abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2003 @ 09:49:59 #1
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11239360
En hier weer verder met deel XXXI. Met de release van de Gameboy Player heeft de gamecube er meteen een catalogus van honderden titels bij gekregen. Ook de release van vandaag van Wario's World moet (de jeugdige gamer?) wat vreugde brengen. De eerste reviews melden echter dat het een vrij kort spel is.

Eerdere delen in deze reeks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Belangrijke aankomende releases:

• Vanaf vandaag zal de game boy player in Nederland te verkrijgen zijn. Je kunt hiermee je gb(a)-spellen via de gamecube op je tv spelen. Nintendo heeft meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem te bundelen met de gamecube en ook deze bundel zal vanaf vandaag in de Nederlandse winkels te koop zijn voor 199 euro. Als je braaf het gros van je nintendo-spellen in Europa hebt gekocht en een hoop sterren verzameld hebt kun je de game-boy player ook via de zogenaamde sterrencatalogus gaan bestellen. Hoeveel sterren dit je gaat kosten is nog niet bekend. De game boy player, overigens alleen in het zwart te verkrijgen, zal 60 euro in de winkel gaan kosten.

• Net als luigi krijgt Wario ook zijn eigen spel op de cube: Wario World. Het spel is in opdracht van Nintendo ontwikkeld door Treasure, bekend van Ikaruga, en is vanaf vandaag te koop in Nederland.

• Op 27 juni brengt Capcom het nieuwste deel in de Mega Man serie uit op de cube: Mega Man Network Transmission. Het ziet er een beetje vreemd uit met cell shaded graphics maar dat zeiden ze over Zelda ook .

• Viewtiful Joe, wederom een cell shaded-product van Capcom, is zo'n game die je in beweging moet hebben gezien voordat je hem op waarde kunt schatten. Het is een vechtspel à la Double Dragon, wat betekent dat je Joe te allen tijde alleen van de zijkant ziet vechten. Wat apart is, is dat het spel volledig in 3D is gemaakt. Hierdoor zijn de wendingen binnen de levels indrukwekkend omdat je bijvoorbeeld ineens een steeg inloopt die voorheen alleen maar bij de achtergrond van het spel leek te horen. Wat de game bijzonder gelikt maakt zijn de slow motion-effecten waarmee allehande projectielen ontweken kunnen worden. Op 26 juni komt Viewtiful Joe uit in Japan en op 30 september is Amerika aan de beurt. Op 31 oktober kunnen wij hem verwachten.

• Op 25 juli komt F-Zero uit in Japan en op 25 augustus zijn de Noord Amerikanen aan de beurt. In Europa mogen we in oktober gaan genieten. Het spel zal ongeveer 20 tracks bevatten en je kunt uit meer dan 30 characters kiezen. Verder kun je je gamecube memorycard ook bij de arcadeversie gebruiken, waarbij je nieuwe characters en machineonderdelen kunt uitwisselen.

• Mario Kart Double Dash!! wordt de naam van de langverwachte gamecube versie van Mario Kart. Er is voor de verandering een Europese releasemaand genoemd voordat er iets over bekend was over releases in Japan of de VS: november 2003. De belangrijkste feature van het spel lijkt de LAN-optie te worden, waarbij het mogelijk zal zijn om met maximaal acht gekoppelde gamecubes tegen elkaar te spelen. De koppeling zal tot stand moeten komen via de breedband adapter van de gamecube en waarschijnlijk een zelf te kopen router/switch/hub. Verder zullen er op iedere kart twee karakters zitten: één om de kart te besturen en de andere om projectielen af te afvuren. De 'kanonnier' en 'chauffeur' kunnen tijdens het rijden van plaats wisselen. Ieder karakter zal zijn/haar eigen items en sterke punten hebben dus de truc zal zijn om ze op de goede momenten van plaats te laten wisselen.

• Lucasarts heeft een aantal details vrijgegeven van Star Wars Rogue Squadron III Rebel Strike. Het ziet ernaar uit dat spelers in deze editie naast het gebruikelijke schiet en vliegwerk in de ons bekende voertuigen vanuit de derde persoon door levels zullen kunnen gaan rennen en schieten. De meest opvallende feature is dat er een 2-speler co-op modus in zal komen waarbij spelers in split screen alle levels van Rogue Squadron II samen kunnen gaan spelen. De game zal deze herfst in de VS uitkomen en hopelijk niet veel later hier.

Overzicht releasedates:

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

• De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen (rond de 26 euro).
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en mail de fabrikant.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

Games/hardware bestellen en de Nederlandse douane:

Wil je games en accessoires bestellen buiten de EU dan zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten. Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten (0,06% voor games en accessoires) en BTW (19%) worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan moeten douanerechten en BTW over de totale waarde betaald worden.

Fictief voorbeeld: ik bestel een gamepad voor 24 euro bij lik-sang uit Hong Kong. Verzendkosten zijn 7 euro, dus het totaal is 31 euro. Over deze 31 euro moet allereerst 6% douanerechten betaald worden. De optelsom van de douanerechten en de verzendkosten + aankoopprijs is ¤32,86. Tenslotte moet hierover nog 19% BTW betaald worden: 32,86 *1,19 = ¤39,10 totale kosten.
bron

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Schaamteloos gedeeltelijk geklauwd van GOT:

• DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, 7 à 8 dagen verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt. Alle NTSC-spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, je betaalt verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en gadgets. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten 3 euro voor 1 spel. Geen importkosten. Via Credit Card betalen. Verzendtijd is 10 dagen, zelfs vlak voor de kerstdagen. Naar keuze kan er ook sneller verzonden worden met hogere verzendkosten, zie hier voor details. Vooral handig voor PAL-spellen die goedkoper in Australië zijn want zelfs met verzendkosten bespaar je hierdoor vaak 15 euro omdat er voor ons Europeanen 9% btw-korting van de prijs per spel af gaat.

On-line spelen met de gamecube:

Sinds 6 maart is het mogelijk om te gaan met de gamecube. Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.

Eerdere topic maar die van Hein heerste veeeeeel meer

Ik open wel een nieuwe maar het geen tijd voor een super post. Wil wel even de review van Warioworld posten die me niet echt denderend lijkt.

Presentation
Odd, over-the-top presentation includes slick, but goofy menu system, a good helping of Wario humor and GBA downloads. 8.0

Graphics
Very pretty at points and underwhelming others; one boss is bump-mapped and surrounded by particles while the worlds a low-polgyon and sometimes blurry. 7.0

Sound
Funky, Wario-ized tunes and crisp voice work. The problem is that the one-liners are constantly repeated. 7.0

Gameplay
Fun, but fairly standard platformer; great control mechanics, quirky level design, lots of variety, but not too difficult 7.0

Lasting Appeal
Can be beaten in five hours; no multiplayer mode; GBA downloads are more gimmick than anything else. 4.0

OVERALL SCORE (not an average) 7.1

[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 20-06-2003 18:59]

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 09:51:06 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11239381
5 uur is erg weinig
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_11239426
ziet er allenmaal wel mooi uit dit spel, maar toch als er wordt verw8 dat je hem in 5 uur uit kan hebben begin ik er niet eens aan
hoppa!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 09:53:41 #4
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11239443
Dat bedoel ik.... De Gamecube verliest zo echt grond hoor....
pi_11239595
quote:
Dat bedoel ik.... De Gamecube verliest zo echt grond hoor....
De eindsprint zal goed zijn...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:03:36 #6
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11239671
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een nieuwe GOEDE Mariogame en een ouderwetse Zelda game zou ze goed doen En even stoppen met die waterfetish van Miyamoto aub
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:06:39 #7
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_11239765
., ., . En als er nu echt een game was waar ik zin in had dan was het wel WW. ., ., .
Dat valt even vies tegen....
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:06:43 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11239766
Cubezone:
quote:
[Nieuws] Waarom Mario 128 niet op de E3 was

Er is een bijzondere reden voor het niet tonen van Super Mario 128 op de afgelopen E3 geweest...

Overde nieuwe Mario-game, die onder de codenaam Super Mario 128 door het leven gaat, is niet op de in mei gehouden E3 beurs aan de pers getoond. Daar heeft Nintendo natuurlijk een goede reden voor gehad.

Het Duitse GameFront meldt vandaag dat dit te maken heeft met de baanbrekende ideeën die in de nieuwe Mario-game zitten. In de nieuwe Mario-game schijnt een dusdanig revolutionair idee te zitten, dat Nintendo als de dood is om het nu al vrij te geven. Op deze manier zouden concurrenten deze ideeën nog op het laatste moment in hun voordeel kunnen gebruiken, en daar zit Nintendo natuurlijk niet op te wachten.

Wanneer Super Mario 128 wél aan het publiek wordt getoond, is nog steeds niet bekend. Er gaan geruchten dat de game op de ECTS, die in Londen in september wordt gehouden, getoond zal worden. Andere bronnen suggereren dat Nintendo 'm pas op de E3 van 2004 gaat tonen.

We houden je op de hoogte!

Dat duurt dus nog wel een jaar denk ik als die pas op E3 2004 getoond word...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_11239948
quote:
StarCraft: Ghost - Only on Xbox?

What began as inside gossip among gaming publications and their pals, has turned into a full-blown tsunami of speculation. Still not shown on any other platform besides the Xbox when demoed to gaming magazines or at trade shows, the Blizzard-produced action/adventure title based on its most popular universe seems to be headed in the direction of the big green M. Especially considering its graphics engine -- can the other systems produce those kind of visuals?

From what we've learned, the chances of Ghost going Xbox-exclusive are pretty good. While the worst-case scenario could see an expected three-month window for Xbox owners over the other consoles, our pals "in the know" are maintaining that StarCraft will appear on only one system in 2004, and we'll give you one guess as to which one it is.

Bron: IGN

Heeft M$ weer met een zak geld lopen strooien!?!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11239996
quote:
Een nieuwe GOEDE Mariogame en een ouderwetse Zelda game zou ze goed doen En even stoppen met die waterfetish van Miyamoto aub
Ik d8 meer aan Mario Kart/Tennis/Golf/128, Killer 7, Viewtiful Joe enzo
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:25:43 #11
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11240093
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Heeft M$ weer met een zak geld lopen strooien!?!

Geef niks,... heb een Xbox maar tis wel lame idd Echt iets voor M$ maar wil Ghost wel heel graag gamen !
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:26:00 #12
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11240100
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik d8 meer aan Mario Kart/Tennis/Golf/128, Killer 7, Viewtiful Joe enzo

Ik kan even geen Mario meer zien vriend
pi_11240117
quote:
Ik kan even geen Mario meer zien vriend
Zolang ie tennist, kart of golft ken ik m nog net hebbe
pi_11240133
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja, daahaag. HET spel ligt altijd net om de hoek. SMS, MP, WW, etc. En elke keer is het weer net niet. Okay, MP was erg okay, maar toch niet de killer waar Nintendo op gehoopt had.

Ik word bijzonder jaloers op de XBOX bezitters, kan ik je melden. Zeker gezien het feit dat ik online gamen erg leuk vind. Maja. Ik ga echt niet nog een console kopen.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11240160
Magoed, welk spel moet ik nou gaan halen?

Het moet echt iets zijn voor tussendoor, ben een casual gamer, geen RPG enzo. Is Burn Out 2 echt zo goed? Zelf zat ik idd te denken aan WW, maar die valt wel erg tegen. Langer dan een uur of 5 mag een spel wel meegaan.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:29:25 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11240172
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, daahaag. HET spel ligt altijd net om de hoek. SMS, MP, WW, etc. En elke keer is het weer net niet. Okay, MP was erg okay, maar toch niet de killer waar Nintendo op gehoopt had.

Ik word bijzonder jaloers op de XBOX bezitters, kan ik je melden. Zeker gezien het feit dat ik online gamen erg leuk vind. Maja. Ik ga echt niet nog een console kopen.

Metroid Prime is idd FANTASTISCH, maar verder zuigt Nintendo echt.... op de RE reeks na dan
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:30:00 #17
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11240182
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:28 schreef Jarno het volgende:
Magoed, welk spel moet ik nou gaan halen?

Het moet echt iets zijn voor tussendoor, ben een casual gamer, geen RPG enzo. Is Burn Out 2 echt zo goed? Zelf zat ik idd te denken aan WW, maar die valt wel erg tegen. Langer dan een uur of 5 mag een spel wel meegaan.

Ik hoor erg goede verhalen over Burnout 2
pi_11240209
Ik denk dat het die word. Ik heb wel zin in een leuke racer.

Of is Enter the Matrix nog de moeite waard?

vrijdag 20 juni 2003 @ 10:31:44 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11240223
Maar wat spelen de Xboxers online? Race Games en Shooters

Het moet maar je ding zijn.

Verder zie ik niet in wat iedereen zeurt?

Metroid Prime, Zelda, Eternal Darkness, En nog HEEL veel andere games zijn echt gewoon GOED ! Maar iedereen verwacht dat Nintendo zo maar even games maakt die beter zijn dan Mario 64 en OoT. DAT GAAAT niet zomaar... OoT is fucking een van de beste spellen allertijden.

Square komt ook niet over FF VII heen tot nu toe, maar daar hoor je niemand over

En wat heeft Xbox nou WERKELIJK aan top titels op dit moment die GEEN race of shooter zijn ?!

Sorry voor dit eventuele "fanboy" gedrag maar dat vind ik gewoon !

pi_11240251
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:34:04 #21
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11240268
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:30 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat het die word. Ik heb wel zin in een leuke racer.
Is een hele leuke racer, en poepsnel!
quote:
Of is Enter the Matrix nog de moeite waard?
Schijnt erg slecht te zijn, spel is meegelift op de hype van de film.

Ga je toch niet voor Ikaragu?

pi_11240273
quote:
Burn Out 2 echt zo goed?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:34:42 #23
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11240282
Roy
pi_11240315
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:34 schreef Strolie75 het volgende:

Ga je toch niet voor Ikaragu?

Nee, die schijnt echt heel moeilijk te zijn. En ik heb geen tijd om echt VOL in een game te duiken. En dat moet je toch wel doen met dit spel als ik het zo lees.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:37:36 #25
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11240324
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

Het moet maar je ding zijn.

Verder zie ik niet in wat iedereen zeurt?

Metroid Prime, Zelda, Eternal Darkness, En nog HEEL veel andere games zijn echt gewoon GOED ! Maar iedereen verwacht dat Nintendo zo maar even games maakt die beter zijn dan Mario 64 en OoT. DAT GAAAT niet zomaar... OoT is fucking een van de beste spellen allertijden.

Square komt ook niet over FF VII heen tot nu toe, maar daar hoor je niemand over

En wat heeft Xbox nou WERKELIJK aan top titels op dit moment die GEEN race of shooter zijn ?!

Sorry voor dit eventuele "fanboy" gedrag maar dat vind ik gewoon !

Wordt gewoon moe van die waterfetish. Nokkuh en maak een Mario game die we verdienen. Tuurlijk heeft Nintendo goede games Gijs en op de Xbox heb ik ook maar 3 games ofzo,....... maar verwacht gewoon na zolang wachten wel weer eens wat goeds begrijp je ? Op welk systeem dan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')