ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 5 mei 2019 16:56 schreef James1988 het volgende: Of je bent een paar minuten later op kantoor en kunt 70 minuten langer in je nest blijven liggen:
Maar rijden via de Schrootlijn gaat voor je gevoel zo traag.
Na het rondje door de Eiffel ben ik bewust via Utrecht gereisd ipv in Den Bosch de overstap op de IC Zwolle te nemen. Ondanks 20 minuten niksen in Utrecht was ik nog eerder in Zwolle ook.
Alsof mensen op een maandagochtend helemaal fris en fruitig zijn voor een meeting om 9:00
Ze weten dat je uit de andere kant van het land komt, een paar minuten later beginnen kan heus wel. En anders neem je Deventer koek voor ze mee mee ter compensatie?
Zondag 5 mei, Alphen aan den Rijn. Vandaag is de laatste dag dat de Railpromo Dinnertrain vanaf Alphen a/d Rijn rijdt. Terwijl ik op een trein naar Utrecht stond te wachten, stond voormalig LOCON-locomotief 9906 (NS-nummer: 1828) te wachten op z'n pad richting Woerden. Aan de haak 4 restaurantrijtuigen en Bentheimer Eisenbahn-locomotief 1835.
HSL is inderdaad failliet gegaan nadat hun vergunning ingetrokken was. Blokjesloc staat al tijden in Amersfoort geloof ik, schijnt wel verkocht te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 mei 2019 20:41 schreef dennistd het volgende: 'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
Wat meer informatie over de ECx die in 2023 de huidige Pimpel gaat vervangen:
quote:
Rahmenvertrag über 100 züge, erstabruf 23 einheiten, 550 Mio EUR. Je eine vierachsige mehrsystemlok und eine 17-teilige wageneinheit, gesamtlänge 255 m. Höchstgeschwindigkeit 230 km/h. Bau in Las Matas und Rivabellosa. Mittelwagen 13,3 m lang, endwagen 18 m lang. Höhe 3,6 m (mit klimabuckel 3,8 m), breite 2,9 m. Einstiegshöhe 76 cm (künftiger standard im fernverkehr). Rollstuhlgängige übergänge, damit fast komplett barrierefrei, ausnahme sind die um zwei stufen erhöhten bereiche in den endwagen. Aufhängung in schwerpunkthöhe, damit kein wanken oder pendeln. Somit auch breitere übergänge als sonst im Talgo möglich. 85 plätze 1. kl. (1+2), 485 plätze 2. kl. (2+2). Bordbistro mit stehplätzen und 12 sitzplätzen. (Das könnte etwas knapp werden.) Sitztyp liegt noch nicht fest, die visualisierungen zeigen nur ein beispiel. Es wird noch eine testreihe im fahrgastbetrieb geben. Fahrradstellplätze im lokseitigen endwagen. Lok: 19,5 m lang, 80 t, 6,4 MW. Zunächst für 15 kV 16,7 Hz und 1,5 kV = ausgerüstet. Optional außerdem 25 kV 50 Hz für Dänemark. Erstzulassung aber nur DE/NL. PZB, LZB, ATB, ETCS Betriebsmasse 425 t einschl. Lok Bremsblending E-bremse, scheibenbremse, magnetschienenbremse Klimaanlagen mit "natürlichem Kältemittel" Ersteinsatz 2023 mit fahrgästen. Ab dezember umstellung der linie 77 Berlin - Amsterdam, fahrzeit dann 5h50min. Ggf fallen halte weg (Stendal?) - wird noch entschieden. Sommer 2024: auch Köln - Oberstorf, Berlin/Köln/Karlsruhe - Westerland. Lieferung bis ende 2024 DBAG plant einsatzende IC1 bis ende 2025 (auch dank neuer ICE4 und IC2) Bestand 2025 geplant: 58 ICE1, 44 ICE2, 67 ICET, 79 ICE3, 137 ICE4, 23 ECx, 69 IC2 (mittleres alter dann 15 jahre) Kurswagenmitnahme "in den technischen Anforderungen hinterlegt" (bedeutet gummiwulst am lokseitigen ende?)
Groetjes uit Tilburg het gaat best goed eigenlijk extra capaciteit tussen Zwolle en Roosendaal, veel info minions op Tilburg en een keurige aansluiting
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.