ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik was aan het tikken maar topic was vol, mooi dat Milaan - NL wel kan. Over die tijden, er is altijd wel iets te klagen/verbeteren, het ding rijdt dat is pure winst imho. Ik zou het fijn vinden als die ECE in Freiburg stopt, maar dat doet ie ook niet, ik zal er niet om gaan janken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 oktober 2017 14:14 schreef J.B. het volgende: Iemand enig idee wanneer de nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd in de boekingswebsite van de Tsjechische spoorwegen? Ik wil graag van Praag naar België begin januari maar dat kan ik nog niet boeken
Excuseer voor mijn trage antwoord. Ergens tussen dinsdag 2 januari en vrijdag 5 januari, hoe vroeger hoe beter. DB heeft de nieuwe dienstregeling wel in het systeem zitten, maar de enige boekbare verbindingen Praag-Brussel zijn kut; 5 keer overstappen, met de bus (Hannover-Utrecht), midden in de nacht (via Utrecht), waardeloze vertrek- en aankomsttijden en meer dan 16 uur reistijd.
Excuseer voor mijn trage antwoord. Ergens tussen dinsdag 2 januari en vrijdag 5 januari, hoe vroeger hoe beter. DB heeft de nieuwe dienstregeling wel in het systeem zitten, maar de enige boekbare verbindingen Praag-Brussel zijn kut; 5 keer overstappen, met de bus (Hannover-Utrecht), midden in de nacht (via Utrecht), waardeloze vertrek- en aankomsttijden en meer dan 16 uur reistijd.
Praag-Brussel is via DB te boeken, moet je wel vroeg weg en heb je 2 overstappen.
3 en 4 januari zie ik sowieso deze voor ¤79.90
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Praha hl.n. ab 06:21 EC 178 Eurocity Berlin Hbf (tief) an 10:41 Umsteigezeit 10 Min.
Berlin Hbf (tief) ab 10:51 ICE 650 Köln Hbf an 15:09 Umsteigezeit 34 Min.
Köln Hbf ab 15:43 ICE 14 Bruxelles Midi an 17:35 11
2 en 4 uur later kan ook, maar die zijn al duurder: ¤139,90 en ¤159,90 enkele reis, 2e klas. Wanneer het boekbaar is via de Tsjechische website, weet ik niet.
2 jaar geleden ging ik via een driedaagse reis naar Skopje, Macedonië, om zo met een huurauto in Albanië te raken. Had geen zin in het vliegtuig. Vorig jaar via Montenegro, en via Italië terug. Dit jaar toch maar het vliegtuig genomen, omdat ik maar één week vrij kon nemen.
Praag-Brussel is via DB te boeken, moet je wel vroeg weg en heb je 2 overstappen.
3 en 4 januari zie ik sowieso deze voor ¤79.90 [ code verwijderd ]
2 en 4 uur later kan ook, maar die zijn al duurder: ¤139,90 en ¤159,90 enkele reis, 2e klas. Wanneer het boekbaar is via de Tsjechische website, weet ik niet.
Hoe vind jij dit precies? Ik kan dit dus echt met geen mogelijkheid vinden op bahn.de.... en wat gebeurt er als ik die overstap van 10 minuten mis?
Hoe vind jij dit precies? Ik kan dit dus echt met geen mogelijkheid vinden op bahn.de.... en wat gebeurt er als ik die overstap van 10 minuten mis?
dan mag je met de volgende mee (wel even bij het personeel op het station melden, dan krijg je een stempel, anders bij treinpersoneel). En ik krijg het gewoon uit de DB planner...
dan mag je met de volgende mee (wel even bij het personeel op het station melden, dan krijg je een stempel, anders bij treinpersoneel). En ik krijg het gewoon uit de DB planner...
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Jaja, daar sta je dan met de Grote Alleskunnende Leider in je UI he. Maar mooi geen treinkaartjes kopen hea
Eerste verbinding die ik vind op beide dagen vertrekt om 6.33 uur met overstappen in Cheb, Nurnberg, Frankfurt en Keulen.... en erachter Preisauskunft nicht möglich
Het is me nu eindelijk gelukt In plaats van bij DB Praha in te voeren heb ik nu Praha hl.n. ingevoerd en dan laat hij internationale treinen wél zien.....
Het is me nu eindelijk gelukt In plaats van bij DB Praha in te voeren heb ik nu Praha hl.n. ingevoerd en dan laat hij internationale treinen wél zien.....
Met 'Praha' zou hij ieder station in Praag als beginstation (of eindstation) moeten kunnen kiezen, dat hoeft dus niet specifiek Praha hlavní nádra¸í te zijn. Ik kies dus bijna altijd het station als ik zeker weet dat ik die moet hebben.
Met 'Praha' zou hij ieder station in Praag als beginstation (of eindstation) moeten kunnen kiezen, dat hoeft dus niet specifiek Praha hlavní nádra¸í te zijn. Ik kies dus bijna altijd het station als ik zeker weet dat ik die moet hebben.
Dat zou logisch zijn, maar om god weet welke reden werkt dat dus niet. De trein naar Cheb (met dus overstappen in Nurnberg, Frankfurt en Keulen) vertrekt ķķk op Praha hl.n. Echter, om de een of andere reden pakt dat systeem binnenlandse treinen die daar vertrekken wél, maar internationale weer niet als je enkel 'Praha' invoert.
Mocht er overigens nog iemand interesse hebben in een Bahncard 25, ik zag net tijdens mijn zoektocht op de DB site dat er voor 25 euro een jubileumexemplaar beschikbaar is (2e klasse) die tot 31 oktober te bestellen is. Zie hier: https://www.bahn.de/p/vie(...)laeumsbahncard.shtml
Nee doe ik ook niks meer mee eigenlijk. Alleen als ik nog op exotische plekken ben en ik kom in de buurt, dan wil ik nog weleens een fotootje maken. Maar thuis neem ik dan niet eens meer de moeite om de verzameling te updaten
Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Vanmiddag tijdens de Railquiz ook geleerd dat een jaarabonnement voor de Zwitserse spoorwegen goedkoper is dan een NS- of DB-jaarabo. En dan krijg je er ook nog bus/tram/metro bij. Zwitserland mag dus wel een duur land zijn, maar niet voor de Zwitsers zelf. Misschien word ik dus ooit nog Zwitser (mits mijn vriendin het goed vindt).
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:32 schreef BLS het volgende: Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Vanmiddag tijdens de Railquiz ook geleerd dat een jaarabonnement voor de Zwitserse spoorwegen goedkoper is dan een NS- of DB-jaarabo. En dan krijg je er ook nog bus/tram/metro bij. Zwitserland mag dus wel een duur land zijn, maar niet voor de Zwitsers zelf. Misschien word ik dus ooit nog Zwitser (mits mijn vriendin het goed vindt).
Daarom heeft iedereen in Zwitserland ook of een Halbtax abo, of een GA. Als je losse kaartjes gaat kopen ben je een vermogen kwijt. Even een retourtje naar de andere kant van het land kost met de trein ruim 100-120 euro, terwijl dat hier ten alle tijden op de maximale prijs van 52 euro blijft steken, van waar naar waar je ook rijdt. In die zin is dus Nederland weer een stuk goedkoper.
28 Oktober 2017 - Even in de havens wezen kijken want moest toch naar Rozenburg, en Rurtalbahn ging met de V155 de PCC-shuttle plaatsen. Zoals bijna standaard gaat de Traxx mee naar de CTT (CombiTerminalTwente) in Pernis, en passeert hier aan de zijkant van het immense Shell-terrein de fotograaf.
Met een GA krijg je op allerlei plekken korting. Dat is met een NS-abo dan weer niet zo.
Ik was een paar weken terug in Brusino Arsizio (CH) waar ik met een kabelbaan de berg af ben gegaan. Zelfs daar kon je korting krijgen op vertoon van je GA.
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:32 schreef BLS het volgende: Klopt! En het is gewoon een gaaf land! In tegenstelling tot Nederland, wat Rutte ook roept.
Okédoei.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 28 oktober 2017 20:47 schreef BLS het volgende: Inderdaad, die Zwitsers zelf reizen allemaal Halbtax maar de toeristen betalen de volle mep. Briljant, toch?
Je kunt zeker in de regio noordoost best wat formules vinden die ook voor toeristen aantrekkelijk zijn. Zeg maar Bodenseeufer / Appenzeller Land / Thurgau.
Ik ben met 3 zeer goede vrienden in 2013 naar Antwerpen geweest als weekendje weg. We zien elkaar regelmatig en proberen één keer per jaar met z'n 4'en weg te gaan. Nou dat is dit jaar dus voor de tweede keer gelukt en we gaan naar Kopenhagen. Ik zei letterlijk vanavond in ons FB-groepje na het posten van de link dat ÖBB winst maakt met de nachttreinen, dat we ons volgende uitje met gelijkblijvende frequentie met de nachttrein wel in Ljubljana ofzo zouden kunnen komen.
/nutteloos verhaal alvast welterusten en niet vergeten de klok terug te zetten.
29 Oktober 2017 - Koole op de Vondelingenplaat, ook wel bekend als "de oude Koole" (want ze hebben de oude BP op de Petroleumweg overgenomen) heeft een heel fluerend aanbod aan treinen. Soms komt er een maand amper een tiental wagens, en soms komen er wekelijks 2 of 3 bloktreinen, zoals nu ook het geval is.
Al het hele weekend is men druk bezig om de wagens te beladen. Vanochtend had ik dan eindelijk de eer, om de locomotief buiten de poort te kunnen fotograferen. Omdat de sporen binnen de poort bij Koole veel te kort zijn om een gehele trein te behandelen, gebruikt men het raccordement Vondelingenplaat. Hier brengen en halen de vervoerders de treinen, en Koole duwt ze dan zelf naar binnen naar 1 van de 2 laadplaatsen en als ze geladen zijn, brengt ze weer terug.
Hier heeft de locomotief net 5 beladen wagens tegen de al eerder beladen wagens geplaatst, en nu gaan de volgende vijf wagens naar binnen bij Poort 7. Afhankelijk van het product, kan men ook laden op de hoofdpoort, die iets verderop aan de rechterzijde van de weg ligt.
Koole bezit al jaren de Henschel 14957 als rangeerlok op de Vondelingenplaat. Koole op de Petroleumweg heeft ook een Henschel rijden, maar die is in het blauw gestoken en komt niet buiten de hoge hekken: De nieuwe Koole heeft namelijk wél meerdere opstelsporen binnen de poort, want het terrein is veel groter. Ook daar is het aanbod aan treinen erg wisselend.
Er staat 2021 maar ik neem aan dat dat dan december 2020 zal zijn Wel fijn dat je naar de bron vraagt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is sowieso een mooi programma. Jammer dat NDR niet in het standaard KPN pakket zit
Bij Ziggo nog wel, verder 10x niks maar wel WDR, NDR, ARD voor Tatort .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Open dag op de Watergraafsmeer komende zaterdag, van 12:00 tot 16:00 Er rijdt een nostalgische pendeltrein (treinstel 766) van station Amsterdam Centraal naar het Onderhoudsbedrijf en terug. Komt allen
Tja... het verleden blijft pijnlijk. De associatie met WOII en deportaties is moeilijk om niet te leggen. Aan de andere kant, het rijtje mensen naamgever is voor een trein is best imposant. Daarbij misstaat Anne Frank niet.
Ik denk zelf dat het wel een mooie manier is om het verleden te laten doorklinken in het heden. Dus niet vergeten dat treinen een paar decennia geleden voor vreselijke dingen zijn gebruikt, maar je ook niet altijd afvragen of het wel geoorloofd is om de naam van wellicht het meest beroemde joodse meisje (overigens van Duitse afkomst) op een trein te zetten met historische Duitse figuren...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 30 oktober 2017 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het CIDI ook niet zag ik vanochtend op TV. Maar misschien moeten die mensen allemaal een keer hun muil houden. De wereld verandert.
Ja ik snap het ook niet. Als ze er eentje Adolf Hitler hadden willen noemen had het CIDI het ook geen goed idee gevonden. Van tweeën één, denk ik dan.
"Dit roept de associatie op met de deportaties in de Tweede Wereldoorlog. Het veroorzaakt veel pijn bij mensen die dit hebben meegemaakt", zegt Leopold.
hoeveel mensen zouden er nog leven die het daadwerkelijk meegemaakt hebben?
ben benieuwd of die open dag op de Watergraafsmeer daadwerkelijk gaat plaatsvinden. tijdens de opnames van de NS commercial werden er strikte regels streng nageleefd. niemand mocht zonder begeleiding over een spoorwegovergang heen. iedereen moest verplicht van begin tot einde een fluor hesje dragen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Aan het einde van de jaren 90, misschien was het al wel 2000 heeft een machinist mij ooit meegenomen naar de watergraafsmeer en mocht ik overal bij. Wel hesje dragen maar hij zelf niet. Daarna koffie en op de bok van de 11 mee terug naar Rotterdam. Mooie tijden man.
Op maandag 30 oktober 2017 13:57 schreef Goverman het volgende: Tja... het verleden blijft pijnlijk. De associatie met WOII en deportaties is moeilijk om niet te leggen. Aan de andere kant, het rijtje mensen naamgever is voor een trein is best imposant. Daarbij misstaat Anne Frank niet.
Ik denk zelf dat het wel een mooie manier is om het verleden te laten doorklinken in het heden. Dus niet vergeten dat treinen een paar decennia geleden voor vreselijke dingen zijn gebruikt, maar je ook niet altijd afvragen of het wel geoorloofd is om de naam van wellicht het meest beroemde joodse meisje (overigens van Duitse afkomst) op een trein te zetten met historische Duitse figuren...
Mooi gezegd, niks aan toe te voegen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
voor de open dag bij onderhoudsbedrijf watergraafsmeer komt geen officieel bericht. want, er is niet genoeg plek, men wil het graag klein houden bron: http://www.spoorforum.nl/(...)opic.php?f=43&t=8559
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 30 oktober 2017 18:45 schreef Fixers het volgende: Vraagje, ik ga vanaf komende maand weer forensen, is er al ergens een overzicht van de dienstregeling die in december in gaat?
Plannen op www.bahn.de Ze hebben er ook een NL-vlaggetje voor extragratis Nederlands.
Nee, maar de ICE4 (Anne Frank) zou wel planmatig door Dachau (München-Nürnberg) scheuren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik zat afgelopen weekend in een I10-rijtuig van de NMBS. Wat een oude rommel lijkt dat zeg.. Terwijl het jonger spul is dan onze intercityrijtuigen en de koploper-drietjes.
Op maandag 30 oktober 2017 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik zat afgelopen weekend in een I10-rijtuig van de NMBS. Wat een oude rommel lijkt dat zeg.. Terwijl het jonger spul is dan onze intercityrijtuigen en de koploper-drietjes.
I6 is nog ouder (eind jaren '70) en wordt opgeknapt.
quote:
NMBS moderniseert de rijtuigen type I6 om het comfort te verbeteren.
Zo krijgen ze o.a stopcontacten in elk compartiment, nieuwe ramen, wanden, vloerbekleding, stoffen zetels en een fris kleurtje.
Dit jaar nog zullen 15 rijtuigen volledig gerenoveerd de werkplaats verlaten.
Ik ben de laatste weken al een paar keer een DDZ tegengekomen waarin één airco-unit is uitgevallen, en de andere unit dat probeert te compenseren.
Het gevolg? In de ene helft van het rijtuig zit met met jas aan te bibberen van de kou, terwijl men aan de andere kant van het glazen wandje zowat alles heeft uitgetrokken...
Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef dennistd het volgende: Gewoon in de NS-reisplanner. Of DB, SBB, NMBS of een willekeurige andere aanbieder van hafas.
Thanks. De verbinding tussen Utrecht en Hilversum blijft gewoon prutswerk in de marge. Wellicht in dienstregeling 2019 verbetering.
Op maandag 30 oktober 2017 22:17 schreef ReisT het volgende: Dat zal voor Utrecht-Hilversum niet veel verschil maken behalve dat alle treinen dan weer in Overvecht kunnen stoppen.
Juist wel doordat je daardoor die verbinding recht kan trekken
Ik maakte die grap thuis bij het avondeten en ik kreeg backfire dat ze heul nooit in Polen is geweest en in Bergen-Belsen is gestorven
Ze is in eerste instantie naar Auschwitz getransporteerd en later, omdat de Russen dichterbij kwamen, naar Bergen-Belsen. Ze is dus wel in Polen geweest, evenals de rest van de familie Frank.
Was er hier al voorbij gekomen dat in Oostenrijk een trein aan de rol gegaan was, en pas 20 (!!!) kilometer verderop tot stoppen gemaand kon worden? Hoe ze dit deden? Een trein in dat station ontruimen en als stootblok gebruiken.. De trein reed tussen de 30 en 60 kilometer per uur
Op dinsdag 31 oktober 2017 19:06 schreef Salatrel het volgende: Nee die is hier niet voorbij gekomen maar ik zit meer dan 20km bij Oostenrijk vandaan dus dat kan wel kloppen...
Op dinsdag 31 oktober 2017 19:06 schreef Salatrel het volgende: Nee die is hier niet voorbij gekomen maar ik zit meer dan 20km bij Oostenrijk vandaan dus dat kan wel kloppen...
Op dinsdag 31 oktober 2017 18:21 schreef greavy het volgende: Was er hier al voorbij gekomen dat in Oostenrijk een trein aan de rol gegaan was, en pas 20 (!!!) kilometer verderop tot stoppen gemaand kon worden? Hoe ze dit deden? Een trein in dat station ontruimen en als stootblok gebruiken.. De trein reed tussen de 30 en 60 kilometer per uur
Kan dat niet wat subtieler gebeuren door er voor te gaan rijden en hem als het ware op te vangen en dan gaan afremmen? Scheelt een hoop schade lijkt me zo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Kan dat niet wat subtieler gebeuren door er voor te gaan rijden en hem als het ware op te vangen en dan gaan afremmen? Scheelt een hoop schade lijkt me zo...
Ja maar ja. Je weet toch waar Arnold Schwarzenegger vandaan komt? Daar doen ze niet aan subtiel Houden ze niet van
Kan dat niet wat subtieler gebeuren door er voor te gaan rijden en hem als het ware op te vangen en dan gaan afremmen? Scheelt een hoop schade lijkt me zo...
nou ik moest deze trein rijden van Amsterdam naar leiden. De mcn die hem van mij overnam is vers van de cursus en ik ben hc geweest voordat ik het licht zag dus het leek handiger als we de rollen zo verdeelden
nou ik moest deze trein rijden van Amsterdam naar leiden. De mcn die hem van mij overnam is vers van de cursus en ik ben hc geweest voordat ik het licht zag dus het leek handiger als we de rollen zo verdeelden
Dat is wel de handiger verdeling ja. Oorspronkelijk hc is ergens zoekgeraakt in een verstoring?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 1 november 2017 01:12 schreef Salatrel het volgende: Ik laat altijd graag een ander rijden want dan kan ik wat verder achter de kreukelzone gaan zitten
Altijd verstandig, zeker bij iemand die net van de cursus komt weet je het maar nooit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 1 november 2017 09:07 schreef Dr_Flash het volgende: Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de opbouw van de rijtuigen en de staat ervan. Goed genoeg om mee te rijden, maar op zo'n moment ga je op één punt veel druk zetten en daar kunnen ze niet tegen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En het waren ook herspoorders / incidentenbestrijders in opleiding. Niet dat dat moet uitmaken, maar belangrijker is dat de rijtuigen niet nog zwaarder beschadigd geraakt zijn.
Op woensdag 1 november 2017 09:07 schreef Dr_Flash het volgende: Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach
Die vijf minuten later dan op een normale dinsdag maakte niks uit idd.
Op woensdag 1 november 2017 16:09 schreef greavy het volgende: En het waren ook herspoorders / incidentenbestrijders in opleiding. Niet dat dat moet uitmaken, maar belangrijker is dat de rijtuigen niet nog zwaarder beschadigd geraakt zijn.
Zonder die ICB’ers hadden die rijtuigen nooit meer op de rails gestaan. En in opleiding houdt in dat er altijd opleiders bij zijn..
Heb het via Twitter nog even gevraagd aan een betrokken ICB'er:
twitter:
dennistd twitterde op woensdag 01-11-2017 om 14:01:06 @ICB_Teus Hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren? Heeft dat met de leeftijd van het rijtuig te maken, waardoor deze de druk op één punt niet aankon? reageerretweet
In 2014, toen Locon nog bestond, reed Locon regelmatig bloktreinen naar bedrijven waar soms DB het "alleenrecht" had. In 2014 liet Standic dan echt de privaten toe op hun terrein, en kon Locon er meerdere bloktreinen afleveren. Het DB-alleenrecht was gekomen, omdat DB er meerdere keren per week wagens kwam brengen, en ze het een rommeltje zouden gaan vinden als er meerdere keren andere vervoerders tussendoor kwamen, en die geen wagens van de concurrent mee terug namen die eigenlijk in de weg stonden.
21 April 2014 - Omdat er te weinig plaats is bij Standic binnen de poort om een lange trein te brengen én te halen, werden de 20 ketelwagens die gebracht moesten worden, eerst even verderop geparkeerd.
Op 13 juli 2014 kwam Locon weer naar de Dordrechtse Zeehaven, maar dit hoorde ik vrij laat. Omdat ik alleen een fiets had (mijn auto stond in de werkplaats voor APK en reparatie), moest het maar op de fiets. Hier passeert de trein het straatspoor bij Van der Wees in de Zeehaven.
Op het fietsje even sprinten, en net voorbij het Woonboulevard werd een volgende klik gemaakt. De lok ging los retour, omdat er geen wagens stonden die Locon eerder aangebracht had.
Eine Zugnummer besteht im deutschen Fernverkehr in der Regel aus mehreren Ziffern und ist wie ein eindeutiger Name, der sich einem speziellen Zug zuordnen lässt. Züge mit einer ungeraden Endziffer fahren von West nach Ost oder von Nord nach Süd. Züge, die aufeinander folgende Nummern haben, fahren gewöhnlich auf der gleichen Strecke, nur in die entgegengesetzte Richtung. So fährt der Zug 582 von München nach Hamburg und der mit der Nummer 581 von Hamburg nach München. An der Ziffer vorne kann das Zugpersonal erkennen, dass es sich um einen ICE handelt. Die zweite Ziffer von hinten lässt auf die Strecke schließen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat eerste klopt wel voor binnenlandse treinen, maar de 1 als eerste cijfer kan zowel de IC Amsterdam-Berlijn als de ICE Amsterdam-Frankfurt(-Basel) zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
België wijkt af, daar telt men gewoon door (bijvoorbeeld 501-515 voor de ene richting, 516-530 voor de tegengestelde richting).
Het uitgangspunt is daar een uurdienst, waardoor men nooit meer dan 48 cijfers in een reeks nodig heeft. Het restant kan gebruikt worden voor een heel andere trein.
In Nederland hadden we trouwens ook een serie met vier treinen in het uur: de spitssprinter Rotterdam-Vlaardingen (serie 14100 als ik me niet vergis). De trein een uur later reed dus met een treinnummer dat niet 4 maar 8 omhoog ging.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 1 november 2017 20:45 schreef dennistd het volgende: In Nederland hadden we trouwens ook een serie met vier treinen in het uur: de spitssprinter Rotterdam-Vlaardingen (serie 14100 als ik me niet vergis). De trein een uur later reed dus met een treinnummer dat niet 4 maar 8 omhoog ging.
Dat kon alleen omdat het spitssprinters waren.
Regulier hebben we op twee trajecten sprinters die twee treinseries in beslag nemen. 5000 en 5100 die gezamenlijk een kwartiersdienst rijden tussen Den Haag CS en Dordrecht. Daar is onlangs de kwartiersverdichting op Gouda-Alphen bijgekomen (8600 en 8700).
Voor de rest rijden er wel meer series in zijn geheel op hetzelfde traject, maar dan stopt één serie niet op alle tussengelegen stations.
Dat wel, maar bij kwartiersdiensten hebben de treinseries verschillende eindbestemmingen (of beginbestemmingen) en zijn de treinseries niet identiek aan elkaar. Bij Den Haag-Dordrecht en Gouda-Alphen zijn wel de treinseries identiek aan elkaar.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op woensdag 1 november 2017 21:16 schreef dennistd het volgende: Overigens was dat op Den Haag-Dordrecht ook het geval: de 5000 reed naar Breda terwijl de 5100 naar Roosendaal reed.
klopt, maar de NS besloot de boel op te knippen en dan krijg je dat soort dingen
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze een apart systeem. Ze maken geen gebruik van treinnummers, in plaats daarvan hebben ze het in publieke communicatie over "de trein naar Newcastle van 12:23".
Intern worden er wel nummers gebruikt, maar die werken anders. - Een trein krijgt een dienstregelingsnummer (Service UID), waarin ook alle uitzonderingen zijn opgenomen.
Wanneer de trein 'geactiveerd' wordt (wordt bevestigd dat deze gaat rijden) wordt er een headcode toegekend, wat bedoeld is voor het seinsysteem en wat treindienstleiders op hun schermen zien. Een headcode bevat informatie over het soort trein en de bestemming, 1S23 is bijvoorbeeld een expresse (1) naar Schotland (S). Headcodes zijn niet uniek en kunnen meerdere keren op een dag voorkomen.
Vroeger stonden headcodes letterlijk op de treinen, in koeienletters.
Voor treinen waarvoor je kunt reserveren is er ook nog een 'Retail service ID', dat is een nummer dat de vervoerder zelf op een trein plakt.
En dan zijn er nog Service Codes, TRUST IDs en Identities... allerlei nummers die afkomstig zijn uit allerlei afzonderlijke systemen zoals TRUST en TOPS die grotendeels overlappend zijn.
Dit leverde voor Eurostar nog wel een leuke uitdaging op: op het vasteland worden treinnummers gebruikt, maar die kunnen niet 1-op-1 aan Britse treinnummers worden gekoppeld. Daarom hebben ze een truc toegepast: de "regio's" O en I zijn toegevoegd omdat die op de cijfers 0 en 1 lijken, zodat Eurostar 9182 in het VK kan rijden als 9I82.
nou weet niet hoe ze bij jou praten maar hier noemt men dat gewoon een allochtoon
Het is zo dat de gemiddelde persoon waar ik een volwassen conversatie mee heb dit soort taal met enige regelmaat bezigt. Het lijkt me bij deze evident dat dat niet de norm is in het volledige sociale spectrum. Dat betekent echter niet dat het een Vlamisme is.
Heeft een afscheidsfeestje in het rangeerstation van Vorst er vorige week toe geleid dat één internationale trein werd geschrapt en andere treinen vertraging opliepen? Dat probeert de NMBS nu te achterhalen met een grondig intern onderzoek.
Schijnbaar is er een trein Brussel -Luxemburg afschaft omdat er door het feestje geen mensen beschikbaar waren om de trein vertrekklaar te maken, en de volgende is met +30 vertrokken
Sorry, ik kan het niet laten... Maar dit is dus mijn werk. Die investeringen die door ProRail worden uitgevoerd, worden immers gedaan door IenW (voorheen IenM) en de provincies Groningen, Fryslân, Drenthe en Overijssel en een hele trits gemeenten. Het voorbereiden en (laten) vaststellen van die besluiten en beschikkingen is mijn werk.
Zo, nu snel weer verder...
[ Bericht 13% gewijzigd door Goverman op 02-11-2017 15:24:23 (Hoe krijg ik ook al die tweet mooi geplugd??) ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Absoluut positieve veranderingen! Over de veranderingen bij Arriva kan ik natuurlijk niet oordelen, maar zeker Zwolle - Herfte zal een verbetering worden.
Sorry, ik kan het niet laten... Maar dit is dus mijn werk. Die investeringen die door ProRail worden uitgevoerd, worden immers gedaan door IenW (voorheen IenM) en de provincies Groningen, Fryslân, Drenthe en Overijssel en een hele trits gemeenten. Het voorbereiden en (laten) vaststellen van die besluiten en beschikkingen is mijn werk.
Nee, dat is niet mijn werk. Dat is het werk van de staatssecretaris (en gedeputeerden e.d.). Mijn werk is er voor zorgen dat al deze bestuurders in staat worden gesteld dat te kunnen (en mogen) doen. Dus het beoordelen van kwaliteit van stukken, opstellen van besluiten en beschikkingen, regelen van financiering, maken van afspraken - die op bestuurlijk niveau worden genomen - en natuurlijk letten op scope (wat gaan we bouwen), tijd en geld.
Specifiek voor dit pakket ben ik nogal intensief betrokken geweest bij Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden en Zwolle-Herfte.
[ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 02-11-2017 16:41:11 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ahhh ze gaan in groningen het dammetje tussen de sporen naar leeuwarden en naar assen dus weer verwijderen.... nou nou ingrijpend plan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Op donderdag 2 november 2017 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Ahhh ze gaan in groningen het dammetje tussen de sporen naar leeuwarden en naar assen dus weer verwijderen.... nou nou ingrijpend plan.
Er blijft zo ongeveer geen spoor op dezelfde plek liggen volgens mij hoor
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 2 november 2017 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Ahhh ze gaan in groningen het dammetje tussen de sporen naar leeuwarden en naar assen dus weer verwijderen.... nou nou ingrijpend plan.
Het is wl iets meer dan dat hoor. Er komt een passagierstunnel onder het station, en een fietstunnel en een bustunnel.
Het is wl iets meer dan dat hoor. Er komt een passagierstunnel onder het station, en een fietstunnel en een bustunnel.
en de sporen van Arriva en die van de NS worden volledig gescheiden. Eerste mogelijkheid om van de Arriva-sporen op de NS-sporen te komen gaat Haren/Onnen zijn, tenzij je iets ten zuiden van de vork kop gaat maken en dan terugsteekt richting Europapark
Er blijft zo ongeveer geen spoor op dezelfde plek liggen volgens mij hoor
Nee, oke. Snap wel dat alles heel ingrijpend is. Maar als leek denk je ooooh ze gaan allemaal nieuwe sporen leggen en sjiek de friemel want doorgangsspoor. nou nou poeh poeh. De kenners weten dat er enkel een dammetje tussen de sporen ligt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Het is wl iets meer dan dat hoor. Er komt een passagierstunnel onder het station, en een fietstunnel en een bustunnel.
En een dive under bij Zwolle. Hadden ze dat nou echt niet twee jaar terug kunnen doen?! moet weer heel die teringbende open.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Nee, oke. Snap wel dat alles heel ingrijpend is. Maar als leek denk je ooooh ze gaan allemaal nieuwe sporen leggen en sjiek de friemel want doorgangsspoor. nou nou poeh poeh. De kenners weten dat er enkel een dammetje tussen de sporen ligt.
Dit moet het worden volgens mij:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
verstoring voorbij. Wij werken weer naar het serviceniveau toe dat u van ons gewend bent
Morgenochtend zeker.
Het was weer een prachtige demonstratie vanavond van de nadelen van corridorrijden: een defecte trein tussen Castricum en Heiloo zorgde er voor dat er bijna twee uur lang "veel minder treinen" reden tussen Amsterdam Centraal en Utrecht.
Het was weer een prachtige demonstratie vanavond van de nadelen van corridorrijden: een defecte trein tussen Castricum en Heiloo zorgde er voor dat er bijna twee uur lang "veel minder treinen" reden tussen Amsterdam Centraal en Utrecht.
Blijkbaar is er tussen Amsterdam en Castricum te weinig ruimte om treinen te keren.
Was het beter geweest als de gevolgen daarvan over het hele landvasten uitgesmeerd?
Over tweetjes in nieuwe kleurstelling gesproken, in Roemenië hebben ze een Deens stel (van Italiaanse makelij) nieuwe kleurtjes gegeven. In 2018 willen ze 15 van deze stellen daar in gaan zetten. Ik wens ze veel succes.
De vakbonden moeten het nog met de achterban overleggen, dus een echt akkoord is het nog niet. 2,3% salarisverhoging oktober 2017 en 2018 en 1,2% voor oktober 2019.
Op vrijdag 3 november 2017 14:12 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het gevolg is dat er relatief veel loonsverhoging bij het rijdend personeel komt terwijl dat voor kantoorpersoneel minder is.
Ik vind het ook niet gek. Want het kantoorpersoneel kan veel makkelijker via carriëreontwikkeling in salaris groeien terwijl dat voor rijdend personeel (=core business uitvoeren) veel minder geldt.
ProRail_VL twitterde op vrijdag 03-11-2017 om 17:30:26 @rutgervdmeij De machinist van trein 37062 heeft het betonblok van het spoor gehaald en is daarna verder gereden. De Politie doet verder onderzoek. reageerretweet
Ik heb een jaar of 10/14 geen salarisverhoging gehad omdat het onderwijs veel te duur is ofzo. De inflatie is 20% geweest in dezelfde tijd. Dan zou ik het mager genoemd hebben ja. Ik weet niet hoe lang dit al speelt en op welke manier maar ik kan me goed voorstellen dat er zo'n situatie is. Daarnaast mogen de lonen graag harder stijgen dan de inflatie, dat zorgt voor een algehele koopkrachtstijging. Kijk maar naar Zweden over de afgelopen tig jaar.
Op maandag 30 oktober 2017 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende: ben benieuwd of die open dag op de Watergraafsmeer daadwerkelijk gaat plaatsvinden. tijdens de opnames van de NS commercial werden er strikte regels streng nageleefd. niemand mocht zonder begeleiding over een spoorwegovergang heen. iedereen moest verplicht van begin tot einde een fluor hesje dragen. [ afbeelding ]
Gaat gewoon door hoor, alles is afgezet zodat de schaapjes niet verdwalen
Het vervangend vervoer bij werkzaamheden wordt ook steeds slechter. Deventer-Rijssen ligt er dit weekend uit, en in het verleden had je dan een snelbus Deventer-Rijssen, een stopbus Deventer-Wierden en een IC Rijssen-Enschede (Rijssen-Wierden werd met de stopbus vanuit Deventer bediend).
Nu heb je alleen nog een stopbus Deventer-Rijssen en een sprinter Rijssen-Enschede
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mat'54 766 van de Stichting Hondekop pendelde in het kader van de open dag bij het Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer de hele dag tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer. Na afloop van de laatste pendelrit staat het stel gereed op Amsterdam Centraal voor de terugrit naar Nijmegen, waar het stel tegenwoordig verblijft.
Tijdens de terugrit naar Nijmegen wordt kopgemaakt op Arnhem Centraal. Na een paar minuten wordt er weer vertrokken voor de laatste paar kilometers naar de Waalstad.
Na afloop van de open dag bij het Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer ging het materieel van het Spoorwegmuseum terug naar Utrecht Maliebaan. Door een combinatie van werkzaamheden en de Plan V (met Scharfenberg-koppeling) ging dit via Amsterdam Bijlmer Arena, Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Deventer en Amersfoort.
Met een vertraging van zo'n 60 minuten staan loc 1312, Plan D-rijtuig AB 7709, motorpost 3031, Benelux-stuurstand 28 101 en Plan V-treinstel 876 op station Ede-Wageningen aan de kant om de Intercity naar Nijmegen te laten passeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 1304 is nogal stuk en moet ergens in de haven van Dordrecht op een terrein staan als ik het goed heb. (Bij Volker dacht ik )
Wat zonde... En wat een klootzakken, beetje museummateriaal maar de kloten helpen (een 1200 met een kapotte wieltje wielmotor en beide 1300'en) en niet opdraaien voor reparatie
Klopt, HSL Logistik Benelux B.V. is een tijd geleden failliet verklaard n.a.v. het rijverbod.
Moederbedrijf HSL heeft vervolgens een nieuwe BV opgezet, HSL Netherlands, waarmee ze weer actief zouden willen worden in de goederenmarkt. Dit doen ze alleen, bij voorganger HSL Logistik was ook een ander bedrijf betrokken.
Wat zonde... En wat een klootzakken, beetje museummateriaal maar de kloten helpen (een 1200 met een kapotte wieltje wielmotor en beide 1300'en) en niet opdraaien voor reparatie
De Nederlandse bv is inmiddels failliet toch?
HSL heeft nooit met de 1315 gereden. Deze was minder snel rijvaardig te maken dan de 1304
Op zondag 5 november 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende: De 1304 is nogal stuk en moet ergens in de haven van Dordrecht op een terrein staan als ik het goed heb. (Bij Volker dacht ik )
NS vraagje, iemand van 60+ uit het buitenland die 2 weken in NL is, kan die voor die 2 weken op een of andere manier korting krijgen, of wordt het de volledige mep betalen?
ok, dat wordt dan pas interessant als de korting minimaal ¤ 36,50 is, een anonieme kaart hebben we hier nog wat aan, een persoonlijke kan in de bak.... Zal eens nagaan wat ze verwachten te gaan reizen. Thanks!
ok, dat wordt dan pas interessant als de korting minimaal ¤ 36,50 is, een anonieme kaart hebben we hier nog wat aan, een persoonlijke kan in de bak.... Zal eens nagaan wat ze verwachten te gaan reizen. Thanks!
Het kan interessanter zijn om te kijken naar Kruidvat/Blokker/AH/Etos-kaartjes, of spoordeelwinkel.nl te bezoeken. Treinreiziger.nl houdt die acties in de gaten.
Een abonnement is gedoe want die moet je ook weer opzeggen.
Het kan interessanter zijn om te kijken naar Kruidvat/Blokker/AH/Etos-kaartjes, of spoordeelwinkel.nl te bezoeken. Treinreiziger.nl houdt die acties in de gaten.
Een abonnement is gedoe want die moet je ook weer opzeggen.
In het kader van Blauwnet (het de merknaam waaronder alle regionale treinen in Overijssel gaan rijden vanaf 10 december) worden ook de rode Linten van Syntus Twente blauw. Dit bestickeren gebeurt in Winterswijk, in de hal van Transit Oost.
Vanavond vertrok de eerste blauwe Lint van Keolis (de nieuwe naam van Syntus) naar Zutphen. De komende maand zullen langzaamaan steeds meer blauwe stellen op de baan verschijnen.
Het zou mij niet verbazen als dat later dan dat wordt.
Mwa, zal er wel weer op uitkomen dat er wat extra zendmasten bijgeplaatst worden. Dat is in Nederland uiteindelijk ook gebeurd. Als dat echt het probleem is, overigens. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar collega's van NS Int over heb gehoord, maar goed ik hoor ook niet alles natuurlijk. Wel iets over een ander grensprobleempje, maar of dat aan de baan of de loc lag, was mij niet duidelijk.
Op het nieuws "miljardenklus spoor rond Amsterdam begint in 2018". Er werd gesuggereerd dat dat inclusief weer een verbouwing van Centraal is. Centraal is sinds '93 in constante verbouwing en er is dus nog geen einde in zicht
Er zit een Max Verstappen op de bok van deze 1100 (IC Eindhoven - Den Haag). Hij kwam in Breda al binnen met -2:30 en het lijkt erop dat hij dat in Rotterdam ook gaat doen
Op maandag 6 november 2017 08:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Op het nieuws "miljardenklus spoor rond Amsterdam begint in 2018". Er werd gesuggereerd dat dat inclusief weer een verbouwing van Centraal is. Centraal is sinds '93 in constante verbouwing en er is dus nog geen einde in zicht
Ik parafraseer uit het nieuwsbericht was dat de grote stations ook weer aangepakt moeten worden ook al zijn er net grote verbouwingen achter de rug, omdat in 2030 het aantal reizigers en het aantal treinen verdubbeld zijn.
Vanaf vandaag zijn alle poortjes gesloten in Utrecht. Mijn vaste poortje (wat dus voorheen altijd open stond) werkte alleen nog niet erg mee, dat kreng ging zo traag open dat ik verder maar geduwd heb. Zeker een beetje vastgeroest.
Het zou mij niet verbazen als dat later dan dat wordt.
Ik weet nog wel dat ik hier in 2010 werd uitgelachen toen ik beweerde dat de Beneluxtrein te allen tijde via Roosendaal zal blijven rijden
quote:
Op maandag 6 november 2017 09:00 schreef ReisT het volgende: Vanaf vandaag zijn alle poortjes gesloten in Utrecht. Mijn vaste poortje (wat dus voorheen altijd open stond) werkte alleen nog niet erg mee, dat kreng ging zo traag open dat ik verder maar geduwd heb. Zeker een beetje vastgeroest.
Aangezien het een poortje is die eerst nog open stond, vermoed ik dat je een wide-gate bedoelt. Als je een sneller poortje wilt, raad ik aan om toch een normaal smaller poortje te gaan gebruiken voortaan. Poortjes sneller open forceren is vandalisme en daar kun je voor bekeurd worden.
Je vermoeden is niet juist, ik heb het over een normaal smal poortje. Het is geen vandalisme als het gewoon noodzaak is omdat het poortje niet goed functioneert.
En waarom kunnen brede poortjes eigenlijk niet gewoon snel opengaan?
Op maandag 6 november 2017 09:58 schreef ReisT het volgende: Je vermoeden is niet juist, ik heb het over een normaal smal poortje. Het is geen vandalisme als het gewoon noodzaak is omdat het poortje niet goed functioneert.
En waarom kunnen brede poortjes eigenlijk niet gewoon snel opengaan?
je loopt gewoon te snel. Poortjes zijn afgesteld op het personeel
Op maandag 6 november 2017 08:12 schreef James1988 het volgende: Er zit een Max Verstappen op de bok van deze 1100 (IC Eindhoven - Den Haag). Hij kwam in Breda al binnen met -2:30 en het lijkt erop dat hij dat in Rotterdam ook gaat doen
Dat is ook niet lastig Die hele treinserie zwemt in de tijd. Normaal zit je daar achter een goederentrein/goederenpad en als je dan 140 gaat rijden, dan heb je dat ding al voor Gilze-Rijen ingehaald. Ik rij daar, afhankelijk van of er iets voor zit of niet, 100/110 of 1x optrekken naar de 140. In beide gevallen ben je keurig op tijd in Breda. Ook richting Rotterdam en verder heb je meer dan genoeg tijd en ben je met wat doorrijden veel te vroeg.
Ik denk niet dat ik die cursus binnenkort ga krijgen. Ze hebben al tekort aan ICD machinisten, dus daar zal ik wel moeten blijven rondhangen
Flirt komt in 3 roosters namelijk LN, VA en 1 van de N roosters en op termijn nog een zwikje reserves die opgeleid worden. Ik neem aan dat jij in een ICd rooster zit dus zal je hem idd niet krijgen.
Dat Maegrim hem niet krijgt snap ik ook wel want die dingen krijgen hun onderhoud in Maastricht
[ Bericht 0% gewijzigd door Salatrel op 06-11-2017 15:28:44 ]
Net de ns maar even getipt dat je als zwartrijder via de ice palen nog steeds kinderlijk eenvoudig Utrecht cs in kan.
Loopt wel een stelletje machtsgeile kneusjes bij die poortjes nu, man man man. Iedereen die er te snel doorheen ging werd getackeld om te controleren op glippen 😂
Op dinsdag 7 november 2017 11:28 schreef Yreal het volgende: Net de ns maar even getipt dat je als zwartrijder via de ice palen nog steeds kinderlijk eenvoudig Utrecht cs in kan.
Loopt wel een stelletje machtsgeile kneusjes bij die poortjes nu, man man man. Iedereen die er te snel doorheen ging werd getackeld om te controleren op glippen 😂
Op dinsdag 7 november 2017 11:28 schreef Yreal het volgende: Net de ns maar even getipt dat je als zwartrijder via de ice palen nog steeds kinderlijk eenvoudig Utrecht cs in kan.
Inchecken bij het poortje, uitchecken op het perron vermoed ik. Die truc moet ik zelf ook toepassen als ik binnen de spits op mijn afgekochte traject reis en erbuiten verder wil reizen zonder te worden opgelicht door NS. Hoewel, daar heb je dat paaltje niet voor nodig, je kunt natuurlijk ook meteen uitchecken aan de andere kant van het poortje. Voor mijn scenario is het paaltje echter wel nodig om mijn reis te kunnen vervolgen zonder zwart te reizen.
Ook al te lastig Ik heb ze tijdens verschillende nachten bij bijvoorbeeld Rotterdam Centraal al over de hekken bij spoor 1 zien klimmen, of op stations waarbij er 's avonds geen personeel is, is de noodknop al snel gevonden. Of uiteraard gewoon ouderwets met iemand meelopen.
Iemand probeerde dat laatst ook bij mij. Dus ik blijf halverwege het poortje staan. Die man botst tegen mij op en ik vraag hem of hij niet uit moet checken. Hij verontschuldigde en legitimeerderde zich. Bleek hij van de politie te zijn en bezig met een undercover actie op het station die nu in de soep dreigde te lopen omdat de verdachte al een eind verderop liep
Op dinsdag 7 november 2017 13:09 schreef MTL het volgende: Ook al te lastig Ik heb ze tijdens verschillende nachten bij bijvoorbeeld Rotterdam Centraal al over de hekken bij spoor 1 zien klimmen, of op stations waarbij er 's avonds geen personeel is, is de noodknop al snel gevonden. Of uiteraard gewoon ouderwets met iemand meelopen.
Iemand probeerde dat laatst ook bij mij. Dus ik blijf halverwege het poortje staan. Die man botst tegen mij op en ik vraag hem of hij niet uit moet checken. Hij verontschuldigde en legitimeerderde zich. Bleek hij van de politie te zijn en bezig met een undercover actie op het station die nu in de soep dreigde te lopen omdat de verdachte al een eind verderop liep
Meteen spijt van toen ik al die kansloze figuren mensen zag aanhouden omdat ze zouden glippen. En dan niet eens de V'tjes he? De studenten in de hesjes.
Op dinsdag 7 november 2017 13:09 schreef MTL het volgende: Ook al te lastig Ik heb ze tijdens verschillende nachten bij bijvoorbeeld Rotterdam Centraal al over de hekken bij spoor 1 zien klimmen, of op stations waarbij er 's avonds geen personeel is, is de noodknop al snel gevonden. Of uiteraard gewoon ouderwets met iemand meelopen.
Iemand probeerde dat laatst ook bij mij. Dus ik blijf halverwege het poortje staan. Die man botst tegen mij op en ik vraag hem of hij niet uit moet checken. Hij verontschuldigde en legitimeerderde zich. Bleek hij van de politie te zijn en bezig met een undercover actie op het station die nu in de soep dreigde te lopen omdat de verdachte al een eind verderop liep
Wat treinengeweld uit Albanië dan (het hele verhaal staat in TRV)
[..] het volgende excursiepuntje had een ritje met de trein van Durrës naar Kashar (voorstadje van Tirana) moeten zijn. Die trein misten we op 5 minuten, en hij rijdt maar één keer per dag. Anyway, dat gaf ons wel de tijd om nog wat langer op het station rond te kijken in Durrës. De trein naar Elbasan stond er nog wel, met o.a. dit soort gaten in de ramen.
Deze trein werd getrokken door een groot lomp blok ijzer.
Nog even poseren voor de rest van het materieel en een bord met eindbestemmingen.
De wachtzaal, ook uitgestorven.
Dan maar met de auto terug naar Tirana. Natuurlijk haalden we onderweg onze gemiste trein nog gewoon in.
Ik zag vanmiddag een ICd, met een enorm gore loc. Al die nieuw gefoliede/geverfde/gestickerde treinen zoals DDZ en VIRMm worden voor mijn gevoel enorm snel vies, ligt dat alleen aan mij of?
De wasstraat van de Watergraafsmeer is een tijdje buiten gebruik geweest vanwege borstels die stuurstroomkabels sloopten. Nu is alleen de kopwasinstallatie nog buiten gebruik, die is al langer gaar
Op dinsdag 7 november 2017 19:36 schreef b2py het volgende: Wist u dat 8% van de reizigers te Utrecht C Amsterdam CS als herkomst of bestemming heeft? En 5% heeft Amstel als bestemming of herkomst?
Je kan wonen op op "Amsterdam CS"? En de "Amsterdam CS"e nationaliteit aannemen?