ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik zou in April de Coastal Pacific in NZ gaan doen (fuck corona), maar deze stond ook hoog op mijn lijstje. Prijs van de Indian Pacific was alleen wat te hoog voor een net afgestudeerde met alleen een bijbaan
Op maandag 6 juli 2020 14:52 schreef BLS het volgende: Een soort whiteboard mag ik hopen? Of komt daar elk half uur iemand een nieuw vel papier ophangen?
Er ligt een doekje en een fles whiteboardcleaner op
Op maandag 6 juli 2020 14:52 schreef BLS het volgende: Een soort whiteboard mag ik hopen? Of komt daar elk half uur iemand een nieuw vel papier ophangen?
Das overduidelijk gewoon papier Al die kreukels enzo
Maar euh, wel creatief om dat met een whiteboard op te lossen. Had ik nooit eerder bedacht.
Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja..
Op dinsdag 7 juli 2020 08:08 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja..
Nederland zit bij bijna geen enkel dossier in de voorhoede behalve als het gaat om operationele prestaties, benutting en kostenefficiëntie. Daar scoort NL buitengewoon goed terwijl juist die combinatie zo bijzonder is.
Ik zit niet te wachten op een allegaartje aan dienstverleners. Krijg je alleen maar gezeik met niet aansluitende verbindingen. Bovendien is Arriva hier in Limburg echt om te janken zo slecht. Laat de NS alsjeblieft zijn ding doen. Ze doen het meer dan behoorlijk.
NS neemt maatregelen na onderzoek ontsporing 07 juli 2020
NS neemt structurele maatregelen in het onderhouds- en controleproces van 49 dubbeldekker-treinstellen van het type DDZ. Dat is één van de maatregelen die volgt uit het onderzoek naar de ontsporing van zo’n treintype nabij Den Haag Centraal op 2 januari van dit jaar.
De ontsporing ontstond door twee ernstig beschadigde wielen na een probleem met het remsysteem. De betreffende trein was recent volgens planning onderhouden. Uit onderzoek blijkt dat het incident kwam door een uitzonderlijke combinatie van factoren. Onder andere werd de betreffende trein vaker, dan voorzien was bij het opstellen van het onderhoudsregime, als Sprinter ingezet op één specifiek Sprintertraject. Op dit traject moet veel en hard geremd worden. Dit leidt tot meer slijtage aan de remblokken.
Om herhaling te voorkomen, neemt NS structurele maatregelen. Het onderhouds- en controleproces voor de DDZ-treinen is aangepast. Daarbij maakt NS voortaan gebruik van een systeem in de railinfrastructuur om de wieltemperatuur van passerende treinen te meten. Als de temperatuur te hoog wordt, is dat een signaal om de trein extra te controleren. Ten tweede wordt dit treintype niet meer als Sprinter ingezet op de meest intensieve Sprintertrajecten, waar de trein vaker harder moet remmen door het aantal tussenstations. Ook doen we aanpassingen aan de remmen van deze treinen. NS heeft zo’n 750 treinstellen in gebruik, 49 daarvan zijn DDZ-treinstellen. DDZ is het enige materieeltype dat als Sprinter én als Intercity dienst doet.
Het onderzoek is door NS gedeeld met Inspectie Leefomgeving en Transport, de Onderzoeksraad voor Veiligheid en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Op donderdag 2 januari ontspoorde aan het begin van de middag nabij Den Haag Centraal een trein. De trein bestond uit twee aan elkaar gekoppelde treinstellen van het type DDZ. Het eerste rijtuig van het tweede treinstel liep uit de rails. De trein reed op dat moment circa 24 kilometer per uur. Direct na het incident werden uit voorzorg alle DDZ-treinen extra gecontroleerd en werden er al eerste maatregelen genomen. Er zijn tijdens deze controles geen vergelijkbare gevallen aangetroffen.
nog iets over DDZ. DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve.
Vanmiddag treinongeluk in Tsjechië bij de grens van Duitsland. Twee passagierstreinen frontaal op elkaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 7 juli 2020 23:55 schreef spectrumanalyser het volgende: nog iets over DDZ. DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve.[ afbeelding ]
apart toch. eerst een beschadigd treinstel herstellen, dan niet meer in dienst nemen en vervolgens slopen. wegens omstandigheden.
Wat is daar apart aan? Zo gaat het al tientallen jaren. Je hoefde je nooit zorgen te maken over een klein plattelands-stationnetje, behalve als er ineens een ploeg de boel kwam schilderen. Dan was het eigenlijk ten dode opgeschreven.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...