abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:51:41 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186835573
De soap rond de Drielandentrein gaat weer verder...

quote:
De kans is groot dat de tweelandentrein tussen Maastricht en Aken, via Heerlen, vanaf 1 juni alweer stopt met rijden. De treinverbinding is pas op 27 januari 2019 in gebruik genomen en momenteel wordt gereden op basis van een tijdelijke vergunning van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentrein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 14 mei 2019 @ 22:14:03 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186844081
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken? 8)7 -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186845544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:51 schreef James1988 het volgende:
De soap rond de Drielandentrein gaat weer verder...
[..]

https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentrein
Hahahahahahha :D
Bier.
  woensdag 15 mei 2019 @ 11:59:00 #79
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186853729
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken? 8)7 -O-
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
pi_186853749
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken? 8)7 -O-
Hij is goed bezet. Voor nederland is het een enorme kostenbesparing.

Het is alleen knullig van stadler.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport woensdag 15 mei 2019 @ 13:03:17 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186854755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_186855087
Iets als een vignet of tol bedoel je?
pi_186855231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:25 schreef b2py het volgende:
Iets als een vignet of tol bedoel je?
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken, dat is hooguit iets als "ander tariefsysteem/andere manier van kaartjes kopen".
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 mei 2019 @ 14:24:35 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186855998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
ja, alleen het enige signaal dat ze daadwerkelijk afgeven is "er komt geen flikker van terecht" :')

En aan wie dat dan ligt is voor de beeldvorming totaal irrelevant.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 mei 2019 @ 18:03:13 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186860938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:25 schreef b2py het volgende:
Iets als een vignet of tol bedoel je?
mja, eerder dat een auto in Duitsland een ander remsysteem moet hebben dan in Nederland en in ieder land een ander tolkastje. Dat soort dingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 mei 2019 @ 19:35:29 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186863239
Als de wereld ook zo met vliegtuigen om zou gaan dan bestond de luchtvaart niet meer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:41:31 #87
472645 BLS
verbindt.
pi_186863406
Vanaf vandaag rijdt de Azuma in de reizigersdienst en gisteren is er een persrit geweest waarvan hieronder een video van Geoff en Vicky.

  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 mei 2019 @ 19:59:08 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186863873
Gaaf. Een hardgekookt ei op wielen. Allemaal dankzij de Brexit _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186865119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is toch niet met elkaar te vergelijken, dat is hooguit iets als "ander tariefsysteem/andere manier van kaartjes kopen".
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:48:39 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186865297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...
Zo ziet het er van enige afstand uit. Maar opzichzelf is Aken-Luik via Maastricht alleen nuttig om Heerlen-Luik en Maastricht-Aken rechtstreeks te kunnen maken. Rechtstreeks Luik-Aken via de kortste route is veel sneller. Als je een sneltrein Aken-Luik inlegt met het huidig stoppatroon van de sneltrein en de huidige grenstijden dan heb je ergens een kwartier over. Dat zou worden opgelost met het vertragen van de sneltrein op Maastricht-Heerlen en een minuut of zeven halteren op Maastricht Randwyck. Daarmee is hij op Maastricht-Luik slomer dan de huidige stoptrein en zijn reizigers tussen Heerlen en Maastricht onnodig langer onderweg. Ik vind dat niet zo knap eigenlijk..
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 mei 2019 @ 20:50:33 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186865360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
Nee pipo. Een extra beveiligingssysteem is niet een belemmering waar de gebruiker wat aan kan doen. Die ziet gewoon de verbinding verdwijnen en kan verder de pest krijgen.

Er wordt op spoorgebied eigenlijk al sinds de uitvinding van de stoommachine zo ongelofelijk spastisch gedaan om internationale verbindingen op letterlijk elke mogelijke manier onmogelijk te maken. Dit is niet nieuw of zo. Het was altijd al volstrekt onmogelijk om van tevoren op te zoeken hoeveel een internationale treinreis zou kosten, behalve als je al voor het loket stond en effectief geen keus meer had.
Want anders koos je wel iets voordeligers natuurlijk.
Het is bovendien altijd zo geweest en nog steeds, dat de samenstelling, de opbouw van zo'n tarief, totaal ondoorgrondelijk was. "uit concurrentie-overwegingen" :') ja welke concurentie dan? NIEMAND wil de grens over, IEDEREEN beschermt zijn eigen markt. Alleen daar waar nationale overheden vervoerders dwongen om internationale verbindingen te faciliteren, werd dat met tegenzin gedaan. Dat is nooit anders geweest.

En nu, joechei, hebben we weer achtenveertigduizend verschillende beveiligingssystemen die we de schuld kunnen geven JEEJ *O*

Lazer toch op man, ik snap best dat er dertig vluchten Schiphol - Brussel per dag gaan. Als het zo moet, ja, dan moet het maar zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186870307
Laat het EU parlement daar eens wat aan doen :Y
dag
pi_186878224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:54 schreef Peter het volgende:
Laat het EU parlement daar eens wat aan doen :Y
Op dat soort verbindingen, net als Amsterdam-Parijs, Brussel-Parijs, Brussel-Londen en Parijs-Londen, moet je het mogelijk maken om vliegverkeer in z'n geheel te verbieden.
Bier.
pi_186884596
Waarom staan er eigenlijk FLIRTs uit Zuid Limburg in Zwolle?
Bier.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2019 @ 17:33:14 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186884633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom staan er eigenlijk FLIRTs uit Zuid Limburg in Zwolle?
Testritten op de Hanzelijn. Zijn als het goed is driedelige multicourante stellen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:07:25 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186885256
Nieuw station Geldermalsen:









Bron: Station Geldermalsen op Facebook
pi_186885363
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:07 schreef James1988 het volgende:
Nieuw station Geldermalsen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron: Station Geldermalsen op Facebook
Ik zat me al af te vragen wat daar allemaal ging gebeuren maar het interesseerde me ook weer niet genoeg om het op te zoeken bij bij dezen bedankt :)
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 18:22:50 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186885570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:24:47 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186885614
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:22 schreef derLudolf het volgende:
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld.
De laatste keer dat ik naar Oostenrijk reed moest ik nog een sticker op m'n voorruit plakken. :P

Hongarije was wel digitaal.
pi_186885832
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.
Volgens mij kan je je treinkaartje ook gewoon op bahn.de kopen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')