James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:20 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
bork | zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:23 | |
Ik was aan het tikken maar topic was vol, mooi dat Milaan - NL wel kan. Over die tijden, er is altijd wel iets te klagen/verbeteren, het ding rijdt dat is pure winst imho. Ik zou het fijn vinden als die ECE in Freiburg stopt, maar dat doet ie ook niet, ik zal er niet om gaan janken. | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:35 | |
Excuseer voor mijn trage antwoord. Ergens tussen dinsdag 2 januari en vrijdag 5 januari, hoe vroeger hoe beter. DB heeft de nieuwe dienstregeling wel in het systeem zitten, maar de enige boekbare verbindingen Praag-Brussel zijn kut; 5 keer overstappen, met de bus (Hannover-Utrecht), midden in de nacht (via Utrecht), waardeloze vertrek- en aankomsttijden en meer dan 16 uur reistijd. | ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:12 | |
Praag-Brussel is via DB te boeken, moet je wel vroeg weg en heb je 2 overstappen. 3 en 4 januari zie ik sowieso deze voor ¤79.90
2 en 4 uur later kan ook, maar die zijn al duurder: ¤139,90 en ¤159,90 enkele reis, 2e klas. Wanneer het boekbaar is via de Tsjechische website, weet ik niet. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:20 | |
Ook weer zoiets dat honderd keer beter met een vliegtuig kan vgs mij | ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:26 | |
Maar trein is leuker 2 jaar geleden ging ik via een driedaagse reis naar Skopje, Macedonië, om zo met een huurauto in Albanië te raken. Had geen zin in het vliegtuig. Vorig jaar via Montenegro, en via Italië terug. Dit jaar toch maar het vliegtuig genomen, omdat ik maar één week vrij kon nemen. | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:45 | |
Hoe vind jij dit precies? Ik kan dit dus echt met geen mogelijkheid vinden op bahn.de.... en wat gebeurt er als ik die overstap van 10 minuten mis? | ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:50 | |
dan mag je met de volgende mee (wel even bij het personeel op het station melden, dan krijg je een stempel, anders bij treinpersoneel). En ik krijg het gewoon uit de DB planner... | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:10 | |
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:14 | |
Jaja, daar sta je dan met de Grote Alleskunnende Leider in je UI he. Maar mooi geen treinkaartjes kopen hea | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:21 | |
Jammer genoeg kunnen de (Noord-Koreaanse) VIRM's niet over de grens, anders was het zo geregeld met de Grote Leider | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:21 | |
| ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:34 | |
| ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:40 | |
Het is me nu eindelijk gelukt In plaats van bij DB Praha in te voeren heb ik nu Praha hl.n. ingevoerd en dan laat hij internationale treinen wél zien..... | ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:44 | |
Met 'Praha' zou hij ieder station in Praag als beginstation (of eindstation) moeten kunnen kiezen, dat hoeft dus niet specifiek Praha hlavní nádra¸í te zijn. Ik kies dus bijna altijd het station als ik zeker weet dat ik die moet hebben. | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:47 | |
Dat zou logisch zijn, maar om god weet welke reden werkt dat dus niet. De trein naar Cheb (met dus overstappen in Nurnberg, Frankfurt en Keulen) vertrekt óók op Praha hl.n. Echter, om de een of andere reden pakt dat systeem binnenlandse treinen die daar vertrekken wél, maar internationale weer niet als je enkel 'Praha' invoert. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:48 | |
Dat is omdat Kim Jong-Un gewoon een kneus is en een mislukkeling | ||
J.B. | zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:02 | |
Mocht er overigens nog iemand interesse hebben in een Bahncard 25, ik zag net tijdens mijn zoektocht op de DB site dat er voor 25 euro een jubileumexemplaar beschikbaar is (2e klasse) die tot 31 oktober te bestellen is. Zie hier: https://www.bahn.de/p/vie(...)laeumsbahncard.shtml | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:12 | |
Meh, ik maak eigenlijk nooit meer hobbyrondjes met de trein. Ja in januari elk jaar | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:16 | |
Is je bordjesverzameling al af? | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:29 | |
Nee doe ik ook niks meer mee eigenlijk. Alleen als ik nog op exotische plekken ben en ik kom in de buurt, dan wil ik nog weleens een fotootje maken. Maar thuis neem ik dan niet eens meer de moeite om de verzameling te updaten | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:50 | |
Jee, BLS was nog vrij | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:21 | |
Welkom! Ik gok zo maar even dat jij iets hebt met Zwitserse treinen? | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:32 | |
Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept. Vanmiddag tijdens de Railquiz ook geleerd dat een jaarabonnement voor de Zwitserse spoorwegen goedkoper is dan een NS- of DB-jaarabo. En dan krijg je er ook nog bus/tram/metro bij. Zwitserland mag dus wel een duur land zijn, maar niet voor de Zwitsers zelf. Misschien word ik dus ooit nog Zwitser (mits mijn vriendin het goed vindt). | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:36 | |
Hoax! FOK!kers zijn allemaal zolderkamerbewoners die nooit buiten komen | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:38 | |
Sorry, ik kom net kijken dus ik moet me op sommige punten nog aanpassen. | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:41 | |
Dat wordt een moeilijk gesprekje vanavond. Succes. | ||
MTL | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:45 | |
Daarom heeft iedereen in Zwitserland ook of een Halbtax abo, of een GA. Als je losse kaartjes gaat kopen ben je een vermogen kwijt. Even een retourtje naar de andere kant van het land kost met de trein ruim 100-120 euro, terwijl dat hier ten alle tijden op de maximale prijs van 52 euro blijft steken, van waar naar waar je ook rijdt. In die zin is dus Nederland weer een stuk goedkoper. | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:47 | |
Inderdaad, die Zwitsers zelf reizen allemaal Halbtax maar de toeristen betalen de volle mep. Briljant, toch? | ||
greavy | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:51 | |
28 Oktober 2017 - Even in de havens wezen kijken want moest toch naar Rozenburg, en Rurtalbahn ging met de V155 de PCC-shuttle plaatsen. Zoals bijna standaard gaat de Traxx mee naar de CTT (CombiTerminalTwente) in Pernis, en passeert hier aan de zijkant van het immense Shell-terrein de fotograaf. | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:53 | |
Met een GA krijg je op allerlei plekken korting. Dat is met een NS-abo dan weer niet zo. Ik was een paar weken terug in Brusino Arsizio (CH) waar ik met een kabelbaan de berg af ben gegaan. Zelfs daar kon je korting krijgen op vertoon van je GA. | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:54 | |
En dan ook nog te bedenken dat voor niet-Zwitsers alles nog extra duur is door de wisselkoers | ||
James1988 | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:55 | |
Dubbel genaaid houdt beter, toch? | ||
BLS | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:56 | |
Lol | ||
derLudolf | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:57 | |
| ||
derLudolf | zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:58 | |
Zwitser worden gaat niet heel makkelijk overigens... | ||
dennistd | zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:55 | |
ÖBB maakt winst met nachttreinen: http://www.haz.de/Nachric(...)indung-fuer-Hannover | ||
JDude | zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:08 | |
Okédoei. | ||
bork | zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:14 | |
en 2020 weer naar Amsterdam met OBB . | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:39 | |
Je kunt zeker in de regio noordoost best wat formules vinden die ook voor toeristen aantrekkelijk zijn. Zeg maar Bodenseeufer / Appenzeller Land / Thurgau. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:45 | |
Ik ben met 3 zeer goede vrienden in 2013 naar Antwerpen geweest als weekendje weg. We zien elkaar regelmatig en proberen één keer per jaar met z'n 4'en weg te gaan. Nou dat is dit jaar dus voor de tweede keer gelukt en we gaan naar Kopenhagen. Ik zei letterlijk vanavond in ons FB-groepje na het posten van de link dat ÖBB winst maakt met de nachttreinen, dat we ons volgende uitje met gelijkblijvende frequentie met de nachttrein wel in Ljubljana ofzo zouden kunnen komen. /nutteloos verhaal alvast welterusten en niet vergeten de klok terug te zetten. | ||
greavy | zondag 29 oktober 2017 @ 15:24 | |
Heel Noord (-Oost) Duitsland ligt weer plat door een storm. Voor Fernverkehr is de lijst groot, maar voor Nahverkehr nog een pak groter.
| ||
Dr_Flash | zondag 29 oktober 2017 @ 15:38 | |
Maar eens opletten hoe lang het duurt voordat dat weer normaal is. | ||
greavy | zondag 29 oktober 2017 @ 15:51 | |
De vorige keer duurde het ook aardig lang. | ||
derLudolf | zondag 29 oktober 2017 @ 15:56 | |
Waar wordt 2020 genoemd dan? | ||
b2py | zondag 29 oktober 2017 @ 15:57 | |
Het waaide flink inderdaad, kwam vanochtend wel nog een ICE1 tegen die reed | ||
Dr_Flash | zondag 29 oktober 2017 @ 16:27 | |
Voor het betere gratis mijlentrappen (ligt er een boogje bij Parijs? ) | ||
b2py | zondag 29 oktober 2017 @ 17:11 | |
Brussel | ||
Dr_Flash | zondag 29 oktober 2017 @ 17:21 | |
Auch proficiat! | ||
greavy | zondag 29 oktober 2017 @ 18:16 | |
29 Oktober 2017 - Koole op de Vondelingenplaat, ook wel bekend als "de oude Koole" (want ze hebben de oude BP op de Petroleumweg overgenomen) heeft een heel fluerend aanbod aan treinen. Soms komt er een maand amper een tiental wagens, en soms komen er wekelijks 2 of 3 bloktreinen, zoals nu ook het geval is. Al het hele weekend is men druk bezig om de wagens te beladen. Vanochtend had ik dan eindelijk de eer, om de locomotief buiten de poort te kunnen fotograferen. Omdat de sporen binnen de poort bij Koole veel te kort zijn om een gehele trein te behandelen, gebruikt men het raccordement Vondelingenplaat. Hier brengen en halen de vervoerders de treinen, en Koole duwt ze dan zelf naar binnen naar 1 van de 2 laadplaatsen en als ze geladen zijn, brengt ze weer terug. Hier heeft de locomotief net 5 beladen wagens tegen de al eerder beladen wagens geplaatst, en nu gaan de volgende vijf wagens naar binnen bij Poort 7. Afhankelijk van het product, kan men ook laden op de hoofdpoort, die iets verderop aan de rechterzijde van de weg ligt. Koole bezit al jaren de Henschel 14957 als rangeerlok op de Vondelingenplaat. Koole op de Petroleumweg heeft ook een Henschel rijden, maar die is in het blauw gestoken en komt niet buiten de hoge hekken: De nieuwe Koole heeft namelijk wél meerdere opstelsporen binnen de poort, want het terrein is veel groter. Ook daar is het aanbod aan treinen erg wisselend. | ||
J.B. | zondag 29 oktober 2017 @ 21:16 | |
Naam Anne Frank mogelijk op nieuwe Duitse trein https://nos.nl/artikel/22(...)we-duitse-trein.html Stijlvol | ||
DeaDLocK2K | zondag 29 oktober 2017 @ 21:18 | |
Zuggie McZuggesicht is veel beter. | ||
James1988 | zondag 29 oktober 2017 @ 21:19 | |
Damn | ||
b2py | zondag 29 oktober 2017 @ 21:21 | |
| ||
BLS | zondag 29 oktober 2017 @ 22:55 | |
Alle geselecteerde namen: https://inside.bahn.de/ice4-zugtaufe/
| ||
James1988 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:09 | |
Voor deze ronde hoeft DB in ieder geval niet met diesellocs in de weer | ||
DeaDLocK2K | zondag 29 oktober 2017 @ 23:12 | |
Goed stukje | ||
derLudolf | zondag 29 oktober 2017 @ 23:39 | |
Dat is sowieso een mooi programma. Jammer dat NDR niet in het standaard KPN pakket zit | ||
bork | maandag 30 oktober 2017 @ 01:30 | |
https://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/ Er staat 2021 maar ik neem aan dat dat dan december 2020 zal zijn Wel fijn dat je naar de bron vraagt | ||
bork | maandag 30 oktober 2017 @ 01:31 | |
Is gewoon zo, waarom die smiley? | ||
bork | maandag 30 oktober 2017 @ 01:33 | |
Bij Ziggo nog wel, verder 10x niks maar wel WDR, NDR, ARD voor Tatort . | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 08:56 | |
Zolang ze niet over Lothar Matthäus beginnen vind ik het verder wel prima eigenlijk | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 08:59 | |
Kostelijk weer | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 09:00 | |
Dat verhaal in Bad Bentheim heeft zelfs twee afleveringen opgeleverd | ||
Maegrim | maandag 30 oktober 2017 @ 11:19 | |
Open dag op de Watergraafsmeer komende zaterdag, van 12:00 tot 16:00 Er rijdt een nostalgische pendeltrein (treinstel 766) van station Amsterdam Centraal naar het Onderhoudsbedrijf en terug. Komt allen | ||
Fred | maandag 30 oktober 2017 @ 11:35 | |
Mooie trein, vermoeiende crew. | ||
Salatrel | maandag 30 oktober 2017 @ 12:59 | |
Krijgt Anne Frank ook toelating voor polen? | ||
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 13:43 | |
De Anne Frank Stichting vindt het in ieder geval geen goed idee https://nos.nl/artikel/22(...)op-duitse-trein.html | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 oktober 2017 @ 13:49 | |
Het CIDI ook niet zag ik vanochtend op TV. Maar misschien moeten die mensen allemaal een keer hun muil houden. De wereld verandert. | ||
Goverman | maandag 30 oktober 2017 @ 13:57 | |
Tja... het verleden blijft pijnlijk. De associatie met WOII en deportaties is moeilijk om niet te leggen. Aan de andere kant, het rijtje mensen naamgever is voor een trein is best imposant. Daarbij misstaat Anne Frank niet. Ik denk zelf dat het wel een mooie manier is om het verleden te laten doorklinken in het heden. Dus niet vergeten dat treinen een paar decennia geleden voor vreselijke dingen zijn gebruikt, maar je ook niet altijd afvragen of het wel geoorloofd is om de naam van wellicht het meest beroemde joodse meisje (overigens van Duitse afkomst) op een trein te zetten met historische Duitse figuren... | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 14:50 | |
Ja ik snap het ook niet. Als ze er eentje Adolf Hitler hadden willen noemen had het CIDI het ook geen goed idee gevonden. Van tweeën één, denk ik dan. | ||
Salatrel | maandag 30 oktober 2017 @ 14:56 | |
hoeveel mensen zouden er nog leven die het daadwerkelijk meegemaakt hebben? | ||
spectrumanalyser | maandag 30 oktober 2017 @ 16:10 | |
ben benieuwd of die open dag op de Watergraafsmeer daadwerkelijk gaat plaatsvinden. tijdens de opnames van de NS commercial werden er strikte regels streng nageleefd. niemand mocht zonder begeleiding over een spoorwegovergang heen. iedereen moest verplicht van begin tot einde een fluor hesje dragen. | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 oktober 2017 @ 16:18 | |
Aan het einde van de jaren 90, misschien was het al wel 2000 heeft een machinist mij ooit meegenomen naar de watergraafsmeer en mocht ik overal bij. Wel hesje dragen maar hij zelf niet. Daarna koffie en op de bok van de 11 mee terug naar Rotterdam. Mooie tijden man. | ||
boriq | maandag 30 oktober 2017 @ 16:31 | |
De naam is wel verassend ja | ||
bork | maandag 30 oktober 2017 @ 16:32 | |
Mooi gezegd, niks aan toe te voegen. | ||
spectrumanalyser | maandag 30 oktober 2017 @ 17:05 | |
voor de open dag bij onderhoudsbedrijf watergraafsmeer komt geen officieel bericht. want, er is niet genoeg plek, men wil het graag klein houden bron: http://www.spoorforum.nl/(...)opic.php?f=43&t=8559 | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 17:17 | |
"Ja we organiseren een open dag, maar we hebben liever niet dat er mensen komen!" Nulpunten. | ||
dennistd | maandag 30 oktober 2017 @ 17:25 | |
Grote voordeel: geen kleine kinderen en zo | ||
Fixers | maandag 30 oktober 2017 @ 18:45 | |
Vraagje, ik ga vanaf komende maand weer forensen, is er al ergens een overzicht van de dienstregeling die in december in gaat? | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 oktober 2017 @ 18:49 | |
Plannen op www.bahn.de Ze hebben er ook een NL-vlaggetje voor extragratis Nederlands. | ||
dennistd | maandag 30 oktober 2017 @ 18:51 | |
Gewoon in de NS-reisplanner. Of DB, SBB, NMBS of een willekeurige andere aanbieder van hafas. | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 19:05 | |
Doitserz maken geen ghappm | ||
James1988 | maandag 30 oktober 2017 @ 19:13 | |
Bron: Overwegcampagne Network Rail Duidelijk bericht | ||
Erno-BE | maandag 30 oktober 2017 @ 19:21 | |
Nee, maar de ICE4 (Anne Frank) zou wel planmatig door Dachau (München-Nürnberg) scheuren. | ||
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2017 @ 19:32 | |
Dat is dan weer niet zo relevant. | ||
b2py | maandag 30 oktober 2017 @ 19:37 | |
Ik maakte die grap thuis bij het avondeten en ik kreeg backfire dat ze heul nooit in Polen is geweest en in Bergen-Belsen is gestorven | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 oktober 2017 @ 19:39 | |
Terecht. Als je flauwe kutgrappen maakt moeten ze op z'n minst kloppen. | ||
Mr_Klaasje | maandag 30 oktober 2017 @ 20:11 | |
Ik zat afgelopen weekend in een I10-rijtuig van de NMBS. Wat een oude rommel lijkt dat zeg.. Terwijl het jonger spul is dan onze intercityrijtuigen en de koploper-drietjes. | ||
Maegrim | maandag 30 oktober 2017 @ 20:14 | |
Volgend weekend is de ombouw naar sandwich gepland voor de Benelux, lijkt me dat ze daarna uit de dienst gaan? | ||
dennistd | maandag 30 oktober 2017 @ 20:15 | |
Ik las dat de Belgische stammen vrijdag voor het laatst rijden. | ||
Salatrel | maandag 30 oktober 2017 @ 20:33 | |
als je beetje scherp was geweest had je nog iets kunnen roepen dat ze dus beide niet tot polen toegelaten zijn | ||
James1988 | maandag 30 oktober 2017 @ 20:37 | |
I6 is nog ouder (eind jaren '70) en wordt opgeknapt. Bron: Facebook NMBS Iets meer info over de modernisering is te vinden op HGBTF. | ||
derLudolf | maandag 30 oktober 2017 @ 20:50 | |
Wat bedoel je daarmee? Dat i10 ook nog al even blijft? Want DDM1 zal het DDAR waarschijnlijk toch ook overleven, aangezien dat ook enigszins gerenoveerd is. | ||
James1988 | maandag 30 oktober 2017 @ 20:51 | |
Ik denk dat I10 nog wel de nodige jaren zal bollen, ja. | ||
dennistd | maandag 30 oktober 2017 @ 20:51 | |
Vijftien rijtuigen in één jaar? Worden er duizend extra mensen aangenomen? | ||
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 21:06 | |
Doet NedTrain het best aardig met het VIRM | ||
Salatrel | maandag 30 oktober 2017 @ 21:15 | |
alleen kent virm na de revisie meer storingen dan ervoor :’) zelfde categorieën ook als ddz met name klimaat en wc’s zijn naadje | ||
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 21:16 | |
Daar zouden ze onderhand toch wel een oplossing voor moeten hebben gevonden? | ||
James1988 | maandag 30 oktober 2017 @ 21:21 | |
Ik ben de laatste weken al een paar keer een DDZ tegengekomen waarin één airco-unit is uitgevallen, en de andere unit dat probeert te compenseren. Het gevolg? In de ene helft van het rijtuig zit met met jas aan te bibberen van de kou, terwijl men aan de andere kant van het glazen wandje zowat alles heeft uitgetrokken... | ||
Fixers | maandag 30 oktober 2017 @ 21:31 | |
Thanks. De verbinding tussen Utrecht en Hilversum blijft gewoon prutswerk in de marge. Wellicht in dienstregeling 2019 verbetering. | ||
b2py | maandag 30 oktober 2017 @ 22:04 | |
Zodra het project Naarden-Bussum af is wordt het beter is de verwachting | ||
ReisT | maandag 30 oktober 2017 @ 22:17 | |
Dat zal voor Utrecht-Hilversum niet veel verschil maken behalve dat alle treinen dan weer in Overvecht kunnen stoppen. | ||
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 23:41 | |
best een interessant lijntje dit. (zet wel het volume zachter) | ||
b2py | dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:01 | |
Juist wel doordat je daardoor die verbinding recht kan trekken | ||
J.B. | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:20 | |
Ze is in eerste instantie naar Auschwitz getransporteerd en later, omdat de Russen dichterbij kwamen, naar Bergen-Belsen. Ze is dus wel in Polen geweest, evenals de rest van de familie Frank. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:46 | |
Schokkende remmingen. Herfst is laat dit jaar | ||
greavy | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:21 | |
Was er hier al voorbij gekomen dat in Oostenrijk een trein aan de rol gegaan was, en pas 20 (!!!) kilometer verderop tot stoppen gemaand kon worden? Hoe ze dit deden? Een trein in dat station ontruimen en als stootblok gebruiken.. De trein reed tussen de 30 en 60 kilometer per uur Lees Hierrrrrrrr het artikel | ||
Salatrel | dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:06 | |
Nee die is hier niet voorbij gekomen maar ik zit meer dan 20km bij Oostenrijk vandaan dus dat kan wel kloppen... | ||
James1988 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07 | |
| ||
b2py | dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:13 | |
Geen Sudokomasters hier toch? Zwaai zwaai kniptangen: http://nieuws.ns.nl/ns-zwaait-de-kniptang-uit/ | ||
greavy | dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:19 | |
| ||
dennistd | dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:56 | |
Kan dat niet wat subtieler gebeuren door er voor te gaan rijden en hem als het ware op te vangen en dan gaan afremmen? Scheelt een hoop schade lijkt me zo... | ||
Dr_Flash | dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:27 | |
Ja maar ja. Je weet toch waar Arnold Schwarzenegger vandaan komt? Daar doen ze niet aan subtiel Houden ze niet van | ||
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:28 | |
Of net als in de film | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 00:47 | |
gelegenheidsstempelautomaat hier van Leiden naar Rotterdam want ik wil naar huis. De tang ligt echter thuis... | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 00:48 | |
En de kniptang ook..... | ||
Maegrim | woensdag 1 november 2017 @ 00:57 | |
Profiteur | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 01:01 | |
Je hebt geen hc? | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 01:10 | |
nou ik moest deze trein rijden van Amsterdam naar leiden. De mcn die hem van mij overnam is vers van de cursus en ik ben hc geweest voordat ik het licht zag dus het leek handiger als we de rollen zo verdeelden | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 01:12 | |
Ik laat altijd graag een ander rijden want dan kan ik wat verder achter de kreukelzone gaan zitten | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 01:27 | |
Dat is wel de handiger verdeling ja. Oorspronkelijk hc is ergens zoekgeraakt in een verstoring? | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 01:28 | |
Altijd verstandig, zeker bij iemand die net van de cursus komt weet je het maar nooit | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 07:30 | |
Leuk man. Elke Twintig Minuten Een Trein. | ||
_JdM_ | woensdag 1 november 2017 @ 07:52 | |
Door een treintje dat stuk is. Normaal had het Elke Dertig Minuten Een Trein geweest. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 08:30 | |
Vijftien. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 08:31 | |
En het is niet mijn probleem als er een trein stuk is. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 09:07 | |
Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach | ||
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 09:12 | |
ervaring? | ||
b2py | woensdag 1 november 2017 @ 09:15 | |
| ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 10:24 | |
iemand was te vroeg voor de trein en stond ervoor in plaats van erin tussen Hillegom en Leiden. | ||
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 11:58 | |
Een hersporingsactie van ProRail bij de ZLSM ging niet helemaal zoals gepland ... https://www.1limburg.nl/t(...)s-met-de-schrik-vrij | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 12:27 | |
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de opbouw van de rijtuigen en de staat ervan. Goed genoeg om mee te rijden, maar op zo'n moment ga je op één punt veel druk zetten en daar kunnen ze niet tegen... | ||
greavy | woensdag 1 november 2017 @ 16:09 | |
En het waren ook herspoorders / incidentenbestrijders in opleiding. Niet dat dat moet uitmaken, maar belangrijker is dat de rijtuigen niet nog zwaarder beschadigd geraakt zijn. | ||
_JdM_ | woensdag 1 november 2017 @ 16:41 | |
Die vijf minuten later dan op een normale dinsdag maakte niks uit idd. | ||
b2py | woensdag 1 november 2017 @ 17:00 | |
Zonder die ICB’ers hadden die rijtuigen nooit meer op de rails gestaan. En in opleiding houdt in dat er altijd opleiders bij zijn.. | ||
greavy | woensdag 1 november 2017 @ 17:02 | |
Ja, inderdaad. Maar het is gelukkig qua extra schade beperkt gebleven. Men leert van fouten. | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 17:15 | |
Heb het via Twitter nog even gevraagd aan een betrokken ICB'er:
| ||
greavy | woensdag 1 november 2017 @ 18:50 | |
In 2014, toen Locon nog bestond, reed Locon regelmatig bloktreinen naar bedrijven waar soms DB het "alleenrecht" had. In 2014 liet Standic dan echt de privaten toe op hun terrein, en kon Locon er meerdere bloktreinen afleveren. Het DB-alleenrecht was gekomen, omdat DB er meerdere keren per week wagens kwam brengen, en ze het een rommeltje zouden gaan vinden als er meerdere keren andere vervoerders tussendoor kwamen, en die geen wagens van de concurrent mee terug namen die eigenlijk in de weg stonden. 21 April 2014 - Omdat er te weinig plaats is bij Standic binnen de poort om een lange trein te brengen én te halen, werden de 20 ketelwagens die gebracht moesten worden, eerst even verderop geparkeerd. Op 13 juli 2014 kwam Locon weer naar de Dordrechtse Zeehaven, maar dit hoorde ik vrij laat. Omdat ik alleen een fiets had (mijn auto stond in de werkplaats voor APK en reparatie), moest het maar op de fiets. Hier passeert de trein het straatspoor bij Van der Wees in de Zeehaven. Op het fietsje even sprinten, en net voorbij het Woonboulevard werd een volgende klik gemaakt. De lok ging los retour, omdat er geen wagens stonden die Locon eerder aangebracht had. | ||
bork | woensdag 1 november 2017 @ 20:34 | |
Leuk feitje Zugnummern im Fernverkehr Eine Zugnummer besteht im deutschen Fernverkehr in der Regel aus mehreren Ziffern und ist wie ein eindeutiger Name, der sich einem speziellen Zug zuordnen lässt. Züge mit einer ungeraden Endziffer fahren von West nach Ost oder von Nord nach Süd. Züge, die aufeinander folgende Nummern haben, fahren gewöhnlich auf der gleichen Strecke, nur in die entgegengesetzte Richtung. So fährt der Zug 582 von München nach Hamburg und der mit der Nummer 581 von Hamburg nach München. An der Ziffer vorne kann das Zugpersonal erkennen, dass es sich um einen ICE handelt. Die zweite Ziffer von hinten lässt auf die Strecke schließen. | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 20:38 | |
Dat eerste klopt wel voor binnenlandse treinen, maar de 1 als eerste cijfer kan zowel de IC Amsterdam-Berlijn als de ICE Amsterdam-Frankfurt(-Basel) zijn. | ||
James1988 | woensdag 1 november 2017 @ 20:39 | |
Dat is in Nederland precies hetzelfde. België wijkt af, daar telt men gewoon door (bijvoorbeeld 501-515 voor de ene richting, 516-530 voor de tegengestelde richting). Het uitgangspunt is daar een uurdienst, waardoor men nooit meer dan 48 cijfers in een reeks nodig heeft. Het restant kan gebruikt worden voor een heel andere trein. | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 20:40 | |
Rijden er in België überhaupt halfuursdiensten? | ||
James1988 | woensdag 1 november 2017 @ 20:41 | |
Niet in dezelfde serie. Als er een halfuursdienst is tussen twee plaatsen zijn dit twee series die een gemeenschappelijk traject hebben. | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 20:45 | |
In Nederland hadden we trouwens ook een serie met vier treinen in het uur: de spitssprinter Rotterdam-Vlaardingen (serie 14100 als ik me niet vergis). De trein een uur later reed dus met een treinnummer dat niet 4 maar 8 omhoog ging. | ||
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 20:50 | |
Dat kon alleen omdat het spitssprinters waren. Regulier hebben we op twee trajecten sprinters die twee treinseries in beslag nemen. 5000 en 5100 die gezamenlijk een kwartiersdienst rijden tussen Den Haag CS en Dordrecht. Daar is onlangs de kwartiersverdichting op Gouda-Alphen bijgekomen (8600 en 8700). Voor de rest rijden er wel meer series in zijn geheel op hetzelfde traject, maar dan stopt één serie niet op alle tussengelegen stations. | ||
b2py | woensdag 1 november 2017 @ 20:54 | |
Dit geldt toch voor alle 15' diensten voor IC's en sprinters? | ||
Erno-BE | woensdag 1 november 2017 @ 21:06 | |
Dat wel, maar bij kwartiersdiensten hebben de treinseries verschillende eindbestemmingen (of beginbestemmingen) en zijn de treinseries niet identiek aan elkaar. Bij Den Haag-Dordrecht en Gouda-Alphen zijn wel de treinseries identiek aan elkaar. | ||
dennistd | woensdag 1 november 2017 @ 21:16 | |
Overigens was dat op Den Haag-Dordrecht ook het geval: de 5000 reed naar Breda terwijl de 5100 naar Roosendaal reed. | ||
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 21:20 | |
klopt, maar de NS besloot de boel op te knippen en dan krijg je dat soort dingen | ||
_serial_ | woensdag 1 november 2017 @ 21:29 | |
Vanuit belgië : “Gewoonweg schandalig en ziekelijk”: treinbestuurder doet hallucinant verhaal na rellen met honderdtal jongeren die trein tot stilstand brachten | ||
James1988 | woensdag 1 november 2017 @ 21:29 | |
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze een apart systeem. Ze maken geen gebruik van treinnummers, in plaats daarvan hebben ze het in publieke communicatie over "de trein naar Newcastle van 12:23". Intern worden er wel nummers gebruikt, maar die werken anders. - Een trein krijgt een dienstregelingsnummer (Service UID), waarin ook alle uitzonderingen zijn opgenomen. Wanneer de trein 'geactiveerd' wordt (wordt bevestigd dat deze gaat rijden) wordt er een headcode toegekend, wat bedoeld is voor het seinsysteem en wat treindienstleiders op hun schermen zien. Een headcode bevat informatie over het soort trein en de bestemming, 1S23 is bijvoorbeeld een expresse (1) naar Schotland (S). Headcodes zijn niet uniek en kunnen meerdere keren op een dag voorkomen. Vroeger stonden headcodes letterlijk op de treinen, in koeienletters. Voor treinen waarvoor je kunt reserveren is er ook nog een 'Retail service ID', dat is een nummer dat de vervoerder zelf op een trein plakt. En dan zijn er nog Service Codes, TRUST IDs en Identities... allerlei nummers die afkomstig zijn uit allerlei afzonderlijke systemen zoals TRUST en TOPS die grotendeels overlappend zijn. Dit leverde voor Eurostar nog wel een leuke uitdaging op: op het vasteland worden treinnummers gebruikt, maar die kunnen niet 1-op-1 aan Britse treinnummers worden gekoppeld. Daarom hebben ze een truc toegepast: de "regio's" O en I zijn toegevoegd omdat die op de cijfers 0 en 1 lijken, zodat Eurostar 9182 in het VK kan rijden als 9I82. | ||
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 21:45 | |
dafuq ... | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 november 2017 @ 21:48 | |
Mooie foto greavy! Kan iemand me trouwens vertellen waar ik overbelaste trajecten kan vinden op de webstek van ProRail? | ||
derLudolf | woensdag 1 november 2017 @ 21:59 | |
Wat een mongooltjes... iPhone afpakken en finaal in elkaar trappen | ||
James1988 | woensdag 1 november 2017 @ 22:04 | |
Here you go https://www.prorail.nl/vervoerders/vergroten-van-capaciteit | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 22:06 | |
“Van vreemde origine” mooie taal toch dat Vlaams | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 november 2017 @ 22:06 | |
Dat is gewoon Nederlands? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 november 2017 @ 22:07 | |
Dank! | ||
Salatrel | woensdag 1 november 2017 @ 22:25 | |
nou weet niet hoe ze bij jou praten maar hier noemt men dat gewoon een allochtoon | ||
derLudolf | woensdag 1 november 2017 @ 22:35 | |
Nee, dat mag niet meer gezegd worden. Nederlanders met een migratieachtergrond Of bontkraagjes met Noord Afrikaans uiterlijk. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 november 2017 @ 22:35 | |
Het is zo dat de gemiddelde persoon waar ik een volwassen conversatie mee heb dit soort taal met enige regelmaat bezigt. Het lijkt me bij deze evident dat dat niet de norm is in het volledige sociale spectrum. Dat betekent echter niet dat het een Vlamisme is. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 23:00 | |
Oh als we zo gaan beginnen, ik gebruik wel vulgairdere woorden dan "allochtoon" hoor, soms | ||
dennistd | donderdag 2 november 2017 @ 05:18 | |
J.B. | donderdag 2 november 2017 @ 12:57 | |
De harde werkers van de NMBS slaan weer toe: NMBS voert intern onderzoek naar "uit de hand gelopen pensioenfeestje" https://www.vrt.be/vrtnws(...)pen-pensioenfe.html/ Schijnbaar is er een trein Brussel -Luxemburg afschaft omdat er door het feestje geen mensen beschikbaar waren om de trein vertrekklaar te maken, en de volgende is met +30 vertrokken | ||
Fred | donderdag 2 november 2017 @ 13:23 | |
Mijn trein naar Rotterdam is hierdoor gecanceld... Rijdend personeel kwam niet verder dan "reden onbekend" | ||
Goverman | donderdag 2 november 2017 @ 15:20 | |
Sorry, ik kan het niet laten... Maar dit is dus mijn werk. Die investeringen die door ProRail worden uitgevoerd, worden immers gedaan door IenW (voorheen IenM) en de provincies Groningen, Fryslân, Drenthe en Overijssel en een hele trits gemeenten. Het voorbereiden en (laten) vaststellen van die besluiten en beschikkingen is mijn werk. Zo, nu snel weer verder... [ Bericht 13% gewijzigd door Goverman op 02-11-2017 15:24:23 (Hoe krijg ik ook al die tweet mooi geplugd??) ] | ||
MTL | donderdag 2 november 2017 @ 15:30 | |
Absoluut positieve veranderingen! Over de veranderingen bij Arriva kan ik natuurlijk niet oordelen, maar zeker Zwolle - Herfte zal een verbetering worden. | ||
b2py | donderdag 2 november 2017 @ 16:22 | |
En welk deel is dan jouw werk? De krabbel zetten? | ||
Goverman | donderdag 2 november 2017 @ 16:33 | |
Nee, dat is niet mijn werk. Dat is het werk van de staatssecretaris (en gedeputeerden e.d.). Mijn werk is er voor zorgen dat al deze bestuurders in staat worden gesteld dat te kunnen (en mogen) doen. Dus het beoordelen van kwaliteit van stukken, opstellen van besluiten en beschikkingen, regelen van financiering, maken van afspraken - die op bestuurlijk niveau worden genomen - en natuurlijk letten op scope (wat gaan we bouwen), tijd en geld. Specifiek voor dit pakket ben ik nogal intensief betrokken geweest bij Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden en Zwolle-Herfte. [ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 02-11-2017 16:41:11 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 2 november 2017 @ 19:05 | |
Wie heeft er tegen al die springers gezegd dat ik net NU naar Schiphol moet??! | ||
James1988 | donderdag 2 november 2017 @ 19:07 | |
Mag ik dienstregeling 2016 terug? Deze is kapot. | ||
derLudolf | donderdag 2 november 2017 @ 19:08 | |
Dat heb je zelf gezegd Morgen vlieg je toch? | ||
Surveillance-Fiets | donderdag 2 november 2017 @ 19:12 | |
Ahhh ze gaan in groningen het dammetje tussen de sporen naar leeuwarden en naar assen dus weer verwijderen.... nou nou ingrijpend plan. | ||
dennistd | donderdag 2 november 2017 @ 19:14 | |
Er blijft zo ongeveer geen spoor op dezelfde plek liggen volgens mij hoor | ||
#ANONIEM | donderdag 2 november 2017 @ 19:16 | |
Het is wl iets meer dan dat hoor. Er komt een passagierstunnel onder het station, en een fietstunnel en een bustunnel. | ||
dennistd | donderdag 2 november 2017 @ 19:16 | |
Syntus Keolis heeft het nieuwe ontwerp voor Zutphen-Oldenzaal gepubliceerd: Het eerste ontwerp (met daarin wel wat fouten) vond ik toch mooier met het Twentse Ros erop: Ze zijn trouwens al bezig met het eerste stel, dat moet zondag gaan rijden: | ||
Peterselieman | donderdag 2 november 2017 @ 19:18 | |
en de sporen van Arriva en die van de NS worden volledig gescheiden. Eerste mogelijkheid om van de Arriva-sporen op de NS-sporen te komen gaat Haren/Onnen zijn, tenzij je iets ten zuiden van de vork kop gaat maken en dan terugsteekt richting Europapark | ||
Surveillance-Fiets | donderdag 2 november 2017 @ 19:21 | |
Nee, oke. Snap wel dat alles heel ingrijpend is. Maar als leek denk je ooooh ze gaan allemaal nieuwe sporen leggen en sjiek de friemel want doorgangsspoor. nou nou poeh poeh. De kenners weten dat er enkel een dammetje tussen de sporen ligt. | ||
Surveillance-Fiets | donderdag 2 november 2017 @ 19:21 | |
En een dive under bij Zwolle. Hadden ze dat nou echt niet twee jaar terug kunnen doen?! moet weer heel die teringbende open. | ||
derLudolf | donderdag 2 november 2017 @ 19:23 | |
Lijkt veel op de Vechtddal kleuren | ||
Peterselieman | donderdag 2 november 2017 @ 19:23 | |
Die bij Herfte bedoel je? Nou nee, want eerst moest alles rond zijn, voordat de schep de grond in kan. Daarnaast gaat het wisselcomplex bij Zwolle nog op de schop, omdat deze nog niet aangepast is aan de huidige treinenloop. | ||
Peterselieman | donderdag 2 november 2017 @ 19:24 | |
ah, de loods in Winterswijk met op de achtergrond de 186 | ||
dennistd | donderdag 2 november 2017 @ 19:26 | |
Dit moet het worden volgens mij: | ||
#ANONIEM | donderdag 2 november 2017 @ 19:29 | |
Sporen 1/2/3 verdwijnen dan dus helemaal? | ||
Salatrel | donderdag 2 november 2017 @ 19:39 | |
verstoring voorbij. Wij werken weer naar het serviceniveau toe dat u van ons gewend bent | ||
Peterselieman | donderdag 2 november 2017 @ 19:48 | |
Niet helemaal. Gebouw rechts gaat plat (postgebouw) en aan de stadszijde verdwijnen de meeste/alle perrons | ||
Peterselieman | donderdag 2 november 2017 @ 19:49 | |
jup | ||
ReisT | donderdag 2 november 2017 @ 19:52 | |
Morgenochtend zeker. Het was weer een prachtige demonstratie vanavond van de nadelen van corridorrijden: een defecte trein tussen Castricum en Heiloo zorgde er voor dat er bijna twee uur lang "veel minder treinen" reden tussen Amsterdam Centraal en Utrecht. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 november 2017 @ 19:59 | |
Blijkbaar is er tussen Amsterdam en Castricum te weinig ruimte om treinen te keren. Was het beter geweest als de gevolgen daarvan over het hele landvasten uitgesmeerd? | ||
b2py | donderdag 2 november 2017 @ 20:47 | |
Is de huisstijl van de provincie | ||
Dr_Flash | donderdag 2 november 2017 @ 22:21 | |
Nee, er is blijkbaar niet nagedacht over dat "robuust" wat al sinds 1970 een soort toverwoord moet voorstellen | ||
ReisT | donderdag 2 november 2017 @ 22:39 | |
Over tweetjes in nieuwe kleurstelling gesproken, in Roemenië hebben ze een Deens stel (van Italiaanse makelij) nieuwe kleurtjes gegeven. In 2018 willen ze 15 van deze stellen daar in gaan zetten. Ik wens ze veel succes. Astra Trans Carpatic expands its rolling stock fleet with 15 multiple-units | ||
dennistd | donderdag 2 november 2017 @ 22:46 | |
Ik denk dat ze beter wat Buffeltjes over kunnen nemen.... | ||
J.B. | vrijdag 3 november 2017 @ 08:59 | |
HKX to resume with support from FlixBus http://www.railwaygazette(...)rt-from-flixbus.html Na Locomore gaat nu ook HKX rijden met hulp van Flixbus. | ||
dennistd | vrijdag 3 november 2017 @ 09:00 | |
Maar alleen van 22 december tot 2 januari zoals ik het lees | ||
b2py | vrijdag 3 november 2017 @ 12:29 | |
Akkoord over loonsverhoging spoorwegpersoneel NS http://nu.nl/economie/499(...)wegpersoneel-ns.html Toe maar | ||
MTL | vrijdag 3 november 2017 @ 12:55 | |
De vakbonden moeten het nog met de achterban overleggen, dus een echt akkoord is het nog niet. 2,3% salarisverhoging oktober 2017 en 2018 en 1,2% voor oktober 2019. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 3 november 2017 @ 14:12 | |
Het gevolg is dat er relatief veel loonsverhoging bij het rijdend personeel komt terwijl dat voor kantoorpersoneel minder is. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 november 2017 @ 14:18 | |
en het dan nog mager noemen ook | ||
Salatrel | vrijdag 3 november 2017 @ 14:34 | |
en terecht | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 3 november 2017 @ 14:40 | |
Ik vind het ook niet gek. Want het kantoorpersoneel kan veel makkelijker via carriëreontwikkeling in salaris groeien terwijl dat voor rijdend personeel (=core business uitvoeren) veel minder geldt. | ||
Salatrel | vrijdag 3 november 2017 @ 14:41 | |
En wat moet ik met dat ontwikkelbudget? Een cursus Limburgs? | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 3 november 2017 @ 14:42 | |
Duits voor als je in de toekomst naar Aken/Keulen rijdt? | ||
Frozen-assassin | vrijdag 3 november 2017 @ 15:59 | |
Cursus Duits rijden volgen. | ||
derLudolf | vrijdag 3 november 2017 @ 16:29 | |
Heb ik vorige week ook gedaan. Roetfilter is weer mooi schoon gebrand. | ||
James1988 | vrijdag 3 november 2017 @ 17:41 | |
En voor het WTF-momentje van de dag schakelen we over naar Sneek:
| ||
derLudolf | vrijdag 3 november 2017 @ 17:45 | |
Of Hulk Hogan was machinist is het was geen groot betonblok | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 november 2017 @ 19:36 | |
Ik heb een jaar of 10/14 geen salarisverhoging gehad omdat het onderwijs veel te duur is ofzo. De inflatie is 20% geweest in dezelfde tijd. Dan zou ik het mager genoemd hebben ja. Ik weet niet hoe lang dit al speelt en op welke manier maar ik kan me goed voorstellen dat er zo'n situatie is. Daarnaast mogen de lonen graag harder stijgen dan de inflatie, dat zorgt voor een algehele koopkrachtstijging. Kijk maar naar Zweden over de afgelopen tig jaar. | ||
b2py | zaterdag 4 november 2017 @ 01:18 | |
Ik heb al 10 tot 14 jaar geen salaris gehad, WW ftw | ||
Maegrim | zaterdag 4 november 2017 @ 06:47 | |
Gaat gewoon door hoor, alles is afgezet zodat de schaapjes niet verdwalen | ||
dennistd | zaterdag 4 november 2017 @ 07:39 | |
Het vervangend vervoer bij werkzaamheden wordt ook steeds slechter. Deventer-Rijssen ligt er dit weekend uit, en in het verleden had je dan een snelbus Deventer-Rijssen, een stopbus Deventer-Wierden en een IC Rijssen-Enschede (Rijssen-Wierden werd met de stopbus vanuit Deventer bediend). Nu heb je alleen nog een stopbus Deventer-Rijssen en een sprinter Rijssen-Enschede | ||
Xenofiel | zaterdag 4 november 2017 @ 07:41 | |
Ik zit al eeuwen te wachten tot iemand eens aan mij denkt.. Zo gaan die dingen.. Klts&6.^ | ||
Bitlord | zaterdag 4 november 2017 @ 09:41 | |
Jij werkt toch gewoon? Iedereen toch hier? We zouden dan wel wat scheef lopen in verh. met de rest van Fok overigens. | ||
b2py | zaterdag 4 november 2017 @ 10:31 | |
Iemand moet het recht trekken | ||
Bitlord | zaterdag 4 november 2017 @ 10:52 | |
Help in mijn NS-sprinterboemel wordt opeens ook in het Engels omgeroepen. En niet eens genderneutraal! | ||
liesje1979 | zaterdag 4 november 2017 @ 14:53 | |
Fles en ik hebben op 6 minuten de trein gemist, de enige hahs | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 november 2017 @ 15:00 | |
Oopsie En nu? | ||
Bitlord | zaterdag 4 november 2017 @ 15:33 | |
Wat zijn jullie aan het doen? Herfstrondje? | ||
b2py | zaterdag 4 november 2017 @ 16:32 | |
Albanië zie ik net | ||
Sandrvich | zaterdag 4 november 2017 @ 19:27 | |
Morgenvroeg kun je heel vroeg van Kashar naar Durres xD | ||
derLudolf | zaterdag 4 november 2017 @ 19:30 | |
Oeps. En nu? Taxi? | ||
greavy | zaterdag 4 november 2017 @ 20:21 | |
Van waar naar waar dan? Wel jammer :-( | ||
greavy | zaterdag 4 november 2017 @ 20:22 | |
die van 08:30 ja, als het goed is rijdt die van 7 uur al niet meer :-( | ||
greavy | zaterdag 4 november 2017 @ 20:23 | |
Gewoon met de bus, die daar elke X-tijd rijden, terwijl de trein trager is en veel minder vaak rijdt. | ||
dennistd | zondag 5 november 2017 @ 14:54 | |
Mat'54 766 van de Stichting Hondekop pendelde in het kader van de open dag bij het Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer de hele dag tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer. Na afloop van de laatste pendelrit staat het stel gereed op Amsterdam Centraal voor de terugrit naar Nijmegen, waar het stel tegenwoordig verblijft. Tijdens de terugrit naar Nijmegen wordt kopgemaakt op Arnhem Centraal. Na een paar minuten wordt er weer vertrokken voor de laatste paar kilometers naar de Waalstad. Na afloop van de open dag bij het Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer ging het materieel van het Spoorwegmuseum terug naar Utrecht Maliebaan. Door een combinatie van werkzaamheden en de Plan V (met Scharfenberg-koppeling) ging dit via Amsterdam Bijlmer Arena, Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Deventer en Amersfoort. Met een vertraging van zo'n 60 minuten staan loc 1312, Plan D-rijtuig AB 7709, motorpost 3031, Benelux-stuurstand 28 101 en Plan V-treinstel 876 op station Ede-Wageningen aan de kant om de Intercity naar Nijmegen te laten passeren. | ||
derLudolf | zondag 5 november 2017 @ 14:57 | |
1312, is dat het stel wat door HSL verkracht is? | ||
Peterselieman | zondag 5 november 2017 @ 15:07 | |
Nee, de 1312 is van het spoorwegmuseum. De 1304 is nogal stuk en moet ergens in de haven van Dordrecht op een terrein staan als ik het goed heb. (Bij Volker dacht ik ) | ||
derLudolf | zondag 5 november 2017 @ 15:13 | |
Wat zonde... En wat een klootzakken, beetje museummateriaal maar de kloten helpen (een 1200 met een kapotte wieltje wielmotor en beide 1300'en) en niet opdraaien voor reparatie De Nederlandse bv is inmiddels failliet toch? | ||
James1988 | zondag 5 november 2017 @ 15:23 | |
Klopt, HSL Logistik Benelux B.V. is een tijd geleden failliet verklaard n.a.v. het rijverbod. Moederbedrijf HSL heeft vervolgens een nieuwe BV opgezet, HSL Netherlands, waarmee ze weer actief zouden willen worden in de goederenmarkt. Dit doen ze alleen, bij voorganger HSL Logistik was ook een ander bedrijf betrokken. | ||
Peterselieman | zondag 5 november 2017 @ 15:28 | |
HSL heeft nooit met de 1315 gereden. Deze was minder snel rijvaardig te maken dan de 1304 | ||
Fred | zondag 5 november 2017 @ 15:46 | |
Jep: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656 | ||
greavy | zondag 5 november 2017 @ 16:28 | |
Zelfs Streetview staat de lok, dan weet je hoe lang die lok er al staat. Zal nu wel vastgeroest zijn. | ||
Ou-Tannu | zondag 5 november 2017 @ 18:01 | |
Hm volgens Twitter een mat54 stel uit de rails gefietst bij duiven? https://www.instagram.com/p/BbHnUxbgDU1/ ;p | ||
Dr_Flash | zondag 5 november 2017 @ 18:47 | |
Greavy heb je het al gehoord we hebben in Durres op 5 minuten de trein gemist | ||
greavy | zondag 5 november 2017 @ 19:57 | |
Ja, van Liesje gehoord ja. Geen Albanees treinritje gemaakt dus? | ||
James1988 | zondag 5 november 2017 @ 21:35 | |
Over wanneer de Beneluxtrein via de HSL gaat rijden:Het zou mij niet verbazen als dat later dan dat wordt. | ||
Koen66 | zondag 5 november 2017 @ 23:48 | |
NS vraagje, iemand van 60+ uit het buitenland die 2 weken in NL is, kan die voor die 2 weken op een of andere manier korting krijgen, of wordt het de volledige mep betalen? | ||
James1988 | zondag 5 november 2017 @ 23:54 | |
Tijdelijke abonnementen zijn er momenteel niet. Wat je kunt doen is een OV-chipkaart aanvragen voor diegene en daar een Dal Voordeel op zetten. Kost momenteel ¤ 29 voor het eerste jaar. | ||
Dr_Flash | zondag 5 november 2017 @ 23:58 | |
Nee, best jammer. Maar wel foto's, een paar | ||
Koen66 | zondag 5 november 2017 @ 23:58 | |
Hmmm, neem aan dat dat alleen op een persoonlijke OV kaart kan? | ||
James1988 | zondag 5 november 2017 @ 23:59 | |
Correct. | ||
Koen66 | maandag 6 november 2017 @ 00:02 | |
ok, dat wordt dan pas interessant als de korting minimaal ¤ 36,50 is, een anonieme kaart hebben we hier nog wat aan, een persoonlijke kan in de bak.... Zal eens nagaan wat ze verwachten te gaan reizen. Thanks! | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 00:13 | |
Het kan interessanter zijn om te kijken naar Kruidvat/Blokker/AH/Etos-kaartjes, of spoordeelwinkel.nl te bezoeken. Treinreiziger.nl houdt die acties in de gaten. Een abonnement is gedoe want die moet je ook weer opzeggen. | ||
Koen66 | maandag 6 november 2017 @ 00:22 | |
Thanks voor de tips | ||
dennistd | maandag 6 november 2017 @ 00:23 | |
In het kader van Blauwnet (het de merknaam waaronder alle regionale treinen in Overijssel gaan rijden vanaf 10 december) worden ook de rode Linten van Syntus Twente blauw. Dit bestickeren gebeurt in Winterswijk, in de hal van Transit Oost. Vanavond vertrok de eerste blauwe Lint van Keolis (de nieuwe naam van Syntus) naar Zutphen. De komende maand zullen langzaamaan steeds meer blauwe stellen op de baan verschijnen. | ||
MTL | maandag 6 november 2017 @ 01:40 | |
Mwa, zal er wel weer op uitkomen dat er wat extra zendmasten bijgeplaatst worden. Dat is in Nederland uiteindelijk ook gebeurd. Als dat echt het probleem is, overigens. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar collega's van NS Int over heb gehoord, maar goed ik hoor ook niet alles natuurlijk. Wel iets over een ander grensprobleempje, maar of dat aan de baan of de loc lag, was mij niet duidelijk. | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 november 2017 @ 08:06 | |
Op het nieuws "miljardenklus spoor rond Amsterdam begint in 2018". Er werd gesuggereerd dat dat inclusief weer een verbouwing van Centraal is. Centraal is sinds '93 in constante verbouwing en er is dus nog geen einde in zicht | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 08:12 | |
Er zit een Max Verstappen op de bok van deze 1100 (IC Eindhoven - Den Haag). Hij kwam in Breda al binnen met -2:30 en het lijkt erop dat hij dat in Rotterdam ook gaat doen | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 november 2017 @ 08:16 | |
Ik hoop voor je dat hij de race uitrijdt. | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 08:21 | |
Of hij Den Haag haalt maakt mij niet uit, ik moet naar Utrecht (de IC Breda - Den Bosch (-Zwolle) had +9) | ||
Salatrel | maandag 6 november 2017 @ 08:29 | |
Zal MTL wel wezen... die gast ken echt niet rijden! | ||
b2py | maandag 6 november 2017 @ 08:31 | |
Amsterdam En ja, een verbouwing maar nu van de infra. | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 november 2017 @ 08:40 | |
Ik parafraseer uit het nieuwsbericht was dat de grote stations ook weer aangepakt moeten worden ook al zijn er net grote verbouwingen achter de rug, omdat in 2030 het aantal reizigers en het aantal treinen verdubbeld zijn. | ||
b2py | maandag 6 november 2017 @ 08:43 | |
Ik kan niet ontkenben dat ze geen gelijk hebben helaas | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 november 2017 @ 08:46 | |
Je kan dus ontkennen dat ze gelijk hebben? | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 08:47 | |
Ik zat in gedachten al wat woorden uit zijn zin weg te strepen | ||
#ANONIEM | maandag 6 november 2017 @ 08:53 | |
Lijkt me ook wel nodig. De perrons zijn nu toch eigenlijk al te smal. | ||
ReisT | maandag 6 november 2017 @ 09:00 | |
Vanaf vandaag zijn alle poortjes gesloten in Utrecht. Mijn vaste poortje (wat dus voorheen altijd open stond) werkte alleen nog niet erg mee, dat kreng ging zo traag open dat ik verder maar geduwd heb. Zeker een beetje vastgeroest. | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 09:06 | |
Nu moet ik ineens wennen aan rechtshandig uitchecken in Utrecht | ||
b2py | maandag 6 november 2017 @ 09:26 | |
FML. In ieder geval, ja er zijn al wat knelpunten geconstateerd tijdens de uitvoering van de projecten. | ||
Ireyon | maandag 6 november 2017 @ 09:49 | |
Ik weet nog wel dat ik hier in 2010 werd uitgelachen toen ik beweerde dat de Beneluxtrein te allen tijde via Roosendaal zal blijven rijden Aangezien het een poortje is die eerst nog open stond, vermoed ik dat je een wide-gate bedoelt. Als je een sneller poortje wilt, raad ik aan om toch een normaal smaller poortje te gaan gebruiken voortaan. Poortjes sneller open forceren is vandalisme en daar kun je voor bekeurd worden. | ||
ReisT | maandag 6 november 2017 @ 09:58 | |
Je vermoeden is niet juist, ik heb het over een normaal smal poortje. Het is geen vandalisme als het gewoon noodzaak is omdat het poortje niet goed functioneert. En waarom kunnen brede poortjes eigenlijk niet gewoon snel opengaan? | ||
Ireyon | maandag 6 november 2017 @ 10:04 | |
In dat geval poortnummer doorgeven aan één van de vele medewerkers die er bij staan Brede poortjes gaan langzamer open omdat het massatraagheidsmoment kwadratisch schaalt wanneer de straal (in dit geval de poortbreedte) toeneemt. | ||
James1988 | maandag 6 november 2017 @ 10:43 | |
Ik hou m'n pas voor de lezer en loop aan normaal tempo door. Als het poortje dan nog niet open is druk ik het gewoon mee open. Als ze daar niet tegen kunnen is dat niet mijn probleem, dan had NS maar betere poortjes moeten kopen. In het buitenland kan het tenslotte ook. | ||
Mr_Klaasje | maandag 6 november 2017 @ 11:02 | |
Als het poortje al aan het opnenen is kan je prima duwen want dan forceer je niets. | ||
Salatrel | maandag 6 november 2017 @ 11:43 | |
je loopt gewoon te snel. Poortjes zijn afgesteld op het personeel | ||
MTL | maandag 6 november 2017 @ 12:25 | |
Dat is ook niet lastig Die hele treinserie zwemt in de tijd. Normaal zit je daar achter een goederentrein/goederenpad en als je dan 140 gaat rijden, dan heb je dat ding al voor Gilze-Rijen ingehaald. Ik rij daar, afhankelijk van of er iets voor zit of niet, 100/110 of 1x optrekken naar de 140. In beide gevallen ben je keurig op tijd in Breda. Ook richting Rotterdam en verder heb je meer dan genoeg tijd en ben je met wat doorrijden veel te vroeg. | ||
Salatrel | maandag 6 november 2017 @ 14:15 | |
23 en 24 november naar de flirtcursus... of in eindhoven of in roosendaal dus hopen maar op roosendaal want stuk gunstiger qua reizen | ||
MTL | maandag 6 november 2017 @ 14:26 | |
Oh oh, als dat maar goed gaat... Ik denk niet dat ik die cursus binnenkort ga krijgen. Ze hebben al tekort aan ICD machinisten, dus daar zal ik wel moeten blijven rondhangen | ||
Maegrim | maandag 6 november 2017 @ 14:28 | |
Bij ons zijn ze met SNG cursussen begonnen, flirt komt niet | ||
Salatrel | maandag 6 november 2017 @ 15:19 | |
Flirt komt in 3 roosters namelijk LN, VA en 1 van de N roosters en op termijn nog een zwikje reserves die opgeleid worden. Ik neem aan dat jij in een ICd rooster zit dus zal je hem idd niet krijgen. Dat Maegrim hem niet krijgt snap ik ook wel want die dingen krijgen hun onderhoud in Maastricht [ Bericht 0% gewijzigd door Salatrel op 06-11-2017 15:28:44 ] | ||
MTL | maandag 6 november 2017 @ 15:26 | |
Ah, ik zie alweer dat je contacten hebt met de roosteraars Maar inderdaad, precies zoals al verwacht was. Ik zit in het allround ICd rooster. | ||
Salatrel | maandag 6 november 2017 @ 15:28 | |
De lijst hangt gewoon in het verblijf aan de muur incl. De wegbekendheid per rooster m.i.v. nieuwe drgl | ||
MTL | maandag 6 november 2017 @ 16:20 | |
Sst. Verpest het nu niet | ||
J.B. | maandag 6 november 2017 @ 19:33 | |
De eerste gerenoveerde voormalige HLE12 van de NMBS is in Tsjechië afgeleverd: EffiLiner 3000 locomotive handed over http://www.railwaygazette(...)ive-handed-over.html Het is wel een enorme renovatie geweest, want alleen de draaistellen en het koetswerk zijn overgebleven van het origineel. | ||
Yreal | dinsdag 7 november 2017 @ 11:28 | |
Net de ns maar even getipt dat je als zwartrijder via de ice palen nog steeds kinderlijk eenvoudig Utrecht cs in kan. Loopt wel een stelletje machtsgeile kneusjes bij die poortjes nu, man man man. Iedereen die er te snel doorheen ging werd getackeld om te controleren op glippen 😂 | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 november 2017 @ 11:56 | |
Dat heb je ervan als je ze tipt he, vuile NSB-er | ||
ReisT | dinsdag 7 november 2017 @ 12:45 | |
Huh, hoe bedoel je dan? | ||
Kansenjongere | dinsdag 7 november 2017 @ 12:50 | |
Inchecken bij het poortje, uitchecken op het perron vermoed ik. Die truc moet ik zelf ook toepassen als ik binnen de spits op mijn afgekochte traject reis en erbuiten verder wil reizen zonder te worden opgelicht door NS. Hoewel, daar heb je dat paaltje niet voor nodig, je kunt natuurlijk ook meteen uitchecken aan de andere kant van het poortje. Voor mijn scenario is het paaltje echter wel nodig om mijn reis te kunnen vervolgen zonder zwart te reizen. | ||
MTL | dinsdag 7 november 2017 @ 12:54 | |
Voor zwartrijders is dat zelfs al te omslachtig. Die gebruiken veel gemakkelijkere manieren en het liefst een waarbij je géén saldo nodig hebt. | ||
dennistd | dinsdag 7 november 2017 @ 12:55 | |
Kids Vrij? | ||
MTL | dinsdag 7 november 2017 @ 13:09 | |
Ook al te lastig Ik heb ze tijdens verschillende nachten bij bijvoorbeeld Rotterdam Centraal al over de hekken bij spoor 1 zien klimmen, of op stations waarbij er 's avonds geen personeel is, is de noodknop al snel gevonden. Of uiteraard gewoon ouderwets met iemand meelopen. Iemand probeerde dat laatst ook bij mij. Dus ik blijf halverwege het poortje staan. Die man botst tegen mij op en ik vraag hem of hij niet uit moet checken. Hij verontschuldigde en legitimeerderde zich. Bleek hij van de politie te zijn en bezig met een undercover actie op het station die nu in de soep dreigde te lopen omdat de verdachte al een eind verderop liep | ||
Salatrel | dinsdag 7 november 2017 @ 13:21 | |
| ||
MTL | dinsdag 7 november 2017 @ 14:03 | |
Ja, wat zal ik er over zeggen... | ||
Yreal | dinsdag 7 november 2017 @ 14:34 | |
Meteen spijt van toen ik al die kansloze figuren mensen zag aanhouden omdat ze zouden glippen. En dan niet eens de V'tjes he? De studenten in de hesjes. | ||
Yreal | dinsdag 7 november 2017 @ 14:35 | |
Hehe | ||
Yreal | dinsdag 7 november 2017 @ 14:36 | |
Essen(b) met 100% korting in nederland Kidsvrij is ook wel een goeie. | ||
Dr_Flash | dinsdag 7 november 2017 @ 15:33 | |
Wat treinengeweld uit Albanië dan (het hele verhaal staat in TRV) [..] het volgende excursiepuntje had een ritje met de trein van Durrës naar Kashar (voorstadje van Tirana) moeten zijn. Die trein misten we op 5 minuten, en hij rijdt maar één keer per dag. Anyway, dat gaf ons wel de tijd om nog wat langer op het station rond te kijken in Durrës. De trein naar Elbasan stond er nog wel, met o.a. dit soort gaten in de ramen. Deze trein werd getrokken door een groot lomp blok ijzer. Nog even poseren voor de rest van het materieel en een bord met eindbestemmingen. De wachtzaal, ook uitgestorven. Dan maar met de auto terug naar Tirana. Natuurlijk haalden we onderweg onze gemiste trein nog gewoon in. Zo hou je toch nog wat te wensen over | ||
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 18:46 | |
Ik zag vanmiddag een ICd, met een enorm gore loc. Al die nieuw gefoliede/geverfde/gestickerde treinen zoals DDZ en VIRMm worden voor mijn gevoel enorm snel vies, ligt dat alleen aan mij of? | ||
Maegrim | dinsdag 7 november 2017 @ 19:10 | |
De wasstraat van de Watergraafsmeer is een tijdje buiten gebruik geweest vanwege borstels die stuurstroomkabels sloopten. Nu is alleen de kopwasinstallatie nog buiten gebruik, die is al langer gaar | ||
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 19:14 | |
Gewoon een paar Randstadters danwel ex-bajesklanten inhuren, die je een emmer sop en een mop geeft. Opgelost, slotje. | ||
MTL | dinsdag 7 november 2017 @ 19:31 | |
Dat duurt nu nog 8 posts | ||
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 19:36 | |
Wist u dat 8% van de reizigers te Utrecht C Amsterdam CS als herkomst of bestemming heeft? En 5% heeft Amstel als bestemming of herkomst? | ||
Maegrim | dinsdag 7 november 2017 @ 19:39 | |
Unsubscribe from train facts | ||
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 19:42 | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 20:00 | |
Kut Amsterdam. | ||
Maegrim | dinsdag 7 november 2017 @ 20:01 | |
toevallig reis ik straks wel van Utrecht C naar Amsterdam CS | ||
Fred | dinsdag 7 november 2017 @ 20:09 | |
Je kan wonen op op "Amsterdam CS"? En de "Amsterdam CS"e nationaliteit aannemen? | ||
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 20:12 | |
Hi ha ho | ||
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 20:12 | |
Vol. |