ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik was aan het tikken maar topic was vol, mooi dat Milaan - NL wel kan. Over die tijden, er is altijd wel iets te klagen/verbeteren, het ding rijdt dat is pure winst imho. Ik zou het fijn vinden als die ECE in Freiburg stopt, maar dat doet ie ook niet, ik zal er niet om gaan janken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 oktober 2017 14:14 schreef J.B. het volgende: Iemand enig idee wanneer de nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd in de boekingswebsite van de Tsjechische spoorwegen? Ik wil graag van Praag naar België begin januari maar dat kan ik nog niet boeken
Excuseer voor mijn trage antwoord. Ergens tussen dinsdag 2 januari en vrijdag 5 januari, hoe vroeger hoe beter. DB heeft de nieuwe dienstregeling wel in het systeem zitten, maar de enige boekbare verbindingen Praag-Brussel zijn kut; 5 keer overstappen, met de bus (Hannover-Utrecht), midden in de nacht (via Utrecht), waardeloze vertrek- en aankomsttijden en meer dan 16 uur reistijd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 15:40:01 ]
Excuseer voor mijn trage antwoord. Ergens tussen dinsdag 2 januari en vrijdag 5 januari, hoe vroeger hoe beter. DB heeft de nieuwe dienstregeling wel in het systeem zitten, maar de enige boekbare verbindingen Praag-Brussel zijn kut; 5 keer overstappen, met de bus (Hannover-Utrecht), midden in de nacht (via Utrecht), waardeloze vertrek- en aankomsttijden en meer dan 16 uur reistijd.
Praag-Brussel is via DB te boeken, moet je wel vroeg weg en heb je 2 overstappen.
3 en 4 januari zie ik sowieso deze voor ¤79.90
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Praha hl.n. ab 06:21 EC 178 Eurocity Berlin Hbf (tief) an 10:41 Umsteigezeit 10 Min.
Berlin Hbf (tief) ab 10:51 ICE 650 Köln Hbf an 15:09 Umsteigezeit 34 Min.
Köln Hbf ab 15:43 ICE 14 Bruxelles Midi an 17:35 11
2 en 4 uur later kan ook, maar die zijn al duurder: ¤139,90 en ¤159,90 enkele reis, 2e klas. Wanneer het boekbaar is via de Tsjechische website, weet ik niet.
2 jaar geleden ging ik via een driedaagse reis naar Skopje, Macedonië, om zo met een huurauto in Albanië te raken. Had geen zin in het vliegtuig. Vorig jaar via Montenegro, en via Italië terug. Dit jaar toch maar het vliegtuig genomen, omdat ik maar één week vrij kon nemen.
Praag-Brussel is via DB te boeken, moet je wel vroeg weg en heb je 2 overstappen.
3 en 4 januari zie ik sowieso deze voor ¤79.90 [ code verwijderd ]
2 en 4 uur later kan ook, maar die zijn al duurder: ¤139,90 en ¤159,90 enkele reis, 2e klas. Wanneer het boekbaar is via de Tsjechische website, weet ik niet.
Hoe vind jij dit precies? Ik kan dit dus echt met geen mogelijkheid vinden op bahn.de.... en wat gebeurt er als ik die overstap van 10 minuten mis?
Hoe vind jij dit precies? Ik kan dit dus echt met geen mogelijkheid vinden op bahn.de.... en wat gebeurt er als ik die overstap van 10 minuten mis?
dan mag je met de volgende mee (wel even bij het personeel op het station melden, dan krijg je een stempel, anders bij treinpersoneel). En ik krijg het gewoon uit de DB planner...
dan mag je met de volgende mee (wel even bij het personeel op het station melden, dan krijg je een stempel, anders bij treinpersoneel). En ik krijg het gewoon uit de DB planner...
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Jaja, daar sta je dan met de Grote Alleskunnende Leider in je UI he. Maar mooi geen treinkaartjes kopen hea
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Het is me nu eindelijk gelukt In plaats van bij DB Praha in te voeren heb ik nu Praha hl.n. ingevoerd en dan laat hij internationale treinen wél zien.....
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 17:44:06 ]
Het is me nu eindelijk gelukt In plaats van bij DB Praha in te voeren heb ik nu Praha hl.n. ingevoerd en dan laat hij internationale treinen wél zien.....
Met 'Praha' zou hij ieder station in Praag als beginstation (of eindstation) moeten kunnen kiezen, dat hoeft dus niet specifiek Praha hlavní nádra¸í te zijn. Ik kies dus bijna altijd het station als ik zeker weet dat ik die moet hebben.
Met 'Praha' zou hij ieder station in Praag als beginstation (of eindstation) moeten kunnen kiezen, dat hoeft dus niet specifiek Praha hlavní nádra¸í te zijn. Ik kies dus bijna altijd het station als ik zeker weet dat ik die moet hebben.
Dat zou logisch zijn, maar om god weet welke reden werkt dat dus niet. De trein naar Cheb (met dus overstappen in Nurnberg, Frankfurt en Keulen) vertrekt óók op Praha hl.n. Echter, om de een of andere reden pakt dat systeem binnenlandse treinen die daar vertrekken wél, maar internationale weer niet als je enkel 'Praha' invoert.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 17:51:19 ]
Mocht er overigens nog iemand interesse hebben in een Bahncard 25, ik zag net tijdens mijn zoektocht op de DB site dat er voor 25 euro een jubileumexemplaar beschikbaar is (2e klasse) die tot 31 oktober te bestellen is. Zie hier: https://www.bahn.de/p/vie(...)laeumsbahncard.shtml
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 18:03:13 ]
Nee doe ik ook niks meer mee eigenlijk. Alleen als ik nog op exotische plekken ben en ik kom in de buurt, dan wil ik nog weleens een fotootje maken. Maar thuis neem ik dan niet eens meer de moeite om de verzameling te updaten
Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Vanmiddag tijdens de Railquiz ook geleerd dat een jaarabonnement voor de Zwitserse spoorwegen goedkoper is dan een NS- of DB-jaarabo. En dan krijg je er ook nog bus/tram/metro bij. Zwitserland mag dus wel een duur land zijn, maar niet voor de Zwitsers zelf. Misschien word ik dus ooit nog Zwitser (mits mijn vriendin het goed vindt).
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:32 schreef BLS het volgende: Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Vanmiddag tijdens de Railquiz ook geleerd dat een jaarabonnement voor de Zwitserse spoorwegen goedkoper is dan een NS- of DB-jaarabo. En dan krijg je er ook nog bus/tram/metro bij. Zwitserland mag dus wel een duur land zijn, maar niet voor de Zwitsers zelf. Misschien word ik dus ooit nog Zwitser (mits mijn vriendin het goed vindt).
Daarom heeft iedereen in Zwitserland ook of een Halbtax abo, of een GA. Als je losse kaartjes gaat kopen ben je een vermogen kwijt. Even een retourtje naar de andere kant van het land kost met de trein ruim 100-120 euro, terwijl dat hier ten alle tijden op de maximale prijs van 52 euro blijft steken, van waar naar waar je ook rijdt. In die zin is dus Nederland weer een stuk goedkoper.
28 Oktober 2017 - Even in de havens wezen kijken want moest toch naar Rozenburg, en Rurtalbahn ging met de V155 de PCC-shuttle plaatsen. Zoals bijna standaard gaat de Traxx mee naar de CTT (CombiTerminalTwente) in Pernis, en passeert hier aan de zijkant van het immense Shell-terrein de fotograaf.
Met een GA krijg je op allerlei plekken korting. Dat is met een NS-abo dan weer niet zo.
Ik was een paar weken terug in Brusino Arsizio (CH) waar ik met een kabelbaan de berg af ben gegaan. Zelfs daar kon je korting krijgen op vertoon van je GA.
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:32 schreef BLS het volgende: Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Okédoei.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:47 schreef BLS het volgende: Inderdaad, die Zwitsers zelf reizen allemaal Halbtax maar de toeristen betalen de volle mep. Briljant, toch?
Je kunt zeker in de regio noordoost best wat formules vinden die ook voor toeristen aantrekkelijk zijn. Zeg maar Bodenseeufer / Appenzeller Land / Thurgau.
Ik ben met 3 zeer goede vrienden in 2013 naar Antwerpen geweest als weekendje weg. We zien elkaar regelmatig en proberen één keer per jaar met z'n 4'en weg te gaan. Nou dat is dit jaar dus voor de tweede keer gelukt en we gaan naar Kopenhagen. Ik zei letterlijk vanavond in ons FB-groepje na het posten van de link dat ÖBB winst maakt met de nachttreinen, dat we ons volgende uitje met gelijkblijvende frequentie met de nachttrein wel in Ljubljana ofzo zouden kunnen komen.
/nutteloos verhaal alvast welterusten en niet vergeten de klok terug te zetten.
29 Oktober 2017 - Koole op de Vondelingenplaat, ook wel bekend als "de oude Koole" (want ze hebben de oude BP op de Petroleumweg overgenomen) heeft een heel fluerend aanbod aan treinen. Soms komt er een maand amper een tiental wagens, en soms komen er wekelijks 2 of 3 bloktreinen, zoals nu ook het geval is.
Al het hele weekend is men druk bezig om de wagens te beladen. Vanochtend had ik dan eindelijk de eer, om de locomotief buiten de poort te kunnen fotograferen. Omdat de sporen binnen de poort bij Koole veel te kort zijn om een gehele trein te behandelen, gebruikt men het raccordement Vondelingenplaat. Hier brengen en halen de vervoerders de treinen, en Koole duwt ze dan zelf naar binnen naar 1 van de 2 laadplaatsen en als ze geladen zijn, brengt ze weer terug.
Hier heeft de locomotief net 5 beladen wagens tegen de al eerder beladen wagens geplaatst, en nu gaan de volgende vijf wagens naar binnen bij Poort 7. Afhankelijk van het product, kan men ook laden op de hoofdpoort, die iets verderop aan de rechterzijde van de weg ligt.
Koole bezit al jaren de Henschel 14957 als rangeerlok op de Vondelingenplaat. Koole op de Petroleumweg heeft ook een Henschel rijden, maar die is in het blauw gestoken en komt niet buiten de hoge hekken: De nieuwe Koole heeft namelijk wél meerdere opstelsporen binnen de poort, want het terrein is veel groter. Ook daar is het aanbod aan treinen erg wisselend.
Er staat 2021 maar ik neem aan dat dat dan december 2020 zal zijn Wel fijn dat je naar de bron vraagt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is sowieso een mooi programma. Jammer dat NDR niet in het standaard KPN pakket zit
Bij Ziggo nog wel, verder 10x niks maar wel WDR, NDR, ARD voor Tatort .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Open dag op de Watergraafsmeer komende zaterdag, van 12:00 tot 16:00 Er rijdt een nostalgische pendeltrein (treinstel 766) van station Amsterdam Centraal naar het Onderhoudsbedrijf en terug. Komt allen
Tja... het verleden blijft pijnlijk. De associatie met WOII en deportaties is moeilijk om niet te leggen. Aan de andere kant, het rijtje mensen naamgever is voor een trein is best imposant. Daarbij misstaat Anne Frank niet.
Ik denk zelf dat het wel een mooie manier is om het verleden te laten doorklinken in het heden. Dus niet vergeten dat treinen een paar decennia geleden voor vreselijke dingen zijn gebruikt, maar je ook niet altijd afvragen of het wel geoorloofd is om de naam van wellicht het meest beroemde joodse meisje (overigens van Duitse afkomst) op een trein te zetten met historische Duitse figuren...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 30 oktober 2017 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het CIDI ook niet zag ik vanochtend op TV. Maar misschien moeten die mensen allemaal een keer hun muil houden. De wereld verandert.
Ja ik snap het ook niet. Als ze er eentje Adolf Hitler hadden willen noemen had het CIDI het ook geen goed idee gevonden. Van tweeën één, denk ik dan.
"Dit roept de associatie op met de deportaties in de Tweede Wereldoorlog. Het veroorzaakt veel pijn bij mensen die dit hebben meegemaakt", zegt Leopold.
hoeveel mensen zouden er nog leven die het daadwerkelijk meegemaakt hebben?
ben benieuwd of die open dag op de Watergraafsmeer daadwerkelijk gaat plaatsvinden. tijdens de opnames van de NS commercial werden er strikte regels streng nageleefd. niemand mocht zonder begeleiding over een spoorwegovergang heen. iedereen moest verplicht van begin tot einde een fluor hesje dragen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Aan het einde van de jaren 90, misschien was het al wel 2000 heeft een machinist mij ooit meegenomen naar de watergraafsmeer en mocht ik overal bij. Wel hesje dragen maar hij zelf niet. Daarna koffie en op de bok van de 11 mee terug naar Rotterdam. Mooie tijden man.
Op maandag 30 oktober 2017 13:57 schreef Goverman het volgende: Tja... het verleden blijft pijnlijk. De associatie met WOII en deportaties is moeilijk om niet te leggen. Aan de andere kant, het rijtje mensen naamgever is voor een trein is best imposant. Daarbij misstaat Anne Frank niet.
Ik denk zelf dat het wel een mooie manier is om het verleden te laten doorklinken in het heden. Dus niet vergeten dat treinen een paar decennia geleden voor vreselijke dingen zijn gebruikt, maar je ook niet altijd afvragen of het wel geoorloofd is om de naam van wellicht het meest beroemde joodse meisje (overigens van Duitse afkomst) op een trein te zetten met historische Duitse figuren...
Mooi gezegd, niks aan toe te voegen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
voor de open dag bij onderhoudsbedrijf watergraafsmeer komt geen officieel bericht. want, er is niet genoeg plek, men wil het graag klein houden bron: http://www.spoorforum.nl/(...)opic.php?f=43&t=8559
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 30 oktober 2017 18:45 schreef Fixers het volgende: Vraagje, ik ga vanaf komende maand weer forensen, is er al ergens een overzicht van de dienstregeling die in december in gaat?
Plannen op www.bahn.de Ze hebben er ook een NL-vlaggetje voor extragratis Nederlands.
Ik zat afgelopen weekend in een I10-rijtuig van de NMBS. Wat een oude rommel lijkt dat zeg.. Terwijl het jonger spul is dan onze intercityrijtuigen en de koploper-drietjes.
Op maandag 30 oktober 2017 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik zat afgelopen weekend in een I10-rijtuig van de NMBS. Wat een oude rommel lijkt dat zeg.. Terwijl het jonger spul is dan onze intercityrijtuigen en de koploper-drietjes.
I6 is nog ouder (eind jaren '70) en wordt opgeknapt.
quote:
NMBS moderniseert de rijtuigen type I6 om het comfort te verbeteren.
Zo krijgen ze o.a stopcontacten in elk compartiment, nieuwe ramen, wanden, vloerbekleding, stoffen zetels en een fris kleurtje.
Dit jaar nog zullen 15 rijtuigen volledig gerenoveerd de werkplaats verlaten.
Ik ben de laatste weken al een paar keer een DDZ tegengekomen waarin één airco-unit is uitgevallen, en de andere unit dat probeert te compenseren.
Het gevolg? In de ene helft van het rijtuig zit met met jas aan te bibberen van de kou, terwijl men aan de andere kant van het glazen wandje zowat alles heeft uitgetrokken...