abonnement Unibet Coolblue
pi_186907617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:27 schreef b2py het volgende:

[..]

De spoorbeveiligingssystemen niet in 10 jaar kan vervangen
Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.
Bier.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:31:30 #127
256146 b2py
Beton!
pi_186907633
Er zijn geen mensen om het te doen..
pi_186907702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:31 schreef b2py het volgende:
Er zijn geen mensen om het te doen..
Kaap een opleiding, biedt ze een bovengemiddeld salaris en dat probleem is in 4 jaar tijd ook opgelost. Kan het nog steeds in 2035 voor elkaar zijn.
Bier.
pi_186907886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:31 schreef b2py het volgende:
Er zijn geen mensen om het te doen..
Het is totaal onnodig. De krokdillen in belgie waren heel wat onveiliger dan onze atb.

In het grootste gedeelte van het land zijn er geen dringende verbeteringen en functioneerd atb perfect.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:55:43 #130
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186908142
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG. Een goed uitgerolde level 2 kan op lange termijn lagere beheerkosten met zich meebrengen en een betere systeemperformance geven maar dan moet je vooral niet willen beknibbelen op implementatietijd. In België is dat wat minder een issue, de bestaande systemen zijn zo onveilig/niet verplicht en zijn op de meeste lijnen de frequenties veel lager waardoor het niet zo'n ramp is als het niet zo goed wordt gedaan.

Een blik personeel opentrekken kan natuurlijk. Maar dat personeel moet gewoon een paar jaar ervaring op doen voor ze zelfstandig op voldoende niveau kunnen werken in deze materie. Als je nu heel veel geld uitgeeft en heel veel mensen overal vandaan plukt mag je blij zijn als je over 10 jaar genoeg goede mensen hebt om alles in de daaropvolgende 10 jaar te doen. Kansloos.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:03:31 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186908285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt
Je bedoelt hier TBL1+? Dat was natuurlijk een noodgreep waarvan de uitrol na 'Buizingen' werd uitgevoerd in sneltreinvaart. Als die botsing niet was gebeurd was TBL1+ er waarschijnlijk niet geweest.

De Belgen zijn bezig om de onderliggende infrastructuur te moderniseren, bijvoorbeeld door seinposten te centraliseren en te vernieuwen (EBP) zodat de uitrol van ETCS mogelijk wordt.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:18:26 #132
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186908487
Nee, ik bedoel level 1 zonder infill-balises. Je krijgt dus alleen updates als je bij de seinen bent. Een soort ATB-NG-min.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:28:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186908664
Ah, helder. :Y

Niet veel beter of slechter dan PZB dus. Lijkt me prima voor veel lijnen op het Belgische netwerk met 1x/u/richting een trein.
pi_186919983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:18 schreef James1988 het volgende:
Dat NS Flex is een goudmijn wanneer je vertraging hebt. Sodeknetters.
Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging)
pi_186923936
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:28 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging)
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 13:02:00 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186926676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen.
Dat heet 'Intercity direct' :P
pi_186928029
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)
Ik maak elk weekend gewoon heel veel kilometers. Inderdaad een aantal keer met de intercity direct. Maar met name de cross-platform overstap in Zwolle is vaak raak. Dan loop je meteen 30 minuten vertraging op, dus cashen. Het loopt ook snel op, als je een uur vertraging hebt op Groningen-Amsterdam krijg je meteen 25 euro, dan gaat het wel hard.

Ik merk overigens ook dat de vertragingen steeds minder worden, ik heb afgelopen najaar ongeveer 85 euro verdiend in een maand, het ging daarna een tijd een stuk beter, maar is de afgelopen weken steeds weer raak op Amersfoort-Groningen
  zaterdag 18 mei 2019 @ 15:03:40 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186928368
Utrecht - Breda via Den Bosch heeft ook zo'n lekker krappe overstap:

15:14 Utrecht Centraal
15:40 's-Hertogenbosch

2 minuten overstaptijd
Spoor 6b -> Spoor 7

15:42 's-Hertogenbosch
16:10 Breda

Als je iets te laat in Den Bosch bent mis je de intercity naar Breda. De eerstvolgende optie is dan de sprinter van 16:03, die je om 16:37 in Breda afzet - 27 minuten later dus.

Net niet genoeg om in aanmerking te komen voor GtbV, wel significant genoeg om een aantal mensen "Kut NS" te horen mopperen wanneer die aansluiting weer eens gemist wordt.
pi_186928689
Ik ben eigenlijk altijd te vroeg met de ic vanuit Utrecht naar den bosch :@
pi_186928697
Zeker als het maar 1 stel is want dan stop ik ter hoogte van de kiosk
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:57:48 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_186932327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG.
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeïnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2019 @ 19:07:40 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186932524
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 18:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeïnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:12:24 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_186932631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.
Zoiets bestaat voor ETCS ook als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:18:43 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186932761
Ja, ETCS L1 kan ook tussentijds nieuwe informatie krijgen via bakens, een 'leaky cable' of zelfs via radio.

Waarom je radio-infill zou willen doen weet ik trouwens niet, dan kan je toch net zo goed meteen L2 aanleggen?
pi_186933185
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:18 schreef James1988 het volgende:
Ja, ETCS L1 kan ook tussentijds nieuwe informatie krijgen via bakens, een 'leaky cable' of zelfs via radio.

Waarom je radio-infill zou willen doen weet ik trouwens niet, dan kan je toch net zo goed meteen L2 aanleggen?
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven.
Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem.
Bier.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:12:23 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186934051
Welk probleem los je met een kabel of spoorstroomlopen op, die je niet oplost met een paar GSM-masten?
pi_186934196
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:12 schreef James1988 het volgende:
Welk probleem los je met een kabel of spoorstroomlopen op, die je niet oplost met een paar GSM-masten?
Als treinen gestart worden op een L2 emplacement dan is de positiebepaling niet nauwkeurig genoeg om hem op een bepaald spoor neer te zetten. Continu-communicatie lost dat op.
Bier.
pi_186934951
Dat probleem is opgelost, althans in de versie die in NL wordt uitgerold. In alle treinen komt een cold movement detector waarmee de positie altijd bekend is.
Dus bij het starten krijg je een melding "Wacht op treindienstleider", en zodra die de rijweg er in legt krijg je direct jouw rijwegautorisatie.
  Redactie Sport zaterdag 18 mei 2019 @ 22:09:19 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186939316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven.
Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem.
Dat is toch gewoon level 3 met moving blocks?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 19 mei 2019 @ 03:58:52 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186956985

Sir Kenneth Grange with his namesake power car 43002 before departure of the last HST service train from Paddington. ©125 Group

GWR Inter-City 125 Farewell
18th May 2019 by 125 Group

This evening Great Western Railway marked the end of High Speed Trains serving Paddington after 43 years. Introduced in 1976, the Inter-City 125 was an immediate success and transformed long distance rail travel in the UK. The historic occasion was marked by the last four HST services being lined up side by side in platforms 1 to 4, with the final 125 formed of power cars 43198 and 43002 working the 1830 to Exeter St.Davids.

Sir Kenneth Grange, designer of the High Speed Train and 125 Group Hon President was VIP guest at Paddington and travelled on the final service. Thank you to GWR for working so hard behind the scenes to mark this historic occasion in style!

Now in our 25th year, 125 Group is the High Speed Train preservation group, our aim is to preserve at least one production class 43 power car and reinstall the original Valenta engine type. For the past seven years we have been custodians of the National Railway Museum’s prototype HST power car 41001, which we restored to working order with funds raised by us and the kind help of the railway industry.

Help us achieve our goal of preserving an Inter-City 125. Sign up to our monthly donation scheme HERE, which includes free membership with four quality exclusive magazines delivered to you each year, detailing our preservation efforts and with informed articles on the current HST scene.

Bron: 125 Group
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')