abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2003 @ 13:50:32 #1
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10963131
Deeltje 30 alweer. Tis even wachten op de openingspost.

IIG linkje vorige deel: Het Grote Gamecube Topic Part XXIX

Mijn antwoord op Vagere Hein, over de arcade kast met Ikaruga: Mijn Antwoord

Volgende week maandag is de Nintendo Preview Dag. Lokatie is geheim, de gastenlijst beperkt, maar ik sta er op! Dus volgende week horen jullie uit de eerste hand of Mario Kart DD écht zo cool is.

De GBA Player komt er ook aan, een soort Super GameBoy maar dan voor de cube met gba games. En je kan hem waarschijnlijk kopen voor je hard gespaarde Vip punten!

En nu de openings post, met dank aan Vagere_Hein

Splinter Cell is net uitgekomen waardoor de gamecube alweer een kwaliteitstitel erbij heeft gekregen.

Belangrijke aankomende releases:

• Vanaf 20 juni zal de game boy player in Nederland te verkrijgen zijn. Je kunt hiermee je gb(a)-spellen via de gamecube op je tv spelen. Nintendo heeft meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem te bundelen met de gamecube en deze bundel zal vanaf 20 juni in de Nederlandse winkels te koop zijn voor 199 euro. Als je braaf het gros van je nintendo-spellen in Europa hebt gekocht en een hoop sterren verzameld hebt kun je de game-boy player ook via de zogenaamde sterrencatalogus gaan bestellen. Hoeveel sterren dit je gaat kosten is nog niet bekend. De game boy player, overigens alleen in het zwart te verkrijgen, zal 60 euro in de winkel gaan kosten.

• Net als luigi krijgt Wario ook zijn eigen spel op de cube: Wario World. Het spel is in opdracht van Nintendo ontwikkeld door Treasure, bekend van Ikaruga, en komt hier op 20 juni uit.

• Op 27 juni komt het nieuwste deel in de Mega Man serie naar de cube: Mega Man Network Transmission. Het ziet er een beetje vreemd uit met cell shaded graphics maar dat zeiden ze over Zelda ook .

• Op 25 juli komt F-Zero uit in Japan en op 25 augustus zijn de Noord Amerikanen aan de beurt. Van een Europese release is als vanouds niets bekend. Het spel zal ongeveer 20 tracks bevatten en je kunt uit meer dan 30 characters kiezen. Verder kun je je gamecube memorycard ook bij de arcadeversie gebruiken, waarbij je nieuwe characters en machineonderdelen kunt uitwisselen.

• Mario Kart Double Dash!! wordt de naam van de langverwachte gamecube versie van Mario Kart. Hij moet in het derde kwartaal van 2003 uitkomen maar vooralsnog is onbekend of dit voor de Japanse. Amerikaanse of Europese release geldt. De belangrijkste feature van het spel lijkt de LAN-optie te worden. Met twee breedband adapters kun je twee Gamecubes aan elkaar koppelen zodat je met zijn achten tegen elkaar kunt spelen. Verder kun je met zijn tweeën één kart besturen waarbij de ene speler kan sturen en de andere projectielen kan afvuren. De 'kanonnier' en 'chauffeur' kunnen tijdens het rijden van plaats wisselen, wat voor veel multi-player lol moet zorgen.

• Lucasarts heeft een aantal details vrijgegeven van Star Wars Rogue Squadron III Rebel Strike. Het ziet ernaar uit dat spelers in deze editie naast het gebruikelijke schiet en vliegwerk in de ons bekende voertuigen vanuit de derde persoon door levels zullen kunnen gaan rennen en schieten. De meest opvallende feature is dat er een 2-speler co-op modus in zal komen waarbij spelers in split screen alle levels van Rogue Squadron II samen kunnen gaan spelen. De game zal deze herfst in de VS uitkomen en hopelijk niet veel later hier.

Overzicht releasedates:

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

• De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen (rond de 26 euro).
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en mail de fabrikant.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

Games/hardware bestellen en de Nederlandse douane:

Wil je games en accessoires bestellen buiten de EU dan zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten. Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten (0,06% voor games en accessoires) en BTW (19%) worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan moeten douanerechten en BTW over de totale waarde betaald worden.

Fictief voorbeeld: ik bestel een gamepad voor 24 euro bij lik-sang uit Hong Kong. Verzendkosten zijn 7 euro, dus het totaal is 31 euro. Over deze 31 euro moet allereerst 6% douanerechten betaald worden. De optelsom van de douanerechten en de verzendkosten + aankoopprijs is ¤32,86. Tenslotte moet hierover nog 19% BTW betaald worden: 32,86 *1,19 = ¤39,10 totale kosten.
bron

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Schaamteloos gedeeltelijk geklauwd van GOT:

• DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, 7 à 8 dagen verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt. Alle NTSC-spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, je betaalt verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en gadgets. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten 3 euro voor 1 spel. Geen importkosten. Via Credit Card betalen. Verzendtijd is 10 dagen, zelfs vlak voor de kerstdagen. Naar keuze kan er ook sneller verzonden worden met hogere verzendkosten, zie hier voor details. Vooral handig voor PAL-spellen die goedkoper in Australië zijn want zelfs met verzendkosten bespaar je hierdoor vaak 15 euro omdat er voor ons Europeanen 9% btw-korting van de prijs per spel af gaat.

On-line spelen met de gamecube:

Sinds 6 maart is het mogelijk om te gaan met de gamecube. Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 08-06-2003 15:19]

pi_10963211
quote:
Op zondag 8 juni 2003 13:50 schreef Khadgar het volgende:
Deeltje 30 alweer. Tis even wachten op de openingspost.

IIG linkje vorige deel: Het Grote Gamecube Topic Part XXIX

Mijn antwoord op Vagere Hein, over de arcade kast met Ikaruga: Het Grote Gamecube Topic Part XXIX

Dank je voor de info. Ik ben bezig met een openingspost dus die plak ik zo wel hier in. (tenzij jij er één wilt maken)
  zondag 8 juni 2003 @ 13:55:18 #3
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10963226
Mail hem maar dan pleur ik hem er in.
  zondag 8 juni 2003 @ 15:00:00 #4
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_10964343
quote:
De GBA Player komt er ook aan, een soort Super GameBoy maar dan voor de cube met gba games. En je kan hem waarschijnlijk kopen voor je hard gespaarde Vip punten!
Niet waarschijnlijk, dat is zeker (zie mijn post in het vorige topic)
  zondag 8 juni 2003 @ 15:41:05 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10965143
Tales of Symphonia!

Bron: InsideGamer

quote:
Tales of Symphonia release en screens

07-06-2003 | Daniël de Keizer

Vele verhalen worden verteld, maar enkele zijn niet op fabelen gebasseerd. Tales of Symphonia, cell-shaded rpg voor de cube heeft een datum.

Tales of Symphonia vond haar weg naar de GameCube, om niet meer weg te gaan. De cell-shaded rpg laat je de hoofdrol spelen met Lloyd Irving, een 17-jarige zwaardvechter met de nodige dosis lef. Samen met zijn vriendin Collet Brunel en anderen die hij tijdens zijn grote reis naar het onbekende zal maken, bestrijdt hij het kwaad. Help de wereld te blijven bestaan, en laat het goede winnen van het kwade.

Voor Japanners is het 27 augustus zover; dan mogen zij met de rpg aan de slag. Vier weken daarvoor zal de zakformaat game van de Tales-serie de GBA veroveren. Wanneer nu eindelijk Europa serieus gaat worden genomen, en rpg's ook in grote getale naar ons land toe komen is nog maar de vraag. Japanners verwachten misschien niet dat ook wij smullen van role-playing games. Om de teleurstelling wat dragelijker te maken hebben we 2 Artwork en 2 Screenshots voor je, rechtsboven in het screenshotvak.

Zit er voor ons begin volgend jaar misschien een releasedata in? Skies of Arcadia is nu ook al even aangeland; laten wij hopen dat Namco het goede voorbeeld volgt.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_10968748
goede O.P.
  zondag 8 juni 2003 @ 19:59:29 #7
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_10970490
quote:
Op zondag 8 juni 2003 18:48 schreef gieling.com het volgende:
goede O.P.
*mee eens is
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 8 juni 2003 @ 22:59:53 #8
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_10974793
. OP. .

Als ik het zo eens ff snel bekijk is mario kart een musthave 1ste klasse.

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  maandag 9 juni 2003 @ 00:54:11 #9
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10977213
Mijn respect voor de OP
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  maandag 9 juni 2003 @ 00:56:17 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10977249
Ja leuk Tales of Symphonia
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 9 juni 2003 @ 00:57:30 #11
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10977274
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja leuk Tales of Symphonia
Whahahaha,.. ja sorry,... Je hebt gelijk maar ik heb een beetje mijn twijfels over dit spel mijn goede vrind
  maandag 9 juni 2003 @ 01:03:29 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10977379
Tja... Ik heb hoop ! Wil RPG'en op de Cube !
  maandag 9 juni 2003 @ 18:23:08 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10988791
CubeZone:
quote:
[Nieuws] Tales of Symphonia Cube

Om de release van Tales of Symphonia te vieren brengt Namco in samenwerking met Nintendo een mint groene Cube uit.

Alweer hebben die Japanners geluk, want om de release van Namco's RPG Tales of Symphonia te vieren, brengen zij met Nintendo een mint-groene GameCube uit. Hoewel de controllers in deze kleur al wel verkrijgbaar waren, is de Cube hiervoor ontworpen.

Bovendien staat ook op Namco's site dat Tales of Symphonia uit een pakket van 2 mini DVD's zal bestaan, waaruit we af kunnen leiden dat (ala Ressi Zero) de game over twee discs verdeeld zal worden. Ook voorspelt Namco op hun site dat ze van de game ongeveer 500.000 exemplaren zullen verkopen.

pi_10990181
een zilveren vond ik wel cool maar een mint groene?
  maandag 9 juni 2003 @ 21:06:35 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10992595
Linken met de GC en de GBA

Cubezone:

quote:
[Nieuws] Interessante GC-GBA linkgames

Er is een aantal titels op Nintendo's site opgedoken dat een GameCube-GameBoy Advance link gaat bevatten. Interessante namen komen voorbij!

Tijdens een bezoekje aan Nintendo.com's website vielen ons twee interessante dingen op rondom de GameCube-GameBoy Advance link-up. Deze link, die je kunt bewerkstelligen met de los verkochte GC-GBA Link Cable, is tot nu toe nog niet zo vaak in games gebruikt.

Nintendo lijkt daar, als we de officiële site mogen geloven, nu verandering in te willen brengen. Onze eerste ontdekking op de site van Nintendo bevatte de naam Mario Party 5. Deze game staat op de lijst die een GameCube-GameBoy Advance link-up bevatten! Of er een draagbare versie van Mario Party komt waarmee gelinkt kan worden of dat je bij de link geen GBA-cartridge nodig hebt, is niet bekend.

De tweede opvallende naam in het rijtje is die van Super Mario Bros. 3: Super Mario Advance 4. Deze titel, een port van de populair NES-game Super Mario Bros. 3, komt binnenkort op de GameBoy Advance uit. Ook bij deze titel staat vermeld dat er een link met de GameCube komt! Wat moeten we ons hier bij voorstellen? Een 3D-toepassing van een onderdeel van Super Mario Bros. 3? Het is alleen nog maar gissen op dit moment.

Neemt niet weg dat we deze namen interessant genoeg vonden om even aan jullie te melden. Op onderstaande link kun je het zelf eens even bekijken:

De Site

dinsdag 10 juni 2003 @ 00:09:17 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10997712
quote:
Op maandag 9 juni 2003 19:33 schreef erikh het volgende:
een zilveren vond ik wel cool maar een mint groene?
Ook cool toch
  dinsdag 10 juni 2003 @ 00:22:42 #17
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10997978
Geen idee waarom maar ..........

Er gaat al een tijdje een verhaaltje over Mafia. Take Two zou namelijk van plan zijn geweest de pc-hit Mafia te gaan porten naar alle 3 de next-gen consoles. Helaas zal de GameCube poort achterwege blijven en mogen alleen de PlayStation 2 en Xbox bezitters gaan genieten van dit prachtstukje. De maffiose zijn al een tijdje te vinden op de PC en daar is de game zeker weten een toppertje.

Waarom Take Two heeft besloten geen GameCube versie van Mafia te maken is niet helemaal duidelijk. De Xbox en PlayStation 2 versie zullen ergens in de herfst van dit jaar verkrijgbaar zijn.

dinsdag 10 juni 2003 @ 08:18:17 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10999966
CubeZone:
quote:
[Nieuws] Gerucht: Mario 128 op ECTS

Volgens geruchten zal Nintendo op de aankomende ECTS dan eindelijk Mario 128 aan het publiek showen.

Helaas nog geen officieel nieuws hierover, maar geruchten gaan dat op de aankomende Electronic Computer Trade Show in London (27 tot en met 29 Augustus) Mario 128 voor de eerste keer te zien zal zijn. Of deze game een puzzle game wordt of een echte opvolger van Super Mario 64 is ook nog compleet onduidelijk. We moeten dus nog afwachten.

Voor degene die nog verder hierover willen dromen: op de vraag of Nintendo daadwerkelijk de game op de ECTS gaat showen, antwoordde zij: "As of this time, our plans for that time havent been decided."

We zullen zien!

dinsdag 10 juni 2003 @ 08:19:48 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10999977
Cubezone:
quote:
[Nieuws] Tales of Symphonia screens

We hebben hier weer tien nieuwe screens van Tales of Symphonia. Komt dat zien!

De informatie over deze game stroomde de afgelopen 24 uur binnen en om dat af te sluiten (of niet?) zijn hier nog tien nieuwe screens, gepost door Newtechnix. De game komt 29 augustus uit en over een Europese datum is helaas nog niets bekend.

In de tussentijd staan hieronder de screens, vast en zeker genomen van een special Tales of Symphonia GameCube. Zucht... die gelukkige Japanners toch.

dinsdag 10 juni 2003 @ 08:36:21 #20
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11000107
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 00:22 schreef Chocobo het volgende:
Geen idee waarom maar ..........
Maffia was een poepspel, ik heb hem op de PC gespeeld.

En een Cube in kotskleur (sorry, mintgroen) is niet cool.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 08:38:42 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11000137
Ik laat een mintgroene Controller importeren uit Japan
pi_11000352
Die cubes in alle kleuren is inderdaad ook niet echt mijn smaak.
Gewoon zwart of platinum is wel 't mooiste vind ik.
Maar stel dat ik zo'n gekleurde cube zou willen hebben, dan nog niet met een plaatje van een spel erop, doet me denken aan die pikachu n64, dat was ook zo'n kansloos iets.
Comfortably numb
  dinsdag 10 juni 2003 @ 09:07:40 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11000402
De echte fans zullen wel blij zijn Ok, Tales of Symphonia zal niet de titel zijn waarvoor ik een plaatje op mijn Cube wil hebben, maar een titel als Zelda zou wel kunnen als die er zou zijn.

Ik hoop bijv ook nog op een Limited Edition Final Fantasy GBA SP net als in Japan

pi_11000448
Kunnen ze beter die plaatjes apart verkopen als je die dingen op je cube zou willen plakken, ik laat 'm liever zoals ie is, wel zo mooi.
Kheb dat ding tenslotte om spelletjes op te spelen, niet om 'm aan te kleden, tis geen barbie!
Comfortably numb
  dinsdag 10 juni 2003 @ 09:24:39 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11000576
quote:
Wario World
Doe mee met Wario wanneer hij zijn eerste sterrenrol op zich neemt op de Nintendo GameCube, in een geweldig 3D-actiespel. Diep in de kelder van zijn kasteel ligt een mysterieus zwart juweel verborgen tussen Wario's schatten, dat de totale buit in vreemde monsters verandert. Om zijn kasteel terug te brengen in zijn normale staat, moet Wario een bizar parallel universum binnentreden.

Hij kan rennen, springen en stompen, en bijna alles grijpen - zelfs voorwerpen rondzwaaien en wegsmijten om nieuwe gebieden open te breken of om vijanden te verslaan. Ervaar een nieuw type actiespel, want Wario World - alleen voor Nintendo GameCube - verlegt de grenzen van het side-scrolling genre maximaal.

Wario is ook begaafd met enkele nieuwe bewegingen voor dit maniakale avontuur - inclusief het vermogen om gevaarlijk bovenop mysterieuze ballen te balanceren en van de ene naar de andere te springen om nieuwe geheime plekken te bereiken; gebruik wervelwinden om naar hemelhoge gebieden te zweven; en bonk op kelderluiken om verborgen ondergrondse imperia te bereiken.

De wereld van Wario draait om geld, maar de jouwe zal overdonderd worden door pure platformactie wanneer Wario World uitkomt - exclusief voor Nintendo GameCube.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')