Sommige mensen hebben inderdaad niet het scherp zand uitgevonden. Het kan overigens nog dommer. Gepakt worden door bewakingsbeelden van een supermarkt deden me denken aan iemand uit m'n dorp.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:55 schreef dennistd het volgende:
Als je een winkelwagentje op de rails legt ben je niet al te slim, maar als je dat winkelwagentje dan ook nog weghaalt bij een supermarkt met camerabewaking ben je wel heel dom
https://bahnblogstelle.ne(...)-in-den-bahnverkehr/
Aha.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:14 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn de treindienstleiders, die daar allemaal nog ter plekke zitten. In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd, maar Duitsland is daar nog volop mee bezig.
Sommige stations worden nog bediend met hendelinrichtingen van meer dan 100 jaar oud...
vetquote:Op zondag 19 juli 2020 20:14 schreef dennistd het volgende:
Sommige stations worden nog bediend met hendelinrichtingen van meer dan 100 jaar oud...
Eigenlijk jammer dat het verdwijnt.quote:
Er zijn in Nederland nog wel enkele museumlijnen met klassieke beveiliging. Ik heb inmiddels alweer enkele jaren geleden eens zo'n seinhuis van dichtbij mogen bewonderen in Schin op Geul. En ook een wissel mogen omleggen. Waarschijnlijk van een spoor op een uithoek van het emplacement, maar don't burst my bubble.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:14 schreef dennistd het volgende:
In Nederland is het allemaal al gecentraliseerd
Volgens mij volg je theorie extern en de rijopleiding bij de STAR zelfquote:Op zondag 19 juli 2020 22:22 schreef derLudolf het volgende:
Die hadden het op Facebook over een rijopleiding. Vraag me af waar je dat volgt (klinkt officieel namelijk), of dat ze zelf mensen leren met zo'n trein te rijden.
Okay, het is wel enigszins officieel. Aangezien STAR toch een eigen traject heeft.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij volg je theorie extern en de rijopleiding bij de STAR zelf
Naarden-Bussem voor de verbouwing ook, daar zat een overwegwachter. Eerst ter plaatse, later op afstand (vanuit post Amersfoort) met camera's en microfoons.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:40 schreef derLudolf het volgende:
Bij Zutphen was tot enkele jaren geleden ook een overweg over een stuk of vier sporen die met camera's werd bewaakt toch? Die werd dan wel centraal aangestuurd, maar het was niet geautomatiseerd geloof ik?
Zeker. Arriva mag bijvoorbeeld ook niet zomaar met de GTW naar Stadskanaal rijden. Dan komt er iemand van de STAR in de cabine om aanwijzingen te geven, omdat Arriva er geen wegbekendheid heeft.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Okay, het is wel enigszins officieel. Aangezien STAR toch een eigen traject heeft.
Maar het wordt er wel veiliger van. De oude mechanische Stellwerke hebben namelijk over het algemeen geen bezetmelding. En dat kan bij kruisingen tot ernstige ongevallen leiden:quote:Op zondag 19 juli 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eigenlijk jammer dat het verdwijnt.
DB gaat vast niet treinkaartjes goedkoper maken zodra alles gecentraliseerd is
Volgende week herken je m niet meer terugquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |