abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2003 @ 18:58:51 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9966613
Na de Mario Kart details van vandaag hier weer verder met het Gamecube topic. Nog maar 9 dagen en dan kan iedereen in Europa Zelda spelen. Na Zelda is het alleen nog maar wachten op Mario Kart om de uitgebrachte Nintendo 'must haves' voor de Gamecube te completeren.

Eerdere delen in deze reeks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
24

Belangrijke aankomende releases:

• Mario Kart Double Dash wordt de naam van de langverwachte gamecube versie van Mario Kart. Een releasedate is helaas nog niet bekend maar wat al wel bekend is is dat je middels een LAN-optie twee gamecubes aan elkaar kunt koppelen zodat met zijn achten tegen elkaar gespeeld kan worden. Verder kun je met zijn tweeën één kart (of zeepkist, zo u wil ) besturen waarbij de ene speler kan sturen en de andere projectielen kan afvuren. De 'kanonnier' en 'chauffeur' kunnen tijdens het rijden van plaats wisselen, wat voor veel multi-player lol moet zorgen. Ongetwijfeld meer info tijdens de Electronic Entertainment Expo die begin mei in Los Angeles gehouden wordt.

• The Legend of Zelda, The Wind Waker: In de VS is hij 24 maart uitgekomen en in Europa komt hij op 2 mei uit. Als je bij Zelda een gratis bonusdisk wilt krijgen bij de N64 versie van the Legend of Zelda, Ocarina of Time en de nooit buiten Japan uitgebrachte remake Ocarina of Time: Master Quest dan moet je of snel pre-orderen bij een Nederlandse winkel of heel vroeg opstaan op 2 mei. De lading bonusdisks wordt namelijk in beperkte oplage meegeleverd. (alleen bij de eerste zending)
  • Op 9 mei komt in Europa Ikaruga uit; een ouderwetse top-down shooter à la Raiden. Op 15 april is hij uitgekomen in de VS.

• Op 3 mei komt de Zelda Pak uit, bestaande uit een 'platinum' gekleurde gamecube, één gamepad en Zelda TWW plus bonusdisk. Het is een beperkte uitgave en als je er een wilt kopen dan moet je snel zijn. Net als de Metroid Pak kost hij ¤199:

• Op 11 april is Splinter Cell vervroegd uitgebracht in de VS. Vooralsnog staat de release in Europa nog steeds gepland voor 5 juni.

• Op 25 juli komt F-Zero uit in Japan en op 25 augustus zijn de Noord Amerikanen aan de beurt. Van een Europese release is als vanouds niets bekend. Het spel zal ongeveer 20 tracks bevatten en je kunt uit meer dan 30 characters kiezen. Verder kun je je gamecube memorycard ook bij de arcadeversie gebruiken, waarbij je nieuwe characters en machineonderdelen kunt uitwisselen.

Overzicht releasedates:

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

• De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen (rond de 26 euro).
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en surf even naar de website van de fabrikant en stuur een mail.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Onderstaande lijst deels met dank aan de gasten op GOT:

• DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, 7 à 8 dagen verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt. Alle NTSC-spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, je betaalt verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en vage gadgets. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten 3 euro voor 1 spel. Geen importkosten. Via Credit Card betalen. Verzendtijd is 10 dagen, zelfs vlak voor de kerstdagen. Naar keuze kan er ook sneller verzonden worden met hogere verzendkosten, zie hier voor details. Vooral handig voor PAL-spellen die goedkoper in Australië zijn, zelfs met verzendkosten bespaar je hierdoor vaak 15 euro, omdat er voor ons Europeanen 9% btw-korting van de prijs per spel af gaat.

On-line spelen met de gamecube:
Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.

Wederom dan aan Vagere_Hein voor deze geweldige openingspost!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 23-04-2003 21:14]

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 23 april 2003 @ 19:07:33 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9966862
Even de Edge Awards:
quote:
News: Edge Awards
Apr 22nd 2003 20:42 by Ash

The popular gaming magazine Edge have just announced the winners for their awards.
Nintendo did well in this year's awards, winning in each of the main categories in some way or another. The full list of winners can be found below.

Game of the year:
1st: Metroid Prime (NGC)
2nd: Neverwinter Nights (PC)
3rd: Super Mario Sunshine (NGC)

Finalists:
Animal Crossing (NGC)
GTA: Vice City (PS2)
TimeSplitters 2 (PS2, X BOX, NGC)

Publisher of the Year:
1st: Nintendo
2nd: EA Games
3rd: Ubi Soft

Finalists:
Capcom
Konami
Microsoft
Sega

Developer of the Year:
1st: Tecmo
2nd: Treasure
3rd: Retro Studios

Finlists:
Bioware
Rockstar
Nintendo
Koei
Climax Motersports

Gameplay Innovation of the Year:
1st: Animal Crossing (NGC)
2nd: Neverwinter Nights (PC)
3rd: LOTR: Two Towers (PS2)

Finalists:
Dead or Alive: Vollyball (X Box)
Eternal Darkness (NGC)
The Mark of Kri (PS2)

Graphical Achievement of the Year:
1st: O.TO.GI (X BOX)
2nd: Ikaruga (DC/NGC)
3rd: Panzer Dragoon Orta (X BOX)

Finalists:
Super Mario Sunshine (NGC)
Metriod Prime (NGC)
Auto Modellsta (PS2)
Gio Gio's Bizairre Adventure (PS2)

Audio Achievement of the Year:
1st: Metroid Prime (NGC)
2nd: O.TO.GI (XBOX)
3rd: GTA:Vice City (PS2)

Finalists:
Burnout 2 (PS2)
Colin McRae Rally 3 (PS2)
MOH: Froutline (PS2, XBOX)
Eternal Darkness (NGC)

Technical Achievement of the Year:
1st: MotoGP (XBOX)
2nd: Street Fighter Alpha 3 (GBA)
3rd: Burnout 2 (PS2)

Finalists:
LOTR: Two Towers (PS2)
Super Monkey Ball Jr (GBA)
Timesplitters 2 (PS2)

Hardward Innovation of theYear:
1st: Steel Battalion Controller
2nd: GP32
3rd: GBA SP

Finalists:
Nintendo E-reader
GBA/NGC link-up cable

Other:

Best use of a licence:
LOTR: Two Towers (PS2)

Posthumous developer:
Rage

Surprise of the Year:
Rocky (PS2, XBOX,NGC)

Biggest Disappointment of the Year:
Blink: The Time Sweeper (XBOX)

Source: Edge

Niet alleen Cube nieuws, maar wel leuk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_9966893
We zijn al ver met de GC topics.
Mario kart ziet er idd mooi uit, maar zoals je al zei, ieder een eigen kart

Degene die via Dim plus besteld hebben krijgen em 2 mei ?
grrr
Ik zal em hoogstwaarschijnlijk op 3 mei moeten afhalen

pi_9966964
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:08 schreef ASSpirine het volgende:

grrr

Dat ding is 8 mb groot dus voeg me ff toe op msn dan kan ik je t wel via msn sturen aangezien bij mail hij hem bounced
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_9967023
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:11 schreef febster het volgende:

[..]

Dat ding is 8 mb groot dus voeg me ff toe op msn dan kan ik je t wel via msn sturen aangezien bij mail hij hem bounced

eh...
waarom quote je deze replie ?
  woensdag 23 april 2003 @ 19:14:11 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9967026
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:08 schreef ASSpirine het volgende:

grrr

Ik krijg hem inderdaad 2 mei En ik ben vrij dan
pi_9967093
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik krijg hem inderdaad 2 mei En ik ben vrij dan

Denk je dat het mogelijk is om bij de plaatselijke winkel zelda vroeger te gaan afhalen ?
Ik heb donderdag en vrijdag ook vrij dacht ik...
En ik geloof dat ik zaterdag maar niet zal uitgaan om Zelda toch te testen

Nog maar een week of 2 en dan zijn we er

pi_9967121
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:14 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

eh...
waarom quote je deze replie ?

Omdat ik het tegen jou had en te lam was om die andere te quoten

Nog wat RSIII screens

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 23 april 2003 @ 19:18:59 #9
53573 Nasa
Houston, we have a problem
pi_9967141
Wat zijn dan voor poep graphics terug naar de N64 tijd?
[b](|||[/b] Pump it up, pump the jam [b]|||)[/b]
pi_9967203
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:18 schreef Nasa het volgende:
Wat zou ik jou nog graag eens naar het dos tijdperk terug willen sturen
pi_9967844
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:18 schreef Nasa het volgende:
Als je niks zinnigs te vertellen hebt zeg dan niks he...

pi_9967918
Mindere openingspost hoor...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9967986
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:52 schreef Strolie75 het volgende:
Vagere_Hein zou er nog mee komen

[edit]
blieblie, had je maar gelijk op msn toegevoegd...

maar heb het nu al van febster gekregen

pi_9968626
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:55 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Vagere_Hein zou er nog mee komen

[edit]
blieblie, had je maar gelijk op msn toegevoegd...

maar heb het nu al van febster gekregen

ik was dat die onder blieblies naam poste (klote cookies) en blieblie is een goeie vriend van me en die had ingelogd onder zijn naam hier vandaar
pi_9968651
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:19 schreef blieblie het volgende:

[..]

ik was dat die onder blieblies naam poste (klote cookies) en blieblie is een goeie vriend van me en die had ingelogd onder zijn naam hier vandaar

Again dus oftewel ik (Febster) post net dat bericht en dat geld dus ook voor gister
pi_9968728
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ben bezig. Heb hier iemand op bezoek maar die heb ik maar ff met Super Mario Kart het bos in gestuurd terwijl ik die post aan het maken ben.

Hoop alleen dat de verwachtingen niet te hoog gespannen zijn

pi_9968733
vindt je het ook goed dat ik het ff niet volg ?

edit
DUS, Febster heeft dat bericht van gisteren gepost en die van hiernet onder Blieblie's naam...

quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:24 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Hoop alleen dat de verwachtingen niet te hoog gespannen zijn

te laat

[Dit bericht is gewijzigd door ASSpirine op 23-04-2003 20:27]

pi_9968742
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:20 schreef febster het volgende:

[..]

Again dus oftewel ik (Febster) post net dat bericht en dat geld dus ook voor gister

Hoe vaak gebeurt je dat nog?

pi_9968794
Niet zo slowchatten a.u.b.
pi_9968855
We moeten ons bezighouden tot de superpost van Vagere_Hein eraan komt, we verwachten er heel veel van
En dat weet hij ook

Damn, ik heb febster dus in totaal 3 keer geadd
daarom zag ik na de 1ste keer geen nieuwe naam in mijn lijst staan

pi_9968910
quote:
Code: Veronica op NGC maakt RE-reeks compleet

Resident Evil fans met een GameCube hoeven niet te treuren. Na de remake van Resident Evil en de totaal nieuwe prequel Resident Evil Zero, vinden straks ook nog Resident Evil 2, 3 en 4 hun weg naar de Cube. Eén Resident Evil game mistte er nog, maar ook daarvan is nu zeker dat hij naar Nintendo's kubus zal komen. Capcom heeft namelijk de officiële Japanse website van Resident Evil Code: Veronica voor de GameCube geopent.

April 22, 2003 - Capcom Entertainment last year had said that a port of the Dreamcast title Resident Evil Code: Veronica would make its way to GameCube in the 2002 holiday season. When it didn't show and was coincidentally removed from all coming soon retail release lists thereafter, many thought the title was quietly cancelled.

However, this is apparently not the case. Earlier today Capcom opened the Japanese website for the game, which is now slated for a "summer 2003" release date in Japan. Like every other Resident Evil title for GameCube, the game will ship on not one, but two discs. No date has been set for the title in the US.

Het zal dus nog wel even duren voor we een Europese release mogen verwachten. Op de site zijn in ieder geval enkele mini-screenshots te bekijken.

http://www.capcom.co.jp/bio_cv/

pi_9969883
en dan kan hij hier weer weggeknipt worden. Ja, snelle reactie Strolie

[Dit bericht is gewijzigd door Vagere_Hein op 23-04-2003 21:30]

pi_9969918
snel hé?
  woensdag 23 april 2003 @ 21:41:46 #24
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_9970573
quote:
Op woensdag 23 april 2003 21:15 schreef Strolie75 het volgende:
snel hé?

De Star wars 3, lijkt me niet echt leuk, grafisch ziet het er niet echt uit en ik heb toch liever vliegn maar ja,

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_9970993
Nice nice.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')