Oh ja als het regeltjesneuken niet lukt dan hef je het station gewoon op. Wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen.quote:Op maandag 6 juli 2020 21:23 schreef derLudolf het volgende:
en dat de conducteur een eigen deur moet hebben.
Pff, het is vandaag wel raak met de mislukte grapjes.quote:Op maandag 6 juli 2020 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Het perron is dermate kort dat afstand houden niet mogelijk is.
De mensen van NS niet bedoel jequote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:21 schreef _serial_ het volgende:
Spoorvervoerders vechten monopoliepositie NS aan
Was te verwachten, maar echt werkelijk niemand zit te wachten op verdere versnippering van de HRN
Weleens van reizigers gehoord?quote:
Dit iddquote:Op dinsdag 7 juli 2020 08:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja..
Wat een dom argument. Vergeleken met Nederland loopt de rest van Europa achter op zo'n beetje alles spoorgerelateerd.quote:Ook vinden ze dat de liberalisering van het Nederlandse spoor achterloopt op de rest van Europa
Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-n(...)nderzoek-ontsporing/quote:NS neemt maatregelen na onderzoek ontsporing
07 juli 2020
NS neemt structurele maatregelen in het onderhouds- en controleproces van 49 dubbeldekker-treinstellen van het type DDZ. Dat is één van de maatregelen die volgt uit het onderzoek naar de ontsporing van zo’n treintype nabij Den Haag Centraal op 2 januari van dit jaar.
De ontsporing ontstond door twee ernstig beschadigde wielen na een probleem met het remsysteem. De betreffende trein was recent volgens planning onderhouden. Uit onderzoek blijkt dat het incident kwam door een uitzonderlijke combinatie van factoren. Onder andere werd de betreffende trein vaker, dan voorzien was bij het opstellen van het onderhoudsregime, als Sprinter ingezet op één specifiek Sprintertraject. Op dit traject moet veel en hard geremd worden. Dit leidt tot meer slijtage aan de remblokken.
Om herhaling te voorkomen, neemt NS structurele maatregelen. Het onderhouds- en controleproces voor de DDZ-treinen is aangepast. Daarbij maakt NS voortaan gebruik van een systeem in de railinfrastructuur om de wieltemperatuur van passerende treinen te meten. Als de temperatuur te hoog wordt, is dat een signaal om de trein extra te controleren. Ten tweede wordt dit treintype niet meer als Sprinter ingezet op de meest intensieve Sprintertrajecten, waar de trein vaker harder moet remmen door het aantal tussenstations. Ook doen we aanpassingen aan de remmen van deze treinen. NS heeft zo’n 750 treinstellen in gebruik, 49 daarvan zijn DDZ-treinstellen. DDZ is het enige materieeltype dat als Sprinter én als Intercity dienst doet.
Het onderzoek is door NS gedeeld met Inspectie Leefomgeving en Transport, de Onderzoeksraad voor Veiligheid en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Op donderdag 2 januari ontspoorde aan het begin van de middag nabij Den Haag Centraal een trein. De trein bestond uit twee aan elkaar gekoppelde treinstellen van het type DDZ. Het eerste rijtuig van het tweede treinstel liep uit de rails. De trein reed op dat moment circa 24 kilometer per uur. Direct na het incident werden uit voorzorg alle DDZ-treinen extra gecontroleerd en werden er al eerste maatregelen genomen. Er zijn tijdens deze controles geen vergelijkbare gevallen aangetroffen.
Wat is daar apart aan? Zo gaat het al tientallen jaren. Je hoefde je nooit zorgen te maken over een klein plattelands-stationnetje, behalve als er ineens een ploeg de boel kwam schilderen. Dan was het eigenlijk ten dode opgeschreven.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
nog iets over DDZ.
DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve.[ afbeelding ]
apart toch. eerst een beschadigd treinstel herstellen, dan niet meer in dienst nemen en vervolgens slopen. wegens omstandigheden.
Ik sla even over want ik zie dat al vaak genoegquote:Op woensdag 8 juli 2020 21:12 schreef Isane het volgende:
Wat is Railaway (Vandaag R'dam - A'dam) een verademing tegenover Max mooiste treinreizen
Bro-ken Shark tu tuu tudu tudu broken sharkquote:
quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bro-ken Shark tu tuu tudu tudu broken shark
Nee, helemaal niks. Vandaag nog wel een foto van een trein gemaakt toen ik even naar de wc gingquote:Op woensdag 8 juli 2020 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Hebben jullie nog leuke treinreizen in de planning de komende tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |