Peterselieman | zondag 5 juli 2020 @ 23:45 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Peterselieman | zondag 5 juli 2020 @ 23:48 |
Polen heeft kennelijk nabij station Żmigród een testbaantje: En de Arriva Wink is dus al in het noorden geweest: | |
BLS | maandag 6 juli 2020 @ 09:18 |
Bedenk een naam voor de Flirt van de BLS. http://bls.ch/naming | |
TjjWester | maandag 6 juli 2020 @ 10:41 |
Het gratis ov in luxemburg is dat voor de corona crisis of is het permanent?? | |
MTL | maandag 6 juli 2020 @ 10:56 |
Permanent. | |
Ireyon | maandag 6 juli 2020 @ 10:57 |
Permanent, de plannen voor gratis OV daar waren er jaren geleden al | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juli 2020 @ 11:12 |
Deels? Guess again Voor een Europeaan te doen hoor, maar verwacht er niet teveel van behalve gewoon weinig. | |
boriq | maandag 6 juli 2020 @ 11:35 |
Ik zou in April de Coastal Pacific in NZ gaan doen (fuck corona), maar deze stond ook hoog op mijn lijstje. Prijs van de Indian Pacific was alleen wat te hoog voor een net afgestudeerde met alleen een bijbaan | |
boriq | maandag 6 juli 2020 @ 11:37 |
Geen Flirty McFlirtface dus | |
dennistd | maandag 6 juli 2020 @ 12:51 |
Op Stuttgart Hbf hebben ze wel een bijzonder soort Zugzielanzeiger | |
BLS | maandag 6 juli 2020 @ 14:52 |
Een soort whiteboard mag ik hopen? Of komt daar elk half uur iemand een nieuw vel papier ophangen? | |
boriq | maandag 6 juli 2020 @ 14:55 |
Voor als je niet op wilt vallen in een VIRM
| |
Salatrel | maandag 6 juli 2020 @ 14:56 |
Hoop dat de er stof gewassen hebben | |
James1988 | maandag 6 juli 2020 @ 14:56 |
Er ligt een doekje en een fles whiteboardcleaner op | |
derLudolf | maandag 6 juli 2020 @ 14:58 |
Dat is puur ter decoratie. En die whiteboardcleaner werkt ook behoorlijk goed als desinfectiemiddel volgens mij | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juli 2020 @ 15:35 |
Das overduidelijk gewoon papier Al die kreukels enzo Maar euh, wel creatief om dat met een whiteboard op te lossen. Had ik nooit eerder bedacht. | |
BLS | maandag 6 juli 2020 @ 15:51 |
Ik kan het gewoon moeilijk zien op mijn telefoon. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juli 2020 @ 15:53 |
Nee joh, ik probeerde gewoon een mislukt grapje te maken | |
BLS | maandag 6 juli 2020 @ 16:17 |
Dat had ik wel door hoor | |
James1988 | maandag 6 juli 2020 @ 19:45 |
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch train station closes because platform is too short 🤦♂️ | |
BLS | maandag 6 juli 2020 @ 20:41 |
Is het perron nou te kort of is de naam nou te lang? | |
derLudolf | maandag 6 juli 2020 @ 20:56 |
Heb je het gelezen? Het perron is dermate kort dat afstand houden niet mogelijk is. | |
dennistd | maandag 6 juli 2020 @ 21:16 |
Mja, daarvoor heb je toch mondkapjes? | |
derLudolf | maandag 6 juli 2020 @ 21:23 |
Geen idee hoe het daar geregeld is. Er staat dat er geen twee deuren langs het perron kunnen en dat de conducteur een eigen deur moet hebben. | |
Peter | maandag 6 juli 2020 @ 21:36 |
conducteur afschaffen, klaar | |
Dr_Flash | maandag 6 juli 2020 @ 22:19 |
Oh ja als het regeltjesneuken niet lukt dan hef je het station gewoon op. Wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen. | |
Ireyon | maandag 6 juli 2020 @ 22:33 |
Boh mooie header foto's in de OP trouwens | |
BLS | dinsdag 7 juli 2020 @ 00:14 |
Pff, het is vandaag wel raak met de mislukte grapjes. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2020 @ 02:41 |
Infrapornotijd, een video van Trafikverket (Zweden) over het vervangen van een belangrijke spoorbrug tussen Stockholm Centraal en Stockholm Zuid. | |
_serial_ | dinsdag 7 juli 2020 @ 07:21 |
Spoorvervoerders vechten monopoliepositie NS aan Was te verwachten, maar echt werkelijk niemand zit te wachten op verdere versnippering van de HRN | |
b2py | dinsdag 7 juli 2020 @ 08:00 |
De mensen van NS niet bedoel je | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2020 @ 08:04 |
Weleens van reizigers gehoord? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 7 juli 2020 @ 08:08 |
Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja.. | |
Peter | dinsdag 7 juli 2020 @ 08:39 |
Die staan op 97, 98 en 99 toch? | |
b2py | dinsdag 7 juli 2020 @ 10:31 |
Dit idd | |
Ireyon | dinsdag 7 juli 2020 @ 11:32 |
Wat een dom argument. Vergeleken met Nederland loopt de rest van Europa achter op zo'n beetje alles spoorgerelateerd. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 7 juli 2020 @ 16:08 |
Nederland zit bij bijna geen enkel dossier in de voorhoede behalve als het gaat om operationele prestaties, benutting en kostenefficiëntie. Daar scoort NL buitengewoon goed terwijl juist die combinatie zo bijzonder is. | |
Wertha | dinsdag 7 juli 2020 @ 19:41 |
Ik zit niet te wachten op een allegaartje aan dienstverleners. Krijg je alleen maar gezeik met niet aansluitende verbindingen. Bovendien is Arriva hier in Limburg echt om te janken zo slecht. Laat de NS alsjeblieft zijn ding doen. Ze doen het meer dan behoorlijk. If it ain't broken, don't fix it. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2020 @ 23:31 |
Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-n(...)nderzoek-ontsporing/ Het onderzoeksrapport is te downloaden vanaf de website. | |
spectrumanalyser | dinsdag 7 juli 2020 @ 23:55 |
nog iets over DDZ. DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve. apart toch. eerst een beschadigd treinstel herstellen, dan niet meer in dienst nemen en vervolgens slopen. wegens omstandigheden. [ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-07-2020 00:02:52 ] | |
bork | woensdag 8 juli 2020 @ 02:16 |
https://www.mdr.de/sachse(...)en-karlsbad-100.html Vanmiddag treinongeluk in Tsjechië bij de grens van Duitsland. Twee passagierstreinen frontaal op elkaar. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2020 @ 11:12 |
Wat is daar apart aan? Zo gaat het al tientallen jaren. Je hoefde je nooit zorgen te maken over een klein plattelands-stationnetje, behalve als er ineens een ploeg de boel kwam schilderen. Dan was het eigenlijk ten dode opgeschreven. | |
bork | woensdag 8 juli 2020 @ 11:16 |
bork | woensdag 8 juli 2020 @ 11:32 |
ČD Class 844 aka Pesa Link https://de.wikipedia.org/wiki/Pesa_Link vs ČD Class 814 https://de.wikipedia.org/wiki/%C4%8CD-Baureihe_814 https://www.cd.cz/de/nase(...)d/regioshark/-27706/ https://www.cd.cz/de/nase(...)ionova/-27708/#kotva | |
Isane | woensdag 8 juli 2020 @ 21:12 |
Wat is Railaway (Vandaag R'dam - A'dam) een verademing tegenover Max mooiste treinreizen | |
Salatrel | woensdag 8 juli 2020 @ 21:15 |
Ik sla even over want ik zie dat al vaak genoeg | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2020 @ 21:31 |
Bro-ken Shark tu tuu tudu tudu broken shark | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2020 @ 22:40 |
| |
derLudolf | woensdag 8 juli 2020 @ 22:41 |
Hebben jullie nog leuke treinreizen in de planning de komende tijd? | |
dennistd | woensdag 8 juli 2020 @ 23:31 |
Nee, helemaal niks. Vandaag nog wel een foto van een trein gemaakt toen ik even naar de wc ging | |
Pino112 | woensdag 8 juli 2020 @ 23:34 |
Hadden we wel. Naar Valencia met de Thalys (via Valence en Barcelona). Gelukkig nog niks geboekt, we doen het nu wel volgend jaar ergens. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 juli 2020 @ 23:50 |
Als het aan mij ligt dan reis ik niet tot ik gevaccineerd ben tenzij zeer hoge uitzondering. | |
derLudolf | woensdag 8 juli 2020 @ 23:51 |
Waar is dit dan? Hardenberg? | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 juli 2020 @ 23:53 |
Ja, kruising met Jan Weitkamplaan. | |
WcPot | donderdag 9 juli 2020 @ 20:52 |
Hoe kom je zo hoog in het stationsgebouw van Hardenberg. Wc zit toch gewoon beneden naast de wachtruimte. Wel een mooie foto van de 525 | |
dennistd | donderdag 9 juli 2020 @ 20:58 |
Sta je toch raar te kijken als dit voorbij komt... | |
dennistd | donderdag 9 juli 2020 @ 20:59 |
Gewoon, via de voordeur en de trap Binnen is een kantine van Syntus Foto van de andere kant, waar de bus staat te wachten op de chauffeur die weer zo nodig eerst een foto moest maken | |
WcPot | donderdag 9 juli 2020 @ 21:02 |
Mooie foto locatie En bus ze he | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2020 @ 21:03 |
Dafuq | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2020 @ 21:04 |
Kan hoveniersbedrijf Greavy en de Vier Hulken die paal niet even omleggen? | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2020 @ 21:16 |
Snap ik voor zover ik op de hoogte ben van je gezondheid wel. Ja, de maatregelen zijn niet, of juist niet, voor je eigen gezondheid. In een hele drukke trein met 4 man in een viertje zou ik ook niet gaan zitten. Volgens mij is het ook dosis maal blootstelling? Tenminste die mening hebben sommige wetenschappers. | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2020 @ 21:17 |
Bosch GWS 18-125 | |
derLudolf | donderdag 9 juli 2020 @ 21:22 |
Als het dan weer kan. Ik ga in augustus nog een lang weekend naar Frankrijk met de auto. Op bezoek bij een maat die feitelijk in de middle of nowhere woont en nauwelijks van zijn erf af is geweest. Redelijk veilig te noemen dus. | |
Fred2 | vrijdag 10 juli 2020 @ 10:38 |
Voor jou of voor hem? | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2020 @ 12:46 |
Voor ons beide, zoveel andere mensen zie ik ook niet | |
bork | vrijdag 10 juli 2020 @ 13:16 |
Freiburg 11 augustus , met ICE daar kijken we wel verder, misschien dagje Luzern. Rijden nieuwe stoptreinen tussen Karlsruhe en Basel misschien dat ik die nog uitprobeer. -> https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Mireo | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2020 @ 13:18 |
Origineel, zelf bedacht? | |
Ireyon | vrijdag 10 juli 2020 @ 14:39 |
Freiburg -> Donaueschingen -> Singen -> Zürich is ook een prachtige route. Of Karlsruhe -> Singen rechtstreeks als het sneller moet. https://i.imgur.com/tAJNYsi | |
boriq | vrijdag 10 juli 2020 @ 15:30 |
Binnenkort een paar dagen naar de ardennen, Luxemburg dan maar eens per trein verkennen | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2020 @ 16:44 |
Wow. | |
Maegrim | vrijdag 10 juli 2020 @ 18:49 |
met de motor is leuker | |
boriq | vrijdag 10 juli 2020 @ 19:03 |
zonder motorrijbewijs en ervaring op de motor niet | |
bork | zaterdag 11 juli 2020 @ 02:39 |
hihi, we zouden deze zomer niet op vakantie gaan omdat de mevrouw die de Fewo verhuurd er mee ging stoppen en de woning per 1 april ging verhuren aan permanente huurders. Maar 8 weken (zoiets) geleden kreeg ik een appje van haar, dat ivm corona de woning toch beschikbaar was, 1 uur later had ik hier thuis consensus over wanneer en hoelang, 3 uur later treinkaartjes en een bestaetigung *. Maar mocht jij of ienmand anders hier iets leuks weten in de buurt van Muenchen, met minimaal 2 slaapkamers en goed bereikbaar met ov dan hoor ik/we het heel graag. De bedoeling is dan we vanaf 2021 daar ons basiskamp opslaan de komende jaren . *edit: toen was alles nog oranje maar ik kon gewoon kaartjes (goedkoop!!!) bij de DB boeken. | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2020 @ 10:44 |
Je eigen kreukelzone zijn is nooit leuk. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2020 @ 13:18 |
Je hebt vanuit München wel die lijntjes naar Tegernsee en zo he. Dat ligt barstensvol toeristendorpen en daarmee barstensvol betaalbare basiskampen | |
bork | zaterdag 11 juli 2020 @ 20:43 |
check, had zoiets al bedacht o.a. de S6. Zit nu te kijken in de buurt van Muenchen Ost/Giesingen. Thx! Zag dat het depot van oude trams daar ook zit . Veel Airb&b, 1 redelijke en 1 hele slechte ervaring daarmee . | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2020 @ 11:11 |
het is gefilmd met een aardappel, maar er zit na 9 jaar weer wat beweging in een deel van de Argentijnse wadlopers die jarenlang stil hebben gestaan. Het schijnt dat er van sloop geen sprake is. https://www.oogtv.nl/2020(...)rs-is-nog-in-dienst/ | |
dennistd | zondag 12 juli 2020 @ 12:31 |
Only in Friesland
| |
derLudolf | zondag 12 juli 2020 @ 16:23 |
Peter | dinsdag 14 juli 2020 @ 19:13 |
Bestaat er al zoiets voor het NL-spoornet? | |
derLudolf | dinsdag 14 juli 2020 @ 23:39 |
DB maakt morgen meer bekend over de aanschaf van nieuwe ICE's die tot 350km/u kunnen. Saillant detail, in Duitsland is maximaal 300km/u toegestaan. https://www.airliners.de/bahn-bestellung-ices/56471 [ Bericht 36% gewijzigd door derLudolf op 14-07-2020 23:46:54 ] | |
Isane | woensdag 15 juli 2020 @ 07:28 |
Ik heb ook een auto gekocht die 150 kan, mja ik mag maar 100 | |
boriq | woensdag 15 juli 2020 @ 11:42 |
Siemens gaat de nieuwe treinen maken, eind 2022 al op de baan: DB persbericht | |
b2py | woensdag 15 juli 2020 @ 11:50 |
Uitbreiding bestelling Velaro is dat he? | |
boriq | woensdag 15 juli 2020 @ 11:56 |
Yes, volgens mij wel. Niet op de Velaro Novo, daardoor kunnen ze waarschijnlijk ook relatief snel geleverd worden. De nieuwe treinen krijgen, handig voor ons Nederlanders, ook plaats voor fietsen. | |
bork | woensdag 15 juli 2020 @ 12:57 |
Weer een treinongeluk in Tsjechie -> https://www.mdr.de/sachse(...)624_zs-8b18b853.html | |
derLudolf | woensdag 15 juli 2020 @ 13:23 |
Auto's kunnen zonder gezeik de grens over | |
BLS | woensdag 15 juli 2020 @ 20:28 |
En er was wat verwarring over dit plaatje waaruit je kunt afleiden dat er in 2026 10 ICE T's aan de kant gaan. Er werd al druk gespeculeerd of dit wellicht om de vijfdelige stellen gaat (daar zijn er 11 van) en wat daar de reden van zou zijn, tot DB met de verklaring kwam dat de maker van het plaatje een foutje had gemaakt en dat in 2026 alle ICE T's nog in dienst zijn. En het bleef nog lang onrustig op de Duitse fora. | |
boriq | woensdag 15 juli 2020 @ 22:13 |
De stagiair bij DB zal wel wat uit te leggen hebben | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2020 @ 16:22 |
Grrrr | |
derLudolf | donderdag 16 juli 2020 @ 16:32 |
Excuus om bij kut weer niet te hoeven rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 16 juli 2020 @ 16:34 |
Mijn OCD struikelde er vooral over dat er treinen in beeld gebracht worden bij een item over trams | |
derLudolf | donderdag 16 juli 2020 @ 17:23 |
Die Sprinters zijn toch ook niet meer dan veredelde trams | |
Fred2 | donderdag 16 juli 2020 @ 18:30 |
Het zijn ook verwarrende tijden voor journalisten. 15 jaar geleden reden er alleen nog trams over treinrails. Nu rijden er metro's en trams (samen) over voormalige spoorlijnen, heet diezelfde metro op een ander deel weer "sneltram" en rijden goederentreinen over metrobanen. | |
Golf8 | donderdag 16 juli 2020 @ 23:35 |
True true | |
Dr_Flash | vrijdag 17 juli 2020 @ 04:35 |
https://nos.nl/artikel/23(...)nkstuk-geworden.html
| |
derLudolf | vrijdag 17 juli 2020 @ 12:08 |
Wanne-Eickel Hbf, wat een heerlijke pauperbende is dat toch | |
derLudolf | vrijdag 17 juli 2020 @ 12:09 |
Maar er staat wel een gave rail kraan van DB. | |
boriq | vrijdag 17 juli 2020 @ 13:58 |
De hele route van de RE42 (Münster - Mönchengladbach) is een treurtour; Haltern am See, Wanne-Eickel, Duisburg en Krefeld. | |
derLudolf | vrijdag 17 juli 2020 @ 19:18 |
Daar zit ik nu in. Groeten vanuit Marl Sinsen | |
derLudolf | vrijdag 17 juli 2020 @ 19:24 |
Vanochtend had ik de RE2 trouwens Heb nu de hele benedenverdieping van een Doso bak voor me zelf. Ik hoop dat ik op het laatste stuk van de reis net zoveel controle krijg als het eerste deel. Beetje gesjoemeld, auto gratis in Salzbergen geparkeerd en daar een NRW ticket gekocht | |
dennistd | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:55 |
Als je een winkelwagentje op de rails legt ben je niet al te slim, maar als je dat winkelwagentje dan ook nog weghaalt bij een supermarkt met camerabewaking ben je wel heel dom https://bahnblogstelle.ne(...)-in-den-bahnverkehr/ | |
J.B. | zaterdag 18 juli 2020 @ 20:11 |
Bulgarian railways asks public to vote on new locomotive design https://sofiaglobe.com/20(...)w-locomotive-design/ Bulgarije bestelt 10 Smartrons (Vectrons?) en er mag op vier verschillende ontwerpen gestemd worden. Dus als jullie het design van Bulgaarse locomotieven graag willen beïnvloeden is dit de kans | |
derLudolf | zaterdag 18 juli 2020 @ 20:30 |
Sommige mensen hebben inderdaad niet het scherp zand uitgevonden. Het kan overigens nog dommer. Gepakt worden door bewakingsbeelden van een supermarkt deden me denken aan iemand uit m'n dorp. Die werd betrapt op winkeldiefstal door een camera die hij zelf enige dagen daarvoor had opgehangen. | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 19:59 |
Wat doen al die DB medewerkers eigenlijk in die torens op kleine stations? Die in Lingen is op dit moment bemand. In Haren staat geen toren, maar is wel een kantoor, die was vanochtend om 8:30 ook bemand. Doen die nog iets qua seinen of zo? In NL zie ik dat soort torens nooit. Edit: in Meppen stond ook een raam open, dus ook bezet lijkt me [ Bericht 22% gewijzigd door derLudolf op 19-07-2020 20:13:34 ] | |
dennistd | zondag 19 juli 2020 @ 20:14 |
Dat zijn de treindienstleiders, die daar allemaal nog ter plekke zitten. In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd, maar Duitsland is daar nog volop mee bezig. Sommige stations worden nog bediend met hendelinrichtingen van meer dan 100 jaar oud... | |
James1988 | zondag 19 juli 2020 @ 21:15 |
In het Verenigd Koninkrijk zie je min of meer hetzelfde: op de belangrijkste routes is de verkeersleiding gecentraliseerd maar op secundaire routes zijn er nog mannen(/vrouwen) in hokjes die hun gebied bewaken. Enkele jaren geleden had Network Rail de ambitie om de verkeersleiding van het hele land te centraliseren op 12 locaties, en daar is ook flink aan gewerkt, maar van sommige "boxes" is nu al bekend dat ze nog tot ver in de jaren 40 (2040!) zullen blijven bestaan. Tegelijkertijd is er op andere plekken in het land flink geklust: de treindienstleiders voor de route vanuit Londen naar Schotland via Newcastle zitten tegenwoordig allemaal in York. | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 21:28 |
Aha. In Meppen staan nog vier armseinen op een rij inderdaad en ik zag er nog trekstangen langs het spoor. | |
mschol | zondag 19 juli 2020 @ 21:33 |
vet | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 21:35 |
Eigenlijk jammer dat het verdwijnt. DB gaat vast niet treinkaartjes goedkoper maken zodra alles gecentraliseerd is | |
Eix | zondag 19 juli 2020 @ 21:53 |
Er zijn in Nederland nog wel enkele museumlijnen met klassieke beveiliging. Ik heb inmiddels alweer enkele jaren geleden eens zo'n seinhuis van dichtbij mogen bewonderen in Schin op Geul. En ook een wissel mogen omleggen. Waarschijnlijk van een spoor op een uithoek van het emplacement, maar don't burst my bubble. | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 22:22 |
De STAR heeft sowieso in Stadskanaal een toren. Misschien in Veendam ook, daar ben ik nog nooit geweest. Die hadden het op Facebook over een rijopleiding. Vraag me af waar je dat volgt (klinkt officieel namelijk), of dat ze zelf mensen leren met zo'n trein te rijden. | |
Peterselieman | zondag 19 juli 2020 @ 22:26 |
Veendam niet. Daar is het volgens mij met de hand omleggen | |
ReisT | zondag 19 juli 2020 @ 22:36 |
Vergeet de overwegen niet, die werken vaak ook nog niet automatisch en worden dan ook vanuit die toren gesloten en geopend. Dat gebeurt in Nederland bijna nergens meer, alleen Roermond heeft nog zo'n bediende overweg. | |
Peterselieman | zondag 19 juli 2020 @ 22:39 |
Volgens mij volg je theorie extern en de rijopleiding bij de STAR zelf | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 22:40 |
Bij Zutphen was tot enkele jaren geleden ook een overweg over een stuk of vier sporen die met camera's werd bewaakt toch? Die werd dan wel centraal aangestuurd, maar het was niet geautomatiseerd geloof ik? | |
derLudolf | zondag 19 juli 2020 @ 22:41 |
Okay, het is wel enigszins officieel. Aangezien STAR toch een eigen traject heeft. | |
James1988 | zondag 19 juli 2020 @ 22:46 |
Naarden-Bussem voor de verbouwing ook, daar zat een overwegwachter. Eerst ter plaatse, later op afstand (vanuit post Amersfoort) met camera's en microfoons. | |
Peterselieman | zondag 19 juli 2020 @ 22:58 |
Zeker. Arriva mag bijvoorbeeld ook niet zomaar met de GTW naar Stadskanaal rijden. Dan komt er iemand van de STAR in de cabine om aanwijzingen te geven, omdat Arriva er geen wegbekendheid heeft. Een tweede rijdt mee om onderweg te overwegen te beveiligen. | |
b2py | maandag 20 juli 2020 @ 09:55 |
Denk ook aan de brugwachters he die overal in den lande nog zitten | |
Ou-Tannu | maandag 20 juli 2020 @ 12:21 |
Verdwaald....... XD | |
dennistd | maandag 20 juli 2020 @ 12:52 |
Staan nu al bij het museum | |
dennistd | maandag 20 juli 2020 @ 13:00 |
Maar het wordt er wel veiliger van. De oude mechanische Stellwerke hebben namelijk over het algemeen geen bezetmelding. En dat kan bij kruisingen tot ernstige ongevallen leiden: https://www.eisenbahn-unf(...)=publicationFile&v=3 https://www.eisenbahn-unf(...)=publicationFile&v=3 | |
Ou-Tannu | maandag 20 juli 2020 @ 13:28 |
Yep | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2020 @ 19:12 |
Volgende week herken je m niet meer terug | |
Ou-Tannu | maandag 20 juli 2020 @ 19:47 |
Morgen weer ff kijken ;p | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2020 @ 19:58 |
Uit mijn hoofd staat de 10318 nu binnen | |
Doc__Zenith | maandag 20 juli 2020 @ 22:44 |
In Nederland kan het ook nog wel meer gecentraliseerd worden en dat zal de komende jaren ook wel gaan gebeuren. Amersfoort kent geen personele bezetting meer en voor andere kleine posten is er ook weinig toekomst meer. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juli 2020 @ 22:55 |
Meh, de advertenties hier zijn nu dusdanig irritant geworden dat ik ga vertrekken denk ik. Of in ieder geval deze topic niet meer permanent open zoals nu. Cheers luitjes | |
derLudolf | maandag 20 juli 2020 @ 22:57 |
Waar in NL zijn allemaal posten dan? | |
b2py | maandag 20 juli 2020 @ 23:05 |
Ja wordt helemaal tuureluurs ... | |
Pino112 | maandag 20 juli 2020 @ 23:09 |
Die plaatjes onderaan? Kan je uit zetten in de opties. | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2020 @ 23:21 |
Alkmaar, Amsterdam, Amersfoort, Groningen, Zwolle, Utrecht, Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Roosendaal, Arnhem, Kijfhoek, Maastricht en dan heb je zo'n beetje het hele land wel bediend | |
derLudolf | maandag 20 juli 2020 @ 23:24 |
Inderdaad, wel een verbetering. | |
Ou-Tannu | maandag 20 juli 2020 @ 23:48 |
welke optie is dat dan? | |
Pino112 | dinsdag 21 juli 2020 @ 07:10 |
https://forum.fok.nl/user/edit_prefs Tabblad overig, tweede vinkje | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:45 |
Ah.. Treinstel stond er nog net zo bij | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:14 |
Homies Zeg ik heb dus nou dat veelbewierookte NS Flex genomen he. Maar toen is EN het saldo teruggeboekt EN het automatisch opladen stopgezet. Dus nou kan ik niet meer met de bus En ik kan er wel saldo op zetten (hoeveel minimaal? ) maar gaat dat dan wel goed als ik met de trein wil reizen? Wordt dan wel het juiste product aangesproken? Want nu met alle corona ebola sars aids kun je vast ook niet meer gewoon met pinpas betalen in de bus? | |
mart_83 | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:25 |
Met flex kan je gewoon ook met de bus op rekening. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:30 |
Serieus? Oh dat zou zelfs wel positief zijn | |
mart_83 | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:39 |
Volgens mij doet alles met zo'n bliep paaltje het! | |
Ireyon | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:49 |
Je kan met NS Flex ook met de bus reizen, maar alleen vol tarief. Mocht je een regionaal (bus)abonnement hebben dan is er wel saldo nodig, en moet je even met de NS klantenservice contact opnemen zodat zij je Flex abo puur tot treinreizen beperken. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:50 |
Nee dat is hier niet het geval. Thanks! | |
dennistd | dinsdag 21 juli 2020 @ 18:46 |
Dat kan inderdaad niet, maar het kan wel via de Keolis-app of via de QR-code die in de bussen hangt tegenover de achterdeur. Bij andere vervoerders is het vast weer anders trouwens... | |
Ou-Tannu | woensdag 22 juli 2020 @ 21:05 |
Werkman staat nog steeds buiten.... | |
Dr_Flash | donderdag 23 juli 2020 @ 13:54 |
Prorail "informeert". Als je de kleine lettertjes gevonden hebt: ga maar vast rennen als je de trein van over een half uur wilt halen. | |
Fred | donderdag 23 juli 2020 @ 22:52 |
Buiten de stagiair is iedereen al op vakantie natuurlijk. | |
derLudolf | donderdag 23 juli 2020 @ 22:57 |
Gelukkig is het al weer voorbij Fles. | |
dennistd | vrijdag 24 juli 2020 @ 02:54 |
In de 'nieuwe' Flixtrain-rijtuigen kunnen de ramen maar meer 5cm open | |
Eix | vrijdag 24 juli 2020 @ 08:18 |
Geïnspireerd door Mat'64 ofzo? Met dat blokje halverwege het schuifraam. Geen Flixtrein voor mij zo. Beetje rondrijden in jaren '80 meuk vind ik altijd wel leuk. Klapdeuren, afdelingen met gekke indeling of coupeetjes, lekker doorwaaien met grote ramen. Maar als ze het spul zo gaan verbouwen dan pas ik. | |
derLudolf | vrijdag 24 juli 2020 @ 08:27 |
Jammer. "From Stuttgart", lol. | |
Eix | vrijdag 24 juli 2020 @ 08:44 |
scherp! | |
Dr_Flash | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:03 |
Waar was jij eind februari dan? Toen we met BR218 en ouwe meuk onderweg waren | |
derLudolf | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:09 |
Ik zag in Münster ook nog heel veel van de oude meuk staan, als je uit de richting van Hamm aan komt. | |
dennistd | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:06 |
Euro Express zit in Münster | |
dennistd | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:38 |
Over Münster gesproken: deze RE heeft het begrip 'stroomafnemer verloren' wel heel letterlijk genomen Je zou bijna zeggen dat ie gewoon niet goed vast heeft gezeten op de loc... | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 juli 2020 @ 21:47 |
Rofl | |
derLudolf | vrijdag 24 juli 2020 @ 22:05 |
Hoe dan In het journaal is een item te zien over dat festival in Duisburg waarbij doden zijn gevallen. Vanuit de lucht die ik rechts van het terrein een autobahn en links spoor. Is dat het terrein wat aan je rechterkant ligt als je vanuit richting Münster komt zeg maar? Die hal ziet er wel gaaf uit als fotolocatie zegt maar | |
Peterselieman | vrijdag 24 juli 2020 @ 22:17 |
Waar in Duisburg doden zijn gevallen is een oud goederenstation, iets ten zuiden van Duisburg Hbf. De A59 loopt er langs. Het probleem was de toegankelijkheid, want je moest door een tunnel om er te komen en dat bleek bepaald niet handig te zijn ... Het gaat om dit terrein: https://www.google.com/ma(...),1476m/data=!3m1!1e3 | |
derLudolf | vrijdag 24 juli 2020 @ 22:26 |
Dat terrein bedoel ik inderdaad Leek me al een oudere goederenloods en ik zag er in de verte een snelweg liggen Worden dat soort hallen nog gebruikt om treinen te beladen? | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 juli 2020 @ 13:29 |
In een nieuwe jas | |
dennistd | zondag 26 juli 2020 @ 02:11 |
De Bentheimer Eisenbahn heeft zijn V200 verkocht. De loc werd in 2008 gekocht en met had er grote plannen mee: er zou zelfs ATB in komen om in Nederland te kunnen rijden. Daar is uiteindelijk niets van terecht gekomen. De loc staat nu terzijde in Nordhorn en wordt daar volgende maand opnieuw geschilderd voor de nieuwe eigenaar, Eisenbahnverkehrsunternehmen Flex Bahndienstleistungen uit Leipzig. Een plaatje uit het archief: | |
dennistd | zondag 26 juli 2020 @ 02:29 |
Creatieve omleiding bij de ICE vanavond trouwens: - een aanrijding Arnhem-Wolfheze - Betuweroute was geen optie omdat Geldermalsen eruit lag (werkzaamheden) - over Deventer naar Amersfoort ging ook niet (werkzaamheden bij Barneveld Noord) Uiteindelijk is er omgeleid vanaf Arnhem via Zutphen - Deventer - Zwolle - Amersfoort naar Amsterdam | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2020 @ 12:36 |
ICE in Deventer vanavond ja? Oh dat was diep in de nacht Nou ja, gemist dus. | |
dennistd | zondag 26 juli 2020 @ 13:13 |
Gisteravond was het, aanrijdingen laten zich meestal niet voorspellen Rond 20.05u was het ICE 221 richting Arnhem, die daarvoor zelfs in Olst een stop had om de tegemoetkomende Pimpel af te wachten https://treinposities.nl/ritinfo/20200725/221 Een minuut of 5 later ICE 122 richting Amsterdam, met stop in Deventer: https://treinposities.nl/ritinfo/20200725/122 En tot slot rond 21.55u ICE 104 richting Amsterdam: https://treinposities.nl/ritinfo/20200725/104 | |
Peterselieman | zondag 26 juli 2020 @ 23:41 |
Best wel uniek metrolijntje tussen Waterloo Station en Bank: Wil je materieel van/naar dit lijntje krijgen dan moet dat vanaf deze plek | |
Isane | maandag 27 juli 2020 @ 08:18 |
https://www.tubantia.nl/h(...)~a58b76c7/173889489/ Wat een gek verkeersbord... | |
Zug-Chef | maandag 27 juli 2020 @ 08:45 |
Eind juni en begin juli werd van de jaarlijkse zomervakantie genoten. Vanwege de coronacrisis werd het een rondreis door Duitsland. De eerste week verbleven we in de Harz, het domein van de HSB én de HVLE. In Quedlinburg worden met regelmaat grindtreinen beladen. HVLE rijdt meermaals per week met wisselende tractie treinen bestaande uit witte GATX Faccns'n 's nachts naar deze aan de noordzijde van de Harz gelegen stad. Hier worden de treinen overdag beladen. Aan het begin van de avond vertrekt de trein richting Magdeburg. Quedlinburg ligt aan de zijlijn Wegeleben-Thale en is op het overzichtelijke emplacement van Quedlinburg na enkelsporig. Bij Wegeleben komt de eveneens enkelsporige lijn uit Aschersleben erbij en vormt daarna een dubbelsporige lijn tot Halberstadt. Op de heerlijk zonnige maar hete avond van dinsdag 23 juni 2020 zette HVLE geen Maxima of Eurodual in maar een 'goodold' Blue Tiger. Gezien de komst van laatstgenoemde krachtpatsers van Stadler zijn de Tiger's bij HVLE met uitsterven bedreigd. De HVLE V330.6 is op dinsdag 23 juni 2020 met een beladen grindtrein een klein kwartiertje eerder uit Quedlinburg vertrokken en passeert hier het verlaten maar gelukkig nog niet afgebroken seinhuis van Wegeleben op weg naar Magdeburg Rothensee. De Harzer Schmalspurbahnen GmbH (HSB) is, met een totale spoorlengte van 140 kilometer, het grootste smalspoorbedrijf van Duitsland. Het bedrijf is opgericht in 1991 en heeft twee jaar later het smalspoornet in de Harz van de Deutsche Reichsbahn (DR) overgenomen. De HSB bedient in totaal 44 stations op drie spoorlijnen en heeft 25 stoomlocomotieven, 16 diesellocomotieven en 10 motorwagens in dienst. Dagelijks wordt de dienstregeling uitgevoerd op drie spoorlijnen: - Wernigerode-Drie Annen Hohne-Eisfelder Talmühle-Nordhausen (Harzquerbahn); - Drei Annen Hohne-Brocken (Brockenbahn); - Eisfelder Talmühle-Quedlinburg (Selketalbahn). Op het grootste deel van het spoorwegnet rijdt HSB zelf met stoom- en dieseltreinen. Tussen Ilfeld en Nordhausen rijden daarnaast ook smalspoortrams (exploitatie door Stadtwerke Nordhausen). De HSB vervoert jaarlijks circa 1 miljoen mensen, waarvan de meesten met de meermaals per dag rijdende stoomtrein naar de hoogste berg van de regio, de Brocken, reizen. Op zomerse dagen wordt tot acht keer per dag met stoomtractie vanuit Wernigerode via Drei Annen Hohne naar de Brocken gereden. Op 26 juni 2020 is de 99 7239 onderweg met een extra ingelegde trein Wernigerode - Drei Annen Hohne in het pad van de P 8931 en kon hier nabij het hotel Drei Annen worden vastgelegd. De Harzer Schmalspurbahn (HSB) beschikt naast veel stoomlocomotieven ook over tien dieselmotorwagens van verschillende types. Twee exemplaren, de 187 011 en 187 013, zijn in 1955 door Talbot gebouwd voor Kreis Altenaer Eisenbahn. Later werden beide motorwagens ingezet op de Duitse waddeneilanden Langeoog en Juist. Het avontuur in het hoge noorden van Duitsland eindigde toen de HSB beide motorwagens in 1995 kocht. In Halberstadt werden beide wagens omgebouwd: de middendeuren verdwenen, de klapdeuren werden vervangen door schuifdeuren en ook aan de andere zijde werden deuren ingebouwd. De HSB zet deze oude motorwagens sindsdien veelal in op de Selketalbahn tussen Quedlinburg en Eisfelder Talmühle. Slechts sporadisch zijn de motorwagens ook op de Harzquerbahn van/naar Wernigerode aan te treffen. Veelal de meeste laag bezette treinritten worden tegenwoordig gereden door modernere motorwagens uit 1999, maar daarover een andere keer meer. Op zondag 21 juni 2020 werd bij de HSB nog volgens de coronadienstregeling gereden. Er reden minder stoomtreinen en op de Harzquer- en Selketalbahn was het aantal treinen eveneens flink gereduceerd. Trein P 8902 (Benneckenstein - Wernigerode) stond wel gepland en werd deze zondag gereden door oudgediende 187 013. De opname toont de passage bij een onbewaakte overweg tussen de stationnetjes Sorge en Elend. Op het traject Gernrode-Quedlinburg lag tot 2005 nog normaalspoor, dat doorliep tot Frose. De dienst werd door DB uitgevoerd. Vanwege infrastructurele problematiek, waaronder een seinhuisbrand, alsmede teruglopende reizigersaantallen, zag de DB in 2005 genoodzaakt de treindienst, die toen al was ingekort tot Gernrode-Quedlinburg, geheel te staken. De HSB startte in 2005 vanuit Gernrode de ombouwwerkzaamheden naar meterspoor van de ruim acht kilometer lange spoorlijn naar Quedlinburg. Sinds 2006 rijden hier gedurende de zomerdienstregeling zes reizigerstreinen per dag, waarvan twee stoomtreinen, per richting. Dat hier tot 2005 nog normaalspoor lag, is nog goed te zien op het stationnetje van Bad Suderode. Het stationsgebouw lijkt wat overgedemensioneerd voor de enkelsporige halte, wat Bad Suderode nu nog is. Het gebouw staat onder monumentenbescherming. HSB 187 019 vertrekt op 27 juni 2020 als P 8916 uit Hasselfelde op weg naar Quedlinburg. In de kalkgroeves bij Rübeland wordt al meer dan honderd jaar kalk gewonnen. Het bedrijf Fels Werke haalt hier kalk uit drie groeves die dicht bij elkaar liggen: Rübeland (W1), Kaltes Tal (W2) en Hornberg bij Elbingerode. Een aanzienlijk deel van de kalk wordt per trein naar diverse bestemmingen getransporteerd. Tussen Elbingerode en Blankenburg ligt de Rübelandbahn, die tegenwoordig alleen nog wordt gebruikt door vervoerder HVLE. Het reizigersvervoer is hier helaas in 2005 gestopt. HVLE rijdt hier dagelijks met elektrische locomotieven meerdere zware kalktreinen over de heuvelachtige spoorlijn naar Blankenburg. Aldaar worden de treinen door DB Cargo, MEG of HVLE zelf met dieseltractie verder doorgevoerd. Op zondagochtend 21 juni 2020 ging ik even kijken naar fotopunten op de Rübelandbahn zodat ik de dagen erna een goed plan kon maken. Ik had niet verwacht dat er op zondagochtend daadwerkelijk treinen zouden rijden. Na het checken van dit fotopunt bij Hüttenrode zag ik bij het wegrijden twee losse locs ri Rübeland rijden. Dat betekende dat er een beladen trein zou worden opgehaald. Meteen rechtsomkeert gemaakt, de ladder uit de auto meegenomen en de heuvel beklommen. Na ruim een half uur wachten kwamen de 185 640 en 185 641 met een uit 17 Falns bestaande beladen kalktrein de bocht door. De trein is hier onderweg van een van de kalkgroeves bij Rübeland naar de spitzkehre Michaelstein. Dit is ook de reden dat alle treinen met lok voor én lok achter rijden. In Michaelstein kan dan namelijk snel van richting worden veranderd zodat niet hoeft te worden omgelopen. Het emplacement Blankenburg wordt daarna zo´n vijf minuten later bereikt. De Havelländische Eisenbahn (HVLE) rijdt dagelijks vanuit de kalkgroeves in Rübeland en Elbingerode meerdere kalktreinen over de geëlektrificeerde Rübelandbahn naar Blankenburg. Vanaf hier nemen diesellocomotieven van HVLE, DB Cargo of de MEG de trein over en rijden de kalktreinen naar een aantal bestemmingen in Duitsland, waaronder Beddingen, Buna Werke en Ruhland. Driemaal per week, doorgaans op maandag, woensdag en vrijdag, vertrekt de HVLE in de ochtend uit Blankenburg met een kalktrein bestaande uit blauwe VTG Falns naar het in het oosten van Duitsland geleden Ruhland, gelegen tussen Cottbus en Dresden. In Ruhland worden de treinen verdeeld over drie energiecentrales van de Lausitzer Energie Kraftwerke: Jänschwalde (via Peitz Ost) en Schwarze Pumpe en Boxberg (via Spreewitz). De kalk is benodigd ten behoeve van de rookgasontzwaveling in de energiecentrales. Op 24 juni 2020 heeft HVLE-dieselloc V330.2 in Blankenburg een beladen kalktrein overgenomen van twee elektrische locomotieven die de trein in Elbingerode hebben opgehaald. Keurig op tijd volgens dienstregeling vertrok het geheel om 11:00 uit Blankenburg op weg via Halberstadt, Bernburg, Dessau, Lutherstadt Wittenberg en Elsterwerda naar Ruhland en heeft zojuist de brug over Autobahn A36 gepasseerd. Later meer.. | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2020 @ 08:59 |
Lekker Zug! EN wat een mazzel met het weer | |
Zug-Chef | maandag 27 juli 2020 @ 09:11 |
Dank, ja dat was echt genieten die eerste week. Toen was het in NL ook nog mooi weer. Daarna werd het snel minder in dit deel van Duitsland en zijn we een flink stuk naar het zuiden gegaan. We hebben eigenlijk constant maar 3-4 dagen vooruit geboekt. Lekker flexibel. | |
Duvel | maandag 27 juli 2020 @ 17:31 |
Mooie rapportage, en goed leesbaar met de toelichting! | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2020 @ 18:44 |
Mooi, Zug | |
Socios | maandag 27 juli 2020 @ 23:21 |
Treinvrinden, ik ben jullie nog een excuus verschuldigd, dus bij dezen Ik heb mij in het verleden niet altijd netjes gedragen op het FOK!forum. Na 5 jaar een beetje laat maar sorry hiervoor! Een aantal users heb ik tijdens meet(s) ontmoet, hoe is het met jullie (treinhobby)? Zelf reis ik al een aantal jaar niet meer met de trein, omdat ik niet meer durf. Eeuwig zonde... | |
Pino112 | maandag 27 juli 2020 @ 23:37 |
Socios | |
Peter | maandag 27 juli 2020 @ 23:45 |
WeeBee! | |
Socios | dinsdag 28 juli 2020 @ 08:24 |
Thans, Peter! Goed om te zien dat er, op het eerste oog, hier weinig veranderd is. Louter bekenden, Zug-Chef die nog steeds prachtige foto's post etc. | |
derLudolf | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:26 |
Hehe, volgens mij ben jij inmiddels wel uit de OP gehaald? Of heb je b daar nooit in gestaan? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:56 |
Wat is deze? Hoi Hoezo durf je niet meer met de trein dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:57 |
Toen hij er was fok!ten we nog in zwart-wit joh | |
Socios | dinsdag 28 juli 2020 @ 16:18 |
Hey! Heb claustrofobie ontwikkeld waar ik maar niet van af kom. Een keer uit paniek de trein uitgestormd op Antwerpen Centraal, dat was de druppel. Vind de dienstregelingen en treinen ansich nog steeds interessant maar reis er al jaren niet meer mee (op een heel klein stukje rond de woonplaats na; hooguit 2 keer per jaar). | |
derLudolf | dinsdag 28 juli 2020 @ 16:24 |
Plan V met al z'n hokjes rijdt niet meer hè De moderne sprinters kun je zo'n beetje de hele 'trein' doorkijken | |
Salatrel | dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47 |
echt niet die wc blokkeert de doorkijk | |
MTL | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:21 |
Klote wc's. Allemaal d'r uit slopen die hap. | |
WcPot | woensdag 29 juli 2020 @ 16:38 |
Ik stel gewoon voor alle wc's uit de sprinters. Rijden toch maar 'kleine' stukjes | |
Socios | woensdag 29 juli 2020 @ 16:40 |
Plaszak in de cabine en gaan | |
derLudolf | woensdag 29 juli 2020 @ 16:43 |
In Nederland heb je toch geen Länder- of QdL tickets, dus wie gaat er nou uren in een sprinter zitten? | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2020 @ 18:37 |
Remember RB25? Of de sprinter Dordrecht - Arnhem? | |
derLudolf | woensdag 29 juli 2020 @ 18:51 |
Enschede-Dortmund? Daar zijn NRW en Westfalentickets geldig, het enige goede argument om lange afstanden met niet-IC's te doen. Ik moet zeggen dat ik de RE Dosto's niet echt vind onderdoen voor een VIRM. Alsof iemand niet niet in slaap is gevallen of treinenfappert is, Arnhem-Dordrecht met een sprinter gaat doen | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2020 @ 18:56 |
Ik doelde op Lüdenscheid - Keulen Het is regelmatig de snelste route tussen beide plaatsen | |
derLudolf | woensdag 29 juli 2020 @ 19:06 |
Hehehe, al lang weer vergeten eigenlijk dat we Lüdenscheid in een ruk terug zijn gegaan naar Köln. | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2020 @ 19:11 |
Je moet wel als je in zuidelijke richting gaat. Keulen is pas weer het eerste knooppunt dat je tegenkomt. | |
derLudolf | woensdag 29 juli 2020 @ 19:22 |
Tot 28 september kun je ook alleen maar naar Köln vanaf daar. Richting Dortmund is SEV tot Hagen. | |
Salatrel | donderdag 30 juli 2020 @ 11:00 |
Tot niet zo hee lang geleden had je nog de spr Rotterdam - Uitgeest die in de avond ook 1 of meerdere ritten had die doorreden naar reden helder... dan zit je ook wel even... | |
Peterselieman | donderdag 30 juli 2020 @ 13:33 |
Je hebt ook de 4600/14600 die Den Haag Centraal - Schiphol - Amsterdam CS - Zwolle als sprinter doet. Werkelijk niemand die het gehele traject aflegt, maar het kan wel. Qua IC's is nu Den Helder - Maastricht de langste. | |
ReisT | donderdag 30 juli 2020 @ 14:00 |
Qua sprinters denk ik nu de late trein Rhenen-Den Helder (32 tussenstops!). | |
skidzor | donderdag 30 juli 2020 @ 15:40 |
Ik kom er ook gezellig bij | |
skidzor | donderdag 30 juli 2020 @ 15:41 |
Wat zijn jullie favoriete treinen? De mijne is de Koploper, ook wel ICMm. | |
Salatrel | donderdag 30 juli 2020 @ 15:50 |
Flirt zeker als ze dalijk een vast remcriterium hebben | |
Socios | donderdag 30 juli 2020 @ 16:01 |
Vroeger ICM, tegenwoordig ICE-3. | |
skidzor | donderdag 30 juli 2020 @ 16:03 |
De flirts zien er zeker mooi uit vind ik. | |
derLudolf | donderdag 30 juli 2020 @ 16:21 |
BR218 met 1e klas Centralbahn rijtuigen mits het buiten niet te warm is. Anders een bepaald type rijtuigen van PKP IC waarbij zelfs ik nog beenruimte over had. | |
tripel7 | donderdag 30 juli 2020 @ 18:20 |
E320, maar dan wel premier, TGV sud-est, atlantique en de rest van het enkeldeksspul, chinese hsl vind ik ook niet verkeerd (vooral omdat het spoor daar echt ultra strak ligt). [ Bericht 0% gewijzigd door tripel7 op 30-07-2020 19:10:48 ] | |
derLudolf | donderdag 30 juli 2020 @ 18:21 |
Ultra streek? What bedoelen Die? | |
James1988 | donderdag 30 juli 2020 @ 18:28 |
Nederland, sprinter: FLIRT (ongeacht de uitvoering) NL, intercity: ICRm en ICMm Internationaal: IC Berlijn, en de DSB IC3. | |
tripel7 | donderdag 30 juli 2020 @ 19:11 |
Autocorrectje 😅 | |
BLS | donderdag 30 juli 2020 @ 21:32 |
Ik kan me de eerste keer toen ik in ICMm stapte nog herinneren. Toen de eerste stellen net gemoderniseerd waren en de bekleding nog stof was in plaats van dat plakkerige spul wat er nu op zit. Man wat was ik onder de indruk. De bedoeling was om van Hengelo tot Deventer te gaan. Ik zat zo lekker dat ik er niet uit wilde. In Amersfoort moest ik er dan toch écht uit om nog thuis te komen. Ik denk echter dat mijn liefde voor ICM vooral komt doordat het van oudsher wordt ingezet op de trajecten van/naar het noorden en oosten. Dat zijn altijd fijne trajecten geweest, altijd een prettige ervaring gehad, nooit gezeik met vervelende mensen. Dat verklaart misschien waarom ik een beetje een hekel heb aan VIRM. Omdat het altijd wat meer in de Randstad werd ingezet en dus is de sfeer minder vertrouwd. Nou is het inzetgebied de afgelopen jaren wel flink veranderd waardoor een reis in een ICM ook vervelend kan zijn en met een VIRM een verademing. | |
Peterselieman | donderdag 30 juli 2020 @ 21:36 |
ICM blijft prima materieel. Vroeger was het helemaal mooi toen het als stoptrein reed tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp, omdat toen de Zuidtak er nog niet lag. En de doorloopkoppen bijvoorbeeld. | |
Socios | donderdag 30 juli 2020 @ 21:54 |
Ja Dat was een mooie ICM-verbinding rechtstreeks vanuit Groningen/Leeuwarden, (ook) heul goede herinneringen aan. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:28 |
Wees er maar snel bij want in december 2022 vedwijnen de ICM'en op de ritten vanuit Enschede, Groningen en Leeuwarden naar Schiphol. Dan rijdt daar ICNG. | |
dennistd | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:34 |
Maar op Enschede-Den Haag blijven ze nog wel denk ik? | |
MTL | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:44 |
Enschede - Schiphol - HSL - Rotterdam bedoel je? Edit: oh do'h, beter lezen | |
b2py | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:56 |
Die staat er niet tussen he.. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:56 |
Ik weet niet hoe lang maar eerst wel. Het lijkt me zelfs een kanshebber om tot het laatst koplopers te houden. | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2020 @ 16:58 |
Dat herken ik wel een beetje ja. | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:00 |
Verder, met de koploper vanuit Beilen of Hoogeveen met een van de eerste treinen rechtstreeks naar Schiphol, voor een uitwisselingsproject in Zuid-Oost Europa. De eerste keren ook nog in ongemoderniseerde ICM | |
Fred | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:18 |
Je hebt een hekel aan VIRM omdat je de mensen die buiten het oosten/noorden van Nederland wonen niet leuk vindt | |
Fred | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:28 |
Mijn favoriet blijven de SGM tweetjes in de oorspronkelijke uitmonstering. Zoveel leuke jeugdherinneringen aan in de dagen in de zomervakantie dat ik met mijn vader mee mocht "naar kantoor", over bijna de hele Hofpleinlijn. Inmiddels ook allemaal vergane glorie: - Eerste klas reizen met een tweede klas kaartje is er op geen traject meer bij - De Hofpleinlijn is niet meer, althans het stuk waar je bij de mensen binnen kon kijken in Rotterdam - SGM is sinds de modernisering helemaal niet meer dezelfde trein, en binnenkort ook verdwenen - Zelfs het complete kantoorgebouw van 13 hoog is verdwenen - En mijn ouwe heer zal weldra ook de laatste keer de deur dicht doen van het "kantoor". Het goeie nieuws is dan weer dat ik nu op het plein woon waar de lijn naar is vernoemd (maar ook dát ziet er binnen een aantal jaar anders uit ) | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:30 |
Het voelt wel meer eigen/anders/vertrouwd Betekent niet direct "niet leuk" | |
Fred | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:36 |
Dus VIRM is niet leuk omdat de mensen die er in zitten "anders" zijn? | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:39 |
Virm is niet leuk omdat het een kuttrein is Maar als je er vaak met opgefokte lui in zit, dan krijg je met dat type trein een bepaalde associatie. | |
Fred | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:41 |
Tja, daar is geen speld tussen te krijgen | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2020 @ 17:43 |
Kijk, misschien staan er wel leuke gebouwen in Amsterdam. Maar omdat het vaak naar wiet, pis en kots meurt, het pre Corona veel te druk was en de mensen opgefokt is het gewoon een kut stad. | |
Peterselieman | vrijdag 31 juli 2020 @ 18:25 |
Die route staat niet op de planning volgens mij. Was het niet: Groningen/Leeuwarden - Schiphol - Rotterdam Lelystad - Schiphol - Rotterdam Een van de IC's uit Utrecht - Schiphol - Rotterdam? | |
b2py | vrijdag 31 juli 2020 @ 18:32 |
MTL | vrijdag 31 juli 2020 @ 18:47 |
Ik ga niks ontkennen of bevestigen, maar heb je er genoeg aan als ik bevestig dat er ICNG naar Enschede gaat rijden? Btw, die routes van jou zijn: Lelystad - Schiphol - Rotterdam - Brussel Arnhem - Schiphol - Den Haag HS - Rotterdam | |
NedKelly | vrijdag 31 juli 2020 @ 19:05 |
Dat kan over een paar jaar weer! https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/hofbogenpark/ https://indebuurt.nl/rotterdam/gemeente/met-dit-plan-loop-je-straks-over-het-hofbogenpark-helemaal-naar-schiebroek~137011/ | |
James1988 | vrijdag 31 juli 2020 @ 21:32 |
De EU heeft goedkeuring gegeven voor de overname van Bombardier Transportation door Alstom. https://www.alstom.com/pr(...)rdier-transportation Grappig hoe het kan verkeren. Een paar jaar geleden was Alstom er bijna niet meer en nu worden ze #2 van de wereld (na CRRC). | |
derLudolf | zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:25 |
Nog meer eenheidsworst Hoe zit het met DB en Dosto trouwens? Voor de IC2 beviel dat ronduit kut, maar komt er ook nog meer Dosto voor DB Regio? | |
Peterselieman | zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:35 |
Voor Fernverkehr heb je nu de KISS. Op de München - Nürnberg Express zou de Skoda met Dosto moeten rijden, maar door technische problemen rijdt het spul jaren na dato nog steeds niet. | |
Adrie072 | zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:52 |
https://www.thesun.co.uk/(...)in-crashes-portugal/ Van waar ie tegenaan klapte, is weinig over.... | |
Magister_Artium | zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:49 |
Nog enkele maanden op de trajecten van Leeuwarden naar Harlingen en Stavoren. Vaak gezien dat vanuit Leeuwarden naar het oosten de overstappers door de stewards worden weggestuurd naar de blauwe bankjes. | |
Adrie072 | woensdag 5 augustus 2020 @ 14:28 |
Acties dreigen bij NS klok 05 aug 2020 13:52 Vakbond FNV weigert akkoord te gaan met verslechteringen in de arbeidsvoorwaarden bij de Nederlandse Spoorwegen (NS). Dat laat de bond weten bij de hervatting van de cao-onderhandelingen met NS. “Voorafgaand aan deze onderhandeling heeft een ruime meerderheid van onze leden aangegeven acties niet te schuwen”, stelt FNV-bestuurder Henri Janssen. Salaris minder waard Volgens hem heeft het bedrijf gemeld vanwege de coronacrisis de komende twee jaar geen loonsverhoging te willen geven en dat daarbovenop ook de pensioenopbouw van de werknemers wordt verlaagd. Janssen wil daar niks van weten. Hij wijst erop dat de salarissen in 2019 met 1,2% zijn gestegen, terwijl de inflatie 2,63% bedroeg. “NS-medewerkers hebben dus al achteruit geboerd. Hun salaris is alweer minder waard geworden. Dat gaat niet nogmaals gebeuren.” Janssen vervolgt: “Feit blijft dat NS op last van het kabinet met een volledige dienstregeling moest en moet blijven rijden en dat de directie van NS met minister van Financiën Wopke Hoekstra afspreekt, dat daarvoor slechts 93 procent van de kosten in 2020 worden vergoed. Wiens probleem is dat?” Beloning verdiend NS wilde, voorafgaand aan de onderhandelingen met de bonden, niet ingaan op vragen over een eventuele loonbevriezing. FNV benadrukt dat de medewerkers van NS met risico voor hun eigen gezondheid het openbaar vervoer werkend houden. “NS moet wel beseffen dat elke reiziger voor een NS-medewerker een potentieel risico op besmetting was en nog steeds is. De NS-medewerkers verdienen het om daarvoor beloond te worden in plaats van dat zij de rekening gepresenteerd krijgen voor de coronacrisis en de te krappe vergoeding die de directie afspreekt”, zegt Janssen. Door de coronacrisis gaan er veel minder mensen met de trein en zijn de inkomsten van NS flink teruggelopen. De NS kondigde eind juni daarom al aan de komende vijf jaar het personeelsbestand met 2300 banen te gaan inkrimpen. Dat wil het spoorbedrijf bereiken zonder gedwongen ontslagen. In dezelfde periode gaan namelijk ook 2500 van de bijna 18.000 NS’ers met pensioen. De NS directie maakte eerder bekend 10% van het salaris te zullen inleveren. Ze hebben hiertoe besloten vanwege de financiële impact van de coronacrisis op NS. Dat is een tijdelijke maatregel die geldt tot eind 2021. Van het personeel verlangd het spoorbedrijf meer flexibiliteit. bron https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter | |
Salatrel | woensdag 5 augustus 2020 @ 14:35 |
En uiteindelijk komen ze ergens in het midden uit. Zo gaat dat toch elke keer? | |
b2py | woensdag 5 augustus 2020 @ 16:59 |
Zeker | |
Salatrel | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:10 |
Staat weer eens een trein in de brand. Tussen muiderpoort en Amsterdam centraal thv Dijksgracht. | |
Peterselieman | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:20 |
Zou gaan om een leeg stammetje IC Direct | |
MTL | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:23 |
Brandweer heeft verder geen brand aangetroffen. Gevalletje vaste rem? | |
Peterselieman | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:25 |
ik zag wel op een foto dat het setje rijp is voor de schoonmaak, omdat er een stel klapjosti's andermans bezit ondergekalkt heeft. | |
Salatrel | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:36 |
Scheelt mij iig weer een ritje Uitgeest. Op Bijlmer retour afzender | |
MTL | donderdag 6 augustus 2020 @ 16:37 |
Jep, gevalletje vaste rem dus. | |
dennistd | donderdag 6 augustus 2020 @ 18:10 |
Is de aannemer tegenwoordig verantwoordelijk voor het in- en afschakelen van de bovenleiding? | |
Eix | donderdag 6 augustus 2020 @ 18:18 |
Over favoriete treinen gesproken, ik vind dit Zweeds interieur wel fraai: | |
Maegrim | donderdag 6 augustus 2020 @ 19:17 |
Hij staat nu in de wasstraat op de Watergraafsmeer maar daarmee gaat de graffiti er niet af | |
b2py | vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:06 |
Altijd al geweest | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:32 |
In feite kan de de schakelaars wel op afstand bedienen maar de bovenleiding is pas veilig als die geaard is. Dat kan alleen op locatie. Dus dat doet de aannemer. | |
Fred2 | zondag 9 augustus 2020 @ 01:29 |
Ook daar zou je op zich prima een op afstandbedienbare schakelaar van kunnen maken. | |
Socios | zondag 9 augustus 2020 @ 05:56 |
Is iedereen uit de OP hier nog trouwens? | |
Duvel | zondag 9 augustus 2020 @ 09:28 |
Ja technisch kan dat, het is lastig/duur omdat je dan voor iedere bovenleidinggroep een aardingsschakelaar moet hebben. Bij metro's is dat wel gebruikelijk maar alleen voor calamiteiten. Als je aan het werk gaat, gaat er toch weer een handmatige aarding in. | |
Duvel | zondag 9 augustus 2020 @ 09:28 |
En meer. | |
Adrie072 | dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:08 |
Ziet er leuk uit! Oct 2015 thefuck... | |
BLS | woensdag 12 augustus 2020 @ 08:37 |
Je kunt nu stemmen op de naam IRIS, MIKA of LISA voor de nieuwe FLIRT van de BLS. https://www.bls.ch/de/unt(...)rt-naming-wettbewerb | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:16 |
De Wuppertaler Schwebebahn in 1902 | |
Bitlord | woensdag 12 augustus 2020 @ 14:10 |
In Schotland is er iets flink misgegaan: https://twitter.com/alex_le_bars/status/1293519767488397313?s=20 | |
derLudolf | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:51 |
Toen ik het keek had ik heel erg het idee dat ik naar een animatie keek. Er zullen minimaal 40 beelden per seconde zijn "verzonnen". Geen idee welk filmformaat is gebruikt, maar 4K is ook wel optimistisch om uit het originele materiaal te halen. Hoe dan ook, gave beelden | |
dennistd | vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:35 |
NS komt blijkbaar met abonnementen voor een paar dagen per week:Bron: https://nieuws.ns.nl/half(...)sector-noodzakelijk/ | |
b2py | zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:49 |
Allemaal op dinsdag en donderdag het OV in! | |
Adrie072 | zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:34 |
b2py | zondag 16 augustus 2020 @ 11:52 |
Gisteren 11 uur in een auto gezeten, waarvan zeker 30% naast een spoorlijn en het enige dat ik heb gezien zijn trammetjes en een VIRM. Kill me. | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2020 @ 12:34 |
Over enkele jaren zal er überhaupt niks anders te zien zijn afgezien van wat badslippers en een ICE | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2020 @ 12:50 |
Op welke website kon je ook alweer zien of een trein op tijd heeft gereden de afgelopen tijd? Gaat om de TER van Mulhouse naar Basel, waar 12 minuten overstap is op de EC8 richting Hamburg | |
dennistd | zondag 16 augustus 2020 @ 13:42 |
Ik weet alleen dat je voor Duitsland Zugfinder hebt, maar voor Frankrijk en Zwitserland zou ik het niet weten. | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2020 @ 13:46 |
Aha. Jullie hebben me er eens op geattendeerd toen ik de Wawel (Wroclaw-Hamburg) had, dat die trein vaak te laat was, zodoende kende ik het. Vervalt de Zugbindung als die eerste trein vertraging heeft? | |
dennistd | zondag 16 augustus 2020 @ 14:09 |
Als je een doorgaand ticket hebt wel ja Anders ben je afhankelijk van de welwillendheid van het loket- of treinpersoneel. | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2020 @ 15:35 |
Top In Frankrijk heeft een TGV wat koeien gekopt. 5 koeien dood maar trein had vooral last van ramptoeristen https://www.dna.fr/faits-(...)rdent-le-redemarrage | |
derLudolf | zondag 16 augustus 2020 @ 22:40 |
Op NatGeo nu iets interessants over de rol van treinen/spoorwegen in het derde Rijk | |
Adrie072 | woensdag 19 augustus 2020 @ 21:09 |
Trein rijdt Italiaans station uit zonder machinist Aanklagers zijn een onderzoek begonnen nadat vanmiddag een trein uit zichzelf een Noord-Italiaans station uitreed zonder machinist en later ontspoorde. De machinist en conducteur waren net uitgestapt voor een pauze. De trein met één passagier aan boord reed ongeveer 7 kilometer ten noorden van Milaan zonder bestuurder of conducteur. Drie mensen, onder wie de passagier, liepen lichte verwondingen op bij het incident. Justitie stelt een onderzoek in naar het incident, nu de regionale spoorwegmaatschappij Trenord heeft gemeld dat “door nog vast te stellen oorzaken” de trein het station van Paderno verliet “zonder personeel aan boord”. Het veiligheidssysteem stuurde de trein vervolgens naar een stuk ongebruikt spoor bij het station Carnate-Usmate, zei Trenord in een verklaring. Op televisiebeelden was te zien dat een rijtuig op zijn kant lag en een ander onder een hoek van 45 graden van de baan. bron https://www.ad.nl/buitenl(...)-machinist~a0aecead/ | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2020 @ 12:04 |
Lekker "veiligheidssysteem" zeg Je zou toch willen dat zo'n ding iets gecontroleerder tot stilstand gebracht werd. Dit is wrsl gewoon een stop-ontspoorblok waar dat ding met nogal wat snelheid overheen gedaverd is. | |
b2py | donderdag 20 augustus 2020 @ 18:50 |
De nachttrein in Nederland is terug. https://www.nsinternational.com/en/news/night-train-returns | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:04 |
Waarom niet in het Nederlands? https://www.nsinternational.com/nl/nieuws/nachttrein-keert-terug | |
Salatrel | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:13 |
Bah overstappen | |
derLudolf | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:21 |
Vanaf eind dit jaar niet meer. Misschien biedt de Corona mooie kansen, je kunt met je gezin nu wel een privé/afgesloten ruimte in de trein hebben | |
Maegrim | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:46 |
nu nog wat autowagens erbij | |
b2py | donderdag 20 augustus 2020 @ 19:53 |
Omdat ik de Engelse link tegenkwam. | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2020 @ 20:32 |
Waar wou je die beladen, op Amsterdam Amstel? | |
b2py | donderdag 20 augustus 2020 @ 20:56 |
Watergraafsmeer | |
James1988 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:00 |
Dit is nogal ongebruikelijk: De reden voor dit transport is een overbrenging van Utrecht Cartesiusweg naar de Watergraafsmeer, waar een defect onderdeel op de ICNG vervangen wordt. Dit transport ging via Arnhem/Deventer/Amersfoort. | |
Salatrel | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:11 |
Hoezo ongebruikelijk? Omdat ze er een virm voor gebruiken die van zichzelf al traag als dikke stront is? | |
James1988 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:13 |
Nou ja, dat ook. En zo vaak gebeurt het nou niet in NL dat er 2 verschillende materieeltypes gekoppeld worden. | |
Salatrel | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:32 |
Nog niet zo heel lang geleden mijn eigen kapotte icm weggesleept met een virm die een collega vanuit Venlo heeft gebracht. Van Helmond naar Eindhoven via Blerick omdat we de virm er daar omheen konden rijden... geen idee waarom ze niet gewoon een ste vanuit Eindhoven gestuurd hebben... | |
Wertha | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:46 |
Dit wordt nooit meer overtroffen: | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:49 |
Bij de revisie van het icm gebeurde het regelmatig en toen de NS de Maaslijn reed ging er regelmatig een DM90 mee op transport naar Zwolle. Een hele bijzondere een GTW die een ICM sleept. Er was een stel per ongeluk naar het tankspoor gegaan in plaats van het putspoor | |
James1988 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:52 |
Deze combinatie kwam ik jaren geleden tijdens het forenzen een keer tegen: De SLT was stuk gegaan en de V is 'm toen gaan afslepen. | |
Adrie072 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:03 |
Stills zijn erg mooi! | |
Fred2 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:28 |
Ik vind het verbazingwekkerder dat zo'n nieuwe trein nu al stuk is... | |
derLudolf | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:36 |
ze houden het al langer uit dan de V250 | |
Adrie072 | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:36 |
Tis een prototype hé.. | |
Salatrel | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:37 |
Langste trein die Veenendaal gezien heeft? | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:38 |
Volgens Fles zaten daar zelfs de magneetjes van de wcrolhouder verkeerd | |
MTL | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:38 |
Een testtrein is per definitie stuk, daar is het een testtrein voor Maar inderdaad, belachelijk dat na meer dan een half miljoen kilometer er een keer een onderdeel moet worden vervangen Edit: verdorie, willen jullie een keer niet zo hard tiepen? Nu moet ik weer een kwoot bijvoegen | |
Salatrel | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:41 |
Ik ben overigens te lui om een slt sleepgereed te maken laat staan twee. Stuur maar een monteur. | |
MTL | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:42 |
Tss. Geen hart voor de zaak. | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:42 |
Sorry. Bij mij gaat het al minder snel omdat mijn laptop het na iets meer dan 2 jaar begeven heeft | |
b2py | zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:21 |
Geinig. Hoor ik trouwens nu al vlakke plaatsen als de eerste assen van ICNG passeren? | |
MTL | zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:30 |
Yep, die worden eveneens dit weekend verholpen. Bij testtreinen zie je al heel snel allemaal van dat soort dingen voorbij komen, omdat ze werkelijk 'misbruikt' worden tijdens het testen. | |
b2py | zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:32 |
Maar goed ook :-) | |
Salatrel | zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:07 |
Als ik in Rhenen de ballast in moet vraag ik de trdl het nevenspoor buiten dienst te nemen. | |
MTL | zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:28 |
Maar dat is logisch. Veiligheid over alles. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:40 |
Hoe reageren ze dan? Want ja, het is wel Rhenen. | |
Salatrel | zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:50 |
Nouja de ene trdl is slimmer dan de andere. Ik heb wel eens een melding gemaakt dat van de tsb tussen Culemborg en Geldermalsen rechterspoor van kilometer x tot kilometer y het A bord een kwart slag gedraaid aan de paal hing en daardoor laat en slecht zichtbaar was... Zijn reactie: ik ga even kijken bij welke kilometer dat A bord dan hing en dan zou hij iemand aan (laten) sturen... Mijn reactie: als de tsb van kilometer x tot kilometer y is dan hangt het A bord als het goed is bij kilometer x.... | |
MTL | zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:50 |
In het West-Fries natuurlijk. Daar versta je geen kloten van. Edit: verdomme, en weer te traag. Moet ik alweer een kwoot toevoegen. | |
Peterselieman | zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:03 |
Vandaar dat er regelmatig vertragingen op het spoor zijn |