ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 5 mei 2019 16:56 schreef James1988 het volgende: Of je bent een paar minuten later op kantoor en kunt 70 minuten langer in je nest blijven liggen:
Maar rijden via de Schrootlijn gaat voor je gevoel zo traag.
Na het rondje door de Eiffel ben ik bewust via Utrecht gereisd ipv in Den Bosch de overstap op de IC Zwolle te nemen. Ondanks 20 minuten niksen in Utrecht was ik nog eerder in Zwolle ook.
Alsof mensen op een maandagochtend helemaal fris en fruitig zijn voor een meeting om 9:00
Ze weten dat je uit de andere kant van het land komt, een paar minuten later beginnen kan heus wel. En anders neem je Deventer koek voor ze mee mee ter compensatie?
Zondag 5 mei, Alphen aan den Rijn. Vandaag is de laatste dag dat de Railpromo Dinnertrain vanaf Alphen a/d Rijn rijdt. Terwijl ik op een trein naar Utrecht stond te wachten, stond voormalig LOCON-locomotief 9906 (NS-nummer: 1828) te wachten op z'n pad richting Woerden. Aan de haak 4 restaurantrijtuigen en Bentheimer Eisenbahn-locomotief 1835.
HSL is inderdaad failliet gegaan nadat hun vergunning ingetrokken was. Blokjesloc staat al tijden in Amersfoort geloof ik, schijnt wel verkocht te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 mei 2019 20:41 schreef dennistd het volgende: 'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
Wat meer informatie over de ECx die in 2023 de huidige Pimpel gaat vervangen:
quote:
Rahmenvertrag über 100 züge, erstabruf 23 einheiten, 550 Mio EUR. Je eine vierachsige mehrsystemlok und eine 17-teilige wageneinheit, gesamtlänge 255 m. Höchstgeschwindigkeit 230 km/h. Bau in Las Matas und Rivabellosa. Mittelwagen 13,3 m lang, endwagen 18 m lang. Höhe 3,6 m (mit klimabuckel 3,8 m), breite 2,9 m. Einstiegshöhe 76 cm (künftiger standard im fernverkehr). Rollstuhlgängige übergänge, damit fast komplett barrierefrei, ausnahme sind die um zwei stufen erhöhten bereiche in den endwagen. Aufhängung in schwerpunkthöhe, damit kein wanken oder pendeln. Somit auch breitere übergänge als sonst im Talgo möglich. 85 plätze 1. kl. (1+2), 485 plätze 2. kl. (2+2). Bordbistro mit stehplätzen und 12 sitzplätzen. (Das könnte etwas knapp werden.) Sitztyp liegt noch nicht fest, die visualisierungen zeigen nur ein beispiel. Es wird noch eine testreihe im fahrgastbetrieb geben. Fahrradstellplätze im lokseitigen endwagen. Lok: 19,5 m lang, 80 t, 6,4 MW. Zunächst für 15 kV 16,7 Hz und 1,5 kV = ausgerüstet. Optional außerdem 25 kV 50 Hz für Dänemark. Erstzulassung aber nur DE/NL. PZB, LZB, ATB, ETCS Betriebsmasse 425 t einschl. Lok Bremsblending E-bremse, scheibenbremse, magnetschienenbremse Klimaanlagen mit "natürlichem Kältemittel" Ersteinsatz 2023 mit fahrgästen. Ab dezember umstellung der linie 77 Berlin - Amsterdam, fahrzeit dann 5h50min. Ggf fallen halte weg (Stendal?) - wird noch entschieden. Sommer 2024: auch Köln - Oberstorf, Berlin/Köln/Karlsruhe - Westerland. Lieferung bis ende 2024 DBAG plant einsatzende IC1 bis ende 2025 (auch dank neuer ICE4 und IC2) Bestand 2025 geplant: 58 ICE1, 44 ICE2, 67 ICET, 79 ICE3, 137 ICE4, 23 ECx, 69 IC2 (mittleres alter dann 15 jahre) Kurswagenmitnahme "in den technischen Anforderungen hinterlegt" (bedeutet gummiwulst am lokseitigen ende?)
Groetjes uit Tilburg het gaat best goed eigenlijk extra capaciteit tussen Zwolle en Roosendaal, veel info minions op Tilburg en een keurige aansluiting
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
Op woensdag 8 mei 2019 13:41 schreef dennistd het volgende: Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Op woensdag 8 mei 2019 13:41 schreef dennistd het volgende: Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
Herstelwerkzaamheden Uitgeest Alkmaar vrijdag van 01:00 tot 14:00 uur Laatst gewijzigd: 09 mei 2019, 13.49 uur Door herstelwerkzaamheden rijden vrijdagnacht 10 mei vanaf 01:00 uur tot en met vrijdagmiddag 14:00 uur geen treinen tussen Uitgeest en Alkmaar. Er rijden bussen. Plan uw reis in de reisplanner.
klinkt als een spoorbreukje. kan ook zomaar te maken hebben met de spoortunnel in aanleg in Heiloo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Meestal is dit een spoorstaafbreuk in/aan aan overweg. Het rubber in de voeg tussen de spoorstaven en de beplating moet een flink aantal uur uitharden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Door een kapotte spoorstaaf bij NS-station Castricum, ondervindt het treinverkeer vrihjdag zware hinder. De hoop bij Prorail is dat de treinen vrijdagmiddag vanaf 14 uur weer gaan rijden.
Dwars doormidden is de spoorstaaf bij de spoorwegovergang op de Beverwijkerstraatweg. Als treinen er te hard overheen rijden bestaat het risico dat ze ontsporen. Om die reden reden de treinen er de afgelopen dagen al tergend langzaam overheen en vielen treinen in de spits uit. Uitharden
Vannacht om een uur halen medewerkers van Prorail de spoorstaaf, die op de overgang ingegoten ligt in rubbers, los om die te vervangen door een nieuw exemplaar. De nieuwe sporen moeten uitharden in de gietmassa en dat kost tijd. ,,Het is een complexe klus waarvoor we het spoor in beide richtingen moeten afsluiten’’, meldt een woordvoerster van Prorail.
Niet alleen het treinverkeer, ook het overige verkeer heeft er last van. De kruising met Beverwijkerstraatweg gaat voor alle verkeer dicht. Het verkeer tussen Castricum en Heemskerk moet gebruik maken van de smalle weggetjes achter het station richting de overweg-Vinkebaan.
De NS zet bussen in tussen Uitgeest en Alkmaar en waarschuwt voor extra reistijd. Ook zullen er minder treinen rijden tussen Amsterdam en Alkmaar en tussen Haarlem en Alkmaar. ,,Hou de reisplanner in de gaten’’, aldus een woordvoerster van de NS.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 9 mei 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende: Dwars doormidden is de spoorstaaf bij de spoorwegovergang op de Beverwijkerstraatweg. Als treinen er te hard overheen rijden bestaat het risico dat ze ontsporen.
In België is een goederenwagon uit het spoor gelopen, en heeft daarbij 4 km spoor + station Sinaai beschadigd. Er zijn geen gewonden gevallen op het station.
Op donderdag 9 mei 2019 18:32 schreef dennistd het volgende: Als daar reizigers hadden staan te wachten op het perron was het een stuk minder goed afgelopen