Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:14 |
Kut dat moest Mono bij Arriva zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 16 mei 2016 @ 11:16 |
Nee aangezien Zwitserland lid is van Schengen. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:19 |
Ik bedoelde meer een Douane gebied in een station... | |
DeaDLocK2K | maandag 16 mei 2016 @ 11:23 |
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding. En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 11:57 |
In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden... https://goo.gl/maps/smwj2QWDZeP2 | |
DeaDLocK2K | maandag 16 mei 2016 @ 12:08 |
Yep, dat is afgesproken in een verdrag heeeel lang voordat Schengen bestond zelfs ![]() | |
Fixers | maandag 16 mei 2016 @ 19:33 |
Ik vraag me af hoe dat gaat als die bomen die boven de weg groeien gesnoeid moeten worden. Heeft de de VN ook een rijdende rechter. ![]() | |
jna | maandag 16 mei 2016 @ 20:25 |
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag. Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing. | |
James1988 | maandag 16 mei 2016 @ 20:51 |
Ja, dat mag. Het kan zijn dat je dan wel betaalt voor het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI, omdat je trajectabonnement dat niet dekt. | |
James1988 | maandag 16 mei 2016 @ 20:53 |
Bij SNCF gaat men weer staken, op 18 en 19 mei gooit men het bijltje erbij neer. | |
mart_83 | maandag 16 mei 2016 @ 21:05 |
het is maar 4 euro verschil! | |
James1988 | maandag 16 mei 2016 @ 21:08 |
Dat maakt niet uit, het zijn verschillende stations. Neem je een trajectabonnement vanaf Den Haag HS, dan betaal je als je in Centraal opstapt en vice versa. Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft. | |
Dr_Flash | maandag 16 mei 2016 @ 21:32 |
Schraal ![]() Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk. [ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 16-05-2016 21:39:25 ] | |
Prins_Pils | maandag 16 mei 2016 @ 21:42 |
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes. | |
James1988 | maandag 16 mei 2016 @ 21:47 |
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten. De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE). | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 22:22 |
Men begint morgenavond al in sommige regio's (zie linkjes in sig) | |
Darkwing_Duck | maandag 16 mei 2016 @ 22:26 |
Morgen trouwens ook op jacht op Fles' eierdopjes ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 mei 2016 @ 22:40 |
Je bedoelt: Weer één van die zesmiljard dingen waar van tevoren niet goed genoeg over nagedacht is. | |
Anne | maandag 16 mei 2016 @ 22:45 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 mei 2016 @ 22:52 |
![]() | |
Kansenjongere | maandag 16 mei 2016 @ 22:59 |
In hoeverre die oplossing daadwerkelijk tariefneutraal is blijft helaas een raadsel omdat NS al twee jaar lang alle vragen over de wijze waarop de prijs wordt bepaald voor reizen buiten het afgekochte traject blijft negeren. Vermoedelijk is dat bewust gekozen rookgordijn ook de reden dat NS heeft geweigerd mensen met een trajectabonnement proactief te wijzen op de extra reiskosten waarmee zij per 1 januari te maken hebben gekregen als gevolg van het afschaffen van die gemeenschappelijke tariefpunten. | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 23:25 |
Vond deze toch beter
| |
GlenSpey | maandag 16 mei 2016 @ 23:44 |
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that ![]() | |
Kansenjongere | maandag 16 mei 2016 @ 23:51 |
Gaan de conducteurs dan ook stoppen met het misbruiken van hun fluitsignaal in de spits in de randstad op het moment dat de reizigers nog bezig zijn met het UITstappen? Dat gedrag heeft ertoe geleid dat ik pas sinds kort op de hoogte ben van het feit dat het fluitsignaal blijkbaar soms ook iets anders betekent dan "Graag een beetje snel uit- en instappen, want we willen zo weg". | |
Dr_Flash | maandag 16 mei 2016 @ 23:54 |
Ik stel voor dat we het woord "tariefneutraal" nooit meer gebruiken. NS veegt daar gewoon zijn reet mee namelijk. Voorbeelden in overvloed. Zwolle - Kampen was altijd 13, maar omdat de route via de Hanzelijn naar Amsterdam niet korter mocht zijn dan de route via Amersfoort (dat zou minder geld opleveren) is Zwolle - Lelystad tot 57 te verklaard terwijl het maar 50 km is. Daarom heet het tegenwoordig ook geen kilometers meer, of "tariefkilometers" wat een tijd lang ook nog het geval was, maar "tariefeenheden". En tsja, die 57 moeten ergens vandaan komen. Dus Zwolle - Kampen Zuid is 15. En dan is Zwolle - Kampen Hbf ook "ineens" 15 natuurlijk ![]() Je moet voor de gein eens de kaarten van een aantal jaren naast elkaar houden, er wordt aan alle kanten geschoven. Niet alleen zijn er stukken met onredelijk grote verschillen tussen kilometers en tariefeenheden (Woerden - Breukelen, of de hele HSL bijvoorbeeld) maar er worden ook echt trajecten langer, zonder dat daar platentektoniek bij komt kijken. Vaak valt dat samen met de opening van een nieuw station. Mook-Molenhoek en Maastricht Noord zijn daar voorbeelden van. Nee, "tariefneutraal" Klinkt leuk, maar ehm. Nee. | |
Dr_Flash | maandag 16 mei 2016 @ 23:55 |
Ook weer zoiets volslagen kansloos inderdaad. Welke debiel zit zoiets te bedenken vanuit zijn kantoortoren? ![]() Achterlijke apen daar. | |
James1988 | maandag 16 mei 2016 @ 23:59 |
De HSL is inderdaad een prima voorbeeld. Je betaalt even veel als wanneer je via Den Haag of Dordrecht reist, terwijl je minder kilometers aflegt in minder tijd. En boven Rotterdam betaal je óók nog eens een toeslag ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 mei 2016 @ 00:27 |
Had je deze al Fles? (zal wel natuurlijk...)![]() Was in Maastricht van plan om naar de FLIRT's te fietsen, maar zag toen de trein naar Luik staan. Op zoek naar een leuk plekje kwam ik steeds verder van Maastricht af, uiteindelijk bij de spanningssluis. En bij het terugfietsen zag ik ineens dit station staan. Totaal trouwens 18,5km gefietst, ietsjes meer dan ik van plan was... | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 02:35 |
Nog minder dan een maand. Laatste dag op 12 juni ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 mei 2016 @ 02:39 |
Door de werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen werd de lege Dolimetrein vandaag omgeleid via Amersfoort - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch. Hier komt de trein met op kop DB Cargo-loc 1614 door Nijmegen, waar nog meer goederentreinen opgesteld staan. DB Cargo-loc 189 041 stond met een lege ertstrein de hele dag uit te rusten, terwijl een Locon 9900 met containertrein op het punt van vertrekken richting Arnhem staat. Achter de containers steekt een terzijdegestelde Plan V zijn neus uit, terwijl een DDZ staat te keren om als sprinter terug naar Zutphen te gaan. Tenslotte staat ook de Veolia-GTW 351 nog klaar op spoor 1 als stoptrein naar Roermond. NMBS-Break 423 komt als trein 5385 van Maastricht naar Luik over de overweg Bloemenweg in Maastricht en zal over 500 meter stoppen op station Maastricht Randwyck. NMBS-Break 406 is met bijna een halfuur vertraging onderweg van Luik naar Maastricht als overal stoppende 'Intercity' 5365. Het stel passeert hier de spanningssluis even ten noorden van het viaduct Köbbesweg in Maastricht. Rechts van de sluis is de spanning 3000 volt (zoals in België) terwijl aan de linkerzijde de Nederlandse spanning van 1,5kV op de bovenleiding staat. Station Gronsveld is een van de oudste nog bestaande stationsgebouwen van Nederland. Het stationsgebouw dateert van 1861, terwijl het retiradegebouwtje (net achter de bovenleidingspaal) in 1870 gebouwd is. Het station sloot in 1938, werd na de oorlog nog heropend maar sinds 1950 was het definitief gedaan met station Gronsveld. Nu is het slechts een woonhuis. Al ruim 1,5 maand in Nederland en ik had ze nog altijd niet op de foto: de FLIRT3 van NS. In het weekend zijn ze helaas niet zo actief dus daarom maar een plaatje bij de werkplaats in Maastricht. Op de voorgrond staan de 2201 en 2203, terwijl erachter nog wat soortgenoten staan. Dat de stellen nog in de toelatingsfase zitten is goed te zien: bij de 2201 lopen kabels voor meetapparatuur vanuit de deur naar de draaistellen. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 17-05-2016 12:05:07 ] | |
dennistd | dinsdag 17 mei 2016 @ 02:40 |
Laat ik nou net een plaatje van FLIRT's posten ![]() Als je in het weekend proefritten gaat rijden laat je het wel ff weten he, heb er nog geen fatsoenlijke foto van namelijk... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 07:15 |
Ja, mooi dat het eindelijk uit de bouwsteigers is ![]() | |
stavromulabeta | dinsdag 17 mei 2016 @ 07:23 |
Volgens dit document, mag je zonder bij te betalen ook op CS of of Laan van NOI uitstappen. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:11 |
Dat document dateert van voor het afschaffen van de gemeenschappelijke tariefpunten en bleek toen ook al niet te kloppen. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:34 |
Je wordt als reiziger dubbel genaaid inderdaad. En dan is die lijn ook nog aangelegd met belastinggeld met de belofte dat dat wordt terugverdiend door de aanbesteding van het vervoer. Bedankt, staat. | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 09:01 |
Dubbel genaaid houdt beter. ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:30 |
Vanochtend getest: mobiel bereik in de Delfter spoortunnel. Eindelijk ![]() | |
greavy | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:57 |
Gegroet uit Ulcinj, Montenegro. Wachtend op een bus die naar Tirana gaat 12:30. De spoorlijn Budapest - Belgrado is maar saai. Weinig veranderend landschap en tussen de 30-40km/h boemelend, en dat uren achter elkaar. De spoorlijn Belgrado - Bar is daarentegen PRACHTIG. Wel anderhalf uur vertraging in Bar, maar boeje. Schijnt heel normaal te zijn, uurtje vertraging. | |
bork | dinsdag 17 mei 2016 @ 11:41 |
Veel plezier daar Greavy! | |
zeefje | dinsdag 17 mei 2016 @ 11:50 |
Het mocht ff duren ![]() | |
greavy | dinsdag 17 mei 2016 @ 12:11 |
dankje. Ik heb mij hier in Montenegro ook vermaakt. Zondagavond met de boot naar Italië. | |
derLudolf | dinsdag 17 mei 2016 @ 12:23 |
Ach ja als je die uur tijd hebt om over te stappen maakt het ook weinig uit | |
jna | dinsdag 17 mei 2016 @ 12:30 |
Thanks. Het probleem is opgelost, want je kan blijkbaar zonder probleem midden in een jaarabonnement wijzigen naar een ander station. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:05 |
Is die nachttrein tussen Boedapest en Belgrado nog altijd zo'n vreselijk versleten ding of heb je die niet genomen? | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:06 |
Was de dagtrein als ik het goed zag ![]() | |
greavy | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:01 |
Heb alleen dagtreinen gepland inderdaad. 's ochtends om 08:42 uit Wenen Hbf, van ca. 11:20 tot 12:05 in Budapest-Keleti (worden oa 4 rijtuigen bijgeplaatst en lokwissel), en dan ben je om 20:15 in Belgrado. Dit betreffen best comfortabele Hongaarse rijtuigen, en gratis en snel WiFi binnen de Hongaarse grenzen (tot 7.2Mbps volgens de inlogpagina voor accepteren voorwaarden, en had 10km over de Servische grens nog steeds ontvangst, ca. 2Mbps. Even later viel het weg). Daar ging ik gisterochtend 09:10 weer weg ri. Bar, waar ik om 21:57 aan kwam ipv 20:31. Dit zijn volgens mij Servische rijtuigen. Mijn trein bestond uit 1e klas - 2e klas - bistro - 1e klas - 1e klas. De 1e klas rijtuigen waren gedegradeerd naar 2e klas, dus kon iedereen plaats nemen. En dat zijn comfortabele rijtuigen hoor. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:52 |
Welk station is dit? https://www.facebook.com/Rxnnx/posts/1336037213089359 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:53 |
Jongons en meisj0s. Vrijdag de 13e had ik een beetje last van het bovenleidinghiccupje tussen Enschede en Hengelo en ik ben niet uitgecheckt want anders had ik in Hengelo de aansluitende bus naar Enschede gemist en ik was laat voor een vergadering. Vandaag belde ik met de klantenservice dat die foute check-out verwijderd moest worden maar mij werd verteld dat dat niet hoeft omdat alles afgekocht is. Ik heb maar ja okay en amen gezegd en opgehangen. Is het de moeite waard om hier op NS Forum nog een vraag over te stellen of klopt de informatie die ze me gaf? Ik vertrouw het niet. | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:53 |
Purmerend, welke weet ik niet | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:54 |
Purmerend iets. | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:57 |
Spuit 11 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:58 |
Je moet geen termen gebruiken die je niet begrijpt, puppie. | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:02 |
Ik ben ook benieuwd, ik heb hetzelfde gehad laatst in Enschede toen ik te snel door de poortje marcheerde en mijn kaart niet goed gepakt werd. | |
Salatrel | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:07 |
Overwhere | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:08 |
Wat is het Take No Action scenario? Dat ze ineens om half vier snachts met een knokploeg je van je bed komen lichten om je op een middeleeuws creatieve manier in je rectum te onderzoeken? How about wacht gewoon af of er ongebruikelijke afschrijvingen plaatsvinden en ga DAN eens janken ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:09 |
Ik heb ook eens een check-uit gemist, @NS_online zei me toen ook dat dat niet uitmaakte omdat ik met Dal Vrij reisde. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:10 |
Ik heb eens een check-in gemist. Bij Arriva, had syntus moeten zijn. Keurig aan boord ingecheckt, later keurig mijn tientje teruggekregen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:10 |
maar een x aantal niet uitchecken is toch blokkage? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:11 |
Niet meer kunnen reizen vanwege een blokkering van je kaart omdat je het maximale aantal keren 'vergeten X' bereikt hebt :herp: | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:11 |
Where? Over where | |
Salatrel | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:12 |
na de brug over de where | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:14 |
Koop je toch een nieuwe kaart ![]() ![]() Enneh, maximaal keren vergeten is 12. Zo dom ben jij niet. Ook niet bijna. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:15 |
Ik heb oprecht geen idee. Dit is de tweede keer dat ik niet heb uitgecheckt in mijn OVC-carriere ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:16 |
Nou dan, wat zeiken we dan. Waarschijnlijk "moet" je dit of volgend jaar toch een nieuwe kaart. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:16 |
Ik meen eens gehoord te hebben dat na 12 keer niet uitchecken je niet meer in aanmerking zou komen voor automatisch rechtzetten van de vergeten check-uit. Echt blokkeren is volgens mij niet aan de orde. Als je 5 jaar lang elke dag minimaal 4 keer moet in- en of uitchecken dan zal het vast wel af en toe mislukken. Dat hoeft dan nog niet eens door vergeetachtigheid te zijn, maar kan ook komen door een haperende kaart of chipkaartlezer. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:16 |
Heb deze net een maand of drie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:18 |
Oh ja dan ben je gewoon een draaideurcrimineel. Dan kan ik niets meer voor je doen ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:19 |
Of dat ook geldt bij abonnementen weet ik eigenlijk niet ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:19 |
Sorry, ik zal honderd weesgegroetjes zeggen, met blote voeten naar bed en met de handen boven de dekens slapen. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:21 |
Dan nog even de pastoor afpijpen en we hebben het nergens meer over ![]() | |
MTL | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:27 |
Met afgekocht reisrecht maakt het niet uit. Echter als je reist op Saldo wel, dan zal inderdaad na een x aantal keren (die 12 doet wel ergens een belletje rinkelen) jouw kaart geblokkeerd worden. | |
Prins_Pils | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:31 |
Ja en dat is 12x binnen een half jaar. Blokkade kun je gewoon recht laten zetten aan een loket. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:45 |
Het dichtstbijzijnde station voor volk uit de Purmer Noord. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:46 |
Ik ging een keer met de trein naar Goverwelle omdat de trein niet verder reed. Daar uitgecheckt en toen kwam er geen bus en moest ik lopen. En kreeg ik geen geld terug, want de trein was op tijd in Goverwelle. Hoeren. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:50 |
Als de verwachte vertraging meer dan 60 minuten was had je op basis van de algemene voorwaarden van de NS recht op compensatie van de gemaakte reiskosten. Helaas ontmoedigt NS het gebruik van die regeling nogal en is het alleen via een papieren GTBV-formulier met bijgevoegde toelichting mogelijk hiervoor in aanmerking te komen. Alle automatisch ingediende claims worden direct afgekeurd met de door jou genoemde argumentatie. Als de verwachte vertraging 30 - 60 minuten was had je vermoedelijk beter kunnen "vergeten" uit te checken om vervolgens alsnog een claim voor het volledige traject in te dienen. | |
Salatrel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:51 |
je had ook pas op je bestemming uit moeten checken en niet bij goverwelle maar dat wist je best ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:52 |
Dat kan niet, want ik kwam bij Gouda niet door de poortjes, ook niet als de bussen wel hadden gereden. M.a.w.: ik kan met een gerust hart van mening blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:53 |
Ik heb bezwaar gemaakt en toen werd het nog een keer afgewezen. Ik had er verder geen zin in, het was een verfrissende wandeling naar mijn fiets, samen met een collega. En het is een goede reden om van mening te blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:54 |
NS heeft mij wel eens - "bij hoge uitzondering" - de kosten voor een ritje Den Haag - Rotterdam met de RET vergoed (¤ 3,75). Er was iets gebeurd ten westen van Rotterdam en ook de omreisroute via Gouda was geblokkeerd. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:57 |
Ik heb eens met veel pijn en moeite geld teruggekregen toen ik besloot maar thuis te blijven omdat er de hele dag geen treinen reden. Pas toen ik NS wees op hun eigen persbericht waarin ze mensen verzochten om vooral niet naar het station te gaan, zagen ze in dat hun argument "u hebt niet gereisd, dus u hebt ook geen hinder ondervonden" niet erg sterk was. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58 |
Eigenlijk zouden dit soort claims niet via NS moeten lopen maar via een onafhankelijke instantie. NS is immers partij. | |
Peterselieman | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:07 |
eens | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:12 |
Dat is een goed punt | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:14 |
Aan de andere kant werkt het in de luchtvaart ook zo: eerst tegen de maatschappij aan schoppen, als die geen sjoege geeft kun je naar ILT. Is dat escalatieniveau bij spoorwegen ook aanwezig? | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:14 |
Je kunt naar het OV-loket (collectief) en er is een geschillencommissie. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:16 |
In theorie wel natuurlijk. Maar wie gaat er jarenlang touwtrekken om drie knaken voor Geerdijk - Hoogeveen? ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:18 |
Dan kun je ook gelijk de huidige GtbV-voorwaarden op alle vervoerders van toepassing laten zijn en ook geldig bij een gemiste overstap tussen vervoerders. Nu kan ik namelijk nergens terecht als ik +60 oploop door een gemiste overstap van NS op Syntus of Arriva in Zutphen. En als het even kan ook in de bus van toepassing laten zijn. Een reis met het OV moet gewoon als één reis gezien worden. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:22 |
Maar voor die vliegtickets zijn er ook gewoon heldere regels. ILT schrijft waaraan getoetst wordt, dus dat is beter geregeld. Normaal ging het wel met NS, ik heb eerder bezwaar gemaakt, maar nu wilden ze niet. En uitchecken op Gouda gaat niet als je buiten het station aankomt, want die intelligente poortjes laten aan de buitenzijde alleen inchecken toe (althans, vroeger wel, weet ik uit ervaring), dus daar heb je niet aan. Ergo, ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:27 |
Die overigens ook weer zijn doorgeschoten. Als je recht hebt op 400 euro terug, terwijl je ticket nog geen 100 euro kostte kan ik me ergens de weinig coöperatieve houding van de luchtvaartmaatschappijen wel voorstellen. | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:30 |
Mijn ouders hebben al 2 keer relatief simpel dikke doekoes teruggekregen van KLM | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:32 |
Ik niet. Er was mist. Daardoor was hun krappe Cityflopperdienstregeling in het honderd gelopen. Dus zaten we te wachten, in de volle zon, in een vliegtuig naar het verkeerde vliegveld om vanaf daar drie uur in een auto te zitten naar de bestemming. KLM heeft wel vouchers aangeboden uit coulance, maar volgens mij is er jurisprudentie dat het krap plannen van je toestellen en de daaruit voortvloeiende problemen, voor rekening van de maatschappij komen. | |
Kansenjongere | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:34 |
Mijn ouders bij Transavia ook, wat ik na alle verhalen over mensen die jarenlang procederen niet had verwacht. Situatie was bij hun ook wel redelijk extreem met een noodlanding halverwege. | |
Duvel | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:42 |
"Nee, vlammen in de cabine staat niet in de reglementen van de IATA. Rookte het misschien? Nee? Dan kan ik niets voor u doen, doeg." | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:46 |
Hmm, dit ging onder andere om een vlucht naar Los Angeles met 3,5 uur vertraging.. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:47 |
ja, en hoe is dat strijdig met wat ik zeg? | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 22:56 |
Bron: Thalys | |
b2py | dinsdag 17 mei 2016 @ 23:15 |
OBB heeft/doet testen (gedaan) in Bulgarije en Turkije met een Taurus 1116, daarbij worden ook hoge snelheden gehaald. | |
derLudolf | dinsdag 17 mei 2016 @ 23:56 |
Gaaf ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 mei 2016 @ 23:59 |
Ik zie ÖBB nog wel een nachttrein Wenen - Istanbul inplannen, eigenlijk. Ze hebben hun internationale netwerk de afgelopen jaren flink uitgebreid, en ze willen zelfs delen van het CNL-netwerk overnemen. | |
dennistd | woensdag 18 mei 2016 @ 01:00 |
In Kenia wordt een nieuwe spoorlijn aangelegd, gefinancierd met Chinees geld: http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false (niet te lezen op zondag) | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 10:36 |
Spijker-kop. | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 mei 2016 @ 11:30 |
![]() Afgelopen weekend kwam ik per toeval terecht in dit gratis Pop Up Treinmuseumpje/ Horeca gelegenheid. Grand train is nog tot en met half oktober in de voormalige SNCF depots in Parijs.Er zijn wat modellen geleend van het Museum in Mulhouse. Voor een indruk hier een serie brakke kiekjes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [img](http://i.imgur.com/8pMlq9T.jpg[/img] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voor wie betere foto's wil nemen (En dat wil je) Lijn 4 of 12, Station Marcadet - Poissonniers, uitgang Rue Ordener [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-05-2016 11:45:22 ] | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 11:46 |
Tof ![]() | |
James1988 | woensdag 18 mei 2016 @ 11:58 |
Dat is nogal een tentoonstelling zeg. Tof! | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 mei 2016 @ 12:01 |
Er stond nog wel iets meer dan dit, maar je hebt gewoon niks aan een nog meer kutkiekjes, ik nodig je uit om als je toch hier bent t eens te kijken, t ligt 3 haltes vanaf gare du nord, dus je bent er echt binnen tien minuten na je Thalys rit.... Moet je er speciaal voor afzakken, nou nee ![]() | |
larsico | woensdag 18 mei 2016 @ 12:05 |
Ben onderweg naar Middelburg, en moet de trein hebben richting Goes van 12:43. Er staat in de app iets over een storing, maar ik kan er niet helemaal over uit of de treinen nou wel of niet rijden. Iemand enig idee hoe het zit? Ben onderweg naar examen... | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 mei 2016 @ 12:05 |
Hier wat betere fotos https://www.parisbouge.co(...)-voyage-estival-2722 | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 12:05 |
De bovenkant blijft achter in Roosendaal, de onderkant rijdt door. | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 mei 2016 @ 12:07 |
Iets meer info graag... ben je onderweg naar station Middelburg en vertrek je daar naar Goes? of ben je naar een ander station onderweg, moet je naar Middelburg en neem je daarvoor de trein richting Goes? | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 12:17 |
Defecte trein bij Yrseke oid las ik op Twitter | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 12:18 |
Deze informatie was nieuw voor mij, wat is de NMBS van plan? Via: http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529 | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2016 @ 12:19 |
Die staat er al sinds de ochtendspits geloof ik ... | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 12:23 |
Maar geeft nu pas hinder? Iets met langere reistijd zie ik, zal wel meevallen | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2016 @ 12:30 |
geeft de hele dag al hinder ![]() Staat nabij Kapelle-Biezelinge als ik het goed begrepen heb | |
JDude | woensdag 18 mei 2016 @ 12:34 |
Pleurisduur bier ook ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2016 @ 12:35 |
och, met die Thalysactie van 20 euro voor een ticket zou het wel kunnen natuurlijk ![]() | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 12:52 |
Dat zou gaaf zijn als ze dat zouden doen, maar dat wordt flink doortrappen als je dat in een nacht wilt doen volgens mij. Dat van de interesse in CNL had ik gehoord, ben benieuwd of daar iets concreets uit komt ![]() | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 13:02 |
ÖBB heeft CNL gekocht maar de kans is klein dat ze de trein naar Nederland blijven rijden. In het pad van de CNL is voor komend jaar een pad voor ICE aangevraagd. Vermoedelijk dus wel goede aansluiting in Düsseldorf of Keulen. | |
James1988 | woensdag 18 mei 2016 @ 13:31 |
Ik denk niet dat je dat moet lezen als 'de M7 gaat rijden op de HSLs in België, Nederland en Frankrijk' maar als 'de M7 gaat rijden op zowel conventionele als hogesnelheidslijnen; en zal rijden in België, Nederland en Frankrijk " Ofwel: hij rijdt over Leuven - Luik via HSL 2, maar rijdt ook naar Roosendaal en Lille. | |
b2py | woensdag 18 mei 2016 @ 13:48 |
Dat kan natuurlijk ook ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 18 mei 2016 @ 14:41 |
voor aanstaande zondagochtend 22 mei staan werkzaamheden gepland tussen Castricum en Uitgeest. Volgens de tekst rijden de treinen uit Alkmaar tot Castricum. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. | |
GlenSpey | woensdag 18 mei 2016 @ 14:46 |
Heb t nu zelf ook gevoeld, wisseltje van rechts naar links vlak voor Maarssen (ri. Utrecht) voelt niet zo soepel ![]() | |
Pino112 | woensdag 18 mei 2016 @ 14:54 |
Zijn er nog best veel ![]() | |
bork | woensdag 18 mei 2016 @ 15:02 |
Kansloos dan rij je door naar het vliegveld. Is trouwens een vreselijk station imho, stap 1000x liever over in Keulen. | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2016 @ 15:51 |
Die trein in Zeeland hebben ze eindelijk weg weten te krijgen. Heeft even geduurd | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 19:06 |
Ja, alles lekker maximaal terminaal kut neergezet voor de foto ![]() ![]() | |
larsico | woensdag 18 mei 2016 @ 19:17 |
Sorry, had het even snel getypt toen ik op de fiets had en even kort in lichte paniek raakte ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 19:20 |
Hou je ogen op de weg man ![]() | |
larsico | woensdag 18 mei 2016 @ 19:52 |
Mijn welgemeende excuses voor dit vreselijk onverantwoordelijke gedrag. Hiermee heb ik niet alleen mijzelf, maar ook de andere weggebruikers in een groot gevaar gebracht. Niet dat ik ook maar één iemand tegengekomen ben de eerste 5 km, maar goed, zo is het leven hier | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 19:57 |
Maakt niet uit! Vierendelen! Mansvelden! | |
HaverMoutKoekje | woensdag 18 mei 2016 @ 20:01 |
maarn staat op die lijst, maar daar stopt toch gewoon stoptrein? | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 20:04 |
| |
HaverMoutKoekje | woensdag 18 mei 2016 @ 20:06 |
oh ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 20:13 |
Amersfoort NCS is hetzelfde verhaal, daar staat een ouwe Noorse of Zweedse tram voor de deur en nog een of ander buitenlands brak ding. Wit gebouw, typisch NCS. Heb ik toch nog eens iets aan mijn modelbouwkennis ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 21:21 |
dat blauwe ding is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren weg. Dat houten ding is Noors. | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 21:27 |
In Valthe staat nog één juk maar verder is er net als in Weerdinge en Exloo geen spoor aanwezig. Dan mag Ter Apel er ook wel op want daarvan bestaat het oude stationsgebouw ook nog... | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 21:29 |
Aha, dat ding is Noors ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 21:31 |
Een tram toch? | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 21:31 |
Dat gaat ook wel weer wat ver. | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 21:36 |
Das inderdaad een behoorlijk zware maatregel. | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 21:36 |
er staat Turvogn op, wat zo veel betekent als "excursiemobiel" ![]() Tram uit Oslo uit 1951. http://www.bcpeters.dds.n(...)h_materieel/052.html | |
#ANONIEM | woensdag 18 mei 2016 @ 21:40 |
Waar? Als eindbestemming staat er i.i.g. 'Stortinget' op. | |
Duvel | woensdag 18 mei 2016 @ 21:43 |
Parlement, toch? | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 mei 2016 @ 21:44 |
Grote Kamer ja. | |
derLudolf | woensdag 18 mei 2016 @ 21:46 |
Haha van afstand las ik altijd storingnet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 mei 2016 @ 21:47 |
oh, dan zal dat wel veranderd zijn of zo ![]() | |
greavy | woensdag 18 mei 2016 @ 21:59 |
NMBS wil de IC Essen - Antwerpen ev doortrekken naar Roosendaal, maar vanwege de noodzaak van dubbeldekkers daar kan dat nu niet. M7 is dus de gewenste opvolger. En moet inderdaad ook over de HSL2 kunnen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 mei 2016 @ 09:09 |
De meester kan scheuren. Even vier minuten vertraging eruit rijden in zo'n slome buffel. | |
b2py | donderdag 19 mei 2016 @ 10:17 |
Mocht gisteren heerlijk tussen Zwolle & Deventer in een ICM vertoeven. Bij wegrijden uit Zwolle meldde de HC nog dat we ander materieel hadden dan gebruikelijk maar dat dat goed was voor de afwisseling | |
_JdM_ | donderdag 19 mei 2016 @ 10:24 |
Wat zitten die Deense Neuzen (AM96) van de NMBS goddelijk trouwens. | |
bork | donderdag 19 mei 2016 @ 10:40 |
Vreemde Fetish, ach ja ieder zijn meug, ik zit liever op een stoel. | |
_JdM_ | donderdag 19 mei 2016 @ 10:42 |
![]() ![]() ![]() De stoelen in een AM96; stop de tijd. | |
b2py | donderdag 19 mei 2016 @ 10:49 |
Komende week beginnen ze op Roermond - Sittard al met werkzaamheden vanaf 21:30. Eerste gevolgen van langere nachten om te werken? | |
#ANONIEM | donderdag 19 mei 2016 @ 11:29 |
Dezelfde zitten in i11, inderdaad bijzonder prettige exemplaren. | |
TemulMelvin | donderdag 19 mei 2016 @ 12:21 |
Nee. Hoe het precies zit in deze casus weet ik niet. Besluitvorming over langere nachten volgt pas later dit jaar. | |
b2py | donderdag 19 mei 2016 @ 13:09 |
Oke, thanks! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 mei 2016 @ 18:11 |
Kijk, een hater! ![]() PTA / Die belachelijk dure trein | |
James1988 | donderdag 19 mei 2016 @ 18:33 |
Dat een enkele reis vol tarief best wel duur is ben ik wel met TS eens. Waarom bestaat er eigenlijk nog zoiets als voordeeluren, nu bijna iedereen een OV-chipkaart heeft? Waarom niet gewoon standaard 40% korting geven op check-ins na 08:55? Dal Voordeel kost ¤ 50 per jaar (en is vaak voor ¤ 29 in de aanbieding), dat heeft de gemiddelde reiziger er al met 3 reizen per jaar uit. Veel winst zal NS er dus niet op maken. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-05-2016 18:39:22 ] | |
JDude | donderdag 19 mei 2016 @ 18:35 |
Over twee weken Breda-Groningen-Breda doen met een AH-dagkaart van 16¤. Met de auto zou het me 50 euro peut kosten en dan moet ik nog parkeren. Het kan dus wel ![]() | |
louter_genieten | donderdag 19 mei 2016 @ 19:16 |
Is het nu echt zeker dat er na 2016 geen nachttreinen meer rijden naar Zwitserland? | |
b2py | donderdag 19 mei 2016 @ 19:21 |
Vanuit Nederland? | |
James1988 | donderdag 19 mei 2016 @ 19:25 |
Op dit moment lijkt het erop dat ÖBB (Oostenrijkse spoorwegen) een nachttrein van Düsseldorf naar München, Innsbruck en Wenen gaat laten rijden. Er zou een pad zijn aangevraagd voor een ICE naar Duitsland die rijdt in het CNL-pad, dus als het allemaal een beetje lekker aansluit kun je dan nog wel met een nachttrein in München of Innsbruck komen (en daar overstappen op treinen naar Zwitserland). | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 mei 2016 @ 23:05 |
Ik zie fles z'n huis. Hij ziet zijn appjes niet. | |
fantamix | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:10 |
Weet een van jullie wanneer ik die Thalys-actie kan boeken? | |
Kansenjongere | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:13 |
Eerder gaf NS aan dat dat om 07:30 zou zijn, maar dat bericht moesten ze van Thalys verwijderen. Als je je hier aanmeldt word je geacht een mail te ontvangen als de verkoop geopend is. | |
fantamix | vrijdag 20 mei 2016 @ 00:13 |
Oke, dankjewel! | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 07:53 |
Nee ik was darts kijken en bierbommetjes met knoflooksaus eten omdat er geen mosterd in huis was ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 mei 2016 @ 07:59 |
Slechte voorbereiding ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2016 @ 08:15 |
Volgens Rail Magazine staat er nu een Duitse Abellio Flirt op de Zaanstraat vanwege testen van de ATB. Die stellen gaan in de toekomst rijden op Düsseldorf-Arnhem https://nl-nl.facebook.co(...)942/834174996688771/ https://nl-nl.facebook.co(...)nk/1718450741735612/ | |
_JdM_ | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:34 |
Nou. ZonThalys was al uitverkocht, ondanks we klaar zaten vanaf 7.30. Dus nu maar voor 2/7 een ritje naar Paris geboekt | |
Kansenjongere | vrijdag 20 mei 2016 @ 10:44 |
Mensen die in de daluren reizen toch de volle mep laten betalen (zoals nu gebeurt voor iedereen die reist zonder abonnement of samenreiskorting) zal meer opleveren dan ze korting geven. | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09 |
Hmm, die Thalys-actie maakt een 'rondje' Twente-Amsterdam-Parijs-Dortmund-Twente natuurlijk wel heel aantrekkelijk... | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:14 |
Waarom dan niet Frankfurt? ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:15 |
Dat is voor het thuiskomen wat lastiger denk ik ![]() edit: en Frankfurt is geen Thalys zie ik, maar ICE en TGV | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:20 |
![]() ![]() ![]() Beetje yolo'en moet kunnen Dennis, ook met TGV & ICE ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:00 |
Doe het dan goed en ga terug via Gronau, dan is het tenminste een echt rondje ![]() | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:05 |
Ben je nog flink later pas ook, 53 minuten ![]() En je doet alleen Enschede - Hengelo dubbel, dat soort zaken hou je altijd ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:07 |
Boeiend? ![]() Wel als je in Roodeschool woont. Enschede kun je gewoon vanaf twee kanten benaderen ![]() | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08 |
True, maar ik vermoed dat Dennis vanuit Oldenzaal gaat, dan kan je dezelfde reis prikken iig | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:11 |
Oldenzaal is vanuit Duitsland alleen bereikbaar door terug te steken vanuit Hengelo, helaas ![]() Nog wel tenminste, over anderhalf jaar start de stoptrein Hengelo - Brake. | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:13 |
Zit je nou op de details te mopperen of? ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:14 |
Had je anders van me verwacht? | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:15 |
Het kaartje Dortmund-Enschede is gewoon duurder dan de Amsterdam-Parijs of Parijs-Dortmund ![]() | |
bork | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:16 |
Ik heb er een ritje naar Lille van gemaakt, beetje trammen schijnt daar goed te kunnen. | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:16 |
Heb je daar trams, ken alleen de metro? | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:17 |
Goede vraag, je bederft de lol een beetje ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:19 |
Lille heeft trams. Van AnsaldoBreda nota bene ![]() Lille is best leuk trouwens. Kan ik aanraden. | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:21 |
Ik was het na 2 dagen wel zat overigens | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:23 |
![]() Het is geen Parijs, Londen, Wenen of Berlijn. Absoluut niet. | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:14 |
Het zo bejubelde plan uit 2014 om in Denemarken spoorinfrastructuur aan te leggen, te verbeteren en zwaar te moderniseren blijft waarschijnlijk heel weinig van over.. http://www.railwaygazette(...)be-chopped-back.html | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24 |
![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:26 |
Hoeveel tijd heb je nodig tussen Paris Nord en Paris Est? Zit nu toch te denken over dat reisje via Frankfurt... Wil alleen niet de trein vanaf Parijs missen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:27 |
Het is 500 meter lopen ofzo. | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:32 |
In 34 minuten wel haalbaar dus. Of sta je een uur in de rij bij alle controles tegenwoordig? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34 |
Makkelijk te halen. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:44 |
https://www2.arriva.nl/ov(...)machinist-groningen/ Voor de liefhebbers! Vacatures voor machinist in Groningen. | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:57 |
Omdat er eentje naar NS vertrokken is? ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:07 |
Zo, geboekt voor zaterdag 11 juni: Enschede ab 06:16 1 IC 1620 Schiphol (Airport) an 08:23 4 Umsteigezeit 10 Min. Schiphol (Airport) ab 08:33 5-6 THA 9322 Paris Nord an 11:35 Umsteigezeit 1:34 h Paris Est ab 13:09 ICE 9555 Frankfurt(Main)Hbf an 16:58 18 Umsteigezeit 44 Min. Frankfurt(Main)Hbf ab 17:42 6 ICE 26 Münster(Westf)Hbf an 21:58 3 Umsteigezeit 10 Min. Münster(Westf)Hbf ab 22:08 4 RB 20234 Enschede an 23:20 4b | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:10 |
kan Arriva weer een nieuwe opleiden die vervolgens overstapt vanwege betere arbeidsvoorwaarden ![]() | |
bork | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:25 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Lille_tramway the Mongy Metro is van een andere toko | |
bork | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:27 |
ben er van 10 tot 19.00 of zo ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:53 |
Serieus? ![]() Ik dacht dat het b helemaal andere kant van de stad was ![]() Maak er lekker een station van ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:54 |
Meerdere. Ze zoeken er ook meerdere, dat staat volgens mij niet goed in de beschrijving ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 15:56 |
Paris Nord en Paris Est liggen echt vlakbij elkaar. Niet zo vlakbij elkaar als St. Pancras en King's Cross, maar zelfs kruipend kun je die overstap nog wel halen. | |
derLudolf | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:00 |
Aha. Voor doorwinterde internationale treinreizigers weinig spannend, maar vond dit wel een leuk plaatje. Er zijn dusmeerdere grote stations waar elk weer verschillende internationale treinen vertrekken ![]() ![]() | |
_serial_ | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:03 |
Gefeliciteerd Mono ! | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:03 |
Map porn ![]() Hier is er eentje van Londen: ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:08 |
Voor Moskou/Rusland moet er ook wel zo'n mooi kaartje te maken zijn! | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:36 |
Goedzo! ![]() #jaloers | |
Woods | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:49 |
NS: We willen niet verder rijden dan Amersfoort dus zoek het maar uit ![]() ![]() Oke, er staat een andere trein klaar, maar met 10 min vetraging. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:32 |
Hallo zondagsklager ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:33 |
Goed man. Hoop wel voor je dat er nog een uur later nog een trein Münster - Enschede gaat. Anders neem je wel een risico ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:37 |
"Zeg Zugchef, ik moet nog naar Enschede vanavond en deze ICE is een half uur te laat. Wat gaan we daaraan doen?" | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:44 |
"Regionalverkehr sagen Sie? Anderes Klubbie hmm ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:48 |
Trinken sie noch mal ein bier! | |
D_A | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:50 |
Eindhoven - Amsterdam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:50 |
Dennis gaat nog eerder lopen vanuit Münster dan dat hij bier drinkt ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:52 |
Om 23.08 nog naar Gronau, om 00.08 zelfs weer naar Enschede en om 01.08 weer een tot Gronau. Dat zal wel los lopen dus. Enige probleem kan +80 of meer bij aankomst in Parijs zijn, waardoor ik daar de ICE naar Frankfurt mis. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:52 |
Wel een beetje bewogen. Ik kan het nummer niet lezen ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:54 |
Mooi deze, die grauwe kleuren met dat felle groen ertussenin ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 17:58 |
Zal wel een beetje met leveltjes gespeeld zijn denk ik ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:04 |
begint met 17.... | |
D_A | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:05 |
Ergens tussen Eindhoven en Amsterdam rond 14:00 ![]() En koeien ![]() Sowieso, beetje pielen met nieuwe camera ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:06 |
#teamvlees | |
D_A | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:07 |
Dat doet het minder goed op de foto in elkaar gehakte koeien. | |
bork | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:51 |
Kom voor als nog niet verder dan dit lijstje Yaroslavski Vokzal: Trans-Siberian Trains Where: metro "Komsomolskaya", phone: +7 (495) 621-5914, 621-0817 Trains to and from: Trans-Siberian (Ekaterinburg, Novosibirsk, Irkutsk, Vladivostok); Golden Ring (Vladimir, Yaroslavl, Kostroma), North-East Russia (Kirov, Astrakhan). There's also international train ticket sales office at Yaroslavsky station, where you can buy Trans-Siberian tickets. Kazanski Train Station: to Kazan, Tatarstan, Urals, east Where: metro "Komsomolskaya". (brown ring line or red line, north-east). phone: +7 (495) 264-6556, 264-6656 Trains to and from: Kazan, Tatarstan, Urals etc. east direction Kievski Train Station: to Ukraine Where: metro "Kievskaya" (blue or brown ring line, west), phone +7 (495) 240-1115 Trains to and from: west of Moscow, Ukraine. Kurski Train Station: to South Russia and Vladimir (Golden Ring) Where: metro "Kurskaya" (blue or brown ring line, east), phone: +7 (495) 916-2003 Trains to and from: Vladimir, south of Moscow Leningradski Train Station: to St. Petersburg and Novgorod Where: metro "Komsomolskaya" (red or brown ring line, north-east), phone: +7 (495) 262-9143 Trains to and from: North Russia (St.Petersburg, Novgorod, Petrozavodsk, Murmansk), Finland. There's also a Eurolines office and a good ticket sales office. Paveletski Train Station: to South of Moscow, Domodedovo Airport Where: metro "Paveletskaya" (green or brown ring line, south), phone: +7 (495) 235-0522 Trains to and from: south of Moscow, Domodedovo Airport | |
bork | vrijdag 20 mei 2016 @ 18:55 |
closer![]() Heten vokzals btw stations die treinen naar buiten Moskou sturen. | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:02 |
Vanaf Maandag 30 mei 2016 gaan de IC's ri. Den Bosch vanaf spoor 18, de IC's ri. Arnhem vanaf 19. Tijdelijk gaan de Sprinters ri. Veendaal/Rhenen ook vanaf spoor 19, maar die gaan later terug naar spoor 15. Aldus @Zestienacht (planner (goederen)treinen bij ProRail) op Twitter | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:05 |
Goed om te weten ik moet dinsdag een slagje rhenen rijden ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:12 |
Nou, dinsdag kan je nog naar je oude vertrouwde stekkie, tenzij er een spoorwijziging is. Het is pas op 30 mei aangepast. | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:26 |
O ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:32 |
Je krijgt nog wel een melding ergens | |
MTL | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:52 |
Ik zit weer eens even bij de buren van S***a te kijken (ja, ik weet het, ik mag niet schelden ![]() Hoppa, nog meer speeltjes ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:53 |
Heb nog steeds geen treinen in Albanië gefotografeerd.. En ja, er rijdt wel iets. Hoor iedere ochtend een trein voorbij denderen. Maar de 4 gemoderniseerde rijtuigen staan nog steeds werkloos, en één van de 2 gemoderniseerde dieselloks is in dienst. | |
dennistd | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:55 |
Dan moet je vroeger je nest uitkomen ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 19:59 |
Dan zit ik steeds aan het ontbijt. Ik kan ze ook vanuit mijn hotelkamer zien, als ik de deur van de kamer open doe en richting het trappenhuis ga staan. | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:01 |
Maar misschien morgen ff wat tijd nemen om iets te klikken. | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:06 |
NS dacht "het is zo'n succes, daar willen we er nog meer van?" ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:17 |
![]() Alle treinen die door heel Albanië rijden, nadat er eerder dit jaar een ontsporing geweest is én men geen geld meer had voor diesel. De treindienst naar Kashar (voorstad bij Dürres) is teruggebracht van 7 naar 2 treinen per richting, en de trein Dürres-Rroghozine van 12:40 rijdt inmiddels weer door naar Elbasan en Librazhd, zoals verderop te zien is, maar rijdt wel later op de dag. Om het even duidelijk te maken zonder zelf te puzzelen: Dürres v. 6:20 / 14:45 ri. Kashar Kashar v. 6:35 / 8:30 ri. Dürres Waarbij ik vermoed dat de treinen in Kashar overnachten en niet leeg teruggaan (want waarom anders geen reizigers meenemen als die er zijn?) Shköder v. 5:45 ri. Dürres Dürres v. 13:00 ri. Shköder Dürres v. 12:40 ri. Librazhd (via Rrogozhine en Elbasan) Librazhd v. 16:30 ri. Elbasan (pas volgende dag naar Dürres) Elbasan v. 7:45 ri. Dürres Dürres v. 12:40 ri. Vlore (trein gekoppeld tot Rrogozhine met die voor Librazhd?) Vlore v. 5:50 ri. Dürres Dürres v. 7:35 ri. Rrogozhine Rrogozhine v. 14:10 ri. Dürres [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 20-05-2016 20:22:50 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:22 |
Hotel nemen in Münster en de kosten daarvan terugvragen wegens EU-reizigersrechten. Naar mijn ervaring wordt dat trouwens sowieso door DB Regio afgehandeld, zelfs als je alleen met Fernverkehr reist. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 20:22:30 ] | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:22 |
"Schat, ik ben vandaag wat later. Ik heb de trein gemist, ik pak de volgende." ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:27 |
Als je op Albanië doelt: Die treinen zitten niet vol, want overal en nergens rijden bussen en minibussen. Veel vaker, veel sneller. Trein ca. 30km/h, bussen rijden op normale snelheid. Naar allemaal bestemmingen, en je kan vrijwel overal in- en uitstappen. Zelfs aan de snelweg, gewoon aan de zijkant van de rijbaan waar geen vluchtstrook is. | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:33 |
Het was een geintje ![]() Maar als er bussen rijden, die sneller zijn en vaker rijden dan de treinen... waarom rijden er dan überhaupt nog treinen? | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:37 |
Dat vraag ik mij ook wel eens af. Zie er elke ochtend toch wel mensen in zitten. En vorig jaar ook. Niet veel, maar toch. De landelijke overheid doet ook weinig tot niets investeren. Wel worden er vele tientallen tot honderden miljoenen geïnvesteerd in nieuwe snelwegen. Nu nog eens de "N-wegen" wat opknappen, want die zitten vol met gaten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:53 |
Waanzinnig. Stop er dan helemaal maar mee ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:55 |
20 jaar geleden was het een zeer frequent gebruikt spoorwegnet met goede verbindingen naar de meest vreemde oorden. Hoe snel zoiets kan gaan eah. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:56 |
Albanië ja? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:00 |
Ja. Er staan tabelletjes met reizigersaantallen op de Engelse wikipedia. | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:00 |
Sinds het einde van het communisme hier kregen steeds meer mensen andere vervoersmiddelen en is uiteindelijk het spoor in verval geraakt, en gaat er vrijwel alleen nog geld naar wegen. Maar voorheen heeft er veel meer gereden. Vele kilometers spoor liggen er nog. Ook smalspoor had men vroeger. 750mm, 760mm, 600mm, 900mm, | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:01 |
Linkje: https://en.wikipedia.org/(...)n_Albania#Statistics Maar de goederentreinverbinding naar Montenegro is ook niet meer in dienst, die daar wel vermeld is. Net als dat men zegt dat er nog goederenverkeer is, dat is er niet meer per spoor. | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:11 |
Okay... dat gebeurt in Engeland ook. Wát? ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:15 |
Ja, brengt geld op. Veel Albanezen zijn arm hè. Zou me echt niet verbazen hoeveel spoor al verdwenen is tussen Librazhd en Pogradec in de bergen, zonder dat de spoorwegen/overheid er iets mee te maken heeft. Maar volgens mij is het actieve treindeel wat nu nog over is weinig getroffen door diefstal van rails. In Prrenjas loopt er zelfs een beveiliger bij de ouwe meuk van de spoorwegen, zodat er geen staal gestolen wordt van die locomotieven. Niet dat die ooit weer in dienst komen .... | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:16 |
BRON LINK URL OF IK WORDT GEKKKK | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:17 |
Oh okee ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:17 |
Zie mijn reactie daaronder Fles | |
derLudolf | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:17 |
Wat snap je niet? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:20 |
Te laat kameraad ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:20 |
Dat er echt spoorstaven worden gestolen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:25 |
Zit genoeg gewicht in ![]() | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:30 |
Tsja, als je helemaal niks hebt, en je kan zo "eenvoudig" aan geld komen, waarom ook niet? De allerarmsten hebben hier echt geen normaal huis hoor. Alles behalve dat. Die hebben vervoer met een ezel en een kar, als ze geluk hebben en de kar nog rolt. Anders moeten ze alles te voet doen. Met door en door versleten schoenen. | |
Prins_Pils | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:40 |
Het lijkt me best raar om daar als rijke westerling tussen te lopen en de toerist uit te hangen.. | |
greavy | vrijdag 20 mei 2016 @ 21:48 |
ja, klopt. Dat is echt een heel verschil. En je moet niet bang zijn om auto te rijden, want wat een randdebielen zitten hier in het verkeer (zegmaar 98%). | |
Woods | vrijdag 20 mei 2016 @ 23:12 |
Eurostar reed net voorbij richting Schiphol terug naar ergens denk ik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 mei 2016 @ 23:20 |
Da's wel te hopen ja ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:00 |
Ik heb op zich best wel wat oostblok-ervaring, al zeg ik het zelf. In landen als Polen, Tsjechië, Slowakije en Rusland hou ik me prima staande. Hongarije is gewoon niet zo prettig maar okee. Roemenië was "de lol van het improviseren" er echt wel af, dat vond ik dichter bij afzien dan bij improviseren. Albanië ![]() Just my 2 cts ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:17 |
Ja naja ik denk dat je er wel mag uitkijken met je bakken met geld. Maar het lijkt me ook wel soort van confronterend, dat die mensen bijna niks hebben en jij al zeurt als de afwasmachine het niet doet, zoiets. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:18 |
Daar moet je wel mee uitkijken ja. Het is vrij makkelijk om je ongepast te gedragen, ook per ongeluk. En dat is niet goed, dat trekt alleen maar ellende aan. Daar moet je je goed van bewust zijn in zulk soort landen. | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:21 |
Uhu, je brengt er juist geld | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:25 |
Ja. je HEBT geld. Als ze er nou één mochten uitzoeken op straat om te overvallen, wie zou dat worden denk je? En er hoeft er maar één zo gek te zijn. Het is speelbaar, maar je vormt gewoon een risico in heel je bestaan. | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:36 |
Ach ik voel me daar in normale wijken niet onveiliger dan in een westers land. In Amsterdam ben ik ook op mijn hoede | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:36 |
Omdat het alweer zo lang geleden was in Belganië..Bron | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:37 |
Ja jij komt geregeld in Albanië ja? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:38 |
Typische boerenreactie. ![]() | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:39 |
Nee dat niet. Wel in Polen, Tsjechië, Slovenië, Macedonië en Bulgarije. Met 'daar' bedoelde ik Oost Europa in zo'n algemeenheid. De Albanezen die ik ken zijn stuk voor stuk prima trouwens. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:39 |
Met een portemonneetje aan een koord om je nek onder je trui? Moest ik vroeger altijd als ik als kind met opa en oma op stap was in De Grote Stad want De Grote Stad was eng. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:40 |
Ik snap echt niet dat de VN België niet al 50 jaar geleden heeft opgedragen op te houden met bestaan. Daar komt echt niks dan verdeeldheid, tweespalt, stakingen en andere tegenwerking vandaan. Oprotten heel dat kutland. Als je niet normaal kan doen, dan zink maar af. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:41 |
Ja en ze WILLEN er ook niet eens wat van proberen te maken daar he ![]() | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:42 |
Nee met een blik van 'kom niet aan mijn portemonnee. Anders in de krant in zwarte rand' ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:43 |
Ja. Maar nee. ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:46 |
----- Ik heb niks gezegd sorry ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:49 |
Ach dat is zo vaak. Gewoon staken om het staken. Je bent nou eenmaal kutfiguren of niet he ![]() En hoe vaak zie je niet dat er gedreigd wordt met een staking ALS NIET X zijn zin krijgt. De regering terugkrabbelt, X zijn zin alsnog krijgt, en vervolgens de staking alsnog doorgaat "omdat het anders gezichtsverlies voor de bonden zou zijn" Echt, blijf dan gewoon van onze kostbare zuurstof af. Wij doen er WEL iets nuttigs mee. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:51 |
Ik vraag me serieus af waarom die bonden daar zo veel te vertellen hebben. Of eerder, zo hoog van de toren blazen. | |
James1988 | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:52 |
Dat is in Frankrijk toch niet anders? Daar zijn nu al wekenlang allerlei stakingen over één of andere wet, maar of het iets uithaalt? In Engeland hebben de conducteurs van Southern ook al een paar keer gestaakt, maar da's nog begrijpelijk - hun banen staan op de tocht. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:54 |
Ja maar in Nederland wordt pas gestaakt als onderhandelingen nergens op uitlopen. In B en F lijkt het wel of er al gestaakt wordt voor er überhaupt onderhandelingen zijn ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:56 |
Nee. Maar dat is geen argument. Natuurlijk zijn ambtenaren, en in dit geval spoorambtenaren in het bijzonder, in België en ook in Frankrijk decennialang gevrijwaard gebleven van enige markt-eigen concurrentieprikkels en zo. Dat was gewoon slapend geld verdienen, vaak letterlijk. En nu daar een eind aan komt, breekt de pleuris uit ![]() Ja, die regeringen hebben het ook veel te ver laten komen. Maar ja, als Parti Socialiste trek je lekker veel stemmen door het proletariaat zijn zin te geven. Wat dat betreft zijn België en Frankrijk 1870 nog niet echt echt ontgroeid. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:57 |
Dat heb je goed gezien broeder. | |
James1988 | zaterdag 21 mei 2016 @ 00:58 |
Dat klopt. Maar zo was het ook niet bedoeld ![]() Frankrijk is nog een graadje erger dan België, naar het schijnt. Hoe zit dat eigenlijk met Spanje en Italië, is het daar ook zulk staakgraag volk? Ik hoor nooit wat over massastakingen in die landen namelijk... | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 01:01 |
Geen idee eigenlijk. Die vangen momenteel vluchtelingen op en dus moet Europa verder alles van ze slikken. Zoiets zal het wel gaan. | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 01:01 |
Volgens mij lusten die er ook wel pap van. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 02:00 |
Vakbonden betalen in België zelfs de werkloosheidsuitkeringen uit, ook al zo'n mooi systeem. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 mei 2016 @ 02:02 |
Heel dat kutland WIL gewoon nooit wat worden ![]() ![]() Sterf dan ook uit ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 21 mei 2016 @ 02:24 |
Een vriend van me uit Vlaanderen heeft via Randstad zijn uitkering lopen. Dat is hier een uitzendbureau maar daar blijkbaar een uitkeringsinstantie ![]() En als je werkt en ziek bent moet je je via je huisarts ziek melden. Je kunt niet 's ochtends naar je werk bellen 'ik voel me kut, ik kan niet werken vandaag', nee, je moet eerst naar de dokter en als HIJ vindt dat je ziek bent kun je je pas afmelden ![]() | |
greavy | zaterdag 21 mei 2016 @ 07:47 |
ik heb mij eerlijk gezegd nog niet echt onveilig gevoeld hier. Ben hier het tweede jaar op rij | |
dennistd | zaterdag 21 mei 2016 @ 08:02 |
En voordat de dokter wakker is moet je langs de eerste hulp om je ziek te laten melden of zo? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 mei 2016 @ 08:07 |
Dit is echt je reinste bullshit. Ik vermoed dat die Vlaamse vriend van je gewoon last heeft van het Belgensyndroom; Te fucking dom zijn om te weten wat je rechten zijn. Serieus, we hebben het over "Mijn stropdas heeft de verkeerde kleur en dat is mijn werkgevers' schuld dus we gaan staken"-land, waar het onmogelijk is om je medewerkers te ontslaan zelfs als ze van je stelen of gewoon niet op komen dagen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 mei 2016 @ 08:15 |
Afgezien daarvan functioneren veel werkgevers hier ook als uitkeringsinstantie en krijgen mensen via hun werkgever uitkeringen betaald. En ik zie totaal niet in waarom dat raar zou zijn aan de uitvoerende kant. Lijkt me misschien nog wel efficiënter dan via ons geroemde en extreem goed functionerende UWV.... | |
b2py | zaterdag 21 mei 2016 @ 09:05 |
Dat gebeurt hier ook hoor.. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 09:06 |
Je kunt je wel ziekmelden maar je moet inderdaad wel een ziekbriefje hebben nadien, overigens wordt daar massaal mee gefraudeerd. Op het moment staken bijvoorbeeld de Waalse en Brusselse cipiers (al een maand) en plotseling is het aantal ziekmeldingen meer dan verdubbeld, zieken krijgen volledig salaris doorbetaald terwijl salaris uit de stakingskas lager is; er zijn dus dokteren die daarvoor onterechte ziekteattesten geven ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 09:08:42 ] | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 09:13 |
Als je geen lid bent van een vakbond krijg je geen uitkering? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 21 mei 2016 @ 09:14 |
Vol |