ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik zou in April de Coastal Pacific in NZ gaan doen (fuck corona), maar deze stond ook hoog op mijn lijstje. Prijs van de Indian Pacific was alleen wat te hoog voor een net afgestudeerde met alleen een bijbaan
Op maandag 6 juli 2020 14:52 schreef BLS het volgende: Een soort whiteboard mag ik hopen? Of komt daar elk half uur iemand een nieuw vel papier ophangen?
Er ligt een doekje en een fles whiteboardcleaner op
Op maandag 6 juli 2020 14:52 schreef BLS het volgende: Een soort whiteboard mag ik hopen? Of komt daar elk half uur iemand een nieuw vel papier ophangen?
Das overduidelijk gewoon papier Al die kreukels enzo
Maar euh, wel creatief om dat met een whiteboard op te lossen. Had ik nooit eerder bedacht.
Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja..
Op dinsdag 7 juli 2020 08:08 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik krijg sterk de indruk dat het buiten de mensen in de sector of bij de regionale overheden het eigenlijk niemand een biet scheelt als het maar goed geregeld is. De samenhangvraagstukken oplossen rondom Schiphol en Amsterdam centraal met meerdere vervoerders kan je eigenlijk niet goed regelen. Dus ja..
Nederland zit bij bijna geen enkel dossier in de voorhoede behalve als het gaat om operationele prestaties, benutting en kostenefficiëntie. Daar scoort NL buitengewoon goed terwijl juist die combinatie zo bijzonder is.
Ik zit niet te wachten op een allegaartje aan dienstverleners. Krijg je alleen maar gezeik met niet aansluitende verbindingen. Bovendien is Arriva hier in Limburg echt om te janken zo slecht. Laat de NS alsjeblieft zijn ding doen. Ze doen het meer dan behoorlijk.
NS neemt maatregelen na onderzoek ontsporing 07 juli 2020
NS neemt structurele maatregelen in het onderhouds- en controleproces van 49 dubbeldekker-treinstellen van het type DDZ. Dat is één van de maatregelen die volgt uit het onderzoek naar de ontsporing van zo’n treintype nabij Den Haag Centraal op 2 januari van dit jaar.
De ontsporing ontstond door twee ernstig beschadigde wielen na een probleem met het remsysteem. De betreffende trein was recent volgens planning onderhouden. Uit onderzoek blijkt dat het incident kwam door een uitzonderlijke combinatie van factoren. Onder andere werd de betreffende trein vaker, dan voorzien was bij het opstellen van het onderhoudsregime, als Sprinter ingezet op één specifiek Sprintertraject. Op dit traject moet veel en hard geremd worden. Dit leidt tot meer slijtage aan de remblokken.
Om herhaling te voorkomen, neemt NS structurele maatregelen. Het onderhouds- en controleproces voor de DDZ-treinen is aangepast. Daarbij maakt NS voortaan gebruik van een systeem in de railinfrastructuur om de wieltemperatuur van passerende treinen te meten. Als de temperatuur te hoog wordt, is dat een signaal om de trein extra te controleren. Ten tweede wordt dit treintype niet meer als Sprinter ingezet op de meest intensieve Sprintertrajecten, waar de trein vaker harder moet remmen door het aantal tussenstations. Ook doen we aanpassingen aan de remmen van deze treinen. NS heeft zo’n 750 treinstellen in gebruik, 49 daarvan zijn DDZ-treinstellen. DDZ is het enige materieeltype dat als Sprinter én als Intercity dienst doet.
Het onderzoek is door NS gedeeld met Inspectie Leefomgeving en Transport, de Onderzoeksraad voor Veiligheid en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Op donderdag 2 januari ontspoorde aan het begin van de middag nabij Den Haag Centraal een trein. De trein bestond uit twee aan elkaar gekoppelde treinstellen van het type DDZ. Het eerste rijtuig van het tweede treinstel liep uit de rails. De trein reed op dat moment circa 24 kilometer per uur. Direct na het incident werden uit voorzorg alle DDZ-treinen extra gecontroleerd en werden er al eerste maatregelen genomen. Er zijn tijdens deze controles geen vergelijkbare gevallen aangetroffen.
nog iets over DDZ. DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve.
Vanmiddag treinongeluk in Tsjechië bij de grens van Duitsland. Twee passagierstreinen frontaal op elkaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 7 juli 2020 23:55 schreef spectrumanalyser het volgende: nog iets over DDZ. DDZ 7524 was in 2014 betrokken bij een ongeval met een vrachtwagen. Deze DDZ is hersteld van de schades. echter is alsnog besloten om het stel te slopen en slechts twee bakken te gebruiken om een DDZ-4 te verlengen tot DDZ-6. beide koppen zijn van de DDZ afgesneden en vandaag opgeslagen als reserve.[ afbeelding ]
apart toch. eerst een beschadigd treinstel herstellen, dan niet meer in dienst nemen en vervolgens slopen. wegens omstandigheden.
Wat is daar apart aan? Zo gaat het al tientallen jaren. Je hoefde je nooit zorgen te maken over een klein plattelands-stationnetje, behalve als er ineens een ploeg de boel kwam schilderen. Dan was het eigenlijk ten dode opgeschreven.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hadden we wel. Naar Valencia met de Thalys (via Valence en Barcelona). Gelukkig nog niks geboekt, we doen het nu wel volgend jaar ergens.
Als het dan weer kan.
Ik ga in augustus nog een lang weekend naar Frankrijk met de auto. Op bezoek bij een maat die feitelijk in de middle of nowhere woont en nauwelijks van zijn erf af is geweest. Redelijk veilig te noemen dus.
Ik ga in augustus nog een lang weekend naar Frankrijk met de auto. Op bezoek bij een maat die feitelijk in de middle of nowhere woont en nauwelijks van zijn erf af is geweest. Redelijk veilig te noemen dus.
Freiburg 11 augustus , met ICE daar kijken we wel verder, misschien dagje Luzern. Rijden nieuwe stoptreinen tussen Karlsruhe en Basel misschien dat ik die nog uitprobeer. -> https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Mireo
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 10 juli 2020 14:39 schreef Ireyon het volgende: Freiburg -> Donaueschingen -> Singen -> Zürich is ook een prachtige route. Of Karlsruhe -> Singen rechtstreeks als het sneller moet.
hihi, we zouden deze zomer niet op vakantie gaan omdat de mevrouw die de Fewo verhuurd er mee ging stoppen en de woning per 1 april ging verhuren aan permanente huurders. Maar 8 weken (zoiets) geleden kreeg ik een appje van haar, dat ivm corona de woning toch beschikbaar was, 1 uur later had ik hier thuis consensus over wanneer en hoelang, 3 uur later treinkaartjes en een bestaetigung *. Maar mocht jij of ienmand anders hier iets leuks weten in de buurt van Muenchen, met minimaal 2 slaapkamers en goed bereikbaar met ov dan hoor ik/we het heel graag. De bedoeling is dan we vanaf 2021 daar ons basiskamp opslaan de komende jaren .
*edit: toen was alles nog oranje maar ik kon gewoon kaartjes (goedkoop!!!) bij de DB boeken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 11 juli 2020 02:39 schreef bork het volgende: Maar mocht jij of ienmand anders hier iets leuks weten in de buurt van Muenchen, met minimaal 2 slaapkamers en goed bereikbaar met ov dan hoor ik/we het heel graag.
Je hebt vanuit München wel die lijntjes naar Tegernsee en zo he. Dat ligt barstensvol toeristendorpen en daarmee barstensvol betaalbare basiskampen
Je hebt vanuit München wel die lijntjes naar Tegernsee en zo he. Dat ligt barstensvol toeristendorpen en daarmee barstensvol betaalbare basiskampen
check, had zoiets al bedacht o.a. de S6. Zit nu te kijken in de buurt van Muenchen Ost/Giesingen. Thx! Zag dat het depot van oude trams daar ook zit . Veel Airb&b, 1 redelijke en 1 hele slechte ervaring daarmee .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
het is gefilmd met een aardappel, maar er zit na 9 jaar weer wat beweging in een deel van de Argentijnse wadlopers die jarenlang stil hebben gestaan. Het schijnt dat er van sloop geen sprake is.
ProRail_VL twitterde op zondag 12-07-2020 om 09:00:51 Workum-Stavoren> t.h.v. Schuilenburg lopen een stuk of 10 koeien op het spoor> Treinen rijden stapvoets om een aanrijding te voorkomen> Politie gaat er heen om de koeien naar een veiligere plek te begeleiden. reageerretweet
Yes, volgens mij wel. Niet op de Velaro Novo, daardoor kunnen ze waarschijnlijk ook relatief snel geleverd worden. De nieuwe treinen krijgen, handig voor ons Nederlanders, ook plaats voor fietsen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En er was wat verwarring over dit plaatje waaruit je kunt afleiden dat er in 2026 10 ICE T's aan de kant gaan.
Er werd al druk gespeculeerd of dit wellicht om de vijfdelige stellen gaat (daar zijn er 11 van) en wat daar de reden van zou zijn, tot DB met de verklaring kwam dat de maker van het plaatje een foutje had gemaakt en dat in 2026 alle ICE T's nog in dienst zijn.
Op donderdag 16 juli 2020 16:34 schreef Dr_Flash het volgende: Mijn OCD struikelde er vooral over dat er treinen in beeld gebracht worden bij een item over trams
Die Sprinters zijn toch ook niet meer dan veredelde trams
Het zijn ook verwarrende tijden voor journalisten. 15 jaar geleden reden er alleen nog trams over treinrails. Nu rijden er metro's en trams (samen) over voormalige spoorlijnen, heet diezelfde metro op een ander deel weer "sneltram" en rijden goederentreinen over metrobanen.
Na een paar maanden schilderen en klussen is de trein de Blauwe Engel 180 opgeknapt. De historische dieseltrein uit de jaren 50 werd in maart door vrijwilligers van de sloop gered. Nu is de trein klaar om weer gebruikt te worden, dit keer om in te schuilen of uit te rusten.
Als je een winkelwagentje op de rails legt ben je niet al te slim, maar als je dat winkelwagentje dan ook nog weghaalt bij een supermarkt met camerabewaking ben je wel heel dom
Bulgarije bestelt 10 Smartrons (Vectrons?) en er mag op vier verschillende ontwerpen gestemd worden. Dus als jullie het design van Bulgaarse locomotieven graag willen beïnvloeden is dit de kans
Op zaterdag 18 juli 2020 12:55 schreef dennistd het volgende: Als je een winkelwagentje op de rails legt ben je niet al te slim, maar als je dat winkelwagentje dan ook nog weghaalt bij een supermarkt met camerabewaking ben je wel heel dom
Sommige mensen hebben inderdaad niet het scherp zand uitgevonden. Het kan overigens nog dommer. Gepakt worden door bewakingsbeelden van een supermarkt deden me denken aan iemand uit m'n dorp.
Die werd betrapt op winkeldiefstal door een camera die hij zelf enige dagen daarvoor had opgehangen.
Dat zijn de treindienstleiders, die daar allemaal nog ter plekke zitten. In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd, maar Duitsland is daar nog volop mee bezig.
Sommige stations worden nog bediend met hendelinrichtingen van meer dan 100 jaar oud...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het Verenigd Koninkrijk zie je min of meer hetzelfde: op de belangrijkste routes is de verkeersleiding gecentraliseerd maar op secundaire routes zijn er nog mannen(/vrouwen) in hokjes die hun gebied bewaken.
Enkele jaren geleden had Network Rail de ambitie om de verkeersleiding van het hele land te centraliseren op 12 locaties, en daar is ook flink aan gewerkt, maar van sommige "boxes" is nu al bekend dat ze nog tot ver in de jaren 40 (2040!) zullen blijven bestaan.
Tegelijkertijd is er op andere plekken in het land flink geklust: de treindienstleiders voor de route vanuit Londen naar Schotland via Newcastle zitten tegenwoordig allemaal in York.
Op zondag 19 juli 2020 20:14 schreef dennistd het volgende: Dat zijn de treindienstleiders, die daar allemaal nog ter plekke zitten. In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd, maar Duitsland is daar nog volop mee bezig.
Sommige stations worden nog bediend met hendelinrichtingen van meer dan 100 jaar oud...
Aha.
In Meppen staan nog vier armseinen op een rij inderdaad en ik zag er nog trekstangen langs het spoor.
Er zijn in Nederland nog wel enkele museumlijnen met klassieke beveiliging. Ik heb inmiddels alweer enkele jaren geleden eens zo'n seinhuis van dichtbij mogen bewonderen in Schin op Geul. En ook een wissel mogen omleggen. Waarschijnlijk van een spoor op een uithoek van het emplacement, maar don't burst my bubble.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
De STAR heeft sowieso in Stadskanaal een toren. Misschien in Veendam ook, daar ben ik nog nooit geweest.
Die hadden het op Facebook over een rijopleiding. Vraag me af waar je dat volgt (klinkt officieel namelijk), of dat ze zelf mensen leren met zo'n trein te rijden.
Vergeet de overwegen niet, die werken vaak ook nog niet automatisch en worden dan ook vanuit die toren gesloten en geopend. Dat gebeurt in Nederland bijna nergens meer, alleen Roermond heeft nog zo'n bediende overweg.
Op zondag 19 juli 2020 22:22 schreef derLudolf het volgende: Die hadden het op Facebook over een rijopleiding. Vraag me af waar je dat volgt (klinkt officieel namelijk), of dat ze zelf mensen leren met zo'n trein te rijden.
Volgens mij volg je theorie extern en de rijopleiding bij de STAR zelf
Bij Zutphen was tot enkele jaren geleden ook een overweg over een stuk of vier sporen die met camera's werd bewaakt toch? Die werd dan wel centraal aangestuurd, maar het was niet geautomatiseerd geloof ik?
Op zondag 19 juli 2020 22:40 schreef derLudolf het volgende: Bij Zutphen was tot enkele jaren geleden ook een overweg over een stuk of vier sporen die met camera's werd bewaakt toch? Die werd dan wel centraal aangestuurd, maar het was niet geautomatiseerd geloof ik?
Naarden-Bussem voor de verbouwing ook, daar zat een overwegwachter. Eerst ter plaatse, later op afstand (vanuit post Amersfoort) met camera's en microfoons.
Okay, het is wel enigszins officieel. Aangezien STAR toch een eigen traject heeft.
Zeker. Arriva mag bijvoorbeeld ook niet zomaar met de GTW naar Stadskanaal rijden. Dan komt er iemand van de STAR in de cabine om aanwijzingen te geven, omdat Arriva er geen wegbekendheid heeft.
Een tweede rijdt mee om onderweg te overwegen te beveiligen.
DB gaat vast niet treinkaartjes goedkoper maken zodra alles gecentraliseerd is
Maar het wordt er wel veiliger van. De oude mechanische Stellwerke hebben namelijk over het algemeen geen bezetmelding. En dat kan bij kruisingen tot ernstige ongevallen leiden:
Op zondag 19 juli 2020 20:14 schreef dennistd het volgende: Dat zijn de treindienstleiders, die daar allemaal nog ter plekke zitten. In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd, maar Duitsland is daar nog volop mee bezig.
In Nederland kan het ook nog wel meer gecentraliseerd worden en dat zal de komende jaren ook wel gaan gebeuren. Amersfoort kent geen personele bezetting meer en voor andere kleine posten is er ook weinig toekomst meer.
Meh, de advertenties hier zijn nu dusdanig irritant geworden dat ik ga vertrekken denk ik. Of in ieder geval deze topic niet meer permanent open zoals nu.
In Nederland kan het ook nog wel meer gecentraliseerd worden en dat zal de komende jaren ook wel gaan gebeuren. Amersfoort kent geen personele bezetting meer en voor andere kleine posten is er ook weinig toekomst meer.
Op maandag 20 juli 2020 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Meh, de advertenties hier zijn nu dusdanig irritant geworden dat ik ga vertrekken denk ik. Of in ieder geval deze topic niet meer permanent open zoals nu.
Op maandag 20 juli 2020 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Meh, de advertenties hier zijn nu dusdanig irritant geworden dat ik ga vertrekken denk ik. Of in ieder geval deze topic niet meer permanent open zoals nu.
Cheers luitjes
Die plaatjes onderaan? Kan je uit zetten in de opties.
Alkmaar, Amsterdam, Amersfoort, Groningen, Zwolle, Utrecht, Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Roosendaal, Arnhem, Kijfhoek, Maastricht en dan heb je zo'n beetje het hele land wel bediend
Zeg ik heb dus nou dat veelbewierookte NS Flex genomen he. Maar toen is EN het saldo teruggeboekt EN het automatisch opladen stopgezet. Dus nou kan ik niet meer met de bus
En ik kan er wel saldo op zetten (hoeveel minimaal? ) maar gaat dat dan wel goed als ik met de trein wil reizen? Wordt dan wel het juiste product aangesproken?
Want nu met alle corona ebola sars aids kun je vast ook niet meer gewoon met pinpas betalen in de bus?
Zeg ik heb dus nou dat veelbewierookte NS Flex genomen he. Maar toen is EN het saldo teruggeboekt EN het automatisch opladen stopgezet. Dus nou kan ik niet meer met de bus
En ik kan er wel saldo op zetten (hoeveel minimaal? ) maar gaat dat dan wel goed als ik met de trein wil reizen? Wordt dan wel het juiste product aangesproken?
Want nu met alle corona ebola sars aids kun je vast ook niet meer gewoon met pinpas betalen in de bus?
Met flex kan je gewoon ook met de bus op rekening.
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Je kan met NS Flex ook met de bus reizen, maar alleen vol tarief. Mocht je een regionaal (bus)abonnement hebben dan is er wel saldo nodig, en moet je even met de NS klantenservice contact opnemen zodat zij je Flex abo puur tot treinreizen beperken.
Op dinsdag 21 juli 2020 17:49 schreef Ireyon het volgende: Je kan met NS Flex ook met de bus reizen, maar alleen vol tarief. Mocht je een regionaal (bus)abonnement hebben dan is er wel saldo nodig, en moet je even met de NS klantenservice contact opnemen zodat zij je Flex abo puur tot treinreizen beperken.
Op dinsdag 21 juli 2020 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: Want nu met alle corona ebola sars aids kun je vast ook niet meer gewoon met pinpas betalen in de bus?
Dat kan inderdaad niet, maar het kan wel via de Keolis-app of via de QR-code die in de bussen hangt tegenover de achterdeur.
Bij andere vervoerders is het vast weer anders trouwens...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geïnspireerd door Mat'64 ofzo? Met dat blokje halverwege het schuifraam.
Geen Flixtrein voor mij zo. Beetje rondrijden in jaren '80 meuk vind ik altijd wel leuk. Klapdeuren, afdelingen met gekke indeling of coupeetjes, lekker doorwaaien met grote ramen. Maar als ze het spul zo gaan verbouwen dan pas ik.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)