Bronquote:Geplaatst op Maandag 31 mei 2004 11:55 door Kathar
Yoot Saito's Odama
De developer van het beruchte Seaman is bezig met een nieuw project. Lees onze eerste indrukken over deze flippergame met een twist!
Odama is waarschijnlijk de vaagste titel die we op de afgelopen E3 hebben kunnen bewonderen. De game die mede wordt ontwikkeld door Yoot Saito (Simtower) is een ongewone mix tussen een flipperspel en samoerai oorlog. Verder staat de titel Odama voor “gigantische bal”. Begrijp je het nog? Nee, lees dan verder…
Zoals ik al zei is Odama onder andere een flipperspel, het heeft dan ook kenmerken van dit soort games. Je hebt realistische physics, power-ups en de mogelijkheid om de kast te “tilten”. Wat de game echter zo speciaal maakt, is het feit dat dit allemaal plaatsvindt op een historisch slagveld, in dit geval tijdens de samoerai oorlogen. Het is aan jou de taak om met een gigantische stalen bal, de odama, je eigen leger aan de overwinning te helpen. Met de odama moet je zowel vijandige troepen als gebouwen en defensieve structuren vernietigen, zodat je leger een vrije doorgang krijgt naar de Warlord van de tegenstander.
Zo als je misschien al in de gaten had, heeft Odama real-time strategy elementen. Veel acties die je uitvoert zorgen voor kettingreacties. Zo moet je bijvoorbeeld dammen of bruggen vernietigen, die een overstroming veroorzaken waardoor het vijandige leger als het ware wegspoelt. Het kan echter voorkomen dat er troepen steeds dichter bij je eigen basis komen. Wanneer delen van het vijandige leger het voor elkaar krijgen tussen de flippers door te rennen, verlies je levenspunten. Wanneer je aantal levenspunten is gedaald tot 0: Game Over.
Gelukkig blijft het niet alleen bij het besturen van de odama. Met de C-stick kun je namelijk versterkingstroepen sturen. Daarnaast kun je met de linker analoge stick het speelveld bewegen, en kun je met X de odama opladen. Wanneer troepen van je tegenstander worden geraakt door een de opgeladen odama, bekeren ze zich tot jou leger en kun je ze gebruiken als versterking. Je kunt echter met de bal ook je eigen leger doden, dus je moet opletten wat je doet, en wanneer.
Yoot Saito's Odama heeft een paar factoren die het spel erg uniek maken. Aan de ene kant heb je het traditionele flipperspel, maar aan de andere kant heb je een real-time strategy game op een Chinees slagveld. Odama laat je strategisch nadenken en het is erg vermakelijk tegelijkertijd. De E3-versie had nogal ruwe graphics, hopelijk zijn deze opgepoetst in het uiteindelijke spel. Verwacht wordt dat Odama op 1 juni 2005 in de Amerikaanse winkels zal liggen. Een Europese releasedatum is tot op heden nog niet bekend. Zoals altijd zullen we je op de hoogte houden over ontwikkelingen betreffende deze veelbelovende game!
Ik hoop trouwens wel dat ze nog een game maken in de cellshaded WindWaker manier. Ik vind dat erg cool. Een platformer ofzoquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:08 schreef speknek het volgende:
Hehe het is ook nooit goed heh? Ik vond de grafische stijl van the Wind Waker inderdaad erg mooi en vernieuwend. En inderdaad, het cartoon karakter past goed bij Zelda. Maar ik vind Link als tiener gewoon boeiender dan Link als kind en dat werkt weer slecht als cartoon.
Ach misschien is de nieuwe stijl niet baanbrekend, maar dan kunnen ze zich misschien weer eens richten op het verhaal.
ik vond dat cellshaded gebeuren bij the ww oop prachtig, het was weer een echte nintendo game (en dat is positief bij mijquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik hoop trouwens wel dat ze nog een game maken in de cellshaded WindWaker manier. Ik vind dat erg cool. Een platformer ofzo
ik denk dat hij ongeveer gelijk met de xdoosch2 en de ps3 uitkomt.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even weer een gedachten kronkel:
De Nintendo Revolution!
Wat verwachten jullie ervan? Wat voor "revolutie" zal het zijn? Wanneer komtie? Hoe zal die het doen tegenover de concurrentie?
Vernieuwde hardware ... (higher specs) iets bijzonders wat hem uniek maakt en een wolk van nintendo magic dustquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Nintendo Revolution!
Wat verwachten jullie ervan? Wat voor "revolutie" zal het zijn? Wanneer komtie? Hoe zal die het doen tegenover de concurrentie?
--> koffiezetapperaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:29 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
iets bijzonders wat hem uniek maakt
dat is dan op zich wel weer jammer... Als er een colamachine in had gezeten had ik 'm wel gehaald maar met een koffiezetapparaat laat ik hem wel staan....quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:27 schreef capibar het volgende:
[..]
ik denk dat hij ongeveer gelijk met de xdoosch2 en de ps3 uitkomt.
je kan met de revolution eindelijk internetten, en zo gratis goodies downloaden en tegen andere gamers spelen (á la xbox live)
en hij heeft graphics gelijk aan de xbox 2, maar hij is goedkoper en hij heeft meer spellen, dus hij maakt de xbox 2 in.
en ik verwacht ook een ingebouwd koffiezetapperaat.![]()
ach man, 1 grapje mag toch wel, de rest van mij post was serieusquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen onzin aub Capibar
een nieuwe console met betere GFX natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Nintendo Revolution!
Ik denk dat het een aansluiting wordt op de DS.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Nintendo Revolution!
jij zegt dat het een addon voor de cube word, maar als je de hardware alleen al verandert is het geen gamecube meer.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:36 schreef stigchel het volgende:
Ik denk dat het een add-on voor the cube wordt. Eentje met een breedband adapter, een hardeschijf en een ceedee laatje. Ook bied het ding een hele krachtige upgrade voor de cube zelf zodat het ding in een keer de cocurrentie achter zich laat. Ik heb dit weekend een xbox onder hande genomen. het ding was omgebouwd en uigebreid. Via interne zaten op de enorme harde schijf al honderden spellen. Het ding kon moeiteloos alle andere consoles emuleren. Ik heb zelfs msx spellen zitten spelen.
Op die manier is de xbox erg indrukwekkend. Nintendo kan dan wel vast willen houden aan de gesloten platform strategie, maar ik denk dat een onderzetter (dat kan gelukkig al en dat is niet voor niets) die extra opties bied een heel goed idee zou kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |