abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 november 2017 @ 08:30:29 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174796981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:52 schreef _JdM_ het volgende:
Door een treintje dat stuk is. Normaal had het Elke Dertig Minuten Een Trein geweest.
Vijftien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 november 2017 @ 08:31:17 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174796987
En het is niet mijn probleem als er een trein stuk is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 1 november 2017 @ 09:07:39 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174797418
Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 november 2017 @ 09:12:54 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174797509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 01:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Altijd verstandig, zeker bij iemand die net van de cursus komt weet je het maar nooit O-)
ervaring?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174797540
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach :)
:') *)
pi_174798635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 01:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is wel de handiger verdeling ja. Oorspronkelijk hc is ergens zoekgeraakt in een verstoring? :+
iemand was te vroeg voor de trein en stond ervoor in plaats van erin tussen Hillegom en Leiden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 november 2017 @ 11:58:51 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174800492
Een hersporingsactie van ProRail bij de ZLSM ging niet helemaal zoals gepland ...

https://www.1limburg.nl/t(...)s-met-de-schrik-vrij
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 12:27:57 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174801112
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de opbouw van de rijtuigen en de staat ervan. Goed genoeg om mee te rijden, maar op zo'n moment ga je op één punt veel druk zetten en daar kunnen ze niet tegen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 november 2017 @ 16:09:30 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174805284
En het waren ook herspoorders / incidentenbestrijders in opleiding. Niet dat dat moet uitmaken, maar belangrijker is dat de rijtuigen niet nog zwaarder beschadigd geraakt zijn.
pi_174805930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ik was nog steeds op tijd op werk en de volgende trein was niet eens overvol. Dus ach :)
Die vijf minuten later dan op een normale dinsdag maakte niks uit idd.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_174806302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:09 schreef greavy het volgende:
En het waren ook herspoorders / incidentenbestrijders in opleiding. Niet dat dat moet uitmaken, maar belangrijker is dat de rijtuigen niet nog zwaarder beschadigd geraakt zijn.
Zonder die ICB’ers hadden die rijtuigen nooit meer op de rails gestaan. En in opleiding houdt in dat er altijd opleiders bij zijn..
  woensdag 1 november 2017 @ 17:02:42 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174806349
Ja, inderdaad. Maar het is gelukkig qua extra schade beperkt gebleven. Men leert van fouten.
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 17:15:11 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174806559
Heb het via Twitter nog even gevraagd aan een betrokken ICB'er:
dennistd twitterde op woensdag 01-11-2017 om 14:01:06 @ICB_Teus Hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren? Heeft dat met de leeftijd van het rijtuig te maken, waardoor deze de druk op één punt niet aankon? reageer retweet
ICB_Teus twitterde op woensdag 01-11-2017 om 16:55:29 @dennistd Dat materieel heeft eigenlijk geen officiciele vijzel/hefpunten dat is meer de reden uit noodzaak is die plek gekozen om te heffen reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 november 2017 @ 18:50:28 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174808273
In 2014, toen Locon nog bestond, reed Locon regelmatig bloktreinen naar bedrijven waar soms DB het "alleenrecht" had. In 2014 liet Standic dan echt de privaten toe op hun terrein, en kon Locon er meerdere bloktreinen afleveren. Het DB-alleenrecht was gekomen, omdat DB er meerdere keren per week wagens kwam brengen, en ze het een rommeltje zouden gaan vinden als er meerdere keren andere vervoerders tussendoor kwamen, en die geen wagens van de concurrent mee terug namen die eigenlijk in de weg stonden.

21 April 2014 - Omdat er te weinig plaats is bij Standic binnen de poort om een lange trein te brengen én te halen, werden de 20 ketelwagens die gebracht moesten worden, eerst even verderop geparkeerd.

Op 13 juli 2014 kwam Locon weer naar de Dordrechtse Zeehaven, maar dit hoorde ik vrij laat. Omdat ik alleen een fiets had (mijn auto stond in de werkplaats voor APK en reparatie), moest het maar op de fiets.
Hier passeert de trein het straatspoor bij Van der Wees in de Zeehaven.

Op het fietsje even sprinten, en net voorbij het Woonboulevard werd een volgende klik gemaakt.
De lok ging los retour, omdat er geen wagens stonden die Locon eerder aangebracht had.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:34:13 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174810880
Leuk feitje

Zugnummern im Fernverkehr

Eine Zugnummer besteht im deutschen Fernverkehr in der Regel aus mehreren Ziffern und ist wie ein eindeutiger Name, der sich einem speziellen Zug zuordnen lässt.
Züge mit einer ungeraden Endziffer fahren von West nach Ost oder von Nord nach Süd.
Züge, die aufeinander folgende Nummern haben, fahren gewöhnlich auf der gleichen Strecke, nur in die entgegengesetzte Richtung. So fährt der Zug 582 von München nach Hamburg und der mit der Nummer 581 von Hamburg nach München.
An der Ziffer vorne kann das Zugpersonal erkennen, dass es sich um einen ICE handelt. Die zweite Ziffer von hinten lässt auf die Strecke schließen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 20:38:29 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174811027
Dat eerste klopt wel voor binnenlandse treinen, maar de 1 als eerste cijfer kan zowel de IC Amsterdam-Berlijn als de ICE Amsterdam-Frankfurt(-Basel) zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 november 2017 @ 20:39:01 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174811043
Dat is in Nederland precies hetzelfde. :Y

België wijkt af, daar telt men gewoon door (bijvoorbeeld 501-515 voor de ene richting, 516-530 voor de tegengestelde richting).

Het uitgangspunt is daar een uurdienst, waardoor men nooit meer dan 48 cijfers in een reeks nodig heeft. Het restant kan gebruikt worden voor een heel andere trein.
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 20:40:38 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174811091
Rijden er in België überhaupt halfuursdiensten?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 november 2017 @ 20:41:50 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174811130
Niet in dezelfde serie. Als er een halfuursdienst is tussen twee plaatsen zijn dit twee series die een gemeenschappelijk traject hebben.
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 20:45:24 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174811269
In Nederland hadden we trouwens ook een serie met vier treinen in het uur: de spitssprinter Rotterdam-Vlaardingen (serie 14100 als ik me niet vergis). De trein een uur later reed dus met een treinnummer dat niet 4 maar 8 omhoog ging.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 november 2017 @ 20:50:33 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174811423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:45 schreef dennistd het volgende:
In Nederland hadden we trouwens ook een serie met vier treinen in het uur: de spitssprinter Rotterdam-Vlaardingen (serie 14100 als ik me niet vergis). De trein een uur later reed dus met een treinnummer dat niet 4 maar 8 omhoog ging.
Dat kon alleen omdat het spitssprinters waren.

Regulier hebben we op twee trajecten sprinters die twee treinseries in beslag nemen. 5000 en 5100 die gezamenlijk een kwartiersdienst rijden tussen Den Haag CS en Dordrecht. Daar is onlangs de kwartiersverdichting op Gouda-Alphen bijgekomen (8600 en 8700).

Voor de rest rijden er wel meer series in zijn geheel op hetzelfde traject, maar dan stopt één serie niet op alle tussengelegen stations.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174811552
Dit geldt toch voor alle 15' diensten voor IC's en sprinters?
  woensdag 1 november 2017 @ 21:06:50 #148
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_174812089
Dat wel, maar bij kwartiersdiensten hebben de treinseries verschillende eindbestemmingen (of beginbestemmingen) en zijn de treinseries niet identiek aan elkaar. Bij Den Haag-Dordrecht en Gouda-Alphen zijn wel de treinseries identiek aan elkaar.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 21:16:15 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174812391
Overigens was dat op Den Haag-Dordrecht ook het geval: de 5000 reed naar Breda terwijl de 5100 naar Roosendaal reed.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 november 2017 @ 21:20:52 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174812520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:16 schreef dennistd het volgende:
Overigens was dat op Den Haag-Dordrecht ook het geval: de 5000 reed naar Breda terwijl de 5100 naar Roosendaal reed.
klopt, maar de NS besloot de boel op te knippen en dan krijg je dat soort dingen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')