Dr_Flash | zondag 5 mei 2019 @ 16:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 mei 2019 @ 17:02 |
Maar rijden via de Schrootlijn gaat voor je gevoel zo traag. Na het rondje door de Eiffel ben ik bewust via Utrecht gereisd ipv in Den Bosch de overstap op de IC Zwolle te nemen. Ondanks 20 minuten niksen in Utrecht was ik nog eerder in Zwolle ook. | |
James1988 | zondag 5 mei 2019 @ 17:04 |
Alsof mensen op een maandagochtend helemaal fris en fruitig zijn voor een meeting om 9:00 ![]() Ze weten dat je uit de andere kant van het land komt, een paar minuten later beginnen kan heus wel. En anders neem je Deventer koek voor ze mee mee ter compensatie? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 mei 2019 @ 17:19 |
Komt wel goed ![]() | |
derLudolf | zondag 5 mei 2019 @ 17:19 |
Natuurlijk, dan heb ik d'r al anderhalf uur opzitten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 mei 2019 @ 17:28 |
Anderhalf poehee ![]() | |
Adrie072 | zondag 5 mei 2019 @ 18:22 |
![]() | |
James1988 | zondag 5 mei 2019 @ 19:51 |
![]() Zondag 5 mei, Alphen aan den Rijn. Vandaag is de laatste dag dat de Railpromo Dinnertrain vanaf Alphen a/d Rijn rijdt. Terwijl ik op een trein naar Utrecht stond te wachten, stond voormalig LOCON-locomotief 9906 (NS-nummer: 1828) te wachten op z'n pad richting Woerden. Aan de haak 4 restaurantrijtuigen en Bentheimer Eisenbahn-locomotief 1835. | |
derLudolf | zondag 5 mei 2019 @ 20:04 |
Die blokjesloc, rijdt niet nog of heeft die inmiddels andere kleuren? | |
James1988 | zondag 5 mei 2019 @ 20:23 |
Was die toko niet failliet gegaan? | |
dennistd | zondag 5 mei 2019 @ 20:36 |
HSL is inderdaad failliet gegaan nadat hun vergunning ingetrokken was. Blokjesloc staat al tijden in Amersfoort geloof ik, schijnt wel verkocht te zijn. | |
derLudolf | zondag 5 mei 2019 @ 20:39 |
HSL is dezelfde die die twee 1300's naar de vernieling heeft geholpen toch? ![]() | |
dennistd | zondag 5 mei 2019 @ 20:41 |
'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer. | |
Peterselieman | zondag 5 mei 2019 @ 20:41 |
Eentje, maar die is inmiddels weer opgelapt. Die tweede is nooit bij HSL ingezet. | |
derLudolf | zondag 5 mei 2019 @ 20:46 |
Aha, zijn dat gelijkwaardige motoren dan? | |
Peterselieman | zondag 5 mei 2019 @ 20:49 |
jup | |
Duvel | zondag 5 mei 2019 @ 21:03 |
Pas anderhalf. | |
Duvel | zondag 5 mei 2019 @ 21:06 |
Affirmative http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2265 (1125) tractiemotoren: 4 x Alsthom type TA 628 A http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2264 (1312) tractiemotoren: 6 x Alsthom type TA 628 A Maar dat is slim! | |
dennistd | zondag 5 mei 2019 @ 22:29 |
En het is dan nog 1,5 uur totdat ik begin ![]() | |
dennistd | zondag 5 mei 2019 @ 23:13 |
Wat meer informatie over de ECx die in 2023 de huidige Pimpel gaat vervangen:Bron: https://www.drehscheibe-o(...),8920549#msg-8920549 | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2019 @ 06:16 |
Hmm. | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2019 @ 08:34 |
Groetjes uit Tilburg ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2019 @ 08:48 |
En in Boxtel veel poppetjes bezig met snijbranders en flextollen en zo. | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2019 @ 09:15 |
Ennn aangeekomen op kantoor. Meeting blijkt pas om 9:30 te zijn ![]() | |
renwan | maandag 6 mei 2019 @ 14:56 |
Smartwatch kopen? 100 euro | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2019 @ 17:41 |
![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:32 |
Hadden de liefhebbers gezien dat er weer voortgangsrapportages ertms en phs zijn? | |
b2py | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:36 |
Geen link? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40 |
Wil jij niet weer vaker kamerstukken posten? Ik mis dat ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:41 |
Ik lees tegenwoordig voornamelijk asfalt stukken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:41 |
Ik zag in Zutphen een compleet witte casco van een 1700 staan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2019 @ 22:02 |
Is dat niet een 1600/1800 loc die Strukton op wil knappen en er ook een dieselmotor in wil bouwen zodat de loc ook last mile kan? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2019 @ 22:03 |
weet ik het ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2019 @ 22:04 |
Lijkt er wel op ja: http://www.martijnvanvulp(...)t-hybride-locomotief | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2019 @ 22:05 |
Yes. | |
dennistd | woensdag 8 mei 2019 @ 13:41 |
Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin: | |
James1988 | woensdag 8 mei 2019 @ 16:34 |
Geen NS-treinen op dinsdag 28 mei i.v.m. staking: https://www.rijnmond.nl/n(...)-werk-neer-op-28-mei | |
YourCaptor | woensdag 8 mei 2019 @ 18:50 |
Mooie plaat. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2019 @ 18:52 |
Leuk dat zo'n lijntje toch nog nut heeft | |
spectrumanalyser | donderdag 9 mei 2019 @ 16:03 |
https://www.ns.nl/reisinf(...)itgeest-alkmaar.htmlklinkt als een spoorbreukje. kan ook zomaar te maken hebben met de spoortunnel in aanleg in Heiloo. | |
dennistd | donderdag 9 mei 2019 @ 16:09 |
Meestal is dit een spoorstaafbreuk in/aan aan overweg. Het rubber in de voeg tussen de spoorstaven en de beplating moet een flink aantal uur uitharden. | |
spectrumanalyser | donderdag 9 mei 2019 @ 16:25 |
een defecte spoorstaaf in Castricum https://www.noordhollands(...)-door-breuk-in-spoor
| |
Dr_Flash | donderdag 9 mei 2019 @ 16:34 |
Was ein keloel ![]() | |
James1988 | donderdag 9 mei 2019 @ 16:37 |
In België is een goederenwagon uit het spoor gelopen, en heeft daarbij 4 km spoor + station Sinaai beschadigd. Er zijn geen gewonden gevallen op het station. https://www.hln.be/nieuws(...)derentrein~a8649c5c/ | |
dennistd | donderdag 9 mei 2019 @ 18:32 |
Als daar reizigers hadden staan te wachten op het perron was het een stuk minder goed afgelopen | |
Peterselieman | donderdag 9 mei 2019 @ 18:43 |
De eerste ICNG rijdt inmiddels rond in Velim, aldus het filmpje in bovenstaande tweet | |
Dr_Flash | donderdag 9 mei 2019 @ 18:44 |
Sow, dat was een behoorlijke keiensproeier ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 mei 2019 @ 20:22 |
Ik zat ook echt met ongeloof naar de foto's te kijken.... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 mei 2019 @ 00:18 |
Hallo liefjes? | |
dennistd | zaterdag 11 mei 2019 @ 00:24 |
![]() (beetje aparte aanspreektitel, maar goed ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 mei 2019 @ 00:30 |
Niks ampartigs an, zoals mijn buurman zou zeggen. | |
dennistd | zaterdag 11 mei 2019 @ 01:57 |
Afgelopen dag nog even in Zutphen geweest: Vandaag maakte Motorpost van het Spoorwegmuseum een conditierit. Vanaf Amersfoort werd er een grote ronde via Deventer, Arnhem, Amsterdam Bijlmer en Hilversum gereden. Mooi op tijd kwam mP 3031 op deze slechts enkele minuten oude en nogal bewolkte vrijdagmiddag door Zutphen. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:03 |
Hoi ![]() Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen natuurlijk ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 11 mei 2019 @ 17:58 |
derLudolf | zondag 12 mei 2019 @ 21:01 |
Gaaf zeg ![]() Dat bieten zijn inderdaad een mooi product om per trein te transporteren en heel wat vrachtwagenkilometers schelen. Weet van een transportbedrijf hier in de buurt dat ze per vrachtauto 100.000km rijden in de campagne die ca. 4,5 maand duurt ![]() | |
WcPot | maandag 13 mei 2019 @ 10:03 |
Mooie trein om te zien. Komen er nog bescherm afdekplaten op het dak voor de installatie's of blijf je dat zien. [ Bericht 0% gewijzigd door WcPot op 13-05-2019 12:25:24 ] | |
Mr_Klaasje | maandag 13 mei 2019 @ 10:20 |
Ja, tijdens de tests is dat niet handig. Daarom zijn ze nu nog niet te zien. | |
b2py | maandag 13 mei 2019 @ 20:38 |
NS besluit dienstregeling 2020: https://www.locov.nl/bina(...)ov_tcm118-388418.pdf | |
DeaDLocK2K | maandag 13 mei 2019 @ 21:03 |
Best veel winpunten ![]() Klaasje, heb jij enig idee waarom het wel rendeert om vier keer per uur naar Deventer te rijden maar niet naar Zwolle? Ik weet dat er wel vier intercities gaan, maar niet in een kwartierpatroon dus. Is er gewoon zoveel minder reizigersvraag? | |
dennistd | maandag 13 mei 2019 @ 21:33 |
Zwolle is natuurlijk ook via de Hanzelijn bereikbaar. En naar Deventer rijdt ook geen sprinter vanaf Amersfoort. | |
b2py | maandag 13 mei 2019 @ 21:40 |
Het achterland is groter, je pakt daar Apeldoorn en wellicht Zutphen en omliggende dorpjes mee. Ik vermoed dat Zwolle en omstreken niet vier keer per uur een trein kan vullen, afgezien van de infrastructurele beperkingen die het verder kent. | |
Dr_Flash | maandag 13 mei 2019 @ 21:46 |
Omdat er in Deventer wel belangrijke mensen wonen, en in Zwolle niet ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 13 mei 2019 @ 21:59 |
Zutphen is via Apeldoorn idd, maar is via Arnhem tien minuten sneller (dik kwartier met de ICE). Apeldoorn is geloof ik ietsje groter dan Zwolle. Vanaf Zwolle heb je ongeveer een even groot achterland met Emmen, Assen, Hoogeveen, Leeuwarden en Groningen, als dat je op de Twentse as hebt, toch? Maar Deventer en Apeldoorn zijn samen wel 240.000 inwoners tho, en dat ligt binnen het uurgebied (binnen een uur van station tot station wordt als een psychologische grens beschouwd). Zwolle is 130K in de gemeente en Kampen reist nu anders denk ik. | |
Dr_Flash | maandag 13 mei 2019 @ 22:11 |
Dan denk ik dat je wel een HEEL optimistisch idee van het "achterland" van Zwolle hebt hoor. | |
DeaDLocK2K | maandag 13 mei 2019 @ 22:20 |
Almelo, Hengelo, Oldenzaal en Enschede liggen ongeveer even ver van Zwolle als Emmen, Assen, Groningen en Leeuwarden.... Dat zijn de grootste suppliers van het verkeer wat doorgevoerd wordt. Ik zou ook liever ieder kwartier een knoop zien, 00 en 30 naar Utrecht, 15: en :45 naar Schiphol/Den Haag. | |
Dr_Flash | maandag 13 mei 2019 @ 22:23 |
In feite is Zwolle best een belangrijk deel van het achterland van Deventer ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 13 mei 2019 @ 22:24 |
Er spelen twee zaken. In de eerste plaats is de stroom reizigers van Apeldoorn en Deventer al zoveel groter dat je in de spits niet zonder kwartierdienst kunt. Die kwartierdienst rijdt al wel langer dan die daadwerkelijk echt nodig is en heeft in die tijd wel extra reizigers kunnen trekken. Dan komt het tweede grote verschil in beeld: Tussen Deventer en Amersfoort is het veel makkelijker om een extra IC in te leggen dan tussen Zwolle en Amersfoort. De lijn Zwolle-Utrecht wordt momenteel perfect dichtgereden. Daardoor kan je alleen een extra IC inleggen als je de spinter inhaalt en die tegelijkertijd niet vertraagt. Dat is lastig maakbaar. Wat men wel zou kunnen doen is de sprinter knippen in Amersfoort. Door die op spoor 5 te laten keren kan je zoveel ruimte in de dienstregelling maken dat je die onderweg wel kan inhalen. Dan is een extra intercity maakbaar. Wel zou het fijn zijn als inhalen op een plek kan waar de sprinter toch stopt. Dan moet er dus wel eerst spoor bij. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 mei 2019 @ 11:52 |
Vanwege de Formule 1 moet op de spoorlijn naar Zandvoort blijkbaar extra onderstations komen en een extra perron in Zandvoort, is dat überhaupt haalbaar binnen een jaar? Lijkt me stug, maar de circuitbazen zullen het wel beter weten ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2019 11:56:34 ] | |
b2py | dinsdag 14 mei 2019 @ 12:33 |
Onder druk wordt alles vloeibaar | |
Adrie072 | dinsdag 14 mei 2019 @ 12:33 |
Voor het eerst sinds 1959 staat in de VS weer een Big Boy onder stoom. Met 40,5 m lengte, 567 ton dienstgewicht en 4.690 kW (op papier) is de 4014 meteen de grootste dienstvaardige stoomloc ter wereld. Hij werd in 1941 ontworpen voor de Union Pacific Railroad om snelle goederentreinen over de Rocky Mountains te zeulen. Acht van de 25 gebouwde exemplaren bestaan nog als museumstuk. Er weer mee gaan rijden leek vooral financieel onhaalbaar, totdat de voormalige eigenaar er zelf een terugkocht en investeerde in een grondige opknapbeurt. Na bijna drie jaar wist de werkplaats in Cheyenne, Wyoming, de loc nog net op tijd af te leveren voor het 150-jarig jubileum van de eerste transcontinentale spoorlijn op 10 mei. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 mei 2019 @ 12:56 |
Als ze met die rondrit nou twee maanden hadden gewacht dan had ik 'm kunnen vastleggen ![]() | |
Piles | dinsdag 14 mei 2019 @ 13:58 |
Zoals de ondergrond van het Kamperlijntje? | |
Dr_Flash | dinsdag 14 mei 2019 @ 15:08 |
https://nos.nl/artikel/22(...)-staat-centraal.html Wheheheheehheehheh dat gaat er in geen honderd jaar van komen ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 mei 2019 @ 15:10 |
Brand in seinkast stuurt treinverkeer in België in de war "De storing ontstond door een brand rond 06.30 uur in een seinkast in Brussel-Noord. Die ontstond vermoedelijk doordat een dakloze naast de seinkast een vuurtje had gestookt om zich te verwarmen, zei een woordvoerder van Infrabel." Oeps ![]() | |
b2py | dinsdag 14 mei 2019 @ 16:46 |
Daarom hebben wij hekken ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 mei 2019 @ 18:51 |
De soap rond de Drielandentrein gaat weer verder...https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentrein | |
Dr_Flash | dinsdag 14 mei 2019 @ 22:14 |
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 mei 2019 @ 22:43 |
Hahahahahahha ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 mei 2019 @ 11:59 |
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!" | |
TjjWester | woensdag 15 mei 2019 @ 12:00 |
Hij is goed bezet. Voor nederland is het een enorme kostenbesparing. Het is alleen knullig van stadler. | |
dennistd | woensdag 15 mei 2019 @ 13:03 |
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen... | |
b2py | woensdag 15 mei 2019 @ 13:25 |
Iets als een vignet of tol bedoel je? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2019 @ 13:37 |
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken, dat is hooguit iets als "ander tariefsysteem/andere manier van kaartjes kopen". | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2019 @ 14:24 |
ja, alleen het enige signaal dat ze daadwerkelijk afgeven is "er komt geen flikker van terecht" ![]() En aan wie dat dan ligt is voor de beeldvorming totaal irrelevant. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2019 @ 18:03 |
mja, eerder dat een auto in Duitsland een ander remsysteem moet hebben dan in Nederland en in ieder land een ander tolkastje. Dat soort dingen. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2019 @ 19:35 |
Als de wereld ook zo met vliegtuigen om zou gaan dan bestond de luchtvaart niet meer ![]() | |
BLS | woensdag 15 mei 2019 @ 19:41 |
Vanaf vandaag rijdt de Azuma in de reizigersdienst en gisteren is er een persrit geweest waarvan hieronder een video van Geoff en Vicky. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2019 @ 19:59 |
Gaaf. Een hardgekookt ei op wielen. Allemaal dankzij de Brexit ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2019 @ 20:42 |
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 mei 2019 @ 20:48 |
Zo ziet het er van enige afstand uit. Maar opzichzelf is Aken-Luik via Maastricht alleen nuttig om Heerlen-Luik en Maastricht-Aken rechtstreeks te kunnen maken. Rechtstreeks Luik-Aken via de kortste route is veel sneller. Als je een sneltrein Aken-Luik inlegt met het huidig stoppatroon van de sneltrein en de huidige grenstijden dan heb je ergens een kwartier over. Dat zou worden opgelost met het vertragen van de sneltrein op Maastricht-Heerlen en een minuut of zeven halteren op Maastricht Randwyck. Daarmee is hij op Maastricht-Luik slomer dan de huidige stoptrein en zijn reizigers tussen Heerlen en Maastricht onnodig langer onderweg. Ik vind dat niet zo knap eigenlijk.. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2019 @ 20:50 |
Nee pipo. Een extra beveiligingssysteem is niet een belemmering waar de gebruiker wat aan kan doen. Die ziet gewoon de verbinding verdwijnen en kan verder de pest krijgen. Er wordt op spoorgebied eigenlijk al sinds de uitvinding van de stoommachine zo ongelofelijk spastisch gedaan om internationale verbindingen op letterlijk elke mogelijke manier onmogelijk te maken. Dit is niet nieuw of zo. Het was altijd al volstrekt onmogelijk om van tevoren op te zoeken hoeveel een internationale treinreis zou kosten, behalve als je al voor het loket stond en effectief geen keus meer had. Want anders koos je wel iets voordeligers natuurlijk. Het is bovendien altijd zo geweest en nog steeds, dat de samenstelling, de opbouw van zo'n tarief, totaal ondoorgrondelijk was. "uit concurrentie-overwegingen" ![]() En nu, joechei, hebben we weer achtenveertigduizend verschillende beveiligingssystemen die we de schuld kunnen geven JEEJ ![]() Lazer toch op man, ik snap best dat er dertig vluchten Schiphol - Brussel per dag gaan. Als het zo moet, ja, dan moet het maar zo. | |
Peter | woensdag 15 mei 2019 @ 22:54 |
Laat het EU parlement daar eens wat aan doen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2019 @ 12:11 |
Op dat soort verbindingen, net als Amsterdam-Parijs, Brussel-Parijs, Brussel-Londen en Parijs-Londen, moet je het mogelijk maken om vliegverkeer in z'n geheel te verbieden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2019 @ 17:31 |
Waarom staan er eigenlijk FLIRTs uit Zuid Limburg in Zwolle? | |
dennistd | donderdag 16 mei 2019 @ 17:33 |
Testritten op de Hanzelijn. Zijn als het goed is driedelige multicourante stellen. | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 18:07 |
Nieuw station Geldermalsen:![]() ![]() ![]() ![]() Bron: Station Geldermalsen op Facebook | |
Salatrel | donderdag 16 mei 2019 @ 18:12 |
Ik zat me al af te vragen wat daar allemaal ging gebeuren maar het interesseerde me ook weer niet genoeg om het op te zoeken bij bij dezen bedankt ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 mei 2019 @ 18:22 |
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft. | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 18:24 |
De laatste keer dat ik naar Oostenrijk reed moest ik nog een sticker op m'n voorruit plakken. ![]() Hongarije was wel digitaal. | |
b2py | donderdag 16 mei 2019 @ 18:33 |
Volgens mij kan je je treinkaartje ook gewoon op bahn.de kopen | |
WcPot | donderdag 16 mei 2019 @ 20:13 |
Assentellers testen op de Hanzelijn. En er schijnt nieuwe software in de treinen te zitten die nog geen goedkeuring hebben gekregen van de IL&T | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2019 @ 20:17 |
Thanks guys! | |
WcPot | donderdag 16 mei 2019 @ 20:25 |
https://www.treinreiziger(...)ijdelijk-per-1-juni/ Het heeft hier waarschijnlijk ook iets mee te maken | |
Eix | donderdag 16 mei 2019 @ 20:26 |
Daar hebben ze maanden nodig om een serverfout te fixen. Error 500 - Bahn says no. ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 20:27 |
Ja, die krijg ik ook om de haverklap. ![]() | |
Eix | donderdag 16 mei 2019 @ 20:30 |
Volgens het serviceforum is het bekend. En mag je boeken in het 'Reizezentrum'. Liebe gruße, DB. ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 20:31 |
Soms zijn issues lastig op te lossen, vooral als ze maar sporadisch voorkomen. | |
Eix | donderdag 16 mei 2019 @ 20:51 |
Alleen is het geen sporadisch probleem. Althans, naar mijn weten is de error na een grote storing begin april ontstaan. En hebben ze tot juni nodig om het te fixen. Sindsdien valt er amper meer een reis vanuit Nederland te boeken. https://community.bahn.de(...)er-bahn-de-navigator | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 20:53 |
En natuurlijk komt de naam 'rvdborgt' weer tevoorschijn bij de reacties. ![]() | |
MTL | donderdag 16 mei 2019 @ 21:31 |
En wie mag dat dan wel zijn? Een van jouw aliassen? | |
James1988 | donderdag 16 mei 2019 @ 21:34 |
Rian van der Borgt, iemand die zich nogal bezig houdt met internationale treinreizen. Is ook betrokken (geweest?) bij TreinTramBus, de Belgische evenknie van ROVER. | |
MTL | donderdag 16 mei 2019 @ 21:46 |
Oh, ok ![]() | |
dennistd | donderdag 16 mei 2019 @ 22:10 |
Op 7 juli gaat de RB56 Bad Bentheim - Nordhorn - Neuenhaus met ruim een half jaar vertraging eindelijk rijden: https://www.ndr.de/nachri(...)ege,nordhorn778.html | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2019 @ 22:11 |
Gaat dat rondje van 8 juni nog door? | |
dennistd | donderdag 16 mei 2019 @ 22:18 |
Wat mij betreft wel ![]() Ga je mee? | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2019 @ 22:20 |
is wel de bedoeling | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2019 @ 22:35 |
In juni heb ik letterlijk één weekend nog leeg en dat is het weekend voor ik naar de VS vertrek en dat heb ik nodig om te wassen, want het initiële bericht vond ik heel aanlokkelijk klinken dus ik vind het best jammer dat ik er niet bij kan zijn. | |
TjjWester | vrijdag 17 mei 2019 @ 11:17 |
Weet iemand hoe het staat met het vierlandenverdrag voor de eurostar? Laatste wat ik heb gehoord is dat belgie en frankrijk een conflict hadden en daarna is de brexit in een stroomversnelling gekomen, sindsdien niks meer vernomen. | |
b2py | vrijdag 17 mei 2019 @ 13:44 |
https://www.nieuwsienw.nl(...)rbeveiligingssysteem ERTMS wordt landelijk uitgerold tot 2050 | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 mei 2019 @ 13:46 |
Wat een ambitie weer, godverdomme zeg. Tegen die tijd is zelfs Rutte dood. | |
b2py | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:01 |
Hoe lang heeft de uitrol van ATB geduurd, 40 jaar? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:12 |
50 jaar.. het huidig seinstelsel werkt goed en het is ook wat zonde om alle spullenboel op weinig kritische baanvakken op te ruimen als die nog veertig jaar mee kan. Al denk ik dat er vanzelf opdruk ontstaat om het laatste ATB weg te halen omdat niemand nog trek zal hebben in apparatuur voor slechts twee baanvakjes in een trein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:13 |
En dat is relevant op welke manier precies? | |
James1988 | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:18 |
Dat NS Flex is een goudmijn wanneer je vertraging hebt. Sodeknetters. | |
b2py | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:27 |
De spoorbeveiligingssystemen niet in 10 jaar kan vervangen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:31 |
Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor. | |
b2py | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:31 |
Er zijn geen mensen om het te doen.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:34 |
Kaap een opleiding, biedt ze een bovengemiddeld salaris en dat probleem is in 4 jaar tijd ook opgelost. Kan het nog steeds in 2035 voor elkaar zijn. | |
TjjWester | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:43 |
Het is totaal onnodig. De krokdillen in belgie waren heel wat onveiliger dan onze atb. In het grootste gedeelte van het land zijn er geen dringende verbeteringen en functioneerd atb perfect. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:55 |
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG. Een goed uitgerolde level 2 kan op lange termijn lagere beheerkosten met zich meebrengen en een betere systeemperformance geven maar dan moet je vooral niet willen beknibbelen op implementatietijd. In België is dat wat minder een issue, de bestaande systemen zijn zo onveilig/niet verplicht en zijn op de meeste lijnen de frequenties veel lager waardoor het niet zo'n ramp is als het niet zo goed wordt gedaan. Een blik personeel opentrekken kan natuurlijk. Maar dat personeel moet gewoon een paar jaar ervaring op doen voor ze zelfstandig op voldoende niveau kunnen werken in deze materie. Als je nu heel veel geld uitgeeft en heel veel mensen overal vandaan plukt mag je blij zijn als je over 10 jaar genoeg goede mensen hebt om alles in de daaropvolgende 10 jaar te doen. Kansloos. | |
James1988 | vrijdag 17 mei 2019 @ 15:03 |
Je bedoelt hier TBL1+? Dat was natuurlijk een noodgreep waarvan de uitrol na 'Buizingen' werd uitgevoerd in sneltreinvaart. Als die botsing niet was gebeurd was TBL1+ er waarschijnlijk niet geweest. De Belgen zijn bezig om de onderliggende infrastructuur te moderniseren, bijvoorbeeld door seinposten te centraliseren en te vernieuwen (EBP) zodat de uitrol van ETCS mogelijk wordt. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 mei 2019 @ 15:18 |
Nee, ik bedoel level 1 zonder infill-balises. Je krijgt dus alleen updates als je bij de seinen bent. Een soort ATB-NG-min. | |
James1988 | vrijdag 17 mei 2019 @ 15:28 |
Ah, helder. ![]() Niet veel beter of slechter dan PZB dus. Lijkt me prima voor veel lijnen op het Belgische netwerk met 1x/u/richting een trein. | |
Jappie_Sea | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:28 |
Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging) | |
_serial_ | zaterdag 18 mei 2019 @ 09:20 |
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is) | |
James1988 | zaterdag 18 mei 2019 @ 13:02 |
Dat heet 'Intercity direct' ![]() | |
Jappie_Sea | zaterdag 18 mei 2019 @ 14:41 |
Ik maak elk weekend gewoon heel veel kilometers. Inderdaad een aantal keer met de intercity direct. Maar met name de cross-platform overstap in Zwolle is vaak raak. Dan loop je meteen 30 minuten vertraging op, dus cashen. Het loopt ook snel op, als je een uur vertraging hebt op Groningen-Amsterdam krijg je meteen 25 euro, dan gaat het wel hard. Ik merk overigens ook dat de vertragingen steeds minder worden, ik heb afgelopen najaar ongeveer 85 euro verdiend in een maand, het ging daarna een tijd een stuk beter, maar is de afgelopen weken steeds weer raak op Amersfoort-Groningen | |
James1988 | zaterdag 18 mei 2019 @ 15:03 |
Utrecht - Breda via Den Bosch heeft ook zo'n lekker krappe overstap: 15:14 Utrecht Centraal 15:40 's-Hertogenbosch 2 minuten overstaptijd Spoor 6b -> Spoor 7 15:42 's-Hertogenbosch 16:10 Breda Als je iets te laat in Den Bosch bent mis je de intercity naar Breda. De eerstvolgende optie is dan de sprinter van 16:03, die je om 16:37 in Breda afzet - 27 minuten later dus. Net niet genoeg om in aanmerking te komen voor GtbV, wel significant genoeg om een aantal mensen "Kut NS" te horen mopperen wanneer die aansluiting weer eens gemist wordt. | |
Salatrel | zaterdag 18 mei 2019 @ 15:26 |
Ik ben eigenlijk altijd te vroeg met de ic vanuit Utrecht naar den bosch ![]() | |
Salatrel | zaterdag 18 mei 2019 @ 15:26 |
Zeker als het maar 1 stel is want dan stop ik ter hoogte van de kiosk | |
Duvel | zaterdag 18 mei 2019 @ 18:57 |
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeïnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem? | |
Peterselieman | zaterdag 18 mei 2019 @ 19:07 |
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt. | |
Duvel | zaterdag 18 mei 2019 @ 19:12 |
Zoiets bestaat voor ETCS ook als ik me niet vergis. | |
James1988 | zaterdag 18 mei 2019 @ 19:18 |
Ja, ETCS L1 kan ook tussentijds nieuwe informatie krijgen via bakens, een 'leaky cable' of zelfs via radio. Waarom je radio-infill zou willen doen weet ik trouwens niet, dan kan je toch net zo goed meteen L2 aanleggen? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 mei 2019 @ 19:39 |
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven. Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem. | |
James1988 | zaterdag 18 mei 2019 @ 20:12 |
Welk probleem los je met een kabel of spoorstroomlopen op, die je niet oplost met een paar GSM-masten? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 mei 2019 @ 20:17 |
Als treinen gestart worden op een L2 emplacement dan is de positiebepaling niet nauwkeurig genoeg om hem op een bepaald spoor neer te zetten. Continu-communicatie lost dat op. | |
MTL | zaterdag 18 mei 2019 @ 20:45 |
Dat probleem is opgelost, althans in de versie die in NL wordt uitgerold. In alle treinen komt een cold movement detector waarmee de positie altijd bekend is. Dus bij het starten krijg je een melding "Wacht op treindienstleider", en zodra die de rijweg er in legt krijg je direct jouw rijwegautorisatie. | |
dennistd | zaterdag 18 mei 2019 @ 22:09 |
Dat is toch gewoon level 3 met moving blocks? | |
James1988 | zondag 19 mei 2019 @ 03:58 |
![]() Sir Kenneth Grange with his namesake power car 43002 before departure of the last HST service train from Paddington. ©125 Group GWR Inter-City 125 Farewell 18th May 2019 by 125 Group This evening Great Western Railway marked the end of High Speed Trains serving Paddington after 43 years. Introduced in 1976, the Inter-City 125 was an immediate success and transformed long distance rail travel in the UK. The historic occasion was marked by the last four HST services being lined up side by side in platforms 1 to 4, with the final 125 formed of power cars 43198 and 43002 working the 1830 to Exeter St.Davids. Sir Kenneth Grange, designer of the High Speed Train and 125 Group Hon President was VIP guest at Paddington and travelled on the final service. Thank you to GWR for working so hard behind the scenes to mark this historic occasion in style! Now in our 25th year, 125 Group is the High Speed Train preservation group, our aim is to preserve at least one production class 43 power car and reinstall the original Valenta engine type. For the past seven years we have been custodians of the National Railway Museum’s prototype HST power car 41001, which we restored to working order with funds raised by us and the kind help of the railway industry. Help us achieve our goal of preserving an Inter-City 125. Sign up to our monthly donation scheme HERE, which includes free membership with four quality exclusive magazines delivered to you each year, detailing our preservation efforts and with informed articles on the current HST scene. Bron: 125 Group | |
b2py | maandag 20 mei 2019 @ 16:49 |
Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen. | |
GlenSpey | maandag 20 mei 2019 @ 16:52 |
Als het betreffende sein een voorsein is geweest wel | |
Salatrel | maandag 20 mei 2019 @ 17:14 |
Wat voor sein? ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 20 mei 2019 @ 19:56 |
Automatische blokseinen vallen altijd af (naar rood) als de rijrichting van de baan de andere kant op wordt ingesteld. Dat vervalt als de baan achter dit sein vrij is van treinen en rijweginstelling. Dan komt het sein weer veilig. Meestal zal dat groen zijn, als het eerstvolgende sein een bediend sein dan zal de automaat geel tonen omdat een bediend sein rood is als geen rijweg actief is. Een voorsein kan geen rood tonen en alleen waarschuwen voor het hoofdsein erachter (geel of geel met een cijfer) of doorrijden toestaan (groen). Hoe dit werkt kan je heel mooi zien op een station aan een rechte lijn met relatief weinig treinen en blokseinen op linker spoor. Bij Assen kan je bijvoorbeeld 30 kilometer rechtuit richting Hoogeveen kijken. Als geen rijweg vanuit Beilen wordt ingesteld kan je de seinen bij een naderende trein één voor één op groen zien springen. Als ze dan massaal op rood vallen is een nieuwe rijweg vanuit Beilen ingesteld. | |
Viezze | maandag 20 mei 2019 @ 20:06 |
Nog een seinenvraag dan ![]() Ik kijk vanaf Utrecht CS uit richting Amsterdam, en na de fly-over staan daar (denk ik) twee P-seinen. Eentje lijkt altijd (tenzij rijweg ingesteld) op geel + knipperend getal (kan niet zien welke) te staan, die daarna geel en dan uiteraard rood van het bediende sein. Maar nou lijkt het dat rond een uur of tien dat eerste sein geen knipperend getal meer toont, maar alleen geel. Dus twee gele seinen achter elkaar. Kan dat, of ben ik scheel en klopt hier iets niet? ![]() | |
James1988 | maandag 20 mei 2019 @ 20:13 |
geel -> geel -> rood komt naar mijn weten niet voor. Dat zou breken met het principe "na geel (zonder cijfer) kun je rood verwachten". | |
Mr_Klaasje | maandag 20 mei 2019 @ 20:46 |
Geel->geel->rood komt her en der wel voor maar dat is alleen als het absoluut niet mogelijk is om een remming van 40 km/h tot stop te maken met de slechtst beremde toegelaten trein tussen het gele en rode sein. Momenteel is die remweg 400 meter. Dat komt her en der wel voor en dat is met name op plekken waar perrons in delen zijn opgedeeld (de zogenaamde perronfases). Buiten die situaties om zijn het nog wat oude situaties die nog niet zijn opgeruimd. In het Nederlandse seinstelsel is de enige methode om treinen tijdig te laten remmen bij een kort blok door de snelheid eerder omlaag te brengen (geel+cijfer). Alleen als de remweg ook bij de laagste snelheid (40 km/h) te kort is (<400 meter) kunnen we dat niet omdat de laagste snelheid waarmee gerekend wordt 40 km/h is. We hebben niet zoals in Groot Brittanië het seinbeeld dubbel-geel die aangeeft dat de remweg na het gele sein te kort is. Dat seinbeeld zou in Nederland voor dit soort situaties veel duidelijkheid naar machinisten geven. Momenteel wordt in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoor onderzoek gedaan naar het terugbrengen van de minimale remafstand van 400 meter naar 300 meter. Dat zou de meeste situaties met twee keer geel achter elkaar al opruimen. Ik zou er niet rouwig om zijn. Als een trein daadwerkelijk 40 km/h rijdt is de relatie tussen een geel sein en een rood sein behoorlijk vaag omdat de meeste treinen toch pas hoeven te remmen als een rood sein daadwerkelijk zichtbaar is. Een beetje reizigerstrein kan namelijk uitstekend ruim binnen de 100 meter stilstaan en seinen moeten over minimaal 200 meter goed zichtbaar zijn (bij lage snelheden dan). In Utrecht gaat het niet zo zijn dat ineens het cijfer uit is. Ik vermoed dat door hoe de zon staat het cijfer slecht zichtbaar is. Een alternatief is dat de kabel die spanning aan de lampen van het cijfer geeft kapot is. Geel is dan een restrictiever seinbeeld dan geel met een cijfer. Daarmee is dat in principe veilig. Het is dan alleen wel een belemmering voor de uitvoering van de dienstregeling. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 mei 2019 @ 20:56 |
Je bent zelf geel-geel-rood ![]() | |
Viezze | maandag 20 mei 2019 @ 21:18 |
Helder, thanks voor de uitleg. Mogelijk is het gezichtsbedrog, maar ik zie hem juist met licht en niet meer als het donker is. Toch maar eens een verrekijker fixen dan ![]() | |
dennistd | maandag 20 mei 2019 @ 23:40 |
Ik kwam via Twitter deze video tegen van de Schiphollijn in 1980: | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2019 @ 13:35 |
hete ![]() | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2019 @ 13:36 |
Stadshagen gaat op proef open van 2 t/m 15 juni ![]() ![]() ![]() https://www.keolisblauwnet.nl/stadshagen | |
GlenSpey | dinsdag 21 mei 2019 @ 14:13 |
Als je in Zutphen met de sprinter uit richting dieren komt binnenrijden heb je standaard geel - geel - rood. Is bij Dieren zelf ook jarenlang het geval geweest (beide richtingen), maar da's sinds enkele maanden veranderd naar geel 6 knipper - geel - rood. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2019 @ 18:04 |
leuk dat je op 6.39 minuten de aftakking naar de aansluiting bij het Jollenpad ziet. Over dit deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen werden de treinstellen aan- en afgevoerd. Ze waren hiervoor speciaal aangepast | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2019 @ 16:35 |
Wat is een 2* IVS? Het is blijkbaar belangrijker dan een toilet in een DDAR ![]() | |
James1988 | woensdag 22 mei 2019 @ 16:42 |
Huh wat? | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2019 @ 16:46 |
Ja staat op een klein bordje boven waar vroeger de deurklink van het toilet zat. In Plan V had je nog wel eens van die onzin "schoonmaakkast" en zo. Wat kan dit zijn dan? | |
JDude | woensdag 22 mei 2019 @ 16:59 |
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030 Die dingen rijden vast niet op de Havenspoorlijn? ![]() | |
James1988 | woensdag 22 mei 2019 @ 17:01 |
En "Instructie Verkeerd Spoor" zal het ook wel niet zijn. ![]() | |
cherrycoke | woensdag 22 mei 2019 @ 17:16 |
is het te lopen vanaf station Barendrecht naar de alternate? | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2019 @ 17:17 |
Geen flauw idee. Google maps ![]() | |
dcm360 | woensdag 22 mei 2019 @ 17:20 |
Redelijk, als je van te voren de route even goed opzoekt en er geen bezwaar tegen hebt om over een industrieterrein zonder voetpaden te lopen (je deelt de weg dus met vrachtwagens). | |
derLudolf | woensdag 22 mei 2019 @ 17:32 |
De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt. https://www.rtvdrenthe.nl(...)traject-Emmen-Zwolle | |
cherrycoke | woensdag 22 mei 2019 @ 17:37 |
dat word een stukje gras ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door cherrycoke op 22-05-2019 17:52:46 ] | |
Peterselieman | woensdag 22 mei 2019 @ 18:18 |
Nu de trein van Winsum nog terug. Die schijnt in de tussentijd ook opgelapt te zijn. | |
James1988 | woensdag 22 mei 2019 @ 18:43 |
Mijn persoonlijke OV-chipkaart (met abonnement) verloopt op 23 mei. Op 11 mei heb ik een vervangende kaart aangevraagd, die zou 'binnen 6 werkdagen' geleverd worden. Die kaart is nog altijd niet binnen. Volgens de klantenservice zijn er wat problemen bij het postbedrijf. Gelukkig heb ik 'm morgen niet nodig ![]() | |
Salatrel | woensdag 22 mei 2019 @ 19:08 |
jahoor prima te doen. | |
Salatrel | woensdag 22 mei 2019 @ 19:09 |
langs de verenambachtweg mag je niet lopen. Gewoon bij de rotonde rechtdoor en dan via de handelsweg | |
dennistd | woensdag 22 mei 2019 @ 19:17 |
Die van Achter de Hoven (melkpoedervrachtwagen) is deze week naar Zwitserland gegaan las ik. | |
cherrycoke | woensdag 22 mei 2019 @ 19:17 |
dankje | |
Peterselieman | woensdag 22 mei 2019 @ 20:17 |
Bijbeunen als je conductrice bent mag in Duitsland kennelijk niet https://www.telegraaf.nl/(...)maken-porno-in-trein | |
derLudolf | woensdag 22 mei 2019 @ 20:33 |
![]() | |
dennistd | woensdag 22 mei 2019 @ 20:36 |
Het zal sowieso een rijtuig moeten zijn, maar heeft DB Netz überhaupt materieel? | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2019 @ 20:37 |
Ja. | |
Salatrel | woensdag 22 mei 2019 @ 20:53 |
als je het perse af wil halen daar zou ik wel van tevoren even bestellen via internet en dan voor afhalen kiezen want ze hebben niet meer zoveel voorraad op locatie. Het centrale magazijn zit in Tholen. Extra gratis tip om teleurstelling te voorkomen. De winkel in Ridderkerk gaat sowieso dicht | |
MTL | woensdag 22 mei 2019 @ 21:15 |
Het centrale seksmagazijn van de DB zit in Tholen en de winkel in Ridderkerk gaat binnenkort dicht? Geen succes dan, dat seksfilmpje ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 mei 2019 @ 22:09 |
![]() | |
dennistd | donderdag 23 mei 2019 @ 01:18 |
Ben er even wat dieper ingedoken ( ![]() Wat zou Roger van Boxtel hier nou van vinden als haar baas? ![]() | |
dennistd | donderdag 23 mei 2019 @ 01:55 |
Gisteren en vandaag was de Kameel onderweg als Spoorwensdag Express. Nadat gisteren een ronde via onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam gemaakt werd kwamen vandaag Zwolle en Almere aan bod. Als trein 28229 komt de NS 20 vanuit Amersfoort aan in Zwolle, op het maar weinig gebruikte kopspoortje 4. Op de achtergrond is de afgelopen jaar gebouwde busbrug over de sporen te zien. | |
b2py | donderdag 23 mei 2019 @ 08:19 |
Lekker boeiend | |
dennistd | donderdag 23 mei 2019 @ 12:59 |
Testreizigers positief over reizen met betaalkaart Nu nog uitbreiden naar al het andere OV ![]() | |
cherrycoke | donderdag 23 mei 2019 @ 14:49 |
![]() het was zo stil op Barendrecht station dat het gewoon eng was ![]() was goed te doen lopen naar Alternate, ging natuurlijk de handelsweg straal voorbij en stond opeens op een brug. terug gelopen en toen handelsweg half door he gras over bedrijventerreinen heen. ![]() | |
James1988 | donderdag 23 mei 2019 @ 17:14 |
Nog steeds niet binnen, volgens de OV-chipkaart-klantenservice is er 'iets mis gegaan' en nu gaan ze 'm opnieuw versturen, dit keer aangetekend. Dinsdag zou hij binnen moeten zijn. M'n oude OV-chipkaart (met daarop NS Flex Weekend Vrij) is per vandaag verlopen. En 'tijdelijk reisrecht' bestaat niet voor NS Flex, in plaats daarvan adviseert NS je om op saldo te reizen en daarna bij de klantenservice een claim in te dienen. En ik maar denken 'Mwah, 11 dagen van tevoren zou ruim op tijd moeten zijn' ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 mei 2019 @ 18:42 |
Beeld van het Emmerstel in Siedlce: https://www.instagram.com/p/Bw3yn4MnSYC/ Toelating is nog wel een dingetje, omdat Arriva administratief al afstand scheen te hebben genomen van het stel. | |
b2py | donderdag 23 mei 2019 @ 19:19 |
Wat zegt eigendom van een stel over toelating dan? | |
Peterselieman | donderdag 23 mei 2019 @ 19:43 |
Je weet niet wat er tussen Arriva en het ILT besproken is over het stel. Ik kan me voorstellen dat het ILT het ziet als een nieuw treinstel dat niet voldoet aan de huidige crashnormen. | |
Peter | donderdag 23 mei 2019 @ 20:31 |
Waarom? Als het chassisnummer identiek is, dan is het toch hetzelfde stel? | |
Salatrel | vrijdag 24 mei 2019 @ 00:39 |
Welja om 00:39 nog even met 11 bakken flirt van Breda naar Dordrecht waarom ook niet. | |
dennistd | vrijdag 24 mei 2019 @ 02:09 |
Vast en zeker goedkoper dan 7 of 8 bakken als leeg mat er achteraan sturen ![]() | |
_serial_ | vrijdag 24 mei 2019 @ 08:14 |
Het is de laatste trein, dus ik snap het wel dat ze dat nog even meeslepen als het later toch die kant op moet | |
Salatrel | vrijdag 24 mei 2019 @ 09:40 |
het mat kwam als leeg mat uit Breda om vanaf Breda als reizigerstrein naar Dordrecht te rijden. Er moeten ook nog eens 2 HC’s voor gesteld worden en volgens 1 van de hc’s zijn er in totaal 5 reizigers meegegaan ![]() | |
boriq | vrijdag 24 mei 2019 @ 10:17 |
Tussen de 9 en 11 bakken lijken zelfs gewoon standaard te zijn: https://treinposities.nl/rit_per_station/bd/6687 | |
Salatrel | vrijdag 24 mei 2019 @ 10:45 |
Ja ik begreep dat het is omdat het mat de volgende ochtend in ddr nodig is voor start dienstregeling. Dus a.s. Maandag zal het wel gewoon 1 stel zijn want dinsdag hebben ze het mat toch niet nodig ![]() | |
_serial_ | vrijdag 24 mei 2019 @ 12:50 |
Moeten er niet sowieso 2 HC's zijn vanwege veiligheid op dat tijdstip? | |
boriq | vrijdag 24 mei 2019 @ 13:58 |
Is er al behalve dat deze 1x/uur zal rijden al meer bekend over het fahrplan en de tijden voor de nieuwe RB56 van Bad Bentheim naar Nordhorn? | |
GlenSpey | vrijdag 24 mei 2019 @ 15:36 |
Ja, op donderdag/vrijdag/zaterdagavond na 22.00 uur. | |
dennistd | vrijdag 24 mei 2019 @ 18:19 |
Pak hem beet: Bentheim v .10 Nordhorn + .30 Neuenhaus a .40 Neuenhaus v .20 Nordhorn + .30 Bentheim a .50 | |
boriq | vrijdag 24 mei 2019 @ 18:37 |
Ah thanks! | |
Peter | vrijdag 24 mei 2019 @ 20:36 |
Hoekselijn mogelijk in september in gebruik: https://www.ad.nl/waterwe(...)-goed-gaat~a90fd01d/ | |
Salatrel | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:05 |
dan al? | |
MTL | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:12 |
September was toch ook gewoon de planning? ![]() 2017, ja ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 25 mei 2019 @ 17:46 |
Woensdag? | |
WcPot | zaterdag 25 mei 2019 @ 20:13 |
![]() De 520 staat klaar in Polen. | |
_serial_ | zaterdag 25 mei 2019 @ 21:13 |
Best kostbare reparatie geweest, 7,1 miljoen EUR | |
WcPot | zaterdag 25 mei 2019 @ 21:25 |
Dat is het zeker maar voor zo ver ik weet was dit de enige optie. Een GTW is niet meer in productie of de IL&T laat ze niet meer toe op het Nederlandse spoor. Een Flirt erbij zou ook kunnen maar die kunnen dan weer niet gecombineerd rijden met een GTW. ![]() | |
MTL | zaterdag 25 mei 2019 @ 21:56 |
Alles kan, alleen moet dan wel de software en koppeldoos aangepast worden. | |
dennistd | zondag 26 mei 2019 @ 09:33 |
Stadler kennende zouden ze dat best kunnen en willen, maar daar moet natuurlijk wel voor betaald worden... Al met al kon dat best nogwel eens een stuk duurder uitvallen dan die 7,1 miljoen die het nu heeft gekost. | |
Eix | zondag 26 mei 2019 @ 09:48 |
![]() Is dit het spoorse equivalent van offroad rijden? | |
dennistd | zondag 26 mei 2019 @ 09:59 |
Dit is de Poolse manier van het vergroenen van de wereld ![]() | |
WcPot | zondag 26 mei 2019 @ 20:26 |
Een Kiss kan ook gecombineerd rijden met een Flirt. Dan moet een Flirt met een GTW ook wel lukken. | |
MTL | maandag 27 mei 2019 @ 00:35 |
KISS is gewoon een dubbeldeks FLIRT, dus dat is verder niet zo spannend. GTW is volgens mij echter andere techniek, dus dat lijkt mij iets lastiger worden, maar met wat moeite gok ik wel dat je het voor elkaar zou kunnen krijgen. | |
DeaDLocK2K | maandag 27 mei 2019 @ 06:39 |
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er gebruik gemaakt wordt van een standaardbus; daar is met software conversie in te doen om de signalen voor trein A over te zetten naar type B, maar het kan best zijn dat daarvoor wel extra hardware in een GTW ingebouwd moet worden, waardoor het z'n huidige toelating om gekoppeld te mogen rijden verliest. Ik denk niet dat het de moeite waard is vanuit kostenoogpunt eigenlijk. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 mei 2019 @ 08:14 |
Het issue zal ook niet zitten in een simpele aansturing maar elders. Als de vermogen/gewichtsverhouding van de treinen anders is kan het zo zijn dat de tractieinstallatie van een van de twee treinen langer op het maximum benut wordt dan waar rekening mee is gehouden in het ontwerp. Daarnaast zullen er andere futiele verschillen zijn als sensoren die anders praten en een boordcomputer die twee afzonderlijke sets moet bijhouden. Geen rocket science maar de toelating moet wel over. Daar moet je maar net zin in hebben. | |
mdeen | maandag 27 mei 2019 @ 11:37 |
Eentje van Limburg afpakken en daar een FLIRT voor bestellen ![]() | |
cherrycoke | maandag 27 mei 2019 @ 16:22 |
Ik zie op 9292 dat alles voor vandaag zal komen te vervallen, zal ik nog thuiskomen that is the question. | |
James1988 | maandag 27 mei 2019 @ 16:25 |
Ik heb geen idee waar je bent of waar je heen moet, dus met deze post kan ik precies niks ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 mei 2019 @ 16:30 |
België ![]() https://nos.nl/artikel/22(...)an-de-stad-plat.html
| |
James1988 | maandag 27 mei 2019 @ 16:31 |
Dat is wel een leuke design flaw ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 mei 2019 @ 16:34 |
Single Point Of Double Failure ![]() | |
b2py | maandag 27 mei 2019 @ 17:46 |
Hadden we in Nederland in Utrecht bij de spoorwegen ook, die hebben het inmiddels opgelost | |
cherrycoke | maandag 27 mei 2019 @ 18:58 |
Stond in breda moest naar rotterdam, had iemand een trein teruggekopt. Via s hertogenbos naar utrecht is ook niks beetje een hobbileg spoor. | |
James1988 | maandag 27 mei 2019 @ 19:03 |
Er is een fietser aangereden op deze spoorwegovergang, die is helaas overleden. Je had beter via Roosendaal kunnen reizen, dan was je sneller thuis gekomen. | |
dennistd | maandag 27 mei 2019 @ 19:42 |
Vanwege de knooppunt-dienstregeling van de SBB trekken veel treinen gelijktijdig op, wat hoge pieken in de stroomvraag veroorzaakt. Om deze wat te dimmen worden bijvoorbeeld verwarming in de trein uitgeschakeld gedurende deze korte piek (max 2 minuten): | |
cherrycoke | maandag 27 mei 2019 @ 19:53 |
ohw ![]() Ach ja, ben nu thuis. ben vanaf 16:00 onderweg vanaf station breda. | |
dennistd | maandag 27 mei 2019 @ 19:55 |
Station Groningen gaat flink op de schop: | |
Frozen-assassin | maandag 27 mei 2019 @ 20:02 |
Zonde van tunnel onder perrons door. Verliest karakter zo | |
b2py | maandag 27 mei 2019 @ 20:02 |
Ze hebben er niet eens formule 1! | |
James1988 | maandag 27 mei 2019 @ 20:48 |
Mooie Noorse FLIRTs ook in dat filmpje ![]() | |
nijnja | maandag 27 mei 2019 @ 22:02 |
Eindhoven meets Zwolle meets Apeldoorn ![]() De kopsporen worden weer aan elkaar verbonden dus (?) (Gekeken zonder geluid) | |
dennistd | dinsdag 28 mei 2019 @ 05:41 |
Er komen drie doorgaande sporen voor Arriva, zeg maar de huidige sporen 4, 6 en 7. Alle andere sporen verdwijnen. Op wat nu het opstelterrein is komen twee eilandperrons met 4 lange kopsporen voor NS. | |
Ireyon | dinsdag 28 mei 2019 @ 08:21 |
Gewoon Amsterdam-Zuid | |
Viezze | dinsdag 28 mei 2019 @ 09:00 |
Rijden er überhaupt treinen ergens behalve Schiphol? Ik woon naast Utrecht CS, de enige trein die ik tot nu toe gezien heb was een goederentrein ![]() | |
b2py | dinsdag 28 mei 2019 @ 09:15 |
Regionaal best een hoop nog | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2019 @ 09:31 |
Twee keer per uur een trein naar Kampen, er rijdt een IC naar Enschede om 10:39. Dat is het voor de aankomende anderhalf uur. Zoveel is dat niet ![]() | |
b2py | dinsdag 28 mei 2019 @ 09:34 |
Meer hebben ze daar ook niet nodig | |
nijnja | dinsdag 28 mei 2019 @ 09:46 |
Duidelijk, senk joe! Amsterdam-Zuid ken ik alleen van doorheen rijden ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 12:50 |
De Broodzaak gaat verdwijnen, in plaats daarvan komt een nieuwe formule genaamd "Treck" die meer op selfservice gericht zal zijn. https://www.missethoreca.(...)rden-treck-101319584 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:06 |
Ik vind het echt prachtig! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:06 |
HAH! Mooi. Het is er ook echt fucking rustig sinds HMS Hoer het overgenomen heeft. | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:18 |
Het concept lijkt inderdaad een beetje stil te hebben gestaan, terwijl de wereld eromheen wel verder is gegaan. | |
b2py | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:31 |
Dat zijn impressies altijd he ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:34 |
Euh, ja? | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 mei 2019 @ 15:21 |
Er rijden treinen. Roestrijden. | |
Viezze | dinsdag 28 mei 2019 @ 15:31 |
Net een VIRM gespot op Utrecht CS. Kon niet zien of er mensen in zaten, zal idd wel roestrijden zijn geweest ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 16:24 |
Station Breda: normaalgesproken gebruikt door zo'n 35.000 treinreizigers per dag en evenzoveel busreizigers, vandaag een uitgestorven oord:![]() De meeste winkels zijn dicht, zelfs het loket had de deuren gesloten. Alleen de Kiosk, Julia's en de dönertent waren open. | |
dennistd | dinsdag 28 mei 2019 @ 17:33 |
Wel slecht dat een loket op een internationaal station gesloten is. Waar moeten al die drommen toeristen die de trein willen nemen nu terecht? | |
b2py | dinsdag 28 mei 2019 @ 17:42 |
Komen daar 35k busreizigers ja? ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 18:44 |
Dat is in ieder geval wel waar de projectorganisatie op rekent: In 2017 zat Breda op 34.414 in/uitstappers per dag, het ligt in de lijn der verwachting dat dat sindsdien gestegen is. Onder meer door de komst van de Beneluxtrein en de versnelling van de route Den Haag - Eindhoven. Op het parkeerterrein heb ik het de afgelopen jaren in ieder geval steeds drukker zien worden. Toen ik de sleutels kreeg in 2015 kon je daar nog een kanon afschieten, nu staat het daar op een werkdag goed vol. | |
b2py | dinsdag 28 mei 2019 @ 18:52 |
Ik zie geen 23k reizigers in 1,5 jaar erbij komen maar ben benieuwd :-) | |
dennistd | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:01 |
Ik kwam op de site van de Bentheimer ook nog begin- en eindtijden per dag tegen: Vroeg beginnen en vroeg eindigen dus, zoals wel meer OV in Duitsland. | |
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:18 |
Volgens een plaatje op Dumpert is men begonnen met de sloop van een SGMm. Gaat om eentje waar destijds het toilet van in de hens is gezet https://www.dumpert.nl/mediabase/7690921/ced346b4/ov_staking.html | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:22 |
hoho, dat is een oude foto. Op 13 april 2018 zal dit transport geweest zijn. bron: https://www.railwiki.nl/index.php/SGM_-_Treinstellen_type_SGM Stel 2970 en 2940 zijn deels verbrand door brandstichting. Twee bakken zijn gesloopt, de schade was te groot. De brandstichter is gepakt, een tijd geleden kwam ik de uitspraak nog tegen. Hij had telkens dezelfde aanpak; de krantjes stak hij in brand op het toilet. | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:39 |
Nouja, er zullen best wel wat reizigers zijn die vroeger in Roosendaal overstapten tussen een IC Brussel/Amsterdam en een IC Zwolle/Roosendaal, en die dat nu in Breda doen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:56 |
oeps ![]() Maar goed, erg lang zal het niet duren voor de rest volgt nu de NS zoveel SNG op de planning heeft staan | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 mei 2019 @ 20:26 |
het instromen van SNG kan nog wel een jaar duren. Eind december zal DDM1 uit dienst gaan, dan zal de eerste lichting SNG dit opvangen. Dan is de vraag op welk moment DDAR uit dienst gaat. | |
James1988 | dinsdag 28 mei 2019 @ 20:34 |
Op dit moment zijn er 68 stellen geleverd, waarvan 36 in dienst. Als de levering met zo'n tempo door blijft gaan kan DD-AR er snel uit zijn. | |
dennistd | dinsdag 28 mei 2019 @ 20:38 |
Het laatste DDAR kan er sowieso pas in december uit: de sprinter Zwolle-Utrecht kan op.sommige.rittenniet zonder de capaciteit van 2x DDAR. Pas vanaf december komt er een spitstrein Amersfoort-Harderwijk bij waarmee de sprinter voldoende ontlast wordt om met het enkeldeks SNG te kunnen rijden. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:58 |
DDZ8 op twee matdiensten en je bent er ook. Er is zat ICM om wat ritten in Zwolle-Roosendaal met ICM10 te rijden nadat SNG alle ritten van de sprinter in Noord-NL heeft overgenomen. | |
dennistd | woensdag 29 mei 2019 @ 13:59 |
Lufthansa-dochter Eurowings stopt komende maand met de vluchten tussen Nürnberg en Berlijn. De reden is dat er teveel mensen overgestapt zijn van het vliegtuig op de trein, waardoor de 9 vluchten per week nu lang niet volgeboekt zijn. De reistijd Nürnberg-Berlijn is met de ICE Sprinter 2:50. Reizigers die al een ticket voor het vliegtuig hadden krijgen hun geld terug en krijgen het advies met de trein te gaan ![]() https://www.bild.de/regio(...)n-62249158.bild.html | |
b2py | woensdag 29 mei 2019 @ 19:24 |
Was te verwachten toch? | |
derLudolf | woensdag 29 mei 2019 @ 20:05 |
Dat doen veel bedrijven daar ook, dus logisch dat de vervoerders daar op aansluiten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2019 @ 20:20 |
Tussen Amsterdam en Brussel is nog veel te winnen. | |
derLudolf | woensdag 29 mei 2019 @ 20:32 |
In heel Noord-West Europa | |
Kentekenplaat | woensdag 29 mei 2019 @ 21:19 |
Wat ik voornamelijk zonde vind is dat door de verplaatsing van het busstation het oude stationsgebouw straks min of meer zijn functie als hoofdingang verliest. Het merendeel van de reizigers gaat straks waarschijnlijk via de ingang aan de Achterweg naar buiten. | |
Frozen-assassin | woensdag 29 mei 2019 @ 21:24 |
Dat is nu al zo eigenlijk. Busstation zit grotendeels aan andere kant van oude gebouw. | |
b2py | woensdag 29 mei 2019 @ 21:39 |
En de fietsflat dan? ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 29 mei 2019 @ 23:02 |
Ik weet niet of die blijft. Het nieuwe station krijgt immers ook een fietsenkelder. | |
dennistd | woensdag 29 mei 2019 @ 23:08 |
Ik hoop toch dat ze dat lelijke ding slopen.... | |
James1988 | donderdag 30 mei 2019 @ 01:09 |
Goed nieuws, de trein Maastricht - Aken blijft ook na a.s. vrijdag rijden. Eerder was er nog sprake van dat de tijdelijke toelating zou komen te vervallen, IL&T heeft op de valreep een definitieve toelating afgegeven voor het materieel. En om dat te vieren, hier een foto van de Arriva FLIRT3 MS in Aachen Hbf, anderhalve week geleden: ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 mei 2019 @ 01:29 |
Sexy hoor! | |
DeaDLocK2K | donderdag 30 mei 2019 @ 01:30 |
Tenzij de binnenstad opeens naar de andere kant verplaatst, inclusief het busstation, lijkt me dat nog wel loslopen. | |
James1988 | donderdag 30 mei 2019 @ 01:39 |
Het was in Aken nog wel even zoeken naar waar ik kon uitchecken, de paaltjes staan in de stationshal. Ik verwachtte ze op het perron omdat je daar kunt overstappen op DB. ![]() Daar staat overigens ook een Arriva-kaartautomaat die kaartjes voor heel Nederland kan verkopen (via Heerlen). Ik heb niet gekeken of die ¤ 1 toeslag voor wegwerpchipkaartjes ook door Arriva wordt geheven. | |
spectrumanalyser | donderdag 30 mei 2019 @ 20:24 |
Gisteren, ter hoogte van Zaandijk Zaanse Schans, stond een dame vrolijk in het spoor een fotoshoot te doen. Dit was het spoor richting Amsterdam, ik zat in de trein richting Uitgeest die daar net vertrok op het andere spoor. Zo rond 19:00 De machinist gebruikte de tyfoon, de dame reageerde alsof het doornormaal was dat je op het spoor staat. Ze was er niet van gediend dat ze werd gestoord midden in haar instagram-sessie. | |
renwan | vrijdag 31 mei 2019 @ 04:48 |
Mensen zijn soms zo achterlijk. Bij mijn laatste aanrijding vorig jaar wilden een paar van die giechelkutten foto's van diegene gaan maken. Die heb ik toch op een flinke scheldpartij getrakteerd, idioten. | |
derLudolf | vrijdag 31 mei 2019 @ 12:19 |
Dat filmpje gezien hoe die politieman in Bayern dat aanpakte? | |
renwan | vrijdag 31 mei 2019 @ 12:59 |
Jazeker. Denk alleen dat NS die aanpak niet zo gaat waarderen ![]() | |
b2py | vrijdag 31 mei 2019 @ 15:45 |
Bel de wouten: https://nieuws.ns.nl/mooi(...)inen-naar-zandvoort/ | |
Dr_Flash | vrijdag 31 mei 2019 @ 19:30 |
Nee? ![]() | |
Piles | vrijdag 31 mei 2019 @ 19:39 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 31 mei 2019 @ 19:46 |
Niks mis mee. Vaker doen. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 juni 2019 @ 12:11 |
Wauw. Een directe intercity Amersfoort - Nijmegen via Diemen Zuid en Bijlmer Arena. Dat zie je niet vaak. | |
Peterselieman | zaterdag 1 juni 2019 @ 16:07 |
Volgend weekend is er weer zo'n constructie | |
James1988 | zaterdag 1 juni 2019 @ 16:15 |
Dat is vanwege de werkzaamheden voor het Zuidasdok (Amsterdam Zuid), de zuidtak is meerdere weekenden dicht en op deze manier hebben ze geen kerende treinseries in Amsterdam Bijlmer. | |
Salatrel | zaterdag 1 juni 2019 @ 16:49 |
Het zijn idd gewoon 2 treinseries aan elkaar geknoopt die normaal van/naar Schiphol rijden. Is elk weekend dat de Zuidas eruit ligt | |
Yreal | zaterdag 1 juni 2019 @ 16:56 |
Viel me inderdaad ook op. Misschien even pakken, want ik heb dat boogje nog nooit gemaakt ![]() | |
GlenSpey | zaterdag 1 juni 2019 @ 17:28 |
Ha ik ook niet, mocht er een paar weken terug voor t eerst overheen. Wel eerst even een wegexamen voor af moeten leggen, boogje is bijelkaar geloof ik 200 meter en loopt voor t grootste deel gewoon parallel aan Duivendrecht - Diemen zuid ![]() | |
Yreal | zaterdag 1 juni 2019 @ 17:46 |
Wel slim dat ze op Utrecht aangeven dat hij enkel naar Bijlmer gaat. | |
MTL | zaterdag 1 juni 2019 @ 18:09 |
Kom alweer een aantal jaar zo af en toe op dat boogje als er weer eens een ICD stuk is die naar de Watergraafsmeer gebracht moet worden ![]() | |
dennistd | zaterdag 1 juni 2019 @ 18:46 |
Maar je mag nu dus ook voetbaltreinen rijden naar station Amsterdam Arena? | |
dennistd | zondag 2 juni 2019 @ 12:45 |
Vanwege het 1-jarig overnamejubileum van modelspoorwinkel PIJP-LINES in Enschede reed Plan V 904 een hele dag door Twente. Het stel van de Stichting Mat'64 kwam vanuit Amersfoort naar Enschede, reed vervolgens een slag Almelo, een ritje naar Bad Bentheim en nog een keer naar Almelo. Aan het einde van de middag vertrok de Apekop weer naar Amersfoort. De tweede rit voerde zoals gezegd naar Bad Bentheim, uiteraard met kopmaken in Hengelo. Na een stop van bijna een uur op het Duitse grensstation werd de terugreis weer aanvaard. Een paar minuten na vertrek wordt hier het oude Stellwerk van Gildehaus gepasseerd. | |
dennistd | zondag 2 juni 2019 @ 12:45 |
VOL! |