corruptie te voorkomen dat er in het 100'ste topic van xbox en cube links moeten staan naar alle 99 topics
Ik neem aan dat als ie net zo "schokkend" als de eerdere delen is dat ik hem saai vindquote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:02 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij niet op de E3 preview dag was van Nintendo.
Tof, onverwacht goede besturing, spannend, actievol, veelbelovend, en gruwelijkquote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:28 schreef BMH het volgende:
Roy, welk woord past er bij RE4?
Ja donkey konga is weldegelijk cool! En ook erg orgineel! Echt weet iets voor die Japannersquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:06 schreef Lexie het volgende:
[..]
Maar Donkey Konga is echt geweldig. Wild thing, tududududum, you make my hart sing dumdumdum *klap*
. Weet ik alleen niet of ik de lyrics goed heb, maar zo ging het wel
.
Ik wil er ook meteen twee trommels bij, want de multiplayer is ontzettend cool, het is namelijk niet alsof je hetzelfde moet spelen, maar je vult elkaar aan, een soort duet zeg maar.
Het viel me wel op dat de konga's geen echt trommelgeluidje laten horen, het is meer alsof je op een kussen slaat. Maar omdat je meteen feedback krijgt via je tv, valt dat bijna niet op en sta je enthousiast te trommelen. In het begin denk je nog van, wat sta ik hier idioot te doen, maar na 4 maten ga je helemaal los
je wordt er wel nog best moe van, en ik had pijn aan mijn handen erna.
Bij dvdsoon krijg je hem voor 15 euro.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik had vandaag bijna R:Racing gekocht (voor Pacman VS natuurlijk) voor 25 euro... Maar ik bedacht me dat ik bij DVDBoxoffice Pacman World ofzo met Pacman VS kan kopen voor minder. Toch?
Deze bedoel je?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik had vandaag bijna R:Racing gekocht (voor Pacman VS natuurlijk) voor 25 euro... Maar ik bedacht me dat ik bij DVDBoxoffice Pacman World ofzo met Pacman VS kan kopen voor minder. Toch?
~ ¤12,-quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:27 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Bij dvdsoon krijg je hem voor 15 euro.
De man!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:06 schreef Strolie75 het volgende:
Van de zomer RE nog eens spelen, deze keer met Chris.
Waar kan je die voor zo'n prijs vinden? Ik heb wel 15 euro ofzo over voor pacman VS PAL (r- racing kan ik vast nogwel voor een euro of 10 verkopen...)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als in op pad gestuurd? Of als in Op vakantie?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:59 schreef koei het volgende:
en nou heb ik net vanmorgen mn vriend samen met z'n makro pas uitgezwaaid...
Ja, importeren is ook een idee overigens zeggen bepaalde mensen hierbovenquote:Maar ik zag net in mezzin z'n prijswatch dat hij ook bij de FRS afgeprijsd is naar 30 euro (- 10% extra) dus dat is ook nog wel te doen. Morgen maar even gaan kijken..
Als in op vakantie. (met 30 kleine kinderen... Ik ben dus blij dat ik achter blijf)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als in op pad gestuurd? Of als in Op vakantie?
[..]
Ja, importeren is ook een idee overigens zeggen bepaalde mensen hierbovenIk denk dat ik dat ga doen.,
Ja, ik heb dit keer met Four Swords 20 euro uitgespaard, daar wil ik wel ff moeite voor doenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat lijkt mij inderdaad ook niet echt handig neeOverigens speel ik ook liever PAL, maar het scheelt meestal zoveel geld dat ik die extra handeling er wel voor over heb
Het was zooooo coolquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:01 schreef gamecube_master het volgende:
Nou, hoe was de E3 preview dag
Opgeteld kun je in de tijd dat je aan het wisselen bent beter gaan werkenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:16 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Ja, ik heb dit keer met Four Swords 20 euro uitgespaard, daar wil ik wel ff moeite voor doen![]()
Nou, ik hoop dat ik volgend jaar wel er naar toe kan. Kheb de rest van de M-Gaming crew en webmasters uitgescholden omdat ze het vergeten zijn te meldenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het was zooooo coolJe hebt echt iets gemist
Maandag lees je het volledige verslag
(Wat een werk zeg)
Precies, het is zo ondoorzichtig op welke indicatoren IGN 5/5 verdient en op welke wijze deze indicatoren tegen elkaar afgewogen worden bij de scorebepaling. Ik zou ook gewoon dat subjectieve scoresysteem weglaten en alleen een lijst met links geven. Enkele toevoegingen aan deze lijst:quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen idee, die mogen er van mij zelfs uit, want ik heb toch een andere mening. Ik vind zelfs dat er ee aantal links bijhoren (Eurogamer bijv).
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Spong! Ik zeg niets
Klopt, ze hebben niet zo vaak primeurs, maar ze hebben wel een echte redactie die feiten checkt. De link fungeert dan ook een beetje als tegengewicht voor spong.quote:C&VG gebruik ik zelden eigenlijk, net als Gamespot, op de een of andere manier vind ik ze niet zo fijn.
Ja, zelfs als Insider heb ik regelamtig dat ik nog een keer moet klikkenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:50 schreef HomerJ het volgende:
Ik erger me steeds meer aan al die reclame's van IGN
Heb ik geen last van.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:50 schreef HomerJ het volgende:
Ik erger me steeds meer aan al die reclame's van IGN
had je die van Zelda: Four Swords gezienquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, zelfs als Insider heb ik regelamtig dat ik nog een keer moet klikkenMaar die video (p)reviews
let us know, dat lijkt me ook zeer interessantquote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:14 schreef Cleverkidr het volgende:
Zijn er nog mensen geintresseerd in die nieuwe Spiderman? Ik wel!
Zeker na het lezen van de review op IGN...
Het GTA idee vind ik sowieso subliem, effe kijken of dit concept ook lekker speelt met spiderman![]()
heb hem trouwens in de price compare gezetquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef koei het volgende:
[..]
Waar kan je die voor zo'n prijs vinden? Ik heb wel 15 euro ofzo over voor pacman VS PAL (r- racing kan ik vast nogwel voor een euro of 10 verkopen...)
Heb je op die preview dag trouwens ook zelda 4 swords kunnen testen (in single en multiplayer)?
Donkey Konga lijkt mij ook echt superleuk. Als liksang nou even daalt met de prijs van de japanse versie dan haal ik die misschien ook wel. Dan heb ik meer liedjes en gelijk 2 bonga's!
En ik ben er al klaar voor. Vorig jaar was ik er ook al..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:02 schreef BMH het volgende:
Camp Hyrule is er dit jaar weer!
Camp Hyrule, een digitaal vakantie oord, zal net als voorgaande jaren weer op het internet verschijnen. Je kunt je tussen 27 & 29 juli aan melden op de site.
Ohw lijkt me niksquote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tales of SymphoniaDÉ RPG op de Cube, released 13 juli in de US, eind 2004 Europa.
Het lijkt mij ook wel een leuk spel, als ik een keer geld te veel heb dan haal ik hem welquote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens hier een Mario Golf review van FOK!
Game: Mario Golf Toadstool TourEen 8, en ik ben het er helemaal mee eens
![]()
Jaaaa,.. daar zal vast een fantastisch verhaal in zitten met 80 uur gameplayquote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:35 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ohw lijkt me niks. Is Paper Mario 2 niet de RPG van de cube??
Laat dan maar zittenquote:Op zondag 4 juli 2004 09:38 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Oh,... en Rayman komt niet in ToS voorAlvast een waarschuwing.
Wat heb jij toch met Raymanquote:Op zondag 4 juli 2004 11:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Laat dan maar zitten
Dat weet je zelf ook wel ik speel het spel enb vind het spel super, ik heb Rayman 2 zelfs meer dan 10 keer uitgespeeld. Ook hjeb ik mooie Rayman schilderijtjes op me kamer , etc etcquote:Op zondag 4 juli 2004 12:14 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met Rayman![]()
*zucht, die schilderijtjesquote:Op zondag 4 juli 2004 12:15 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat weet je zelf ook wel ik speel het spel enb vind het spel super, ik heb Rayman 2 zelfs meer dan 10 keer uitgespeeld. Ook hjeb ik mooie Rayman schilderijtjes op me kamer , etc etc
Nee, ik heb ze liever van Rayman, maar die heb ik nog nergens gezien. Ik importeer wel een Rayman 3 Tshirt uit Duitsland binnekortquote:Op zondag 4 juli 2004 12:17 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
*zucht, die schilderijtjes![]()
Als je nou Nintendo posters op je kamer hebt hangen van SMB 1 en 2, Pikmin en Zelda zoals ik heb...![]()
Jij bent echt ziek jonge...quote:Op zondag 4 juli 2004 12:18 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze liever van Rayman, maar die heb ik nog nergens gezien. Ik importeer wel een Rayman 3 Tshirt uit Duitsland binnekort
Tis niet me genre! Ik heb nog genoeg andere spelle in me wishlist die ook goed zijn!quote:Op zondag 4 juli 2004 12:19 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Jij bent echt ziek jonge...
Ook dat je ToS niet leuk lijkt![]()
Ik ga hem iig uit de US bestellen, dit lijkt me zo'n fucking goed spel worden![]()
En je vind Paper Mario 2 ook leuk?quote:Op zondag 4 juli 2004 12:21 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tis niet me genre! Ik heb nog genoeg andere spelle in me wishlist die ook goed zijn!
Jep ik heb het filmpje gezien maar ik heb het niet over het Genre RPG maar over hoe het er uit ziet enzo. Paper Mario is toch heel anders dan ToSquote:Op zondag 4 juli 2004 12:22 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
En je vind Paper Mario 2 ook leuk?
Er zit maar een klein beetje verschil in, du je kan het niet je gerne noemen. Trouwens, heb je ooit er wel is een review/filmpje gelezen/gezien![]()
Dus jij zegt dat het een schijt spel is omdat het er anders dan andere spellen uitziet?quote:Op zondag 4 juli 2004 12:25 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Jep ik heb het filmpje gezien maar ik heb het niet over het Genre RPG maar over hoe het er uit ziet enzo. Paper Mario is toch heel anders dan ToS
Ik bedoel dat het spel in een veel andere tijd speelt het ziet er veel anders uit. Kijk ToS is veel realistischer en is met veel me er vechten enzo daar hou ik gewoon neit van!quote:Op zondag 4 juli 2004 12:28 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat het een schijt spel is omdat het er anders dan andere spellen uitziet?
euhm, ik denk dat je evenveel moet vechten met Paper Mario 2 als met ToS hoorquote:Op zondag 4 juli 2004 12:30 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het spel in een veel andere tijd speelt het ziet er veel anders uit. Kijk ToS is veel realistischer en is met veel me er vechten enzo daar hou ik gewoon neit van!
quote:Op zondag 4 juli 2004 12:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, Capibar en Rockstah, ga eens MSN gebruiken
Ja maar op een hele andere manier, dat snapje je toch ook wel!quote:Op zondag 4 juli 2004 12:31 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
euhm, ik denk dat je evenveel moet vechten met Paper Mario 2 als met ToS hoor![]()
Nee, turnbased kan maar op één manier hoor, dacht ik tenminstequote:Op zondag 4 juli 2004 12:32 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja maar op een hele andere manier, dat snapje je toch ook wel!
Nou dan hoef ik ToS toch ook niet leuk te vindenquote:Op zondag 4 juli 2004 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, dat klopt. Ik vind over het algemeen RPG's tof, maar er zijn er genoeg die niet cool zijn
Artworkquote:Square-Enix werkt aan een gloednieuwe game in de Seiken Densetsu/Mana serie. Wanna see it?
Yes you do, and we bring it to you. Square-Enix of Japan zoekt namelijk naar twee mensen om een van hun studio's te versterken en die studio werkt nou niet bepaald aan een klein projectje. Met de zoektocht naar nieuwe werknemers is namelijk de onthulling van een gloednieuwe Seiken Densetsu game gebaat gegaan en zoals de èchte RPG fans wel weten, is Seiken Densetsu de Japanse naam voor de Mana serie, eerder bekend van games als Legend of Mana en Sword of Mana.
Dus een nieuwe RPG in een populaire en, kwalitatief gezien, ook erg goede serie. Voor welke console? Onbekend. Er zijn nog geen details vrijgegeven over Seiken Densetsu, alhoewel de onderstaande artwork nou niet een grafisch spetterende titel lijken weer te geven (en al was dat wèl zo, sinds de PSP spiritueel aanwezig is kun je aan de graphics niet meer zien voor welke console een game gaat zijn). Voor meer info moet je dus nog even wachten, als GameQube, M-Gaming en Xlife de zaak in de gaten houden!
Ah thanks, ik dacht al dat ik me vergiste omdat in de eerste post 1 van die plaatjes zo leek op sunshine.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario Kart
Mario Party
Mario Golf
Mario Tennis (2005)
Hmm, ik dacht al dat het niet helemaal goed zou gaanquote:Op zondag 4 juli 2004 16:15 schreef Oksel het volgende:
BMH gebanned? Waarom?
Btw; Dimplus 84,99 voor Animal Crossing. Mafkezen.
Roy, ik heb in R'dam Skies of Arcadia Legends zien liggen, voor 40 euro. In E-Plaza.
En Lexie; je hebt je Super Smash Bros disc hier laten liggen..
Denk het wel. De japanse versie werkt immers wel uitstekend. Ga er maar vanuit dat ie geweldig goed gaat werken.quote:Op zondag 4 juli 2004 16:56 schreef Bluetear het volgende:
Ik ben van plan om ToS te importeren maar werkt die eigenlijk wel op de nieuwste freeloader?
beetje zonde als ik straks een ntsc en een pal heb![]()
Mijn humeur, wat doe je.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Ik heb het gevoel dat die ghandixx een kloon van (gebannende) BMH is
Stil maar.. Hij bedoelde het goed hoor.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:16 schreef Ghandixx het volgende:
[..]
Mijn humeur, wat doe je.![]()
Arrgg! Blijft die grap mij nu jaren achtervolgen?quote:Op zondag 4 juli 2004 17:25 schreef Ghandixx het volgende:
Goed, bedoeld?![]()
No offence, maar ik ben ook weer niet zó dom dat ik geloof dat Nintendo EA over gaat nemen..
wie denkt datquote:Op zondag 4 juli 2004 17:25 schreef Ghandixx het volgende:
Goed, bedoeld?![]()
No offence, maar ik ben ook weer niet zó dom dat ik geloof dat Nintendo EA over gaat nemen..
Ja.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Arrgg! Blijft die grap mij nu jaren achtervolgen?![]()
Neee! lees maar terug, komt volgens mij uit mei of maart.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:44 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
wie denkt datBMH? aarghahahaha
welke eplaza ? stad of zuidplein ?quote:Op zondag 4 juli 2004 16:15 schreef Oksel het volgende:
BMH gebanned? Waarom?
Btw; Dimplus 84,99 voor Animal Crossing. Mafkezen.
Roy, ik heb in R'dam Skies of Arcadia Legends zien liggen, voor 40 euro. In E-Plaza.
En Lexie; je hebt je Super Smash Bros disc hier laten liggen..
quote:Op zondag 4 juli 2004 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar nintendo GAAT ea ook overnemen
Wanneer staat ie er?quote:Op zondag 4 juli 2004 20:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wacht maar af![]()
Mijn review van het Nintendo evenement gister is afHet is een flink verslag geworden, dus neem maar een dagje vrij morgen om het te lezen. Ik adviseer jullie ook om hem op te slaan ivm de downtijd. Dan heb je nog wat te doen morgen
* Rahl wekker zetquote:Op zondag 4 juli 2004 20:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Morgenvroeg zodra ik wakker wordt
Ik zal hem lezen zodra ik op benquote:Op zondag 4 juli 2004 20:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zal mijn wekker om 9u zetten, dan zorg ik dat ie voor 10u online staat
quote:PRESS
SCORE 8.4
GAMER
SCORE 9.7
Overall 9.1
quote:Tales of Symphonia for the Nintendo GameCube brings with it many familiar elements from previous entries in the series, most importantly the trademark "Linear Motion Battle" system, which makes battles very action-influenced. For the first time in the series, Tales of Symphonia plays in a fully three-dimensional environment. You actually are in more control over the battles than ever before thanks to the added number of strategic options you have. You can set the AI characters to behave in very specific ways, determining when and how often they use skills, how they move and how they attack enemies.
als het een grap was wel ja...quote:Op zondag 4 juli 2004 17:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Arrgg! Blijft die grap mij nu jaren achtervolgen?![]()
He heerlijk.... zo'n zin in. Ik zag dat Famitsu ook erg hoog scoordequote:Op zondag 4 juli 2004 20:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
ToS is highly anticipated:
[..]
[..]
[afbeelding]
Het was een grap. Niet zeuren, sjoe, sjoe.quote:Op zondag 4 juli 2004 20:46 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als het een grap was wel ja...
maar twas serieus dus....
Is er al een europese releasedate?quote:Op zondag 4 juli 2004 20:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
ToS is highly anticipated:
[..]
[..]
[afbeelding]
Daar hou ik je aanquote:Op zondag 4 juli 2004 20:17 schreef Gamedemon het volgende:
het erge is...ik vind cube games ook niet zoveel aan maar ik ga niet zielig lopen doen in het cube topic...als je iets tegen de xbox hebt post het dan niet in het xbox topic...als je zegt ik vind PGR2 niet leuk dan kan dat...maar om gelijk te zeggen
[..]
dan word je als zeikerd aangezien
Het viel mij niet eens op, tis dat iemand het net zei.quote:Op maandag 5 juli 2004 10:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het heeft toch duidelijk minder reacties opgeleverd dan gedacht
niet lullig bedoelt maar wees dan ook eerlijkquote:Op maandag 5 juli 2004 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een stukje wat goed is aan de Cube, wat er niet goed is. Kom maar op met ideeën, we gaan nu serieus beginnen
Dat zijn juist de dingen die de gamecube onderscheid van de rest van de consoles. Als je wilt racen of online wilt gamen, koop dan een PS2 of een xbox. Wil je nintendo games koop dan een Gamecube. Tis maar net waar je van houd.quote:Op maandag 5 juli 2004 10:58 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
niet lullig bedoelt maar wees dan ook eerlijk
zeg dat er geen normale race game opzitten..
een gebrek aan games met een 16+ rating
en een gebrek aan online mogelijk heden
Ik zie het niet als een slecht punt. De N64, ps1 en alle consoles daarvoor hadden toch ook geen online gaming, en die consoles werden toch ook niet slecht gevonden.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:01 schreef Gamedemon het volgende:
dat is dan toch slecht aan de gamecube
omdat dat online gebeuren iets van nu is...quote:Op maandag 5 juli 2004 11:03 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een slecht punt. De N64, ps1 en alle consoles daarvoor hadden toch ook geen online gaming, en die consoles werden toch ook niet slecht gevonden.
Ik weet wat je bedoelt. Maar ik kocht me gamecube niet om race games te spelen. Net als ik me xbox niet kocht om nintendo games te spelen.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:06 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
omdat dat online gebeuren iets van nu is...
en een console moet iets te bieden hebben voor iedere gamer...2 genres missen...dat maakt de cube niet sterker ofzo...het verliest aleen 2 doelgroepen....
en ik zeg toch niet lullig bedoelt.....tzijn wel feiten
Ja maar ik denk dat het neit eens bij de cube past om onl9ine te gaangamen, het is toch veel leuker om te mariokarten met z'n allen bij iemand thuis, dan allemaal appart thuis, dan heb je het vast niet zo leuk als als je met z'n allen bent. Voor mensen die geen vrienden hebben is online gamen misschien wel leukquote:Op maandag 5 juli 2004 11:26 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt. Maar ik kocht me gamecube niet om race games te spelen. Net als ik me xbox niet kocht om nintendo games te spelen.
Niemand (op PS2- en XBOX-fanboys na) zal ook beweren dat de NGC een slechte console is. Ik ben zelf een grote Nintendo-freak maar het gebrek aan online support is toch wel een enorm gemis. En niet te vergeten de, vergeleken met de anderen, matige third party support.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:03 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een slecht punt. De N64, ps1 en alle consoles daarvoor hadden toch ook geen online gaming, en die consoles werden toch ook niet slecht gevonden.
Yep, slechte third party support. Maar ik heb me gamecube echt alleen voor zelda gekocht. Maar nu heb ik 20+ andere games die ik nog altijd speelquote:Op maandag 5 juli 2004 11:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Niemand (op PS2- en XBOX-fanboys na) zal ook beweren dat de NGC een slechte console is. Ik ben zelf een grote Nintendo-freak maar het gebrek aan online support is toch wel een enorm gemis. En niet te vergeten de, vergeleken met de anderen, matige third party support.
Ik ben dan ook tevreden met m'n cube, heb inmiddels zelfs al 32 games (en dat terwijl ik m'n cube pas afgelopen februari heb weten te scoren). Maar niet online kunnen gaan met je cube, terwijl de technische mogelijkheden en de middelen voorhanden zijn, is ontzettend jammer.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Yep, slechte third party support. Maar ik heb me gamecube echt alleen voor zelda gekocht. Maar nu heb ik 20+ andere games die ik nog altijd speel![]()
Klopt, hoe graag ik niet Mario Kart had gespeeld met wat mensenquote:Op maandag 5 juli 2004 11:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben dan ook tevreden met m'n cube, heb inmiddels zelfs al 32 games (en dat terwijl ik m'n cube pas afgelopen februari heb weten te scoren). Maar niet online kunnen gaan met je cube, terwijl de technische mogelijkheden en de middelen voorhanden zijn, is ontzettend jammer.
Compilatie van screenshots?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
BMH, maak eens een mooi groot plaatje voor in het topicIets van de maximale breedte
Nee, we posten al screens per game. Ik heb liever iets met de Cube, de GB Player, Wavebirds, controllers, etcquote:Op maandag 5 juli 2004 12:13 schreef BMH het volgende:
[..]
Compilatie van screenshots?
PS2 online werkt ook lekker hoor noot...aleen central station is hoerig traag...maar daar kom je niet meer nadat je je in eenmaal geregistreerd hebt...quote:Op maandag 5 juli 2004 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Klopt, hoe graag ik niet Mario Kart had gespeeld met wat mensenMaar goed, beter niet online dan online als de PS2
De enige die het echt voor elkaar heeft is Xbox met hun LIVE netwerk. Dat werkt echt perfect
Ja maar ik denk dat de Xbox een ander doelgroep heeft! Ik kocht de NGC om de platform spellen en mario enzo! En dat heb je niet op de Xboxquote:Op maandag 5 juli 2004 12:33 schreef koei het volgende:
Tuurlijk heeft de PS2 games van alles. De console is het oudste en heeft nog een flinke lading PS1 spellen die ook gespeeld kunnen worden.
Wat je zegt over de xbox daarintegen klopt niet. De genres zijn daar echt nog niet goed verdeeld. Shooters en racers zijn er genoeg maar de andere genres zijn zwaar onder vertegenwoordigd. De cube heeft meer 16+ games dan dat de xbox platfom games heeft (exclusieve dan, want de andere komen op alle consoles).
Het online gedeelte vind ik wel een groot gemis van de cube, dit had er gewoon bij moeten zitten want het maakt het spelen zoveel leuker. Maar dat ze geen headset hebben is natuurlijk logisch als ze ook geen officiele first party online games hebben.
En dat vind ik echt zooooo'n onzin hequote:de gamecube verkoopt aleen maar goed omdat ze een grote userbase hebben met veel fans die allemaal uit hun dak gaan bij de volgende mario of zelda...want voorderest komen er weinig echt goede titels uit....er zijn wel wat uitspattingen zoals star wars roque sqaudron...maar tzijn er gewoon te weinig om een cube voor te kopen....
de enigste potentieele toppers zijn de volgende metroids/zeldas/mario's of iets dat er mee te maken heeft....quote:Op maandag 5 juli 2004 12:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En dat vind ik echt zooooo'n onzin heDat is puur je eigen mening. Ik denk namelijk precies zo over de Cube, naast LIVE is er niets te beleven nog, en het komend jaar komen er 5 must haves, en 5 potentiele toppers op de Xbox. Op de Cube komen er (vind ik) veel meer.
Nee, puur omdat er Nintendo op staat. En omdat ik weet dat Nintendo altijd goede spellen uitbrengt. Daarom koop ik de Nintendo DS strax ook weer blind. Nintendo. Die naam zegt zoveel voor mijquote:Op maandag 5 juli 2004 13:06 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
de enigste potentieele toppers zijn de volgende metroids/zeldas/mario's of iets dat er mee te maken heeft....
en resident evil 4 dan...en zeg nou eens eerlijk...waarom kocht je de cube?
voor de volgende zelda/mario nietwaar?
suces gegarandeerdquote:Op maandag 5 juli 2004 13:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, puur omdat er Nintendo op staat. En omdat ik weet dat Nintendo altijd goede spellen uitbrengt. Daarom koop ik de Nintendo DS strax ook weer blind. Nintendo. Die naam zegt zoveel voor mij
en da bedoel ik : de Nintendo games...waar er veel te weinig van uitkomen...zo'n 4 a 5 over een jaar verdeeld...quote:Op maandag 5 juli 2004 13:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, puur omdat er Nintendo op staat. En omdat ik weet dat Nintendo altijd goede spellen uitbrengt. Daarom koop ik de Nintendo DS strax ook weer blind. Nintendo. Die naam zegt zoveel voor mij
pac man VS?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:59 schreef gamecube_master het volgende:
Ik heb een lijstje gemaakt met games die in de OP komen
*knip*
Zijn er games waarvan jullie zeggen, die moet er absoluut in of uit? Meld het aub
Er komen trouwens natuurlijk ook een beschrijving + screen van de game erbij
Ik denk dat Rayman 3 er ook wel bij mag, omdat het ook een player Choise is!quote:Op maandag 5 juli 2004 12:59 schreef gamecube_master het volgende:
Ik heb een lijstje gemaakt met games die in de OP komen
Zijn er games waarvan jullie zeggen, die moet er absoluut in of uit? Meld het aub
Er komen trouwens natuurlijk ook een beschrijving + screen van de game erbij
woa das wel een hele erge belediging :|quote:Op maandag 5 juli 2004 13:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
*zucht*
Je bent soms echt net BMH... Je hebt een plaat voor je kop
HEY!quote:Op maandag 5 juli 2004 13:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
*zucht*
Je bent soms echt net BMH... Je hebt een plaat voor je kop
Kijk maar eens goed naar de uitgever van Ninja Gaiden, en zeg dan nog eens iets over 3rd party exclusivesquote:Op maandag 5 juli 2004 13:23 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
woa das wel een hele erge belediging :|
maargoed fuck it zo denk ik erover.....
Dat vind ie niet leuk als ik dat zegquote:Op maandag 5 juli 2004 13:25 schreef BMH het volgende:
[..]
HEY!![]()
Positief, doch kritischquote:Ik weet niet precies wat de sfeer word van de OP, dus daar moeten we et nog over hebben.
Ja, zoiets inderdaad, al zou ik de grote Cube links weglaten, gewoon alle hardware erop ofzo. En dat mag best gewoon recht naast en onder elkaarquote:
Die is wel mooi ja! Ik zou hem er instoppen!quote:Op maandag 5 juli 2004 13:25 schreef BMH het volgende:
[..]
HEY!![]()
Ik weet niet precies wat de sfeer word van de OP, dus daar moeten we et nog over hebben.
Een klein eerste opzetje:
[afbeelding]
Misschien moet ie anders, of moet er text bij? Zegt et maar.
Word ie dan niet iets TE strak?quote:Op maandag 5 juli 2004 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, zoiets inderdaad, al zou ik de grote Cube links weglaten, gewoon alle hardware erop ofzo. En dat mag best gewoon recht naast en onder elkaar
Ohwjah! dat geneurd ook nog!quote:Op maandag 5 juli 2004 13:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is goed, ik ga nu gamen, want we gaan zo offline geloof ik
nicequote:Op maandag 5 juli 2004 13:53 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Deze vond ik ook altijd leuk om te maken
Erg leuk om te lezen!quote:July 01, 2004
A reply to Matt Casamassina, IGN
Hi, it's Chris. I think we should talk.
What’s your full first name? Matteo? Matthew? Mattias? Doesn’t matter. I’ll just call you Matt. I read your article, Matt. You criticized Nintendo for not capitalizing on the popularity of Super Smash Bros: Melee, while Microsoft’s Halo 2 is so popular even Justin Timberlake enjoys it. In fact, Justin Timberlake is dating Cameron Diaz. You certainly don’t see Cameron Diaz getting pounded by someone that plays Cubivore.
Matt, I have to be honest. Your article comes across as someone fuming over the fact that their favorite game doesn’t have a new sequel. That’s fine. I mean, I’m not going to write a serious article about why Nintendo should make a sequel to Ice Hockey, but sometimes people get overly excited when talking about something they love. However, you made an assertion that should make everyone pause and wonder - wonder why you think Nintendo is hurting themselves by not releasing another entry in the Super Smash Bros series.
In your tagline, it says that Nintendo ignored a franchise phenomenon while Microsoft created one. Well, kudos to MS, they have one. How many does Nintendo have? Mario, Zelda, Metroid…believe me, I could go on. And I will! Fire Emblem, Custom Robo…oh, those don’t count because they’re only popular in Japan? Okay, how about the newly christened Pikmin, the pink one, Kirby, and the ever popular Pokemon…no, too cute? Well, okay, we’ll stick with Mario, Zelda, and Metroid, then. And not F-Zero, or Donkey Kong, or…ahem. Plus, I promise not to talk about any GameBoy Advance incarnations, or the planned DS incarnations, because your focus was on the Cube.
Mario, through its existence, has seen more spin-offs than anyone could ever have anticipated, plus plenty of straight sequels. This generation, when Mario wasn’t enjoying the Sunshine, he was having a Party, playing Golf or Tennis, or going Kart racing. He’s even going to star in an upcoming RPG adventure that looks good on Paper and will probably be even better in execution. Mario’s brother, Luigi, has even managed to exorcise ghosts in a Mansion.
The Zelda franchise has been healthy. Aside from the popular Wind Waker, the multiplayer puzzler Four Swords and Tetra’s Trackers (the latter seen in Japan), have been released, and Nintendo even had two different promotions which gave free versions of classic Zelda games to gamers. Plus, there’s a new Zelda in the works due out by next year.
Metroid, on the other hand, hasn’t been so hot…unless you count Metroid Prime and the upcoming sequel to Prime. Metroid Prime relaunched a franchise that hadn’t seen a game since rappers wore glittery pants and had clocks around their necks.
You might say Nintendo is neglecting a franchise in Super Smash Bros, but I’m here to tell you Nintendo’s lucky if it has time to sleep with all the attention its been giving their other franchises.
The main point in your argument was that Super Smash Bros: Melee is one of Nintendo’s best selling titles, and Nintendo/Hal should be working on a sequel to it right this very second. Well, sure, SSB:M did well, but don't forget that it was released in December 2001. I think, perhaps, that it has had a head start over other titles, wouldn’t you agree? Super Mario Sunshine, a game released in August 2002, actually outsold SSB:M for all of 2002 (according to NPD Funworld).
Of course, we’d have to look at what else Nintendo released at the same time as SSB:M. Let’s see…Luigi’s Mansion and Wave Race: Blue Storm. LucasArts released Rogue Leader and Sega released Super Monkey Ball, and that about covers it for exclusives. They’re not bad games, but they’re not blockbuster console sellers, either. In fact, some would say Nintendo’s launch titles were a bit weak. Matt, do you think SSB:M would have been the highest selling launch title if a new Mario or Zelda was released at the same time? What about Metroid?
If you want to get down to finances, and you want Nintendo to sell the most, then SSB:M isn’t your answer. A fighting game made up of other game’s mascots isn’t something to build your fortunes on. The big franchise names out of all three consoles, three years in a row, have been Grand Theft Auto and Madden (and Pokémon, but I promised not to talk about GBA games). Would you prefer it if Nintendo and its friends scrapped Samus and Link and focused on trying to top a free-roaming crime game and a football blockbuster? Somehow, that doesn’t scream Nintendo’s style.
Don’t worry, though, Nintendo is doing alright for itself. According to NPD Funworld, Nintendo’s GameCube had a 40% unit sales increase in 2003 over 2002, while the PS2 had a 25% decline and Xbox broke even. Nintendo’s corporate retail revenues increased 16% in 2003 compared to the year before. If you ignore the two Pokémon titles at the #2 and #3 slots in the best selling games list of 2003, you will see a Nintendo game at #5…which is…let me see…why, yes, it’s The Legend of Zelda: Wind Waker.
And this is just the U.S. Sure, it’s the largest market for video games in the world, but it’s not Nintendo’s sole bread and butter. Nintendo routinely has games in the top ten for weekly sales in Japan, while Microsoft is lucky to crack the top twenty. Halo sales topped at 75,000 in Japan, by the way (MSN).
Still you persist. Bungie and Microsoft, you claim, are the greatest duo since Sonny and Cher. So, what has Bungie been up to since Halo? Halo 2? Nothing else? What about other MS first party developers? Rare? Micro Forté? Excuse me if I don’t concede victory to Microsoft.
Nevertheless, you say Halo 2 has all of the hype while Nintendo has nothing. You’ll have to excuse me, Matt, if I don’t let Nintendo’s success or failure rest on the shoulders of Justin Timberlake, who is so inept with women that he opened up a can of worms during the Super Bowl. Or maybe it was a can of boob. Either way, he’s an idiot. I will give more consideration to the next fart that passes out of my ass than I will Justin Timberlake’s video game preferences. And excuse me if I’m not dying for preteen queen Justin Timberlake to be associated with Nintendo.
But back to the hype. You ask the readers, Matt, why Nintendo isn’t trying to drown out Halo 2. You were at E3. You heard every jaw drop at the sign of one game. It wasn’t Halo 2. It was the new Zelda title. It’s coming out in 2005, and the few minutes of footage have already caused a bigger stir than all of the months Halo 2 has been in development. If by “dropping the ball” you meant Nintendo is “grabbing our balls and shaking them like a madman,” then you would be correct.
All things considered, I would be willing to say the new “mature” Zelda will outsell Halo 2. It’s a mighty big claim, considering the massive mainstream appeal of the Halo “franchise” that you cling to like a wet t-shirt to a large bosom, but this new Zelda is something fans have been wanting since before the first Halo. Wind Waker was great, to be sure, and it sold tremendously, but it’s not what people desired in the bottom of their hearts.
Soul Calibur II on the Cube outsold the Xbox and PS2 versions because of the exclusive Link addition, as you pointed out. Yet somehow you come to the conclusion that this means Nintendo fans want a new fighting game, and not that they are enamored with the Zelda franchise. If you put Link in MVP Baseball on the GameCube, it would outsell the other console versions, too. It’s not the type of game, but the character. People make connections with characters. There’s only so much that can be done in the First-Person Shooter genre, especially with nameless figures that have no emotional connection with the fanbase. The Zelda universe, on the other hand, is only limited by what the imagination can conceive and how to express that through the technology. Sure, the core values are the same, but Ocarina of Time, Majora’s Mask, Wind Waker and Four Swords are diverse from each other in a way Halo’s sequels could never, ever be.
SSB:M did well because it took our favorite mascots and pitted them together. But it’s a diversion, a treat, a side attraction. It should not be the centerpiece of the system, anymore than Mario Kart. As I said, if Nintendo had launched with a main franchise title, it would have seriously outperformed SSB:M. And don’t get me wrong, Matt, I like the series. But it’s better suited for a once-in-a-console-generation release, like Mario Tennis or Paper Mario. I’d much rather have a new Zelda or Metroid or flagship Mario title than I would a new SSB:M, and I suspect many fans would concur.
I know this Halo 2 thing bothers you, Matt. Don’t worry about it. In ten years, people will still be playing Zelda. If the Halo franchise is doing half as well Zelda, and if it is not just a memory, then that will be a tremendous achievement. If you had bothered to ask which is more important, a 27 year old buying Halo or a 7 year old buying Super Mario Sunshine, I would have answered the latter. I was once a 7 year old, sitting on the floor in front of my TV, jumping and swaying with the action as I navigated a portly plumber over pipes and chasms. I’m still doing that today, although not necessarily on the floor, and in 15 years, that child will still be playing Mario at the age of 22. I somehow doubt the 42 year old will still be playing Halo.
Nintendo builds for the future while satisfying the present. It’s worked for the longest time, and it will continue to work. Trust me. Nintendo and its cohorts are focusing on the parts of its illustrious franchises that need to be released.
Er heeft hier iemand echt een plaat voor z\'n kop...quote:bron: tweakers.net
nintendo: klanten hebben geen behoefte aan online spellen
In een toespraak voor de Japan Economic Foundation heeft Nintendo-president Satoru Iwata een aantal uitspraken gedaan over de toekomst van zijn bedrijf, zo lezen we op Gamesindustry. Zo zegt hij dat online gamen nog geen duidelijke behoefte is van consoleklanten, waarbij hij verkoopcijfers van een online PS2-golfspel als illustrerend voorbeeld gebruikt. Iwata zegt dat de meeste klanten niet extra willen betalen voor een internetconnectie en dat deze verbinding ook niet overal even gemakkelijk te verkrijgen is.
Nintendo is op dit moment de enige uit de console top drie die zich nog niet heeft toegelegd op online gamen: hoewel het bedrijf een modem en breedbandadapter heeft uitgegeven zodat de console online titels van andere fabrikanten kan ondersteunen, is men niet bezig met het zelf ontwikkelen van dit soort spellen. Het bedrijf ziet wel heil in draadloze verbindingen voor de draagbare apparatuur, zoals te zien is aan de draadloze adapter voor de Game Boy Advance en het integreren van Bluetooth en 802.11b-WiFi in de nieuwe Nintendo DS Handheld.
Voor de toekomst zegt Iwata nog diverse plannen te hebben, zoals het samenwerken met Westerse ontwikkelaars voor de fabricage van nieuwe spellen. Hij zegt in onderhandeling te zijn met een aantal grote Westerse namen en hoopt aan het eind van dit jaar een samenwerking te kunnen aankondigen. Over de samenwerking met Bandai werd gezegd dat het voor beide bedrijven prettig zou zijn als ze nog hechter zouden kunnen samenwerken; een eventuele fusie werd niet ontkend.
Snes online flopte ook enorm, dus ik begrijp hun zorgen wel. Maarja. Ik denk dat ze wel online gaan met de revolution.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:16 schreef koei het volgende:
nintendo over online gamen:
[..]
Er heeft hier iemand echt een plaat voor z\\\'n kop...
Ja, ik vind dat ps2 golfspel ook zo\'n sprekend voorbeeld :\').quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:16 schreef koei het volgende:
nintendo over online gamen:
[..]
Er heeft hier iemand echt een plaat voor z\\\'n kop...
SNES online kun je nu ook weer niet echt vergelijken met de huidige mogelijkhedenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:22 schreef BMH het volgende:
[..]
Snes online flopte ook enorm, dus ik begrijp hun zorgen wel. Maarja. Ik denk dat ze wel online gaan met de revolution.
Het is ook weer brak vertaald hoor. Dat golf is zijn eigenlijk 2 spellen, een offline spel & een online spel. Het offline spel verkocht velen malen meer dan het online spel.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:24 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ps2 golfspel ook zo\\\'n sprekend voorbeeld :\\\').
Ja maar de Snes is al heel wat jaren geleden. toen kende men heel het online gebeuren nog niet. Tegenwoordig vinden mensen online erg normaal en kan iedereen ermee overweg, niet alleen de whizzkids van toen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:22 schreef BMH het volgende:
[..]
Snes online flopte ook enorm, dus ik begrijp hun zorgen wel. Maarja. Ik denk dat ze wel online gaan met de revolution.
Dat betwijfel ik. De xbox, met haar xbox live, loopt ongeveer gelijk kwa verkopen als de gamecube zonder internet support. Dus zoveel maakt het internet spelen helemaal niet uit. Nog niet eens 1 op de 15 xbox bezitters gaat live. Als 1 op de 15 xbox bezitters halo 2 gaan kopen is het een enorme flop.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:27 schreef koei het volgende:
[..]
Ja maar de Snes is al heel wat jaren geleden. toen kende men heel het online gebeuren nog niet. Tegenwoordig vinden mensen online erg normaal en kan iedereen ermee overweg, niet alleen de whizzkids van toen.
En ik denk dat ze met de revolution ook wel online zullen moeten want anders gaat de concurrentie positie steeds meer verzwakken en als xbox of playstation dan met een zelda/mario look-a-like reeks komt die wel online kan dan is het over met nintendo. (al zal het natuurlijk niet zo snel gaan)
Dit is dus geen vergelijking. De xbox had geen userbase en heeft deze eerst zelf helemaal moeten maken. Nintendo heeft een oude userbase waarvan altijd een heel aantal mensen meegaat naar de nieuwe console. Ik denk dat live echt wel voor veel mensen de reden is geweest dat ze een xbox gekocht hebben. Ik heb zelf mn xbox vrijwel enkel voor live gekocht want het meerendeel van de spellen spreekt mij gewoon niet aan. Voor mijn vriend geldt dit in iedergeval ook en volgens mij voor nog veel meer mensen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. De xbox, met haar xbox live, loopt ongeveer gelijk kwa verkopen als de gamecube zonder internet support. Dus zoveel maakt het internet spelen helemaal niet uit. Nog niet eens 1 op de 15 xbox bezitters gaat live. Als 1 op de 15 xbox bezitters halo 2 gaan kopen is het een enorme flop.
Nog geen 1 miljoen mensen hebben live!, de andere miljoenen mensen hebben geen live. Dus live is niet de reden om een xbox te kopen voor velen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:34 schreef koei het volgende:
[..]
Dit is dus geen vergelijking. De xbox had geen userbase en heeft deze eerst zelf helemaal moeten maken. Nintendo heeft een oude userbase waarvan altijd een heel aantal mensen meegaat naar de nieuwe console. Ik denk dat live echt wel voor veel mensen de reden is geweest dat ze een xbox gekocht hebben. Ik heb zelf mn xbox vrijwel enkel voor live gekocht want het meerendeel van de spellen spreekt mij gewoon niet aan. Voor mijn vriend geldt dit in iedergeval ook en volgens mij voor nog veel meer mensen.
niet iedereen heeft altijd de beschikking over 3 mensen naast je op de bank. Om even snel een spelletje te doen met wat mensen is online gamen veel makkelijker. Met echte vrienden is natuurlijk leuker maar tussendoor is online leuker. Ook kan je daar wat meer tegenstand verwachten dan van je vrienden die geen cube hebben en de spellen voor de eerste keer spelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:33 schreef BMH het volgende:
En welke games van ninendo zouden nou online goed tot hun recht komen? Mariokart? f-zero? nope! Die spellen zijn velen malen leuker op de bank met 3 anderen. Misschien Animal crossing, maar die gaat al online op de Nintendo DS.
Nintendo zou het dan moeten hebben van de third party online games. Maar waarom zouden die online gaan op de cube als ze ook online kunnen met live!?
Maar nu vergeet je dat er ook mensen zijn (14 van de 15 xbox bezitters) die de single player modie van een game willen spelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:38 schreef koei het volgende:
[..]
niet iedereen heeft altijd de beschikking over 3 mensen naast je op de bank. Om even snel een spelletje te doen met wat mensen is online gamen veel makkelijker. Met echte vrienden is natuurlijk leuker maar tussendoor is online leuker. Ook kan je daar wat meer tegenstand verwachten dan van je vrienden die geen cube hebben en de spellen voor de eerste keer spelen.
Spellen zoals mario kart, 1080, f-zero, pokemon colloseum, mario party etc zijn allemaal zeer geschikt voor online gebruik. En dat animal crossing online gaat op de DS is natuurlijk niet van belang, dit zou eerder een extra reden moeten zijn om hem ook online te laten gaan op de cube (omdat je dan cube spelers aan kan trekken die het op de DS gaan proberen en andersom)
dit komt vooral omdat microsoft vast blijft houden aan het creditcard systeem en heel europa hier niet op zit te wachten, die willen beltegoed achtige kaartjes.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:38 schreef BMH het volgende:
[..]
Nog geen 1 miljoen mensen hebben live!, de andere miljoenen mensen hebben geen live. Dus live is niet de reden om een xbox te kopen voor velen.
Nintendo denk gewoon: Als er 1 miljoen Gamecube Live! bezitters zijn, dan is doelgroep voor een online game niet groter dan 1 miljoen mensen. Daar komt nog bij dat de helft van de gamecube live! bezitters \\\"dit\\\" genre niet leuk vind, dus word het spel MAXIMAAL 500k keer verkocht.
Nintendo wil de gamer ook niet laten betalen voor een online service, dus word het nooit winstgevend.
Hoezo vergeet ik die? singleplayer en online spelen sluit elkaar niet uit. Een goed spel heeft beiden (zoals PGR2, een goed voorbeeld van hoe het zou moeten zijn)quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Maar nu vergeet je dat er ook mensen zijn (14 van de 15 xbox bezitters) die de single player modie van een game willen spelen.
Het is toch veel winstgevender om een game te maken voor die 14 van de 15 mensen dan een game maken die alleen gespeeld word door 1 van de 15 mensen?
Maar de nintendo games zijn (nog) niet geschikt voor online gaming. Als je mariokart online gaat spelen is het gewoon een minder leuke ervaring dan als je et met een paar vrienden/gezinsleden speelt. Ik ben bang dat dan de feel van de game na de concurrentie neiging komt. En daar draaien de nintendo games niet om.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:41 schreef koei het volgende:
[..]
dit komt vooral omdat microsoft vast blijft houden aan het creditcard systeem en heel europa hier niet op zit te wachten, die willen beltegoed achtige kaartjes.
En spellen worden niet alleen door online spelers gekocht. Er zit vaak ook nog een goede singleplayer in waardoor andere gamers het spel ook kopen (en daardoor uiteindelijk eerder geneigd zijn om online gaming aan te schaffen want ze hebben de game toch al.
Bij Mariokart zit al een lan optie. Dit maakt het spel echt niet minder leuk ofzo om op de bank te spelen. Als je zorgt dat je met die lan optie goed en georganiseerd online kan spelen (zoals met live) dan is het wat mij betreft prima. Offline heb je precies dezelfde speelervaring alleen kan je nu ook online wat iets extra\'s biedt. De spellen moeten dus niet aangepast worden voor het online gedeelte, enkel uitgebreid met een extra optie die je niet gebruikt als je niet online speelt.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:47 schreef BMH het volgende:
[..]
Maar de nintendo games zijn (nog) niet geschikt voor online gaming. Als je mariokart online gaat spelen is het gewoon een minder leuke ervaring dan als je et met een paar vrienden/gezinsleden speelt. Ik ben bang dat dan de feel van de game na de concurrentie neiging komt. En daar draaien de nintendo games niet om.
Xbox games (amerikaanse games dus) wel. Splinter cell 2 bijvoorbeeld. Online draait het om je rank. Als je een lage rank hebt, word je zomaar uit een game gekicked omdat ze je te slecht vinden. Of mensen doen een double jump op iemand (de gene gaat dan dood zonder ook maar iets te kunnen doen). Dit is alleen om je eigen ego te strelen en je rank te boosten. Dit is het gevoel dat nintendo wil opwekken bij het spelen van games.
Lan is cool, omdat je elkaar kunt zien en kent. Maar ik heb mariokart ook online gespeeld (Warppipe) en de mentaliteit van de spelers is gewoon heel anders. Het ging meteen weer om het winnen, en niet om het plezier zoals het bij LAN/bank gamen gaat.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:54 schreef koei het volgende:
[..]
Bij Mariokart zit al een lan optie. Dit maakt het spel echt niet minder leuk ofzo om op de bank te spelen. Als je zorgt dat je met die lan optie goed en georganiseerd online kan spelen (zoals met live) dan is het wat mij betreft prima. Offline heb je precies dezelfde speelervaring alleen kan je nu ook online wat iets extra\\\'s biedt. De spellen moeten dus niet aangepast worden voor het online gedeelte, enkel uitgebreid met een extra optie die je niet gebruikt als je niet online speelt.
Ranken hoeft nintendo ook niet te gebruiken. Sommige games doen dit zodat je een idee hebt van het niveau waar je tegen speelt maar dit hoeft absoluut niet. Als ze gewoon het friends systeem wel overnemen en het gebruik van de headset dan is het wat mij betreft een prima service. Dit is niet nadelig voor iemand die er geen gebruik van wil maken (want het spel is offline zoals het ook zonder online functie zal zijn) en mensen die wel online willen kunnen dat ook.
Ik heb ook een xbox voor het online gedeelte maar de xbox heeft enkel van die xbox spellen (voornamelijk shooters/racers). Ik zou ook graag gewoon eens wat leukere spellen zoals nintendo die heeft online willen spelen. Een mix van de hardware en online mogelijkheden van de xbox en de spellen van de cube zou voor mij optimaal zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:51 schreef MeZZiN het volgende:
blij toe dat de GC niet te vergelijken valt met de Xbox (vind trouwens wel als je zo graag online wilt kan je toch gewoon een PS2 of XBox halen die kosten toch ook niet veel meer) GC heeft iets bijzonders niet echt makelijk te omschrijven. De XBox heeft een hoog 13 in dozijn gehalte... De gamecube & gameboy kunnen mij als enige boeien dat ik nu weer met plezier games speel!
En dat terwijl ik nog steeds zit te wachten op een echt goede cuberpgquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Van mij hoeft de GC ook niett mee te doen met die online hype, multiplayer bij nintendo is gewoon écht multiplayer; met zijn allen op de bank met een paar biertjes en een paar leuke games. Ik heb ook netwerk adapter voor mijn PS2, maar eerlijk gezegd gebruik ik hem nooit.
Ik zou alleen graag wat meer echt goede titels zien voor de GC, ik ben nou eenmaal niet zo\\\'n RPG fan.
Jupquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:54 schreef koei het volgende:
[..]
Ik heb ook een xbox voor het online gedeelte maar de xbox heeft enkel van die xbox spellen (voornamelijk shooters/racers). Ik zou ook graag gewoon eens wat leukere spellen zoals nintendo die heeft online willen spelen. Een mix van de hardware en online mogelijkheden van de xbox en de spellen van de cube zou voor mij optimaal zijn.
PSquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:02 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Jup
Als de cube en X-box samen gingen was het de ultieme console
Maar toch zal dan de PS-3 beter verkopenIk HAAT casual gamers
Alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:09 schreef HomerJ het volgende:
Jah, Live! is toch beter dan die networking, het geld dat je ervoor betaald is het waard.
De gamecube heeft véél leukere spellen, en grafisch loopt de PS-2 flink achter
Je hoeft online niet gelijk een heel spel te spelen. Ze kunnen bijvoorbeeld bij mario party doen dat ieder 5 minigames uitkiest ofzo en dan die tegen elkaar speelt of maar 1 baan bij mario golf (dit spel heb ik niet gespeeld dus ik weet niet echt hoe hier de multiplayer in elkaar zit). Mariokart en 1080 zijn al redelijk snel te doen. Mario tennis en Metroid 2 zijn in de toekomst ook heel gemakkelijk om klaar te maken voor online spelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:01 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar jij bent een vrouw..![]()
Kansen laten liggen? WIl je Mario Party gaan spelen online? 2 uur lang? Of Mario Golf? 2 uur lang? Alle multiplayer games zijn te lang om online te spelen. Een potje moet max 15 minuten duren.
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat te denken van de multiplatform titels? RS3 en Splinter Cell missen echt een online optie en zullen echt slecht verkopen. ALS ze al verkopen
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef koei het volgende:Een ander voordeel van online spelen is dat mensen ook eerder 3rd party spellen gaan kopen die online te spelen zijn. Momenteel koopt iedereen de spellen rainbow six 3 en splintercell 2 voor de xbox of PS2 omdat ze daar wel online gaan. Hierdoor lopen er gamers over naar andere consoles en worden die spellen op de gamecube slecht verkocht waardoor de uitgevers in de toekomst de spellen liever niet meer uitbrengen op de gamecube.
Mario Party online kan ECHT niet, dat spel is gewoon gemaakt om thuis op de bank met een paar vrienden te spelen, het gaat niet echt om het winnen maar gewoon spelenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat online niet hoeft, maar het voegt echt iets toe aan een offline singleplayer mode. Mario Kart zou perfect zijn online, serieus waar, je hebt nu toch ook co-op en vs en battle. Prima online te spelen lijkt me. Mario Golf en Mario Party kan ook prima denk ik, Tiger Woods doet het ook goed op LIVE.
De beste game is misschien nog wel F-Zero, daar kun je met de meeste mensen tegelijkertijd spelen. En wat te denken van de multiplatform titels? RS3 en Splinter Cell missen echt een online optie en zullen echt slecht verkopen. ALS ze al verkopen
En waarom dan niet? Koptelefoons op en je hoort elkaar gewoon lachen hoor... En online game hoeft toch niet binnen 15 min klaar te zijn? Kijk naar MMORPG\'s die duren uren achtereen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:31 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Mario Party online kan ECHT niet, dat spel is gewoon gemaakt om thuis op de bank met een paar vrienden te spelen, het gaat niet echt om het winnen maar gewoon spelen
Nou, dan zit je gezellig in je kamer met je biertje, gezellig hoorquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En waarom dan niet? Koptelefoons op en je hoort elkaar gewoon lachen hoor... En online game hoeft toch niet binnen 15 min klaar te zijn? Kijk naar MMORPG\\\'s die duren uren achtereen.
Bedoel je de Preview dag ? Ik ga hem gelijk lezenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lees maar eens dat ene verslag op de FPVerder is er niet veel nieuws te melden. Heb je Mario Golf al gekocht
BG&Equote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:08 schreef Roi het volgende:
[..]
Bedoel je de Preview dag ? Ik ga hem gelijk lezen.
Ik heb net Beyond Good&Evil gekocht en Animal Crossing geleend dus Mario Golf moet nog even wachten.
Wie niet héquote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:15 schreef Thomper het volgende:
* gamecube_master maaakt eeeeeigenlijk een heeeel stiekeme post om bijna bij nummer 99 te komen..
Sorry, ik keek op de Ubipress site. Daar stond 2 juli, dus heb ik dat overgenomenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:21 schreef Thomper het volgende:
Maar goed, we komen er wel op een NORMALE *kuch* manier.
Trouwens, eventjes die OP updaten jongens. Mijn site belde laatst om te vragen waar ons review exemplaar van Splinter Cell: Pandora Tomorrow bleef, en het antwoord was: de game is wederom ietsje uitgesteld, van 22 naar 29 juli. DEET UP JONGUWNSZZZKJE!!!1een!
Hoi ik ook!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:20 schreef Lexie het volgende:
Hoi, ik heb ook een gamecube.
Wat leuk!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hoi ik ook!
Ikke (DUH) nee nuttig...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:21 schreef Lexie het volgende:
[..]
Wat leuk!
Wie heeft er nog meer een gamecube?
Nee, mij ook niet, maar de screens zijn wel aardigquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:28 schreef Tain het volgende:
lijkt me echt helemaal niks dat Catwoman
Ik wil hem zo graagquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Screens van Donkey Konga: Jungle Beat
-knip-
Ik snap het nut nog niet van die inge-zoomde donkey kong links onder. Hij laat zien wat je doet, wat heb je daar aan?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Screens van Donkey Konga: Jungle Beat
--
maar doordat je importeerd kan je wel meer dan 2 keer zoveel games kopenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet, maar de screens zijn wel aardigBovendien lijkt de flim me ook niet veel aan.
En sterrencatalogus?Bah. Das het nadeel van importeren
JA ! en JA !quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:34 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Ik wil hem zo graag![]()
Jij hebt hem gespeelt hé?
Tijdns het spelen is die er ook nietquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:34 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik snap het nut nog niet van die inge-zoomde donkey kong links onder. Hij laat zien wat je doet, wat heb je daar aan?![]()
Ja, 8u vliegen voor een game is goedkoper dan 5 minuutjes lopen naar de lokale spellenboerquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:35 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
maar doordat je importeerd kan je wel meer dan 2 keer zoveel games kopendus heb je het nog nodig... je kan die player bijna nog beter halen uit de VS plus een game dan dat je hem hier los haalt.... krom deze wereld.
![]()
Dan ben je op de vlucht voor een lawine, en moet je zo hard mogelijk trommelen. Maar ook weer niet te hard, want dan mis je de obstakelsquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:35 schreef gamecube_master het volgende:
En wat houdt het rijden op dat beest eigenlijk in? (1ste pic van onderen)
Oh jonges, dit wordt echt lachenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan ben je op de vlucht voor een lawine, en moet je zo hard mogelijk trommelen. Maar ook weer niet te hard, want dan mis je de obstakels
Vetjes! Maar zijn er niet te weinig moves?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, 8u vliegen voor een game is goedkoper dan 5 minuutjes lopen naar de lokale spellenboer
[..]
Dan ben je op de vlucht voor een lawine, en moet je zo hard mogelijk trommelen. Maar ook weer niet te hard, want dan mis je de obstakels
Maar is het gebruik van klappen soms niet een beetje moeilijk als je ook op de trommels moet slaan bijv met springenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan met de trommels rennen of slaan (links rechts), springen (beide tegelijk) en een special move (klappen). Die special move hangt af van de situatie: Sta je bij een vijand dan ga je vechten door te klappen, en dan kun je linkse en rechtse klappen uitdelen. Sta je bij een touw dan pak je dat vast door te klappen.
Een ander voorbeeld zijn bananen in luchtbellen die zweven, als je in je handen klapt zullen de bellen die dichtbij hangen klappen.
In het begin wel, maar dat went vrij snel. Als je Donkey Konga speelt is het vele malen hectischer, doordat je daar bijv moet klappen en een tal later alweer moet slaan, en dan weer klappen, links, klap, rechts, klap, klap, beide, links, rechts, klap, klapquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:54 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Maar is het gebruik van klappen soms niet een beetje moeilijk als je ook op de trommels moet slaan bijv met springen
Die lijkt me ook veel leuker, de perfecte party gamequote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
In het begin wel, maar dat went vrij snel. Als je Donkey Konga speelt is het vele malen hectischer, doordat je daar bijv moet klappen en een tal later alweer moet slaan, en dan weer klappen, links, klap, rechts, klap, klap, beide, links, rechts, klap, klap![]()
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgende topic titel graag:
GameCube, deel 99, Luister naar de Jungle Beat
:\\\')
Hahaha, nee, in een muziek game nietquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:56 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Die lijkt me ook veel leuker, de perfecte party game![]()
En ga me nou niet zeggen dat online spelen erin moet komen![]()
mja, dat is waar, je moet eigenlijk met z\'n 2en op een drie persoonsbank zitten. Dan lukt het toch wel?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hahaha, nee, in een muziek game nietJe moet alleen niet te dicht bij elkaar zitten, want de trommels interfereren wel een beetje als je harde klappers erbij hebt
Nee, heel FOK! krijgt diequote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:58 schreef BMH het volgende:
Ben ik de enige die bij \\\' of \\\" allemaal slashes krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |