abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 mei 2019 @ 16:49:59 #151
256146 b2py
Beton!
pi_186985658
Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
pi_186985725
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:49 schreef b2py het volgende:
Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
Als het betreffende sein een voorsein is geweest wel
pi_186986062
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:52 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Als het betreffende sein een voorsein is geweest wel
Wat voor sein? ;)
  maandag 20 mei 2019 @ 19:56:09 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186989137
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:49 schreef b2py het volgende:
Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
Automatische blokseinen vallen altijd af (naar rood) als de rijrichting van de baan de andere kant op wordt ingesteld. Dat vervalt als de baan achter dit sein vrij is van treinen en rijweginstelling. Dan komt het sein weer veilig. Meestal zal dat groen zijn, als het eerstvolgende sein een bediend sein dan zal de automaat geel tonen omdat een bediend sein rood is als geen rijweg actief is. Een voorsein kan geen rood tonen en alleen waarschuwen voor het hoofdsein erachter (geel of geel met een cijfer) of doorrijden toestaan (groen).

Hoe dit werkt kan je heel mooi zien op een station aan een rechte lijn met relatief weinig treinen en blokseinen op linker spoor. Bij Assen kan je bijvoorbeeld 30 kilometer rechtuit richting Hoogeveen kijken. Als geen rijweg vanuit Beilen wordt ingesteld kan je de seinen bij een naderende trein één voor één op groen zien springen. Als ze dan massaal op rood vallen is een nieuwe rijweg vanuit Beilen ingesteld.
pi_186989376
Nog een seinenvraag dan :)

Ik kijk vanaf Utrecht CS uit richting Amsterdam, en na de fly-over staan daar (denk ik) twee P-seinen. Eentje lijkt altijd (tenzij rijweg ingesteld) op geel + knipperend getal (kan niet zien welke) te staan, die daarna geel en dan uiteraard rood van het bediende sein. Maar nou lijkt het dat rond een uur of tien dat eerste sein geen knipperend getal meer toont, maar alleen geel. Dus twee gele seinen achter elkaar. Kan dat, of ben ik scheel en klopt hier iets niet? :P
  maandag 20 mei 2019 @ 20:13:32 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186989535
geel -> geel -> rood komt naar mijn weten niet voor. Dat zou breken met het principe "na geel (zonder cijfer) kun je rood verwachten".
  maandag 20 mei 2019 @ 20:46:06 #157
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186990429
Geel->geel->rood komt her en der wel voor maar dat is alleen als het absoluut niet mogelijk is om een remming van 40 km/h tot stop te maken met de slechtst beremde toegelaten trein tussen het gele en rode sein. Momenteel is die remweg 400 meter. Dat komt her en der wel voor en dat is met name op plekken waar perrons in delen zijn opgedeeld (de zogenaamde perronfases). Buiten die situaties om zijn het nog wat oude situaties die nog niet zijn opgeruimd.

In het Nederlandse seinstelsel is de enige methode om treinen tijdig te laten remmen bij een kort blok door de snelheid eerder omlaag te brengen (geel+cijfer). Alleen als de remweg ook bij de laagste snelheid (40 km/h) te kort is (<400 meter) kunnen we dat niet omdat de laagste snelheid waarmee gerekend wordt 40 km/h is. We hebben niet zoals in Groot Brittanië het seinbeeld dubbel-geel die aangeeft dat de remweg na het gele sein te kort is. Dat seinbeeld zou in Nederland voor dit soort situaties veel duidelijkheid naar machinisten geven.

Momenteel wordt in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoor onderzoek gedaan naar het terugbrengen van de minimale remafstand van 400 meter naar 300 meter. Dat zou de meeste situaties met twee keer geel achter elkaar al opruimen. Ik zou er niet rouwig om zijn. Als een trein daadwerkelijk 40 km/h rijdt is de relatie tussen een geel sein en een rood sein behoorlijk vaag omdat de meeste treinen toch pas hoeven te remmen als een rood sein daadwerkelijk zichtbaar is. Een beetje reizigerstrein kan namelijk uitstekend ruim binnen de 100 meter stilstaan en seinen moeten over minimaal 200 meter goed zichtbaar zijn (bij lage snelheden dan).

In Utrecht gaat het niet zo zijn dat ineens het cijfer uit is. Ik vermoed dat door hoe de zon staat het cijfer slecht zichtbaar is. Een alternatief is dat de kabel die spanning aan de lampen van het cijfer geeft kapot is. Geel is dan een restrictiever seinbeeld dan geel met een cijfer. Daarmee is dat in principe veilig. Het is dan alleen wel een belemmering voor de uitvoering van de dienstregeling.
pi_186990740
Je bent zelf geel-geel-rood ;)
Bier.
pi_186991473
Helder, thanks voor de uitleg. Mogelijk is het gezichtsbedrog, maar ik zie hem juist met licht en niet meer als het donker is. Toch maar eens een verrekijker fixen dan ;)
  Redactie Sport maandag 20 mei 2019 @ 23:40:59 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186995276
Ik kwam via Twitter deze video tegen van de Schiphollijn in 1980:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 21 mei 2019 @ 13:35:52 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187002661
hete :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 21 mei 2019 @ 13:36:57 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_187002683
Stadshagen gaat op proef open van 2 t/m 15 juni :o :o :o

https://www.keolisblauwnet.nl/stadshagen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_187003352
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:13 schreef James1988 het volgende:
geel -> geel -> rood komt naar mijn weten niet voor. Dat zou breken met het principe "na geel (zonder cijfer) kun je rood verwachten".
Als je in Zutphen met de sprinter uit richting dieren komt binnenrijden heb je standaard geel - geel - rood. Is bij Dieren zelf ook jarenlang het geval geweest (beide richtingen), maar da's sinds enkele maanden veranderd naar geel 6 knipper - geel - rood.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2019 @ 18:04:11 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187007147
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 23:40 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam via Twitter deze video tegen van de Schiphollijn in 1980:

leuk dat je op 6.39 minuten de aftakking naar de aansluiting bij het Jollenpad ziet. Over dit deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen werden de treinstellen aan- en afgevoerd. Ze waren hiervoor speciaal aangepast
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 mei 2019 @ 16:35:09 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187026397
Wat is een 2* IVS? Het is blijkbaar belangrijker dan een toilet in een DDAR :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:42:23 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187026596
Huh wat?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 mei 2019 @ 16:46:02 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187026676
Ja staat op een klein bordje boven waar vroeger de deurklink van het toilet zat. In Plan V had je nog wel eens van die onzin "schoonmaakkast" en zo. Wat kan dit zijn dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:59:37 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_187027008
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030

Die dingen rijden vast niet op de Havenspoorlijn? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:01:16 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187027038
En "Instructie Verkeerd Spoor" zal het ook wel niet zijn. :s)
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:16:27 #170
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187027305
is het te lopen vanaf station Barendrecht naar de alternate?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 mei 2019 @ 17:17:55 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187027323
Geen flauw idee. Google maps :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_187027361
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:16 schreef cherrycoke het volgende:
is het te lopen vanaf station Barendrecht naar de alternate?
Redelijk, als je van te voren de route even goed opzoekt en er geen bezwaar tegen hebt om over een industrieterrein zonder voetpaden te lopen (je deelt de weg dus met vrachtwagens).
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 17:32:05 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187027569
De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)traject-Emmen-Zwolle
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:37:11 #174
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187027655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:20 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Redelijk, als je van te voren de route even goed opzoekt en er geen bezwaar tegen hebt om over een industrieterrein zonder voetpaden te lopen (je deelt de weg dus met vrachtwagens).
dat word een stukje gras



[ Bericht 7% gewijzigd door cherrycoke op 22-05-2019 17:52:46 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2019 @ 18:18:19 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187028359
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef derLudolf het volgende:
De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)traject-Emmen-Zwolle
Nu de trein van Winsum nog terug. Die schijnt in de tussentijd ook opgelapt te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')