https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentreinquote:De kans is groot dat de tweelandentrein tussen Maastricht en Aken, via Heerlen, vanaf 1 juni alweer stopt met rijden. De treinverbinding is pas op 27 januari 2019 in gebruik genomen en momenteel wordt gereden op basis van een tijdelijke vergunning van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Hahahahahahhaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 18:51 schreef James1988 het volgende:
De soap rond de Drielandentrein gaat weer verder...
[..]
https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentrein
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken?
Hij is goed bezet. Voor nederland is het een enorme kostenbesparing.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar wil dus niemand dat ding. Waarom er dan geld in steken?
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken, dat is hooguit iets als "ander tariefsysteem/andere manier van kaartjes kopen".quote:
ja, alleen het enige signaal dat ze daadwerkelijk afgeven is "er komt geen flikker van terecht"quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
mja, eerder dat een auto in Duitsland een ander remsysteem moet hebben dan in Nederland en in ieder land een ander tolkastje. Dat soort dingen.quote:
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken, dat is hooguit iets als "ander tariefsysteem/andere manier van kaartjes kopen".
Zo ziet het er van enige afstand uit. Maar opzichzelf is Aken-Luik via Maastricht alleen nuttig om Heerlen-Luik en Maastricht-Aken rechtstreeks te kunnen maken. Rechtstreeks Luik-Aken via de kortste route is veel sneller. Als je een sneltrein Aken-Luik inlegt met het huidig stoppatroon van de sneltrein en de huidige grenstijden dan heb je ergens een kwartier over. Dat zou worden opgelost met het vertragen van de sneltrein op Maastricht-Heerlen en een minuut of zeven halteren op Maastricht Randwyck. Daarmee is hij op Maastricht-Luik slomer dan de huidige stoptrein en zijn reizigers tussen Heerlen en Maastricht onnodig langer onderweg. Ik vind dat niet zo knap eigenlijk..quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...
Nee pipo. Een extra beveiligingssysteem is niet een belemmering waar de gebruiker wat aan kan doen. Die ziet gewoon de verbinding verdwijnen en kan verder de pest krijgen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
Op dat soort verbindingen, net als Amsterdam-Parijs, Brussel-Parijs, Brussel-Londen en Parijs-Londen, moet je het mogelijk maken om vliegverkeer in z'n geheel te verbieden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:54 schreef Peter het volgende:
Laat het EU parlement daar eens wat aan doen
Testritten op de Hanzelijn. Zijn als het goed is driedelige multicourante stellen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom staan er eigenlijk FLIRTs uit Zuid Limburg in Zwolle?
Ik zat me al af te vragen wat daar allemaal ging gebeuren maar het interesseerde me ook weer niet genoeg om het op te zoeken bij bij dezen bedanktquote:Op donderdag 16 mei 2019 18:07 schreef James1988 het volgende:
Nieuw station Geldermalsen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Station Geldermalsen op Facebook
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
De laatste keer dat ik naar Oostenrijk reed moest ik nog een sticker op m'n voorruit plakken.quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:22 schreef derLudolf het volgende:
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld.
Volgens mij kan je je treinkaartje ook gewoon op bahn.de kopenquote:Op donderdag 16 mei 2019 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |