Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:27 schreef b2py het volgende:
[..]
De spoorbeveiligingssystemen niet in 10 jaar kan vervangen
Kaap een opleiding, biedt ze een bovengemiddeld salaris en dat probleem is in 4 jaar tijd ook opgelost. Kan het nog steeds in 2035 voor elkaar zijn.quote:
Het is totaal onnodig. De krokdillen in belgie waren heel wat onveiliger dan onze atb.quote:
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG. Een goed uitgerolde level 2 kan op lange termijn lagere beheerkosten met zich meebrengen en een betere systeemperformance geven maar dan moet je vooral niet willen beknibbelen op implementatietijd. In België is dat wat minder een issue, de bestaande systemen zijn zo onveilig/niet verplicht en zijn op de meeste lijnen de frequenties veel lager waardoor het niet zo'n ramp is als het niet zo goed wordt gedaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.
Je bedoelt hier TBL1+? Dat was natuurlijk een noodgreep waarvan de uitrol na 'Buizingen' werd uitgevoerd in sneltreinvaart. Als die botsing niet was gebeurd was TBL1+ er waarschijnlijk niet geweest.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt
Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging)quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:18 schreef James1988 het volgende:
Dat NS Flex is een goudmijn wanneer je vertraging hebt. Sodeknetters.
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)quote:Op vrijdag 17 mei 2019 23:28 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging)
Dat heet 'Intercity direct'quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen.
Ik maak elk weekend gewoon heel veel kilometers. Inderdaad een aantal keer met de intercity direct. Maar met name de cross-platform overstap in Zwolle is vaak raak. Dan loop je meteen 30 minuten vertraging op, dus cashen. Het loopt ook snel op, als je een uur vertraging hebt op Groningen-Amsterdam krijg je meteen 25 euro, dan gaat het wel hard.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeïnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG.
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeïnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?
Zoiets bestaat voor ETCS ook als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:18 schreef James1988 het volgende:
Ja, ETCS L1 kan ook tussentijds nieuwe informatie krijgen via bakens, een 'leaky cable' of zelfs via radio.
Waarom je radio-infill zou willen doen weet ik trouwens niet, dan kan je toch net zo goed meteen L2 aanleggen?
Als treinen gestart worden op een L2 emplacement dan is de positiebepaling niet nauwkeurig genoeg om hem op een bepaald spoor neer te zetten. Continu-communicatie lost dat op.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:12 schreef James1988 het volgende:
Welk probleem los je met een kabel of spoorstroomlopen op, die je niet oplost met een paar GSM-masten?
Dat is toch gewoon level 3 met moving blocks?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven.
Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |