abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9104132
Hier is ie dan, met dank aan Vagere Hein.
Metroid Prime komt steeds dichterbij

Eerdere delen in deze reeks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Aankomende releases die je moet hebben:

• Super Monkey Ball 2: 14-03-2003
  • Metroid Prime: 21-03-2003
  • The Legend of Zelda, The Wind Waker: US: 24-03-2003, EU: 03-05-2003

• Als je in Amerika pre-ordert dan krijg je als het goed is een bonusdisk erbij met daarop de N64 versie van the Legend of Zelda, Ocarina of Time én de nooit buiten Japan uitgebrachte remake Ocarina of Time: Master Quest. Er waren de laatste weken geruchten dat Nintendo of America aan haar distributeurs heeft gemeld dat er geen bonusdisks meer geleverd zouden worden voor de mensen die nu nog pre-orderden, echter dit is later ontkend door NOA: onduidelijkheid alom en pre-orderen in Amerika op eigen risico dus. In Europa krijgen we ook de bonusdisk, echter deze wordt alleen in beperkte oplage (bij de eerste zending) meegeleverd. Zo snel mogelijk nog reserveren of overnachten voor de Bart Smit is het devies.

Overzicht releasedates:

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

• De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen.
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en surf even naar de website van de fabrikant en stuur een mail.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Onderstaande lijst deels met dank aan de gasten op GOT:

• DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, één week verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en vage gadgets (ik noem de USB memorycard waarmee je saves op je pc kunt opslaan). Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten. Importkosten vooralsnog onbekend. Verzendtijd ook onbekend. Vooral handig voor PAL-releases welke wel in Australië uitkomen maar niet in Europa (Animal Crossing).

On-line spelen met de gamecube:
Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.

pi_9104239
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:21 schreef Khadgar het volgende:

[..]

PSO == Phantasy Star Online, het enige cube online game op het moment. Als je die niet gaat spelen, kun je het modem net zo goed laten staan in de winkel.

Hmm ik was natuurlijk van plan om Fantasy Star Online te kopen, alleen de afkorting drong niet echt snel tot me door. Beetje slaperig maar ja.

Maar weet je echt 100% zeker dat het met I-net sharing (DHCP) zou moet werken???

[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 13-03-2003 22:31]

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  donderdag 13 maart 2003 @ 22:31:16 #3
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_9104267
we hebben geen enkel idee
theorie is dat het met een router zou moeten werken, hoe dat in het praktijk zou moeten werken?
Ik wil dat ook graag weten
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_9104529
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:31 schreef G1Ace het volgende:
we hebben geen enkel idee
theorie is dat het met een router zou moeten werken, hoe dat in het praktijk zou moeten werken?
Ik wil dat ook graag weten
Ik vind de Nintendo website nogal vaag hierover.
pi_9104727
100% weet ik niet. Ik weet wel dat het hier werkt met een getweakte Alcatel Speedtouch modem (router). En met ICS zou het ook moeten werken.

En let op dat je een Nintendo Memory Card hebt he? Met VEEL ruimte!

Overigens vind ik Nintendo wel een stelletje naaiers. Modem kost in de USA slechts 35 dollar. GBA player 50 dollar (vanaf juni uitlevering). Alles is er verdorie goedkoper.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 13-03-2003 22:49]

pi_9104784
Kun je nou eigenlijk ook een beetje fatsoenlijk met elkaar communiceren bij PSO?
pi_9104868
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:45 schreef Khadgar het volgende:
100% weet ik niet. Ik weet wel dat het hier werkt met een getweakte Alcatel Speedtouch modem (router). En met ICS zou het ook moeten werken.

En let op dat je een Nintendo Memory Card hebt he? Met VEEL ruimte!

Heb een Nintendo Memory Card 256 blocks

Maar ik heb het USB modem he, dus moet ik de GC op mijn pc aansluiten en zo via I-net sharing on-line gaan.

Maar anders komt m'n gepl,ande netwerk update wat eerder. (Lees: USB modem vervangen)

pi_9104887
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:47 schreef Lexie het volgende:
Kun je nou eigenlijk ook een beetje fatsoenlijk met elkaar communiceren bij PSO?
Het is te doen. Tis lastig leren, maar tis te doen. Er zitten veel handige shortcuts in.
pi_9104899
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:50 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Heb een Nintendo Memory Card 256 blocks

Maar ik heb het USB modem he, dus moet ik de GC op mijn pc aansluiten en zo via I-net sharing on-line gaan.

Maar anders komt m'n gepl,ande netwerk update wat eerder. (Lees: USB modem vervangen)

Het zou moeten werken, en werkt het niet, dan zit je idd aan je update
pi_9104914
Mijn nick op PSO is trouwens gewoon Khadgar.
pi_9104932
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:50 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Het is te doen. Tis lastig leren, maar tis te doen. Er zitten veel handige shortcuts in.

Kun je dan alleen maar voorgeprogrammeerde zinnetjes gebruiken?
pi_9104993
Nee, er is ook onscreen toetsenbord, en een zinnen samensteller uit vooraf ingestelde woorden.

En je kunt ook smileys maken! Er was net een duitser die had een 'heil hitler' smiley geklust.

vrijdag 14 maart 2003 @ 01:08:48 #13
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9108311
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:54 schreef Khadgar het volgende:
Nee, er is ook onscreen toetsenbord, en een zinnen samensteller uit vooraf ingestelde woorden.

En je kunt ook smileys maken! Er was net een duitser die had een 'heil hitler' smiley geklust.

Allemaal op de Dreamcast al gespeeld,......en dat was en is nog steeds gratis,..... wat kost het nou per maand ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 04:17:54 #14
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9109391
Giftpia screens Vreemde RPG uit Japan !

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_9110239
mooie cell shading.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9110634
het lijkt wat op Harvest Moon!
Now is a never-ending thing.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:49:02 #17
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9110846
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 01:08 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Allemaal op de Dreamcast al gespeeld,......en dat was en is nog steeds gratis,..... wat kost het nou per maand ?

9 euro... té duur gewoon
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:51:18 #18
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9110890
quote:
Nintendo investeert 20 miljoen euro in GAMECUBE-promotie

50 Euro korting op NINTENDO GAMECUBE bij eerste 400.000 verkochte exemplaren Game Boy Advance SP

14 Maart 2003 Nintendo viert de lancering van de Game Boy Advance SP met een pan-Europese promotie van 20 miljoen euro voor NINTENDO GAMECUBE. Om de koppeling tussen Game Boy Advance SP en NINTENDO GAMECUBE te benadrukken, zullen de eerste 400.000 verkochte exemplaren van de Game Boy Advance SP vergezeld gaan van een kortingsbon van 50 euro voor de aanschaf van een NINTENDO GAMECUBE.

2003 Wordt een schitterend jaar voor bezitters van de NINTENDO GAMECUBE. Dit jaar worden meer dan 80 nieuwe games uitgebracht, waaronder titels als Metroid Prime, The Legend of Zelda: The Wind Waker, Phantasy Star Online (Sega), Splinter Cell (Ubi Soft) en FIFA Football (EA). Al deze games maken gebruik van de koppeling tussen NINTENDO GAMECUBE en GBA.

De GBA SP wordt op 28 maart gelanceerd in Europa, als eigentijdse en zeer stijlvolle uitbreiding van Nintendos Game Boy-serie. Het geheel nieuwe design zal zelfs de meest trendy consumenten van mobiele technologie aanspreken. De mobiele spelcomputer wordt geleverd in drie metallic kleuren: zilver, zwart en blauw. Nintendo heeft de handzame spelcomputer voorzien van een opklapbaar scherm met geïntegreerde verlichting en een oplaadbare lithium-ion batterij, vergelijkbaar met het soort batterijen dat in mobiele telefoons wordt gebruikt. De batterij is goed voor maar liefst 10 uur verlichte gameplay, terwijl het ook mogelijk is de verlichting uit te schakelen voor ongeveer 18 uur speelplezier. Alle games uit het brede assortiment voor de Game Boy Advance zijn speelbaar op de Game Boy Advance SP. Daarnaast kunnen spelers ook putten uit de honderden games die werden ontwikkeld voor de Game Boy Color en de klassieke Game Boy.

Dit jaar worden 60 nieuwe spellen uitgebracht voor de GBA SP, waaronder FIFA Football (EA), Tony Hawks Pro Skater 4 (Activision), Tomb Raider: The Prophecy (Ubisoft) en Castlevania: Aria of Sorrow (Konami). Het aanbod van games in 2003 en de stijlvolle nieuwe console onderstrepen beide Nintendos aantrekkingskracht onder spelers van alle leeftijden.

De gelimiteerde oplage van GBA SP´s die vergezeld gaat van een kortingsbon. De kortingsbon is slechts beperkte tijd geldig. De NINTENDO GAMECUBE kost momenteel ongeveer 199 euro, met de korting van 50 euro wordt de verkoopprijs ongeveer 149 euro.

De Game Boy Advance SP wordt op 28 maart 2003 in Europa gelanceerd
www.nintendo.nl

pi_9110938
Goeie actie, 150 euro is geen geld voor een GC.

Goede openingspost trouwens

pi_9111267
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:49 schreef Khadgar het volgende:

[..]

9 euro... té duur gewoon

hoeveel kost het spel nou in de winkel dan? 60 euro inclusief modem? want dan snap ik wel dat ze de kosten er uit moeten halen via abbonnementen
pi_9111316
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:51 schreef Khadgar het volgende:

[..]

misschien een beetje off topic, maar wat is het preciese verschil tussen de gb SP, en de gba? alleen dat backlite, en de vorm?
pi_9111377
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 10:15 schreef flappiewappie het volgende:
misschien een beetje off topic, maar wat is het preciese verschil tussen de gb SP, en de gba? alleen dat backlite, en de vorm?
Gameboy Advance (SP) Topic deel 4

vrijdag 14 maart 2003 @ 10:40:24 #23
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9111872
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 10:12 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

hoeveel kost het spel nou in de winkel dan? 60 euro inclusief modem? want dan snap ik wel dat ze de kosten er uit moeten halen via abbonnementen

Nee, 60 euro voor de game, 50 euro voor breedband adapter of modem.
pi_9113226
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 10:40 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Nee, 60 euro voor de game, 50 euro voor breedband adapter of modem.

lol ik dacht dat dat bij het spel zat!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 12:32:26 #25
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_9114259
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:49 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

lol ik dacht dat dat bij het spel zat!

had gedacht dat het tenminste duidelijk was dat dat niet het geval zou zijn
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home